Kategória: Formula 2

  • Az FIA 2018-ra a Formula 2-ben is bevezeti a Halot

    Az FIA 2018-ra a Formula 2-ben is bevezeti a Halot

    A Formula 2 lesz a következő széria, ahol a biztonsági elemet, a Halot kötelezően fel kell majd szerelni az autókra. A motorsport irányító testülete 2018-ra jelölte ki a dátumot, a fejvédő rendszer bevezetésére és arra törekszik, hogy a nevelő szériákba is minél előbb eljusson a fejlesztés. A Formula 2 monzai hétvégéjén tesztelni fogják a jövő évi autót a Pirellinek, emellett a gépet egy haloval is ellátják majd. Ez azonban csak egy átmeneti változat lesz, ugyanis a homologizációs eljárások miatt ez még sokat fog változni.

    „Mindig úgy gondoltuk, hogy minden fejlesztést először a Forma-1-ben kell bevezetnünk. Itt vannak jelen komoly K+F tevékenységek, innen tudunk lefelé is menni a kisebb szériákba.”- mondta Mekies a RACER-nek.

    „ Aztán megcsináljuk azt, amit más kategóriában jelen esetben a Forma-1-ben már bevezettek és elkezdjük azt fejleszteni és 2-3 év alatt bekerül az adott szériába. Ez lehetővé teszi, hogy a költségeket kézben tartsuk és tovább tudjuk figyelni a trendek alakulását, így mindenre készen álljunk. Sok szempontból komoly kihívás ez.”- tette hozzá Mekies.

    „Az FIA elnöke Jean Todt komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a Halot minél előbb bevezessük, ugyanis elmondása szerint nem volt rajtunk semmilyen nyomás, hogy a nagyfiúkat (Forma-1-es pilóták) jobban védjük, mint az alacsonyabb kategóriás társaikat: „Ezért igyekszünk a lehető leggyorsabban bevezetni a rendszert.”

  • Bemutatkozott a 2018-as Forma-2-es autó

    Bemutatkozott a 2018-as Forma-2-es autó

    Néhány perccel ezelőtt Monzában, a hétvégi Olasz Nagydíj helyszínén mutatták be a Forma-1 előszobájának nevezett sorozat, a Formula 2 2018-as szezonra tervezett prototípusát.

    Ahogy a képen látható, nem csak a Forma-1-ben, de a Forma-2-ben is bemutatkozik a Halo fejvédő rendszer.

    Az F2 2018 kódnevű versenyautót 3,4 literes, 620 lóerós turbómotor hajtja, 8750-es fordulatszám mellett. Ez egyben azt is jelenti, hogy a sorozat búcsút int a 2011-től használatos 4 literes V8-as erőforrástól.

    A Dallara által fejlesztett kaszni  néhány mérete is változott a korábbihoz képest: 159 mm-rel hosszab, valamint 32 kg-mal nehezebb az új autó, változatlan tengelyhossz mellett.

    https://www.facebook.com/fia/videos/1614275055269783/

     

    Formula 2, új autó, halo

    F2, Forma-2, Formula 2

  • F2: Sette Camara nyert, Matsushita hatalmasat bukott

    F2: Sette Camara nyert, Matsushita hatalmasat bukott

    Sergio Sette Camara karrierjének első Forma-2-es futamgyőzelmét szerezte a Belga Nagydíj sprintversenyén.

    Ahogy arról korábban beszámoltunk, Charles Leclercet és Olivier Rowlandot is kizárták az első versenyről, így a bajnoki pontverseny első két helyezettje az utolsó sorból kezdhette meg a vasárnapi futamot.

    Különösebb kalamajka nélkül sikerült elrajtolniuk: Sette Camara, Nyck de Vries és Rowland rajtját érdemes kiemelni – mindhárman nagyszerűen kapták el a piros lámpák kialvásának pillanatát.

    Sette Camara már az első kanyarban átvette a vezetést, nem sokkal később de Vries is megelőzte a pole pozícióból induló Norman Natót.

    A 15. körben Nobuharu Matsushita, a Honda fiatal versenyzője szenvedett hatalmas balesetet a Raidillon kanyarban, ám szerencsére saját lábán szált ki összetört autójából.

    Természetesen pályára kellett küldeni a Safety Cart és amögött fejezték be a versenyt, így a sorrend sem változott.

    Sette Camara mellett a csapatot váltó McLaren junior de Vries és Luca Ghiotto álhatott fel a dobogóra.

    Charles Leclerc az ötödik, Oliver Rowland pedig az egy pontot érő nyolcadik helyen végzett.

    A Forma-2-es sorozat egy hét múlva Olaszországban, a monzai versenypályán folytatódik.

  • Leclercet és Rowlandot is kizárták az F2 főversenyéről

    Leclercet és Rowlandot is kizárták az F2 főversenyéről

    A Forma-2 spái főversenyét domináló Ferrari junior Charles Leclercet és bajnoki riválisát, Oliver Rowlandot is kizárták a Forma-1 előszobájának tartott sorozat szombati főversenyéből.

    Az ok: mindkét versenyző autóján túlzott mértékben kopott a padlólemezen lévő középső, ún. kopórész.

    „Mindkét autót alávetettük a szokásos verseny utáni ellenőrzésnek, amikor felfigyeltünk a jelenségre” – áll a közleményben.

    „A kopórészt leszereltük az autókról és méréseknek vetettük alá, ami megmutatta, hogy vastagsága a megengedett határ alatt volt.”

    A két bajnoki rivális kizárásával a Russian Time istálló kettős győzelmet ünnepelhetett Artem Markelovhoz, Luca Ghiotto sorrendben.

    A kizárások után harmdik helyen Leclerc csapattársa, Antonio Fuoco végzett.

    Rowland egyébként egy további büntetést is kapott még a verseny után: a főverseny utolsó körének utolsó kanyarjában vívott hatalmas harcot Markelovval, ám Rowland leterelte a pályáról az oroszt, míg Markelov a bukótérből visszatérve előzte meg a britet.

    Mindkettejüket öt másodperces időbüntetéssel sújtották: Rowland egy másik versenyző kiszorításáért, Markelov pedig pályán kívüli előzésért.

    A bajnoki pontversenyt még így is nagy előnnyel vezető Leclerc mindezek ellenére sem szomorkodik: twitter bejegyzésében azt fontolgatta, talán túl komolyan vették, amikor a hungaroringi időmérőről való kizárása után azt mondta, hogy szeret utolsóként rajtolni.

     

  • Leclerc egy Sauber ülésben bízik

    Leclerc egy Sauber ülésben bízik

    A Ferrari-támogatott Formula 2-es bajnoki éllovas elmondta, szívesen debütálna jövőre a svájci csapattal az F1-ben.

    Leclerc miután bajnok lett a GP3-ban szériát váltott, idén pedig egyértelmű célja, hogy a Formula 2-ben is bajnokká avassák. Ehhez eddig minden tőle telhetőt meg is tett, hiszen idén már öt győzelem és hét pole áll a neve mellett, melyek segítségével már 54 pontos előnyt épített ki Oliver Rowland előtt.

    A fiatal pilóta formája egyértelműen hozzásegítheti őt ahhoz, hogy jövőre már a Forma-1-ben találja magát, a Ferrari azonban már megerősítette, mindkét pilótájával szerződést hosszabbított.

    Leclerc így a Saubert célozza meg, amely csapatfőnökének cseréje óta felbontotta szerződését a Hondával, és marad az olasz motorbeszállítónál.

    „Vártam, hogy Kimi még egy évet marad. Abszolút megérdemli, én pedig még fiatal vagyok.” – fogalmazott Leclerc. „Az pedig, hogy a Ferrarival debütáljak a Forma-1-ben, hatalmas ugrás lett volna. Remélem, hogy a Saubernél lesz egy üres hely, de meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok. Jelenleg minden erőmmel a Formula 2-re koncentrálok, és majd mérlegelem a lehetőségeim.”

  • Leclerc megállíthatatlan, hat tizeddel nyerte az időmérőt

    Leclerc megállíthatatlan, hat tizeddel nyerte az időmérőt

    Charles Leclerc, a Forma-2-es bajnokság 2017-es szezonját domináló monacói versenyző az esős körülmények között rendezett Belga Nagydíj időmérő edzésén is pole pozíciót szerzett: hat tizeddel verte a második helyezet Nicholas Latifit.

    A Forma-2-es mezőny nyolcadik versenyhétvégéjét teljesíti ezen a hétvégén Belgiumban, Leclerc pedig hetedik pole pozícióját szerezte a szezonban – hozzá kell tenni, hogy a hungaroringi kvalifikációról a technikai szabályzat megsértése miatt kizárták, de a pályán Magyarországon is Leclerc autózta a leggyotsabb időt. A Ferrari juniorja tehát megállíthatatlan: időmérő edzésen továbbra sem talál legyőzőre.

    Rendkívül trükkös körülmények között került megrendezésre az F2-esek kvalifikációja: eső, sárga zászlós szektorok és egy piros zászlós megszakítás is nehezítette a versenyzők dolgát.

    Leclerc közvetlen bajnoki riválisa – 50 pont lemaradással -, Olivier Rowland a harmadik helyet szerezte meg, közéjük éppen Oli csapattársa, a Hungaroringen Forma-1-es tesztlehetőséget kapó Nicholas Latifi ékelődött be.

    A hétvége kezdetén csapatot váltó McLaren junior Nyck de Vries első Racing Engineering színeiben futott versenyhétvégéjén hatodikként várhatja a piros lámpák kialvását, míg az őt helyettesítő Louis Deletraz csak a tizenharmadik helyet szerezte meg a Rapax csapatnál.

    A Rapax másik autójában is versenyzőcsere történt: Roberto Merhi egyelőre egy verseny erejéig tért vissza a Forma-2-be, Sergio Canamasast helyettesíti Spában. Merhi jól teljesített: a nyolcadik rajtkockából rajtolhat holnap.

    1. Charles Leclerc Prema Racing 1:57.681 7
    2. Antonio Fuoco Prema Racing 1:57.819 0.138 17
    3. Oliver Rowland DAMS 1:58.015 0.334 14
    4. Artem Markelov RUSSIAN TIME 1:58.184 0.503 12
    5. Ralph Boschung Campos Racing 1:58.421 0.740 15
    6. Norman Nato Pertamina Arden 1:58.425 0.744 18
    7. Nyck de Vries Racing Engineering 1:58.469 0.788 15
    8. Sean Gelael Pertamina Arden 1:58.565 0.884 14
    9. Gustav Malja Racing Engineering 1:58.596 0.915 15
    10. Nicholas Latifi DAMS 1:58.603 0.922 15
    11. Sergio Sette Camara MP Motorsport 1:58.607 0.926 16
    12. Alexander Albon ART Grand Prix 1:58.675 0.994 12
    13. Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 1:58.677 0.996 14
    14. Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 1:58.767 1.086 14
    15. Louis Deletraz Rapax 1:58.788 1.107 16
    16. Robert Visoiu Campos Racing 1:58.805 1.124 16
    17. Santino Ferrucci Trident 1:58.811 1.130 15
    18. Jordan King MP Motorsport 1:58.881 1.200 18
    19. Nabil Jeffri Trident 1:59.408 1.727 16
    20. Roberto Merhi Rapax 1:59.586 1.905 14
  • Lando Norris: Jövőre F2 a Premával, vagy Super Formula?

    Lando Norris: Jövőre F2 a Premával, vagy Super Formula?

    A McLaren fiatal protezsáltja, Lando Norris úgy véli, hogy jövőre feltehetően szintet lép és a Formula 2-ben folytatja majd pályafutását. Jelenleg azonban arra koncentrál, hogy övé legyen idén az F3-as bajnoki cím. Norrisnak erre meg is van az esélye, idén eddig hét győzelmet szerzett, és élen áll a pontversenyben, 11 ponttal Maximilian Günther előtt.

    A brit versenyző a hungaroringen tesztelhetett is a McLarennel, és a fiatal újoncok közül ő volt a legeredményesebb. Sokan már azt emlegetik, hogy be is kerülhet a Forma-1-be, ha Fernando Alonso megunja a helyzetet, egyelőre azonban reálisabb cél az F2.

    „Szerintem ha megnyerem (az F3-as bajnokságot), valószínűleg ez (F2) lesz, amit csinálni fogok.” – mondta Norris a GPUpdate.net-nek. „Vagy ez, vagy Super Formula… Még nem döntöttük el, hogy az F2-t vesszük-e célba, attól függ, mit akar a McLaren, hogy megnyerem-e az F3-as bajnokságot. Majd ha már egyértelmű lesz, hogy nyerhetek, vagy az utolsó verseny után, többet fogunk már tudni arról, hogy mi lesz jövőre. Sok múlik ezen a szezonon. Ha nem megyek jól… bár nem valószínű, de akkor még egy év lesz az F3-ban.”

    „Stoffelt a Super Formulába rakták, szóval lehet, hogy Super Formula lesz, de annyi biztos, hogy vagy Super Formula, vagy F2. De szerintem az F2 valószínűbb.”

    Tavaly ősszel, még mielőtt megállapodott volna a Carlinnal, Norris a Prema csapattal tesztelt. A legfrissebb pletykák szerint pedig jövőre Lando a Premával folytathatja majd az F2-ben. Bár ezt egyelőre mindkét vél tagadja. Annyiban azért mindenképp sántít a történet, hogy a Prema a Ferrarival van szoros együttműködésben.

    Derek Warwick, a BRDC elnöke, és egykori F1-es versenyző azonban okos lépésnek gondolná a Premához igazolást. „Szerintem ő készen áll az F1-re, de ha én is a menedzsmentjének tagja lennék, a Premával tenném be őt az F2-be 2018-ban.”

  • F2: De Vries csapatot vált, Merhi visszatér

    F2: De Vries csapatot vált, Merhi visszatér

    Nyck de Vries a szezon hátrelévő versenyein a Racing Engineering csapatának színeiben indul majd. A holland versenyző gyakorlatilag helyet cserélt Louis Deletraz-zal, miután Deletraz de Vries korábbi csapatánál, a Rapaxnál áll majd rajthoz.

    A McLaren által támogatott De Vries első szezonját teljesíti a Forma-2-es sorozatban: Monacóban futamgyőzelmet szerzett, a nyári szünet előtt peddig kétszer is haramadik helyen végzett kedvenc pályáján, a Hungaroringen.

    „Talán meglepő ez a hír szezon közepén, de nagyon izgatott vagyok, hogy a Belga Nagydíjtól kezdődően a Racing Engineering csapatát erősíthetem” – mondta de Vries.

    „Már 2015 óta kapcsolatban álltam velük, most pedig együtt dolgozhatunk. Remélem képesek leszünk felülkerekedni a jelenlegi helyzetükön és sikeresek leszünk, ahogy mindig azok voltak.”

    Alfonso de Orléans-Borbón, a Racing Engineering elnöke is elégedett de Vries megszerzésével: „Közelről figyeltük Nyck fejlődését a junior kategóriákon át és éveken keresztül tartottuk vele a kapcsolatot. Ő egy kivételes fiatalmeber, aki rendkívül profi és elszánt.”

    A 22 éves versenyzővel Ausztriában volt lehetőségünk interjút készíteni, aki még nem olvasta, ide kattintva pótolhatja.

    A helycseréhez kapcsolódó hír még Roberto Merhi visszatérése is: a spanyol versenyző honfitársát, Sergio Canamasast helyettesíti Belgiumban a Rapax csapatnál.

     

  • A Prema csapatot indítana az F1-ben, ha…

    A Prema csapatot indítana az F1-ben, ha…

    A Formula 2-es bajnokságban az élen álló Prema Racing azt fontolgatja, hogy esetleg szintet lépne, és nevezne a Forma-1-be, ha majd lesz lehetőség ügyfélautók vásárlására.

    Az olasz alakulat jelenleg F4-ben, F3-ban, és F2-ben indít autókat, és sorra neveli ki a fiatal tehetségeket a Ferrari versenyzőakadémiájának.

    A csapatfőnök, Rene Rosin pedig elmondta, hogy szívesen szerepelne már a csapat a Forma-1-ben is, ha a szabályok lehetővé tennék az ügyfélautók használatát.

    „Minden csapat álma a Forma-1, nem csak a versenyzők, de a mérnökök is erről álmodnak.” – mondta Rosin a Motorsport.com-nak. „Persze tisztában vagyok vele, hogy ez jelenleg álom, és nagyon nehéz lenne megvalósítani. Nagyon sok változásra lenne szükség a motorsport struktúrájában ahhoz, hogy ez megtörténhessen. Attól függ, hogyan alakulnak a dolgok, és lesznek-e ügyfélautók. De a mai tényállás szerint nem. Ez olyasmi, amit meg kell tervezni, el kell fogadni, fejleszteni kell, és ez a szabályokra is értendő.”

  • Matsushita idén megszerezné az F1-es szuperlicenszet

    Matsushita idén megszerezné az F1-es szuperlicenszet

    Nobuharu Matsushita, a Honda junior versenyzőjének top3-ban kellene végeznie az idei Forma-2-es bajnokság ponversenyében, hogy 2018-ra megkapja a Forma-1-es versenyzéshez szükséges szuperlicenszet.

    A 23 éves tokiói versenyző jelenleg hatodik pozícióban áll az F2-esek tabelláján, amelyet nagy előnnyel a Ferrari fiatalja, Charles Leclerc vezet.

    „Az idei évben az a célom, hogy top3-ban végezzek a bajnokságot illetően, mivel így megkapnám a Forma-1-es szuperlicenszet 2018-ra” – mondta Matsushita.

    „Jól kell teljesítenem idén, aztán majd meglátjuk mi történik jövőre” – tette hozzá sejtelmesen.

    A fiatal japán versenyző két spirtversenyen győzött az idei szezonban, legutóbb éppen a Hungaroringen sikerült behúznia az F2-esek vasárnapi futamát.

    „Spa a kedvenc pályám és az autónk is jól fog teljesíteni. Pozitívan várom a soron következő versenyeket. Úgy gondolom, jók lehetünk.”

    Matsushita egyébként már harmadik szezonját tölti az F2/GP2-ben, elmondása szerint jövőre semmiképp nem marad a Forma-1 előszobájának tartott sorozatban: „Nem, nem gondolom, hogy maradnék. Helyette ott leszek idén az első háromban” – mondta magabiztosan.

    A rendkívül rövidre sikerült Sauber-Honda kapcsolat miatt egy lehetőségtől biztosan elesett, hiszen a Sauber jövőre minden valószínűség szerint a Ferrari kötelékéhez tartozó Leclernek ad majd lehetőséget.

    A Toro Rosso azonban még lehetőség lehet, ha valóban Honda erőforrásokra vált a faenzai istálló: „Ez az én hatáskörömön kívülre esik. Csupán jó munkát kell végeznem a hátralévő versenyeken.”