Kategória: Formula 2

  • A McLaren fiataljának kedvence a Hungaroring

    A McLaren fiataljának kedvence a Hungaroring

    Nyck de Vries, a McLaren neveldéjének 22 éves holland versenyzője kérdésünkre megválaszolta, hogy miért a mogyoródi pályát tartja kedvenc versenyhelyszínének.

    “Nagyon tecnikás pálya, tetszik a vonalvezetése. Egy közeli gumifalak nélküli gokarpályához hasonlítható. Nagyon szeretem a várost is, Budapest gyönyörű hely. A szurkolók szintén nagyszerűek: nagyon lelekesek errefelé.”

    Nyck ráadásul nagyszerű eredményekkel zárta a hungaroringi hétvégét: a Forma-2 fő- és sprintversenyén is felállhatott a dobogóra, mindkét alkalommal a harmadik helyen intették le.

    Dupla dobogójának köszönhetően a bajnoki pontversenyben is előrelépett: 76 ponttal a nyolcadik helyet foglalja el a rendkívül sűrű középmezőnyben.

    Jövőre egyébként minden valószínűség szerint még marad a Forma-2-ben, ezt a Spielbergben nekünk adott interjúban is elmondta.

    A jó formában lévő holland helyett a mai és holnapi kétnapos hungaroringi teszten a McLaren egy másik fiatal versenyzőjének, a Forma-3-ban szereplő 17 éves brit Lando Norrisnak szavazott bizalmat. Stoffel Vandoorne ma, Norris pedig holnap vezetheti az MCL32-t.

     

  • F2: Matsushita győzött a hungaroringi sprintversenyen

    F2: Matsushita győzött a hungaroringi sprintversenyen

    Alex Albon kezdhette meg első pozícióból a sprintversenyt, ám Nobuharu Matsushita rögtön a rajtnál átvette a vezetést Ghiotto és De Vries előtt.

    A McLaren által támogatott Matsushita egy kisebb hibától eltekintve hibátlan futamot teljesített, aminek a futamgyőzelem megszerzésével meg is lett a gyümölcse.

    A pole pozíciós Albon számára nem alakultak ennyire jól a dolgok: visszacsúszott a hatodik helyre, majd Nato és Latifi is megelőzték.

    Nyck de Vries a rajttól kezdve harmadik helyen autózott, majd egy nagyon bátor manővernek köszönhetően elkapta Ghiottót, így feljött a második helyre. Nem de Vries volt az egyetlen, aki megelőzte az olaszt: Rowland és Leclerc is elé kerültek.

    Közben Canamasas és Jeffri akadtak össze, az incidens miatt Virtuális Safety Car-ra volt szükség. Az esetet természetesen vizsgálták: Jeffri tíz másodperces büntetést kapott.

    Olivier Rowland a futam végén komoly nyomás alá helyezte de Vriest a második helyért vívott harcban: végül a hármas kanyar külső ívén sikerült levadásznia a fiatal hollandot.

    Leclerc technikai gondok miatt egyre lassab lett a verseny végén, de sikerült megtartania negyedik helyét. A pódiumra Matsushita mellett tehát Rowland és de Vries álhattak fel.

     

     

     

  • F2: Rowland nyert, Leclerc átgázolt a középmezőnyön

    F2: Rowland nyert, Leclerc átgázolt a középmezőnyön

    Mint arról már korábban beszámoltunk, Charles Leclerc időmérőről történő kizárása miatt Olivier Rowland örökölte meg a pole pozíciót, mellőle pedig a Russian Time orosz versenyzője, Artem Markelov kezdhette meg a 36 körös hungaroringi futamot.

    Az F2-ben nem ritka történés, hogy a rajtrácson ragad egy autó: ezúttal Norman Nato-t sújtotta balszerencse, az Arden franciája nem tudott elindulni a felvezető körre.

    Majd jöhetett volna a rajt, ám Nabil Jeffri rossz pozícióba állt be, így extra formációs kört kényszerült teljesíteni a mezőny.

    A piros lámpák kialvását követően rögtön pozícióváltás történt az élen: Markelov lerajtola a keményen védekező Rowlandot.

    Leclerc sem tétlenkedett: az első és második kanyarban is több versenyzőtársát maga mögé utasította. A 13. körben, miután az élen állók kiálltak kerékcserére, már a második helyen autózott. Egy körrel később a vezetést is átvette: sikerült megelőznie a szintén használt gumikon lévő Albont. A másik Premával versenyző pilóta, Antonio Fuoco technikai probléma maitt feladni kényszerült a futamot.

    Közben Markelov és Rowland letudták a bokszkiállásukat, a sorrend pedig visszaállt az eredeti formájába: Rowland átugrotta Markelovot.

    Leclerc a 23. körben döntött úgy, hogy ideje lecserélni a jócskán kopott Pirelliket: 13.-ként érkezett vissza a pályára.

    A 25. körben a Safety Car pályára küldésére is szükség volt: Sergio Canamasas és Robert Visoiu ütköztek össze a célegyenes végén. Két kör után folytatódhatott a verseny, Leclerc természetesen kihasználta a helyzetet és feljött a hatodik helyre.

    Rowland és Markelov hatalmas csatát vívtak a futamgyőzelemért: az orosz versenyző DRS-sel támadta Rowland-ot, ám a brit nem hagyott elég helyet és a fűre szorította Markelovot, aki elveszített uralmát autója felett és a gumifalba csapódott. Ismét bejött a SC és amögött fejezték be a versenyt.

    Az állás éretlemszerűen ezek után már nem változott: Olivier Rowland szerezte meg a futamgyőzelmet Latifi és de Vries előtt. Charles Leclerc a negyedik pozícióig jött előre, ami negyedik rajthelyet jelent majd számára a második versenyen.

     

  • Leclerc pole helyett a mezőny végéről rajtholhat

    Leclerc pole helyett a mezőny végéről rajtholhat

    Péntek este érkezett az FIA közleménye, miszerint a hét versenyhétvégén hetedik pole pozícióját szerző Ferrari által támogatott versenyzőt kizárták a Magyar Nagydíj időmérő edzéséről.

    A közelmény szerint szabálytalan alkatrészeket találtak az autón: egész pontosan a differenciálműnél lévő alátétekkel volt probléma. Mivel az említett elem nem felelt meg a technikai szabályzatnak, így az FIA-nak nem volt más döntése mint Charles Leclerc diszkvalifikálása. A Prema Racing és Leclerc is elmondta, hogy ezzel nem nyertek plusz teljesítményt, szóval egyáltalán nem aggódnak.

    Leclerc kizárásával Olivier Rowland és Artem Markelov örökölték meg az első sort – nem mellesleg ők foglalják el a bajnoki pontverseny második és harmadik helyét (fordított sorrendben).

    Kétség kívül izgalmas lehet a mai F2-es futam: biztosak lehetünk benne, hogy a pazar formában lévő Leclerc nem fog alibizni a középmezőnyben.

    Leclerc egyébként nem túlságosan csalódott a kizárás miatt: twitter oldalán azt írta, hogy már nagyon várja a versenyt és mindig is szeretett a mezőny végéről rajtolni. Habár a Hungaroring nem az a pálya, ahol könnyű előzni, a legjobbját fogja nyújtani.

  • Leclerc sorozatban hetedszer indulhat pole-ból

    Leclerc sorozatban hetedszer indulhat pole-ból

    A bajnoki pontversenyben nagy előnnyel vezető Charles Leclerc sokáig kivárt, hét perccel a kvalifikáció megkezdése után hagyta csak el a bokszutcát.

    Nem volt eseményektől mentes az időmérő, több kisebb hibát is bemutattak az F1 előszobájában rivalizáló versenyzők. 12 perccel a zöld lámpa kialvását követően a piros zászló is előkerült: Sean Galeal pördült meg és ragadt ott a kettes kanyar bukóterében, ami miatt rövid időre meg kellett szakítani a kvalifikációt.

    A Ferrari monacoi juniorja körülbelül az edzés felénél villantott először: közel fél másodpercet adott az akkor második helyen álló Rowlandnak. A bajnoki harmadik helyezett brit próbált szépíteni, ám ennek inkább túlerőltetés lett a vége és nem tudott javítani idején.

    Leclerc egyébként az időmérő leintését sem várta meg: három perccel az edzés vége előtt már csapata boxfalán figyelte az eseményeket és fogadta a sorozatban hetedik pole pozíciójáért járó gratulációkat.

    Leclerc 1:26.268-as idejével indulhat tehát az első helyről, melőle Rowland, mögöttük pedig Markelov és King vághatnak neki a holnapi főversenynek.

     

     

     

     

  • A Haas fejlesztőpilótája a Forma-2-ben folytatja

    A Haas fejlesztőpilótája a Forma-2-ben folytatja

    Az amerikai istálló fejlesztőversenyzője Santino Ferrucci a szezon hátralévő részében a Forma-2-es Trident csapat színeiben fog versenyezni.

     Az amerikai pilóta eddig a GP3-as bajnokságban versenyzett a DAMS csapattal, ahol három versenyhétvége után három szerzett pont áll a neve mellett. A magyar hétvégétől kezdődően azonban már a Trident F2-es autóját fogja terelgetni.

    A szezonnak az olasz csapat még Nabil Jeffrivel és Sergio Canamasasszal vágott neki. Majd a rutinos spanyol pilóta eligazolt a Rapaxhoz Johnny Cecotto Jr. helyére. Először a Red Bull Ringen Raffelle Marciello, majd Silverstoneban pedig Callum Ilott ugrott be. Ferruccira azonban a szezon hátralévő részében végig számítanak.

    „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült megegyeznünk Santino Ferruccival, aki így a hátralévő öt versenyhétvégén a Trident színeiben fog rajthoz állni.” – mondta a csapatvezető Giacomo Ricci.

    „Ő már tavaly novemberben kapott lehetőséget tőlünk, hogy tesztelje a GP3-as autónkat. Akkor lenyűgözte a csapat tagjait. Jó eredményeket ért el. Azon a teszten minden nap a legjobb ötben végzett. Budapesten fog bemutatkozni a Forma-2-ben, azon a pályán ahol már GP3-as teszten körözött. Biztos vagyok benne, hogy Santinonak minden képessége megvan, hogy nagyon gyorsan felvegye az F2 ritmusát. A Forma-1-es tapasztalatának köszönhetően nem lesz gondja a fékekkel sem.” – folytatta.

    A Trident jelenleg utolsó helyen áll a csapatok versenyében. Három megszerzett ponttal és a legjobb eredményt Canamasas érte el a bakui fő futamon, ahol kilencedik lett.

    Ferruccinak lesz még szerepe a Hungaroringen, ugyanis ő fogja vezetni a Haast a szezonközi Forma-1-es teszten.

  • Leclerc: A lehető legfelkészültebben akarok megérkezni az F1-be

    Leclerc: A lehető legfelkészültebben akarok megérkezni az F1-be

    Charles Leclerc, a Forma-2-es bajnokság pontversenyének éllovasa az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén adott nekünk interjút. Többek között Verstappenről, Strollról, a Ferrariról és a hungaroringi tesztről is kérdeztük. A 19 éves monacoi tehetség 67 ponttal vezeti a bajnokságot orosz riválisa, Artem Markelov előtt. Legközelebb a jövő hétvégén megrendezésre kerülő hungaroringi versenyen csodálhatjuk meg tehetségét.

    Úgy tűnik, hogy te vagy a GP2/Forma-2 történetének egyik legjobban felkészült és legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó versenyzője. Tűztél ki magad elé egy olyan határidőt, amikor már mindenképp F1-es versenyző szeretnél lenni?

    Charles Leclerc: Nem, nincsenek határidőim. Ahogy mondani szoktam: teljes mértékben a jelenlegi szezonra koncentrálok. Majd meglátjuk milyen lehetőségeim lesznek a szezon végéhez közeledve. Jelenleg nagyon boldog vagyok az év eddigi alakulásával, és ugyanennyire keményen kell dogoznom a szezon végéig, hogy az élen maradjak.

    Sorozatban szerzed a pole pozíciókat, mi a titok?

    Leclerc: Semmi! – mondja mosolyogva. Alapjából véve szeretem az időmérőket és nagyon jól mennek, de a versenyekre kell összpontosítanom. Hiába kapok négy pontot a pole-ért, a verseny az, ami igazán számít.

    Július egy nagyon zsúfolt hónap számotokra: három verseny is lesz négy héten belül. Keményebben vetted a felkészülést erre az intenzív időszakra? 

    Leclerc: Nem, semmi különlegeset nem csináltam. Nagyon sokat  edzettem a téli szünet és a tesztek alatt, mert irányíthatóság szempontjából az F2 a legkeményebb. Az előszezonban nagyon kemény fizikai felkészülésem volt, amit természetesen a szezon folyamán is fenttartok.

    Fotó: Horváth Dániel

    A Ferrari juniorjaként milyen gyakran használod a csapat szimulátorát, hogy segítsd a csapat munkáját?

    Leclerc: Amikor Maranellóban vagyok, mindig használom a szimulátort, de nem csak én segítem a csapatot, ők is nagyon sokat segítenek nekem. Ezek a komoly technológiával megszerkesztett gépek komoly segítséget nyújtanak. Az új pályákat például nagyon jól meg lehet tanulni velük. Nyilvánvalóan soha nem lesz teljesen ugyanolyan a valósággal, de jó segítség.

    A Hungaroringen megrendezésre kerülő kétnapos teszten láthatunk téged F1-es autót tesztelni?

    Leclerc: Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs. Nem akarok belefolyni ebbe, csak a jelenlegi munkámra koncentrálok. Nicolas Todt személyében nagyszerű ember segíti a pályafutásom alakulását, és a Ferrariban is teljes a bizalmam. Ha lesz lehetőségünk, élni fogunk vele. Jelenleg azonban nem gondolok és nem is tudok semmit erről. (Közben hivatalosan is megerősítésre került, hogy Leclerc a Ferrari színeiben kap egy teljes napot a Hugnaroringen – a szerk.)

    Igaz, hogy volt esélyed már idén egy F1-es ülésre a Haas csapatnál?

    Leclerc: Nem tudom. A menedzserem és a Ferrari foglalkoznak ezekkel a dolgokkal, nekem csak a vezetésre kell koncentrálnom. A legjobbamat próbálom nyújtani a pályán és remélhetőleg egy napon Forma-1-es versenyző lehetek.

    Korábban már versenyeztél Max Verstappen és Lance Stroll ellen. Melyiküket volt nehezebb legyőzni?

    Leclerc: Még gokartban versenyeztem ellenük, Maxszal nagyon sok csatát vívtam, Lance-szal kevesebbet. Versenyautóban még nem versenyeztem ellenük, ami azért sokkal másabb mint a gokart. Max pazar munkát végez a Forma-1-ben, Lance pedig elég nagyot lépett előre a GP3-ból. Én azonban a saját utamra koncentrálok, a lehető legfelkészültebben akarok megérkezni a Forma-1-be, ha lesz rá lehetőségem.

    Mit gondolsz a Forma-1 jelenlegi helyzetéről, jó irányba tart a Chase Carey vezette sport?

    Leclerc: Igen, határozottan. A Forma-1 mindig is lenyűgöző sport volt, a szurkolók felé nyitás pedig nagyon jót tesz.

    Volt gyermekkori hősöd, akire felnéztél?

    Leclerc: Édesapám nagy Senna rajongó volt, sokat mesélt róla, szóval őt mondanám.

     

  • Új csapatokat vár az F2 jövőre

    Új csapatokat vár az F2 jövőre

    Ha F2-es csapatot szeretnétek indítani jövőre, ne habozzatok, Bruno Michel ugyanis megnyitotta a 2018-as szezonra érvényes jelentkezési folyamatot.

    A 2018-as F2-es szezonnal megkezdődik egy hároméves periódus, amelyre a széria 2011 óta először új autókat vezet be, amelyeket az aktuális F1-es autókról mintázva terveznek meg. Michel arra számít, hogy a rajtrácsot jelenleg alkotó tíz csapat mindegyike elkötelezi magát az újabb ciklusra, és felfedte, hogy számos külső jelentkező érdeklődést mutatott az esetleges csapatalapításra.

    „Minden jelenlegi csapatunk, illetve egyéb kategóriákban versenyző alakulatok is beszélgetéseket kezdeményeztek velünk” – mondta Michel. „Emellett olyanoktól is érkeztek érdeklődő üzenetek, akik a semmiből szeretnének felépíteni egy csapatot.”

    Az F2 némi háttérinformáció megszerzése végett még a héten felveszi a kapcsolatot a jelentkezőkkel, kulcsfontosságú ugyanis, hogy a csapat a 2020-ig tartó hároméves periódusra teljességgel elkötelezze magát, így biztosítva, hogy minden jelentkezőnek fenntartható üzleti modell legyen a csapatbirtoklás.

    „Az elmúlt sportterületi és egyéb tevékenységekkel kapcsolatban lesz információra szükségünk” – folytatta Michel. „A legtöbb csapatot már eleve ismerjük, de emellett fontos még a pénzügyi háttér és egy üzleti terv. Csak így tudjuk biztosítani, hogy stabil entitásokká váljanak az elkövetkező három évben.”

    A 2017-es rajtrácson egyébiránt csupán 10 csapat 20 autója szerepel, amely a legalacsonyabb szám a kategória még GP2 néven való 2005-ös megalakulása óta. A rekordmennyiség eddig 26 autó volt, Michel szerint azonban jövőre ettől még elmaradnak.

    „A piac által jelenleg nyújtható támogatásokat szem előtt tartva lőjük be a céljaink és elvárásaink” – mondta Michel. „Óvatosnak kell lennünk, mert míg a múltban 26 autó fenntartása nem jelentett különösebb problémákat, a piac azóta jelentősen megváltozott. Ez alapján nem hiszem, hogy 26 autónk lesz, legalábbis az első évben biztosan nem. Jelenleg 20-fős a mezőny; talán valahova a két érték közé érkezünk majd.”

    Az új autót, amelyen olyan sok áll vagy bukik, a monzai fordulón mutatják majd be szeptemberben. Michel szerint ez inkább vonzó tényező lesz, mivel „az új csapatoknak most kevésbé lesz kockázatos beszállniuk a sorozatba, mert mindenkinek meg kell értenie majd az új autót”. Az elmúlt időszak fontos témája még a költségkorlátozás, az F2 ugyanis a viszonylag drágább szériák közé tartozik. Az új autókat nem ingyen szolgáltatják, a csapatoknak „be kell fektetniük”, ám Michel és a szériavezetés kikötötte, hogy az egy autó megfelelő működtetéséhez és fenntartásához szükséges emberek száma alacsony lesz (pontosabban 12), ami kedvezhet a pénztárcáknak, különösen hozzáadva a már meglévő korlátozásokhoz, mint például a szélcsatornás tesztlimithez.

  • Leclerc drámai futamon nyerte az F2 főversenyét

    Leclerc drámai futamon nyerte az F2 főversenyét

    Charles Leclerc füstöt hányó autóval is megszerezte a győzelmet Silverstone-ban, így természetesen tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben.

    Leclerc a pole pozícióból indulva kezdhette meg a szombati versenyt. Már a futam elején nagy előnyt autózott ki a többiekkel szemben, ám közel sem volt stresszmentes napja: autójából egyszer csak füst kezdett távozni, ami soha nem jó jel a technikai sportokban…

    Később a bal első visszapillantó tükör is leesett a Prema Racing 1-es rajtszámú autójáról, ám a fiatal monacóit ez sem akadályozta meg a győzelem elhódításában: közel tíz másodperccel végzett a második helyezett Norman Nato előtt.

    A McLaren junior Nyck de Vriest ezúttal is balszerencse hátráltatta: az erőforrással akadtak problémái, így el sem tudott rajtolni.

    A holnapi sprintversenyt mai nyolcadik helyének köszönhetően Nicholas Latifi kezdheti meg az élről.

    1 Charles Leclerc Prema Racing 49:23.075
    2 Norman Nato Pertamina Arden 8.866
    3 Oliver Rowland DAMS 9.605
    4 Artem Markelov RUSSIAN TIME 17.743
    5 Sergio Canamasas Rapax 18.715
    6 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 24.284
    7 Jordan King MP Motorsport 26.498
    8 Nicholas Latifi DAMS 27.805
    9 Sean Gelael Pertamina Arden 28.904
    10 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 34.560
    11 Ralph Boschung Campos Racing 44.764
    12 Louis Deletraz Racing Engineering 46.536
    13 Sergio Sette Camara MP Motorsport 47.050
    14 Gustav Malja Racing Engineering 50.673
    15 Nabil Jeffri Trident 56.457
    16 Antonio Fuoco Prema Racing 1m01.355
    17 Robert Vișoiu Campos Racing 1m09.543
    18 Alexander Albon ART Grand Prix 1m12.549
    19 Callum Ilott Trident + 1 kör
    Nyck de Vries Rapax DNS
  • Hatból hat Leclerc neve mellett

    Hatból hat Leclerc neve mellett

    A Prema csapat versenyzője idén továbbra is verhetetlen az időmérő edzéseken a Forma-2-ben. A fiatal monacói zsinórban hatodik időmérős sikerét könyvelhette el, tehát idén az összes kvalifikációt ő nyerte meg.

    A Ferrari által támogatott pilóta 1:38.427-es idővel nyerte meg az időmérőt, úgy, hogy a pálya mindhárom szektorában ő volt a leggyorsabb. A második helyen Leclerc közvetlen bajnoki üldözője Oliver Rowland végzett, de az ő hátránya már majdnem fél másodperc volt.

    Az időmérőkért kapható pontoknak hála 53 pontosra növelte előnyét a bajnokságban Leclerc.

    A hazai pilótákat illetően az említett Rowland-en kívül még jól szerepelt az MP Motorsport versenyzője Jordan King is, aki a negyedik lett. Közéjük Norman Nato ékelődött be. A Russian Time versenyzője Artem Markelov lett az ötödik, Latifi hatodik és Canamasas pedig a hetedik helyről indulhat a szombati futamon.

    A két ART-os autó elég hasonló teljesítményt nyújtott, Nobuharu Matsushita a nyolcadik, Alexander Albon a tizedik lett, közöttük Sérgio Sette Camara foglal majd helyet a rajtrácson.

    A versenybíróknak van dolga az időmérő után: Sean Gelael motorgondok miatt belassult a pályán, majd a gyors körön lévő Antonio Fuocot nem vette észre és feltartotta.

    A szombati 29 körös fő verseny helyi idő szerint 15 órakor (magyar idő szerint 16 órakor) kezdődik.