Kategória: Formula 2

  • Formula 2-es versenyen bizonyított a Halo

    Formula 2-es versenyen bizonyított a Halo

    Az FIA alaposan megvizsgálta a Formula 2-es balesetet abból a szempontból, hogy mekkora és milyen szerepet játszott a Halo a versenyzők védelmében.

    Nirei Fukuzumi autója ugratott át Tadasuke Makinón, az F1-ben és F2-ben idén bevezetett Halónak köszönhetően azonban nem érte a fejét a versenytárs autója, ezt látványos keréknyom is jelzi az autó oldalán és a Halón.

    „Ki fogjuk vizsgálni az esetet. A látott fotók alapján azonban úgy fest, hogy Halo nélkül sokkal rosszabbul sült volna el a dolog. Azt ezért nem mondanám, hogy megmentette az életét, de súlyos kimenetele lett volna a balesetnek Halo nélkül.”

  • Tarolt az ART GP a Forma-2-es barcelonai hétvégén

    Tarolt az ART GP a Forma-2-es barcelonai hétvégén

    Két izgalmas és sok VSC-vel tarkított futamon vannak túl a Forma-2-es mezőny tagjai, ahol az ART Grand Prix mindkét pilótája pezsgőzhetett a dobogó legtetején.

    Az időmérőt Alexander Albon nyerte, aki így az élről kezdhette meg a szombati fő futamot, amelyen nem kevesebb, mint négy virtuális biztonsági autós fázis is volt a 36 kör során.

    Az élmezőnyből George Russel kapta el legjobban a startot, a negyedik helyről indulva sikerült két pozíciót is nyernie. Albon viszont nagyon rosszul jött el, több helyet is bukott.

    Az első VSC-re nem is kellett sokat várni, Günther forgott meg a kettes kanyarban és elásta az autóját a kavicságyban. A zöld zászló után nem sokkal Russel át is vette a vezetést De Vriestől.

    A 25.körben tudta le a kerékcseréjét Russel, és de Vries is, majd úgy tűnt, hogy a holland jobb tempóra lesz képes az új gumikon. Három kör elteltével jött a következő VSC fázis, miután Deletraz és Gelael ütköztek.

    De Vries két körrel a vége előtt egy utolsó, kétségbeesett támadást indított a brit ellen, azonban az ötös kanyart elrontotta és ezzel gyakorlatilag el is döntötte a győzelem sorsát.

    A Prema versenyzőjét Norris utolérte ugyan, de megelőzni már nem tudta, utóbbi a nyolcadik helyről indult.

    Ghiotto végzett a negyedik helyen, míg az élről induló Albon csupán az ötödik lett. Ráadásul a verseny vége felé még Jack Aitken is szorongatta őt. Aitken és Norris remek pozícióját az segítette, hogy ők a lágyabb gumikon vágtak neki a futamnak.

    Sette Camara a hetedikként haladt át a célvonalon, pedig az időmérőjét tönkre tette egy elektronikai hiba. Mögötte Artem Markelov végzett. A Russian Time pilótája már-már a szokásosnak tekinthető taktikát vitte véghez, messze ő töltötte a legtöbb időt a közepes gumikon.

    A kilencedik helyen a másik Russian Time pilóta, Makino végzett, az utolsó pontot pedig Anotnio Fuoco kaparintotta meg.

    Formula 2, Spanyol Nagydíj, első futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 George Russell ART Grand Prix 1:02:58.902
    2 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +1.036
    3 Lando Norris Carlin +1.760
    4 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +5.714
    5 Alexander Albon DAMS +6.098
    6 Jack Aitken ART Grand Prix +8.214
    7 Sergio Sette Camara Carlin +9.830
    8 Artem Markelov RUSSIAN TIME +20.857
    9 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +23.950
    10 Antonio Fuoco Charouz Racing System +25.289
    11 Nirei Fukuzumi BWT Arden +29.150
    12 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +36.719
    13 Roberto Merhi MP Motorsport +58.771
    14 Nicholas Latifi DAMS +1 kör
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing Kiesett
    Louis Deletraz Charouz Racing System Kiesett
    Arjun Maini Trident Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport Kiesett
    Maximilian Gunther BWT Arden Kiesett
    Santino Ferrucci Trident Nem indult

     

    A vasárnapi sprint versenyen, a fordított rajtrácsnak köszönhetően Artem Markelov indulhatott az élről. A száradó pályán Jack Aitken remekül kapta el a rajtot és az első kanyarba már ő fordult elsőnek, míg a gumikat nem megfelelően felmelgítő Markelov több helyett is veszített.

    Az ART Grand Prix pilótája nagyon hamar kiautózott egy tetemesebb előnyt, amit megduplázott a VSC, ami az ő számára a lehető legjobb ütemben jött ki. Ezt egyébként Nyck De Vries okozta.

    Pár körrel később a két japán Fukuzumi és Makino ütközött, ami miatt a valódi biztonsági autó is a pályára gurult.

    Aitken egy kisebb hibát leszámítva tökéletes versenyt futott, és a győzelmét a másik VSC fázis sem veszélyeztette. Így a Renault tartalékpilótája gond nélkül behúzta a győzelmet.

    Mögötte azonban nem volt ilyen nyugodt futama Albonnak, akit szinte az egész futam során nagy nyomás alá helyzetett a bajnoki éllovas Lando Norris, de megelőzni nem tudta a thaiföldit.

    Utánnuk komolyabb hátránnyal ért célba a Mercedes juniorja és a szombati győztes George Russel. Luca Ghiotto pedig az ötödik pozíciót szerezte meg.

    Az egyetlen állva maradt Premával Sean Gelael a hatodik lett, pedig a verseny elején még meg is forgott.

    Az olasz Anotnio Fuoco ismételten pontot szerzett a hetedik hellyel, őt Nicholas Latifi követte a célba.

    A kanadai egyébként szintén remek versenyt futott, a 14.rajtkockából indulhatott csupán, viszont az utolsó körökben a nagyon visszaeső Artem Markelov szorongatta őt Deletraz-zal karöltve. Előzés viszont nem történt, így az utolsó pont Latifié lett.

    Az összetettben Lando Norris vezet 80 ponttal, mögötte Alexander Albon 67-tel és George Russel 62-vel áll.

    Formula 2, Spanyol Nagydíj, második futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 Jack Aitken ART Grand Prix 45:21.511
    2 Alexander Albon DAMS +1.550
    3 Lando Norris Carlin +2.864
    4 George Russell ART Grand Prix +8.106
    5 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +11.109
    6 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +13.702
    7 Antonio Fuoco Charouz Racing System +14.837
    8 Nicholas Latifi DAMS +28.678
    9 Artem Markelov RUSSIAN TIME +29.065
    10 Louis Deletraz Charouz Racing System +29.437
    11 Santino Ferrucci Trident +30.996
    12 Maximilian Gunther BWT Arden +32.428
    13 Arjun Maini Trident +33.236
    14 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +35.672
    Roberto Merhi MP Motorsport Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport Kiesett
    Sergio Sette Camara Carlin Kiesett
    Tadasuke Makino RUSSIAN TIME Kiesett
    Nirei Fukuzumi BWT Arden Kiesett
    Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing Kiesett
  • Albon indulhat a poleból Barcelonában

    Albon indulhat a poleból Barcelonában

    Alexander Albon remek formában van, és az utolsó pillanatban pole pozíciót szerzett 1:28.142-es idejével, Nyck de Vries és Luca Ghiotto előtt. Az edzést a Tridentes Arjun Maini nyitotta meleg, de szeles körülmények között. Őt követte Sean Gelael, és Jack Aitken, és először Gelael ment értékelhető kört. Aitken azonban a leggyorsabb volt közülük, de de Vries és Maini még gyorsabbnak bizonyultak, így ők voltak ezen szakaszban az élen.

    Nicholas Latifi a DAMS autójában volt az első, aki megdöntötte aztán Albon délelőtti idejét, ami nem is meglepő, hiszen egyből két lila szektorral nyitott. A körözést akkor kellett leállítani, amikor a Tridentes Santino Ferrucci falazott a 11-es kanyarban, így piros zászlóval leállították az edzést. Amint visszatérhettek, a DAMS pilótái uralták a terepet az üres pályán, majd később megtelt a pálya, és folyamatosan fennállt a veszélye annak, hogy valaki náluk is gyorsabb lesz.

    Aitken volt aki először befurakodott a DAMS-osok közé, majd George Russel is megérkezett, a második helyre. De Vries aztán a második sorba üldözte az ART pilótáit, de nem sikerült polet mennie, így az végül Alboné lett, újra.

    Ghiotto az utolsó pillanatban lett harmadik, így Russel mellől indulhat, Aitkené és Latifié pedig a harmadik sor. Tadasuke Makino a hetedik, Lando Norris csak a nyolcadik helyről vághat neki a futamnak Barcelonában. Őket Ralph Boschung és Roberto Merhi követi a sorban.

    A holnapi versenyen tehát több bajnokesélyes is inkább a középmezőnyből indul, így komoly stratégiákkal készül mindenki, hogy itt egyvalaki nagyon fontos győzelmet arathasson majd.

  • Aitken teszteli a Renault-t Barcelonában

    Aitken teszteli a Renault-t Barcelonában

    A Spanyol Nagydíjat követő teszten a Renault akadémiáját erősítő Jack Aitken először kap lehetőséget aktuális F1-es autó vezetésére.

    A Renault év elején jelentette be, hogy a 2018-as szezonban Aitken lesz a tartalékpilótájuk, az RS18 volánja mögé azonban eddig nem ülhetett. Az F1-es autó ennek ellenére nem teljesen idegen számára: a jelenleg az F2-ben versenyző brit fiatal a 2012-es Lotus E20-ast már kipróbálhatta tavaly Jerezben, valamint múlt hétvégén Toulonban. Aitken a kétnapos teszt második napján veheti át az autót Carlos Sainztól.

    Ami a többi F1-es csapat újonc-tesztfelállását illeti, a Toro Rossónál kedden Sean Gelael lesz a rezidens pilóta, mielőtt szerdán Pierre Gasly ugrik az autóba. Lando Norris mindkét nap vezetheti majd a McLaren MCL33-at, míg a Williamsnél Oliver Rowland és Robert Kubica tesztel. A Force India rögtön három ifjoncot is beszervezett Nicholas Latifi, Nyikita Mazepin és George Russell személyében.

  • F2: Monaco előtt orvosolni kell a lefulladások problémáját

    F2: Monaco előtt orvosolni kell a lefulladások problémáját

    A Formula 2 versenyfutásba kezdett az idővel, hogy azonosítsa, mi okozza azt, hogy a széria új autói rendre lefulladnak a rajtnál.

    A legutóbbi, azerbajdzsáni versenyen öt autó ragadt a rajtrácson, de a korábbi versenyeken is többen jártak így. Ráadásul már csak egy versenyhétvégéjük lesz az előtt, hogy Monaco szűk utcáiba érkezzenek, ahogy végképp nem lenne szerencsés, ha sokan lefulladnának a rajtnál.

    „Fel kell térképezni a kuplungkart és annak működését.” – mondta az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting. „Probléma van, ezzel tisztában van a széria, és futtatnak majd egy tesztautót, hogy megpróbálják megfejteni, hogyan lehet javítani ezen a dolgon Spanyolországra.”

    „Ez teljesen elégtelen helyzet és Monaco egy teljesen külön sztori.”

    Lando Norris, aki maga is lefulladt a bakui szombati verseny felvezető körén, elmagyarázta, hogy mivel kell szembenézniük a versenyzőknek a rajtnál.

    „Nem túl bonyolult, csak nagyon kicsi a kuplung állásának különbsége aközött, hogy felpörög-e a motor, vagy lefullad, nagyon finoman kell eltalálni a fogáspontot és ha ez nem sikerül, lefulladsz.”

  • Norris tesztelheti a McLarent Barcelonában

    Norris tesztelheti a McLarent Barcelonában

    A Spanyol Nagydíjat követő kétnapos teszten Lando Norris kapta meg a lehetőséget, hogy az MCL33-t vezesse.

    Norris a Twitteren keresztül jelentette be, hogy a május 15-16-i barcelonai teszt mindkét napján vezetni fogja a McLarent. A csapat programja két részből fog állni: egyfelől a Pirellinek fognak segédkezni, és mivel ez az időpont a gumigyártó fejlesztési ütemtervének egyik állomását képezi és nem számít bele a hivatalos F1-es tesztbe, a McLaren a másik autóját is kiküldheti a pályára. A keddi nap Pirelli-felelőse Norris lesz, a „normális” csapattesztet pedig Stoffel Vandoorne hajtja majd végre, majd szerdán Norris átveszi Vandoorne-tól a stafétát, míg a Pirelli-tesztet Oliver Turvey fejezi be.

    Az elmúlt napokban több másik csapat is bejelentette tesztfelállását. A McLarenhez hasonlóan a Force Indiánál sem lazsálnak majd, három versenyző is lehetőséget kap a rózsaszín párducban: kedden Nicholas Latifi, szerdán pedig Nyikita Mazepin ülhet a VJM11 volánja mögé, míg George Russell a második autóval szintén a Pirellinek fog tesztelni.

  • Russell győzött a bakui sprintversenyen

    Russell győzött a bakui sprintversenyen

    George Russell, a Mercedes fiatal versenyzője nyerte a Forma-2 bakui sprintversenyét.

    Roberto Merhi kezdhette meg pole pozícióból a futamot, mellőle csapattársa, Ralph Boschung indulhatott. Merhi számára nagyon rosszul kezdődött a futam, a spanyol versenyző beragadt.

    Lando Norris és Sergio Sette Camara nagyszerű reflexekkel vette észre a beragadó Merhit, sikerült elkerülniük egy potenciális ütközést. Nicholas Latifi a negyedik helyről rajtolva ugrott az élre, a kanadait Boschung követte.

    Nagy csata volt a közép- és élmezőnyben, Norris, Russell és De Vries folyamatosan javították a pozíciójukat, miközben az élre ugró Sette Camara már négy másodperces előnyt épített ki magának.

    Nem úsztuk meg ütközés nélkül a futamot, Sean Gelael az egyes kanyarnál találta el a gumifalat. Mindeközben Russell jó tempót diktált, több körön át tartó csatát vívott Sette Camarával, és sikerült is legyűrnie a brazil versenyzőt.

    Sette Camara megtartotta második helyét, a dobogó alsó fokára Nyck de Vries álhatott fel.

    A Forma-2 két hét múlva Barcelonában, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik.

  • Albon nyerte az őrült F2-es főfutamot Bakuban

    Albon nyerte az őrült F2-es főfutamot Bakuban

    Alexander Albon sikerével ért véget a Forma-2-esek bakui első versenye, ami igen emlékezetesre és izgalmasra sikeredett.

    A DAMS pilótája nyerte meg a tegnapi időmérőt, ám a rajtnál Russel meg tudta őt előzni, de a brit vezetése csupán pár kanyarig tartott, ugyanis a thai pilóta visszavette a vezetést. Ez a sorrend a kerékcserig maradt így, amikor is az ART pilótája illetve a Premás De Vries is megelőzte Albont.

    Russell magabiztos előnyt autózott ki az üldözőivel szemben, amikor az előkelő helyen autózó Roy Nissany az ötös kanyarban falnak csapta a Campost, emiatt beküldték a pályára a biztonsági autót.

    Az újra indítás után a holland támadta Russelt, majd a belső íven elmérte a féktávot az első kanyarban, és Russellnek köszönhetően végül elkerülték az ütközést, ám mindketten, illetve Albon is a bukótérben kötött ki, így az addig a negyedik helyen autózó Antonio Fuoco hirtelen az élre állt.

    De Vries és Russell is a mezőny végére esett vissza, Albon pedig csak Fuoco mögé.

    Markelov motorja hatalmas füstöt eregetve megadta magát, ami megnehezítette a kilátást a középső szektorban, ez megzavarta a vezető Fuocot és ezt kihasználva Albon visszavette a vezetést. A leintésig meg is tartotta a helyét, ezzel megszerezte első győzelmét a sorozatban.

    Russell csapattársa Jack Aitken az utolsó előtti körben meg tudta előzni Fuocot, így felálhatott a dobogó második fokára, míg az újonc Charouz csapat pilótája a harmadik helyen ért célba, úgy, hogy a 12.helyről indult.

    Sergio Sette Camara lett a negyedik, akit az utolsó körökben komoly nyomás alá helyezett az utolsó helyről rajtoló Nicholas Latifi és a bokszutcából induló Lando Norris.

    A McLaren tartalék pilótája eredetileg a második rajtkockából indult volna, de a felvezető kört megelőzően a rajtrácson ragadt, így kellett a bokszutcából rajtolnia. A biztonsági autós fázisok és a sok kiesés miatt végül a hatodik lett, így megőrizte a vezető helyét az összetettben.

    Ralph Boschung lett a hetedik és a második futam pole-pozícióját jelentő nyolcadik helyet Roberto Merhi kaparintotta meg. Rajtuk kívül még Tadasuke Makino és Sean Gelael szerzett pontot.

    A futamon összesen hét kieső volt. Az első körben Louis Deletraz és Luca Ghiotto esett ki baleset miatt, majd Guenther és Maini technikai gond miatt. Aztán a biztonsági autót okozó Nissany, majd az elfüstölő Russian Time-mal Markelov és végül Nyck De Vries adta fel a futamot.

    Forma-2 Azeri Nagydíj, 1. futam végeredménye

    Poz Pilóta Csapat Kör Különbség
    1 Alexander Albon DAMS 29 1:03:41.627
    2 Jack Aitken ART Grand Prix 29 +1.992
    3 Antonio Fuoco Charouz Racing System 29 +2.958
    4 Sergio Sette Camara Carlin 29 +5.846
    5 Nicholas Latifi DAMS 29 +7.099
    6 Lando Norris Carlin 29 +7.612
    7 Ralph Boschung MP Motorsport 29 +12.698
    8 Roberto Merhi MP Motorsport 29 +14.324
    9 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 29 +15.619
    10 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 29 +20.826
    11 Santino Ferrucci Trident 29 +45.720
    12 George Russell ART Grand Prix 29 +59.009
    13 Nirei Fukuzumi BWT Arden 29 +1:55.517
    Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 24 Kiesett
    Artem Markelov RUSSIAN TIME 22 Kiesett
    Roy Nissany Campos Vexatec Racing 17 Kiesett
    Arjun Maini Trident 7 Kiesett
    Maximilian Gunther BWT Arden 6 Kiesett
    Louis Deletraz Charouz Racing System 0 Kiesett
    Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 0 Kiesett
  • Forma-2: Albon szerezte meg a polet Bakuban

    Forma-2: Albon szerezte meg a polet Bakuban

    A DAMS pilótája Alexander Albon megszerezte pályafutása első pole-pozícióját a Forma-2-ben, miután diadalmaskodott az azeri időmérőn, megelőzve Lando Norrist és George Russelt.

    Izgalmasra sikeredett a kvalifikáció hajrája, a thaiföldi pilóta egy szenzációs 1:54.480-as idővel szerezte meg az első rajtkockát, igaz ebben a hosszú célegyenesben kapott szélárnyék is szerepet játszott. A sokáig vezető Luca Ghiottót végül még a két brit, Lando Norris és George Russel is megtudta előzni.

    Albon csapattársának, Latifinek azonban nem sikerült ilyen jól az időmérő, ugyanis a hetes kanyarban összetörte az autóját, így nem tudott értékelhető kört futni. A baleset miatt rövid időre piros zászlóval félbe is szakították az időmérőt.

    A kvalifikáció első felében vezető Luca Ghiotto végül a negyedik lett, mögötte a Haas fiatal pilótája Santino Ferrucci végzett. Norris Carlinos csapattársa Sergio Sette Camara – aki a szabadedzésen nagyon jó tempót mutatott – csak a hatodik lett, igaz egyik gyors körén feltartotta őt Ferrucci.

    A legjobb tízet pedig Arjun Maini, Nyck De Vries és Ralph Boschung zárta.

    A Bahreinben dobogón végző újonc Maximilian Guenther csupán a 11.lett. Nagyon nem lehet elégedett az időmérőjével a tavalyi ezüstérmes és a Bahreinben szenzációsan teljesítő Artem Markelov, az orosz ugyanis a 18. pozícióból indulhat majd holnap.

    Forma-2, Azeri Nagydíj, Időmérő edzés végeredménye

    Poz Pilóta Csapat Különbség Kör
    1 Alexander Albon DAMS 1:54.480 9
    2 Lando Norris Carlin +0.214 8
    3 George Russell ART Grand Prix +0.362 10
    4 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +0.500 10
    5 Santino Ferrucci Trident +0.720 9
    6 Sergio Sette Camara Carlin +0.732 9
    7 Jack Aitken ART Grand Prix +0.756 9
    8 Arjun Maini Trident +0.994 9
    9 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +1.248 9
    10 Ralph Boschung MP Motorsport +1.281 9
    11 Maximilian Gunther BWT Arden +1.490 9
    12 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +1.659 8
    13 Roberto Merhi MP Motorsport +2.052 9
    14 Antonio Fuoco Charouz Racing System +2.610 9
    15 Louis Deletraz Charouz Racing System +2.625 9
    16 Nirei Fukuzumi BWT Arden +2.871 9
    17 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +3.028 10
    18 Artem Markelov RUSSIAN TIME +3.124 9
    19 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +7.422 5
    Nicholas Latifi DAMS +8.490 8
  • Félreértések a McLarennél

    Félreértések a McLarennél

    Néhány nappal ezelőtt számoltunk be Nyck de Vries, a McLaren 23 éves holland juniorjának nyilatkozatáról, melyben azt állította, hogy Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója Forma-1-es ülést ígért a legjobban teljesítő fiataljuknak 2019-re.

    A wokingi istálló idén két versenyzővel is képviselteti magát a Forma-2-ben. Nyck de Vries második szezonját tölti a sorozatban, Lando Norris pedig idén kezdte első teljes évét a Forma-1 előszobájának nevezett szériában.

    Brown meglepődött de Vries kijelentésén, miszerint a McLaren 2019-re Forma-1-es ülést biztosított volna bármelyik fiataljuknak.

    „Ez a kijelentés nem tükrözi a pontos beszélgetésünket” – jelentette ki Brown.

    „Nyck nagyon jó versenyző és a McLaren mindig azt tartja szem előtt, hogy a két legjobb versenyző üljön az autóinkban. Sem szóban, sem írásban nem ígértem senkinek olyasmit, hogy 2019-ben valamelyik autónkat fogja vezetni” – tette hozzá.

    Brown nyilatkozata után de Vriest is megkérdezték az esetről, ám a fiatal holland nem árult el túl sokat.

    „Nem tudok reflektálni. Ne kérdezzetek erről, mert nem válaszolhatok” – mondta Nyck.

    Kettejük közül Bahreinben szerzett győzelmével és sprintversenyen elért harmadik helyével jelenleg Lando Norris áll jobban, a brit 39 megszerzett pontjával vezeti a bajnoki tabellát.