Kategória: Formula 2

  • Újabb négy Red Bull junior helye vált biztossá az F2-ben

    Újabb négy Red Bull junior helye vált biztossá az F2-ben

    A Carlin és a Hitech is bejelentette idei Formula 2-es felállását, és mindketten Red Bull junior pilótákat fognak alkalmazni.

    A Carlin Enzo Fittipaldi és Zane Maloney párosát szerződtette, akik már a tavalyi szezont követő Abu Dhabi teszten is vezethették az autójukat. Fittipaldi már 2022-t is a Formula 2-ben töltötte, a Charouz színeiben a bajnokság nyolcadik helyén végzett. Ezzel szemben Maloney újoncnak számít, ő az F3-ból érkezik, ahol végig esélyes volt a bajnoki címre, és végül a második lett. A Trident csapatánál versenyzett, sőt az olasz alakulat színeiben az F2 záró fordulóján is részt vett tavaly.

    A Hitech ezzel szemben két újonccal vág neki az évnek, Isack Hadjar és Jak Crawford érkezik hozzájuk. Természetesen mindketten az F3-ban versenyeztek tavaly, ahol a negyedik, illetve hetedik helyen végeztek. Hadjar ott is a Hitechnél volt, míg Crawford a Premánál.

    Ezzel az IndyCarral hírbe hozott Marcus Armstrong, illetve a leginkább rasszista botrányáról ismert Jüri Vips párosát teljesen lecserélték.

    Az említett négy érkező pilóta mellett még két Red Bull neveltnek van biztos helye, Ayumu Iwasa a DAMS-nál, míg Dennis Hauger az MP Motorsportnál vág neki az évnek.

    Barbadosi tehetséget igazolt a Red Bull

  • Az Alpine fiataljának az F2-es bajnoki címet tűzte ki célul

    Az Alpine fiataljának az F2-es bajnoki címet tűzte ki célul

    Az Alpine akadémiájának legmagasabban jegyzett pilótája jelenleg az ausztrál Jack Doohan, aki tavaly debütált a Formula 2-ben. A hatodik helyen zárt, ami elsőre nyilván nem rossz, de a nagy áttörésre még várnia kell.

    Az Alpine Forma-1-es csapatának főnöke, Otmar Szafnauer azonban épp ezt várja idén tőle.

    „A továbbiakban is az Alpine család tagja lesz, de jövőre a Formula 2-es bajnokság megnyerésére fog összpontosítani” – tette egyértelművé a Forma-1 hivatalos oldalának nyilatkozva. „Ő tényleg nagyon-nagyon jó. Fiatalember létére nagyon profi, és keményen dolgozik, jól felkészül. Magát is hajtja, szóval, nagy potenciál van benne.”

    Doohan már az Alpine F1-es autóját is vezethette éles versenyhétvégén, ugyanis tavaly a mexikói és az abu dhabi első szabadedzésre is beülhetett.

    A motoros legenda, Mick Doohan fia idén is az UNI Virtuosi csapatát erősíti majd az F2-ben, csakúgy mint az előző szezonban.

    Továbbra se követi az F2 a Forma-1 időmérős szisztémáját

  • 3 éve horrorbalesetet szenvedett, de Correa jövőre visszatér a Formula 2-be

    3 éve horrorbalesetet szenvedett, de Correa jövőre visszatér a Formula 2-be

    A Van Amersfoort Racing a közösségi média oldalán jelentette be, hogy Juan Manuel Correa lesz a Formula 2-es csapatuk egyik versenyzője 2023-ban. A kolumbiai- amerikai versenyző Richard Verschoor csapattársa lesz a holland csapatnál.

    Correa eddigi karrierje egy igazi hullámvasút utazás volt, ugyanis már 2019-ben is a Formula 2-ben versenyzett. Azonban a spái hétvégén egy olyan dolog történt, amire még a legrosszabb rémálmaiban sem gondolt: belekeveredett egy óriási tömegbalesetbe, ami sajnos Anthoine Hubert életébe került.

    Az amerikai-kolumbiai fiatal jobb lábában szilánkosra törtek a csontok és emiatt egy nagyon hosszú rehabilitáció várt rá. 2021-ben és 2022-ben azonban már a Formula 3-ban bontogatta a szárnyait az ART Grand Prix csapatával és a mostani szezonban a holland sprintfutamon egy 2. helyet is tudott szerezni többek között.

    Az egyéni bajnokságot végül a 13. helyen fejezte be Correa, a következő szezonban pedig már egy szinttel feljebb fog versenyezni, ahol anno már a Charouz csapatával egy fél szezont lehúzott 2019-ben.

    „Számomra nagyon sokat jelent az a dolog, hogy visszatérhetek a Formula 2-be” – nyilatkozta a Van Amersfoort Racing leendő pilótája. – Ez nem csak egy elismerés, hanem egy fajta felismerés nekem, hogy az elmúlt 3 évben tett erőfeszítések egyáltalán nem voltak hiába valók.”

    „Hálás vagyok a Van Amersfoort Racingnek a lehetőségért és azért is, hogy megbíztak bennem. Rendkívül motivált vagyok és a csapatnak is hasonló a mentalitása, ebben biztos vagyok. Együtt nagyszerű eredményekre leszünk képesek és Richarddal (Verschoor) egy remek pilótapárost alkotunk majd.”

  • Elkelt a DAMS második ülése is

    Elkelt a DAMS második ülése is

    Nemrégiben hivatalossá vált, hogy Ayumu Iwasa egy újabb szezont fog eltölteni a DMAS csapat versenyzőjeként. A japán pilóta így Arthur Leclerc csapattársa lesz a sorozat egyik legpatinásabb csapatnál.

    A japán Red Bull junior volt az idei Formula 2-es szezon egyik nagy felfedezettje. A 21 éves Iwasa ugyanis képes volt újoncként 2 futamgyőzelmet, 6 dobogós helyezést és 2 pole-pozíciót is szerezni. Az előbb felsorolt eredmények pedig egészen az egyéni bajnokság 5. helyére repítette őket.

    Iwasa az idei szezonban megszerzett tapasztalataira építene 2023-ban, hogy akár a bajnoki címre is esélye legyen.

    „Nagyon örülök, hogy ilyen jól alakult az első szezonon az F2-ben, rengeteget tudtam tanulni és versenyről versenyre jobban éreztem magam az autóban. Emellett amiatt is boldog vagyok, hogy a DAMS-nál folytathatom, mert már egy szezont követően otthon érzem magam itt. Így egy számomra ismerős környezetben kezdhetem meg a következő szezont, ahol új kihívások és versenyhelyszínek is várnak majd rám többek között.”

  • Továbbra se követi az F2 a Forma-1 időmérős szisztémáját

    Továbbra se követi az F2 a Forma-1 időmérős szisztémáját

    A Forma-1 első számú betétsorozata a Formula 2 a legtöbb helyszínre követi a száguldó cirkuszt, ám a két sorozat között nagyjából ennyi is a közös pont.

    A legjelentősebb különbség továbbra is a versenyhétvégék lebonyolítása. Hiszen az F2-esek számára egy szabadedzés, egy körös időmérő, valamint egy-egy sprint- és főverseny alkotja a versenyhétvégét. Ezzel szemben az F1-ben háromszor egy órás gyakorlás után jön a három körös kvalifikáció, valamint maga a Nagydíj versenye. (sprint versenyes hétvégén ez teljesen máshogy van, de továbbra sem ez a döntő többség)

    A tervek szerint a Formula 2 is átesne egy teljes rendszerszintű változtatáson, kezdve a kvalifikációval. A céljuk az izgalom és az eseménydússág maximalizálása. Azonban a jelenlegi harminc perces időmérő péntek délután nem felel meg teljesen ennek.

    Aki követi az időmérőket az láthatja, hogy a gyakorlatban két részre oszlik. Mindenki az első percekben kigurul, fut egy vagy több gyors kört és visszatér a bokszba. Majd néhány perc várakozás következik és a fennmaradó új szett lágy gumijukat felrakva még egyszer kigurulnak a pályára.

    A két felfutás közti üres járat kiváltásra merült fel náluk is a három részes időmérő, ám a sorozat vezetője Bruno Michel kijelentette, hogy nem változtatnak a formátumon 2023-ra sem.

    „Gondolkoztunk változtatáson, de be kell látni, hogy a mi időmérőnkre kevesebb idő áll rendelkezésre (30 perc), mint az F1-eseknek és nekünk ráadásul több autónk is van. Ezt így nem könnyű összerakni.” – kezdte. „Számos lehetőséget figyelembe vettünk. Végül arra jutottunk, hogy a legizgalmasabb továbbra is akkor tud maradni az időmérő, hogy ha ragaszkodunk a még GP2/GP3-as érában megalkotott lebonyolításhoz. Vagyis harminc percük és két szett abroncsuk lesz a leggyorsabb idő elérésére.”

    „Ha úgy látjuk, hogy túl sok autónk lesz, mondjuk egy monacóihoz hasonló pályán, akkor két csoportra osztjuk őket, de ezzel csökken a rendelkezésre álló idő, ami így egyben kényelmesebb, de rosszabb is. Szóval talán ez a legjobb lehetőség most szánunkra…” – tette hozzá.

    Új csapat veszi át a Charouz helyeit

  • Az új F2-es autókat úgy tervezik, hogy a nőknek is megfeleljenek

    Az új F2-es autókat úgy tervezik, hogy a nőknek is megfeleljenek

    A Formula 2 2024-re készülő új autóját úgy tervezik, hogy a férfiak mellett a női versenyzőknek is jobban megfeleljen – erősítette meg Bruno Michel, a sorozat vezérigazgatója.

    Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem a múlt hónapban azt közölte, hogy a jövőbeli junior együléses autóknak „figyelembe kell venniük” a férfiak és nők közötti fizikai különbségeket. Az F2-veb pedig már folyik a munka az FIA technikai szakembereivel ennek a célnak a megvalósítása érdekében.

    Néhány női versenyző úgy jellemezte az F1-es autókat, hogy azok könnyebben kezelhetők, mint a junior szériákban használtak, mivel az F1-esek szervokormánnyal rendelkeznek.

    Michel arról számolt be, hogy „nagyon szorosan együttműködik az FIA-val” az F2 és az F3 a következő autói kapcsán és hozzátette, hogy a szervokormány „természetesen olyan dolog, amit megvizsgálunk”.

    „Meglátjuk, mit kell tennünk a következtetések tekintetében, amelyeket az új autóval kapcsolatban le kell vonnunk” – folytatta Michel. „Tudjuk, hogy meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a női versenyzők számára biztosan nem lesz probléma. Ez a lényege annak, amit csinálunk.”

    Chadwick 5 év múlva már a Forma-1-ben versenyezne

    „De a másik oldalon nem akarjuk bonyolítani az autót, ha nem szükséges.”

    Ugyanakkor a költségek is befolyásolják majd, hogy az F2 megfelelőnek tartja-e a szervokormány alkalmazását az autókban.

    „Mindig is erre törekedtünk, mert korábban háromévente fejlesztettünk egy autót, ezt pedig gazdasági okokból például hat évig fejlesztettük” – magyarázta Michel. „Szóval ez egy eléggé elavult autó.”

    Michelnek három fő tervezési szempontja van az F2 következő autójával kapcsolatban. Olyan autót akar, amely „megfelel az FIA által kidolgozott összes biztonsági szabványnak.”

    „Ez olyasmi, ami természetesen más lesz az új autóban, mert azok a biztonsági eszközök, amelyeket az FIA hat évvel ezelőtt kért, nem ugyanazok, mint amiket most. Szóval ez lenne az első számú, nagyon erős változás.”

    „Olyan autót akarunk, amely felkészíti a versenyzőket az F1-re. Tehát ha vannak új dolgok, amiket az F1 épít be az autójukba, és ez változást hoz, akkor természetesen meg kell próbálni, hogy ezeket adaptálni tudjuk-e az F2-es autókra is.”

    „És olyan autót akarunk, amely nagyszerű versenyzést biztosít, mert ez a kategóriáink DNS-e is. És azt kell mondanom, hogy ezen a téren eddig egész jól teljesítettünk, de mindig tudunk fejlődni.”

    „A 2024-es autóval kapcsolatban együtt dolgozunk az FIA aerodinamikusaival, akik az F1-es autón dolgoztak, hogy lássuk, vannak-e olyan dolgok, amiket átvehetünk az általuk tett megállapításokból. Különösen azt, hogy mennyi leszorítóerőt veszítesz, amikor egy másik autót követsz. Ezeken a dolgokon elég sokat dolgozunk.”

    A teljesítményt diktáló tervezési szempontok mellett „olyan autót kell készítenünk, amely jobban hasonlít egy F1-es autóra” – jegyezte meg Michel, mivel „a mostani autónk esztétikailag elég messze áll egy F1-es autótól”.

    Az F2 jelenlegi autóját 2018-ban mutatták be, és turbómotorral szerelték fel, mivel a turbók 2014-ben visszatértek az F1-be. A halo is felkerült az autókra ugyanakkor, amikor azt az F1-es autók esetében is bevezették.

    Michel azonban hangsúlyozta, hogy a bajnokság számára a költségek kordában tartása az elsődleges szempont.

    „Végül, ami talán a legfontosabb, hogy olyan autót kell készítenünk, amely nem kerül egy vagyonba” – mondta. „És ez a nagy nehézségünk, mert minden, amit az előbb mondtam, pluszköltség. És a másik oldalon gondoskodnunk kell arról, hogy ne öljük meg hirtelen a csapatokat, azzal, hogy olyan autót kell majd venniük, ami sokkal, de sokkal több pénzbe kerül, mint korábban.”

    „Szóval nagyon óvatosnak kell lennünk ezzel kapcsolatban. Nem csak magával az autóval, hanem az összes pótalkatrésszel, amit az autó élettartama alatt meg kell majd venniük.”

    „Ezért amikor a szervokormányról vagy más dolgokról beszélünk, biztosnak kell lennünk abban, hogy továbbra is ugyanolyan költségszinten tudjuk ezt csinálni, mint most.”

    A W Series döglődik, de az F1 új női bajnokságot indít

  • Új csapat veszi át a Charouz helyeit

    Új csapat veszi át a Charouz helyeit

    Hivatalossá vált, hogy a Charouz Racing System a Formula 2-ben és a Formula 3-ban is lehúzza a rolót. A cseh csapat helyét pedig mindkét bajnokságban a PHM Racing veszi majd át.

    A német csapatot Paul H. Müller alapította 2021-ben és eddig többek között és eddig leginkább a Formula 4-es sorozatokban (olasz, német és arab) képviseltették magukat.

    Tóth László egykori munkaadójának neve ugyan eltűnik, de nem teljesen, ugyanis az új csapat PHM Racing by Charouz néven fog ezentúl üzemelni és továbbra is jelenleg ott dolgozó emberek fogják működtetni a gárdát. A német alakulat első hivatalos megjelenése a február 14-15 és 16 között megrendezendő Formula 3-as és Formula 2-es szezonközi teszten lesz majd.

  • Emerson Fittipaldi unokája agyműtéten esett át

    Emerson Fittipaldi unokája agyműtéten esett át

    A Red Bull junior csapatához frissen szerződött Enzo Fittipaldi agyvérzést szenvedett, és agyműtétre volt szüksége a tavalyi ijesztő Formula 2-es rajtbalesete után. Erről testvére, a Haas F1 tartalékpilótája, Pietro Fittipaldi számolt be.

    A 26 éves brazil és 21 éves öccse, Enzo a kétszeres F1-es bajnok Emerson Fittipaldi unokái, és Európában igyekeznek egyre feljebb lépni az együléses juniorbajnokságok ranglétráján
    Enzo tavaly a Formula 2-ben kapott lehetőséget a szezon közepétől, de Dzsiddában egy baleset idő előtt véget is vetett a szezonjának. Eltörte a sarkát, és ki kellett hagynia a szezon utolsó fordulóját Abu Dhabiban.

    2022-ben azonban már teljes F2-es szezonra szerződött. Hat dobogós helyezést szerzett, és a 8. helyen zárt a bajnokságban.

    Mostanra azonban kiderült, hogy Fittipaldi a 2022-es szezonnak egy komoly műtét után vágott neki, még a 2021-es év végén történt balesetének komplikációi miatt.

    „Igen, elképesztő munkát végez idén” – mondta Pietro a testvéréről.

    „Tavaly hatalmas balesetet szenvedett, összetörte a sarkát. Sokan nem tudják, de amikor tavaly itt teszteltem [F1-es teszten, Abu Dhabiban], és koronavírusos lettem, 14 napig a karanténba kerültem. Ő ekkor repült haza, és kiderült, hogy valójában agyvérzése volt, és a sürgősségire mentek.”

    „Nagyon súlyos agyvérzése volt, úgyhogy agyműtétet kellett rajta végezni, meg minden.”

    „Azt hittük, hogy a szezon elején még nem fog tudni visszatérni” – mondta Pietro Fittipaldi.

    „Nyilvánvalóan jól volt utána, de ez egy nagyon komoly döntés volt, és úgy jött vissza, hogy a csontja még mindig nem épült fel teljesen. Az első két versenyen küzdött, de aztán egy fantasztikus szezonja volt.”

    Legendás név csatlakozik a Red Bull junior programjához

  • Mercedes junioré lett a Prema másik ülése

    Mercedes junioré lett a Prema másik ülése

    Kiderült, hogy ki lesz a Formula 3-ban remek újonc szezont maga mögött tudó Oliver Bearman csapattársa a Premánál. Az olasz csapatnál Frederik Vesti lett a bebefutó.

    A dán fiatalnak az idei volt az első teljes szezonja a Formula 2-ben. Vesti az ART Grand Prix-nál kapott lehetőséget, azonban az éve egy igazi hullámvasút utazás volt. Hol az élmezőnyben volt és futamokat nyert, hol pedig a középmezőnyben és a mezőny legvégén kullogott.

    Ennek a hullámzó teljesítménynek pedig egy egyéni 9. hely, 1 futamgyőzelem és 5 dobogós helyezés lett a vége. Vesti azonban az új idénynek már sokkal több tapasztalattal vághat neki és újfent esélyt kapott attól a csapattól, akikkel a Formula 3-ban sikert sikerre halmozott.

    „Örülök, hogy az útjaink ismét keresztezték egymást a Premával” – mondta Vesti a bejelentését követően. – A közös történetünk már 2019-ben elkezdődött a Formula Regional Championshipben. Ez egy hihetetlen csapat és jobb helyen nem is lehetnék. Bízom abban, hogy együtt, közös erővel képesek leszünk harcba szállni a bajnoki címekért. A csapatban nincsenek kétségeim, és a magam részéről én is igyekszem majd mindent beleadni.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Prema (@prema_team) által megosztott bejegyzés

  • Patinás csapattól kapott lehetőséget az ifjabb Leclerc

    Patinás csapattól kapott lehetőséget az ifjabb Leclerc

    A DAMS csapat bejelentette, hogy a Ferrari junior Arthur Leclerc lesz az egyik pilótájuk a Formula 2 soron következő szezonjában.

    A monacói fiatal a legutóbbi két évet a Formula 3-ban töltötte el a Prema csapatával, ahol komolyabb sikereket ért el. Charles Leclerc öccse végül a 6. helyen fejezte be a bajnokságot és itt volt az ideje számára, hogy eggyel feljebb lépjen a ranglétrán.

    Leclerc a DAMS-tól kapott lehetőséget, aki kegy patinás csapatnak számítanak az alsóbb kategóriákban. A francia csapatnál ugyanis olyan versenyzők tudtak bajnokságot nyerni, mint Romain Grosjean, Pierre Gasly és Jolyon Palmer. Az ifjabb Leclerc pedig már a szezonzáró teszten kipróbálhatja majd egy Formula 2-es autót a Yas Marina Circuit-en.

    „Örülök annak, hogy a DAMS-nál versenyezhetek majd a Formula 2-ben 2023-ban” – nyilatkozta Leclerc a bejelentést követően. – Ők egy rendkívül sikeres csapat, az évek alatt ugyanis rengeteg bajnoki címet voltak képesek nyerni. Remélem, hogy én is hozzájárulhatok majd egy újabb ehhez hasonló sikerhez.”

    „A csapatfőnök rendkívül sok mindent tett meg azért, hogy a csapat újra versenyképes legyen és győzelmekért harcolhasson. A jövőben szeretnénk folytatni ezt a tendenciát. Nagyon sok munka áll előttünk, de már alig várom, hogy a kaland már a szezon utáni teszten kezdetét vehesse.”

    A DAMS csapatfőnöke pedig nemrégiben az a Charles Pic lett, aki anno a Forma-1-ben is lehúzott két szezont. A francia 2012-ben a Marussia, 2013-ban pedig a Caterham versenyzője volt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DAMS (@damsracing) által megosztott bejegyzés