Kategória: Formula 3

  • Kialakult az ART Grand Prix pilótahármasa

    Kialakult az ART Grand Prix pilótahármasa

    Az ART Grand Prix bejelentette, hogy Sebastian Fernandez lesz a harmadik pilótájuk az FIA Formula 2020-as szezonjában.

    Feranandez a tavalyi szezonban is az FIA Formula 3-ban versenyzett, csak akkor még a Campos Racing pilótája volt. A spanyol-venezuelai származású versenyző egy borzalmas szezont zárt, mivel a Campos Racing triójából egyedül az az Alex Peroni tudott csak pontot szerezni, akinek a Monzában szenvedett hatalmas balesete miatt idő előtt véget ért a szezonja.

    Fernandez legjobb eredménye egy tizenkettedik hely volt a tavalyi szezonban, és mivel nem tudott pontot szerezni, ezért csak a huszonnyolcadik helyen végzett az egyéni bajnokságban. Azonban a 19 éves Fernandez már sokkal jobban teljesített a Makaói Nagydíjon és az év végi valenciai teszteken, szóval a következő szezonban minden bizonnyal jobban fog majd teljesíteni.

    „Izgatott és hálás vagyok egyszerre a lehetőség miatt, amit az ART Grad Prix adott nekem,” – mondta örömében Fernandez. „Már a Makaói Nagydíjon és a valenciai teszteken is közösen dolgoztunk, szóval nagyon remélem, hogy a következő szezonban képesek leszünk majd közös erővel jó eredményeket elérni.”

    Az ART Grand Prix csapatfőnöke, Sebastien Philippe hozzátette: „Sebastian még csak 19 éves, azonban rendkívüli tapasztalattal rendelkezik, különösen az F3-as kategóriákban. Ez a tapasztalat még akár ki is fizetődhet majd számára a későbbiekben.

    „Az első makaói hétvégéjén is jól szerepelt, rengeteget fejlődött a hétvége során. Valenciában pedig megmutatta, hogy hallgat a tanácsokra és képes szorgalmasan együtt dolgozni a csapattagokkal. Mindene megvan ahhoz, hogy az idei szezonban az élmezőnyben legyen és a bajnoki címért csatázzon a többiekkel.”

    Az ART GP a tavalyi szezonban harmadik lett a konstruktőri bajnokságban a Prema és a Hitech GP mögött. Fernandez mellett pedig a német Formula 4 regnáló bajnoka Theo Pourchaire és az orosz Alexander Smolyar kap majd lehetőséget az ART-nál.

  • Frederik Vesti a Prema második igazolása

    Frederik Vesti a Prema második igazolása

    A Prema bejelentette a második versenyzőjének kilétét. A Formula 3 Regional European Championship bajnoka, Frederik Vesti is az FIA Formula 3 bajnok csapatánál folytatja majd a pályafutását.

    A fiatal dán versenyző Logan Sargeant csapattársa lesz az olasz csapatnál, akiknek három szabad ülésük volt, miután az eddigi versenyzőik, Robert Shwartzman, Marcus Armstreong és Jehan Daruvala a bajnokság első három helyén végeztek és a következő szezonban már felsőbb kategóriában fognak versenyezni.

    A 17 éves dán versenyző a tavalyi évben egy zseniális szezont zárt, ugyanis 10 pole pozícióval és 13 győzelemmel magabiztosan szerezte meg a bajnoki címet a Formula Regional European Championshipben.

    Vesti együléses versenyzői pályafutása 2016-ban vette kezdetét, amikor a dán Formula Fordban állt rajthoz, mielőtt megszerezte a második helyet a dán Formula 4-ben. 2018-ban a sikersorozat tovább folytatódott, ugyanis a dán négyszer is a dobogó tetején ünnepelhetett az német és az olasz Formula 4-ben és a Makaói Nagydíjon is versenyezhetett, ahol a tizennyolcadik helyen intették le.

    A dán versenyző és az olasz csapat kapcsolata tavaly kezdődött el, amikor a dán versenyző az olasz csapathoz szerződött egy vadonatúj sorozatba, a Formula 3 Regional European Championshipbe. Már az első évében bajnok tudott lenni és ismét megmérethette magát a Makaó utcáin rendezett versenyen, ahol a hetedik helyen zárt.

    „Hihetetlenül hálás vagyok, amiért a Prema megadta neked ezt a lehetőséget,” – lelkendezett Vesti. „Mindegyik fiatal versenyző egy Premás szerződésről álmodik és csak kevesünknek adatik meg ez a lehetőség. Minden lépés, amit a Formula 3 Regional European Championshipben sikerült megtennem a tavalyi évben, különleges volt és 2020-ban is ez lesz a célom.

    „Imádom a csapat, a környezetet és a mentalitásukat, hogy minden részletre odafigyelnek. Készen állok, hogy viszonozzam a csapatnak, amit a Formula 3 Regional European Championshipben tettek értem a srácom.”

    A Prema csapatvezetője, Rene Rosin pedig ezt nyilatkozta a dán szerződtetéséről. „Már nagyon várjuk, hogy láthassuk Frederiket versenyezni az FIA Formula 3-ban. A tavalyi szezonban dominálni tudtunk és tisztában vagyunk vele, hogy nagyon nehéz lesz megismételni ezt a teljesítményt a következő szezonban.

    „Frederik nagyszerűen ment a Formula 3 Regional European Championshipben és a valenciai teszten és a Makaói Nagydíjon is lenyűgözött minket az ott nyújtott teljesítményével. Izgatottak vagyunk, hogy ismét a mi csapatunk színeiben versenyezhet. Frederik egy tehetséges és kitartó versenyző, szóval biztos vagyok benne, hogy ő lesz a csapatunk egyik meghatározó személyisége.”

  • Hamilton le szeretné csökkenteni az alsóbb kategóriák költségeit

    Hamilton le szeretné csökkenteni az alsóbb kategóriák költségeit

    A hatszoros Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton elárulta az egyik hosszú távú célját. A Mercedes brit versenyzőjének az a célja, hogy egyensúlyozza az emelkedő költségeket az alsóbb kategóriákban.

    A junior szériák az elmúlt években még költségesebbek lettek, mint régen voltak, ami miatt a fiatal pilótáknak a tehetségük mellett a komoly szponzori hátérre is szükségük van ahhoz, hogy versenyezhessenek és eljuthassanak a Forma-1-ig. Egyes információk szerint már egy év a Formula 3-ban is millió eurókba kerül és akkor a Formula 2-ről még nem is beszéltünk, ami természetesen még a Formula 3-nál is költségesebb.

    „Ahol a motorsport jeloenlegi állapotában van – ha például ránézel a Formula 3-ra – akkor látszik, hogy a mostani állapot közel sem olyan volt, mint régen volt,” – jegyezte meg a száguldó cirkusz regnáló bajnoka. „Már nem a Formula Renault a mérce, pedig régebben még az volt az egyik legnívósabb széria.

    „A GP2 és a GP3 – amit most már Formula 2 és Formula 3 néven ismerünk – folyamatosan emelkednek a költségek, azonban nem kellene és a gokartozással is ugyanez a helyzet. Ennek pedig az azt ok, hogy az üzletvezetők nem követik az általam felsorakoztatott eszményeket.

    „Szóval folyamatosan azon gondolom, hogy miként tudnék javítani a helyzeten. Azonban a sokféleség egy folyamatos probléma és ezzel nem is fogunk tudni mit csinálni. Szerintem csak egy részét lennék képes megoldani a problémának.

    „Azon agyalok, hogy  hogyan tudnék dolgozni a Forma-1-ben ezen, sem, mint csak kipipálni egy kisebb problémát a sok közül. Értitek mire gondolok, nem?,” – érdeklődött Hamilton. „Amiket az üzletemberek csinálnak gyakran: valós döntéseket hozni, ami nagy hatással lehet a jövőre az adott témában. Még mindig próbálom megérteni, azonban a hosszú távú céljaim között ezt előnyben részesítem.”

  • 16 éves francia tehetséget igazolt az ART GP

    16 éves francia tehetséget igazolt az ART GP

    Az ADAC Formula 4 regnáló bajnoka Theo Pourchaire a következő szezonban az FIA Formula 3-ban fog versenyezni az ART Grand Prix pilótájaként.

    A mindössze 16 éves francia pilóta idén megnyerte a német Formula 4-et, miután sikerült legyőznie a Red Bull támogatott Dennis Haugert. Pourchaire már a sorozat évzáró tesztjén is részt vett az ART GP-vel Valenciában és most vált hivatalossá, hogy a 2020-as szezont is náluk fogja tölteni.

    „Ez egy új kihívás a számomra és nagyon hálás vagyok az ART GP-nek, mert megadták nekem a lehetőséget, hogy a Formula 3-ban versenyezhessek,” – mondta Pourchaire. „Hatalmas előrelépés ez a német Formula 4-ből érkezve, azonban a valenciai teszteket követően úgy érzem, hogy készen állok a feladatra. Az összes létező időjárási körülményt megtapasztaltam, ugyanis vezettem esőben, szárazon és változó körülmények között is.

    „Tudom, hogy az utóbbi években sokat fejlődtem, azonban ennek ellenére az a célom, hogy egyre jobb és jobb legyek és hogy a bajnokság végéig harcban legyek a bajnokesélyes versenyzőkkel. Még sok minden dolgot meg kell tanulnom, azonban egy olyan csapattal, mint az ART Grand Prix, úgy hiszem, hogy meg fogom tudni csinálni.”

    Az ART dominálta a bajnokságot a GP3-as korszakban egészen 2018-ig, azonban 2019-ben a Prema átvette tőlük a hatalmat, miután a sorozat egyesült az európai Formula 3-as.

    Az ART – akik a harmadik helyen fejezték be az idei konstruktőri bajnokságot – már bejelentette, hogy a francia pilóta mellett az orosz Alexander Smolyar lesz az egyik ülésük a három közül.

    Christian Lundgaard – aki a csapat legeredményesebb versenyzője volt a tavalyi évben – nagy valószínűséggel a Formula 2-ben fogja majd folytatni a pályafutását.

  • Megnevezte első versenyzőjét a Prema

    Megnevezte első versenyzőjét a Prema

    A Prema Formula 3-as csapata bejelentette az első versenyzőjük kilétét. A Formula 3 bajnok csapatának első igazolása nem más, mint Logan Sargeant, aki már az idei szezonban is ebben a sorozatban versenyzett.

    A 18 éves Sargeant már a gokartos időszakában komoly sikereket ért el, ugyanis 2015-ben első lett a CIK World KF Junior nevezetű szériában. Az amerikai fiatal 2017-ben váltott együléses versenyautókra és az angol Formula 4-ben már rögtön a második helyen végzett az egyéni pontversenyben. Ezt követően a Formula Renault Eurocupban is megmérettette magát, ahol negyedik lett.

    2019-ben Sargeant tovább lépett az FIA Formula 3-ba, ahol a Carlinnál kapott lehetőséget. Azonban a Carlin nem tudott jól alkalmazkodni az új szabályokhoz, ami miatt csak az utolsó előtti kilencedik helyet sikerült megszerezniük a konstruktőri bajnokságban. Sargeant csak a tizenkilencedik helyet szerezte meg az egyéni pontversenyben a gyengélkedő Carlin miatt, azonban a Makaói Nagydíjon az amerikai fiatal annyira otthon érezte magát a szűk utcai pályán, hogy a harmadik végzett annak ellenére, hogy még soha nem versenyzett korábban a Gaia Circuiten.

    A Prema újdonsült igazolása nagyon reméli, hogy a bajnokcsapat versenyzőjeként újra az élmezőnyben versenyezhet majd. „Rendkívül boldog vagyok, hogy 2020-ban a Premánál versenyezhetek majd,” – lelkendezett az amerikai fiatal. „Elnézve az idei domináns szereplésüket a bajnokságban, örülök, hogy nekem is lehetőségem lesz ennek a csapatnak a tagja lenni. Remélem, hogy sikerül majd folytatni ezt a fajta jó szereplést.

    „Már Valenciában is egy eredményes tesztet zártunk közösen, ami meglepően jól ment a számomra. Értékes tapasztalatokat gyűjthettem az autóban és a csapattal is jó volt együtt dolgozni. 2020-ban az lesz a célom, hogy tovább fejlődjek és segítsek a csapatnak megvédeni a konstruktőri címét.”

    Az olasz csapat már két versenyhétvégével a szezon vége előtt megszerezte a csapatbajnoki címet. A két Ferrari junior Robert Shwartzman és Marcus Armstrong végzett a bajnokság első két helyén, amíg a csapat harmadik pilótája, Jehan Daruvala a harmadik helyen végzett az egyéni bajnokságban.

    A Prema vezetője, René Rosin is kifejtette a véleményét az amerikai fiatal érkezéséről. „Örömmel köszöntjük Logant a csapatunk berkein belül. Már gokartozás közben is nagyszerű eredményeket ért el és mindegyik szériában bajnokaspiráns volt, ahol pályafutása során elindult.

    „A karrierjében először fog majd előfordulni, hogy egy sorozatban már nem újoncként fog versenyezni. Úgy gondolom, hogy ez a hasznára válhat majd a későbbiek folyamán. Kíváncsian várom már, hogy a csapat milyen teljesítményt fog nyújtani 2020-ban. Alig várom már, hogy elkezdődjön a szezon, ugyanis az előző kiírásban rendkívüli sikereket értünk el.”

     

  • Richard Verschoor nyerte meg a 66. Makaói Nagydíjat

    Richard Verschoor nyerte meg a 66. Makaói Nagydíjat

    Az MP Motorsport versenyzője, Richard Verschoor hatalmas győzelmet aratott Makaóban, miután sikerült maga mögött tartania a poleból induló Jüri Vipset.

    Már a rajtnál bekövetkezett a dráma, ugyanis a Formula 3-as bajnok Robert Shwartzman és az ART Grand Prix versenyzője, Christian Lundgaard egymás mellett haladtak a vezető Vips mögött, amikor összeértek. A dán autója nem sérült meg, azonban az orosz versenyzőnek begyűrődött az első szárnya az autója alá, ami miatt defektet kapott. Shwartzman kénytelen volt leparkolnia az autóját a bukótérben, számára már az első körben véget ért a Makaói Nagydíj.

    A negyedik helyről rajtoló Verschoor pedig az ütközést kihasználva tudott bevetődni a belső íven, megszerezve ezzel a második helyet. Azonban a Hitech GP észt versenyzője már az első kört követően majdnem két másodperces előnyre tett szert.

    Azonban ez a különbség kérész életű volt, ugyanis Leo Pulcini a Lisboa kanyarban csapta oda az autóját a korlátnak, miközben pozícióért harcolt. Ezt követően pedig Habsburg Ferdinánd csapta a palánknak az autóját a pálya technikás részén. A két pályán maradó autó miatt be kellett hívni a biztonsági autót.

    Az újraindítást követően Verschoor azonnal elvette Vipstől az első helyet, ugyanis a holland a Lisboa kanyarban tudta maga mögé utasítani a kvalifikációs verseny győztesét. Vips ezt követően többször is megpróbált visszatámadni, azonban Verschoor szépen védekezett és maga mögött tudta tartani az észtet és végül sikerült megnyernie a nagy múlttal rendelkező versenyt.

    A holland mindössze a tizenharmadik helyen végzett a Formula 3-as bajnokság egyéni pontversenyében, azonban az egész makaói hétvégén zseniálisan versenyzett úgy, hogy ez volt az első versenyhétvégéje a Guia Circuiten.

    A hollandot Vips követte, a dobogó legalsó fokára pedig a szintén újonc Logan Sargeant állhatott fel. Az amerikai fiatalnak meg kellett küzdenie a harmadik helyért, ugyanis miután megelőzte az ott tartózkodó Lundgaardot, a dán versenyző a verseny végéig támadta őt. A dánnak  ugyan nem sikerült visszaszereznie a harmadik helyét, azonban Alessio Lorandit sikerült maga mögött tartania.

    Lornadit a Ferrari junior Callum Ilott követte, akinek ez volt az ötödik Makaói Nagydíja, de most sem sikerült felállnia a dobogóra. A britnek sem volt egy nyugodt versenye, ugyanis az új-zélandi Liam Lawson nagyon szerette volna megelőzni őt, azonban végül be kellett érnie a hetedik hellyel.

    Lawsont pedig a honfitársa Marcus Armstrong követte, aki a kvalifikációs futamon egy balesetbe keveredett egy csak a tizenhetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Azonban az új-zélandi Ferrari junior nem adta fel és valósággal átgázolt a mezőnyön annak ellenére, hogy a makaói pályán rendkívül nehéz előzni.

    Sophia Flöersch a tavalyi szörnyű balesetét követően ugyan visszatért Makaóba, azonban a német versenyzőnő most sem tudta befejezni a versenyt, ugyanis a verseny féltávjánál egy technikai hiba miatt kénytelen volt feladni a nagy presztízsű versenyt.

  • Vips rajt-cél győzelemmel hangolt a főversenyre Makaóban

    Vips rajt-cél győzelemmel hangolt a főversenyre Makaóban

    Jüri Vipset senkinek sem sikerült megállítania, ugyanis az észt fiatal rajt-cél győzelmet aratott a Makaói Nagydíj kvalifikációs futamán, ami a vasárnapi főverseny rajtrácsáról döntött.

    Az észt pilótát az idei Formula 3-as bajnok, Robert Shwartzman követte és a dobogó legalsó fokára Christian Lundgaard állhatott fel, miután sikerült megelőzni Callum Ilottot.

    Vips reülőrajtot vett, így Shwartzmannak szinte esélye sem volt arra, hogy már a rajtnál átugorja őt. Az élen haladó kettős mögött Lundgaardnak azonban sikerült lerajtolnia a harmadik helyről rajtoló Illotot. A dán ezt követően a Prema orosz versenyzője mögé sorolt be.

    A mezőny azonban nem úszta meg baleset nélkül a versenyt, ugyanis már az első kanyarban kitört a káosz, ugyanis Daniel Ticktum megpörgette az indiai Arjun Mainit, akinek az autójába még Jake Hughes és Enaam Ahmed is nekiment. Se Hughes, sem pedig Ahmed nem tudták elkerülni az ütközést. A másik két Premás, Marcus Armstrong és Frederic Vesti rajta vesztettek a baleseten, ugyanis mindketten beragadtak az összetört autók mögé, miközben a fél mezőny el tudott menni mellettük. A baleset legnagyobb nyertese pedig Enzo Fittipaldi volt, aki a harmincadik helyről rajtolt és az első kör végén már a tizenötödik helyen haladt.

    Amikor a baleset miatt érvénybelépő biztonsági autós fázis véget ért, az újonc Richard Verschoor tovább folytatta nagyszerű szereplését és elkezdte támadni Ilottot. Alessio Lorandinak és David Schumachernek is sikerült bekerülnie a top 10-be, azonban utóbbinak ki kellett állnia a boxba, ami miatt visszaesett a mezőny legvégére.

    Shwartzman tovább üldözte az élen haladó Vipset. Az orosz versenyző sikerült 1,8-ról 1,1 másodpercre faragnia a hátrányát a Hitech GP versenyzőjéhez képest. Azonban Vips felébredet és a következő körben meg is futotta a verseny leggyorsabb körét, hogy elvegye orosz vetélytársa kedvét a támadástól.

    Eközben Verschoor már Ilott sarkában volt, ami miatt holland pilóta a célegyenesben használhatta a DRS-t, aminek segítségével végül sikerült megelőznie a Sauber Junior Team by Charouz brit versenyzőjét.

    A kockás zászló előtt azonban még volt egy kisebb baleset: Felipe Drugovich mérte el a Lisboa kanyar féktávját és csúszott bele a falba. A brazil versenyző sértetlenül szállt ki az autójából, azonban számára a verseny véget ért.

    Vips végül zavartalanul autózhatott és sikerült elsőként átszelnie a célvonalat a Guia Circuit-en Shwartzman és Lundgaard előtt. A negyedik helyen az újonc Verschoor, az ötödiken pedig Ilott végzett. További sorrend: Logan Sargeant, Alessio Lorandi, Ferdinand Habsburg, David Beckmann és Leonardo Pulcini.

    Ez azonban csak a kvalifikációs verseny volt, a főversenyt holnap reggel, magyar idő szerint 8:30-kor kezdődik majd. A kvalifikációs verseny eredménye alapján fogják majd elfoglalni a versenyzők az őket megillető rajtpozícójukat. Vajon ki emelheti majd a magasba a 66. Makaói Nagydíj győztesének járó trófeát?

    Végeredmény:

     

     

    Versenyző Csapatnév
    1 Jüri Vips Hitech Grand Prix
    2 Robert Shwartzman SJM Prema Theodore Racing
    3 Christian Lundgaard ART Grand Prix
    4 Richard Verschoor MP Motorsport
    5 Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz
    6 Logan Sargeant Carlin Buzz Racing
    7 Alessio Lorandi Trident Motorsport
    8 Ferdinand Habsburg ART Grand Prix
    9 David Beckmann Trident Motorsport
    10 Leonardo Pulcini Campos Racing
    11 Keyvan Andres HWA RACELAB
    12 Lukas Dunner MP Motorsport
    13 Hon Chio Leong Jenzer Motorsport
    14 Enzo Fittipaldi Sauber Junior Team by Charouz
    15 Sebastian Fernandez ART Grand Prix
    16 Yuki Tsunoda Hitech Grand Prix
    17 Marcus Armstrong SJM Prema Theodore Racing
    18 Frederik Vesti SJM Prema Theodore Racing
    19 Andreas Estner Jenzer Motorsport
    20 Liam Lawson MP Motorsport
    21 Sophia Floersch HWA RACELAB
    22 Max Fewtrell Hitech Grand Prix
    23 Oliver Caldwell Trident Motorsport
    24 Alessio Deledda Campos Racing
    25 David Schumacher Sauber Junior Team by Charouz

     

     

     

  • Habsburg a Remusszal az oldalán vág neki Makaónak

    Habsburg a Remusszal az oldalán vág neki Makaónak

    Habsburg Ferdinánd megérkezett a 66. Makaói Nagydíj helyszínére, és készen áll rá, hogy a REMUS Performance Sport Exhausts támogatásával célba vegye az F3 Világkupa dobogóját.

    A 22 éves pilóta, aki még nem vezette versenykörülmények között a 2019-es Formula 3-as autót, amelyben hamarosan Makaó utcáin köröz majd, kiemelt partnerségi megállapodást kötött az osztrák prémium sportkipufogó-rendszer gyártó vállalattal a Formula 3-as versenynaptár legizgalmasabb és leglátványosabb eseményére, és készen áll rá, hogy szembeszálljon a kihívással.

    “Megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen rangos osztrák márka nevét viselhetem a versenyautómon, az overallomon és a sisakomon,” mondta el Habsburg. “A REMUS neve az évek során összeforrt számos top csapat, versenyző és bajnokság nevével , és midig is szerettem volna részese lenni ezen örökségnek”

    A REMUS a DTM versenysorozat főtámogatói közé tartozik, ahol Habsburg az idei év folyamán az R-Motorsport színeiben egy Aston Martin Vantage DTM autóval állt rajthoz.

    Eredményes bemutatkozó szezonja arra enged következtetni, hogy fényes jövő áll előtte a bajnokságban, azonban nem tudta megállni, hogy ne térjen vissza az F3-as futamra melynek megnyeréséhez oly közel került 2017-ben.

    “Amikor karnyújtásnyira kerülsz a győzelemtől, egyszerűen nem tudsz túllépni rajta. Ha nem próbálkozom meg újra, a makaói győzelem örök tüske marad számomra, és nem szeretnék ezzel a tudattal élni. Egy éves kihagyás után van némi pótolnivalóm, elsősorban azért mert az új F3-as autó más mint amivel tavaly versenyeztem, de minden tőlem telhetőt megtettem azért, hogy felkészüljek az előttem álló kihívásra.”

    A 2019-es FIA Formula 3 autó leginkább a korábbi GP3-as autókra hajaz, azonban jóval nehezebb elődjénél, a makaói speciális körülmények miatt megnövekedett leszorítóerő pedig nagyobb tapadást nyújt a versenyzők számára a gyors kanyarokban. Az idei évben bevezetésre került DRS is újdonságnak számít, de az még egyelőre kérdéses, mennyi előnyt jelent ez előzés szempontjából a szűk utcai pályán.

    “A valenciai hivatalos teszten már vezettem az autót, és bár az özönvízszerű esőzés nem könnyítette meg a dolgomat, mégis jó volt valamennyire kiismerni az autót,” magyarázta Habsburg. “Emellett jó volt együtt lenni az ART csapattal – úgy érzem, remek hét áll előttünk. A siker kulcsa a Pirelli gumik kezelésében rejlik. Az időmérő edzés mindig is kulcsszerepet játszott Makaóban, és úgy tűnik idén ez még nagyobb kihívást jelent majd mind a versenyzők, mind a csapatok számára.”

    Habsburg kihasználva másik osztrák partnere, az AVL által nyújtott lehetőséget, annak csúcstechnológiájú szimulátorában, valamint az ART saját szimulátorában készült a versenyre. Itt az adatok elemzése és a szakértő segítségnek köszönhetően még jobban kiismerhette az autót, amellyel hétvégén rajthoz áll majd.

  • Sophia Flörsch újra rajthoz fog állni a Makaói Nagydíjon

    Sophia Flörsch újra rajthoz fog állni a Makaói Nagydíjon

    Sophia Flörsch is részt fog venni a 66. Makaói Nagydíjon az idei hónapban annak ellenére, hogy a tavalyi versenyen egy óriási balesetet szenvedett, amiben súlyos hátsérüléseket szenvedett el.

    Mindenki azt hitte, hogy a német versenyzőnő karrierje megpecsételődött az egy évvel ezelőtti Makaói Nagydíjon, miután egy óriási baleset következtében még a pályáról is kirepült Flörsch autója. A német pilóta súlyosabban megsérült a balesetben, azonban nagyon rövid időn belül fel tudott gyógyulni sérüléseiből és az idei szezonban már versenyzett is a Formula Regional Championshipben.

    Flörsch nemrégiben pedig a Formula 3 évzáró tesztjén is részt vett Valenciában, ahol a HWA csapatának egyik autóját próbálgathatta a Circuit Ricardo Tormon. A német pilóta a súlyos balesete ellenére döntött úgy, hogy ismét rajthoz fog állni a nagy múlttal rendelkező makaói versenyen. A hírt az Instagram oldalán jelentette be.

    „Idén is versenyezni fogok Makaóban,” – írta Flörsch az Instagram oldalán. „Nagyon boldog vagyok, hogy végre elárulhattam nektek ezt srácok. A 66. Makaói Nagydíjon a HWA csapatának színeit fogom majd képviselni. Számomra mindig is egyértelmű volt, hogy vissza akarok térni erre a helyszínre és ez meg fog történni, ami fantasztikus!

    „Érdekes lesz, ugyanis mindössze egy alkalommal vezethettem az FIA Formula 3-ban használatos autót esős körülmények között. Alig várom már, hogy autóba ülhessek, hogy tanuljak és minden egyes kört élvezhessek, amit ezen a pályán fogok megtenni.”

    A német versenyzőnő eredeti Instagram bejegyzését itt tekinthetek meg:

    https://www.instagram.com/p/B4VRprBCl75/

     

     

  • Billy Mongerrel a soraiban tesztel a Formula 3 mezőnye

    Billy Mongerrel a soraiban tesztel a Formula 3 mezőnye

    Ma veszi kezdetét a Formula 3-asok számára a hivatalos szezon utáni teszt Valenciában. Szokás szerint pedig számos újonc is részt vesz majd rajta, többek között Billy Monger, Dan Ticktum vagy Habsburg Ferdinand is.

    A három napos teszt lesz az F3-as csapatok utolsó előtti szereplése idén, ugyanis nekik még hátra lesz majd a hagyományos makaói megmérettetés is. A versenyzőknek most lesz lehetőségük arra, hogy meggyőzzék a csapataikat arra, hogy alkalmasak a 2020-as ülésükre, de extrémebb esetben már a novemberi makaói hétvégén is rajthoz állhatnak.

    A versenyzők vasárnap és hétfőn reggel 9 és délután 5 között gurulhatnak pályára, míg kedden csak 4 óráig lesz erre lehetőségük.

    Az újoncok közül a legnagyobb név Billy Monger, illetve a kétszeres makaói győztes Dan Ticktum, aki a GP3-ban már szerepelt korábban.

    A legmeglepőbb pedig talán a listán az idén a DTM-ben versenyző Habsburg Ferdinand neve.

    Az ismerős versenyzők mellett olyan tehetségekkel egészült ki a mezőny, mint a Formula Renault Eurocup bajnok Oscar Piastri, illetve a 2017-es brit F3-as bajnok Enaam Ahmed.

    Formula 3-as év végi teszt résztvevőinek névsora

    Rajtszám Versenyző Nemzetiség Csapat
    1 Ferdinand Habsburg AUT ART Grand Prix
    2 Sebastian Fernandez ESP ART Grand Prix
    3 Christian Lundgaard DNK ART Grand Prix
    4 Richard Verschoor NLD MP Motorsport
    5 Lorenzo Colombo ITA MP Motorsport
    6 Lukas Dunner AUT MP Motorsport
    7 Alexander Smolyar RUS Sauber Junior Team by Charouz
    8 Joao Vieira BRA Sauber Junior Team by Charouz
    9 Jonathan Hoggard GBR Sauber Junior Team by Charouz
    10 Fabio Scherer CHE HWA RACELAB
    11 Jake Hughes GBR HWA RACELAB
    12 Linus Lundqvist SWE HWA RACELAB
    14 Federico Malvestiti ITA Jenzer Motorsport
    15 Lirim Zendeli DEU Jenzer Motorsport
    16 Calan Williams AUS Jenzer Motorsport
    17 Devlin DeFrancesco CAN Trident
    18 Alessio Lorandi ITA Trident
    19 David Beckmann DEU Trident
    20 Yuki Tsunoda JPN Hitech Grand Prix
    21 Jack Doohan AUS Hitech Grand Prix
    22 Max Fewtrell GBR Hitech Grand Prix
    23 David Vidales ESP Campos Racing
    24 Alessio Deledda ITA Campos Racing
    25 Yu Kanamaru JAP Campos Racing
    26 Logan Sargeant USA PREMA Racing
    27 Oscar Piastri AUS PREMA Racing
    28 Enaam Ahmed GBR PREMA Racing
    29 Dan Ticktum GBR Carlin Buzz Racing
    30 Billy Monger GBR Carlin Buzz Racing
    31 Theo Pourchaire FRA Carlin Buzz Racing