Kategória: Formula 2

  • Lando Norris felül akarja múlni Leclercet

    Lando Norris felül akarja múlni Leclercet

    A McLaren felfedezettje, a Formula 3 idei bajnoka, Lando Norris jövőre a Formula 2-ben folytatja pályafutását a Carlin csapattal. A fiatal versenyző pedig komoly elvárásokat támaszt önmagával szemben: első F2-es szezonjában bajnoknak kell lennie, hogy bebizonyítsa, ő is van olyan jó, mint az idei F2-es bajnok, Charles Leclerc.

    Norrist Abu Dhabiban kérdezték arról, mit szól hozzá, hogy Leclerc jövőre lehetséges, hogy Forma-1-es üléshez jut, a Saubernél.

    „Leclerc megcsinálta (bajnok lett) idén, szóval ha le akarom őt győzni, vagy bizonyítani akarom, hogy vagyok olyan jó, mint ő, akkor meg kell nyernem a bajnokságot (F2) újoncként.” – mondta Norris. „Szerintem ez a legfontosabb, nem hiszem, hogy haszna lenne a második vagy harmadik helynek.”

    „Nehéz megmondani, hogy mely versenyzők maradnak itt még egy szezonra, már tapasztalattal, és kik lesznek újak. Minden változhat, de a célom, hogy megnyerjem a bajnokságot. Utána nem tudom megmondani, hogy mit akarok csinálni, ha nem sikerül elsőre megnyerni, akkor fontolóra veszem, hogy még egy évre maradjak, de ha sikerül, akkor nem akarok még egy évet.”

  • Leclerc káprázatos győzelemmel zárta Forma-2-es karrierjét

    Leclerc káprázatos győzelemmel zárta Forma-2-es karrierjét

    Charles Leclerc egészen elképesztő győzelemmel búcsúzott a Forma-1 előszobájának nevezett sorozatból.

    Oliver Rowland és Antonio Fuoco első versenyből való kizárását követően Jordan King kezdhette meg pole pozícióból a Forma-2 idei utolsó versenyét.

    King rosszul kapta el a piros lámpák kialvásának pillanatát, az ART Grand Prix versenyzője, Alex Albon állt az éltre Latifi és Matsushita előtt.

    Nem kímélték egymást a fiatalok az első néhány kanyarban: több alkalommal is három versenyautó haladt egymás mellett.

    Számos kemény csata volt középmezőnyben: Leclerc, Markelov és Rowland is nagyszerű manővereket mutattak be.

    Az élről rajtoló King a hatodik körben Artem Markelovval vívott csatája során bal hátsó defektet kapott: az orosz első légterelőjével vágta ki az MP Motorsport versenyzőjének gumiját.

    King kényszerű kerékcseréjét követően a két Russian Time kezdett csatába: Ghiottónak sikerült is megelőznie Markelovot.

    Leclerc, az idei szezon bajnoka sem tétlenkedett utolsó Forma-2-es versenyén: folyamatosan gyors köröket autózva nagyszerű versenyzést mutatott be, Albon, Latifi és Leclerc között hármascsata folyt a győzelemért.

    A 18. körben Latifi hibázott a hátsó egyenesre ráfordító kanyarban, Leclerc pedig kihasználta a kanadai versenyző hibáját, így már csak Albon volt előtte.

    Az utolsó körökben szinte Albon sebességváltóján autózott Leclerc, ám a második DRS zónában sárga zászló miatt nem tudott előzni.

    Leclerc az utolsó körben, a hátsó egyenesre ráfordító kanyar bejáratánál került nagyon közel Albonhoz: a két versenyző össze is ért.

    Albon elképesztő agresszív módon védekezett a Ferrari juniorjával szemben: próbálta leszorítani a monacóit, ám nem volt ellenszere Leclerc-kel szemben.

    Leclerc mögött Alex Albon és Nicholas Latifi álhatott fel a dobogóra. A konstruktőri bajnoki cím sorsa is eldőlt: a szezon végén távozó Russian Time szerzete a legtöbb egységet.

     

  • Hivatalos: A Carlin Norrisszal és Sette Camarával indul az F2-ben!

    Hivatalos: A Carlin Norrisszal és Sette Camarával indul az F2-ben!

    A Carlin hivatalosan is bejelentette a aversenyzői felállását a 2018-as FIA Formula 2 bajnokságra. Az idei FIA F3 Európa-bajnok Lando Norris mellett a brazil Sergio Sette Camara alkotja a szériába visszatérő csapat párosát jövőre.

    A brit Norris a Carlinnal mutatkozott be a brit F4-es bajnokságban még 2015-ben, ahol nyolc győzelemmel meg is szerezte a bajnoki címet. Norris az ezt követő évben megnyerte a Formula Renault 2.0 Eurocupot, a Formula Renault 2.0 NEC mellett, sőt a Toyota Racing Series bajnoka is lett, miközben a Carlinnal a brit F3-ban is nyert versenyeket.

    Norris tehetsége akkor nyert igazán elismerést, amikor 2016-ban elnyerte a McLaren Autosport BRDC Awardot és ezzel bekerült a McLaren utánpótlás programjába. Folytatódott ugyanakkor a Carlinnal is a sikersorozat, hiszen megnyerték a FIA Formula 3 Európa-bajnokságot. A szenzációs szezon 20 dobogós helyezést eredményezett, kilenc győzelemmel Norris neve mellett, aki megnyerte az újoncoknak kiírt, illetve az összetett bajnokságot is, ráadásul ő lett a sorozat valaha volt legfiatalabb bajnoka is. Múlt héten második lett Makaóban, és 2018-ban már hivatalosan is ő a McLaren Forma-1-es csapat teszt- és tartalékpilótája.

    Sette Camara már nyert a FIA Formula 2 bajnokságában, és kétszer dobogóra is állhatott újoncként. A 19 éves brazil korábban már dolgozott a Carlinnal, tavaly harmadik lett Makaóban, ahol az akkori csapattársa Antonio Felix da Costa nyert. Sette Camara újra megcsillogtatta a tudását, és a verseny nagy részében vezetett is, majd az utolsó kanyarban hibázott, miután keményen harcolt a Carlinos Habsburg Ferdinánddal, ezzel is a feltehetően valaha volt legizgalmasabb befutót okozva a kaszinóvárosban.

    Miután kivonultak a Forma-1 első számú utánpótlás szériájából, a Carlon most visszatér az F2-be, amit korábban GP2 Series néven ismerhettünk, ami egy olyan kategória, ahol győzelmei voltak a Surreyban székelő csapatnak. A 12 versenyhelyszínből álló sorozatban teljesen új autóval vesznek majd részt a csapatok, melyben 620 lóerős 3.4 literes turbómotor lesz majd, így komoly kihívás lesz mindenkinek a 2018-as szezon.

    Norris így látja az előtte álló feladatokat: „2018 már a negyedik évem lesz a Carlinnal. Trevor jól irányítja a csapatot, igazán családias a hangulat itt. Barátságos a környezet, ahol jól érzem magamat. Jövőre tovább folytatódik a tanulási fázisom, szoknom kell a nagyobb erőt, a Pirelli gumikat, a rendszeres bokszkiállásokat, azt hiszem, hogy a legjobb helyen leszek ahhoz, hogy ezeket az elemeket is megszokjam.”

    Sette Camara így látja a helyzetét: „Az, hogy leszerződhettem a Carlinhoz, az a legjobb dolog. Ők egy topcsapat, és tudom, hogy ott lesznek a szeren. 2016-ban már volt alkalmam dolgozni velük Makaóban, és remek volt a harmadik helyen végezni egy ilyen fontos versenyen velük. A csapat felkészültsége, a többi versenyző, a szerelők, a mérnökök, annyira boldogok és mindenki pozitívan áll a dolgokhoz. Várom már, hogy egy ekkora bajnokságban eltöltsek egy szezont egy ilyen csapattal. Az, hogy ilyen erős csapattársam lesz, mint a nagyra tartott Lando, igazán motiválttá tesz. Egymást fogjuk nyomni a határainkig, hogy jobb versenyzőkké váljunk, és ebből a Carlin is csapatként profitáljon. Köszönöm a családomnak, a támogatóimnak, meg mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy ezzel a remek lehetőséggel élhessek.”

    Trevor Carlin hozzátette: „Örülök, hogy bejelenthetjük a fantasztikus pilótapárosunkat, akikkel visszatérünk az F1-es utánpótlás paddock világába. Landoval és Sergióval nekünk lesz az egyik legizgalmasabb párosunk. Igazán büszkék vagyunk arra, hogy immáron negyedik éve dolgozhatunk majd Landoval. Felemelő dolgozni egy olyan pilótával, aki lépeget felfelé a FIA létráján. Nagy segítségünkre lesz Sergio eddigi tapasztalata is ezen a szinten a Pirelli gumikkal, és mivel már dolgoztunk vele korábban, tudjuk, hogy milyen remek sebessége és tehetsége van. Az egész csapat nagyon várja az új kihívásokat a következő szezon előtt.”

  • Rowlandot és Fuocót kizárták, Markelové a győzelem

    Rowlandot és Fuocót kizárták, Markelové a győzelem

    A Forma-2 idei utolsó főversenyén győzelmet szerző Oliver Rowlandot és a harmadik helyet megszerző Antonio Fuocót is diszkvalifikálták a délutáni versenyből.

    A szokásos futam utáni műszaki ellenőrzést követően találtak szabályellenes eltéréseket az említett két versenyző autójánál.

    Oliver Rowland esetében a padlólemezen lévő ún. kopórész vastagsága volt alacsony, míg Fuoconál a guminyomással volt probléma: az olasz autóján a megengedettnél alacsonyabb guminyomást alkalmaztak a két első kerékben.

    Rowland kizárásával Markelovnak idén ez már az ötödik győzelme, csapata pedig a konstruktőri pontversenyben megelőzte a rivális Prema Racinget. Az orosz versenyző győzelmének köszönhetően bebiztosította második helyét az egyéni bajnokságban Leclerc mögött.

    A büntetések értelmében a második helyen Charles Leclerc végzett Luca Ghiotto, Nyck de Vries, Nicholas Latifi, Nobuharu Matsushita, Alexander Albon és Jordan King előtt, aki nyolcadik helyének értelmében az élről kezdheti meg a holnapi sprintversenyt.

     

  • Rowland nyerte az F2 szezonzáró főversenyét

    Rowland nyerte az F2 szezonzáró főversenyét

    Oliver Rowland, a DAMS brit versenyzője győzött a Forma-2 idei utolsó főversenyén.

    Artem Markelov és Nyck de Vries is jó ütemben kapták el a rajtot az első sorból rajtolva, az orosz versenyző megtartotta az időmérőn megszerzett első pozícióját a McLaren juniorjával szemben.

    De Vries nagyszerű tempót diktált a lágy Pirelliken: a hatodik körben sikerült megelőznie a szuperlágyakon rajtoló Markelovot és átvette a vezetést.

    A McLaren másik fiatal tehetsége, a Forma-2-ben első versenyhétvégéjét teljesítő Lando Norris néhány másodperccel De Vries előzése után motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot.

    Többen is korán, már a hatodik kör végén kiálltak kereket cserélni: többek között Markelov is így döntött.

    A korai kerékcserék következményeképp Charles Leclerc a tizedik körben már a versenyben vezető De Vriest támadta.

    Leclerc nagy nyomás alá helyezte a hollandot: De Vries elfékezte magát, így levágni kényszerült a nyolcas kanyart, de a következő egyenesben visszaadta a pozíciót Leclernek, így a Ferrari fiatalja állt az élre.

    De Vriesnek esélye sem volt Leclerc újboli megtámadására: folyamatosan növelte előnyét a Prema bajnoka.

    A 23. körben Leclerc és De Vries is a kerékcsere mellett döntöttek: a vezetést Rowland vette át Markelov és a friss gumikon érkező Leclerc előtt.

    De Vries a hatodik helyig esett vissza Fuoco mögé, ám hamar maga mögé utasította az olaszt.

    Néhány körig nagyszerűen működtek a szuperlágy keverékek: Leclerc 3 másodperccel autózott gyorsabb köröket az előtte álló Markelovnál, ám az utolsó három körre teljesen elfogytak a leglágyabb Pirellik.

    De Vries autóján sem bírták jobban a gumik: Fuoco vissza is tudta előzni, sőt az utolsó körben még Luca Ghiotto is elment mellette.

    Leclerc autója az utolsó kanyar kigyorsításán megadta magát: a célvonalig ugyan még el tudott gurulni, ám csapattársa, Fuoco legyorsulta, így végül az olasz álhatott fel a pódiumra.

  • Markelov brillírozott, Leclerc csak a hatodik helyről rajtolhat

    Markelov brillírozott, Leclerc csak a hatodik helyről rajtolhat

    Artem Markelov, a Russian Time orosz versenyzője több mint két tizedes előnnyel szerezte meg élete első Forma-2-es pole pozícióját Abu Dhabiban, a sorozat 2017-es szezonjának idényzáróján.

    Az első sorba a szezon közben csapatot váltó, a McLaren által támogatott holland Nyck de Vries ért oda. A harmadik kockából Antonio Fuoco, a Prema Racing hazai versenyzője startolhat.

    Markelov már az első gumiszetten is a leggyorsabbnak bizonyult, míg a bajnok Leclerc túlkormányzottsággal küzködött.

    Alexander Albonnak sem volt sima időmérője: a jó tempót mutató thai nemzetiségű versenyző autója megadta magát. Albon a tizedik leggyorsabb időt autózta, ám később diszkvalifikálták, miután csapata nem tudott elég üzemanyagmintát szolgáltatni a fiatal pilóta autójából.

    Markelov tovább javított, és 1:47.181-es ideje megállíthatatlannak bizonyult: az orosz pályafutása első pole-ját szerezte 84 versenyes F2-es/GP2-es karrierje során.

    Az időmérő végén Leclerc is javított, ám továbbra is csúszkált az autója, így öt tizedes hátránnyal zárt Markelovhoz képest, ami azt jelenti, hogy a monacói nem tudott abszolút rekordot felállítnai: a Sauber ülésére pályázó Ferrari junior Stoffel Vandoornehoz és Pierre Gaslyhoz hasonlóan nyolc pozíció megszerzésére volt képes egy szezonon belül a Forma-1 előszobájának nevezett sorozatban.

    Lando Norris, a McLaren Forma-3-as bajnoka tizenharmadikként zárt élete első Forma-2-es időmérőjén.

    1 Artem Markelov RUSSIAN TIME 1:47.181s Int.
    2 Nyck de Vries Racing Engineering 1:47.387 0.206s
    3 Antonio Fuoco Prema Racing 1:47.575 0.394s
    4 Oliver Rowland DAMS 1:47.617 0.436s
    5 Norman Nato Pertamina Arden 1:47.676 0.495s
    6 Charles Leclerc Prema Racing 1:47.692 0.511s
    7 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 1:47.753 0.572s
    8 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 1:47.759 0.578s
    9 Sergio Sette Camara MP Motorsport 1:47.824 0.643s
    10 Alex Palou Campos Racing 1:48.127 0.946s
    11 Nicholas Latifi DAMS 1:48.201 1.020s
    12 Louis Deletraz Rapax 1:48.212 1.031s
    13 Lando Norris Campos Racing 1:48.404 1.223s
    14 Jordan King MP Motorsport 1:48.476 1.295s
    15 Santino Ferrucci Trident 1:48.538 1.357s
    16 Sean Gelael Pertamina Arden 1:48.609 1.428s
    17 Gustav Malja Racing Engineering 1:48.671 1.490s
    18 Roberto Merhi Rapax 1:48.794 1.613s
    19 Nabil Jeffri Trident 1:50.201 3.020s
    DSQ Alexander Albon ART Grand Prix 1:47.957 0.776s

     

  • Bejelentették az FIA Formula 2 bajnokság 2018-as résztvevőit

    Bejelentették az FIA Formula 2 bajnokság 2018-as résztvevőit

    Az FIA Formula 2 bajnokság szervezői örömmel jelentik be, hogy tizenegy résztvevőre bővült a sorozatban a 2018-as évadban rajthoz álló csapatok száma. A bajnokságban a jelenlegi tíz szereplőből nyolcat jövőre is láthatunk, míg hozzájuk három új csapat csatlakozik: a Carlin, a Fortec Motorsport és a Charouz Racing System.

    A Carlin egy brit alakulat, mely számos vezető kategóriában győztes tapasztalattal rendelkezik, és jól ismert a sikeres versenyzőiről. A korábbi versenyző Richard Dutton tulajdonában lévő Fortec Motorsport szintén brit csapat, hat kategóriában vesz részt, 20 egyéni- és 12 csapatbajnokságot tudhat magáénak. A Charouz Racing System egy cseh csapat, amelyet 1985-ben hozott létre Antonin Charouz, és többek között olyan rangos versenyeken vett részt, mint a Le Mans 24 órás.

    Az elkövetkező hetekben egy tizenkettedik csapat indulása is bejelentésre kerülhet.

    Az FIA Formula 2 vezérigazgatója, Bruno Michel elmondta: „Örömmel jelentjük be a következő évadban rajthoz álló együtteseket. Úgy döntöttünk, hogy továbbra is hűségesek leszünk a meglévő csapataink többségéhez, akik jól ismerik a bajnokságot, és erős hátteret biztosítanak a fiatal tehetségek fejlődéséhez. Örömmel üdvözöljük továbbá az újonnan csatlakozott Carlin, Fortec és Charouz csapatokat. Ők 2018 elején ismerkedhetnek először az F2-vel az új résztvevők számára létrehozott shakedown alkalmával, melynek időpontját az elkövetkező hetekben fogják bejelenteni.”

    „Ígéretes megkereséseket kaptunk olyan csapatoktól, akik csatlakozni szeretnének a bajnokságunkhoz. Ezért nyitva hagyjuk annak lehetőségét, hogy még egy résztvevőt, egy tizenkettedik csapatot is felveszünk az év végéig. ”

    A következő csapatok már biztos résztvevői a 2018-as FIA Formula 2 bajnokságnak:

    Arden International – brit
    ART Grand Prix – francia
    Campos Racing – spanyol
    Carlin – brit
    Charouz Racing System – cseh
    DAMS – francia
    Fortec Motorsports – brit
    MP Motorsport – holland
    PREMA Racing – olasz
    Racing Engineering – spanyol
    Trident – olasz

     

  • Hivatalos: Lando Norris Abu Dhabiban debütál a Forma-2-ben!

    Hivatalos: Lando Norris Abu Dhabiban debütál a Forma-2-ben!

    Lando Norris, a McLaren által protezsált fiatal brit versenyző az európai Formula-3-as bajnokság megnyerése után két hét múlva már a Forma-2 Abu Dhabiban rendezett szezonzáró hétvégéjén ülhet autóba.

    Norris a spanyol Campos Racing színeiben mutatkozhat be a Forma-1 előszobájának is nevezett sorozatban, miután a csapat néhány nappal ezelőtt szerződést bontott Ralph Boschunggal.  A Campos másik autóját nagy valószínűséggel a 20 esztendős spanyol Alex Palou vezeti majd.

    A 17 éves Norris ezen a héten sem fog unatkozni: kedden a Pirellinek tesztelhet Interlagosban a McLarennel, hétvégén pedig a Makaói F3-as versneyen indul, aminek az első szabadedzését kihagyni kényszerül brazíliai tesztlehetősége miatt.

    „Az F3 megnyerése után a következő lépés a Formula-2 vagy a Super Formula lesz 2018-ban, ami nagy lépés az álmom eléréséért, hogy egy napon Forma-1-es versenyző legyek” – mondta Norris.

    „A Forma-2 utolsó két versenyén való részvétel egy bónusz lehetőség, bármelyik kategóriát is választom majd.”

    „Ez lesz az első alkalom, hogy olyan versenyen veszek részt, ahol kötelező bokszkiállást kell teljesítni, ami újdonság lesz számomra.”

    „Az európai F3-as sorozatot első próbálkozásra való megnyerése után nagyszerű lenne Makaóban is nyerni. Csodás lezárása lenne az évnek, ami egyébként már így is szenzációs volt” – tette hozzá.

     

     

     

  • Újra 12 versenyhétvégés lesz a Formula 2 2018-ban!

    Újra 12 versenyhétvégés lesz a Formula 2 2018-ban!

    A korábban GP2 néven futó szériának 12 fordulója volt, 24 versennyel még 2012-ben, utána jött az ezt követő 5 évben a 11 versenyhétvégés formátum. Idén Jerezben volt egy önálló versenyhétvégéjük, jövőre azonban az összes verseny betétfutama lesz majd a Forma-1-nek.

    Így Jerez lesz az egyetlen versenyhelyszín amelyik nem tér vissza, ennek a helyére ugrik be majd Sochi, ahol már 2014-15-ben járt a sorozat. Mivel a Forma-1 visszatér Franciaországba is, ezért Paul Ricardra is ellátogat majd az F2 mezőnye. Bruno Michel, a Formula 2 igazgatója érthetően elégedett:
    „Örülök, hogy jövőre 12 alkalommal is a Forma-1 mellett megtarthatjuk a betétfutamainkat is majd. Az egyik dedikált célunk mindig is az volt, hogy felkészítsük a fiatal versenyzőket a következő nagy lépésükre: a Forma-1-be. Az, hogy az összes versenyhétvégénk a Forma-1-gyel együtt kerül megrendezésre, segít abban, hogy annyi F1-es pályát tanuljanak meg, amennyit csak lehet, továbbá az F1-es paddock publikuma is láthatja, hogy milyen versenytempóra képesek a versenyzőink. A 2018-as versenynaptárnak két új helyszíne lesz: LE Castellet és Sochi. Ez egyel több esemény, mint idén, és jó az egyensúly az európai és a távolabbi versenyek között.”

    Hét évnyi Dallara GP2/11-ezés után jövőre teljesen új autó lesz, már Halo rendszerrel kiegészítve.

    2018-as F2 versenynaptár
    Április 6-8: Sakhir
    Április 27-29: Baku
    Május 11-13: Barcelona
    Május 24-26: Monaco
    Június 22-24: Paul Ricard
    Június 29-Július 1: Red Bull Ring
    Július 6-8: Silverstone
    Július 27-29: Hungaroring
    Augusztus 24-26: Spa
    Augusztus 31-Szeptember 2: Monza
    Szeptember 28-30: Sochi
    November 23-25: Yas Marina​

  • Még a bevezetése előtt átkeresztelhetik a halót

    Még a bevezetése előtt átkeresztelhetik a halót

    Nyár közepén hivatalosan megerősítesre került, hogy 2018-tól bevezetik a halo fejvédő rendszert a Forma-1-ben.

    Nem sokkal később az FIA közleményben tudatta, hogy a Forma-2-ben és a GP3-ban is kötelező lesz a biztonsági rendszer használata.

    Az Autosport.com információi szerint a Strarégiai Csoport november 7-én esedékes megbeszélésén napirendre kerül a halo nevének megváltoztatása: átkeresztelhetik a fejvédőt.

    „Több lehetőségünk is van a nevet illetően, valami olyasmi is lehet, hogy ‘biztonsági ketrec’ – mondta a brit szaklap forrása.

    A 2018-as Ausztrál Nagydíjon bemutatkozó rendszer működését illetően továbbra is vannak kérdőjelek, ám az FIA vizsgálatai szerint a halo Henry Surtees és Justin Wilson életét is megmentette volna.

    Az FIA-t arról is kérdezték, hogy vajon Felipe Massa 2009-es hungaroringi vagy Jules Bianchi 2014-es suzukai baleseténél milyen következményi lettek volna a fejvédő használatának: „Azon forgatókönyvek száma, amikor a halo segített volna sokkal nagyobb, mint amikor semleges vagy negatív következményei lettek volna” – érkezett a válasz.