Kategória: Formula 3

  • Nannini a HWA-nál indul a 2021-es Formula 3-as szezonban

    Nannini a HWA-nál indul a 2021-es Formula 3-as szezonban

    A HWA Racelab is bejelentette első pilótáját az elkövetkező szezonra. Az F3-as csapatuk egyik autóját az eddig a Jenzernél vezető Matteo Nannini kapja meg.

    A fiatal olasznak már volt kötődése új csapatához, nagybátyja, Alessandro – az 1989-es Japán Nagydíj győztese – már vezetett náluk az 1997-es GT Világbajnokság keretein belül.

    „Nagyon örülök, hogy a HWA Racelab programjának részese lehetek 2021-ben. Biztos vagyok benne, jól tudunk majd együtt dolgozni. Mindent beleadok majd, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.”

    Matteo Nannini gokartozással formaautós karrierjét győzelemmel kezdte 2019-ben, 15 éves korában. Ezt követően meg is nyerte az Egyesült Emírségek F4-es bajnoki címét, hat győzelmet szerezve.

    2020-ban aztán a Jenzerrel kezdett az F3-as kalandba. Barcelonában meg is szerezte első dobogóját, ez lett legjobb eredménye a szezonban.

    „Nagyon boldog vagyok az első Formula 3-as évemmel. Keményen dolgoztam, és versenyről versenyre javultam. Most ebből a tapasztalatból építkezve haladnék tovább a következő szezonban.”

    Ezzel megerősítette, marad a sorozatban, hiába vezetett az F2-esek szezonvégi tesztjén, Bahreinben.

    „Szeretném megköszönni mindenkinek, aki hisz bennem és támogat, főleg az Infinity Sports Managementnek. Nem fogok csalódást okozni nekik.” – zárta közleményét Nannini.

    Az F3 2021-es mezőnyéből eddig csak két versenyző volt ismert. A Prema jelentette be, hogy Charles öccse, Arthur Leclerc és a Red Bull pártfogoltja, Dennis Hauger vezetheti majd két autójukat.

  • A Prema bejelentette második versenyzőjét is 2021-re

    A Prema bejelentette második versenyzőjét is 2021-re

    A Red Bull junior versenyzője, Dennis Hauger lesz a Prema Formula 3-as csapatának egyik pilótája. Eddig csak Arthur Leclerc-t jelentették be, most a norvég a második, akinek szerződtetését megerősítették.

    Hauger már idén is az F3-ban versenyzett, ám mindössze 17. lett összetettben. A magyar főversenyen szerezte meg első pontjait, ott nyolcadik lett, majd a sprintverseny után felállhatott a dobogóra.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Premához 2021-ben” – nyilatkozta a Red Bull neveltje. „Miután eltöltöttem egy kis időt a csapattal ősszel, máris otthon érzem magam. Nagyon élveztem a csapatszellemet és azt a kemény munkát, illetve figyelmet, amit minden egyes részletbe belefektetnek. Alig várom, hogy visszamehessek Olaszországba és készüljünk a következő évadra.”

    A Prema csapatfőnöke, Rene Rosin is jó véleménnyel van Haugerről, szerinte ő az egyik legígéretesebb tehetség az együléses juniorszériákban: „Ezt megtapasztalhattuk a Formula 4-ben is, amikor a riválisunk volt, szenvedélyes és sportszerű versenytárs volt. A fiatal kora ellenére már az első F3-as szezonjában mutatott valamit, és az első közös tesztünk alkalmával is lenyűgözött. Várjuk, hogy újra a pályán láthassuk, illetve azt is, hogy teljes legyen a felállásunk az előttünk álló szezonra.”

    A 2021-es évad egyébként májusban rajtol Barcelonában.

  • Többre számított juniorjaitól a Renault

    Többre számított juniorjaitól a Renault

    A Renault viszonylag sikeres évet zárt a Forma-1-ben, mindkét pilótájukkal dobogót ünnepelhettek, míg a csapatbajnokságban ötödikként végeztek. Formula 2-es versenyzőikkel azonban nem voltak maximálisan megelégedve, összességében azonban volt olyan növendék is, aki bajnoki címet szállított nekik. Cyril Abiteboul a Renault Sport Academy év végi visszatekintőjében értékelt.

    „Oscar Piastri F3-as bajnoki címe hihetetlen pillanat volt, amire nagyon büszkék vagyunk” – kezdte a francia a legfőbb pozitívummal, melynek okot adó pilóta jövőre már az F2-ben versenyez majd. Abiteboul ezután rátért az F2-ben versenyző fiataljaikra.

    „Ugyanakkor többet reméltünk Guanyu Zhou-tól és Christian Lundgaard-tól a Formula 2-ben. Kicsit csalódottak vagyunk a bajnoki hatodik és hetedik helyük miatt, hiába szállítottak néhány dobogót és győzelmet. Tudjuk, hogy mindegyikük képes jobbra, és azzal is tisztában vannak, hogy jobban is kell teljesíteniük, hogy fejlődhessenek az akadémián” – zárta gondolatát.

  • Arthur Leclerc lesz a Prema egyik versenyzője

    Arthur Leclerc lesz a Prema egyik versenyzője

    Charles Leclerc öccse Arthur lesz a bajnoki címvédő Prema istállójának egyik versenyzője az FIA Formula 3-ban. A monacói fiatal érkezését az olasz csapat jelentette be a közösségi média felületein.

    Az ifjabb Leclerc az idei szezonban a Formula Regional Championshipben versenyzett szintén a Prema csapatával. Ugyan neki lett a legtöbb futamgyőzelme a szezon során, a bajnoki csatában végül alulmaradt legfőbb riválisával Gianluca Petecoffal szemben.

    Leclerc jó eséllyel fog így pályázni a Formula 3-as bajnoki címre, ugyanis az új sorozat eddigi két szezonjában mindkétszer valamelyik Prema versenyző lett a bajnok a végén.

    A monacói Ferrari junior érkezéséról az olasz csapat vezetője, René Rosin is beszélt.

    „Örömmel köszönthetem Arthurt a Formula 3-as programunkban. Egy rendkívül erős szériában versenyzett 2020-ban, ahol ő szerezte a legtöbb győzelmet az idény során.

    „Rendkívül elhivatott és odaadó, ha a sikerről van szó, szóval tökéletes illik a csapatunkba, mivel nekünk pontosan ilyen versenyzőkre van szükségünk.”

    A bejelentést követően Arthur Leclerc is megosztotta gondolatait követőivel a közösségi média felületein.

    „Örömmel jelenthetem be, hogy jövőre feljebb fogok lépni egy szinttel és már az FIA F3-ban fogok versenyezni a Prema csapatánál. Már van tapasztalatom velük, ugyanis ez lesz a második közös szezonon velük.

    „Ez egy teljesen új kihívás lesz a számomra, ahol számos új versenyzővel mérhetem majd össze a tudásomat a versenypályán. Emellett az újonnan bevezetett versenyzési forma is rendkívül érdekesnek ígérkezik. Már alig várom a szezon kezdetét!”

  • Íme az új, hivatalos F2-es és F3-as háromversenyes formátum!

    Íme az új, hivatalos F2-es és F3-as háromversenyes formátum!

    2021-tól új formátumok vezet majd be a Forma-1 két nevelőszériája, az F2 és az F3. Eddig annyit hoztak nyilvánosságra, hogy három versenyes hétvégék lesznek.

    Most azonban már a részletes ütemtervet is a publikum elé tárták. Mivel a két sorozat nem szerepel majd ugyanazokon a pályákon, így a hétvége folyamán felszabadult az idő egy harmadik versenyhez.

    Két sprintfutam lesz szombaton, míg a főverseny vasárnap kerül majd megrendezésre. A szabadedzés továbbra is 45, míg az időmérő 30 perces lesz.

    A sprintfutam továbbra is 120 km-es (vagy 45 perces), a főfutam pedig 170 km-es (vagy egyórás) hosszúságú lesz.

    A lebonyolításban a fő változást a rajtfelállás jelenti. Míg eddig a szombati hosszabb verseny eredményéből alakult ki a sprint rajtsorrendje, addig a kvalifikáció első tíz helyezettjét megfordítva kapjuk majd a felállást. Legalábbis az első futamra.

    A másodikon ugyanúgy az első tíz pilótát fordítják meg, de az első verseny végeredményéből. A vasárnapi főfutamon pedig „szimplán” az időmérőn elért helyezés jelenti majd a sorrendet.

    Az F3-ban annyi a különbség, hogy mindhárom verseny hossza 40 perces lesz, és – a nagyobb mezőny miatt – az első 12 sorrendjét fordítják meg a rajtrács kialakításakor.

    A helyezésekért, a pole-ért és a leggyorsabb körért kapott pontok mennyisége nem változik, de a plusz verseny megnöveli az egy hétvégén szerezhető pontok számát.

    A megnövekedett versenytáv miatt mindenki egy szettel több gumit használhat majd egy hétvégén. Míg F3-nál egy keverék van, addig az F2-ben kettő, ők a kötelezően a keményebb verzióból kapnak még egyet.

    A versenyhétvége programja:

    F2 F3 Rajtrács
    Péntek
    Szabadedzés 45 perc
    Időmérő 30 perc
    Szombat
    1. sprint verseny 120 km/45 perc 40 perc Időmérő fordított*
    2. sprint verseny 120 km/45 perc 40 perc
    1. futam eredménye fordított*
    Vasárnap
    Főverseny 170 km/60 perc 40 perc Időmérő alapján

    *az F2-nél az első 10, az F3-nál az első 12 versenyzőt fordítják meg

  • Hazai versenyző nyerte az idei Makaói Nagydíj formaautós versenyét

    Hazai versenyző nyerte az idei Makaói Nagydíj formaautós versenyét

    Charles Leong lett a harmadik hazai versenyző, aki a Makaói Nagydíj nyertese lett. Ráadásul mögötte is egy honfitárs végzett, Andy Chang második helyen zárt.

    Mivel a koronavírus járvány miatt nem tudtak elutazni az európai F3-as élmenők, az idei Makaói Nagydíj fő versenye Formula 4-es kategóriában került megrendezésre.

    Az Európában csak „Charles”-ként ismert Ho Chi Leong és „Andy” Wing Chung Chang egész versenyen kimagaslott a mezőnyből. A rajttól kisebb előnyt építettek ki, az üldözőbolyt pedig Liu Yang vezette, de az első körben a Faraway kanyarnál falhoz csapta az autóját, és ezzel be kellett hívni a biztonsági autót.

    A negyedik körös újraindításnál Leong elhúzott még Changtól is, később azonban a lekörözések miatt csökkenni kezdett az előnye. A 12. kör végén azonban ő haladt át először a célvonalon, ezzel pedig ő lett a harmadik hazai győztes.

    Az első még 1954-ben volt, igaz az akkori – Eduardo de Carvalho által megnyert – sportautó verseny nem említhető egy lapon a mai formaautókkal. 2000-ben azonban André Couto már F3-as szabályrendszer mellett győzött, ő volt a második.

    „Az egyik gyerekkori álmomat váltottam valóra.” – nyilatkozta az idei Makaói Nagydíj győztese. – „Alig találom a szavakat, nem tudom leírni, hogy érzek most. Úgy érzem, álmodom.”

    „Többen feltartottak a hegyi szakaszon, és kicsit küzdöttem, hogy átjussak rajtuk. A végén nagyon szoros volt, talán túl gyorsan használtam el a gumikat az elején. Nehéz volt.” – összegzett.

  • Formula 3 előzetes versenynaptár 2021-re, lesznek a Hungaroringen is!

    Formula 3 előzetes versenynaptár 2021-re, lesznek a Hungaroringen is!

    A 2021-es FIA Formula 3 bajnokság előzetes versenynaptárát a mai napon mutatták be. Ebben hét versenyhelyszín található, mind betétfutamként a Forma-1-hez. Ahogy arról már előzetesen tudni lehetett, fordulónként immáron három verseny lesz, így 21 futam lesz, hárommal több, mint 2019-ben vagy 2020-ban.

    Az is már ismert volt, hogy az F3 már nem utazik együtt a Formula 2-vel, ennek a költségek csökkentése az oka. Ugyan a versenyhétvégék száma csökkent az előző két szezonhoz képest, de mivel mindegyik hétvégén eggyel több versenyt futnak, ezért összességében nőtt a futamok száma. Így több a pályán eltöltött idő is, tehát a fiatal pilóták több tapasztalatra tehetnek szert.

    Hat forduló lesz Európában, köztük egy új helyszín, Zandvoort, Hollandiában. A 2021-es szezon ismerős helyszínen indul, ez nem más lesz, mint Barcelona, Katalóniában. Októberben pedig lesz egy tengerentúli versenyük is, Austinban, Amerikában.

    A versenyhétvége új formátumát, ahogy a versenynaptárat is még jóvá kell hagynia a Motorsport Világtanácsnak, így a további részletek is akkor derülnek majd ki. A FIA Formula 3 vezérigazgatója Bruno Michel így nyilatkozott:

    „A 2021-es költség kontrollunkat már múlt héten bemutattuk, úgy döntöttünk, hogy limitáljuk a versenyhétvégék számát egy szezonban, hogy ezzel is csökkentsük a csapatok költségeit. A Forma-1 és az FIA támogatásának köszönhetően most már egy adott rendezvényen három versenyünk lesz, így hiába csökkent a hétvégéink száma kilencről hétre, a futamok száma 18-ról 21-re emelkedik. Ezzel nő a megtett kilométerek száma is a pályákon, amivel mindenkinek törődnie kell majd. Nagy érdeklődéssel várom hogy F3-as autókat láthassak majd Austinban és Zandvoortban. Ezek izgalmas, új helyszínek lesznek nekünk. Visszatérünk Le Castelletbe is, ahol remek versenyeket láthattunk az előző években. Az F3 már nincs egy hétvégén az F2-vel, de örömömre szolgál megerősíteni azt, hogy továbbra is a Forma-1 betétfutamai leszünk.”

    # Dátum Pálya Helyszín Ország
    1 05.09. Circuit de Catalunya Barcelona ?? Spanyolország
    2 06.27. Circuit Paul Ricard Le Castellet ?? Franciaország
    3 07.04. Red Bull Ring Spielberg ?? Ausztria
    4 08.01. Hungaroring Mogyoród ?? Magyarország
    5 08.29. Circuit de Spa-Francorchamps Spa ?? Belgium
    6 09.05. CM.com Circuit Zandvoort Zandvoort ?? Hollandia
    7 10.24. Circuit of the Americas Austin ?? Egyesült Államok
  • Háromversenyes hétvégék lesznek jövőre az F2-ben és az F3-ban!

    Háromversenyes hétvégék lesznek jövőre az F2-ben és az F3-ban!

    A Forma-1 junior szériái jelentős költségcsökkentést vezetnek be jövőre, többek között az F2 és az F3 nem versenyez majd ugyanazon a hétvégén.

    Csökken a hétvégék száma mindkét szériában, de a háromfutamos hétvégékkel ugyanannyi, vagy több versenyt láthatunk majd egy szezonon belül.

    A naptárat még jelentették be, de a Forma-1-et kísérve az F2-asok nyolc, az F3 mezőnye pedig hét helyszínen gurulhat majd pályára. A mindkét sorozatban szereplő csapatoknak így egyszerűbb lesz beosztani az erőforrásaikat.

    Már az F1 és az FIA is elfogadta a változtatást, de a hétvége részletes időtervét még nem hozták nyilvánosságra.

    A promótereknek azt is sikerült elérniük, hogy a közös alkatrészeket olcsóbban szerezzék be, így a költségeket ezen a téren is sikerült kordában tartani.

    A 2018 óta használt F2-es Dallarát – bár idén lejár a hároméves ciklus – még egy időszak erejéig megtartják, így 2023 végéig nem változnak majd az autók.

    A jelenlegi F3-as masinériát a jövő év végéig tervezték megtartani, de most kijelentették, valószínűleg további szezonokban sem lesz változás.

    „Amikor 2005-ben elindítottuk a GP2-t, a költségek leszabályzása volt a célunk. Most ez még fontosabb, ez a hosszabb távú stratégiánk alapja.” – jelentette ki Bruno Michel, a junior szériák igazgatója.

    „Az intézkedések kulcsfontosságúak, és nagy hatással lesznek arra, hogyan működik majd a két sorozat. A naptár és a hétvégék időbeosztása, valamint a sportszabályzat is változik majd ezáltal.”

    „Úgy éreztük, ezt minél hamarabb meg kell tennünk ahhoz, hogy stabilizáljuk a két sorozat sorsát.”

  • 3/3 győzelem: Arthur Leclerc tökéletes hétvégét zárt Mugelloban!

    3/3 győzelem: Arthur Leclerc tökéletes hétvégét zárt Mugelloban!

    Charles Leclerc öccse, Arthur a létező összes pontot bezsebelte a Formula Regional European Championship mugelloi hétvégéjén. A Premát erősítő ifjabbik Leclerc-t egyik riválisának sem sikerült megállítania, aki így mindhárom versenyen elsőként láthatta meg a kockás zászlót.

    Egyáltalán nem volt könnyű dolguk a fiatal pilótáknak a Forma-1-es Toszkán Nagydíj helyszínén, ugyanis az egész hétvégén hol esett az eső, hol nem. Már az időmérő edzéseket is esőben rendezték, ahol az első versenyre Oliver Rasmussen szerezte meg a pole pozíciót, azonban a második és harmadik időmérőn Leclerc volt a leggyorsabb.

    Leclerc – aki ugyanúgy a Ferrari juniorprogramjának a tagja, mint anno a bátyja volt – az első futamon a negyedik helyről rajtolhatott. Az idő borzalmas volt, ugyanis leszakadt az ég Mugelloban és az egész pályán állt a víz. Azonban Leclerc-t ez egyáltalán nem zavarta meg és simán az élre állt már az első körökben, azt követően pedig egy magabiztos, húsz másodperces előnyt autózott ki a második helyezettel szemben. Ez pedig lehetővé tette a számára, hogy a tíz másodperces büntetése ellenére – amit azért kapott, mert sárga zászlós fázis alatt előzött – megnyerje a futamot.

    A második futam azonban már sokkal neccesebb volt az ifjabbik Leclerc számára. A száradó pálya ellenére mégis eső gumikon vágott neki, amivel ráfaragott, ugyanis azok simán elmentek mellette, akik száraz pályás gumikon rajtoltak. A Prema fiataljának így eggyel több kiállást kellett teljesítenie, ugyanis nem sokkal az első kiállását követően elkezdett szakadni az eső ismét.

    Szerencséjére azonban a rossz körülmények pályára hívták a biztonsági autót és így a hátránya teljes mértékben eltűnt. Az újraindítást követően pedig két körön belül sikerült megelőznie az előtte haladó Jamie Chadwicket és Pierre-Louis Chovet-t. Ezzel pedig ismét az élen találta magát és végül a második versenyt is behúzta.

    A harmadik versenyt már száraz körülmények között rendezték. Leclerc itt is poleból várhatta a startot két csapattársa, Rasmussen és a bajnoki rivális Gianluca Petecof előtt.

    A monacói ismét jól kapta el a rajtot, mögötte azonban Petecof azonnal megelőzte Rasmussent és azonnal riválisa után is ered. 5 perc sem telt el a versenyből és a monacói és a brazil fiatal már parázs csatát vívott a pálya első szektorában. A két Ferrari junior egészen a négyes kanyarig egymás mellett haladt, azonban kettejük csatájából Leclerc került ki győztesen. Ezt követően Petecof nem tudta megközelítenie Leclerc-t, aki ezzel magabiztosan húzta be a hétvége harmadik versenyét is.

    A kisebbik Leclerc ezzel a maximálisan megszerezhető 75 pontból 75-öt szerzett meg Mugelloban, amivel át is vette a vezetést az összetett pontversenyben Petecoftól. A fiatal monacói nemsokára újra autóba ülhet, azonban ezúttal nem a Formula Regional European Championship keretein belül, hanem ezúttal az FIA Formula 3 év végi tesztjén fog részt venni szintén a Prema csapatával.

  • Új arcok is bemutatkoznak az Formula 3-ban, még idén!

    Új arcok is bemutatkoznak az Formula 3-ban, még idén!

    Ugyan a 2020-as Formula 3-as szezon véget ért, egy tesztet még rendez a bajnokság.

    Erre Barcelonában kerül sor, október 5-6-án, tehát holnap már autóba is ülnek a versenyzők.

    Hétfőn két, három órás etapot tartanak 9 és 14 órai kezdéssel, míg kedden az első etap 9-től délig, a másik pedig 13-tól 16 óráig tart majd. A versenyzők a Pirelli kemény keverékeit használják majd.

    Új arcok is bemutatkoznak, így a csapatoknak könnyebb lesz eldönteniük, hogy kikkel szeretnének majd nekivágni a 2021-es szezonnak.

    A teszten részt vesz többek között Charles Leclerc öccse, a Ferrari akadémista Artur is, valamint például a Formula Renault Eurocup éllovasa Victor Matins, aki a Renault Sport Academy tagja, de jelen lesz a Red Bull Junior Teamből a holland Jonny Edgar is.

    Íme a résztvevők teljes listája:

    # Versenyző Nemzetiség Csapat
    1 Arthur Leclerc monacói PREMA Racing
    2 Dennis Hauger norvég
    3 David Schumacher (hétfő) német
    Roman Stanek (kedd) cseh
    4 Igor Fraga brazil Hitech Grand Prix
    5 Jak Crawford amerikai
    6 Oliver Rasmussen (hétfő) dán
    Pierre Louis Chovet (kedd) francia
    7 Roman Stanek (hétfő) cseh ART Grand Prix
    Matteo Nannini (kedd) olasz
    8 Olli Caldwell brit
    9 Victor Martins francia
    10 Jack Doohan ausztrál Trident
    11 Clement Novalak brit
    12 Rafael Villagomez (hétfő) mexikói
    David Schumacher (kedd) német
    14 Jake Hughes (hétfő) brit HWA RACELAB
    Tijmen van der Helm (kedd) holland
    15 Enzo Fittipaldi brazil
    16 William Alatalo (hétfő) finn
    Oliver Rasmussen (kedd) dán
    17 Franco Colapinto (hétfő) argentín MP Motorsport
    Caio Collet (kedd) brazil
    18 Jonny Edgar brit
    19 Amaury Cordeel belga
    20 Calan Williams ausztrál Jenzer Motorsport
    21 Filip Ugran román
    22 Johnathan Hoggard brit
    23 Patrik Pasma finn Charouz Racing System
    24 Joseph Knopp cseh
    25 Michael Belov orosz
    26 Ido Cohen izraeli Carlin Buzz Racing
    27 Ben Barnicoat brit
    28 Sophia Floersch német
    29 Alessandro Famularo venezuelai Campos Racing
    30 Pierre Louis Chovet (hétfő) francia
    Rafael Villagomez (kedd) mexikói
    31 Matteo Nannini (hétfő) olasz
    William Alatalo (kedd) finn