Kategória: Formula 3

  • Formula 3: Ticktum a tizedik helyről tudott nyerni Spában

    Formula 3: Ticktum a tizedik helyről tudott nyerni Spában

    Nagyon izgalmas második versenyt láthattunk a Formula 3 második versenyén Spában, amit a 10. helyről rajtoló, Daniel Ticktum tudott megnyerni. Ticktum így már az egyéni pontversenyt is vezeti.

    Daniel Ticktum a 10. helyről indult, de ez nem állította meg őt, ugyanis végiggázolt a mezőnyön, és a végén a saját csapattársával, Fabio Scherer-rel vívott parázs csatát a győzelemért.

    A Motorparkos versenyzők az elején már ajándék pozíciókat szereztek, ugyanis Mick Schumacher ütközött a saját csapattársával, Guanyu Zhou-val, és egy defekt miatt kiesett. Zhounak pedig ki kellett állnia a boxba egy új első szárnyért. Utána pedig a két élen haladó pilóta, Ralf Aron és Jüri Vips ütközött a Kemmel egyenes végén, így mindkettejük számára véget ért a verseny.

    Így Scherer örökölte meg a vezető helyet, Robert Schwartzman előtt. Schwartzman nem örülhetett sokáig a második helyének, ugyanis Daniel Ticktum a hatodik körben maga mögé utasította a Premás versenyzőt a Kemmel egyenes végén, ami a pálya legkedveltebb előzési pontja.

    Két kör múlva Ticktum Scherer-t is megelőzte ugyanott, ahol Schwartzmant is, de védekezni kényszerült a Les Combe-ban, mert Scherer nem akarta annyiban hagyni a dolgot.

    Ticktum csupán egy körig vezetett, ugyanis Scherer visszaelőzte őt, de a Red Bull ifjonca azonnal visszaelőzte őt a Radillionban, de megint védekezni kényszerült a Les Combe-ban. Habár Scherer, akinek az abroncsai már a végét járták, még próbálkozott a következő körökben, Ticktum sikeresen kivédte a támadásokat, majd meglépett a svájci pilóta elől.

    „A szezon nagy részében a csapat hagyta, hogy versenyezzünk egymással”- mondta Ticktum. „Ezen a versenyen megmutattuk, hogy tudunk tisztességesen küzdeni egymással, habár szerintem ijesztő lehetett Fabio számára, amikor megérkeztem mögé.

    „Amint az élre kerültem, megpróbáltam meglépni Fabio elől a második szektorban, de vissza tudta szerezni azt az időt a harmadik szektorban, amit kapott tőlem a másodikban.”

    Scherer-nek a futam vége felé már védekeznie kellett az első futam győztese, Jeha Daruvala ellen, aki már közel volt a svájcihoz az utolsó körökben. Annak ellenére, hogy az indiai hibázott a Pouhon-ban, közel tudott maradni Schererhez, de mivel az utolsó körben ért oda, így nem tudott előzni. Schwartzman még a negyedik helyét is elveszítette, ugyanis Nikita Troitckii utasította őt maga mögé, de az orosz drasztikusan visszaesett és csak a nyolcadik helyen ért célba.

    Így Schwartzman lett a negyedik Enaam Ahmed előtt, aki ötödik lett. Közben Armstrong, akinek hátulról kellett feljönnie, az utolsó körben bemutatott előzésével szerezte meg a hatodik helyet Sacha Fenestraz előtt.

    Jonathan Aberdein lett a kilencedik, míg Habsburg Ferdinánd úgy lett tizedik, hogy rengeteg pozíciót vesztett a rajtnál, ugyanis leszorították őt a La Source-ban.

    A harmadik futam, holnap 9:20-kor kezdődik Spában.

    (Szerző: Boa Bence)

  • Formula 3: Daruvala meg tudta szerezni a győzelmet az elrontott rajtja ellenére

    Formula 3: Daruvala meg tudta szerezni a győzelmet az elrontott rajtja ellenére

    A Force India által protezsált Jehan Daruvala nyerte a Formula 3 első versenyét az Ardennekben található Spa-Francorschamps-ban, ami eléggé eseménydúsra sikeredett.

    A pole pozícióból Jehan Daruvala, mögüle a pontversenyben vezető Marcus Armstrong, és Alex Palou rajtolhatott.

    Armstrong lerajtolta Daruvalát és megszerezte a vezetést, de nem örülhet a Ferrari akadémiájához tartozó pilóta, mert Alex Palou a Radillon-ban megelőzte őt. A La Source-ban Nikita Troitckii belehajtott Sascha Fenestraz autójába. Toritckii számára véget ért a verseny, ugyanis eltört a felfüggesztése. Emiatt a pályára gurult a biztonsági autó.

    Az újraindítás után Daruvala visszaelőzte Palout a Kmmel egyenesben. Annak ellenére, hogy Palou kevés leszorító erővel ment, nem tudott mit kezdeni Daruvalával, ugyanis az indiai pár körön belül leszakította magáról a Volkswagenes versenyzőt.

    Egy körrel a vége előtt, Daruvala már négy másodperccel vezetett, Palou előtt és a sorrend már nem is változott.

    „Másabb volt a szárnybeállításom a többieknél, így el tudtam húzni a középső szektorban. Nem nyomtam annyira, spóroltam az abroncsaimmal, nehogy problémáim legyenek miattuk,”- mondta Daruvala.

    Ralf Aron lett a harmadik helyezett, és így már ő vezeti a pontversenyt.

    Egy korai csata, ami a Premás Marcus Armstrong és, Ben Hingeley között zajlott, ütközéssel ért véget, amiért Armstrong defektet kapott, és kiesett. Hingeley tudta folytatni, de ki kellett állnia a boxba egy új elsőszárnyért.

    A szintén Premás, Guanyu Zhou is defekt miatt volt kénytelen feladni a versenyt. A versenyen még történt ütközés: Ralf Aron és Enaam Ahmed között. Ahmednek fel kellett adnia a versenyt, mert eltört a jobb első felfüggesztése.

    Dan Ticktum és Mick Schumacher vívott parázs csatát a negyedik helyért, úgy hogy ők ketten a 13 és a 16. helyről rajtoltak. A párharcot a Red Bull üdvöskéje nyerte, ő lett a negyedik, Mick Schumacher pedig az ötödik.

    A további sorrend: Robert Schwartzman, Jüri Vips, Marino Sato, Jonathan Aberdeim és Artem Petrov.

    (Szerző: Boa Bence)

  • Billy Monger dobogóra állt és protéziséből ivott

    Billy Monger dobogóra állt és protéziséből ivott

    Billy Monger, akinek tavaly egy F4-es baleset következtében kellett amputálni mindkét lábát, ezen a hétvégén a Brit F3 mezőnyével Spában versenyzett.

    Három versenyt rendeztek a hétvégén, Monger pedig az elsőn 6., a másodikon 13. lett, a harmadik futamon pedig a 3. helyen intette le a kockás zászló, így a dobogóra is felállhatott.

    A brit srácot megihlette Daniel Ricciardo dobogós szokása, a „shoey”, azaz a cipőjéből pezsgő ivás, és ő maga is hasonlóan tett. Cipője helyett azonban ő mű végtagjából kortyolt bele a pezsgőbe, az akciót pedig elnevezte „leggy”-nek.

  • A Red Bull tagadja, hogy Ticktum venné át Ferrucci helyét

    A Red Bull tagadja, hogy Ticktum venné át Ferrucci helyét

    A Red Bull megerősítette, hogy nem a junior pilótájuk, Daniel Ticktum fogja átvenni a Formula 2-ben eltiltott (és a csapatától kirúgott) Ferrucci helyét a Tridentnél.

    Ticktumot korábban úgy emlegették, mint aki Brendon Hartley helyére érkezhet a Toro Rossohoz 2019-re. Még ha meg is nyerné a Formula 3-as bajnokságot, akkor sem lenne elég szuperlicensz pontja a Forma-1-hez, sőt még egy esetleges részleges F2-es siker sem garantálná a megfelelő pontszámot.

    Mint ismert, Ferruccit két versenyhétvégére eltiltotta az FIA, majd a csapata, a Trident végleg szakított az amerikai pilótával.

    Mikor meglátta ezt a hírt, a Makaói Nagydíj győztes pilóta egyből arra gondolt, hogy akár ő is lehet az aki átveszi a helyét.

    „Ahogy megláttam, hogy Ferrucci és a Trident útjai elválnak, eszembe jutott, hogy én is tudnám teljesíteni ezt a pár versenyt. Meglátjuk. A Red Bulltól egyelőre semmilyen ilyesfajta terv nem érkezett.” – kezdte a brit.

    „Ha Helmut azt szeretné, hogy én ugorjak be, akkor felhív és elmondja, hogy ezt kell csinálnom, és én meg is fogom ezt tenni. Nem lennék ideges, csak élvezném.” – folytatta.

    Ám Helmut Marko hamar pontot tett ezen felvetés végére, és kijelentette, hogy Ticktum idén csak és kizárólag az F3-ra fog koncentrálni.

    „Nem fog idén az F2-ben szerepelni. Neki most konstans teljesítményt kell mutatnia a Formula 3-ban. Ő csak akkor tehet meg még egy lépést a Forma-1 irányába, ha érett teljesítményt mutat.”  – fogalmazott az osztrák.

    Ticktum jelenleg 13 pontos lemaradásban van a pontversenyben négy fordulót követően, és két futamgyőzelmet szerzett a Motopark csapatban.

  • Habsburg Ferdinánd a legjobb öt között Zandvoortban

    Habsburg Ferdinánd a legjobb öt között Zandvoortban

    Habsburg Ferdinánd az elmúlt hétvégén a FIA F3 bajnokság negyedik fordulójának otthont adó hollandiai Zandvoortban versenyzett, ahonnét értékes bajnoki pontokkal távozott, miután két alkalommal is sikerült a legjobb tíz között végeznie.

    A hétvége nehézkesen indult, ugyanis a 21 éves versenyző az első időmérő edzésen végig alulkormányzottsággal küszködött, így a 14. rajtkocka volt a legjobb amit ki tudott hozni az autóból. Azonban a Carlin csapat megfeszített munkájának köszönhetően a második időmérő edzésre valamennyire képesek voltak orvosolni a hibát, így a második futamra a hetedik, míg a harmadik futamra a kilencedik rajthelyet sikerült megszereznie.

    Habsburg mindhárom futamon kiválóan versenyzett, azonban a keskeny és kanyargós zandvoorti pályán nem sok lehetőség adüdik az előzésre. Az első versenyen végül a 14. a másodikon ötödik, míg a hétvége zárófutamán a hetedik helyen ért célba.

    “Nehéz ezt lenyelni, főleg a tavaly itt elért eredmények tükrében ,” mondta el Habsburg aki 2017-ben a második rajtkockába kvalifikálta magát a homokdűnék által övezett aszfaltcsíkon, mindössze 0.012 másodperccel elmaradva a pole pozíciós időtől, és végül a dobogó második fokán ünnepelhetett. “Ez a hétvége egyértelművé tette számunkra, hogy bizonyos területeken fejlesztenünk kell az autót ahhoz hogy előre tudjunk lépni, emellett tökéletesítenem kell az időmérős teljesítményemet, hogy a mezőny elejéről tudjak rajtolni. Összességében örülök annak, hogy ismét sikerült pontokat gyűjtenem, emellett élveztem a pályán vívott csatákat. Mindig nagyon élvezetes itt versenyeznini, különösen egy Forma 3-as autó volánjy mőgőtt.

    Habsburg szeme előtt azonban már egy lehetséges dobogós helyezés lebeg, ugyanis jövő hétvégén (július 27-28) a bajnokság visszatér Spa-Francorchamps-ba, Ferdinánd rendkívül izgalmas és látványos Formula 3-as győzelmének helyszínére.

  • Formula 3: Nikita Troitckii győzelmét hozta a harmadik futam Zandvoortban

    Formula 3: Nikita Troitckii győzelmét hozta a harmadik futam Zandvoortban

    A Formula 3-as szezon tizenkettedik futamán Nikita Troitckii megszerezte első győzelmét a sorozatban. Guanyu Zhou és Jehan Daruvala ünnepelhetett a dobogón az orosszal. Marcus Armstrong, megtartotta vezető helyét az összetettben, annak ellenére, hogy a tizenhatodik helyen végzett.

    A rajtnál Daniel Ticktum szerezte meg a vezetést, viszont kiugrott a brit, amiért egy áthajtásos büntetést kapott. Közvetlen mögötte Troitckii és Zhou harcolt pozícióért. Az orosz nyerte a párharcot, aki így az élre került Ticktum büntetése után. Közben Ben Hingeley kisodródott a kavicságyba, így kénytelen volt feladni a versenyt. Az eset miatt pályára gurult a Safety Car. Miután elhagyta a pályát a biztonsági autó, folytatódott a verseny. Troitckii életében először vezetett Formula 3-mas nagydíjat, Zhou, Daruvala és Marino Sato előtt.

    Nem sokkal ez után Julien Hanses csapódott bele a gumifalba. A Safety Car megint a pályára gurult, de mivel a pályamunkások nem tudták eltakarítani Hanses autóját, a versenyt felfüggesztették, így Troitckii érdekes győzelmet aratott Zhou és Daruvala előtt. Őket Marino Sato, Fabio Scherer, Alex Palou, Habsburg Ferdinánd, Jonathan Aberdein és Artem Petrov követte.

    A következő versenyhétvégét két hét múlva rendezik Belgiumban, a legendás Spa-Francorchamps-ban.

    Nikita Troitckii (Carlin): „Ez az első győzelmem a Formula-3-ban, ami nagyszerű érzés. Azt hiszem megérdemeltük a győzelmet, mivel egy csapatként dolgozunk a sikerért. Jó rajt után sikerült megszereznem a második helyet. Ezután nyomást helyeztem Ticktumra, egészen addig, amíg a boxba nem hajtott, hogy letöltse az áthajtásos büntetését. Ezután átvettem a vezetést. Az autóm végig jó volt, így el tudtam lógni Guanyu elől.”

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): „A startnál nem akartam kockázatot vállalni, így Nikita be tudott sorolni elém. Számomra a verseny arról szólt, hogy annyi pontot szerezzek meg, amennyit csak tudok. Eleinte akadtak problémáim a gumikkal, de ez a probléma enyhült a verseny vége felé. Az újraindításnál próbáltam támadni Nikitát, de nem sikerült előznöm.”

    Jehan Daruvala (Carlin): „Örülök annak, hogy két Carlinos is itt állhat a dobogón. Találtunk pár hasznos dolgot, így remélem, hogy a szezon második felében jobban fogok teljesíteni. Nikita nagyon szépen vezetett ma, de az én teljesítményem sem volt rossz. A rajtnál tudtam pozíciókat fogni, és Daniel büntetésének köszönhetően itt lehetek a dobogón.”

    (Boa Bence)

  • Formula 3: Ralf Aron másodjára is nyerni tudott Zandvoortban

    Formula 3: Ralf Aron másodjára is nyerni tudott Zandvoortban

    Ralf Aron tökéletes napot zárt ma, ugyanis a második versenyt is behúzta a zandvoorti aszfaltcsíkon. A futam nagy vesztesei Mick Schumacher és Daniel Ticktum voltak. Na de nézzük, hogy mit láthattunk a második futamon!

    Daniel Tictum, a RedBull üdvöskéje indulhatott a pole pozícióból. Mögötte Ralf Aron és Mick Schumacher várhatta a piros lámpák kialvását. Ticktum nem rajtolt valami jól, Aron el is vette tőle a vezető helyet, ráadásul Ticktum leszorította Schumachert a pályáról, aki így a kavicságyban találta magát. Rajta kívül még Enaam Ahmednek, Ben Hingeleynek és Vaidi Anathannak kellett feladnia a versenyt. Az esetek miatt a biztonsági autó többször is a pályára hajtott.

    Az újraindítás után Ticktum rengeteg pozíciót vesztett. Először a két Premás autó, Armstrong és Zhou ment el mellette, majd Alex Palou is maga mögé utasította Ticktumot.

    Ralf Aront nem lehetett megállítani, a második versenyt is behúzta. Csapattársai most sem tudták elkapni, ugyanis Marcus Armstrong lett a második és Guanyu Zhou kapaszkodott fel a dobogó harmadik fokára.

    Az első három helyezett nyilatkozata:

    Ralf Aron (PREMA Theodore Racing): „Tudtam, hogy egy nagyon jó rajtra lesz szükségem. Szerencsére meg tudtam előzni Danielt. Az újraindítás során higgadt voltam, és öröm volt látni azt, hogy a csapattársaim is faképnél hagyják Danielt. Ez is egy sima verseny volt számunkra, és mivel eddig csak Premás versenyző állt a pódiumon, ez azt bizonyítja, hogy a csapat jó munkát végez.”

    Marcus Armstrong (PREMA Theodore Racing): „Akció dús versenyem volt. A párbajom Dannel, a budapesti ütközésünkre emlékeztetett. Tanultam az esetből és ezúttal nem ütköztünk. A célom ma az volt, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzem meg, ugyanis holnap a rajtrács végéről fogok rajtolni, szóval a pontszerzés nehéz lesz.”

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): „Érdekes verseny volt. Nem volt rossz a rajtom, és az újraindítás után sem volt rossz. Szerencsére meg tudtam előzni Danielt. Az előzés után, olyan kiegyensúlyozottan próbáltam vezetni, ahogyan csak bírtam. Így próbáltam megóvjam az abroncsaimat.”

    (Boa Bence)

  • Formula 3: Ralf Aron nyert két csapattársa előtt az első zandvoorti futamon

    Formula 3: Ralf Aron nyert két csapattársa előtt az első zandvoorti futamon

    A 4.307 kilométer hosszú zandvoorti pályán Ralf Aron megszerezte idei második győzelmét az idei Formula 3-mas szezonban. Az észthez két csapattársa, Guanyu Zhou és Mick Schumacher csatlakozhatott.

    Ralf Aron már a rajtnál megelőzte csapattársát, Guanyu Zhout, aki pole pozícióból vághatott neki az első versenynek. Mögöttük Mick Schumacher volt, aki megőrizte harmadik helyét a verseny során. Őt Marcus Armstrong és Daniel Ticktum követte.
    Zhou próbált nyomást helyezni a vezető Aronra, de közben szemmel kellett tartania Schumachert is. A sorrend nem változott köztük a verseny során.

    A verseny végéhez közeledve Armstrong közelítette meg Schumachert, de nem sikerült dűlőre jutnia a némettel szemben, aki így egy újabb dobogót szerzett.

    A versenyt Ralf Aron nyerte Guanyu Zhou és Mick Schumacher előtt. A további sorrend: Marcus Armstrong, Daniel Ticktum, Jüri Vips és Jonathan Aberdein.

    Most pedig nézzük, hogyan értékelt az első három helyezett!

    Ralf Aron (PREMA Theodore Racing): „Mindig is jók voltak a rajtjaim, szerencsére most is sikerült jót rajtolnom és így a vezetést is megszerezni. Volt egy pillanat, amikor majdnem elvesztettem az autót, ezért tudott Guanyu (Zhou) támadni.”

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): „Ralf (Aron) jobbat rajtolt, és amúgy is ő tűnt esélyesebbnek a verseny során. Próbáltam közel maradni az első kanyarnál és megvédeni a pozíciót. Amikor hibázott, próbáltam kihasználni, de sajnos nem sikerült. Örülök az eredménynek, de a rajtjaimon még dolgoznom kell.”

    Mick Schumacher (PREMA Theodore Racing): „Nagyon könnyű összefoglalni a versenyemet. Harmadik voltam az indulásnál és itt is maradtam a verseny végéig. A verseny végén problémáim akadtak, de örültem, hogy meg tudtam tartani a pozíciómat.”

    (Szerző: Boa Bence)

  • Az FIA nemet mondott Ticktum hungaroringi F1-es tesztjére

    Az FIA nemet mondott Ticktum hungaroringi F1-es tesztjére

    Akadályba ütközött a Red Bull legújabb F1-be tartó üdvöskéje kapcsán. Az energiaitalosok már azon tűnődnek, ki ülhet be legközelebb a Toro Rossóba, leginkább Brendon Hartley helyére.

    A következő e célre kiszemelt Red Bull junior a 19 éves Daniel Ticktum, aki jelenleg az F3-ban szerepel. Pár éve arról lett ismert, hogy egy időre eltiltották az autósporttól, mert szándékosan ment neki egyik riválisának, mostanra azonban visszatért, és a Red Bull egyengeti útját az F1 felé; már amennyire tudja.

    A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanis szeretné, ha egy lépéssel előrébb jutna Ticktum, és tesztelhetne velük a Hungaroringen, az F1-es teszten. Az FIA azonban betarttatja a szuperlicensz szabályt, és nem adott erre engedélyt. Ugyanis bár az F1-es versenyengedélyhez szükséges a 40 licenszpont, a teszteléshez is kell 14 (az elmúlt 3 szezon során összegyűjtve), ez azonban nincs meg Ticktumnak. ”

    „Nagyszerű versenyeket fut Formula 3-ban, de még nem gyűjtött pontokat a licenszéhez.” – mondta Marko az Auto Motor und Sportnak.

    Ha idén Ticktum megnyerné az F3-as bajnokságot, azzal 30 pontot szerezne, ez pedig még mindig nem lenne elegendő ahhoz, hogy esetleg jövőre F1-es ülést kapjon. F1-es szabadedzésen azonban már autóba ülhetne.

    Ha Magyarországon nem ülhet F1-es autóba a fiatal versenyző, akkor Marko a szezon utáni Abu Dhabi teszten vetné be őt, mikorra már az F3-as szezonnak is vége, és minden bizonnyal lesz elegendő pontja az F1-es teszteléshez.

    Ticktum mindenesetre úgy érzi, készen áll a Forma-1-re.

    „Tudom, hogy elég gyors vagyok az F1-hez, de a puzzle egyes elemeire kell fókuszálnom.” – mondta.

  • GP3-as motorok lesznek az új, összevont Formula 3-ban

    GP3-as motorok lesznek az új, összevont Formula 3-ban

    Mint ismert, 2019-től összevonják a GP3 és a Formula 3 versenysorozatokat, és International Formula 3 néven fog tovább futni.  Az új szériával együtt új autók is lesznek, amelyek paraméterei most lettek ismertek.

    A Formula 2-höz hasonlóan, az új széria is a GP2 Motorsport alapítója Bruno Michel (F2 és GP3 vezetője) és a Liberty Media irányítása alá fog tartozni.

    Az International Formula 3-ban a jelenleg a GP3-ban használt erőforrást fogják alkalmazni, ami 3,4 literes V6-os motor, amely 400 lóerős. A váltó, amit szintén át fognak venni az hat sebességes Hewland váltó.

    A monocoque viszont új lesz. Az F2-vel ellentéteben, ahol titanium halo van, itt acélból fogják készíteni és 15 kilót fog nyomni.

    A kaszttnit továbbra is a Dallara fogja készíteni, viszont sokkal nagyobb leszorítóerőt fognak tudni képezni az új autók.