Kategória: Formula 2

  • Russell Norrist akarja csapattársául

    Russell Norrist akarja csapattársául

    A frissen GP3-as bajnokká koronázott George Russell „imádná”, ha jövőre Lando Norris csapattársa lehetne az F2-ben.

    Mercedes vs. McLaren, habár egyelőre még csak váltósúlyban: a német istálló juniorjaként Russell a hétvégén bebiztosította a GP3-as bajnoki címet, míg a McLarent erősítő Norris lényegében már magáénak érezheti az F3-as trófeát. Innen csak felfele vezet az út, a két fiatal tehetség pedig nagy valószínűséggel élesben is megmérkőzhet egymással az F2-es bajnokságban – na de mennyire élesben?

    „Nagyon örülnék, ha [Norris] csapattársa lehetnék, szerintem ugyanis kissé túlsztárolják őt és Charles [Leclerc]-t” – nyilatkozta Russell. „Jövőre a célom az F2-es cím megnyerése – úgy fest ugyanis, hogy a következő szezonban ott fogok versenyezni. Biztos vagyok benne, hogy Lando lesz az egyik legnagyobb riválisom a mezőnyben; jobban örülnék neki, ha csapattársak lehetnénk pontosan ugyanazzal a konstrukcióval, mint hogy más csapatoknál versenyezzünk. A legjobb akarok lenni, ehhez pedig mindenkit le kell győznöd. Emellett szerintem ez a felállás remek kis csapatot eredményezne. Valószínűleg váltok majd egy-két szót vele és a menedzsmentjével, hogy megtudjam, mit gondolnak erről – mindkettőnknek jót tenne.”

    Könnyen lehet, hogy Russell reményei hamvában holtak, az ő esetében a legvalószínűbb opció ugyanis a DAMS, míg Norris minden bizonnyal a Premánál köt ki.

  • Charles Leclerc a Forma-2 2017-es bajnoka!

    Charles Leclerc a Forma-2 2017-es bajnoka!

    Charles Leclerc a Forma-2 jerezi fordulójában végleg pontott tett a 2017-es bajnokságra: főversenyen aratott győzelme után bebiztosította bajnoki címét.

    A Ferrari juniorja dominálta a sorozatot: versenytársai nem tudták felvenni a 19 éves monacói tempóját.

    Leclerc tegnapi leggyorsabb körének köszönhetően pole pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. Nagyszerűen kapta el a start pillanatát, így nem is volt kérdés, hogy megtudja-e tartani vezető helyét a mögötte induló Luca Ghiottóval és Sergio Sette Camarával szemben.

    Leclerc nagyon erős tempót diktált: több mint tíz másodperces előnyt épített ki a kerékcserék idejéig.

    A 32. körben szükség volt a Safety Car szolgálataira, így odaveszett Leclerc addigi előnye: Nobuharu Matsushita és Santino Ferrucci akadtak össze az első kanyarban.

    Az újraindítást követően Leclerc szenvedett a gumijaival, így mindössze két tizedes előnnyel nyerte a futamot közvetlen bajnoki riválisa, Oliver Rowland előtt. A dobogó harmadik fokát Antonio Fuoco, a Prema Racing olasz versenyzője szerezte meg.

    Nyolcadik helyének köszönhetően a holnapi sprintversenyt Alex Palou kezdheti meg az élről, akinek ez az első versenyhétvégéje a sorozatban. Palou a Campos Racing színeiben kapott lehetőséget, Robert Visoiu helyén.

    1. Charles Leclerc Prema Racing Dallara 1:01p.31mp.999
    2. Oliver Rowland DAMS Dallara 0.230
    3. Antonio Fuoco Prema Racing Dallara 0.917
    4. Nicholas Latifi DAMS Dallara 1.236
    5. Artem Markelov Russian Time Dallara 2.685
    6. Jordan King MP Motorsport Dallara 6.744
    7. Luca Ghiotto Russian Time Dallara 8.017
    8. Alex Palou Campos Racing Dallara 8.262
    9. Nabil Jeffri Trident Dallara 14.483
    10. Sergio Sette Camara MP Motorsport Dallara 16.226
    11. Norman Nato Pertamina Arden Dallara 16.256
    12. Alexander Albon ART Grand Prix Dallara 17.122
    13. Nyck de Vries Racing Engineering Dallara 17.657
    14. Gustav Malja Racing Engineering Dallara 24.855
    15. Rene Binder Rapax Dallara 26.942
    16. Sean Gelael Pertamina Arden Dallara + 1 kör
    17. Louis Deletraz Rapax Dallara + 1 kör
    18. Nobuharu Matsushita ART Grand Prix Dallara + 1 kör
    Santino Ferrucci Trident Dallara Kiesett
    Ralph Boschung Campos Racing Dallara Kiesett

     

     

  • Megvan Leclerc nyolcadik pole-ja is idén

    Megvan Leclerc nyolcadik pole-ja is idén

    Charles Leclerc indulhat az élről a Forma-2-es jerezi első futamán. A Ferrari juniorja magabiztosan szerezte meg idei nyolcadik első rajtkokcáját.

    A monacói pilóta második leggyorsabb köre is elég lett volna, a pole-pozíció megszerzésére. A bajnoki éllovas így újabb pontokat gyűjtött, így már 63 ponttal vezet összetettben. Tehát az is előfordulhat, hogy a szombati főversenyen bajnok avatás fog történni.

    Mellőle Luca Ghiotto rajtolhat majd, míg Sergio Sette Camara lesz a harmadik rajtkockában, Leclerc bajnoki riválisa, Rowland mellett.

    Az időmérő kezdetekor nem mindenki hajtott a pályára, Rowland, a két ART-os és Markelov még várt egy kicsit. Leclerc azonban nem tétlenkedett, elsők között hajtott ki a boxból, és az első mért körével rögtön a tabella tetejére is ugrott. Tette ezt még a keményebb gumikon, de így is jobb időt autózott, mint az edzésen futott leggyorsabb köridő volt.

    Ghiotto nem sokkal később felzárkózott Leclerc mögé a második helyre. Az első két hely sorrendje nem változott a leintésig, pedig mindketten tudtak még javítani az idejükön.

    Fél táv után nem sokkal a 19 éves bajnoki éllovas elsőként került be 1:25 alá. Nem sokáig volt egyedül, hiszen a Russian Time olasza követte őt. Kettejük között ekkor csupán 12 ezred másodperc volt a differencia. Az izgalmas befejezésnek végül Charles Leclerc vetett véget, aki 1:24.682-es idővel ellépett Ghiottótól, akinek erre már nem volt válasza.

    Rowland közel volt, hogy elkapja riválisát. Az utolsó gyors körén még abszolút leggyorsabb első szektort futott, azonban a pálya utolsó két részében már hibázott, így végül csak a negyedik lett. Ugyanis az MP Motorsport versenyzője Sette Camara is megtudta őt előzni.

    Az ötödik helyet Artem Markelov szerezte meg. Utána a két ART autó következik, Albon és Matsushita sorrendben.A McLaren által támogatott Nyck de Vries lett a nyolcadik. A legjobb tízet Nicholas Latifi és Norman Nato zárta.

    Az újonc Alex Palou – aki Visoiu helyén versenyez a Campos Racingnél –  a 11.helyre kvalifikálta magát. A másik Premával Fuoco csak a 15.lett, míg a visszatérő Rene Binder a 17.legjobb időt autózta.

    Forma-2 Jerez Időmérő végeredménye

    Poz Versenyző Csapat Köridő Kül
    1 Charles Leclerc Prema Racing 1m24.682s
    2 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 1m24.942s 0.260s
    3 Sergio Sette Camara MP Motorsport 1m25.257s 0.575s
    4 Oliver Rowland DAMS 1m25.316s 0.634s
    5 Artem Markelov RUSSIAN TIME 1m25.422s 0.740s
    6 Alexander Albon ART Grand Prix 1m25.426s 0.744s
    7 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 1m25.450s 0.768s
    8 Nyck de Vries Racing Engineering 1m25.470s 0.788s
    9 Nicholas Latifi DAMS 1m25.477s 0.795s
    10 Norman Nato Pertamina Arden 1m25.583s 0.901s
    11 Alex Palou Campos Racing 1m25.600s 0.918s
    12 Louis Deletraz Rapax 1m25.627s 0.945s
    13 Santino Ferrucci Trident 1m25.632s 0.950s
    14 Jordan King MP Motorsport 1m25.653s 0.971s
    15 Antonio Fuoco Prema Racing 1m25.739s 1.057s
    16 Gustav Malja Racing Engineering 1m25.916s 1.234s
    17 Rene Binder Rapax 1m26.121s 1.439s
    18 Nabil Jeffri Trident 1m26.148s 1.466s
    19 Sean Gelael Pertamina Arden 1m26.163s 1.481s
    20 Ralph Boschung Campos Racing 1m26.647s 1.965s
  • Leclerc új sisak dizájnnal folytatja a szezont

    Leclerc új sisak dizájnnal folytatja a szezont

    A Ferrari felfedezettje, Charles Leclerc különleges sisakban fogja teljesíteni a Formula 2-es szezon hátralévő részét. Sisakjának dizájnjával elhunyt édesapjára emlékezik.

    Leclerc édesapja, Herve, aki maga is Formula 3-as versenyző volt a ’80-as években, idén halt meg, pár nappal a bakui versenyhétvége előtt. Charles ekkor már egy „Je t’aime papa” (szeretlek apa) feliratot tett sisakjára,most azonban teljesen új sisakdizájn készült.

    „Az utolsó dolog, amit megígértem neked, az volt, hogy a te dizájnoddal fejezem be ezt a bajnokságot. Íme. #TumanquesPapa (hiányzol apa)” – írta Leclerc Twitteren.

    Két versenyhétvégével a szezon vége előtt 59 pont előnnyel áll az F2-es tabella élén.

  • Formula 2 nélkül nem lehet majd F1-be kerülni

    Formula 2 nélkül nem lehet majd F1-be kerülni

    A Forma-1-es szuperlicensz rendszert úgy alakítják át, hogy ahhoz szinte muszáj legyen a Formula 2-ben szerepelni, állítja az F2 technikai igazgatója, Didier Perrin.

    Jelenleg az F2, a European Formula 3, a Formula E, az IndyCar és a WEC LMP1 kategóriája is lehetőséget nyújt 40 licenszpont megszerzéséhez, mely már elegendő a Forma-1-hez. Perrin szerint azonban ebben változás lesz, annak érdekében, hogy az F2-be csábítsáka versenyzőket.

    „A szuperlicensz pontrendszer felül lesz vizsgálva.” – mondta Perrin az Autosportnak. „Ezzel szinte kötelező lesz az F2-ben versenyezni, legalábbis az F1-hez szükséges lesz.”

    „Ez nagyban népszerűsíti majd az F2-t, hiszen ez fogja a legtöbb pontot adni és a legjobb technikai felkészülést biztosítani az F1-hez. Hamarosan nyilvános is lesz. Nem akarok az FIA nevében beszélni, de minden úgy lesz alakítva, hogy az F2 előfeltétele legyen az F1-nek.”

  • Az F2-ben kísérletezne a Forma-1

    Az F2-ben kísérletezne a Forma-1

    A Forma-1 vezetői azt szeretnék, ha több Formula 2-es versenyző venne részt rendszeresen F1-es szabadedzéseket.

    A korábbi fiatalok, akik ma már F1-es sztárok, mind rendszeresen vettek részt szabadedzéseken, harmadik autóval, mielőtt F1-es versenyzők lettek. 2006 óta azonban nem sok lehetőség van az aktuális versenyzőkön kívül másokat is beültetni az autóba.

    Ross Brawn szerint nem a legjobb szituáció, hogy ha esetlegesen egy F1-es versenyzőt helyettesítenie kell egy F2-esnek, miközben annak alig volt lehetősége F1-es autót vezetni korábban.

    „Betenni az F1-be olyat, akinek nincs tapasztalata, komoly kockázat.” – mondja Brawn. „A lehető legjobban fel kell őket készíteni, mondjuk péntek délelőtti szabadedzéseken. Az ilyen lehetőségek nagyon fontosak, mielőtt élesben bevetik őket. Ha még van némi problémájuk, de beültetik őket az F1-be, az tönkre is teheti a karrierjüket.”

    „Nem hiszem, jó lett volna ha Felipe Massát (a Magyar Nagydíjon) egy F2-es srác helyettesítette volna, mivel ők nagyon kevés időt töltöttek el (F1-es) autóban.”

    „Megvizsgáljuk, hogy milyen pozitív kezdeményezéseket tudunk indítani a fiataloknak, mint például a pénteki szabadedzés.”

    Mikor arról kérdezték, hogy szüksége lenne-e az F1-nek a MotoGP-Moto2-Moto3 stílusú ranglétrára, Brawn így felelt az Autosportnak: „Igen”, de hozzátette, hogy a Liberty változtatásai „lehetőséget nyújtanak arra, hogy fejlődés történjen” ezen a téren.

    „Hát nem lenne nagyszerű, ha olyan fiatal srácok érkeznének, akik tündököltek F3-ban, tündököltek F2-ben, majd Verstappen-módon megérkezne az F1-be? Mi ezt szeretnénk látni. És ha ezek a versenyek (F3, F2) F1-es hétvégéken vannak, a rajongók is időben megismerhetik őket.”

    „Sok előnye lenne ennek, kereskedelmi és sportszakmai szempontból is, ezt szeretnénk megvalósítani.”

    Brawn arra is rámutatott, hogy mivel az F2 is része a Liberty Media portfóliójának, remek terep arra, hogy ott kísérletezzék ki esetlegesen az F1-es szabályváltozásokat.

    „Mivel mind ugyanazon esernyő alatt állunk, miért is ne akarnánk látni, hogyan működnek az ötletek és koncepciók? Az F2 nagyon elkötelezett a fordított rajtrácsos verseny iránt, ami jól is működik náluk, de van pár másfajta kereskedelmi megfontolás is náluk, így ezt (a fordított rajtrácsot) nem feltétlenül kell másolnia az F1-nek. Meg hát nekik két versenyük van egy hétvégén, míg az F1-nek nem.”

    „Vizsgálni kezdtük a biztonsági autós procedúrákat, a különféle rajt-formációkat, az ilyenek ugyanis könnyen átemelhetőek az F2-ből az F1-be.”

  • Ghiottót és de Vriest megbüntették, Fuocoé a győzelem

    Ghiottót és de Vriest megbüntették, Fuocoé a győzelem

    Luca Ghiottót öt másodperces időbüntetéssel sújtották a tegnapi Forma-2s főverseny után Monzában, így az olasz versenyző elveszítette a futamgyőzelmet és az ötödik helyig esett vissza.

    Ghiotto az utolsó kör első kanyarjában vágta le a sikánt, ennek következményeként kapta az időbüntetést.

    Ghiotto érthető módon csalódott volt: „5 másodperces büntetés és ötödik hely… Soha nem éreztem még ennyire rosszul magam. A hazai győzelem elvesztése rossszabb, mintha arcon vágtak volna” – írta twitter oldalán a versenybírák döntését követően.

    A futamgyőzelem honfitársáé, Antonio Fuocoé lett, akinek ez az első győzelme a sorozatban. A tegnap esti főversenyről ide kattintva olvashattok további részleteket.

    Nyck de Vries is büntetést kapott utolsó körös ütközéséért Charles Leclerc-kel: a McLaren juniorja utólag részesült áthajtásos büntetésben – ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy hozzáadtak húsz másodpercet az eredményéhez.

    Midnképp érdemes lesz követni a mai verseny is: Nyck de Vries, Charles Leclerc és Oliver Rowland ugyanis a mezőny végéről rajtolva harcolhatnak majd. A spirntversenyt Gustav Malja kezdheti meg az első rajtkockából.

     

     

     

  • Olasz 1-2 az F2-esek főversenyén

    Olasz 1-2 az F2-esek főversenyén

    Luca Ghiotto a dobogó első, Antonio Fuoco pedig a dobogó második fokán fejezte be a hektikusra sikeredett Forma-2-es főversenyt.

    Jelentős késéssel, fél hét előtt öt perccel kezdődött meg a Formula-2 monzai főversenye, melyet Nobuharu Matsushita, a Honda juniorja kezdhetett meg pole pozícióból. Az idei szezonban bevezetett új szabályok értelmében – melyet első alkalommal láthattunk élesben – néhány Safety Car mögött megtett kör után állórajttal kezdték meg a versenyt.

    Matsushita beragadt a piros lámpák kialvását követően, a második helyről rajtoló de Vries egyértelműen legyorsulta a japánt, ám nem volt ennyire sima a rajt: Artem Markelov kis híján saját maga és de Vries versenyét is tönkretette egy rendkívül késői fékezéssel.

    De Vrieshez hasonlóan Leclerc is nagyon jól kapta el a start pillanatát: Matsushita mögött a harmadik helyen autózott, a második körben pedig meg is előzte a japánt.

    A bokszkiállásokig és azt követően is nagyon szoros volt a verseny de Vries és Leclerc között, ám nem tudott előzni a Ferrari neveltje.

    Oliver Rowland, Leclerc bajnoki kihívójának kiállása viszont nem sikerült jól: rosszul rögzítették bal hátsó kerekét, ami néhány kanyart követően leesett a brit autójáról.

    Rowland a pálya szélén parkolt le, így be kellett küldeni a Safety Cart.

    Két körrel a vége előtt indult újra a verseny: a második helyen autózó Leclerc rögtön megtámadta de Vriest, azonban nem tudta megcsinálni az első kanyart, így változatlan maradt a sorrend.

    Az utolsó körben összeértek, melynek következményeképp a bajnoki éllovas monacói versenyző a szalagkorlátnak csapódott, de Vries pedig bal hátsó defektet kapott.

    Luca Ghiotto került ki győztesként kettejük párharcából: az olasz versenyző kettejük ütközése után átvette a vezetést, majd megnyerte a versenyt Fuoco előtt, és Matsushita előtt.

  • Leclerc már idén lehetőséget kap a Saubertől

    Leclerc már idén lehetőséget kap a Saubertől

    Charles Leclerc, a Formula-2-es bajnokság 2017-es szezonját domináló monacói versenyző már idén lehetőséget kap a Saubertől: négy versenyhétvégén ülhet autóba az első szabadedzéseken.

    A jelenlegi tervek szerint a Sauber Malajziában, Amerikában, Mexikóban és Brazíliában adna lehetőséget a Ferrari neveltjének.

    Arról egyelőre nincs információnk, hogy Marcus Ercisson és Pascal Wehrlein közül ki lesz az, aki átadni kényszerül a helyét Leclercnek.

    Leclerc számára nem ezek lesznek az első FP1-es lehetőségek: tavaly szintén négyszer ülhetett autóba péntekenként, akkor a Haas csapat színeiben Nagy-Britanniában, Magyarországon, Németországban és Brazíliában kapottt lehetőséget.

    A 19 éves versenyző elmondása szerint még nem tudja, hogy hol fog versenyezni 2018-ban, ám minden jel arra utal, hogy a Sauber egyik ülését kapja meg.

    Leclercet Jean Todt FIA elnök fia, Nicolas Todt menedzseli, aki elmondta, egyelőre nem tudja megerősíteni, hogy pártfogoltja Forma-1-es versenyző lesz-e jövőre, ám nyilvánvalóan ezen dolgozik.

    Hozzátette, hogy Charles egyértelműen egy kivételes képességekkel rendelkező versenyző, amit első F2-es évében elért eredményei is remekül mutatnak.

     

  • Idén először nem Leclerc szerezte meg a pole-t

    Idén először nem Leclerc szerezte meg a pole-t

    Idén első alkalommal fordult elő, hogy nem a Prema Racing versenyzője, Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a Forma-2-es sorozatban.

    Nobuharu Matsushita volt az, aki véget vetett Leclerc szenzációs sorozatának és megszerezte GP2-es/F2-es pályafutása első pole pozícióját. A Honda által támogatott japán versenyző mögött – kevesebb mint egy tizedes hátránnyal –  a McLaren pártfogoltja, a nemrégiben csapatot váltó Nyck de Vries végzett. A top 3-ba még Louis Deletraz fért be, aki éppen de Vries helyére érkezett a Rapax csapathoz.

    A bajnoki éllovas Leclerc csak a hetedik pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását, bajnoki riválisa, Oliver Rowland pedig még hátrébbról, a 13. helyről rajtolhat majd.

    Rowland finoman szólva sem volt elégedett: „Ez a legrosszabb autó, amit valaha vezettem” – mondta csapatának a rádión.

    Nem volt zökkenőmentes a fiatalok időmérő edzése: kétszer is szükség volt a piros zászlóra.

    Első ízben a Trident maláj versenyzője, Nabil Jeffri csúszott ki a Rettifilo sikánnál, ami a kvalifikáció végét jelentette számára.

    Másodjára Santino Ferrucci Tridentje miatt kellett megszakítani az edzést: a  hátsó felfüggesztés adta meg magát, az amerikai versenyző pedig a pályán parkolta le versenyautóját.

    1. Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 1:30.982 Int.
    2. Nyck de Vries Racing Engineering 1:31.071 0.089
    3. Louis Deletraz Rapax 1:31.239 0.257
    4. Artem Markelov RUSSIAN TIME 1:31.266 0.284
    5. Roberto Merhi Rapax 1:31.323 0.341
    6. Jordan King MP Motorsport 1:31.355 0.373
    7. Charles Leclerc Prema Racing 1:31.378 0.396
    8. Antonio Fuoco Prema Racing 1:31.426 0.444
    9. Santino Ferrucci Trident 1:31.482 0.500
    10. Alexander Albon ART Grand Prix 1:31.511 0.529
    11. Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 1:31.529 0.547
    12. Sergio Sette Camara MP Motorsport 1:31.653 0.671
    13. Oliver Rowland DAMS 1:31.711 0.729
    14. Nicholas Latifi DAMS 1:31.747 0.765
    15. Norman Nato Pertamina Arden 1:31.772 0.790
    16. Ralph Boschung Campos Racing 1:31.878 0.896
    17. Gustav Malja Racing Engineering 1:31.942 0.960
    18. Sean Gelael Pertamina Arden 1:32.171 1.189
    19. Robert Vișoiu Campos Racing 1:32.267 1.285
    20. Nabil Jeffri Trident 1:32.373 1.391