Kategória: Formula 2

  • Elképesztően tiszteletlenül beszéltek a halálos F2-es baleset túlélőjével, a fejüket követelik

    Elképesztően tiszteletlenül beszéltek a halálos F2-es baleset túlélőjével, a fejüket követelik

    Sokan felháborodtak két podcast-műsorvezető vendégszereplésén, miután nemcsak Juan Manuel Correával szemben beszéltek tiszteletlenül, hanem közvetve a női Forma-1-es rajongókra is sértő megjegyzéseket tettek.

    A PitStop elnevezésű podcast a 2021-es évben indult két brit férfi, Jake Boys és Fabio Bocca vezetésével. Ők ketten bevallottan a Netflix Drive To Survive című dokumentumsorozata miatt kedvelték meg a Forma-1-et, és a versenyzéssel kapcsolatban nem rendelkeznek valós háttértudással. Ennek ellenére rendszeresen egykori és jelenlegi F1-es pilótákat, valamint egyéb, a paddockban szintén rendszeresen megforduló személyeket látnak vendégül, és hallgatottságuk nagyobb, mint például a Sky Sports vagy a Forma-1 podcastjáé.

    Felkészületlenségük eddig nem sokakat zavart, ám legutóbb sokak felháborodását kiváltották. Ezúttal ők vendégeskedtek, méghozzá a Screaming Meals podcastban, amelynek az egyik műsorvezetője a jelenleg az IndyCarban versenyző Marcus Armstrong. Rajtuk kívül egy másik meghívott is volt Juan Manuel Correa személyében. Az ecuadori származású amerikai pilóta részese volt az Anthoine Hubert halálát okozó 2019-es spái Forma-2-es balesetnek, azóta pedig visszatért ebbe a sorozatba.

    A beszélgetés során a PitStop házigazdái megmutatták a versenyzéshez való hozzáállásukat. „Senki le sem sz*rja a versenyzői [karrieredet], senkit sem érdekel, hogy hol végzel a bajnokságban – mondta Correának Bocca. – Az emberek csak arra kíváncsiak, hogy mit csináltok a versenyzésen kívül.” Ráadásul Armstrong is csatlakozott hozzá, és kijelentette, hogy „szerintem a rajongóink többsége nem is nézi a futamokat”. Bocca ezt követően visszavette a szót, és továbbra is Correának címezve kijelentette, hogy „azt sem tudtuk, hogy ki vagy, mielőtt idejöttünk”.

    Correa erre döbbenten visszakérdezett: „De van egy F1-es podcastotok? – hagyta el a száját a mondat. Bocca erre kifejtette, hogy a műsor nem a versenyzésre koncentrál, eredetileg csak utazni akartak. Mindezt jól alátámasztja, hogy amikor szóba került, hogy melyik a kedvenc, pilótával készített interjújuk, akkor azt felelte, hogy a legtöbben nem túlságosan izgalmas személyiségek.

    Mindez már önmagában is meglehetősen problémás lenne, a bajt csak tetézte, hogy a Screaming Meals nagy hangsúlyt fektet a női versenyzőkre, illetve egyéb területeken dolgozó személyekre. Ennek következtében az elszabadult kommentszekcióban nemcsak a „durva” és a „tudatlan”, hanem a „nőgyűlölő” jelzőt is megkapták.

    „Nehéz volt végignézni” – fogalmazott az egyik hozzászóló. „Hogy a pitstopos fiúknak több mint egy éve van podcastjuk, és még mindig semmit nem tudnak a sportágról, az számomra érthetetlen” – írta egy másik. „Nagyon bosszantó volt a teljes érdektelenségük a sportág iránt, amely pénzt, kapcsolatokat és csodálatos élményeket ad nekik (ami mások számára elérhetetlen)” – így egy újabb kommentelő. „Fájdalmas volt nézni – csatlakozott hozzájuk még egy felhasználó. – A pitstopos fiúk nagyon tiszteletlenek voltak.”

    Néhányan nemcsak a két vendég, hanem a műsorvezetők miatt is kifakadtak. Hazel Southwell, egy női Forma-1-es újságíró például azt írta saját Twitter-oldalára, hogy kikapcsolta az adást, miután elhangzott, hogy a közönségük nem nézi a futamokat. Miközben ő maga pont azt szereti a műsorokban, hogy rendkívül részletesen foglalkozik a versenyzéssel.

    „Fiatal női F1-rajongóként nagyon nehéz itt ülni és hallgatni, ahogyan a férfiak azt mondják, hogy az emberek, különösen a nők nem nézik a futamokat, és vélhetően azt feltételezik, hogy a »vonzó« pilóták miatt nézzük” – fogalmazott egy újabb hozzászóló.

    „Az F1 világában, amely folyamatosan lealacsonyítja és aláássa a nőket ás a sportág iránti érdeklődésüket, hihetetlenül tudatlannak tartom a pitstopos fiúkat ebben a részben – fejtette ki a véleményét egy másik kommentelő. – Ha Lissie [Mackintosh, F1-es tartalomgyártó] vagy bármely más nő feleannyit mondana, mint ők, azonnal elérvénytelenítenék őt, és a kommentszekció is másképp nézne ki. Valahogy mégis vicces, amit mondanak. Emellett [mekkora] pofátlanság, hogy úgy mennek be valakinek a podcastjába, hogy a műsorvezetőről semmit sem tudnak? Rendkívül tiszteletlennek tartom Juan Manuel Correával és mindazzal szemben, amin keresztülment. Látni, ahogyan előtte nevetnek azon, hogy nem tudják, kicsoda. Hogy a fenébe érezheti ettől magát?”

    A hatalmas felháborodást jól mutatja, hogy a PitStop podcast értékeléseinek átlaga 2,4 csillagra zuhant, és rengeteg negatív véleményt kapnak. Ugyanakkor egy felhasználó úgy véli, hosszú távon semmi nem fog változni. „Az a szomorú igazság a pitstopos fiúk története kapcsán, hogy egy béna bocsánatkéréssel állnak majd elő, eltűnnek néhány hétre, majd egy F1-es paddockból érkező vendéggel visszatérnek, és folytatják tovább – vélekedett. – És lesznek emberek, akik újra hallgatni fogják őket. Kiváltságos férfiak.”

  • Amíg az idősebb Leclerc szenved, addig a fiatalabb brillírozik az idén

    Amíg az idősebb Leclerc szenved, addig a fiatalabb brillírozik az idén

    Most egyáltalán nem lennénk Charles Leclerc helyében. A monacói pilóta karrierje legrosszabb rajtját produkálta 2023-ban, miután az eddigi 3 futamból 2 alkalommal is nullázott. Az öccse, Arthur azonban egyelőre remekel a Formula 2-ben.

    Az ifjabbik Leclerc eddig a Formula 3-ban pallérozódott, de az idei szezonra már eljött számára a várva várt szintlépés. Leclerc az egykori Forma-1-es versenyző, Charles Pic által vezetett DAMS csapatnál kapott lehetőséget és egyelőre meg is hálálja a bizalmat.

    Patinás csapattól kapott lehetőséget az ifjabb Leclerc

    Ugyan a szezonnyitó két versenyhétvégén mindössze 13 pontot szerzett, azonban Ausztráliában megérkezett az áttörés. A monacói fiatal a sprintfutamon a 4., a főfutamon pedig a 3. helyen ért célba, amivel egy remek hétvégét zárt. Ez a két jó eredmény 20 pontért Leclerc számára, aki így a 33 megszerzett egységével holtversenyben áll az egyéni bajnokság 4. helyén Ralph Boschunggal. Emellett pedig ő a legeredményesebb újonc jelen pillanatban, mivel a következő újoncnak csak 29 pontja van Zane Maloney személyében.

    „Tudtam, hogy nehéz lesz, mert tudtam, hogy a mögöttem érkező Frederik [Vesti] friss lágyakon van” – nyilatkozta Leclerc a verseny leintését követően. – Mindig arra koncentráltam, hogy a 6-os kanyarból jól gyorsítsak ki, hogy az egyenes szakaszon magam mögött tudjam tartani őt. Ennek nagyon örültem, mert a futam vége felé nagy végig nyomás alatt voltam.”

    Leclerc csapattársa, Ayumu Iwasa a melbourne-i főfutamon aratott sikerével pedig átvette a vezetést az egyéni pontversenyben. A japán és a monacói remek párost alkotnak, ami abban is megmutatkozik, hogy az ausztrál hétvége után a DAMS vezeti a konstruktőri bajnokságot a megszerzett 91 pontjukkal.

  • A Red Bull volt tehetsége búcsút mondott az F1-es álmainak

    A Red Bull volt tehetsége búcsút mondott az F1-es álmainak

    A Red Bull juniorjai közül nemrég kikerült Jehan Daruvala elárulta, lemondott a Forma-1-es álmairól, és a Formula E-ben látja a jövőjét. Idén az F2 mellett az elektromos sorozatban lesz teszt- és tartalékpilóta, amit több szempontból is jó megoldásnak tart.

    Jehan Daruvalát 2020 elején szerződtette a Red Bull a juniorjai közé, ami nagy lehetőséget jelentett az indiai pilóta számára. Az elmúlt három évben azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért az idei évben távozott a bikásoktól. Ez lényegében egyet jelent azzal, hogy búcsút mondhat Forma-1-es álmainak, amit ő maga is beismert, és kijelentette, hogy a Formula E jelenti számára a jövőt.

    Az indiai versenyző ugyanis az elektromos sorozatba igazolt, igaz egyelőre csak teszt- és tartalékpilótaként. Egészen pontosan a Mahindra csapata szerződtette, ám ezzel együtt a Forma-2-ben is folytatja pályafutását, ahol egyébként két harmadik helyet szerzett Szaúd-Arábiában az MP Motorsport színeiben. Daruvala elárulta, hogy eredetileg nem ez volt a terv.

    „Elég nehéz döntés volt – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen a Formula E Sao Pauló-i hétvégéje előtt. – Tavaly nem [az F2-ben maradás] volt a terv. Igencsak elegem volt, nem akartam ezt csinálni. Aztán megkaptam a lehetőséget, hogy csatlakozzak az MP-hez. Nem lennék itt, ha nem élcsapat lenne. Azért vagyok itt, hogy nyerjek.”

    Jehan Daruvala
    Jehan Daruvala (Fotó: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool)

    Az elmúlt három évben Daruvala meglehetősen középszerű teljesítményt nyújtott a Forma-2-ben. Összesen csupán négy futamon diadalmaskodott, és bár tavaly főversenyen sikerült győznie, így is csak hetedik helyen végzett az összetettben, ez pedig nem volt elég a Red Bullnak. Ennek következtében a Forma-1-en kívül kezdett el nézelődni, és az indiai Mahindra nyilvánvalóan adta magát.

    „Tavaly nem úgy alakult a szezonom, ahogyan elterveztem – fogalmazott. – Nem ez volt a legjobb évem. Ezért kellett megvizsgálnom a Forma-1-en kívüli lehetőségeket, és a Formula E volt a legjobb opció. A Mahindra mint indiai csapat, valamint én mint indiai, ez volt a legmegfelelőbb kombináció. Tartalékversenyzőnek lenni egy dolog, természetesen szeretnék hamar beülni a pilótafülkébe. Az F2-ben a legjobbamat kell nyújtanom, a bajnoki címért kell harcolnom, és ki kell érdemelnem a helyemet.”

    Daruvala számára felmerült a lehetőség, hogy egy nem európai központú sorozatban folytassa pályafutását, hiszen a japán Super Formulába és az IndyCarba is igazolhatott volna. Bár származását tekintve nincs köze az öreg kontinenshez, már annyi ideje él és versenyez Európában, hogy nem akarta azt huzamosabb időre elhagyni.

    „Európában szeretnék versenyezni – szögezte le. – Sok embert ismerek itt, és ők is ismernek engem. Ha Japánba vagy Amerikába mennék, minden új lenne. Ráadásul a Formula E magas színvonalat képvisel a csapatok és a gyártók tekintetében, és a versenyzők is magas szinten vannak. A világ legjobb pilótáival akarok versenyezni, és úgy gondolom, hogy a Formula E-ben ezt megtehetem.”

  • Nagyot hibázott az F1 következő ígérete, óriási baleset lett a vége

    Nagyot hibázott az F1 következő ígérete, óriási baleset lett a vége

    Sokan már a Forma-1-ben is nagyon megnéznék Theo Pourchaire-t. Azonban a francia fiatal a Formula 2 Jeddah-i hétvégéjének sprintfutamán megmutatta, hogy még van mit tanulnia a királykategóriához vezető úton.

    A Sauber akadémiáját erősítő Pourchaire – ki a tavalyi évben már 2 darab pénteki szabadedzésen is lehetőséget kapott a Forma-1-ben az Alfa Romeotól – a 7. helyen haladt a 20 körös futam 7. körében. A francia fiatal a csapattársát, Victor Martins-t próbálta megelőzni, de a kifékezés során elmérte a féktávot, és telibetalálta az 5. helyen haladó Oliver Bearman Premáját.

    Az ütközés elég nagy erejű volt, mindkét autóban olyan károk keletkeztek, hogy egyik pilóta sem tudta folytatni a száguldást. Ugyan Pourchaire hibája volt a baleset teljes mértékben, még ennek ellenére sem volt harag a két versenyző között.

    A Sauber akadémista a Twitteren is bocsánatot kért Bearmantől, valamint a Premától és a saját csapatától is, és már a mai főfutamra koncentrál, ahol a 8. rajtkockából indulhat majd. A versenybírák ugyanis a futamot követően megvizsgálták az esetet, ahol a franciát találták bűnösnek, és egy 5 rajthelyes büntetéssel sújtották őt baleset okozása miatt.

  • Bántóan kizsákmányolva érezte magát az életveszélyes sérülést szenvedő pilóta

    Bántóan kizsákmányolva érezte magát az életveszélyes sérülést szenvedő pilóta

    2019-ben a Forma-2 spái versenyén egy ütközésben életét vesztette Anthoine Hubert és életveszélyes sérülést szenvedett Juan Manuel Correa. Utóbbi most éles hangvételben kritizálta az FIA-t, amiért úgy érezte, magára hagyták.

    Az amerikai-ecuadori pilóta elképesztő akaraterőről tett tanulságot és visszatért az autóversenyzés világába, idén újra teljes szezonban indul az F2-ben. A Track Limits podcast adásában azonban nem kímélte a Nemzetközi Automobil Szövetséget a balesete utáni tevékenysége, pontosabban annak hiánya miatt.

    „Magamra hagytak. A családom, a barátaim, a hozzám közel állók mellettem voltak, de az FIA zéró támogatást adott. Ez elég rosszul esett, nagyon elkeserítő volt – mondta. – Kizsákmányolva éreztem magam abban az értelemben, hogy amikor remek látványosságot produkálunk nekik, akkor mindig jelen vannak és ők az elsők, akik profitálnak ebből.”

    „Az érdekeim miatt nem akarok részletekbe bocsátkozni, mert ismét [az F2-ben] versenyzek, de nagyon szerencsés vagyok azon emberek miatt, akik körülvettek, ugyanis nem volt kiépítve a szükséges támogatási rendszer.”

    „Azt hiszem, ráeszméltek néhány dologra a balesetem hatására, már beszéltünk is néhányszor a szövetséggel. Időnként nem könnyű változásokat elérni egy ekkora szervezetnél, amelynél rengeteg dolog zajlik. Ha valaki olyan balesetet szenvedne, mint én, jobban segítenék, mert tudnám, mire van szükség, mi hiányzik. Nekem nem segítettek.”

    Correa 2021-ben tért vissza egy versenyautó volánja mögé, abban az évben és tavaly az F3 mezőnyében indult, a legjobb eredménye egy 2. hely volt. Vendégként az F2 2022-es szezonzáróján is részt vett.

  • Alonso az F1 utánpótlásában is tarolt a bahreini hétvégén

    Alonso az F1 utánpótlásában is tarolt a bahreini hétvégén

    A Forma-1-es mezőny mellett a Formula 2 és a Formula 3 fiataljai is túl vannak a szezon első versenyhétvégéjén. Bahreinben számos újonc remekelt és egy F2-ben versenyző veterán is hatalmasat villantott.

    Formula 3

    A Formula 3-as évad – ami egy kisebb balesettel indult – első hétvégéjének sztárjai a Fernando Alonso által menedzselt Josep Maria Marti és Gabriel Bortoleto volt. A spanyol pilóta nagyszerűen versenyzett a sprintfutamon és a sikeres előzéseinek köszönhetően egy győzelem lett a jutalma.

    A főfutamon Gabriele Mini hiába szerezte meg a pole pozíciót, már a rajt előtt veszélybe került az első helye. Az olasz újonc ugyanis rosszul foglalta egy a helyét a rajtrácson, ami miatt egy 5 másodperes büntetést kapott. Emiatt már amúgy is a szenzációsan versenyző Bortoleto mögött végzett volna, de a futam végén lévő biztonsági autós fázis miatt végül Mini csak a 8. lett.

    Komoly balesettel indult az F3 idei kiírása – VIDEÓ

    A futamon zseniális felzárkózásokat is láthattunk: a szintén újonc Luke Browning a 17. pozícióból indulva egészen az 5. helyig tudott felkapaszkodni. A nagyobb nevek közül Sebastian Montoya is jó hétvégét zárt. A Hitech pilóta a sprintfutamon a 9., a főfutamon pedig a 10. helyet szerezte meg magának.

    Formula 2

    Az F2-ben már az időmérőn egy rekorddöntésnek lehettünk a szemtanúi. Théo Pourchaire ugyanis több, mint 7 tizedmásodperces előnnyel szerezte meg a rajtelsőséget. Ekkora előnnyel pedig még soha senki nem szerzett pole-t a sorozat 2017 óta tartó történetében.

    A sprintfutamon is egy emlékezetes momentumnak lehettünk szemtanúi: az eéső helyet az a Ralph Boschung nyerte meg, aki ezzel a 96. Formula 2-es futamán szerezte meg az első győzelmét. A svájci veterán mellett Dennis Hauger és Victor Martins ünnepelhetett a dobogón.

    A főfutamon azonban nem volt kegyelem: a bajnoki cím legnagyobb esélyesének tartott Pourchaire erő demonstrációt tartott és senkitől nem zavartatva tudta megnyerni a versenyt. Mögötte Boschung végzett, amivel a Campos Racing egy remek hétvégét zárt.

    A dobogó legalsó fokát pedig a 17. helyről induló Zane Maloney csípte el. A barbadosi Red Bull junior az alternatív stratégiának és a jó gumikezelésének köszönhetően valósággal végiggázolt a mezőnyön és az utolsó körben még a 3. helyen autózó Kush Mainit is le tudta vadászni.

    Szintén említését érdemel Charles Leclerc öccse, Arthur is, aki a sprintfutamon az önhibáján kívül összeszedett stop and gója miatt nem tudott pontot szerezni, de a főfutamon a 6. helyen ért célba, amivel 8 pont került a neve mellé.

    A Formula 2 és a Formula 3 pilótái legközelebb Ausztráliában, az Albert Parkban mérhetik majd össze a tudásukat egymás ellenében.

  • Daruvala meglepő kijelentést tett a Formula 2-es pilóták kapcsán

    Daruvala meglepő kijelentést tett a Formula 2-es pilóták kapcsán

    Az évek alatt bebizonyosodott az a tény, hogy a fiatal versenyzőknek nagyon nehéz a Formula 2-ből a Forma-1-be kerülniük. Az F1-es lehetőségek hiányéban sokan kénytelenek más felé fordulni és nagy valószínűséggel Jehan Daruvala is így fog tenni.

    Az indiai Red Bull junior – aki nemrégiben a McLaren 2021-es autóját is tesztelhette – már a harmadik teljes szezonját teljesíti majd a Formula 2-ben, így nem valószínű, hogy bármikor is lehetőséget fog kapni az autósport királykategóriájában. Az indiai már csak emiatt is kezdett el szemezni a Formula E-vel, ahová egyre több Formula 2-ben is megfordult versenyző kerül (Dan Ticktum, Jake Hughes, anno pedig Sergio Sette Camara és Nyck de Vries – a szerző).

    Daruvala nemrégiben az elektromos sorozatban szereplő indiai csapattól, a Mahrindrától kapott egy tesztpilótai lehetőséget. A Red Bull junior élt is a sansszal, amire egy „hasznos tanulási lehetőségként” tekint. A munkáját pedig a csapat versenyzői, Lucas di Grassi és Oliver Rowland is nagyra értkeli.

    „Jó érzés, hogy két ekkora tapasztalattal rendelkező pilótával dolgozhatok együtt” – mondta Daruvala. – Mellettük nagyon sokat tudok tanulni és az is nagyon jó, hogy semmilyen autóval kapcsolatos információt nem titkolnak el előlem”

    „Emellett azt is jó látni, hogy a Formula 2-ből érkező pilóták megállják a helyüket a sorozatban.”

    Ez azonban egy fajta visszaesés az F2-es versenyzők számára, mert évekkel ezelőtt még olyan tehetségek kerültek ki a sorozatból, mint Lewis Hamilton, Nico Rosberg (mindketten GP2), valamint Charles Leclerc, George Russell és Lando Norris.

    Manapság pedig csak Oscar Piastri kapott lehetőséget a Forma-1-ben, de az ausztrálnak még úgy is el kellett töltenie egy évet a parkolópályán, hogy újoncként bajnok lett 2021-ben.

    Összeállt a Formula 2 idei mezőnye

  • Összeállt a Formula 2 idei mezőnye

    Összeállt a Formula 2 idei mezőnye

    Miután bejelentette Jehan Daruvala érkezését az MP Motorsport, teljes lett a Formula 2 2023-as mezőnye. Idén az újoncok egyensúlyozni fogják a már tapasztaltabb pilótákat, akik némi előnyt élveznek a fiatal titánokkal szemben.

    MP Motorsport

    A csapatbajnokság tavalyi győzteseitől távozott a bajnok Felipe Drugovich és Clément Novalak is, így két új pilótát is kellett keresnie a holland csapatnak. A választásuk két Red Bull juniorra, a korábbi Formula 3-as bajnok Dennis Haugerre és Jehan Daruvalára esett. A norvégnak az idei lesz a második, indiai kollégájának azonban ez már a harmadik teljes szezonja lesz a sorozatban, mi vízválasztó lesz a karrierje szempontjából.

    DAMS

    Az MP Motorsporttal ellentétben a DAMS-nál csak egy új pilóta lesz a tavalyi évhez képest. A tavalyi szezon végén berobbanó és remek formát mutató Ayumu Iwasa mellé Charles Leclerc öccse, Arthur érkezik majd, aki az előző 2 szezont az F3-ban töltötte. A monacói fiataltól mindenki sokat fog elvárni és Iwasa egy remek viszonyítási alap lesz a számára.

    Arthur Leclerc, Prema
    Izgalmas szezon elé néz az ifjabb Leclerc Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    UNI-Virtuosi

    A tavalyi évadban remekül szereplő, de számtalan alkalomszor balszerencsés Jack Doohan csapattársának kiléte egy kisebb meglepetésnek számít. Amaury Cordeel ugyanis a tavalyi évadban a botrányos vezetésének köszönhetően el is lett tiltva egy versenyhétvégéről.

    Rodin Carlin

    A Carlin csapatának idei szezontól egy főtámogatója is lesz a Rodin révén, akik egy új-zélandi autógyártó cég. Itt is két Red Bull junior alkotja majd a pilótapárost: Emerson Fittipaldi unokája, Enzo és a tavalyi év egyik, hanem a legjobb F3-as újonca, a barbadosi származású Zane Maloney.

    ART Grand Prix

    A francia gárda rendelkezik a mezőny egyik legütősebb pilótapárosával. A nagy visszatérő Théo Pourchaire mellett – aki tavaly már a Forma-1-ben is bemutatkozhatott – a szintén francia Victor Martins versenyezhet majd, aki regnáló Formula 3-as bajnokként érkezik majd meg a Forma-1 előszobájáként is emlegetett sorozatba.

    PHM Racing

    A vadonatúj német csapat – akik a Charouz helyét vették át – Roy Nissanyval és Brad Benavides-szel vág majd neki az idei évnek.

    Trident

    Az olasz csapat a Formula 2-ben közel sem tudott olyan eredményeket felmutatni az utóbbi években, mint azt a Formula 3-ban tették. Idén is nehéz dolguk lesz, mert Novalak nem volt valami meggyőző tavaly, illetve az újonc Roman Staneknek is csak kisebb fellángolásai voltak az F3-ban.

    Prema

    A soha nem látott mélységeket megérő olasz élcsapat párosa is eléggé izgalmasnak számít. A Mercedes junior Frederik Vesti mellé ugyanis a tavalyi F3-as szezon másik nagy felfedezettjét, a mindössze 17 éves Oliver Bearmant ültetik majd be. A fiatal brit már az első évében a bajnoki címért harcolt és nagy kérdés, hogy a Formula 2-ben is sikerül-e majd neki megugrania ezt a szintet.

    Hitech GP

    Egy újabb Red Bull juniorok által alkotott duót láthatunk majd a Hitechnél is. Annyi csavar azonban lesz a dologban, hogy Jak Crawford és Isak Hadjar is újoncként fognak szerepelni a sorozatban.

    Van Amersfoort Racing

    Max Verstappen egykori csapatának F2-es különítménye Richard Verschoort és Juan Manuel Correát fogja majd alkalmazni. A kolumbiai-amerikai 2019 után tér majd vissza, ugyanis abban az évben egy szörnyű baleset résztvevője volt, ami majdnem a karrierjébe került.

    Campos Racing

    A spanyol alakulat a már-már a sorozat veteránjának is tekinthető Ralph Boschunggal és egy indiai újonc versenyzővel, a szintén F3-ból érkező Kush Mainival vág majd neki az idei évnek.

    3 éve horrorbalesetet szenvedett, de Correa jövőre visszatér a Formula 2-be

  • A Formula 3 bajnoka lesz Pourchaire csapattársa az ART-nál

    A Formula 3 bajnoka lesz Pourchaire csapattársa az ART-nál

    Azt ART Grand Prix bejelentette, hogy ki lesz a nagy meglepetésre visszatérő Théo Pourchaire csapattársa. Ez a pilóta pedig nem lesz más, mint a szintén francia származású Victor Martins.

    A francia Alpine junior az FIA Formula 3 regnáló bajnokaként érkezik majd meg a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatba. Martins a 2 győzelme mellett 4 dobogós helyet is szerzett, aminek köszönhetően a végelszámolásnál két legnagyobb riválisát, Zane Maloney-t és Oliver Bearmant is meg tudta előzni. Az Alpine juniorja már a szezonzáró teszten is az ART csapatával tesztelhetett Abu Dhabiban és már alig várja, hogy kezdetét vegye az idei szezon.

    „2023 egy izgalmas és kihívásokkal teli év lesz a számomra” – nyilatkozta a francia fiatal, akinek Lewis Hamilton a példaképe. – A Formula 2-es bajnokság nagy kihívás lesz, mivel rengeteg tehetséges versenyző alkotja a mezőnyt. Egy rendkívül jó és sok tapasztalattal rendelkező csapatnál versenyezhetek majd és a teszt során az autóval is sikerült valamilyen szinten megbarátkoznom, szóval magabiztos vagyok az esélyeimet illetően.”

    Martins-nak azonban fel kell kötnie a gatyáját, ugyanis háton belül egy rendkívül nehéz ellenfelet kell majd legyőznie. Pourchaire ugyanis a tavalyi évet a 2. helyen zárta és az idei szezonban egyértelmű, hogy a bajnoki cím lesz az első számú célja.

    Az új F3-as bajnok a néhai Hubertnek ajánlotta győzelmét

  • Váratlan fordulat: Pourchaire marad a Formula 2-ben

    Váratlan fordulat: Pourchaire marad a Formula 2-ben

    Ugyan Théo Pourchaire már a tavalyi szezonban elköszönt és kijelentette, hogy a 2022-es lesz az utolsó éve a Formula 2-ben, az ART Grand Prix bejelentette, hogy a francia fiatal náluk fog versenyezni 2023-ban is.

    A két fél kapcsolata még 2020-ban kezdődött el, amikor a mindössze 17 éves Pourchaire a 2. helyezést szerezte meg újoncként a szintén zöldfülű Oscar Piastri mögött. A francia fiatal azonnal feljebb is léphetett a Formula 2-be és mindenki nagyon sokat várt tőle a kiugróan jó eredményei miatt.

    Azonban Pourchaire nem volt képes olyan jól megbirkózni a Formula 2-vel, mint azt Piastri tette, aki újoncként bajnok lett és egy év kényszerpihenő után idén már a Forma-1-ben versenyezhet majd. Pourchaire az első évében csak az 5. helyen lett rangsorolva a végelszámolásnál, a második évében azonban már nagy harcot vívott Felipe Drugovich-csal a bajnoki címért. A francia végül a hibáinak és a balszerencséjének köszönhetően alulmaradt az Aston Martin brazil üdvöskéje ellen.

    Az idei évre tehát egyértelmű a cél Pourchaire számára: megszerezni a hőn áhított bajnoki címet, ami a Forma-1-be is egy jó ajánlólevél lenne a csapatok számára.

    „Örülök, hogy az ART Grand Prix-nál folytathatom tovább a karrierem, mert az évek alatt már a családommá váltak az itt dolgozó emberek” – mondta Pourchaire, aki tavaly már 2 alkalommal is vezethette az egyik Alfa Romeót egy F1-es szabadedzés keretein belül.

    „A közös éveink alatt volt pár extrém pillanatunk és az is nagyon lényeges lesz, hogy az idei szezonnak már könnyebben vághatunk majd neki, mert jól ismerjük egymást és könnyen tudjuk kezelni a különböző helyzeteket. Mindent meg fogok tenni, hogy idén bajnoki címre vezessem az ART Grand Prix csapatát.”