Kategória: Formula 3

  • Elkészült az F2 és az F3 2019-es naptára is

    Elkészült az F2 és az F3 2019-es naptára is

    Szentpéterváron tartott éves ülésén az FIA közzétette a 2019-es Formula 2-es, valamint a GP3-at helyettesítő Formula 3-as versenynaptárat is.

    A naptárat úgy alkották meg, hogy az F3-asoknak lehetőségük legyen majd elmenni a külön értékelt Makaói Nagydíjra.

    Noha a makaói szervezők ragaszkodnak az előző generációs F3-as autókhoz, melyeket az Euroformula Openben, japán F3-ban és a korábbi Formula 3-ról Formula European Masters-zé keresztelt bajnokságokban használnak. Az új FIA F3-as autók nehezebbek és erősebbek, így attól tartanak, hogy könnyeben fordulhatna elő a Sophie Flörsch-éhez hasonló baleset Makaóban.

    Azt pedig nem szeretnék, ha változtatnának a makaói pályán, hogy az FIA Grade 2-es minősítést kaphasson, és megfeleljen az új F3-as kritériumoknak. A makaói kormány mindenesetre együttműködik az FIA-val, hogy orvosolhassák a felmerülő problémákat.

    Alább láthatjátok a 2019-es F2-es és F3-as versenynaptárakat. Az F2 12 alkalommal csatlakozik majd az F1-es mezőnyhöz, legalábbis ami a versenyhelyszínt illeti.

    Formula 2

    Március 29-31 Bahrein Sakhir
    Április 26-28 Azerbadzsán Baku
    Május 10-12 Spanyolország Barcelona
    Május 23-25 Monaco Monte Carlo
    Június 21-23 Franciaország Paul Ricard
    Június 28-30 Ausztria Red Bull Ring
    Július 12-14 Nagy-Britannia Silverstone
    Augusztus 2-4 Magyarország Hungaroring
    Augusztus 30-Szeptember 1 Belgium Spa
    Szeptember 6-8 Olaszország Monza
    Szeptember 27-29 Oroszország Sochi
    November 29-December 1 Abu Dhabi Yas Marina

    Formula 3

    Május 10-12 Spanyolország Barcelona
    Május 23-25 Monaco Monte Carlo
    Június 21-23 Franciaország Paul Ricard
    Június 28-30 Ausztria Red Bull Ring
    Július 12-14 Nagy-Britannia Silverstone
    Augusztus 2-4 Magyarország Hungaroring
    Augusztus 30-Szeptember 1 Belgium Spa
    Szeptember 6-8 Olaszország Monza
    Szeptember 27-29 Oroszország Sochi
  • Új néven az ismert junior széria: FORMULA EUROPEAN MASTERS!

    Új néven az ismert junior széria: FORMULA EUROPEAN MASTERS!

    A következő szezonban már Formula European Masters néven találjuk meg a sikeres FIA Formula 3 European Championshipet, amely továbbra is a DTM betétprogramja lesz. A junior széria a jelenleg is használt F3-as autókat használja majd a 2019-ben is, és november 15-től nyílik lehetőség a nevezésre.

    A Formula European Masters folytatja a legversenyképesebb nevelő széria hagyományait, és világszinten képviseli azt. Ahogy régen a Formula 3 Euro Seriesnél, majd a FIA Formula 3 European Championship esetében is, az új Formula European Mastersnak is a promóteri munkáját a Formel 3 Vermarktungs GmbH végzi majd. 2003 óta ez a Formula 3-as bajnokság a DTM betétprogramja, és folyamatosan biztosította fiatal tehetséges pilótáknak a tökéletes feltételeket ahhoz, hogy eljuthassanak a motorsportok csúcsáig.

    A korábbi Formula 3-as rajtrácsokon is nagyszerű pilótákat találhattunk, és a legjobbak itt alapozták meg a nemzetközi karrierjüket. Olyanok tanultak itt, mint a Forma-1 világbajnokai: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Nico Rosberg, és letették a névjegyüket a Formula 3 Euro Seriesben is. 2013-ban a FIA Formula 3 European Championship követte az Euro Seriest, ami még több tehetséget vonzott, olyanokat mint Max Verstappen, Esteban Ocon, vagy Charles Leclerc. Ők ma már mindannyian a Forma-1-ben versenyeznek.

    Az is elmondható, hogy a DTM is remek lehetőségeket nyújt a Formula 3 fiataljainak. Egyes versenyzők a DTM-ben is sikeresek lettek, miután megvetették ott a lábukat a formula 3-ból érkezvén, olyanok mint Marco Wittmann, Paul Di Resta, Jamie Green és Joel Eriksson.

    Nagy előny az is, hogy a fiatalok sok időt tölthetnek a pályán a versenyhétvégéken. Az ifjú Formula European Masters tehetségek a maximum időt használhatják ki, és profi csapatoknál tanulhatják meg azt, hogy magukból és az autóikból kihozzák a maximumot.

    Walter Mertes, a Formel 3 Vermarktungs GmbH vezetője így nyilatkozott:

    „Az F3-as együléses versenyautóink igen kifinomultak, remek mérnöki munka jellemzi őket, és igen biztonságosak. A technikai és a sportszabályzat is évek óta bizonyít. A profi DTM alapjaira épített szériánk a fiataloknak tökéletes környezetet biztosít, és egy jó esélyt arra, hogy megmutassák a képességeiket a top márkák képviselői előtt, ahol olyanokról beszélünk mint az Aston Martin, az Audi, vagy a BMW. A Formula European Masters ráadásul nemzeti és nemzetközi szinten is részesül a profi marketingből és a TV-s partnerek közvetítéseiből.”

    2019-es versenynaptár:
    május 3-5 – Hockenheim / Németország
    május 17-19 – Zolder / Belgium
    június 7-9 – Misano / Olaszország
    július 5-7 – Norisring / Németország
    július 19-21 – Assen / Hollandia
    augusztus 10-11 – Brands Hatch / Egyesült Királyság
    augusztus 23-25 – Lausitzring / Németország
    szeptember 13-15 – Nürburgring / Németország
    október 4-6 – Hockenheim / Németország

  • Billy Monger a FIA F3-ban indulna 2019-ben, ismerkedik a Haloval

    Billy Monger a FIA F3-ban indulna 2019-ben, ismerkedik a Haloval

    Billy Monger célja az, hogy a FIA Formula 3 bajnokságában induljon jövőre, és Abu Dhabiban már azt gyakorolja, hogy miképp szállhat ki egy Haloval felszerelt versenyautóból. Monger idén a BRDC brit F3 bajnokságában szerepelt, hatodik lett a bajnokságban az első teljes szezonjában, mióta elvesztette a lábait a Donington Parkban, 2017 áprilisában egy balesetben.

    Külön rendszert fejlesztettek le neki, a fékezést például a csonka lábáig felemelt pedállal oldja meg, úgy érzi, hogy készen áll a kategóriaváltásra. A szabályzás azonban előírja, hogy a versenyzőknek képeseknek kell lenniük nyolc másodpercen belül a versenyjárművüket vész esetén. Monger most közzétett egy videót a Twitteren, ahol megmutatja, hogy képes három másodperc alatt elhagyni a Carlin Formula 2-es autóját, ami eléggé hasonló ahhoz az új F3-as autóhoz, amelyet elláttak már Haloval.

    Az Autosport úgy tudja, hogy ez nem egy hivatalos FIA által is jegyzőkönyvezett teszt volt, mert nem volt jelen a hivatalnokuk, de gyakorolnia kell, mielőtt élesben is megmutatja ezen képességét majd már egy F3-as autóval. Monger célja tehát indulni a GP3-at váltó Forma-1-es utánpótlás szériában, amelynek az autóját múlt hétvégén mutatták be. A brit ifjú ennyit árult el a céljairól:

    „Remek következő lépés lenne ez nekem. Ez az A terv, amit el szeretnénk érni. Sokat nyújt, az F1-es csomag része, az is segít nekem, hogy ez egy teljesen új széria lenne. Ezen kategóriákban megtalálhatsz nagy csapatokat, akik évekig is megtartanak akár. Azzal hogy ez egy új autó, új bajnokság, több a játéktér is. Ez az, amit akarok. Egy olyan év után mint amilyet magam mögött tudhatok és amennyit fejlődtem, ez egy remek lehetőség lenne. Ki akarom próbálni magam a legjobb fiatal pilóták ellen, és bizonyítani akarok magamnak is.”

    Monger elismerte, hogy először aggódott amiatt, hogy miképp szállhat ki gyorsan majd egy halosított autóból:

    Azt gondoltam, hogy problémás lesz. Kipróbáltam, és gyakoroltam a Carlin F2-es autójával, és nagyon könnyen ment. Könnyebb is volt talán, mint a BRDC F3-as autójából. Rúdként tudom használni a hálót, és ki tudom nyomni magamat az autóból, és kipattanok.”

    Volt róla szó, hogy Monger kipróbálhat egy GP3-as autót Yas Marina pályáján a szezon utáni teszteken, de az Autosport úgy tudja, hogy ez nem fog megtörténni. Amióta a BBC bemutatta a róla készült dokumentumfilmet, azóta újra a figyelem középpontjába került. Kulcsszerepe volt abban, hogy a FIA változtatott a sérült versenyzőket szabályozó pontokban, és licenszhez juthatnak, ami már feljogosítja őket együléses versenyautók vezetésére is.

  • Sophia Flörsh ma hazautazhat Németországba

    Sophia Flörsh ma hazautazhat Németországba

    Sophia Flörsch F3-as versenyző makaóban szenvedett gerincsérülést, alig több, mint egy hete. A 17 éves versenyzőnő múlthéten átesett egy műtéten, most pedig már hazarepülhet Németországba, ezt maga Sophia közölte a közösségi oldalain.

    „Ma hazarepülök.” – írta Sophia. „Nagyon boldog vagyok, hogy újra láthatom a családomat és a barátaimat.”

    „Még mindig a hatása alatt vagyok a támogatásnak, amit tőletek, rajongóktól kaptam, a világ minden részéről. Nagy köszönet mindenkinek Makaóban, különösen a kórházban Dr. Lau, Dr. Chan, Mr. Lei Wai Seng, Maria Elisa Goncalves, Sulanir Goncalves Pacheco és minden csodálatos nővér részére. A teljes Makaói Nagydíj szervezésének, Patricknak, Dr. Ceccarellinek, a HWA-nak, és a Mercedesnek, akik tökéletes munkát végeztek, pusztán azzal, hogy annyira kedvesen segítettek minden lehetséges módon.”

    „A második születésnapomat ünnepeltem 2018 november 18-án Makaóban… Most egy új fejezet kezdődik és alig várom, hogy elkezdődjön. Fókuszáljunk 2019-re.”

  • Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka

    Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka

    A francia Anthoine Hubert nyerte meg a különálló GP3 utolsó bajnoki címét, miután közvetlen riválisa Nikita Mazepin büntetést kapott az első versenyen Abu Dhabiban. A futamot Leonardo Pulcini nyerte.

    A Campos Racing olasz pilótája magabiztos győzelmet aratott a nyitóversenyen, miután a második körben a DRS zónában megelőzte a pole-ból induló Nikita Mazepint. A bajnoki címre törő orosz pár körrel később visszavette a vezetést, ám újabb pár kör elteltével Pulcini visszaelőzte de Mazepin levágta a 11-es kanyart és nem a kijelölt helyen jött vissza. Emiatt a versenybírók tíz másodperces idő büntetéssel sújtották.

    A leintésig pedig már nem változott az élen a sorrend, Pulcini ezzel idei második futamgyőzelmét aratta. A büntetések után Anthoine Hubert a harmadik lett, miután az utolsó körben előzte meg őt David Beckmann, de így is bebiztosította a bajnoki címét. Csapata az ART Grand Prix már Szocsiban megszerezte a csapatbajnoki címet.

    A német pilóta egész futamon jó tempót diktált, a másik két ART-os versenyző, Hughes és Illott is az áldozatává vált.

    A negyedik helyet Callum Illott szerezte meg, Mazepin a büntetése után az ötödik hellyel kellett megelégednie. Jake Hughes a verseny végére visszaesett pár helyett, így Giuliano Alesi lett a hatodik, Hughes a hetedik. A második futamra a pole-pozíciót jelentő nyolcadik helyet Juan Manuel Correa szerezte meg. A legjobb tízet Simo Laaksonen és Tatiana Calderon zárta, utóbbi a 14.helyről rajtolva.

    Mint ismert, jövőre a GP3 és a Formula 3-as Európa Bajnokság egyesül, és egységes Formula 3 néven fog folytatódni a sorozat jövője, aminek az autóját már be is mutatták, ez pedig azt jelenti, hogy Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka.

  • Bemutatták Abu Dhabiban az új Formula 3-as autót

    Bemutatták Abu Dhabiban az új Formula 3-as autót

    Az FIA Formula 3 Championship a Yas Marina pályán leleplezte 2019-es autóját. Az új autóval a 2019-es, 2020-as és 2021-es szezonban versenyezhet majd a mezőny.

    Az F3 2019-re keresztelt autó egyfajta egyvelege a jelenlegi GP3-as és F3-as autók között. Az új gépek 3,4 literes, 6 hengeres Mecachrome motorral vannak ellátva, mely 8000-es fordulat mellett 380 lóerőre képes. Az autó megalkotásának fő irányelve az volt, megtalálják az arany középutat a költséghatékonyság és a teljesítmény között.

    FIA Formula 3 racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA

    Az aerodinamikát úgy optimalizálták, hogy segítség az előzéseket és számos beállítást lehessen alkalmazni a felfüggesztésen. Az autó megfelel a szükséges biztonsági előírásoknak, így különféle védelmi elemek, és acél halo, vagyis glória is került rá.

    Az autó sikeres shakedown-t teljesített október 11-én, ezt követően 165 kört teljesített Magny-Cours-ban. Az év hátralévő részében számos további tesztelésnek vetik majd alá.

    A csapatok január közepén kapják majd meg az első 2019-es autókat, míg a második és harmadik autóikat februárban tudhatják majd birtokukban. Az első szezon előtti tesztek előtt, csapatonként 1-1 autóval teljesíthetnek majd shakedown-t.

    A széria gumiszállítója a Pirelli, ezt figyelembe véve tervezték az autókat.

    FIA Formula 3 racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA

    „Örömünkre szolgál, hogy leleplezhetjük az izgalmas, új, 2019-es FIA Formula 3-as autót, itt, Abu Dhabiban, megtéve a végső lépést ahhoz, hogy az FIA Formula 3-as bajnokságot behozzuk a Formula 2 és a Forma-1 platformjára.” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.

    „A Formula 3-nak hosszú és gazdag történelme van, és izgalmas új fejezet kezdődik azzal, hogy a Nagydíj hétvégék részévé válik. A kategória folytatja a fiatal versenyzők felkészítését és oktatását, a legjobb lehetőséget biztosítva számukra ahhoz, hogy elérjék céljaikat.”

    „Nagyon örülök, hogy bemutathatjuk az F3 2019-et, mely három éven át fog versenyezni az FIA Formula 3 Championshipben.” – mondta Bruno Michel, az FIA F2 vezérigazgatója. „Arra koncentráltunk, hogy biztonságos és kihívást jelentő autót biztosítsunk, mely lehetővé teszi az egymáshoz közel való versenyzést és ösztönzi az előzést. Az autó tervezése során észben tartottuk a költséghatékonyságot annak érdekében, hogy limitálni tudjuk a működési költségeket a csapatok számára, de ugyanakkor imponáló csomagot alkossunk.”

    FIA Formula 3 racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA
  • Sopha Flörsch köszönetet mondott mindenkinek!

    Sopha Flörsch köszönetet mondott mindenkinek!

    Sophia Flörsh bejelentkezett! A versenyzőnőt tegnap műtötték meg, miután Makaóban súlyos balesetet szenvedett. Mint kiderült nem 7, hanem 11 órán át műtötték, de jól van, és köszönetet mondott mindenkinek. Legfőképpen talán a Dallarának a strapabíró kaszniért.

    „Túléltem a műtétet, ami 11 órán át tartott. Remélem most már csak jobb lesz. Pár napig még Makaóban kell maradnom, míg szállítható nem leszek.” – írta Sophia Instagramon.

    „Szeretnék köszönetet mondani minden rajongómnak, minden egyes jókívánságért, amiket csak most kezdtem olvasgatni. Ez nagyon motivál engem és bátorságot ad.”

    „Azokra is gondolok, akik szintén érintettek voltak a balesetben. Remélem mindenki egészséges.”

    „A balesetkor nagyon kedvesek voltak velem az emberek, ez még mindig a fejemben van. Köszönöm a bátorító és megnyugtató szavakat, amiket azokban a percekben kaptam, mikor az autómban voltam. Igazán nagy köszönet az orvosi személyzetnek itt Makaóban a barátságos és profi ellátásért. Hatalmas köszönet az FIA helyi mentő csapatának, a Mercedesnek, a HWA-nak és az FIA-nak és az orvosi csapatuknak a háttérben végzett munkájukért és a Makaói Nagydíj szervezésének, akik a legjobb módon támogattak engem. Külön köszönet Dr. Riccardo Ceccarellinek és végül, de nem utolsó sorban a csapatomnak, a Van Amersfoort Racingnek, Facu Regaliának és Ferdinand Habsburgnak, akik velem szenvedtek, fenomenálisak vagytok. Vissza fogok térni! Mellesleg a Dallara nagyon stabil kasznit épített.”

  • Videón látható, mit hagyott maga után Sophia Flörsch balesete

    Videón látható, mit hagyott maga után Sophia Flörsch balesete

    Christiaan Hart fotós ott volt abban a fotós bunkerben, Makaóban, melybe vasárnap becsapódott Sophia Flörsch autója. Ő sértetlenül megúszta, azonban két másik fotóst, és egy sportbírót kórházba szállítottak (ahogy a gerincsérülést szenvedő Sophiát, valamint egy versenyzőtársát, Sho Tsuboit is).

    Hart a balesetet követően videóra vette az összetört autót, valamint azt, hogy mennyire rombolta össze az ütközés a fotósok számára szolgáló építményt.

    A hongkongfp.com-nak Hart elmondta, hogy mindenki a padlóra zuhant, mikor az autó becsapódott.

    „Minden olyan gyorsan történt, a sebesség, a hang, és a becsapódás, sokkoló volt… mire megláttam az autót, olyan volt, mintha bomba robbant volna.” – idézi Hartot a HKFP .

    Elmondta, hogy a bunker teljesen tönkrement, de mivel ős szerencsés helyen tartózkodott, nem sérült meg és tudott még képeket készíteni.

    „Ahogy látható a belső képekből, szerencse, hogy senki sem halt meg.”

  • Driven: The Billy Monger Story – egy új hős született!

    Driven: The Billy Monger Story – egy új hős született!

    Még véletlenül sem keverendő össze a Driven: The Billy Monger Story a „nagy sikerű” 2001-es Drivennel, ami magyarul „Felpörgetve” néven került a mozikba. Utóbbi nagy hollywoodi bukás volt, és inkább sértő volt az autósport rajongóknak, a most bemutatott BBC dokumentumfilm pedig Billy Mongerről pedig egyszerűen csodálatos.

    A film máris elérhető online is a BBC Three-nél, aminek elsősorban az Angliában élő magyarok fognak örülni, és az van a fókuszban, hogy a 2017 áprilisában bekövetkezett hatalmas balesete után, amelyben elvesztette mindkét lábát a tehetséges 17 éves fiú, miképp tér vissza, és ül be egy brit Formula 3-as autóba.

    Az egy órányi film betekintést enged a Monger család életébe is, egészen onnantól kezdve, hogy elkezdték feldolgozni azt, hogy mi történt a fiukkal a Formula 4-es balesetét követően. A FIA korábbi álláspontja is látható lesz a sérült versenyzőkkel kapcsolatosan,valamint az is, hogy Billy esete ezt hogyan változtatta meg. Láthatjuk majd azon körülményeket is, hogy mit kellett átalakítani egy Tatuus-Cosworth F3-as autón ahhoz, hogy Monger újra sikert érjen el, ezúttal az Oulton Parkban.

    Az Oxford Scientific films ott volt Billyvel és Carlinnal a szezon nagy részében, sosem látott felvételeket készítettek és tettek bele a filmbe, és ezzel emléket állítottak annak a hős brit fiúnak, aki átírta akaratával és kitartásával a motorsport történelmet.

    Előzetes:

  • 7 órás, sikeres műtéten van túl Sophia Flörsch

    7 órás, sikeres műtéten van túl Sophia Flörsch

    Sophia Flörsch sikeres, hétórás műtéten van túl, miután a tegnapi makaói F3-as versenyen történt durva balesetének következtében gerincsérülést szerzett.

    Hétfő reggel kezdték az orvosok a műtétet, mely hét órán át tartott. Utána az orvosok sajtótájékoztatót tartottak és elmondták, hogy Sophia életjelei stabilak, végtagjai aktívak. Azonban további két hétig még kórházban tartják.

    Hivatalos Twitter oldalán a családja által közzétett üzenet szerint nem léptek fel komplikációk az operáció során.

    Azt is megerősítették, hogy Sho Tsuboi, aki autójának tetejét reptében elkaszálta Flörsch, hazamehetett a kórházból, még vasárnap éjjel, ahogy Hiroyuki Minami, sérült fotós is.

    Chan Weng Wang kínai fotós, akinek megrepedt a mája, várhatóan 10 napig marad még kórházban.

    Chan Cha sportbírónak az állkapcsa tört el, de három-négy napon belül hazamehet.