Kategória: Formula 3

  • Keszthelyi Vivien és David Schumacher egyszerre mutatkozik be a Forma-3-ban

    Keszthelyi Vivien és David Schumacher egyszerre mutatkozik be a Forma-3-ban

    VRS Sport Sajtóhír – Két név, amely az autósport világában már világszerte ismerősen cseng a rajongóknak. Két ifjú pilóta, akik eddig az autóversenyzés két tejesen eltérő kategóriájában indultak, most mégis egyszerre állnak rajthoz a Formula 3-ban. Egy pár, melynek mindkét tagja bajnokként érkezik Ázsiába és a legjobbak közé akar emelkedni.

    Alig hat nap telt el azóta, hogy a FIA által hitelesített F3 Asian Championship-ben szereplő BlackArts Racing hivatalos pilótájaként jelentette be Keszthelyi Vivien, háromszoros túraautó-bajnokot a Winter Series bajnokságra, most újabb hír látott napvilágot. A 18 éves magyar hölgy párja, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher unokaöccse és a volt Forma-1-es versenyző Ralf Schumacher fia, David Schumacher egy másik csapat indulójaként áll majd rajthoz az ázsiai Forma-3-as sorozatban.

    Vivien eddigi pályafutása során a túraautó kategóriában szerzett értékes nemzetközi tapasztalatokat, legutóbb a 2018-as szezonban a GT4-es (nagy túraautó) Audi Sport R8 LMS Cup-ban lett a rookie kategória bajnoka. David Schumacher ezzel szemben a gokart és a formaautózás világában építette karrierjét. A 17 éves német versenyző tavaly az ADAC Formula 4 bajnokságban szerzett rookie bajnoki címet.

    A fiatal versenyzők több, mint egy éve alkotnak egy párt, és a tervek szerint Európában külön-külön is indulnak majd nemzetközi Forma-3-as sorozatban. A bajnokságok összeegyeztethetősége és az időjárási körülmények miatt viszont mindkettőjük menedzsmentje úgy gondolta, hogy Ázsiában nyílik a legjobb lehetőség számukra a tapasztalatszerzésre az F3-as kategóriában.

    „Sokan kérdezték a baráti körünkből, hogy milyen kihatással lesz a kapcsolatunkra, hogy egy sorozatban indulunk. Ennek nincs jelentősége, hiszen mindketten a karrierünket tartjuk szem előtt és egy profi autóversenyzőnél elengedhetetlen, hogy külön tudja választani a magánéletet a versenyzéstől. Amellett, hogy a legjobb eredményt szeretnénk elérni, más céllal vágunk majd neki az első Forma-3-as sorozatunknak. Davidnek már van tapasztalata ebben a formula kategóriában, neki az autó megismerése a fő cél. Nekem ez lesz az első formaautós bajnokságom, így én a tapasztalatszerzést, a vezetéstechnika elsajátítását és a W Series-re való felkészülést tartom elsődlegesnek” – mondta Keszthelyi Vivien, aki a Winter Series-ben való indulással a legfiatalabb és egyben az első női pilóta lesz a magyar autósport történetében, aki egy teljes szezon keretein belül eljut a nemzetközi Forma-3-as kategóriáig.

    A két versenyző még Európában elbúcsúzott egymástól és külön érkezett Ázsiába, Thaiföldre szombaton. Bár mindketten ugyanabban a bajnokságban érdekeltek, a felkészülést külön kezdik majd meg csapataiknál. Az első alkalom, amikor a fiatal pár újra találkozhat a burirami versenyhétvégét megelőző szerdai teszteken lesz január 9-én, ám a közös időtöltés helyett Vivien szerint már ott is a versenyzésé lesz a főszerep:

    „Már eddig is hozzászoktunk ahhoz, hogy nem tölthetünk minden percet együtt. Ez az időszak a fejlődésről és a karrierünk építéséről szól. Mindketten a vezetésre szeretnénk koncentrálni és arra, hogy a legjobb eredményt érhessük el.”

  • Keszthelyi Vivien az első magyar női pilóta a Forma-3-ban

    Keszthelyi Vivien az első magyar női pilóta a Forma-3-ban

    A Forma-3-as ázsiai bajnokságban szereplő BlackArts Racing szerdán reggel jelentette be hivatalos pilótájaként Keszthelyi Vivient. A debreceni születésű versenyző az első a magyar autósport történetében, aki ilyen fiatalon az autóversenyzés egyik legnívósabb kategóriájában képviseli hazáját nemzetközi viszonylatban. Viviennek gyakorlatilag az első versenyt megelőző teszteken lesz csak lehetősége a felkészülésre, a további tapasztalatokat éles versenykörülmények között kell majd megszereznie.

    Annak ellenére, hogy eddig a túraautó kategóriában gyűjtötte sorra a bajnoki címeket, Keszthelyi Vivien jövőre, első magyar nőként átül a Formula 3 világába, és újabb szintet lépve megpróbálja felvenni a versenyt azokkal a javarészt férfi pilótákkal, akik a kategóriában a nemzetközi mezőnyt képviselik. A keleti bajnokságban való részvétellel – mindössze 18 évesen – Vivien lesz a legfiatalabb pilóta a magyar autósport történetében, aki egy teljes szezon keretein belül eljut a nemzetközi Forma-3-as kategóriáig.

    A fiatal reménységről már korábban kiderült, hogy a 2019-ben induló, csak női pilóták számára létrehozott európai Forma-3-as bajnokság, a W Series keretein belül a bajnokság egyetlen magyar kvalifikáltjaként esélye nyílhat a formaautós szereplésre. Arra azonban senki sem számított, hogy a versenynaptár összeegyeztethetősége miatt – ami rendkívül szorosra sikerült – már januárban rajthoz áll a Formula 3-ban.

    „Örömmel jelentjük be, hogy a BlackArts Racing csapata egy rendkívül tehetséges, Európából, Magyarországról érkező háromszoros túraautó-bajnok pilótával a soraiban kezdi meg a 2019-es FIA által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series-t. Keszthelyi Vivien (18) fiatal kora ellenére már számtalan alkalommal bizonyította, hogy kimagasló érzéke van a versenyzéshez, mi pedig büszkék vagyunk, hogy kategóriát lépve velünk kezdi meg pályafutását a formaautózás világában” – írja hivatalos sajtóközleményében a BlackArts Racing.

    Vivien nehéz feladat előtt áll. Formula autóra váltani önmagában is hatalmas kihívás, az pedig, hogy egyből a Forma-3-ban indul még inkább megnehezítheti a dolgát. A magyar hölgy ráadásul nemhogy versenytapasztalattal nem rendelkezik, de még tesztelni sem volt alkalma ebben a kategóriában, hiszen a legtöbb pilótával ellentétben nem a gokart pályán és a különböző formula autós sorozatokban sajátította el a versenyzés alapjait. Karrierjét 12 évesen kezdte és rögtön a Swift Cup Europe sorozatban állt rajthoz, ahonnan 5 év leforgása alatt a nagy túraautó kategóriáig jutott.

    A világ legfiatalabb háromszoros túraautó-bajnoka legutóbbi címét tavaly, a GT4-es Audi Sport R8 LMS Cup sorozatban gyűjtötte be, ahol a rookie kategória bajnoka lett. Az ifjú magyar versenyzőben a kategóriaváltás a túraautózás csúcsának számító, számára hosszútávú célként kitűzött DTM-ben tapasztalható váratlan változások miatti bizonytalanság, valamint az új W Series indulásával fogalmazódott meg:

    „A W Series megalakulásával át kellett gondolnom, hogy hol folytassam a karrieremet. A napokban lettem 18 éves, még elég fiatal vagyok a formaautós tapasztalatok megszerzéséhez, ráadásul a Formula 3-ban szerzett tudás mindkét csúcskategória eléréséhez segítségemre lehet a jövőben. A vezetéstechnikai elsajátítására komoly kihívásként tekintek, hiszen formula autós múlttal nem rendelkezem, és gyakorlatilag az alapoktól kezdve kell megtanulnom a versenyautó vezetését. A hátsókerék-hajtású, azon belül is a formula autós tapasztalatok megszerzésével azonban nem várhatok, mert csak akkor van esélyem tovább lépni, ha ezeket minél hamarabb begyűjtöm.”

    A Tatuus T-318 Formula 3 autókat felvonultató, FIA által hitelesített ázsiai Winter Series tökéletes alkalom lehet számára a tanulásra, hiszen hasonló autókkal indul majd a W Series is, melynek a legfrissebb szűkített listáján – 29 nemzet 60 pilótája mellett – egyedüli magyarként Keszthelyi Vivien is szerepel. A volt Forma-1-es versenyző, David Coulthard, valamint a Forma-1 egyik legsikeresebb technikai tervezője, Adrian Newey támogatásával létrejött W Series célja, hogy eljuttassa a legtehetségesebb női pilótákat az autósport legmagasabban jegyzett kategóriájába, a Forma-1-be.

    Vivien számára a legnagyobb kihívást az Európa és Ázsia közötti utazás jelentheti majd, hiszen a W Series kvalifikáció miatt sűrű lesz a naptára, gyakran kell majd visszatérnie a keleti kontinensről. Ha pedig kiválasztják az új sorozat indulói közé, akkor az ázsiai megmérettetés után már újabb tesztek elé néz.

    A két földrész közti időeltolódás, valamint 10-15 órás út igen megterhelő a szervezetnek, de a nehézségek ellenére az ázsiai Winter Series-ben való indulás rendkívül fontos lesz a magyar versenyző számára, mivel a jelentős formaautós tapasztalattal rendelkező vetélytársakkal csak úgy tudja majd felvenni a versenyt, ha sikerül megszereznie a minimális rutint Forma-3-as autóval.

    A bajnokság naptárában 9 verseny szerepel, az első 5 helyen végző pilóta pedig szuperlicenc pontokkal fog gazdagodni. Az első futamot január 12-én Thaiföldön, Buriramban rendezik meg, ahol Viviennek a versenyt megelőző két napon lesz először alkalma arra, hogy teszteljen a BlackArts Racing által biztosított versenyautóval.

    Vivien 2019-ben tehát megteszi az első lépést a Forma-1 felé vezető úton, ahhoz azonban, hogy sikeres lehessen a formaautózás világában, még rengeteg versenytapasztalatra lesz szüksége. Az első lépcsőfokokot az ázsiai téli bajnokság jelenti majd számára, ahol egy számára teljesen új kategóriában szerezheti meg az elengedhetetlen ismereteket.

  • A Campos Racing megállapodott Sebastian Fernandezzel

    A Campos Racing megállapodott Sebastian Fernandezzel

    A Campos Racing bejelentette, hogy a 18 éves Sebastian Fernandez lesz a csapatuk egyik pilótája a teljesen megújuló Formula 3-ban.

    A spanyol fiatal az olasz Formula 4-es bajnokságban mutatkozott be 2016-ban. Fernandez már az első szezonjában futamgyőzelmeket és dobogós helyezéseket ért el. Végül öt futamgyőzelmének köszönhetően a negyedik helyen zárta a bajnokságot.

    Sebastian Fernandez: „Örülök, hogy a Campos Racing versenyzőjeként mutatkozhatok majd be az újjászerveződött Formula 3-ban. Csapatként kell együttműködnünk, hogyha el szeretnénk érni a kitűzött céljainkat. Szeretném megköszönni Adriánnak és Adrinak a lehetőséget, hogy a csapatuk versenyzője lehetek.”

    Adrián Campos: „Seb már az Abu-Dzabiban rendezett teszten meglepett minket a rátermettségével. Biztos vagyok benne, hogy a következő szezonra is tartogat számunkra meglepetéseket. Jó érzés, hogy egy ilyen tehetség erősíti a csapatunkat, mint Sebastian.”

  • Monger jövője az anyagiakon múlhat

    Monger jövője az anyagiakon múlhat

    Billy Monger 2017 áprilisában szenvedett súlyos balesetet a brit F4 doningtoni versenyén, melynek következtében mindkát lábát amputálni kellett. Ennek ellenére azonban Billy megőrizte jó kedélyét, sőt újult erővel tért vissza a versenyzéshez.

    Idén már a brit F3-ban versenyzett, és nem titkolt célja, hogy egy nap bekerüljön a Forma-1-be. Erre pedig jó esélyei is vannak, hiszel Lewis Hamilton óta a legnagyobb brit tehetségnek tartják.

    Monger maga is nyilatkozott arról, miként látja saját jövőjét.

    „Attól függően, hogy össze tudom-e gyűjteni a költségvetést, szeretnék Európában versenyezni az F3-ban (az F3 Európa-bajnokságban).” – mondta. „Ez a következő lépés számomra az F1-ig vezető úton és remek módja annak, hogy a legjobbak ellen teszteljem magam. Ezt akarom csinálni, és ide tartunk.”

    „Elképesztő összeget kell összegyűjtenünk, úgy 1 millió eurót. A motorsport drága és kemény munka árán jutottam ide, és ez most nem fog megállítani. Megyek tovább előre és működni fog.”

    Az F1 mellett arról is pletykálnak már, hogy Monger 2020-ban talán indul majd a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

  • Sacha Fenestraz már nem tagja a Renault pilóta akadémiájának

    Sacha Fenestraz már nem tagja a Renault pilóta akadémiájának

    A 2017-es Formula Eurocup bajnoka, Sacha Fenestraz távozni kényszerült a Renault pilóta akadémiájából. A francia istálló akadémiája döntése nem alaptalan, ugyanis Fenestraz nem volt képes teljesíteni a kitűzött célt.

    A francia pilótának az lett volna a feladata, hogy az első három hely valamelyikén végezzen az FIA Formula 3 European Championship-ben. A francia pilóta jól kezdte a szezont, ugyanis már a szezon első futamán nyerni tudott Pauban. Azonban Fenestraz ezek után beleszürkült a középmezőnybe és mindössze két dobogós helyezést ért el a győzelmén kívül. Mivel a francia nem volt képes elérni a kitűzött célt, a Renault ajtót mutatott neki.

    Azonban a francia-argentin versenyző úgy érzi, hogy mindent kihozott az autójából. Azonban ez a teljesítménye mégsem volt elég ahhoz, hogy a Renault junior programjának tagja maradjon. Fenestraznak több lehetősége is van: vagy marad az FIA Formula 3-ban vagy pedig a japán Formula 3-ban keres magának egy csapatot.

    „Igaz, hogy vétettem pár hibát a szezon során, ennek ellenére úgy érzem, hogy a maximumot hoztam ki az autóból,” – véli Fenestraz. „A szezon elején a Renault azt a célt tűzte ki számomra, hogy az összetett pontverseny első három helyének valamelyikén végezzek  az FIA Formula-3-ban. Azonban a szezon elejétől láttuk, hogy rengeteg mindenben kell fejlődnünk a cél elérése érdekében. Tudtam, hogy nehéz lesz megfelelnem az elvárásoknak és sajnos nem is sikerült.”

    A francia pilóta nemrégiben tesztelhette az Audi DTM-ben használt autóját a Forma-1-ből távozó Sergey Sirotkinnal és a szintén az FIA Formula 3-ban versenyző, Jonathan Aberdeinnel egyetemben.

    „Karrierem ezen szakaszában még van időm arra, hogy átgondoljam az adódó lehetőségeimet. A tesztet nagyon élveztem, a DTM-es autók egyszerűen hihetetlenek,” – lelkendezett a francia fiatal.

  • Sophia Flörsch kapott támogatást az F1 világából is

    Sophia Flörsch kapott támogatást az F1 világából is

    A Formula 3-as versenyzőnő, Sophia Flörsch elismerte hogy jól érezte magát akkor, amikor Forma-1-es csapatok és pilóták kívántak neki mihamarábbi gyógyulást a balesete után. Azóta a 18 évessé vált hölgy már újra a versenyzésnek rendeli alá magát, sőt reméli azt is, hogy egy napon Forma-1 világbajnok is lehet.

    A balesete után egyből elterjedtek ennek a videói az interneten, és a motorsport világa komolyan aggódott az egészségéért. A lábadozása alatt azonban a rajongók és a Forma-1 versenyzői is biztatták. A BBC-nek elismerte, hogy ez sokat segített neki:

    „Nagyon hamar elterjedt a video, mert látványos volt a baleset. Kaptam SMS üzeneteket F1-es csapatoktól és pár versenyzőtől is. Ezek között volt Nico Hülkenberg, és korábbi világbajnokok is, mint Fernando Alonso és Nico Rosberg.”

    Az, hogy még mindig közöttünk van, és jó állapotban, – leszámítva pár törött csigolyát a hátában, idegkárosodás nélkül csak megerősítette őt. Még jobban küzdeni akar a céljaiért, amint felépült. Feltehetően egy csoda, hogy életben maradt, és emiatt is nagyon boldog.”

    Ez pedig Sophia karácsonyi üzenete:

    https://www.facebook.com/formulaeuropeanmasters/videos/739481703099867/

  • Nicolas Todt már nem tagja az ART Grand Prix csapatának

    Nicolas Todt már nem tagja az ART Grand Prix csapatának

    Nicolas Todt, aki a Sauber jelenlegi csapatfőnökével hozta létre az ART Grand Prix-et még 2004-ben, eladta a tulajdonrészét a kiugró sikereket elérő francia csapatnál. Az ART Grand Prix-nél számos Forma-1-es pilóta versenyzett a GP3-ban vagy a GP2-ben mint például Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Esteban Ocon vagy Charles Leclerc.

    Todt és Vasseur vezényletével a csapat sikert sikerre halmozott az alsóbb kategóriákban. Vasseur a csapatot irányította a Franciaországban található,Villeneuve-La-Guyardból, amíg Todt a csapat marketingjéért volt felelős.

    „Örömmel tölt el, hogy tagja lehettem egy ilyen csapatnak, mint az ART,” – mondta Todt, aki számos pilótának a menedzsel. „Az ART lehetőséget adott olyan tehetséges tehetséges fiatal pilóták számára, akik napjainkban már a Forma-1-ben versenyeznek. Rengeteg mindent megtanultak nálunk, például azt, hogy hogyan kell együtt dolgozni a mérnökökkel.

    „Az ART-nál töltött idő nagyon hasznos volt számomra, ugyanis vezetőként rengeteg mindent megtanultam. Minden jót kívánok a csapat össze munkatársának, szeretném, hogy a jövőben is olyan sikeresek legyenek, mint ezidáig.”

    A 41 éves menedzser jelenleg annak az All Road Management vezetője, aminek a Formula E-ben versenyző, Felipe Massa és a Ferrari leendő pilótája, Charles Leclerc is tagja.

    „Nicolasszal közösen alapítottuk az ART Grand Prix-et,” – mondta a Sauber csapatfőnöke, Frederic Vasseur. „A csapat 2004 óta rengeteg mindent elért már és természetesen Nicolas is sokat tett azért, hogy sikeresek legyünk. Nélküle most nem tartanánk ott, ahol.

    „Szeretném megköszönni mindent Nicolasnak, amit a csapatért tett az évek során. A legjobbakat kívánom neki,” – nyilatkozta a francia csapatfőnök.

  • David Beckmann lesz az ART Grand Prix egyik versenyzője

    David Beckmann lesz az ART Grand Prix egyik versenyzője

    David Beckmann az ART Grand Prix színeiben fog majd versenyezi az FIA Formula 3 Championship első szezonjában.

    A német fiatal számára eléggé rosszul kezdődött a szezon, ugyanis a Jenzer Motorsport autóival képtelen volt tartani a képest a többi versenyzővel. Azonban Beckmann a hungaroringi hétvégétől kezdve már a Trident csapatát erősítte. Alessio Lorandi helyét vette át a csapatnál, aki a Trident Forma-2-es csapatához került át, miután a csapat vezetősége ajtót mutatott Santino Ferruccinak.

    A német fiatal ettől a ponttól fogva megtáltosodott: három győzelmet, két pole pozíciót és négy dobogós helyezést szerzett a szezon hátralevő részében. Ha a hungaroringi hétvégétől kezdődött volna a bajnokság, akkor Beckmann a második helyen végzett volna az összetettben.

    Eredetileg Beckmann maradt volna a Tridentnél, mivel anyagi gondok miatt nem tudott ülést szerezni magának a Forma-2-ben. Azonban a német pilóta az év végi teszten már az ART csapatának autóit tesztelhette. Most már azonban biztos, hogy Beckmann az ART csapatát fogja majd erősíteni.

    Az ART csapatát csak a Carlin tudta legyőzni a 2014-es szezonban a konstruktőri bajnokságban. Azon kívül az ART az összes konstruktőri címet megnyerte a GP3 történetében.

    „Az Abu-Dzabi teszten minden a legnagyobb rendben volt,” –véli a fiatal német pilóta. „Az ART-nál dolgozó emberek mindig a maximumot nyújtják. Ezt örömmel konstatáltam, ugyanis én egy olyan ember vagyok, aki mindig szeretné magából a lehető legjobbat kihozni. Biztos vagyok benne, hogy a következő szezonban komoly sikereket fogok majd elérni a csapat versenyzőjeként.”

    Az ART csapatának egyik fontos embere, Sebastien Philippe hozzátette, hogy Beckmann volt a pilótáik legkeményebb ellenfele az idei szezonban. „David több pontot szerzett a szezon második felében, mint Nikita (Mazepin). Pár verseny alatt sikerült felhívnia magára a figyelmet, hogy vele igen is számolni kell. Reméljük, hogy David a következő szezonban is hasonló eredményekre lesz majd képes.”

  • Flörsch 2019-ben ismét versenyezni fog

    Flörsch 2019-ben ismét versenyezni fog

    A Makaóban hatalmas balesetet szenvedő Sophia Flörsch a Formula European Masterst (régi F3) célozta meg, mint 2019-es versenyprogram.

    A 18 éves német versenyző féltávnál csatlakozott be a 2018-as F3-as szezonba a Van Amersfoort színeiben, a legtöbben azonban valószínűleg a Makaó GP-n elszenvedett hatalmas (és csodával határos módon viszonylag sértetlenül) megúszott balesetéről emlékeznek majd rá.

    „Amikor először láttam a balesetemről készült videót, kissé szürreálisan éreztem magam” – mesélte Flörsch. „Tisztában vagyok vele, hogy szerencsés voltam, és hálás vagyok, amiért a Dallara ilyen biztonságos autót épített. Már finom edzéseket végezhetek, és remélhetőleg tavasszal már visszaülhetek a pilótafülkébe. Amennyiben a rehabilitációm a terveknek megfelelően halad, a top5-öt és az alkalmankénti győzelmet céloztam meg. Biztos vagyok benne, hogy a Formula European Masters a tökéletes sorozat számomra: az autó fantasztikus, és ahogyan azt már a történelem bebizonyította, a fiatal versenyzők rengeteg lehetőséget kapnak itt a tanulásra, amit a motorversenyzés legfelsőbb szintjein tudnak a későbbiekben kamatoztatni. Nagyon örülök, hogy továbbra is a Van Amersfoorttal maradhatok, mert az elejétől fogva nagyon kényelmesen éreztem magam a csapatban. Kezdetben nem volt egyszerű, mert semmilyen F3-as tapasztalatom nem volt, de ők rengeteget tanítottak nekem, amit igyekszem sikerekkel meghálálni.”

    A csapatfőnök is csak elégedetten tudott nyilatkozni Flörsch teljesítményéről.

    „Annak ellenére, hogy későn csatlakozott hozzánk 2018-ban, nagyon jó munkát végzett” – dicsérte versenyzőjét Frits van Amersfoort. „Mindazonáltal még mindig van mit tanulnia a Formula European Mastersben, de biztosak vagyunk benne, hogy a tapasztalatát kihasználva képes lesz a pontszerző helyeken csatázni. Nagyon örülünk, hogy Sophia a továbbiakban is nálunk fog versenyezni; az egész csapatot felvillanyozza a motivációjával. Amint teljesen felépült, az autó várni fogja.”

  • Az eBay-en landoltak Sophia Flörsch balesetes autójának darabjai

    Az eBay-en landoltak Sophia Flörsch balesetes autójának darabjai

    A Formula 3-as Van Amersfoort Racing arra vár, hogy visszakapják azokat az elemeket, melyeket Sophia Flörsch makaóban balesetezett autójáról loptak el.

    Frits van Amersfoort csapatfőnök a Motorsport.comnak elmondta, hogy az első szárny és a motor levegőszűkítője eltűnt a baleset helyszínéről majd felfedezték azokat az eBay.en.

    „Egy barátunk szólt róla.” – mondta van Amersfoort. „Azt mondtam, ‘a pokolba is, az első szárny megmaradt!’, és aztán értesítettük a rendőrséget, ők pedig visszaszerezték az elemeket nekünk. Azt a pár napot sosem fogom elfelejteni.”