Kategória: Formula 2

  • Iwasa nyerte a szezon utolsó futamát, Sargeant pedig a Williams pilótája lesz

    Iwasa nyerte a szezon utolsó futamát, Sargeant pedig a Williams pilótája lesz

    A pilótája, győzelmét hozta az idei Formula 2-es szezon utolsó versenye. A sikere mellett az is biztossá vált, hogy Logan Sargeant lesz Alex Albon csapattársa a Williamsnél 2023-ban.

    A két DAMS pilóta kerék a kerék ellen vívott egymás ellen már a rajtot követően, de Ayumu Iwasa és Roy Nissany is vigyázott, így ők maradtak az első két helyen. A mezőny azonban nem úszta meg kalamajka nélkül a rajtot, ugyanis Ralph Boschung összeakadt Juan Manuel Correával, ami miatt megpördült és lefulladt. A svájci pilóta autója rossz helyen állt meg és ezért VSC fázis lépett érvénybe.

    A zöld zászló a 3. kör közepén érkezett és az utolsó F2-es versenyét teljesítő Theo Pourchaire azonnal képes volt megelőzni Dennis Haugert, aki bealudt az újraindításnál. Az idei bajnok Felpie Drugovich megkezdte a felzárkózást és a 7. körben megelőzte a 2. helyen haladó Nissanyt.

    A kiállások már a 8. körben megkezdődtek és az élmezőnyből Pourchaire volt a legnagyobb vesztes, ugyanis a francia fiatal visszaesett Liam Lawson és Dennis Hauger mögé is, miután Nissany előzését követően egy hiba miatt értékes másodperceket veszített.

    A 13. körben Drugovich majdnem telibetalálta a féktávon Iwasát, ami miatt időt veszített és Lawson meg is próbálta kihasználni a hibáját, de végül nem járt sikerrel. A brazil ezt követően stabilizálni tudta a különbséget és próbált tapadni a futamot továbbra is vezető Iwasához.

    A 20. körre nagy csata alakult ki a Hauger és Pourchaire bonyolódott nagy csatába, amiből végül a francia pilóta került ki győztesen. Eközben az F1-es ülésére hajtó Logan Sargeant is egyre hátrébb került, miután Nissany megelőzte őt a 13. helyért.

    Az alternatív stratégiát alkalmazó versenyzők közül Jack Doohan állt a legjobban a 23. körben. Az ausztrál pilóta jól be tudta osztani a közepes abroncsait, azonban mindezt hiába tette. A csapat ugyanis a 26. körben nem rögzítette jól a bal első kereket, ami miatt az rögtön el is szabadult, amint Doohan visszatért a pályára. Ez kapóra jött Sargeantnek, akinek így már elég pontja lett ahhoz, hogy megszerezze magának a Forma-1-es szuperlicenszt és ezzel a Williams ülését is.

    Az utolsó körökben Drugovich aktívan támadta Iwasát és eközben Pourchaire autója elkezdett lassulni mögöttük, ami miatt az ART Grand Prix csapatbajnoki reményei teljesen elszálltak. Minden az utolsó körben dőlt el és a brazil bajnok végül nem tudta megelőzni a zseniálisan védekező Iwasát, aki így nyerni tudott.

    A hatalmasat csatázó duó mellett Lawson állhatott még fel a dobogóra. További pontszerzők: Hauger, Sargeant, Amaury Cordeel, Richard Verschoor, Jüri Vips, Marcus Armstong és Nissany.

  • Lawson nyerte a nagy balesettel tarkított F2-es sprintet, Drugovich megint nagyot ment

    Lawson nyerte a nagy balesettel tarkított F2-es sprintet, Drugovich megint nagyot ment

    Liam Lawson nyerte az idény utolsó fordított rajtrácsos sprintfutamát Abu Dhabiban, megelőzve Richard Verschoort, illetve Felipe Drugovichot.

    Verschoor és Lawson rajtoltak az első sorból, és meg is tartották a helyüket, de a második sorban, Cordeel és Hauger között is maradt a sorrend. Az első két kanyart még megúszták, de a nagy sebességű hármasban történt egy hatalmas baleset, miután Daruvala összeért Fittipaldival. Mindkét érintett saját lábán szállt ki a roncsból, de a techpro fal megsérült, így például ennek is köszönhető, hogy piros zászlós megszakítás következett.

    Az újraindításra bő fél órát kellett várni, de a sorrend nem egészen a piros zászló pillanatában kialakult volt, hanem néhány kanyarral korábbi. Ez főleg Sargeant-nek jött jól, aki így a hatodik helyről folytathatta a kilencedik helyett. Drugovich viszont maradhatott ötödik, ő még a legelején jött fel kettőt a hetedik rajtkockából.

    Az első néhány körben sok helycsere nem történt az első tízben, egyedül a pole pozíciós Iwasa esett egyre hátrébb a mezőnyben, de ő már a rajt után tízen kívülre került.

    Az élmenők egyáltalán nem szakadtak szét, Lawson végig igen szorosan követte Verschoort, és végül a 10. körben vetődött be a holland mellé a pálya leghosszabb egyenesének végén, ezzel átvette a vezetést.

    Kicsivel hátrébb a 17. kör környékén élesedett a helyzet, Drugovich ugyanis ekkor szánta el magát egy előzésre Hauger ellen, ami végül össze is jött. Néhány körrel később Cordeel-re is felért, őt a 21. körben előzte meg könnyedén, ezzel pedig már harmadik volt.

    Cordeel a végére olyannyira lelassult, hogy Hauger is meg tudta előzni, még egy sikertelen kísérlet is belefért.

    Mindeközben Lawson elsőségét semmi sem fenyegette, majd’ 8 másodperccel ért előbb célba, mint Verschoor, akit a nagyot zárkózó Drugovich követett a célban.

  • A Ferrari következő nagy dobása a Premánál folytatja

    A Ferrari következő nagy dobása a Premánál folytatja

    A Prema bejelentette, hogy Oliver Bearman lesz az egyik pilótájuk a 2023-as Formula 2-es szezon során.

    A fiatal brit volt az idei Formula 3-as szezon egyik legnagyobb sztárja. Bearman már újoncként képes volt felvenni a harcot a nála tapasztaltabb pilótákkal és az utolsó pillanatig harcban volt a bajnoki címét. A bajnoki korona végül nem az ő fejére került ugyan, de az egyéni bajnokságban elért 3. eredménye is elég jónak számít.

    A Ferrari junior brit először majd a szezon végén esedékes teszten próbálhat majd ki egy Formula 2-es autót Abu Dhabiban. Bearman – aki a Formula 3 idei kiírásában 1 győzelmet és 8 dobogós helyezést szorgoskodott össze – már alig várja, hogy kezdetét vegye ez az időszak.

    „Örülök, hogy egy újabb szezont tölthetek el a Prema csapatánál, de ezúttal már a Formula 2-ben” – lelkendezett a brit fiatal. – A Formula 3-ban való bemutatkozásom jól sikerült, rengeteget fejlődtem és tanultam a szezon alatt. Ezekben a dolgokban pedig a csapat is sokat segített nekem.”

    „Tovább folytatom a közös munkát a Ferrari pilótaakadémiájával, hogy a létező legjobb formában kezdhessem meg a 2023-as évet. Nehéz lesz, mert mindenki nagyon keményen fog dolgozni a sikerért, de már alig várom, hogy elkezdődjön a versenyzés. Emiatt vagyok különösen izgatott a teszt miatt.”

  • Pourchaire lehet az Audi egyik versenyzője

    Pourchaire lehet az Audi egyik versenyzője

    A Sauber juniorversenyzője, Theo Pourchaire lehet a svájci istálló egyik pilótája, amikor azok szövetségre lépnek az Audival, 2026-tól.

    A csapatfőnök Frederic Vasseur azonban egyelőre inkább nem ígér semmit, hiszen van még mit megbeszélniük ezzel kapcsolatban.

    „Az biztos, hogy Valtteri és Zhou itt vannak a fedélzeten, és akkor ott van még Theo. De erről még egyeztetnünk kell” – mondta a jövőről.

    A még mindig csak 19 esztendős Pourchaire idén második teljes évét tölti a Formula 2-ben, ahol az összetettben második lett. Az őt támogató Sauber, mely jelenleg Alfa Romeo néven versenyez, jövőre tartalékpilótaként számol vele.

    „A tartalékpilóta szerepe sokrétű” – folytatta Vasseur. „Sok versenyző, aki ma az F1-ben tündököl, nem teljesít jobban, mint ő tenné. Ráadásul tényleg nagyon fiatal. Azt a következtetést vontuk le, hogy egy kicsit jobban kell őt struktúrálnunk, több tapasztalatot kell biztosítanunk neki, több technikai munkával – különösen az autón kívül.”

    Az már most kezd körvonalazódni, hogy milyen feladatai lesznek Pourchaire-nek jövőre: „két első szabadedzés, szezon közbeni és szezon utáni tesztek is lesznek.”

    „Ezenkívül a szimulátorban és a versenyhétvégéken is ő felel majd a fejlesztésért. Ez a program igaázn jól formálja majd, mert lesznek előzetes és utólagos eligazítások, időt tölt majd a mérnökeivel, a szerelőivel, és saját magával a felkészülés közben. Amikor 18 vagy 19 éves vagy, nem mindig könnyű helytállni az apád korabeli profikhoz képest. De én nem aggódom emiatt. Szerintem csak helyzet és a lehetőség kell hozzá.”

    Akár az F2-ben is folytathatja

    Habár korábban Pourchaire biztosra vette, hogy jövőre már nem tér vissza az F2-be, most mégis felülbírálhatja magát. Főnöke ugyanis kifejezetten fontosnak tartja, hogy a francia éles maradjon, ezért 2023-ra a japán Super Formula sorozat mellett egy újabb F2-es év is felmerülhet mint lehetőség.

    „Ha van egy jó szerződés és egy jó lehetőség, miért ne csináljam újra az F2-t?” – tette fel a kérdést Pourchaire. „19 éves vagyok, jövőre még mindig az egyik legfiatalabb versenyző leszek. Lehet, hogy a tartalékversenyzői szereppel nem fogok tudni mit kezdeni. A szimulátor jó, de nem a valóság. A fő szerepem a tartalékversenyző lesz, hogy segítsem a csapatot. Készülök a 2024-es évre. Az az álmom, hogy az F1-ben legyek, és hogy megnyerjem a világbajnokságot.”

  • Legendás név csatlakozik a Red Bull junior programjához

    Legendás név csatlakozik a Red Bull junior programjához

    A fiatal brazil Enzo Fittipaldi csatlakozott a Red Bull versenyzői akadémiájához. A 21 éves pilóta idén teljes munkaidőben versenyzett a Formula 2-ben a Charouz Racing System színeiben.

    Fittipaldi, aki a kétszeres Forma-1-es induló és Haas tartalékpilóta Pietro öccse, hat dobogós helyezéssel a hatodik helyen áll jelenleg az F2 tabelláján. A 2023-as szezonra vonatkozó terveit ugyanakkor még nem közölték. Fittipaldi a közösségi médiáján osztotta meg a hírt:

    „Nagy örömmel jelentem be, hogy csatlakozom a Red Bull családjához. Köszönöm Dr. Helmut Markónak és Christian Hornernek ezt a lehetőséget.”

    Fittipaldi nagypapája, Emerson 1972-ben és 1974-ben is Forma-1-es világbajnoki címet nyert.

    Brazíliának Felipe Massa 2017 végén történt visszavonulása óta nem volt állandó képviselője az F1-es mezőnyben. Felipe Drugovich idén megnyerte a Formula 2 bajnokságát, és azóta az Aston Martinnál tartalékosa lett.

    Drugovich az Aston Martinnál folytatja

  • Az F3-ban berobbant barbadosi fiatal lehetőséget kapott a Formula 2-ben

    Az F3-ban berobbant barbadosi fiatal lehetőséget kapott a Formula 2-ben

    A Trident csapata bejelentette, hogy Zane Maloney vezetheti majd az egyik autójukat a Formula 2 idei utolsó versenyhétvégéjén Abu Dhabiban.

    A barbadosi tehetség a Formula 3-as bajnokságban töltötte az idei évadot, ahol újoncként majdnem képes volt bajnoki címet szerezni a sorozatban. Maloney a Tridenttől kapott lehetőséget és ugyan még a szezon elején néha hibázott, de a szezon végén 3 főfutamot is meg tudott nyerni. Ez pedig az egyéni bajnokság 2. helyére repítette őt és így mindössze 5 ponttal kapott ki a bajnok Victor Martins-tól.

    Az olasz csapat vezetője, Giacomo Ricci elmondta, hogy nem csupán a Formula 3-ban elért jó eredményei miatt szavazták meg a bizalmat Maloney-nak, hanem szerinte a munkához való hozzáállása és az alkalmazkodó képessége is példaértékű.

    „Örülünk, hogy lehetőséget adhatunk Zane-nek a Formula 2-ben. Zane már a zsinórban aratott 3 sikerével bizonyította a képességeit és rátermettségét, így nem volt kérdés, hogy megadjuk számára a bizalmat. Mindenben támogatni fogjuk őt és segíteni fogjuk őt a hétvége folyamán.

    A mindössze 19 éves barbadosi pilóta – aki Richard Verschoor csapattársa lesz majd – „már nagyon várja a lehetőséget és azt, hogy az új környezetben tanulhasson”.

  • Váratlan lépés: a tavalyi Formula 3-as bajnok távozik a Premától

    Váratlan lépés: a tavalyi Formula 3-as bajnok távozik a Premától

    Hivatalossá vált, hogy Dennis Hauger az idei szezon végén elhagyja a Prema csapatát és 2023-ban már az MP Motorsportot fogja erősíteni a Formula 2-ben.

    A norvég fiatal újonc szezonját egy igazi hullámvasút utazással lehetne legjobban leírni. A Formula 3 tavalyi bajnoka jelen pillanatban a bajnoki tabella 11. helyén áll a megszerzett 98 pontjával a sorozat szezonzáró hétvégéje előtt, amit majd Abu Dhabiban rendeznek majd meg.

    A norvég Red Bull juniornak számos alkalommal volt pechje és került bele balesetekbe, de Monacóban és Bakuban is képes volt futamot nyerni, Imolában és Zandvoortban pedig szintén a dobogón ünnepelhetett.

    Dennis Hauger, Monaco
    Hauger reméli, hogy 2023-ban már sokkal jobb eredményeket lesz képes felmutatni, mint idén Fotó: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

    „Örülök, hogy csatlakozhatok az MP Motorsport csapatához” – nyilatkozta Hauger a bejelentést követően. – Az MP-nél idén remek munkát végeztek és futamról futamra képesek voltak egy jó autóval előállni. Ezt képesek voltunk időben felismerni és nagyon örülök annak, hogy meg tudtunk egyezni egymással a tárgyalások során.”

    „Már alig várom, hogy a szezon végén lévő Abu Dhabi teszten megkezdhessük a közös munkát, ami nagyon remélem, hogy megalapozhatjuk a 2023-as szezon sikereit.”

    A holland csapat idén soha nem látott magasságokat él meg a Formula 2-ben, ugyanis Felipe Drugovich révén megszerezték az egyéni bajnoki címet és a csapatbajnokságban is minden esélyük megvan a győzelemre. Az ART Grand Prix-val folytatnak szoros csatát, azonban ez a kérdés a november végén esedékes Abu Dhabi hétvége mindenképpen el fog dőlni.

  • Világjáró lesz a Forma-1 két betétfutama

    Világjáró lesz a Forma-1 két betétfutama

    Miután Le Castellet kikerült a naptárból, egy egzotikus helyszínnel bővült a Forma-1 két nevelőszériájának naptára.

    Azt már korábban bejelentették, hogy Melbourne-be látogat majd a két sorozat, azt azonban még nem lehetett tudni, a többi verseny hol lesz. A távoli kiruccanás költségeiben majd a szervező – Formula Motorsport Limited – is segíteni fog a csapatoknak.

    Új helyszínre látogat 2023-tól a Formula 2 és a Formula 3 mezőnye

    A Formula 3 ráadásul most először látogat majd el Monacóba, ahol 2012 – és Kiss Pál Tamás dobogója – óta nem szerepelt a harmadik számú sorozat. A 30 autós mezőnyre való tekintettel, viszont valószínűleg két külön időmérőt is tartanak majd, hogy elférjenek a rövid pályán.

    Az európai szezon nagy részében, így a Hungaroringen is mindkét mezőny versenyezni fog, kivéve a Holland Nagydíjat, oda csak az F2 látogat majd el.

    A Forma-1 előszobájának menetrendjében továbbra is sok utcai verseny szerepel majd, a 14 hétvégéből öt lesz ilyen pályán. Három kontinensre látogatnak majd el az ausztrál bővítésnek köszönhetően, az amerikai helyszínek – hiába az ottani bővítés – egyelőre érintetlenek maradnak.

    A 2023-es Formula 2-es és Formula 3-as naptár:

    # Dátum Helyszín F2 F3
    1. 03.05. 🇧🇭 Szahír x x
    2. 03.19. 🇸🇦 Dzsidda x
    3. 04.02. 🇦🇺 Melbourne x x
    4. 04.30. 🇦🇿 Baku x
    5. 05.21. 🇮🇹 Imola x x
    6. 05.28. 🇲🇨 Monte-Carlo x x
    7. 06.04. 🇪🇸 Barcelona x x
    8. 07.02. 🇦🇹 Spielberg x x
    9. 07.09. 🇬🇧 Silverstone x x
    10. 07.23. 🇭🇺 Hungaroring x x
    11. 07.30. 🇧🇪 Spa x x
    12. 08.27. 🇳🇱 Zandvoort x
    13. 09.03. 🇮🇹 Monza x x
    14. 11.26. 🇦🇪 Yas Marina x

     

    Életképek a Formula 2/Formula 3-as paddockból

  • Egy elbukott bajnokságtól a Forma-1 kapujáig – Sargeant története

    Egy elbukott bajnokságtól a Forma-1 kapujáig – Sargeant története

    2020-ban gyakorlatilag elbúcsúzott a karrierjétől, Logan Sargeant most mégis a Williams Forma-1-es ülésének legfőbb várományosa.

    Mugellóban volt az F3-as bajnokság szezonzárója, ahol az amerikai számított a legnagyobb esélyesnek az utolsó futam rajtja előtt. Sargeant saját hibáján kívül kiesett, így Oscar Piastri lett a bajnok.

    Akkor úgy nyilatkozott, a bajnoki pénzdíj nélkül nem tudja folytatni pályafutását, de végül a Charouz mentőövet dobott neki. Viszont maradnia kellett az F3-ban, egy harmadik szezonra is.

    2021-ben az F3 csapatbajnoki címéig juttatta a cseh alakulatot, és közben beugróként az F2-ben is bemutatkozhatott.

    Ennek ellenére Sargeant továbbra is pénzügyi gondokkal küzdött, és nem tűnt úgy, hogy végül az F2-ben lehetőséget kap. Így még az IndyCar év végi tesztjére is készült, hogy felmérje a lehetőségeket.

    „Otthon voltam, és akkor nem volt semmilyen lehetőségem. Ez megmutatja, ha kitartasz valami mellett, egy év mekkora különbséget jelenthet. Hogy őszinte legyek, mindent a családom és az edzőm által nyújtott támogatásnak köszönhetek.”

    A tavalyi év végén karolta őt fel a Williams akadémiája, így végül a Carlinnal indulhatott a Forma-1 előszobájában, és a britek autóját is vezethette az abu dhabi teszten.

    „A Williamsnél mindenki támogatott, ennek köszönhetem a lehetőséget, hogy most ebben a helyzetben vagyok. Enélkül nem lennék itt. Próbálom annyira értékelni, amennyire csak lehet, és igyekszem a legjobbat nyújtani nekik.” fejtette ki a nehéz helyzetet az amerikai.

    Sargeant hazájában, Austinban mutatkozhatott be F1-es hétvégén, és még legalább további két alkalommal kap lehetőséget, mielőtt a jövőre autóba ülne.

    Ehhez azonban hozzásegítette egy kiváló első F2-es szezon is.

    „Még én sem [számítottam rá], hogy őszinte legyek. Fura, hogy egyszerre szeretnél minél jobb szinten teljesíteni, de nem az eredményt nézed. Csak efelé tekintesz, és magával ragad a pillanat, miközben magasak az elvárások magaddal szemben. De arra nem gondolsz, mihez vezethet az egész.

    Egészen addig nem gondolsz bele, amíg el nem kezdődnek a tárgyalások, és minden a helyére kerül a színfalak mögött. Ennek ellenére nem voltak elvárásaim a szezon elején. Persze, hittem magamban, hogy jó munkát tudok végezni, de nyitottan álltam mindenhez.”

    Sargeant szoros versenyben jelenleg negyedik az F2-es bajnokságban. A harmadik és a kilencedik hely között mindössze 25 pont a különbség, az amerikainak pedig – ha minden terv szerint megy – elég egy hatodik hely a szuperlicenszhez és a Williams üléséhez.

    Hivatalos: Sargeant lesz a Williams pilótája ha…

  • Óriási lehetőséget kap Mick Doohan fia az Alpine-tól

    Óriási lehetőséget kap Mick Doohan fia az Alpine-tól

    Egybehangzó sajtóértesülések szerint Jack Doohan Mexikóban és Abu Dhabiban is egy-egy pénteki szabadedzésen vezetheti majd valamelyik Alpine-t.

    Az idei Forma-1-es szezonból már csak 3 futam van hátra és mivel Brazíliában a sprintfutamos versenyhétvégének megfelelő beosztás lesz, így Mexikó és Abu Dhabi lesz az utolsó esély a csapatok számára, hogy fiatal pilótáinak lehetőséget adjanak egy FP1 alkalmával.

    A média információi szerint a francia istálló azért adott ilyen későn sanszot Doohannek, mert Laurent Rossiék az utolsó pillanatig szerették volna megtartani Oscar Piastrit, akit a McLaren végül elhappolt előlük.

    A Formula 2-ben versenyző ausztrál fiatalnak az idei szezonban már volt egy F1-es tesztje a tavalyi Alpine-nal a Hungaroringen. Ez ugyanaz a teszt volt, ahol többek között olyan nevek is körözhettek, mint Antonio Giovinazzi vagy a Red Bull család által felkarolt Nyck de Vries. Mick Doohan fia emellett még egy monzai filmforgatási napon is pályára vihette az Alpine-t, ahol további tapasztalatokat gyűjthetett.

    Piastri távozásával Doohan olyannyira vonzó opció volt az Alpine számára, hogy ha Pierre Gaslyt nem tudták volna megszerezni, akkor ő lehetett volna Esteban Ocon csapattársa 2023-ól. Doohan az akadémián belüli kiemelt státuszát a Formula 2-ben való jó szereplésének köszönheti. Jelen pillanatban a hátrom futamgyőzelmével a 4. helyen áll az egyéni bajnokságban két futammal a bajnokság vége előtt.