Kategória: Formula 2

  • Az F2 ausztráliai kitérője nem jelent extra kiadást a csapatoknak

    Az F2 ausztráliai kitérője nem jelent extra kiadást a csapatoknak

    Bruno Michel, a Formula 2 vezérigazgatója szerint a sorozat jövő évi, első ausztráliai útja miatt megnövekedett utazási költségek „nem lesznek hatással a csapatok költségvetésére”.

    Az F2 2023-as versenynaptárát még nem jelentették be, de Michel elmondása szerint 14 versenyhétvégéjük lesz.

    A sorozat már korábban megerősítette, hogy első versenyét Ausztráliában rendezi majd, áprilisban Melbourne-be kísérve az F1-et. Az F2 első alkalommal látogat majd Ausztráliába, de Michel hangsúlyozta, hogy ez nem fogja megdobni a csapatok költségeit.

    „Idén természetesen a szállítási költségek komoly problémát jelentettek ahhoz képest, amit terveztünk” – mondta Michel a RaceFans-nek. „A csapatok számára az a jó , hogy fedezzük a szállítási költségeket.”

    „Ezért engedhettük meg magunknak, hogy 14 [fordulóval] menjünk” – magyarázta. „2023-ban is ugyanennyi futamot fogunk rendezni. A naptárról még nem tudok nyilatkozni, mert még dolgozunk rajta.”

    A 2023-as Forma-1-es naptárat a hét elején hozták nyilvánosságra, amely rekordszámú, 24 fordulót tartalmaz. Az F2 összes futamai pedig várhatóan továbbra is  kísérőversenyekként rendezik majd meg.

    Ha az F2 összes idei, „repülős” eseménye bekerül a 2023-as naptárba is, akkor a csapatoknak Európán kívül el kell majd utazniuk Bahreinbe (március 4-5.), ahol valószínűleg az szezon előtti tesztek is lesznek majd, Dzsiddába (március 18-19.), Melbourne-be (április 1-2.), Bakuba (április 29-30.) és Abu-Dzabiba (november 25-26.).

    „Meg kell beszélnünk a promóterekkel, hogy biztosan fedezni tudjuk a szállítási költségeket, az utazási költségeket és mindennek a költségeit” – folytatta Michel.

    „Biztosítani fogjuk, hogy ez ne befolyásolja a csapatok költségvetését, és így a versenyzők költségvetését sem. És eddig ez sikerült is. A másik dolog az, hogy mivel megnöveltük az F2-ben a [fordulók] számát, és 12-ről 14-re mentünk, segítünk a csapatoknak, és kompenzáljuk őket a két további fordukóért, hogy a költségvetések ne emelkedjenek. Ez olyasmi, amire nagyon-nagyon odafigyelünk.”

    A Formula 3 idén kilencfordulós szezont teljesített, minden eseménye az F1 és az F2 támogatásával zajlott. Michel nem zárta ki, hogy az F3 menetrendjét is kiterjesztik majd.

  • Fiatal kriptoinfluenszer arca díszít egy F2-es autót, Horner kinevette

    Fiatal kriptoinfluenszer arca díszít egy F2-es autót, Horner kinevette

    Feltűnt már, hogy Ralph Boschung autóján egy fiatal férfi arca szerepel idén?

    Christian Horner megdöbbent, miután meglátott egy videót, amelyen észrevette, hogy egy férfi arca látható egy Formula 2-es autó oldalán. Carl Runefelt Instagram-felhasználó ugyanis úgy döntött, hogy saját arcát akarja viszont látni Ralph Boschung autójának oldalára.

    Carl Runefelt, vagy a közösségi médiában ismert nevén The Moon, kriptoinfluenszerként ismert, ma már üzletemberként tartják számon. Szerepel a monacói Forbers 30 év alattiak top 30-as listáján és Instagram profilja szerint már 400 kripto start-upba fektetett be.

    Az F2-es szponzoráció keretében Runefelt arca két módon szerepel Boschung autóján: rendes fotóként, és NFT-ként. Ezen kívül „The Moon” logója is látható az autón, és a versenyző overálján is.

    Később Runefelt posztolt egy videót is, amelyen Christian Hornernek és David Coulthardnak mutatta meg, hogy feltette a saját képét egy F2-es autóra.

    „Ó, a saját arcodat tetted az autóra? Na, ez aztán a lazaság” – reagált a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner.

    Coulthard hozzátette: „Igen, pontosan, ez az első ilyen eset.”

    Runefelt elárulta, hogy azért csinálta, hogy saját magát reklámozza, és elismerte, hogy az emberek már felismerték őt a szponzori szerződésből.

    Horner azt válaszolta, hogy „tetszett” neki az ötlet, miközben ő és Coulthard tovább vihogtak.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Carl Runefelt (@themooncarl) által megosztott bejegyzés

    Az Instagram-oldalán Runefelt elismerte, hogy több millió dollárt költött arra, hogy szerepelhessen az autón.

    „Én vagyok az első ember a történelemben, aki egy Formula autóra arcot tett! Annyira boldog vagyok a több millió dolláros szerződésemmel, @ralphboschunggal!!! A Holdra megyünk. #Formula2.”  írta Runefelt.

    Az egoistának tűnő húzással azonban jó célt is szolgál

    Még a szezon előtt az F2-es szponzorációja kapcsán azt írta: „Minden versenyt arra fogok felhasználni, hogy ne csak a kriptóról terjesszem az igét, hanem pénzt is gyűjtsek jótékonysági célokra különböző alapítványok számára, amelyek fogyatékkal élő gyerekeket segítenek! Ha ezt a két világot összehozom, tudom, hogy egy kicsit segíthetek a világnak.”

    Noha a kripzopiac épp idén kezdett zuhanórepülésbe. Míg a legnépszerűbb kriptovaluta, a bitcoin árfolyama tavaly novemberben rekordokat döntögetett, azóta azonban csökken. Bár márciusban volt egy kis erősödés, azóta folyamatosan hullámvölgyben van… Instagram képei alapján azonban Runefelt már kellően nagy lábon él, életszínvonalát aligha befolyásolta a kriptopiac zuhanása.

  • Drugovich az Aston Martinnál folytatja

    Drugovich az Aston Martinnál folytatja

    Hivatalossá vált, hol folytatja pályafutását a Formula 2 friss bajnoka, Felipe Drugovich. A bajnokságot utcahosszal nyerő brazil az Aston Martin újonnan alapított pilótaprogramjának első növendéke lesz.

    A brazil már az Aston Martin idei autóját is vezetheti, méghozzá az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén, Lance Stroll helyére beülve. Ezenkívül a silverstone-i gárda őt jelöli ki a fiatal pilóták tesztjére is, amit szintén a yas marinai versenypályán rendeznek, a szezonzárót követően.

    A programban való részvétellel Drugovich lehet majd az Aston egyik tartalékpilótája, sőt jövőre egy széleskörű tesztprogram keretein belül is lehetőséget kap, ahol majd a 2021-es autót fogja vezetni.

    „Az, hogy az AMF1 versenyző programjának tagja lettem, fantasztikus lehetőség számomra, és csak még jobbá teszi ezt a rendkívül élvezetes és sikeres 2022-es szezont” – nyilatkozta a 22 esztendős brazil a bejelentés kapcsán. „A Formula-2-ben való győzelmet régóta a lehető legjobb kiindulópontnak tekintik a Forma-1-es karrierhez, és úgy látom, hogy az AMF1-nél betöltött szerepem minden eszközt megad nekem ahhoz, hogy megtegyem ezt a döntő fontosságú következő lépést. Számomra 2023 egy tanulási folyamat lesz. Együtt fogok dolgozni az F1-es csapattal, de az elsődleges célom az, hogy tanuljak és fejlődjek versenyzőként. Remélem, ez lehetőséget ad majd arra, hogy a jövőben a Forma-1-ben versenyezzek.”

  • Daruvala nyerte a balesetekben gazdag főversenyt Monzában

    Daruvala nyerte a balesetekben gazdag főversenyt Monzában

    A tegnapi bajnokavatást követően a főversenyt is megrendezték a mai nap folyamán. A balesetek káoszában pedig Jehan Daruvala volt képes a legjobban autózni és ez végül egy győzelmet ért a számára

    A pole-ból startoló Jack Doohannek problémái akadtak a kuplunggal, ami miatt katasztrofálisan indult el és számos pozíciót elveszített. Az első kanyaron még éppen túljutott a mezőny, azonban azt követően Ralph Boschung és Theo Pourchaire egy óriási balesetbe keveredett. Doohan drámája pedig tovább folytatódott, ugyanis a Roggia sikán előtt nekiment Jehan Daruvala autójának, ami miatt megsérült az első szárnya és magával sodorta Logan Sargeantet is, ami miatt végül mindketten kiestek a versenyből. A balesetek miatt biztonsági autós fázis lépett érvénybe.

    A száguldás az 5. körben folytatódott Monában és Liam Lawson mesteri érzékkel indította újra a mezőnyt. A friss bajnok Drugovich hamar nyomás alá került, miután Marcus Armstrong először mellé húzódott, majd meg is előzte őt. Nem sokáig bírta a mezőny komolyabb kalamajka nélkül, ugyanis Calan Williams falba állt az Ascari sikán kijáratán. Az esetet követően a lágy gumikon autózók és nagy meglepetésre a kemény Pirelliken autózók nagy része is letudta a kötelező kerékcseréjét.

    Williams balesete miatt megsérült a gumifal az Ascari sikán bejáratán és a pályamunkásoknak emiatt ki kellett javítania azt. Ennek érdekében pedig a versenybírák piros zászlóval félbeszakították a futamot a 10. körben. Ebben az időszakban a stewardok egy 10 másodperces büntetést szabtak ki Armstrongra, aki szabálytalanul, a záróvonalon keresztül hajtott be a bokszutcába. Az új-zélandi ezután még a gyorshajtásáért is kapott egy 10 másodperces stop and gót, amivel a pontszerzés esélye a nullára csökkent az esetében.

    Az újraindítást követően Frederik Vesti azonnal támadásba lendült és elvette a 4. helyet Ayumu Iwasától. A 13. körben Jüri Vips egy elkésett manőverrel megforgatta Liam Lawsont, aki szerencsére folytatni tudta a futamot, de a sérült orrkúpja miatt meg kellett látogatnia a bokszutcát. Az észt pilótát később egy 10 másodperces stop and go büntetéssel jutalmazták, amiért balesetet okozott.

    Az élen eközben Daruvala és Vesti is nekiesett Marino Satónak és Richard Verschoornak. Mivel a holland és a japán fiatal még nem tudta le a kötelező kerékcseréjét, így a Red Bull és a Mercedes juniorjának nem volt nehéz dolga velük szemben. Miután Verschoor is kiállt friss Pirellikért, Daruvala az élre állt, akit innen már senki nem tudott elkapni és megnyerte a futamot Vesti és Iwasa előtt. További pontszerzők: Enzo Fittipaldi, Dennis Hauger, David Beckmann, Drugovich, Amaury Cordeel, Clement Novalak és Richard Verschoor.

    A bajnokság utolsó versenyhétvégéjét Abu Dhabiban rendezik majd meg.

  • Vips nyert, Drugovich bajnok lett a monzai sprintversenyen

    Vips nyert, Drugovich bajnok lett a monzai sprintversenyen

    Már három futammal a Formula 2-es bajnokság vége előtt bajnokot avattunk. A bajnokság éllovasa, Felipe Drugovich ugyanis behozhatatlan előnyre tett szert az egyéniben mögötte helyet foglaló Théo Pourchaire-rel szemben. A francia fiatal ugyanis a brazil kiesése ellenére sem volt képes annyi pontot szerezni, hogy bajnoki címre való a matematikai esélyei megmaradjanak.

    A pole-ból rajtoló Frederik Vesti nem rajtolt rosszul azonban a mellőle induló Logan Sargeant beragadt és emiatt számos pozíciót bukott a versenytársaival szemben. Drugovich versenye már az első körben véget ért, miután egy ütközést követően kitört a jobb első felfüggesztése. Emellett az első kanyarban is történt egy baleset Tatiana Calderon és Olli Caldwell között. Az incidens miatt egyikük sem tudta tovább folytatni a versenyt és a rossz helyen megállt autóik miatt azonnal be kellett hívni a biztonsági autót.

    A verseny a 4. körben indult újra és Jüri Vips azonnal kifékezte Vestit az egyes kanyarba menet. Mögöttük a bajnoki második helyezett Pourchaire próbálta életben tartani bajnoki esélyeit és azonnal megelőzte Enzo Fittpaldit a 12. helyért. A francia egy körrel később egy újabb pozíciót szerzett, miután maga mögé utasította Amaury Cordeelt.

    A 7. körben az MP Motorsport másik pilótája, Clément Novalak verseny is egy másodperc alatt tönkrement. A cseh fiatal első szárnya megsérült és az ki is vágta a bal első kerekét és emiatt ki is esett a versenyből. Mellette Ralph Boschung is kénytelen volt kiállni a futamból.

    Jehan Daruvala olyannyira belelendült az előzésekbe, hogy pár kör alatt az 5. helyről 3.-nak lépett előre. A 11. körre Vips egy 2,6 másodperces előnyt volt képes kiépíteni magának Vestivel szemben, akit pedig Daruvala vett a célkeresztjébe.

    Az 5. helyen haladó Ayumu Iwasa mögött egy óriási vonat alakult ki, mert a japán mögött az összes pilóta egy másodpercen belül követi egymást. Pourchaire-t a 14. körben leszorították a pályáról, ami miatt visszaesett az utolsó helyre és ezzel a bajnoki esélyei szinte teljes mértékben a 0-ra olvadtak.

    Iwasa a 16. körre lelassult. Először Marcus Armstrong, majd Jack Doohan és Liam Lawson is meg tudta előzni őt. A japán számára nem volt megállás, mert ezután David Beckmann és Dennis Hauger is megelőzte őt, ami miatt kicsúszott a legjobb 10-ből.

    A verseny végéig Lawson még nyert egy helyen Doohannel szemben, de Vipst már senki nem tudta megállítani és az észt hosszú idő után futamot tudott nyerni a Formula 2-ben. Mögötte Vesti és Daruvala ért célba, így a Hitech GP versenyzőjén kívül még ők állhattak fel a dobogóra. További pontszerzők: Sargeant, Verschoor, Armstrong, Lawson, Doohan, Beckmann és Hauger.

  • Egy igazi „régi motoros” tér vissza a Formula 2-be

    Egy igazi „régi motoros” tér vissza a Formula 2-be

    A sportautózásban jeles Luca Ghiotto hosszú kihagyást követően újra rajthoz fog állni a Formula 2-ben. Az olasz pilóta az eltiltott Roy Nissany helyén fog majd versenyezni Monzában a DAMS csapatánál.

    A korábbiakban már beszámoltunk arról, hogy az izraeli származású pilótának a legutóbbi zandvoorti hétvégén kigyűlt a 12 büntetőpontja, miután a versenybírák őt találták bűnösnek a David Beckmannal való balesete során, ami a főverseny biztonsági autós fázisa szakasza alatt történt. Nissany emiatt nem versenyezhet majd Monzában és a DAMS versenyzője jelen pillanatban az egyéni bajnokság 17. helyén áll, legjobb eredménye pedig egy 4. hely volt, amit még az imolai sprintfutamon ért el.

    A helyettese azonban már 2 éve nem vezetett együléses versenyautót, mert Ghiotto legutoljára 2020-ban versenyzett a Formula 2-ben a Hitech GP csapatánál. Azóta az olasz GT autókra váltott és többek között Lamborghiniket és a tavalyi évadban egy Audit vezethetett a GT World Challenge Europe Sprint Cup keretein belül.

    „Formula 2, ráadásul Monzában, igen!” – lelkendezett Ghiotto a bejelentést követően. – Régen nem versenyeztem már itt, de most a kedvenc helyszínemen tehetem meg ezt újfent. Örömmel jelenthetem be, hogy a hétvégén újra a Formula 2-ben fogok versenyezni a DAMS csapatával a Sebesség Templomában.”

    Ghiotto összesen 6 teljes szezont futott a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban és ez időszakban 7 győzelmet, 3 pole-pozíciót és 28 dobogós helyezést volt képes szerezni.

  • Újabb F2-es versenyzőnek kell versenyt kihagynia eltiltás miatt

    Újabb F2-es versenyzőnek kell versenyt kihagynia eltiltás miatt

    A Williams tesztpilótája, Roy Nissany nem versenyezhet a hétvégi olasz Formula 2-es versenyen. Az izraeli versenyzőt ugyanis eltiltották büntetőpontjai felhalmozása miatt.

    A legutóbbi verseny helyszínére, Zandvoortba 11 ponttal a neve mellett érkezett, azonban az ottani főversenyen is szabálytalankodott egyet. Amikor a safety car a pályára érkezett, veszélyes módon vezetett. Egész pontosan az történt, hogy amikor a biztonsági autós szakasz elkezdődött, akkor Nissany David Beckmann mellett volt éppen, és úgy érezte, ő volt előrébb, ezért magához ragadta a pozíciót, közben pedig nem igazán lassított.

    Ezért a megmozdulásáért végül 10 másodperces büntetést, illetve 2 büntetőpontot kapott, így pedig túllépte a maximális 12-t, ami miatt ki kell ülnie Monzát.

    Nem a DAMS versenyző az első azonban idén, akit eltiltanak, korábban Amaury Cordeel, illetve Olli Caldwell is ilyen sorsra jutott.

  • Drugovich nyerte a káoszba fulladt főversenyt

    Drugovich nyerte a káoszba fulladt főversenyt

    Az MP Motorsport versenyzője, Felipe Drugovich nyerte a Formula 2 zandvoorti főversenyét. A brazil fiatal ezzel a győzelmével pedig óriási lépést tett a bajnoki cím megszerzése fel, miután fő riválisa, Théo Pourchaire csak 1 pontot tudott szerezni.

    Az első rajtkockából induló Felipe Drugovich nagyon jól rajtolt és lezárta a szöget a 2. helyen érkező Jack Doohan előtt. Logan Sargeant azonban elfékezte magát az egyes kanyarba menet és át kellett vágnia a kavicságyon, ami miatt visszaesett a mezőny legvégére. Az amerikai ezt követően a 7-es kanyarban a falba csapódott, miután ütközött Ralph Boschunggal, ami miatt megsérült az első szárnya. Az eset miatt pályára kellett hívni a biztonsági autót.

    Az SC mögött történt egy furcsa eset is. David Beckmann összeütközött Roy Nissanyval, ami miatt az előbbi versenyzőnek megsérült az első szárnya megsérült és azonnal a bokszba is hajtott, hogy a szerelői kicserélhessék azt. Sargeant összetört autója viszont olyan mértékű sérülést okozott a TecPro falakban, hogy azok javításra szorultak, így a versenyt piros zászlóval félbe is szakították az 5. körben.

    A verseny egy repülőrajttal folytatódott és a tegnapi győztes Marcus Armstrong azonnal megpróbált előzni, de nem tudott dűlőre jutni Amaury Cordeellal szemben. A nap első előzését Frederik Vesti mutatta be, aki Clement Novalakot előzte meg az egyes kanyarban még DRS nélkül.

    A 9. körre nagy csata alakult ki az első helyért. Doohan elfékezte magát és még az állítható hátsó szárny által biztosított sebességkülönbséggel sem tudott előzni. 2 körrel később Hauger beindította a lavinát az élen, miután kiállt a bokszba friss kemény keverékű gumikért. Az ausztrál Alpine junior egy körrel később reagált is és simán visszaért a norvég riválisa elé. A 14. körben Drugovich is megejtette a kötelező kerékcseréjét és simán visszajött mindkettőjük elé.

    Doohan ezután Richard Verschoort is elintézte a döntött kanyarban és ezután már újra üldözőbe vehette Drugovichot. Marino Sato szerelői azonban nagyon rosszul dolgoztak a 17. körben és nem rögzítették a japán bal első kerekét. Az UNI Virtuosi pilótája emiatt a pálya hátsó részén meg is találta a falat, ami miatt ismét szükség volt a biztonsági autóra.

    A zöld zászló a 21. körben érkezett meg, de már az újraindítás előtt elszabadult a káosz a feltorlódott mezőnyben. A legnagyobb vesztes Doohan volt, akit Verschoor eltalált hátulról és ezután a falban kötött ki. Az ausztrál így egy biztos 2. helyet veszített el, mert az előttük autózók nagy része még nem tudta le a kötelező cseréjét. Mellette még Tatiana Calderonnak és Novalaknak is fel kellett adnia a futamot.

    A 25. körben folytatódott a futam, de a véges versenyidő miatt a körszámláló helyett már csak azt láthattuk, hogy mennyi idő van még hátra a káoszfutamból. Miután mindenki letudta a kötelező cseréjét, Drugovich, Verschoor és Ayumu Iwasa volt az első három sorrendje.

    A dolgok már nem változtak a hátralévő időben, Drugovich nyert és mellett még a hazai pályán versenyző Verschoor és Iwasa állhatott fel a dobogóra. További pontszerzők: Hauger, Enzo Fittipaldi, Amaury Cordeel, Vips, Beckmann, Olli Caldwell és Pourchaire.

  • Armstrong nyerte a zandvoorti sprintversenyt

    Armstrong nyerte a zandvoorti sprintversenyt

    A Hitech GP pilótája, Marcus Armstrong győzelmét hozta a Formula 2 zandvoorti hétvégéjének sprintfutama.

    Az események már a rajt előtt elkezdődtek, ugyanis a felvezető kör megkezdésekor Tatiana Calderon autója nem indult el. A 2 év kihagyás után visszatérő versenyzőnő emiatt a bokszból volt kénytelen nekivágni a futamnak.

    A pole-ból induló Clément Novalak jól rajtolt, de a mellőle rajtoló Marcus Armstrong beszúrt mellé és elvette tőle az első helyet. A Hitech GP új-zélandi versenyzője mellett Dennis Hauger rajtolt még nagyot, aki a 3. helyre lépett előle.

    A bajnoki második helyezett Théo Pourchaire a spái rossz hétvégéjét követően azonnal megpróbált javítani, de egy sikertelen előzési manőver után a sóderágyban találta magát. A francia fiatal folytatni tudta a száguldást, de ezzel a bajnoki esélyei még tovább csökkentek.

    A 4. körben Olli Caldwell a falba csapódott az egyes kanyarban, nagy szerencséjére ki tudott tolatni a sóderből. A mezőnyben ekkortájt alakultak ki kisebb-nagyobb csoportok. A 2. helyen autózó Novalak mögött egy 6-os fogat alakult ki, akik mindannyian 1 másodpercen belül képest haladtak egymáshoz. Emiatt mindenki használhatta a DRS-t Novalakot leszámítva és így senki nem tudott mit kezdeni az előtte haladóval.

    A legaktívabban Jüri Vips próbálkozott, aki a 4. helyet próbálta meg elvenni Liam Lawsontól. Az új-zélandi még az első körben vette el az észttől a helyét a sikán felé menet egy rendkívül kockázatos manőverrel, de a tempója a verseny végére elfogyott. Azonban a Red Bull által kitett Vips még így sem tudott vele mit kezdeni.

    A futam végére még Calderon hibája szolgáltatott némi izgalmat, miután  megpördült és a kavicságyban kötött ki. A kolumbiai versenyzőnő nem tudta folytatni a versenyt és az autója rossz helyen volt, ami miatt be kellett hívni a biztonsági autót.

    A versenyt az utolsó körre újraindították, de még itt sem láthattunk sok előzést, ami miatt Armstrong a jó rajtjának és a kiváló tempójának köszönhetően megnyerte a versenyt Novalak és Hauger előtt. Mögöttük még Lawson, Vips, Richard Verschoor, Ayumu Iwasa, Logan Sargeant, Jack Doohan és Felipe Drugovich szerzett még pontot.

    A főfutamot holnap délelőtt rendezik majd meg.

  • Doohan győzelmét hozta a spái főverseny

    Doohan győzelmét hozta a spái főverseny

    Az UNI Virtuosi pilótája, Jack Doohan nyerte meg a Formula 2 főfutamát Spa-Francorchampsban. Az ausztrál pilóta egy jó taktikának köszönhetően tudta legyőzni a bajnoki éllovas Felipe Drugovichot.

    Az első rajtkockából induló Drugovich tökéletesen indult el, amíg a mögüle rajtoló Enzo Fittipaldi két pozíciót is veszített Doohannel és David Beckmannal szemben. A brazil fiatal ezután sem nyugodhatott meg, mert a tegnapi nyertes Liam Lawson kereszttüzébe került.

    A dráma már a harmadik kör legelején megtörtént, ugyanis Théo Pourchaire autója lelassult a Kemmel egyenesben. Az ART Grand Prix fiatal francia fiatalja számára ezzel véget is ért a verseny és emiatt a bajnoki esélyei is nagyon halványak lettek.

    Roy Nissany is próbálkozott, azonban az optimista manőverének köszönhetően összeütközött Jehan Daruvalával, ami miatt mindkettőjük első szárnya megsérült, így mindketten nagyon távol kerültek a pontszerzés lehetőségétől.

    Az 5. körben az élen és a 4. helyért is óriási csata bontakozott ki. Amíg az élen Doohan elkezdett közeledni Drugovichra, addig Lawson és Fittipaldi centikre egymástól harcolt a 4. pozícióért és végül előbbi örülhetett a csörte végén, ami miatt a brazil fiatal visszacsúszott az 5. helyre. Röviddel az eset után pedig már csak 6. volt, miután Richard Verschoor is ki tudta kerülni őt a DRS segítségével.

    A 8. körben a lágy gumikon rajtolók zöme kiállt friss abroncsokért és emiatt óriási forgalom alakult ki a bokszutcában. Egy körrel később Lawson is reagált Logan Sargeant és Fittipaldi cseréjére és vissza is tudott jönni eléjük a pályára. A 10. körre Doohan és Drugovich is letudta a kötelező kerékcseréjét, azonban az ausztrál pilóta a jó kivezető körének köszönhetően át tudta ugrani a bajnokság éllovasát.

    Doohan ezután utolérte az előtt autózók egy csoportját, akik még nem voltak kint a bokszban és első körben Amaury Cordeelt és a csapattársát, Marino Satót előzte meg. Drugovich árnyékként követte őt, de a kettőjük közötti különbség 1 másodperc körül állandósult, így az MP Motorsport versenyzője nem nagyon tudott támadni.

    A verseny második felében az alternatív stratégián autózók szolgáltatták az izgalmakat. Verschoor először a küszködő Sargeantet utasította mag mögé, majd nem sokkal azután Fittipaldit is megelőzte és ezzel előrelépett a 4. helyre. A hollandon kívül még Ayumu Iwasa alkalmazta ezt a stratégiát és ő is folyamatosan zárkózott felfelé. Két körrel a verseny vége előtt már a 8. helyen haladt.

    Az élen már nem történt változás a leintésig, Doohan nyert és rajt kívül még Drugovich és Lawson állhatott fel a dobogóra. További pontszerzők: Verschoor, Fittipaldi, Sargeant, Beckmann, Iwasa, Jüri Vips és Clément Novalak.

    A bajnokság egy hét múlva folytatódik majd Zandvoortban.