Kategória: Formula 3

  • Pourchaire domináns győzelmét hozta az F3-as főverseny

    Pourchaire domináns győzelmét hozta az F3-as főverseny

    Meggyőző előnnyel ért elsőként célba az ART 16 éves pilótája, Theo Pourchaire az F3 magyarországi főversenyén. Őt két Premás, az összetettben vezető Oscar Piastri, illetve Logan Sargeant követte.

    A még kissé vizes, száradó pályán pole pozícióból induló Smolyar versenye az első kanyar után véget ért, ugyanis hátulról eltalálta a mellőle induló Sargeant. Ez hátrébb még több incidenst szült, melyekbe a remek időmérőt záró Calan Williams mellett Frederik Vesti és Olli Caldwell is belekeveredett többek között. Természetesen ezek hatására érkezett a biztonsági autó, ami a második kör végén távozott is. Ekkor már Pourchaire vezetett, és innentől nem is adta ki a kezéből ezt a pozíciót, meg sem állt zsinórban második győzelméig. Mögötte pedig ugyanúgy állt a két Prema, ahogy végül célba értek, vagyis Piastri-Sargeant sorrendben.

    Liam Lawson a negyedik helyen ugyan próbálta támadni Sargeantet, de végül meghibásodott az autója, és jól fel is olajozta a pályát, főleg az első kanyar féktávját. Emiatt először újabb safety car fázis, majd végül körülbelül félórányi piros zászló következett. A második újraindítás után már komolyabb incidens nélkül lefutott a verseny. Több büntetést is kiosztottak, a remekül felzárkózó Fittipaldi például boxutca áthajtásos büntetést kapott, mert elhagyta a boxutcában a gyorssávot. Az első kanyaros incidensek miatt viszont végül senkit sem büntettek.

    A negyedik helyen Bent Viscaal, az ötödiken Richard Verschoor végzett. A hatodik Fernandez, a hetedik Alex Peroni lett. A további sorrend az első tízben pedig így alakult: Hauger, Novalak, Beckmann. A holnapi sprintversenyen tehát Beckmann-Novalak első sor lesz. Utóbbi esetében ez hatalmas bravúr, mert a most elért 9. helyét a 26. rajtkockából indulva érte el.

  • Itt az első magyarországi anomália: éhes egy versenyző!

    Itt az első magyarországi anomália: éhes egy versenyző!

    Mint arról már beszámoltunk, súlyos pénzbüntetésre (minimum) számíthat Magyarországon az a versenyző, aki a szállodáján és a Hungaroringen kívül bárhol máshol tartózkodik. Azt is kikötötték, hogy étkezni is csak a pályán vagy a hotelben szabad nekik, nem ülhetnek be például étterembe.

    A Prema Formula 3-as versenyzője, Oscar Piastri jelentett ezzel kapcsolatban elsőként problémát.

    „Szóval, a hotelben nincs ebéd, nincs étkeztetés a pályán, és 15000 euróra büntetnek, ha a hotelen vagy pályán kívül találnak. Szerintem megeszem a bal karom ebédre…” – írta Twitteren Piastri.

    Tudni kell azonban, hogy a Formula 2-es és Formula 3-as paddockban mindig csak péntektől van mód étkezésre, csütörtökön még pakolásznak…

    Kommentben persze Piastri azonnal kapott javaslatokat, hogy rendeljen akkor ételt.

    „Frissítés: Szereztem ételt, köszönöm a segítséget mindenkinek (megfontolom, hogy többet tweeteljek ételről, az alapján, ahogy ez ment)” – jegyezte meg később Piastri.

  • F3: A 16 éves Pourchaire nyert, miután a két élmenő kiesett

    F3: A 16 éves Pourchaire nyert, miután a két élmenő kiesett

    Stájer Nagydíj hétvégéjén szombat délelőtt került sor a Formula 3 második versenyére. Ezúttal száraz körülmények fogadták a mezőnyt.

    Az élről Hughes indulhatott, őt Pourchaire, Lawson, Verschoor, és Sargeant követte.

    Nem sokkal a rajtot követően Pourchaire át is vette a vezetést, Hughesnek pedig arra kellett figyelnie, hogy ne veszítse el a második pozíciót is. Próbálta visszaszerezni az első helyet, közben azonban érkezett mögötte Lawson.

    Utóbbi igen szemfüles is volt, a harmadik helyről hirtelen az első helyre hozta fel magát. Nem élvezhette azonban sokáig az első helyet, mivel azt Hughes visszaszerezte.

    Lawson újra támadni kezdte Hughest, miközben Pourchaire is jó tempóra kapcsolt, sőt közeledett a top 3-hoz Sargeant is.

    Később a safety car is szerephez jutott, Smolyar és Flörsch került incidensbe, melynek eredményeként utóbbi elkaszált egy hungarocell táblát és leparkolta autóját a pálya szélén.

    Még éppen a biztonsági autó érkezése előtt Lawson pont megelőzte Hughest. Innen folytatódott tehát a csata a biztonsági autó távozása után.

    Később azonban újabb incidens következett, ráadásul az élen. Hughes lecsúszott kicsit a pályáról, és közben nekiütközött Lawsonnak, végül mindketten kiestek. Újabb safety car fazis következett, az első helyet pedig Pourchaire örökölte meg.

    Ahogy a biztonsági autó távozott, a versenynek vége is lett.

    Így a futamgyőztes a 16 éves Pourchaire lett Sargeant és Beckmann előtt.

    A további sorrend a top 10-ben: Verschoor, Piastri, Caldwell, Fewtrell, Vesti, Fernandez, Zendeli.

  • Idő előtt ért véget az F3 mai vesrenye, Vesti nyert

    Idő előtt ért véget az F3 mai vesrenye, Vesti nyert

    A Formula 3-as mezőny is elérkezett a második hétvégéjéhez, ismét a Red Bull Ringen. Most azonban esős körülmények fogadták a fiatal versenyzőket.

    Frederik Vesti indult a pole-ból, meg is tartotta első helyét a rajt után, mögé pedig Beckmann jött föl.
    Mindeközben a harmadik helyről induló Sargeant a 7. helyre esett vissza.

    Beckmann nem sokáig örülhetett a második helynek, Zendeli megelőzte őt.

    Az 5. körben Smolyar törte meg autóját, ezért virtuális biztonsági autót kapott a mezőny.

    A 9. körben Novalak kapott bal hátsó defektet, ami miatt pályára küldték a safety cart, noha a versenyző a defektes gumival még beevickélt a boxba.

    Nem sokkal az újraindítás után újabb kiesés miatt (Fernandez) előbb pályára küldték a biztonsági autót, majd megszakították a versenyt.

    A mezőny a boxutcában sorakozott fel, arra várva, hogy újra lesz-e indítva a futam, de végül teljesen lefújták a versenyt.

    A csonka verseny így Vesti-Zendeli-Beckmann dobogót hozott. David Schumacher 12., Enzo Fittipaldi 15., Sophie Flörsch pedig 19. lett a 30 fős mezőnyben.

  • Egy Prema és egy Hitech győzelemmel indult az idei Formula 3-as szezon

    Egy Prema és egy Hitech győzelemmel indult az idei Formula 3-as szezon

    Az FIA Formula 3 szezonnyitó versenyhétvégéjének első főfutamán a Prema újonc versenyzője, Oscar Piastri diadalmaskodott, amíg a vasárnapi sprintverseny végén a Red Bull junior Liam Lawson örülhetett.

    Főfutam

    A poleból induló Sebastian Fernandez borzalmas rajtjának köszönhetően egyből veszített két pozíciót, majd ki is esett a versenyből, miután ráfordult Piastri Premájára és kipördült a bukótérbe.

    Az ausztrál újon azonban szinte semmit nem veszített a lendületéből és egyből elkezdte támadni az élen haladó Lirim Zendelit. A szélárnyék segítéségével pedig Piastri már a hármas kanyarban az első helyen találta magát.

    Ezután Piastri csapattársa, Logan Sargeant támadta, majd előzte meg Zendelit a második helyért. A Trident német versenyzője azonban nem csak az amerikai fiatallal szemben veszített pozíciót, hanem a hibáját a tavaly horror balesetet szenvedő Alex Peroni is kihasználta, amiért Zendeli egy kanyarban két pozíciót is veszített.

    Az előzést követően azonban Sargeant már több, mint három másodperc volt a lemaradása Piastrival szemben. Amikor Peroni már nem volt veszélyes az amerikaira, Sargeant elkezdte lefaragni a hátrányát, azonban a leintésnél is csak 1.6 másodpercre tudta megközelíteni újon csapattársát, aki rögtön győzelemmel mutatkozhatott be a sorozatban.

    A harmadik helyen Peroni futott be a Camposszal, aki ráadásul még a plusz két pontot is bezsebelte, miután megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A negyedik helyen a harmadik Premás versenyző, Frederik Vesti ért célba. A regnáló bajnok olasz istálló ezzel jelezte, hogy idén sem szeretnék kiengedni a bajnoki címeket a kezeik közül.

    További pontszerzők: (6-tól tizedik helyig sorban) Lirim Zendeli, Liam Lawson, David Beckmann, Richard Verschoor, Alexander Smolyar és Clement Novalak.

    Sprintverseny

    A Red Bull junior Liam Lawon egy parádés verseny végén szelhette át elsőként a rajt-cél vonalat az ötödik helyről rajtolva, miután sikerült kivédekeznie a Makaói Nagydíj nyertes Richard Verschoor támadásait.

    Az új-zélandi Alexander Smolyar lassú indulásnak köszönhetően már a rajtnál előrelépett a negyedik helyre, majd a kettes kanyarhoz vezető egyenesben Verschoort utasította maga mögé a harmadik helyért.

    Ebőől következően Lawson már a verseny elején a célkeresztjében láthatta az élen haladó kettőst: a pole-ból rajtoló Clement Novalakot és David Beckmannt.

    Az élen folyamatosan ment az adok-kapok, ugyanis az első kilenc versenyző nagyon szorosan követte egymást, ezzel egy „DRS vonatot” kialakítva.

    A verseny közepén egy virtuális biztonsági autós fázis is volt az első versenyen remeklő Alex Peroni autója miatt. A sz ausztrál versenyző egy technikai probléma miatt volt kénytelen félrehúzódni a pálya szélére.

    A fázis végén pedig Roman Stanek szaladt le pályáról és találta el a DRS táblát, ami miatt az berepült a pályára és rengeteg szemét keletkezett. Az eset miatt be kellett hívni a biztonsági autót, hogy a pályabírók biztonságban feltakaríthassák azt.

    Két körrel a verseny vége előtt indították újra a versenyt, ami miatt már nem lehetett DRS-t használni. Így Verschoor nem tudta komolyabb nyomás alá helyezni Lawsont, aki végül megszerezte az idei első győzelmét a Hitech GP-nek. A dobogó legalsó fokára az újon Novalak állhatott fel.

    További pontszerzők: (4.-től 8.-ig): David Beckmann, Lirim Zerndeli, Frederik Vesti, Alexander Smolyar és Oscar Piastri

    Ki kell emelni Enzo Fittipladit, aki egy hatalmas felzárkózást bemutatva hozta be a HWA-ját a kilencedik helyre. A brazil fiatal egyébként a mezőny végéről vitte véghez ezt, ami egy 30 fős mezőnyben hatalmas bravúrnak számít.

    A bajnokság a jövő héten fog folytatódni a második Red Bull Ring-i hétvégével.

  • Vips a Super Formula mellett a Formula Regional Europe-ban is rajthoz áll 2020-ban

    Vips a Super Formula mellett a Formula Regional Europe-ban is rajthoz áll 2020-ban

    A Red Bull által támogatott Jüri Vips részt fog venni a Formula Regional European Championship 2020-as kiírásában.

    A most bejelentett széria mellett az észt fiatal még a japán Super Formula sorozatban is szerepleni fog a Team Mugen csapatában, a kétszeres futamgyőztes Tomoki Nojiri csapattársaként.

    Vips menedzsere Marko Asmer megerősítette, hogy a Formula 3-as szintű széria csupán egy tartalék lehetőség, ha az észt fiatalt nem fogják beengedni Japánba a koronavírus által kialakult utazási szigorítások miatt. Ez a széria pedig lehetőséget ad majd a számára, hogy a Super Formula szezon kezdete előtt is versenyezhessen éles körülmények között.

    „A terv nem változott, továbbra is a Super Formulára összpontosítunk,” – nyilatkozta Asmer a Motorsport.com-nak. „A szezon majd csak augusztus végén veszi majd kezdetét, és addig Jüri egyáltalán nem ülhetne autóba se egy teszt, sem pedig versenyzés apropójából.

    „A Formula Regional bajnokság lehetőséget ad majd neki, hogy a Super Formula szezon kezdete előtt is róhassa a köröket a versenypályákon. Remélhetőleg az első két versenyhétvégét még képesek leszünk teljesíteni a Super Formula szezon kezdetéig.”

    Azonban Vipséknek már csak azért is izgulniuk kell, hogy egyáltalán bejuthassanak Japánba, ugyanis ott olyan szigorú utazási korlátozások vannak érvényben, hogy több, mint száz országból nem engednek be embereket az országukba.

    Például a korábbi Forma-1-es pilóta Heikki Kovalainen és Bertrand Baguette pont ezek miatt a korlátozások miatt maradt le a SUPRT GT tesztjét, amit Fujiban rendeztek meg.

    A Super Formula szezon azonban csak augusztus 29-én startol majd el, szóval az észt fiatalnak bővel lesz ideje átgondolni az utazási terveit. A Formula Regional European Championship pedig a július 31-én esedékes misanoi hétvégével indul, majd augusztus közepén folytatódik a Paul Ricardon.

    A két sorozat kétszer is ütközni fog egymással az idény során, de Vips mindkét alkalommal a Super Formula hétvégéin lesz majd hivatalos, ugyanis az élvez elsőbbséget a kettő közül.

    A másik pozitívum Vips számára az, hogy ha képes lesz egy jó helyezést összeszedni az egyéni bajnokságban, akkor akár meg is szerezheti az F1-hez szükséges szuperliszenszet.

    Az észt Red Bull juniornak jelen pillanatban 20 pont szerepel a neve mellett és egy összetettbeli második hellyel képes lenne megszerezni a hiányzó 20 pontot. Azonban a menedzsere szerint a hiányzó pontokat elsősorban a Super Formulából szeretnék begyűjteni.

    „A terv az, hogy jó munkát végezzünk Japánban és ott gyűjtsük be a hiányzó pontokat a szuperliszenszhez. Ha Jüri be akar kerülni a Forma-1-be, akkor az idei szezonban folyamatosan jól kell teljesítenie.

    „Ugyanakkor a Formula Regionalban is ugyanannyi pontot gyűjthetünk össze, mint a Super Formulában.  Ha nem kaphatnánk szuperliszensz pontokat, nem is szálltunk volna be. Másodiknak kellene lennie, hogy megkapja a hiányzó 20 pontot, azonban erre minden esélye megvan.”

  • Íme a Formula 2 és a Formula 3 módosított versenynaptára

    Íme a Formula 2 és a Formula 3 módosított versenynaptára

    Miután végre hivatalosan is kiadták a változtatott Forma-1-es versenynaptár első részét – ami csakis kizárólag európai helyszíneket tartalmaz – a két alsóbb kategória, a Formula 2 és a Formula 3 versenynaptárát is bejelentették.

    Mindkét bajnokság Bahreinben vette volna kezdetét a március 20-tól 22-ig tartó versenyhétvégével, azonban a koronavírus járvány miatt el kellett halasztani a hétvégét és kötelező szünetet kellett elrendelni csakúgy, mint az összes többi bajnokságban.

    Azóta az F2 és az F3 közösen elemezte a helyzetet a Forma-1-gyel – akik szorosan együttműködnek számos európai szervezettel és az FIA-val. Mindezt azért tették, hogy a lehető leghamarabb képesek legyenek elkészíteni a módosított versenynaptárat, hogy visszatérhessenek a versenyzéshez.

    A Forma-1 által kiadott közlemény kimondja, hogy az egészség és a biztonság lesz a lefontosabb tényezők ezen események megrendezése során. Ebből következik, hogy szigorú szabályozások lesznek érvényben a helyszíneken, az előbb említett kritériumok biztonsága érdekében. Ezen szigorú rendelkezések nem csak a Forma-1-re, hanem a Formula 2-re és a Formula 3-ra is érvényesek lesznek.

    „Először is szeretném megköszönni a Forma-1 vezetőinek és az FIA-nak, hogy képesek voltak megálmodni ezt a versenynaptárat,” – mondta a két kisebb kategória ügyvezető igazgatója, Bruno Michel. „Örömmel tölt el, hogy a Forma-1 mellett a Formula 2 és a Formula 3 is folytatódhat az első nyolc kijelölt versenyhelyszínen.

    „Az viszont sajnálatos, hogy ezeken a versenyhétvégéken nem lehetnek jelen a szurkolók, azonban örülünk annak, hogy a televízió képernyőin keresztül nyomon követhetik majd a sorozatokat és újra szurkolhatnak kedvenceiknek.

    „Biztosítok mindenkit, hogy a 2020-as szezon Monza után is folytatódni fog. Amint lehet, be fogjuk jelenteni a szezon második felének versenyeit.”

    A két sorozat versenynaptára teljes mértékben megegyezik a Forma-1 versenynaptárával, azonban ezen szériákban minden versenyhétvégén két versenyt szoktak rendezni: egy fő és egy sprintversenyt.

  • Ferrari Akadémia: Mick Schumacher kollégái és egyben vetélytársai

    Ferrari Akadémia: Mick Schumacher kollégái és egyben vetélytársai

    Sokan vannak, akik ugyanarra a helyre pályáznak, mint Mick Schumacher. Hacsak nem nyújt valami rendkívülit, veszélyben az F1-es álma.

    Nem véletlenül figyelmeztette Johnny Herbert az ifjú németet. Vele egy szinten áll két olyan ferraris pilóta is, akiknek már megvan a szükséges pontjuk ahhoz, hogy debütálhassanak a Forma-1-ben. Ha a következő szezonban nem tud teljesíteni, lesz más, aki lecsapjon a lehetőségre.

    A tapasztabbak: ?? Callum Ilott és ?? Giuliano Alesi

    A két versenyző közül még egyikük sem nyert semmilyen bajnokságot, mégis a Ferrari támogatásának köszönhetően eljutottak a Formula 2-ig. Nem volt zökkenőmentes az útjuk, Ilott az F3-as Európa-bajnokságban ragadt ott három évig, míg az ifjabb Alesi a GP3-ban töltött el ugyanennyi időt. A páros tavaly debütált az F2-ben, és igaz, csak a 11. és 15. helyet tudták megszerezni a bajnokságban, szemben Schumacher 12. helyével. Idén mindketten új csapatnál mutathatják majd meg tudásukat.

    F2-es újoncok: ?? Robert Schwartzman és ?? Marcus Armstrong

    A tavalyi Formula 3 arany- és ezüstérmese az elmúlt pár évben egymást kergetve jutottak keresztül a kisebb kategóriákon, és bár általában picit Shwartzman volt előrébb, Armstrong több tengerentúli sorozattal a háta mögött nagyobb tapasztalatra tett szert. Ezzel licenszpontok tekintetében utol is érte orosz kollégáját, igaz, nincs félnivalójuk, mindketten bőségesen eleget gyűjtöttek már. Shwartzman jövőre Mick Schumacher csapattársa lesz, ez jó összehasonlításra ad majd lehetőséget kettejük között.

    Szintén nagy névvel: ?? Enzo Fittipaldi és ?? Arthur Leclerc

    Már a Ferrari akadémiáján sem csak Mick Schumachernek vannak versenyző rokonai. Emerson unokája, Enzo Fittipaldi egy évvel Armstrong után nyerte meg az olasz F4-es bajnokságot, és lett harmadik a németeknél, most az F3-re készül. Arthur Leclerc idén télen csatlakozott az olaszokhoz, német F4-es harmadik helyét követően. A virtuális pályán már csatázott bátyjával, a valóságban még a Formula Regional Európai Bajnokság mezőnyét erősíti.

    Még feltörekvőben: ?? Gianluca Petecof

    Szintén ebben bajnokságban indul majd a brazil Gianluca Petecof. Tavaly F4-es szinten egy bajnoki 2. és egy 5. helyett szerzett az olasz, illetve a német sorozatban, mindkétszer a Red Bull reménysége, Dennis Hauger mögött.

    Az utóbbi időben felerősödtek a pletykák Vettel Ferraritól való távozásáról, így kérdéses, ki léphet a helyébe. Sainz, Ricciado, de még Perez nevét is emlegetik, hogy kiköthetnek a Scuderiánál, amennyiben Giovinazzit nem léptetik előre az Alfa Romeótól.

    Akár így, akár Räikkönen esetleges visszavonulásával – idén jár le a szerződése – felszabadulhat hely a svájciaknál, erre pedig jó eséllyel pályázhatnak Ferrari juniorjai. Az időzítés tehát megfelelő lehet, hogy hamarosan új pilóta debütáljon a Forma-1-ben.

  • Flörsch: nem csak magam miatt tértem vissza

    Flörsch: nem csak magam miatt tértem vissza

    Hónapokkal azután, hogy borzasztó balesetet szenvedett, Sophia Flörsch ismét visszatért a versenyzés világába. Motivációja komplikáltabb, mint elsőre hinnénk.

    „Ha nemet mondtam volna, sokan arra fogták volna, azért, mert nő vagyok. „Nem elég kemény. Tipikus lány”, ez lett volna az ítélet. Ez nem csak nekem fájt volna, hanem nők motorsportban betöltött szerepének. Sokan még most is úgy gondolják, egy nő nem lehet olyan gyors, mint egy férfi. Vagy kemény, vagy makacs.”

    A sztereotípiák továbbra is megnehezítik saját, és sorstársai előrejutását, de reméli, ő már bizonyította elkötelezettségét. Utal arra is, hogy a sportot befolyásoló régivágású férfiak felfogása az igazi akadály a nők előtt.

    „A probléma az, hogy sok évvel ezelőtt az F1 a férfiak világa volt. Kemény munka volt vezetni az autókat és emberek haltak meg. Korábbi generációk még ma is úgy látják a sportot, ahogy akkor volt. De sokat változott. Ha egy prezentációt kell tartanom, mindig megmutatom, ahogy Charles Leclerc 250-nel vesz be egy jobbost Suzukában, mindezt egy kézzel, miközben megigazítja a tükrét. Szóval ő meg tudja csinálni egy kézzel a nők meg egyáltalán nem? Nem hiszem, hogy ez így lenne.”

    Flörsch tavaly visszatérésével bebizonyította, hogy szembe tud nézni a démonaival. Olyannyira, hogy Makaóban is rajthoz állt, korábbi balesete helyszínén. A Laureus ezért „Az év visszatérője” díjjal jutalmazta meg.

    „Több lehetőségem van a baleset miatt. Mindig az a lány leszek, aki balesetet szenvedett. Az emberek pedig kíváncsiak, meddig jutok el. Vagy ez, vagy csak tudni szeretnék, hogy túléltem a dolgot és jól vagyok.”

    Idén az F3-ban kapott ülést, a W Seriesben pedig továbbra sem kíván részt venni.

    „Az a mód, ahogy a W Series akar egy nőt az F1-be juttatni, nem igazán helytálló. Az autó valahol az F3 és az F4 között van. A következő lépés az lenne, ahol én is vagyok, itt azonban minimum 610 ezer font kell egyetlen szezonhoz (szemben a W Series félmilliós fődíjával – a szerk.).”

    Szeretem a motorsportot, ahogy van, és a legjobbak ellen akarok küzdeni. Szeretném, ha másként lenne, de a férfiak jobbak. Ezért akarok győzni vagy veszíteni közöttük, hogy tanuljak tőlük.”

  • A koronavírus áldozata lett Robert Shwartzman édesapja

    A koronavírus áldozata lett Robert Shwartzman édesapja

    A feltörekvő orosz versenyző, Robert Shwartzman édesapja, az üzletember Mikhail elhunyt koronavírus fertőzésben. A kétszeres olasz gokartbajnok, Lorenzo Travisanutto így fejezte ki az Instagramon kegyeletét egykori versenytársa felé:

    „Fogadd az őszinte részvétemet barátom. Csak elképzeléseim lehetnek arról, hogy mennyit jelentett neked az édesapád. Olyanok voltunk, mint egy család, és most is veled vagyok Robert. Isten veled Michael.”

    Egy nappal korábban Robert Shwartzman azt posztolta ki magához, hogy édesapja is COVID-19 fertőzött, de aztán a bejegyzés törlésre került. Shwartzman a Ferrari junior pilótája, illetve a tavalyi Formula 3 bajnok. 2020-ban már a Formula 2-ben indul, Mick Schumacher csapattársaként, a Prema Racingnél.

    Oroszországban április 18-án 36793 ismert koronavírusos esett mellett 313-an hunytak el a fertőzésben.

    https://www.instagram.com/p/B_IqcbnFbjT/