Kategória: Formula 2

  • F2: Markelov győzött a sprintversenyen

    F2: Markelov győzött a sprintversenyen

    Artem Markelov, a Russian Time orosz versenyzője nyerte a Bahreini Nagydíj Forma-2-es sprintversenyét.

    A futamot Maximilian Günther kezdte pole pozícióból, az újonc német mellől Sean Gelael indult volna, ám a Prema indonéz versenyzője már a felvezető kör megkezdése előtt a rajtrácson ragadt, Nicholas Latifivel egyetemben.

    Nyck de Vries a harmadik helyről nagyszerűen kapta el a piros lámpák kialvásának pillanatát, az első kanyarban már a holland versenyző állt az első helyen.

    Lando Norris, a szombati főverseny győztese már tegnap is panaszkodott némi rendellenességre az erőforrásában, a harmadik körben úgy tűnt, hogy megadja magát a V6-os turbófeltöltésű egység, ám a McLaren fiatalja folytatni tudta a versenyzést.

    A tizedik körben a versenyben vezető de Vries kiállt kerékcserére, ami nem kötelező a Forma-2 sprintversenyén, ám a Prema tavaly is ugyanezt a taktikát választotta Bahreinben, akkor még Charles Leclerc-kel. Leclerc esetében működött a stratégia, a fiatal monacói szenzációs versenyzést bemutatva egy utolsó körös előzéssel nyerte a sprintversenyt.

    De Vries 13.-ként tért vissza a pályára, néhány körrel később pedig többen is követték a példáját, Deletraz, Merhi, Fuoco és Gelael is kerékcserén jártak.

    De Vries végül az ötödik helyig tudta előreküzdeni magát, a verseny végére már nem tudott jelentősen gyorsabb köröket autózni az előtte álló versenyzőknél.

    Norris tegnapi győzelme után a sprintversenyt Artem Markelov nyerte Maximilian Günther, Sergio Sette Camara, Lando Norris és Nyck de Vries előtt.

  • Lando Norris vlogol, és nagyon megy neki!

    Lando Norris vlogol, és nagyon megy neki!

    A McLaren tartalékversenyzője, az idén a Formula 2-ben rajthoz álló Lando Norris vlogolásba kezdett, szezon előtti „felkészülős” videóit YouTube-on találjátok, az 5. epizód pedig a „LandoLOG” nevet viseli.

    Véleményünk szerint Norris a jövő egyik nagy sztárja. Kétségtelen, hogy istenadta tehetség de emellett zseniális, angolos humorral van megáldva. Aki követi őt a közösségi oldalakon, már tapasztalhatta ezt.
    Személyesen is többször találkoztunk már a sráccal, „hivatalos” körülmények között kevéssé szórakozott, ellenben elképesztően tudatos és összeszedett, noha gesztusaiból levehető, hogy emögött rendkívül lendületes és nyughatatlan karakter.

    Valós, laza énjét mutatja meg új videós sorozatában is, megéri megnézni az epizódokat.

    Az első epizódban Lando a McLaren főhadiszállására érkezik – egy MINI-vel… Körbevezeti a nézőket a McLaren Technology Centre-ben (MTC), megpiszkál egy életnagyságú LEGO autót és azt is megmutatja, mi rejlik a titkos ajtó mögött. Hát nem akármi! :O

    A második epizódban még mindig az MTC-ben járunk, és Lando észreveszi, hogy „őrizetlenül”, és nem mellesleg nyitva hagytak egy kiállított McLaren 675LT-t, amiből mindössze 500 darab készült. Bele is ült gyorsan, de ne mondjátok el senkinek! 😀

    A harmadik részben abba enged betekintést, hogy miként készül a szezonra, előbb a McLarennél, majd angol, vidéki környezetben.

    A negyedik részben Lando „versenyt főz” Sascha Fenestrazzal, amolyan „A konyhafőnök” stílusban, csak sokkal szórakoztatóbban. Mondhatni nézni is rossz, amit művelnek, de a végeredmény egészen ehetőnek tűnik. A pontozás és a győztes kihirdetése után pedig kiderül, hogy a srácoknak nem tanították meg, hogy nem játszunk – de legalábbis nem dobálózunk – az étellel. 😀

    Az ötödik, egyben befejező részben (klikk ide) pedig teszt-beszámoló következik.

    A felkészülése pedig úgy tűnik, hogy sikeres volt, a tegnapi első Formula 2-es versenyt simán nyerte. A második F2-es futam ma, 13.15-kor lesz.

    És ne feledkezzetek meg arról sem, hogy iratkozzatok fel a Racingline.hu YouTube csatornájára, hiszen terv szerint az idén újra jelentkezünk majd videós tartalmakkal, immáron megújulva!

     

     

     

  • F2: Norris nyerte a szezonnyitót

    F2: Norris nyerte a szezonnyitót

    Lando Norris, a McLaren tartalékversenyzője tegnap megszerzett pole pozícióját futamgyőzelemre váltotta a Forma-2 idei első főversenyen.

    Norris jól kapta el a rajtot, megtartotta első helyét. Másodikként csapattársa, Sergio Sette Camara fordult, a brazilt De Vries és Fukuzumi követték. A 18 éves brit győzelmével és Sette Camara második helyével kettős győzelmet szerzett a Carlin, mely első hétvégéjét teljesítette a Forma-2-ben.

    A dobogó harmadik fokára Artem Markelov állhatott fel, mögötte Russell, de Vries, Gelael és Maximillian Günther végeztek. A holnapi sprintversenyt mai nyolcadik helye értelmében Maxi Günther kezdheti meg az első helyről.

    Norris közel hét másodperces előnnyel győzött, ám kiemelendő Markelov teljesítménye is, az orosz versenyző bokszutcából rajtolva lett harmadik, az utolsó körökben még megpróbálkozott Sette Camara megelőzésével, ám meg kellett elégednie a dobogó legalsó fokával.

    Norris nagyszerű szezonkezdetével máris kivívta nagyfőnöke, Zak Brown elismerését: „Kimagasló teljesítmény, Lando” – írja twitter oldalán a McLaren vezérigazgatója.

  • Norris rögtön pole pozíciót szerzett az F2-ben, Russell a második

    Norris rögtön pole pozíciót szerzett az F2-ben, Russell a második

    A mai nap hivatalosan is kezdetét vette a Forma-2-es szezon 2018-as szezonja, melynek első fordulóját a Forma-1 betétversenyeként, Bahreinben rendeznek.

    A szokásoknak megfelelően a fiataloknál pénteken tartják  az időmérő edzést, melyen élete első Forma-2-es versenyhétvégéjét teljesítő Lando Norris volt a leggyorsabb, szintén újonc honfitársa, George Russell előtt.

    Norris Forma-2-es szerepvállalása mellett a McLaren tartalékversenyzői szerepét is betölti, míg Russell a Mercedes juniorjaként tevékenykedik.

    A második sorból Alexander Albon és Nyck de Vries, mögülük pedig Louis Deletraz és Sergio Sette Camara vághatnak neki a holnapi főversenynek.

    Néhány nappal korábban beszámoltunk a két McLaren junior, Lando Norris és Nyck de Vries csatájáról: a holland versenyző elárulta, Zak Brown elmondása szerint a kettejük közül gyorsabbnak bizonyuló versenyző 2019-ben Forma-1-es ülést kap. Nos, az első megmérettetést Norris nyerte, ám két verseny még hátravan a hétvégéből.

    Negatívumot De Vries csapattársa, a szintén Premát kormányzó Sean Gelael szolgáltatta, az indonéz versenyző csak 19.-ként zárta a szezon első kvalifikációját.

    1 Lando Norris Carlin 1:41.761 10
    2 George Russell ART Grand Prix 0.062 10
    3 Alexander Albon DAMS 0.089 10
    4 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 0.119 11
    5 Louis Deletraz Charouz Racing System 0.413 9
    6 Sergio Sette Camara Carlin 0.460 11
    7 Nirei Fukuzumi BWT Arden 0.485 10
    8 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 0.503 10
    9 Jack Aitken ART Grand Prix 0.521 11
    10 Maximilian Gunther BWT Arden 0.575 9
    11 Antonio Fuoco Charouz Racing System 0.581 11
    12 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 0.653 9
    13 Roberto Merhi MP Motorsport 0.662 11
    14 Arjun Maini Trident 0.676 9
    15 Nicholas Latifi DAMS 0.686 10
    16 Ralph Boschung MP Motorsport 0.699 10
    17 Artem Markelov RUSSIAN TIME 1.055 11
    18 Santino Ferrucci Trident 1.057 11
    19 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 1.255 8
    20 Roy Nissany Campos Vexatec Racing 1.589 9

     

  • De Vries jövőre lehetőséget kaphat a Forma-1-ben

    De Vries jövőre lehetőséget kaphat a Forma-1-ben

    Nyck de Vries, a Prema Forma-2-es csapatának 23 éves holland versenyzője elárulta, jövőre már a Forma-1-ben kaphat lehetőséget, feltéve, ha teljesíti a McLaren főnöke által megfogalmazott elvárásokat.

    De Vries hosszú ideje tagja a McLaren utánpótlás programjának, ám az elmúlt években, többek között a Racingline.hu-nak is elmondta, hogy  a wokingi istálló teljesítménye miatt adódó problémák következményeképp kevesebb időt fordítottak a fiatal versenyzőik gondozására. De Vries helyzetét tetézi, hogy időközben érkezett Lando Norris, aki elé került a sorban.

    A fiatal holland versenyző azonban magabiztos, és tudja, hogy mit kell tennie 2018-ban. Célja nem más, mint Lando Norris legyőzése, ami Forma-1-es ülést jelenthet számára.

    „Zak Brown szó szerint ezt mondta nekem, szóval fekete fehér a helyzet. Saját kezemben van a sorsom” – jelentette ki de Vries.

    „Landónak bizonyos szempontból előnye van velem szemben. Az apja fizet Zaknek, hogy menedzselje a fiát, viszont amennyiben megfelelek az elvárásoknak idén, 2019-ben a Forma-1-ben leszek” – tette hozzá.

    De Vries második szezonját kezdi a Forma-2-ben, tavaly a Magyar Nagydíjat követően csapatot váltott (Rapax, majd Racing Engineering),  végül az összetettbeli hetedik helyen végzett. Az F2-es szezon hétvégén, Bahreinben veszi kezdetét.

  • Maini is marad a Haas alkalmazásában

    Maini is marad a Haas alkalmazásában

    Idén is a Haas csapat fejlesztő pilótája lesz a 20 esztendős Arjun Maini, aki Santino Feruccihoz hasonlóan továbbra is élvezi az amerikai istálló bizalmát.

    Az indiai pilóta tavaly kilencedik lett a GP3-as bajnokságban, idén pedig a Forma-2-ben fog szerepelni a Trident csapat színeiben, ahol éppen Ferrucci lesz a csapattársa.

    „Nagyon büszke vagyok arra, hogy továbbra is a Haas csapat része lehetek.” – kezdte Maini. „Egy Forma-1-es programban való részvétel gyorsítja a tanulásomat, mind a versenypályán mind pedig a mérnökömmel való kapcsolatban is. Ezzel sikerült a GP3-ból a Forma-2-be kerülnöm, és egy lépéssel közelebb kerültem az álmomhoz, hogy egyszer a Haas színeiben F1-es pilóta lehessek.” – mondta büszkén.

    Maini tavaly csatlakozott az istállóhoz, jó néhány versenyhelyszínre pedig el is utazott a csapattal. Érdekesség, hogy azon a hétvégén, amikor megegyezett Haas-szal rögtön meg is szerezte első GP3-as győzelmét is, Barcelonában.

    „Arjun tavaly nagyon élvezte a GP3-as idényt. Idén viszont még komolyabb megfigyelés alatt fogjuk őt tartani az F2-ben. Eddig minden szinten sikereket ért el, éppen ezért támogatjuk őt, és elértük, hogy bekerüljön a Forma-2-be.” – mondta a csapatfőnök Guenther Steiner.

  • Az F2-eseknek hozzá kell szokniuk az új, turbós autókhoz

    Az F2-eseknek hozzá kell szokniuk az új, turbós autókhoz

    A Formula 2-es versenyzőknek hozzá kell igazítaniuk vezetési stílusukat az új, turbófeltöltéses 2018-as autókhoz, állítja Gorge Russel éa Jack Aitken.

    Az F2-es csapatok nem régiben Magny-Coursban voltak, ahol a versenyzők első alkalommal próbálhatták ki auz idei autókat.

    „Az egyik dolog, ami érdekes volt a versenyzők és csapatok számára, hogy meg kellett ismerni a turbót.” – mondta a Mercedes juniorja, Russell az Autosportnak. „Ez drasztikusan megváltoztatta az erőforrás hatásait.”

    „Szóval amit a csapatoknak és versenyzőknek meg kell szokniuk, hogy talán hozzá kell igazítanunk a vezetési stílusunkat, hogy kompenzáljunk, mert minden versenyző számára ez az első, hogy turbómotoros autót vezet, kivéve azokat, akik már vezettek F1-est.”

    „De ez nagyon érdekes, és az egyenesekben a sebesség nagyon jónak érződik és pozitív a dolog turbó szempontból is. Szóval ez elég izgalmas.”

    Az eddig leigazolt 15 F2-es versenyző közül heten vezettek már turbós, F1-es autót korábban.

    „Kontrollálni kel a nyomatékot és nagyon óvatosnak kell vele lenni.” – mondta Aitken, aki az F1-es Renault csapat junorja. „Nagyon izgalmas lesz, főleg ha lesznek esős versenyeink idén, vagy valami ilyesmi, ami ezt még sokkal jobban megnehezíti.”

  • Az FIA már dolgozik a halo 2.0-n

    Az FIA már dolgozik a halo 2.0-n

    2017 júliusában érkezett a hivatalos megerősítés, miszerint az FIA 2018-tól kötelezővé teszi a halo névre keresztelt fejvédő rendszer használatát a Forma-1-ben.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség ezen döntésével nem kevés szurkolónál ellenszenvet váltott ki a halo kinézete miatt, ám kétségtelen, hogy amennyiben az eszköz képes egy baleset során életet menteni, nem megkérdőjelezhető a hasznossága.

    Nem a Forma-1 az egyetlen sorozat, ahol debütál a magyar nyelvben glóriaként emlegetett fejvédő: a Forma-2 és a Formula E sorozatban is felszerelésre kerülnek, hozzátéve, hogy az elektromos szériában csak a következő, decemberben kezdődő szezonjától lesz kötelező a rendszer használata.

    Az FIA biztonsági delegáltja, Laurent Mekies a Racer.com-nak elmondta, hogy már dolgoznak a halo következő verzióján, mely kisebb mértékben befolyásolja az autók aerodinamikáját, esztétikusabban néz ki és a versenyzők számára jobbá teszi az eszköz mögüli kilátást.

    „Két fő célunk van: az egyik, hogy a középső támasz vastagságát kisebbé vegyük, ezzel javítva a láthatóságot. A másik a jobb integrálhatóság, vagyis tulajdonképpen az eszköz esztétikájának javítása. Ezt szeretnénk elérni a második verzióval” – mondta Mekies.

    „Az elmúlt néhány hónapban döntéshozatalból a dolgok megvalósítására kellett lépnünk. Közölnünk kellett a standard halo tulajdonságait, hitelesítenünk kellett a beszállítókat, majd legyártatni az egyes alkatrészeket. Ez elég komplex volt, hiszen a Forma-1, a Forma-2 és a Formula E számára is közel azonos időintervallumon belül kellett cselekednünk.”

    „Jelenleg elég jól állunk. A halo kiszállítása megtörtént, három homologizált beszállítónk van. Ennek következményeképp nagyobb hangsúlyt fektethetünk az eszköz fejlesztésének második szakaszára.”

    Nemrég beszámoltunk róla, hogy más kategóriákban, konkrétan az IndyCarban is napirenden van a fejvédő rendszer alkalmazása: az amerikaiak azonban egy szélvédőhöz hasonlító megoldást teszteltek. Az FIA egyébként közreműködik az IndyCar vezetőivel egy minél hatékonyabb biztonságtechnikai rendszer kifejlesztésében.

  • Havas időben, már Haloval tesztelnek az F2-esek!

    Havas időben, már Haloval tesztelnek az F2-esek!

    Idén első alkalommal gurulnak ma pályára a Formula 2-es autók, immáron Haloval felszerelve. A shakedown-ra Franciaországban, Magny-Coursban kerül sor, ahol havas időjárás fogadta a csapatokat és versenyzőket.

    https://www.instagram.com/p/BfLE5k9hkdc/?tagged=formula2

    https://www.instagram.com/p/BfJNENXhCg_/?tagged=formula2

  • Maximilian Günther a Forma-2-ben folytatja

    Maximilian Günther a Forma-2-ben folytatja

    A Forma-2-es bajnokságban szereplő Arden hivatalosan is bejelentette, hogy leszerződtették a tavalyi Forma-3-as bajnokság harmadik helyezettjét, a 20 esztendős Maximilian Günthert. Ezzel egy év szünet után újra lesz német pilóta a Forma-1 előszobájában. Legutóbb 2016-ban, akkor még GP2 néven futó sorozatban Marvin Kirchhöfer képviselte a német színeket.

    Günther a tavaly év végi Abu Dhabi teszten már kipróbálhatott egy F2-es gépet, akkor a Racing Engineering autóját vezethette. Emellett pedig a Formula E újonc tesztjén is ott volt, a Dragon csapattal, mindkét nap a legjobb ötben végzett.

    Ezzel a bejelentéssel immár teljes a Christian Horner tulajdonában álló istálló felállása. A másik pilóta a GP3-ból érkező és a Honda támogatását élvező Nirei Fukuzumi lesz.

    A csapatfőnök Kenny Kirwan így kommentálta a bejelentést: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a csapatunkban köszönthetjük Maxit. Az elmúlt években nagyon erős és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a Forma-3-ban. Vele és Nireivel az egyik legerősebb és legmegbízhatóbb újonc párossal rendelkezünk az F2-ben.”

    Günther pedig a következő képen reagált: „Teljesen felkészültnek érzem magam a következő lépésre és már alig várom, hogy a világ legjobb fiatal pilótái ellen szállhassak harcba. Biztos vagyok benne, hogy sikeres időszak előtt állok, hiszen az Arden minden támogatást megad nekem, egy rendkívül tapasztalt csapatról van szó. Sok köszönettel tartozom a partnereimnek és a szponzoraimnak is, akik folyamatosan mellettem állnak.”