Kategória: Formula 3

  • W Series: Rajtszámokat választottak a csajok!

    W Series: Rajtszámokat választottak a csajok!

    Már nagyon készül a W Series a bemutatkozó szezonjára, a mai napig tartanak az előkészületek. A Lausitzringen találkozott 18 fős mezőny, akik végül keresztülverekedték magukat az előzsűrin, és bemutatkozhatnak az új szériában. A DTM betétfutamaként Hockenheimben kezdődik el az ő szezonjuk is, május első hétvégéjén.

    A 18 hölgy mindeközben kiválaszthatta a rajtszámát is, de hogy milyen magyarázattal is szolgálnak a számaik kapcsán? Összeszedtük.

    #2: Esmee Hawkey: „A születésnapom március 2-án van, és ez az egyik szerencseszámom is.”

    #3, Gosia Rdest: „A gokart Európa-bajnokságon kellett lennie egy számnak a gokartunkon amivel versenyzünk. A szerelőm ezt azonban nem tudta. Odarohantam a csapatbuszhoz, ahol volt pár matricánk, és véletlenül találtam két darab hármast. Amikor felálltam a rajtrácsra, akkor kiderült, hogy amúgy is ezt a számot osztották ki nekem!”

    #5: Fabienne Wohlwend: „Az ötös a szerencseszámom, és ezzel is versenyeztem mindig.”

    #7: Emma Kimilainen: „A hetes mindig is a szerencseszámom volt. Valamilyen oknál fogva a finn versenyzők is sűrűn választják a 7-est. Például Kimi Räikkönen is a 7-essel megy, Valtteri Bottas meg a 77-essel.”

    #11: Vicky Piria: „A 11-est választottam. Ekkor van a születésnapom is, illetve ez a szám követ a gokartos korom óta. A szerencseszámom is a 11-es, ugyanakkor ez is köt az autósporthoz. Nincs sok tetoválásom, csak egy a jobb lábamon, és nem véletlen, ezen is a 11-es látható.”

    #19: Marta Garcia: „Kislánykorom óta szeretem a 19-es számot.”

    #20: Caitlin Wood: „A 20-as a karrierem kezdetén amikor még gokarttal mentem, volt a rajtszámom.”

    #21: Jessica Hawkins: Nem adott magyarázatot a számválasztására.

    #26: Sarah Moore: „Amikor versenyezni kezdtem, akkor 13-assal akartam, ez volt a szerencseszámom, de ezt nem választhattam. Így azt találtam ki, hogy viszem a 26-ost, mert az kétszer 13, így talán kétszer annyi szerencsém is lesz. Később az első bajnoki címemet már ezzel a számmal nyertem meg. Mindegyik szériába ezután vittem magammal a 26-ost, akkor is, amikor csak úgy privát megyek.”

    #27: Alice Powell: „Az első gokartversenyem óta 27-es a szerencseszámom.”

    #31: Tasmin Pepper: „Apám is már a 31-essel versenyzett, és jómagam is 20 éve ezzel a rajtszámmal versenyzek.”

    #37: Sabre Cook: „A kedvenc számaim a 3, 1 és a 7. Mivel 317-es rajtszámmal nem versenyezhetek, ezért a 37-est választottam. A 3-as volt az első rajtszámom a gokartban, ez volt a trikómon is amikor kosaraztam. A legtöbb bajnokságot a 317-es számmal nyertem, vagy a 37-essel. Bibliai vonatkozásban is a 3-as és a 7-es jelentős számok.”

    #49: Megan Gilkes: „Pár éve már a 49-es rajtszámmal versenyzek.”

    #55: Jamie Chadwick: „Az 55-ös rajtszám az, amit már a karrierem kezdete óta viselek.”

    #67: Shea Holbrook: „A karrierem kezdetén apám és én a 67 illetve a 68-as rajtszámmal indultunk. Az én rajtszámomnak köze van apám katonai szolgálatához. Ez az egyetlen rajtszám, amim valaha is volt, és a rajongóim is ezt szokták meg.”

    #85: Miki Koyama: „Japánul kimondva a 8-as „hacsi”, az 5-ös pedig „go”. Együtt kiadja azt a szót, hogy „hacsigo”, ami azon Honda főnöknek a neve, aki sokat segített a karrierem folyamán.

    #95: Beitske Visser: „1995-ben születtem.”

    #99: Naomi Schiff: „A kezdetektől fogva a 99-es volt a rajtszámom, és ez a szerencseszámom is. Szimbolikus jelentőségű ez nekem, mert 9+9 kiadja a 18-at, ami pedig a születésnapom. A 18-as pedig az izraelita vallásban az életet jelenti.”

  • Sophia Flörsch az új olasz irányítású F3-as szériában indul!

    Sophia Flörsch az új olasz irányítású F3-as szériában indul!

    Miután kifújt a Formula European Masters sorozat, Sophia Flörsch és a Van Amersfoort is egy új kalandba kell, hogy belevágjanak. Egy regionális Formula 3-as bajnokságban indulnak idén.

    Mindenki várja Sophia Flörsch visszatérését a hatalmas F3-as 2018-as makaói balesete után, és Franciaországban 2019 áprilisában végre hivatalosan is újra autóba ülhet. Eredetileg a Van Amersfoort Racing Flörsch kisasszonnyal a DTM betétprogramjában indult volna a Formula European Mastersen, de keresztülhúzták a számításukat. Ennek pedig az oka az, hogy hirtelen lehúzta a széria a rolót.

    A Van Amersfoort mellett a Fortec és a Motopark is azon csapatok közé tartoznak, akik a FEM-ban indultak volna. A lefújást követően a hollandok azonban egy regionális bajnokságban indulnak A versenyszezon felében majd az olasz F4-gyel indulnak majd, és nyolc versenyhétvégéjük lesz. Utóbbiban szintén érdekelt lesz Frits van Amersfoort csapata. A szezonnyitó ugyanakkor nem is Olaszországban lesz, hanem a francia Le Castelletben, április 13-14-én.

    Technikai oldalról megközelítve a Formula Regional European Championship keretein belül Tatuus autókat használnak, és Alfa-Romeo motorokat. Ezzel az is eldőlt, hogy a Van Amersfoortnál gyakorlatilag az Euroformula Open ellen döntöttek, mert ott mehettek volna a dól megszokott Dallara-Mercedesszel, ahogy lett volna az a Formula European Mastersben is. Erről a csapatvezető így beszélt a Motorsport-Total.com-nak:

    „Semmi bajunk nincs az Euroformula Opennel, de a Dallara F312-es már a végét járja. Emiatt úgy döntöttünk, hogy miért is ne próbálhatnánk ki inkább valami újat?”

    Flörsch a 2018 novemberi makaói balesetéből már annyira felépült, hogy három hete már újra tesztelt is, még a Dallara-Mercedesszel. Jelenleg pedig ő az egyetlen igazolt pilótája is a csapatnak. A másik versenyzőjük kiléte még ismeretlen, de már tárgyalnak, árulta el a csapatfőnök.

    Két hét múlva tehát már élesben, Le Castelletben debütál Van Amersfoort és Flörsch, immáron a Tatuus autóval. Ezen a héten azonban még tesztelnének a Nürburgringen, amiről Amersfoort így beszélt:

    „Egyértelmű számunkra az, hogy hátrányban vagyunk, de ettől nem riadunk meg. Nincsenek jelenleg emiatt megfogalmazott céljaink sem. Várjuk ki, hogy miképp alakul a dolog.”

  • Elmarad idén a Formula European Masters

    Elmarad idén a Formula European Masters

    Hat héttel a tervezett rajt előtt a Formula European Masters szervezői hivatalosan is bejelentették, hogy törlik az idei szezont. A fiatal pilótáknak kiírt sorozat regisztrált csapatai mindent megtettek azért, hogy megmaradhasson a nagy hagyományokkal rendelkező széria. Azonban az európai motorsportban gazdasági környezetében különféle nehézségek léptek fel, így azon versenyzők száma alacsony lett akik a Formula European Masters-t választották, így a Formel 3 Vermarktungs GmbH irányítói úgy döntöttek, hogy meghozzák a keserű döntésüket.

    Ezen az úton már nehezebb lett volna felelősségteljesen küzdeni a fiatal tehetségeket gondozó kategóriáért. A FEM pilótáinak előnyös lett volna a professzionális DTM-es környezet, a több napnyi tesztprogram lehetősége mint az volt eddig engedett, és szuperlicensz pontok is garantáltak voltak a FIA által. Ráadásul az első hármat meghívták volna a DTM újonc tesztjére is, sőt a bajnoknak lett volna meghívása a japán Super Formulába. Walter Mertes, a Formel 3 Vermarktungs GmbH marketing igazgatójaként szomorúan nyilatkozott a kialakult helyzetről:

    „A mai egy igazán szomorú nap az európai fiatal autóversenyzőknek. A nehézkessé vált európai gazdasági környezetben nincs elég fiatal versenyző a különféle szériákba. Elképesztő pénzbe kerülne a helyzetet orvosolni, és ennek nem akartuk és nem is fogjuk kitenni ebben a formában a csapatainkat.”

    A Formula European Masters idén mutatkozott volna be a nemzetközi motorsport életben, és vitte volna tovább a Formula 3-as autókra és nemzetközi versenyzőkre alapozott szériát, ami több mint 15 évet élt meg. 2003-ban indult a történet, akkor még Formula 3 Euro Series néven, 2013-tól 2018-ig pedig használhatták a FIA European Formula 3 Championship elnevezést is. A DTM környezete adott keretet a szériának, ahol olyan versenyzők tanulhatták az alapokat, mint akár Lewis Hamilton, Sebastian Vettel vagy Max Verstappen, és jutottak el végül a Forma-1-be.

  • Asian F3 Winter Series: Holland bajnok született, Keszthelyi Vivien a 13. helyen zárt

    Asian F3 Winter Series: Holland bajnok született, Keszthelyi Vivien a 13. helyen zárt

    Túl van az utolsó versenyén az Asia F3 Winter Series mezőnye.

    A tegnapi két verse beszámolójáért klikkelj ide!

    Ismét Ye Yifei indulhatott az első rajtkockából, Jack Doohan és Rinus van Kalmthout (VeeKay) előtt. A két női versenyző, Miki Koyama és Keszthelyi Vivien a 13. és 14. rajthelyet szerezték meg.

    Komoly csata volt az élen az első kanyarban. Doohan átvette a vezetést, a második helyet pedig Eshan Pieris szerezte meg. Yifei a harmadik, a bajnokság éllovasa, VeeKay pedig a 7. helyre csúszott vissza. Keszthelyi és Koyama a 11. és 14. helyen álltak.

    Később Yifei átvette a vezetést, őt Doohan és Pieris követte. Ment az adok-kapok Yifei és Doohan között, látványos csatát vívtak, míg össze nem ütköztek. Mindkettőjük versenye véget ért, Pieris pedig megörökölte az első helyet.

    A versenyt végül Pieris nyerte Victor Martins és VeeKay előtt. Keszthelyi a 10., Koyama a 11. helyen zárt.

    A bajnokságot Rinus van Kalmthout Yifei és Alessandro Ghiretti előtt. A pontversenyben Keszthelyi Vivien a 13. helyen zárt.

    https://www.facebook.com/F3AsianChampionship/photos/a.163332807633123/330943414205394/?type=3&theater

  • Asian F3 Winter Series: Yifei tartolt, Keszthelyinek felejthető napja volt

    Asian F3 Winter Series: Yifei tartolt, Keszthelyinek felejthető napja volt

    Utolsó versenyhétvégjéhez, így az utolsó három versenyéhez érkezett az Asian F3 Winter Series mezőnye, Sepangban, Malajziában.

    Az utolsó hétvégének Rinus van Kalmthout (becenevén Rinus VeeKay) 29 pontos előnnyel várta, Ye Yifei előtt, Keszthelyi Vivien pedig 9 ponttal állt a 12. helyen.

    Mint arról korábban már beszámoltunk, Daniel Ticktum és David Schumacher ezen a záróhétvégén már nem álltak rajthoz, helyettük azonban érkeztek új versenyzők, köztük egy újabb női versenyző is.

    A hétvége első versenyére Ye Yifei szerezte meg a pole pozíciót, Eshan Pieris és Jack Doohan előtt. VeeKay „csak” az ötödik rajthelyet szerezte meg.
    A lányok, Miki Koyama és Keszthelyi Vivien a 14. és 15. helyről várhatták a rajtot.

    A rajtot követően nagy volt a helyezkedés, de Yifei megtudta tartani az első helyet.
    Egy kör megtétele után azonban máris érkezett a safety car a mezőny élére, míg a balesetező Vivien és Tairoku Yamaguchi autóját mentették.

    10 perc telt el a félórás versenyből, mire a mezőny újra versenytempóra kapcsolhatott. Ekkor Yifei, Doohan, VeeKay volt a sorrend, míg Koyama a 13. helyen haladt.

    Később Akash Nandy és Eshan Pieris is kiütötték egymást a versenyből, így újabb biztonsági autós időszak követezett, ám ekkor már csak 11 perc volt hátra a versenyből.

    Négy perccel a vége előtt léphetett újra a gázra a mezőny. Ekkor aztán mindenki igyekezett javítani pozícióján, aminek az lett az eredménye, hogy VeeKay és Alessandro Ghiretti összeakadtak. Előbbi a hatodik, utóbbi pedig a 12. helyre esett vissza.

    A versenyt végül Yifei nyerte Doohan és Victor Martins előtt.

    A második verseny pole-ját is Yifei szerezte meg, VeeKay és Doohan előtt. Koyama a 13., Keszthelyi pedig a 16. helyről indulhatott.

    A rajt után Doohan és VeeKay helyet cseréltek, Vivien pedig négy kör elteltével feladni kényszerült a futamot.

    A versenyt ismét Yifei nyerte Doohan és van Kalmthout előtt. Koyama a 14. helyen zárt.

    A bajnokság legutolsó versenyére vasárnap kerül sor.

     

  • Nem Keszthelyi Vivien lesz az egyetlen női versenyző az Asian F3 Winter Series utolsó versenyhétvégéjén

    Nem Keszthelyi Vivien lesz az egyetlen női versenyző az Asian F3 Winter Series utolsó versenyhétvégéjén

    Utolsó versenyhétvégéjéhez vagyis az utolsó három futamához érkezik hétvégén az Asian F3 Winter Series.

    A mezőnyben eddig Keszthelyi Vivien volt az egyetlen női versenyző, most azonban újabb lánnyal bővült a mezőny. A 21 éves japán, Miki Koyama csatlakozott a mezőnyhöz, aki a japán F4-ben edződött és Vivienhez hasonlóan ott lesz a W Series selejtezőjének következő fordulóján is.

    A mezőnyben azonban már nem lesz jelen Daniel Ticktum és David Schumacher. Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.

     

  • Ticktum és Schumacher nem indulnak az Asian F3 Winter Series utolsó versenyein

    Ticktum és Schumacher nem indulnak az Asian F3 Winter Series utolsó versenyein

    A Red Bull Junior Team jelenleg legmagasabb szinten lévő versenyzője, Daniel Ticktum is elindult idén az Asian F3 Winter Series-ben.

    A három versenyhétvégéből azaz kilenc versenyből álló bajnokság az utolsó versenyhétvégéje előtt áll, ezen azonban már nem fog rajthoz állni a brit versenyző. Azzal a reménnyel indult a bajnokságban, hogy megszerzi az F1-es szuperlicenszhez hiányzó pontokat, ez azonban két okból sem sikerülhet: egyrészt, mert az eddigi hat versenyen gyengén szerepelt, , másrészt mert menet közben kiderült, hogy az előzetes ígérettel ellentétben a bajnokságért az FIA nem oszt szuperlicensz pontokat. Így aztán Ticktum számára nem sok értelme maradt a bajnokság befejezésének.

    A versenyző idén a japán Super Formulában fog versenyezni, ahol továbbra is az a célja, hogy minél többet nyerjen, lehetőleg meg is nyerje a bajnokságot és értékes szuperlicensz pontokat szerezzen.

    Nem fejezi be az Asian F3 Winter Series-t David Schumacher sem, párja, Keszthelyi Vivien azonban marad, már ott is van az utolsó három verseny helyszínén.

    Újként érkezik azonban a mezőnybe a fináléra a Renault-támogatott Christian Lundgaard és Victor Martins, valamint a Red Bull Junior Teamből Jack Doohan.

  • Leonardo Pulcini a Hitech GP pilótája lesz idén

    Leonardo Pulcini a Hitech GP pilótája lesz idén

    Leonardo Pulcini, aki tavaly futamot tudott nyerni a GP3-ban, csatlakozott a Hitech GP csapatához. Az olasz fiatal a megújuló Formula 3-ban fog versenyezni az észt, Jüri Vips csapattársaként.

    A 2016-os Euroformula Open bajnoka egy felejthető szezont futott első GP3-as évében az Arden csapatával. Az olasz pilóta azonban nem adta fel és a 2018-as szezonban két futamgyőzelmet szerzett a Campos versenyzőjeként, a bajnokságot pedig a negyedik helyen zárta.

    Pulcini részt vett a Forma-2 szezonzáró tesztjén Abu-Dzabiban, ahol kipróbálhatta a Campos és a Trident autóját is. Végül a GP3-at választotta, amit az idei szezontól European Formula 3 néven követhetünk majd.

    „A célom egyértelmű: Meg akarom nyerni a bajnokságot, ugyanis már volt időm kiismerni a működését,” – jelentette ki az olasz fiatal. „Tavaly az ART versenyzőivel is fel tudtam venni a versenyt annak ellenére, hogy valamivel gyorsabbak voltak a Tridentemnél. Biztos vagyok benne, hogy a Hitech GP-vel fel fogok jutni a csúcsra.

    „Ismerem a csapatfőnököt és a dolgozókat is. Professzionális munkát végeznek, mindig a maximumot szeretnék kihozni mindenből. Ezzel a mentalitással simán bajnok lehetek. A csapattársaim nagyon gyorsak, ráadásul még tehetségesek is. Alig várom már, hogy egymás ellen versenyezzünk.”

    Pulcininek az egyik csapattársa az észt Jüri Vips lesz, aki a Red Bull pilótaakadémiájának a tagja. A csapat harmadik pilótájának még nem tudjuk a kilétét. A Hitech GP leendő versenyzője a Forma-2-ben is folytathatta volna, azonban az anyagiak megakadályozták ebben, ugyanis egy Forma-2-es ülésért másfél millió fontot kellett volna fizetnie. Pulcini pedig nem tudta kifizetni ezt az összeget.

    „A GP3-as szezon után tesztelhettem a Tridenttel és a Campos-szal is,” – meséli Pulcini. „Nagyon szerettem volna szerződést kötni a Campos-szal, azonban a pénzügyi dolgok miatt kellett lemondanom a Forma-2-ről. A Hitech GP-től kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot, amit azonnal elfogadtam.”

    A Hitech GP csapatfőnöke, Ollie Oaks szerint Pulcini egy remek versenyző és örül annak, hogy a csapatában tudhatja az olaszt. „Már a tavalyi szezonban megmutatta rátermettségét a GP3-ban. Leonardo egy páratlan versenyző és biztos vagyok benne, hogy jól fogja érezni magát a csapatnál.”

  • A Pirelli szerint a gumik meg fogják nehezíteni a Formula 3-as versenyzők dolgát

    A Pirelli szerint a gumik meg fogják nehezíteni a Formula 3-as versenyzők dolgát

    Az újjászervezett Formula 3-ban, ami a GP3-at fogja leváltani, olyan fajta gumikat fognak használni a versenyzők, amik nagyon gyorsan képesek elkopni. Mario Isola szerint emiatt egy kicsit nehezebb dolga lesz majd a versenyzőknek.

    „Egy különleges gumit fejlesztettünk ki a Formula 3-as csapatok számára, mert az autók valamivel másabbak, mint a felsőbb kategóriákban,” – nyilatkozta Isola a Motorsport.com-nak. „A hátsó gumik jobban fognak majd kopni annak érdekében, hogy izgalmasabbak legyenek a versenyek. Nagyon sokat dolgoztunk az újfajta gumikon, hogy elérjük a kívánt hatást.  A gumik mérete nem fog megváltozni, ugyanakkorák lesznek, mint tavaly.”

    A Pirelli főnöke szerint az új gumik miatt a versenyzőknek minden egyes hétvégén spórolniuk kell majd az abroncsokkal, így könnyebb lesz majd felfedezni a tehetséges versenyzőket.

    „A versenyzők és a csapatok is dolgozhatnak majd az autó gumikezelésén. Azonban a legfőbb cél az, hogy az autó vezethetőségét megnehezítsük valamilyen szinten. A verseny vége felé már nem lesz sok a gumikban, szóval a pilóták tehetségén fog majd múlni, hogy kinek milyen nehéz dolga lesz az utolsó körökben.”

  • Túl a féltávon, így áll a pontverseny az Asian F3 Winter Seriesben

    Túl a féltávon, így áll a pontverseny az Asian F3 Winter Seriesben

    Három versenyhétvégéből, vagyis 9 versenybál áll az első Asian F3 Winter Series bajnokság. Két hétvégén, azaz hat versenyen már túl vannak a versenyzők, így aztán megmutatjuk, hogyan is áll jelenleg a pontverseny.

    Azt talán már kijelenthetjük, hogy a holland Rinus van Kalmthout – vagy becenevén Rinus VeeKay – abszolút uralja a mezőnyt, csak a kínai Yifei tudja vele felvenni a kesztyűt időnként, míg a harmadik pozíciót stabilan hozza a francia Ghiretti.

    David Schumacher a mezőny közepén tanyázik 43 ponttal, míg párja, a magyar Keszthelyi Vivien a 12. helyen áll, noha ő most először versenyez nyitott karosszériás autóval.

    A mezőny nagy vesztese abszolút Daniel Ticktum, a Red Bull üdvöskéje, aki azzal a céllal indult el a bajnokságban, hogy megszerezze az F1-es szuperlicenszéhez szükséges, hiányzó 5 pontot. Teljesítménye azonban igen gyatrára sikerült eddig, csak a 8. helyen áll a tabellán. Ráadásul lehet, hogy el sem indul majd az utolsó versenyhétvégén, mivel még az is kiderült, hogy a bajnokságért mégsem járnak majd szuperlicensz pontok. Bár jelenlegi teljesítményéért amúgy sem kapna…

    Az utolsó fordulóra február 22-24-én kerül majd sor, Sepangban.

    Versenyző Nemzetiség Csapat Pontok
    1 Rinus Veekay holland Hitech Grand Prix 133
    2 Ye Yifei kínai Absolute Racing 104
    3 Alessandro Ghriretti francia Hitech Grand Prix 73
    4 Tomoki Takahashi japán Super License 44
    4 Akash Nandy maláj Pinnacle Motorsport 44
    6 Pavan Ravishankar brit Hitech Grand Prix 43
    6 David Schumacher német Pinnacle Motorsport 43
    8 Daniel Ticktum brit Hitech Grand Prix 38
    9 Eshan Pieris sri lankai Absolute Racing 27
    10 Amaury Cordeel belga Pinnacle Motorsport 22
    11 Max Fewtrell brit Hitech Grand Prix 20
    12 Keszthelyi Vivien magyar BlackArts Racing 9
    13 Tairoku Yamaguchi japán B-Max Racing Team 5