Kategória: Formula 2

  • F2: Russell és De Vries nyert Franciaországban

    F2: Russell és De Vries nyert Franciaországban

    Az F2 mezőnye már túl van mindkét versenyén a Paul Ricardon, ahol két F1-es csapat junior pilótája ünnepelhetett futamgyőzelmet.

    A szombati első versenyt a Mercedes fiatalja George Russel várhatta az első rajtkockából. Jól indult a verseny a brit számára, hiszen két bajnoki riválisa Lando Norris és Artem Markelov sem tudott könnyedén elrajtolni, a már szokásosnak tekinthető kuplung gondok miatt.

    Az időmérőn motorgondokkal küzdő Alexander Albon és Ralph Boschung a futamot is feladni kényszerült, szintén motorgond miatt.

    A verseny első felében Sergio Sette Camara autózott Russel mögött, és ők ketten olyanok voltak, mintha más ligában lennének, hamar ott hagyták a mezőnyt. Az ART pilótája az utolsó körökben gumi túlmelegedéssel küszködött, így az üldözője esélyt kapott a győzelemre. Többször is próbálta megelőzni,  végül azonban ebben a sorrendben futottak be.

    Mögöttük több, mint fél perces hátrányban érkezett meg az egykori Forma-1-es pilóta Roberto Merhi. A spanyol öröme azonban nem tartott sokáig, alacsony guminyomás miatt kizárták őt a futamról.

    A dobogós helyezést így a Luca Ghiotto örökölte meg, aki kihasználta azt, hogy Nyck De Vries rosszul reagált a változó körülményekhez. A holland így csak az ötödik lett, kettejük között Antonio Fuoco végzett.

    A hatodik a helyen a másik Charouz-os autóval Deletraz végzett. Hetedik Latifi, nyolcadik pedig Makino lett. A legjobb tízet pedig Nirei Fukuzumi és Arjun Maini zárta.

    Formula 2, Francia Nagydíj, első futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPATA KÖR KÜLÖNBSÉG
    1 George Russell ART Grand Prix 30 58:28.750
    2 Sergio Sette Camara Carlin 30 + 1.108
    3 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 30 + 37.879
    4 Antonio Fuoco Charouz Racing System 30 + 43.655
    5 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 30 + 45.680
    6 Louis Deletraz Charouz Racing System 30 + 53.226
    7 Nicholas Latifi DAMS 30 + 1:16.951
    8 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 30 + 1:17.343
    9 Nirei Fukuzumi BWT Arden 30 + 1:20.384
    10 Arjun Maini Trident 30 + 1:30.605
    11 Jack Aitken ART Grand Prix 30 + 1:32.469
    12 Maximilian Gunther BWT Arden 30 + 1:37.662
    13 Santino Ferrucci Trident 29 + 1 kör
    14 Artem Markelov RUSSIAN TIME 29 + 1 kör
    15 Roy Nissany Campos Vexatec Racing 29 + 1 kör
    16 Lando Norris Carlin 29 + 1 kör
    Roberto Merhi MP Motorsport 30 Kizárva
    Alexander Albon DAMS 18 Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport 12 Kiesett
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 7 Kiesett

     

    A második, fordított rajtrácsos futamnak Tadasuke Makino vághatott neki az élről. A japán nem rajtolt jól, ezt kihasználva pedig Nicholas Latifi, Louis Deletraz és Nyck de Vries is elé tudott kerülni.

    Négy kör után a svájci megelőzte Latifit a DRS segítségével és átvette a vezetést. Nem sokkal később pedig a Premás is megelőzte a kanadait.

    Féltávnál pedig De Vries át is vette a vezetést, és onnantól kezdve nem engedte ki a kezéből a futamgyőzelmet, ezzel a Prema az idei első sikerét ünnepelhette.

    Luca Ghiotto a második versenyen is a dobogó legalsó fokát szerezte meg, csak úgy, mint szombaton.

    A verseny utolsó köreiben a Fuoco-Sette Camara-Norris trió szolgáltatta az izgalmakat. Végül Norris meg tudta előzni Carlinos csapattársát, de Fuocoval már nem bírt. Mögöttük Albon futott be a célba a hetedik helyen.

    Latifi gumijai a verseny végére teljesen elfogytak, emiatt a harmadik helyről a nyolcadikig esett vissza, így egy bajnoki ponttal gazdagodott.

    Nem zárt jó futamot az ART Grand Prix, Aitken már a felvezető körben kiállt, Russel pedig az utolsó körökben esett ki. Utóbbinak köszönhetően Lando Norris vezeti továbbra is az összetettet, 13 ponttal Russel előtt és 29-cel De Vries előtt.

    Formula 2, Francia Nagydíj, sprint futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÖR KÜLÖNBSÉG
    1 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 21 38:28.325
    2 Louis Deletraz Charouz Racing System 21 + 9.648
    3 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 21 + 9.870
    4 Antonio Fuoco Charouz Racing System 21 + 16.678
    5 Lando Norris Carlin 21 + 17.752
    6 Sergio Sette Camara Carlin 21 + 20.405
    7 Alexander Albon DAMS 21 + 20.732
    8 Nicholas Latifi DAMS 21 + 24.445
    9 Santino Ferrucci Trident 21 + 35.726
    10 Roy Nissany Campos Vexatec Racing 21 + 41.643
    11 Maximilian Gunther BWT Arden 21 + 49.489
    12 Nirei Fukuzumi BWT Arden 21 + 53.765
    13 Arjun Maini Trident 21 + 59.010
    14 Artem Markelov RUSSIAN TIME 20 + 1 kör
    15 Roberto Merhi MP Motorsport 20 + 1 kör
    16 Ralph Boschung MP Motorsport 20 + 1 kör
    17 George Russell ART Grand Prix 19 + 2 kör
    18 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 19 + 2 kör
    Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 6 Kiesett
    Jack Aitken ART Grand Prix 0 Nem indult
  • Russell nyerte az F2-esek időmérőjét Franciaországban

    Russell nyerte az F2-esek időmérőjét Franciaországban

    George Russell megszerezte pályafutása első pole-pozícióját a Formula 2-es bajnokságban, miután egy remek teljesítménnyel utalta maga mögé a mezőnyt.

    A Mercedes juniorja már az első etap során komoly tempót diktált, közel fél másodperccel volt gyorsabb mindenkinél, de azzal is tisztában volt, hogy még javulnia kell majd az első rajtkockához.

    Végül további három tizedet javítva megnyerte a paul ricardi kvalifikációt, bő egy tizeddel megelőzve Alexander Albont. A 30 perc során egyébként a nagy meleggel is meg kellett küzdeniük a pilótáknak.

    Az utolsó etapig jól álló Nyck De Vries technikai problémára panaszkodott, a gyors köre végén. A holland leggyorsabb első szektort futott, emiatt pedig érthetően csalódott volt a probléma miatt:„Ez az én pole-om volt, nagyon jó körön voltam.” – mondta a rádióban. A Prema versenyzője így kénytelen volt megelégedni a nyolcadik rajthellyel.

    A bajnoki éllovas Lando Norris komoly energiát mozgósítva szerezte meg a harmadik helyet. Legközelebbi bajnoki riválisa Artem Markelov nem lehetett elégedett, egyrészt hibákat is elkövetett az időmérőn másrészt meg csak a hetedik lett.

    A monacói sérülése után visszatérő Sergio Sette Camara kiváló formát mutatott, övé lett a negyedik rajtkocka.

    A harmadik sorban majd a Camposos Luca Ghiotto és Russell ART-os csapattársa Jack Aitken lesz. Utóbbi hátránya már jelentős a csapattársához képest.

    A legjobb tíz mezőnyét Louis Deletraz és Nicholas Latifi zárta.

    Formula 2 , Francia Nagydíj, Időmérő edzés végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG KÖR
    1 George Russell ART Grand Prix 1:44.469 11
    2 Alexander Albon DAMS +0.166 10
    3 Lando Norris Carlin +0.312 10
    4 Sergio Sette Camara Carlin +0.623 11
    5 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +0.640 10
    6 Jack Aitken ART Grand Prix +0.674 10
    7 Artem Markelov RUSSIAN TIME +0.781 10
    8 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +0.800 9
    9 Louis Deletraz Charouz Racing System +0.809 11
    10 Nicholas Latifi DAMS +1.013 10
    11 Maximilian Gunther BWT Arden +1.139 10
    12 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +1.252 10
    13 Santino Ferrucci Trident +1.270 11
    14 Roberto Merhi MP Motorsport +1.284 10
    15 Antonio Fuoco Charouz Racing System +1.450 11
    16 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +1.476 10
    17 Arjun Maini Trident +1.552 10
    18 Nirei Fukuzumi BWT Arden +1.591 10
    19 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +1.681 10
    20 Ralph Boschung MP Motorsport +2.031 6
  • Lando Norris üzeni: Nem a méret a lényeg!

    Lando Norris üzeni: Nem a méret a lényeg!

    Lando Norris, F2-es versenyző, a McLaren felfedezettje, igencsak jó humorú brit versenyző, ezt hangoztattuk már korábban is. Ezt pedig legújabb Instagram posztja is bizonyítja.

    Daniel Ricciardóhoz hasonlóan, Norrisnak is van egy dobogós szokása. Ő azonban nem a cipőjéből iszik, hanem leugrik a dobogóról, és azzal a lendülettel a földhöz üti a pezsgősüveg alját, alaposan felrázva ezzel, hogy aztán jól szétlocsolhassa. Egy ilyen jelenetet örökít meg a most kiposztolt fotója is, melyen az látható, hogy az F2-es versenyzők csak egy egészen kis üveg pezsgőt kaptak, Norris technikájának köszönhetően azonban annál nagyobb sugárban spriccelt ki belőle az ital.

    „Nem az üveg mérete számít.” – írta Norris a képhez. „Hanem az, hogy mit csinálsz vele.”

    https://www.instagram.com/p/BkNqhVnBVmD/?taken-by=landonorris

  • Latifi jövőre már az F1-ben versenyezne

    Latifi jövőre már az F1-ben versenyezne

    Nicholas Latifi, a jelenleg Forma-2-ben vitézkedő 22 éves versenyző 2019-ben feljebb lépne és Forma-1-es versenyülést szeretne magának.

    A kanadai pilóta jelenleg a Force India tesztversenyzője, pénteken pedig az első szabadedzésen pályára gurulhat hazai közönsége előtt. Latifi tavaly még a Renault tartalékversenyzője volt, az idei szezont megelőzően váltott a Force Indiára.

    Elmondása szerint boldog a döntésével, hiszen a Renaultnál Nico Hülkenberg és Carlos Sainz helye is biztosnak tűnik, a Force Indiánál viszont lát lehetőséget.

    “A Renaultnál valószínűleg Carlos (Sainz) és Nico (Hülkenberg) is marad, a Force Indiánál azonban nem tudjuk Sergio (Perez) és Esteban (Ocon) terveit.”

    “Nem akarok még egy szezont a Forma-2-ben maradni, az F1 a célom” – tette hozzá.

    Édesapja, a rendkívül erős anyagi háttérrel rendelkező Michael nemrég vásárolt részesedést a McLarennél, így Nicholasnak akár a wokingiaknál is lehet esélye.

    “Nem te vagy az első, aki az édesapámról kérdez. A pénz nem garancia a sikerre. Megtanultam már, hogy ebben a bizniszben eredményekre is szükség van” – mondta Nicholas a Le Journal de Montreal riporterének kérdésére.

  • Boullier: De Vries több pontot érdemelt volna

    Boullier: De Vries több pontot érdemelt volna

    Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója úgy véli, Nyck de Vries több pontot szerezehetett volna a Forma-2-es bajnokság 2018-as szezonjának eddigi versenyhétvégéin.

    A McLaren szerencsés helyzetben van, hiszen de Vries és Lando Norris személyében két versenyzővel képviselheti magát az F2-ben.

    Lando Norris jelenleg a bajnokság első helyén áll, de Vries azonban csak a hatodik helyet foglalja el.

    „Nyck hosszú ideje velünk van, elsődleges dolga a szimulátorhoz kapcsolódik. Azon kevés versenyzők egyike, akik a versenyhétvégék között és a versenyhétvégéken is segítenek fejleszteni a teljesítményünket” – mondta Boullier.

    „A tavalyi bajnok F2-es csapatnál versenyez, így minden adott ahhoz, hogy teljesítsen. Jó tempót mutatott eddig, de néhány hibát is vétett. Több megszerzett pontnak kellene a neve mellett lennie. Adjunk neki még egy kis időt, aztán majd meglátjuk, hogy képes lesz-e megmutatni a benne rejlő potenciált” – tette hozzá.

  • Sok baleset tarkította az Forma-2-esek monacói hétvégéjét

    Sok baleset tarkította az Forma-2-esek monacói hétvégéjét

    Akárcsak a Forma-1, úgy a Forma-2-esek mezőnye is a monacói hercegségben versenyzett ezen a hétvégén. Két izgalmas és sok balesettel teli futamon vannak túl.

    A pénteki első versenyen csupán 19 autó állt a rajthoz, miután a csütörtöki kvalifikáción Sergio Sette Camara kisebb sérülést szenvedett.

    Az időmérőt Alexander Albon nyerte, mellőle pedig a Premás Nyck De Vries indulhatott. A rajt után rögtön meg is történt az első baleset, Luca Ghitottot szorították a falhoz, aminek következtében az olasz autója összetört és a pályára küldték a biztonsági autót.

    Az újraindítás után De Vries szorongatta Albont, majd George Russel a Rascasse kanyarban ment a falnak, egy sikertelen előzési kísérlet után. Ezután kezdődtek az első bokszkiállások azoknak, akik a lágyabb gumikon rajtoltak.

    A 13.körben pedig elérkezett a második biztonsági autós fázis is, amikor a bajnoki éllovas, Lando Norris ütötte ki Ralph Boschungot a célegyenes ráfordítójában.

    Időközben az élen álló kettős, Albon és De Vries is egyszerre hajtott a bokszba, ám a thaiföldi elég későn fordult be, így a holland már nem tudta elkerülni az ütközést. A versenyt tudták folytatni, de az autójuk mindkettejüknek megsérült, így nem sokkal később feladták a futamot. A vezetést így Markelov örökölte meg.

    Az orosz pilóta egy elnyújtott taktikán volt, ami kifizetődött neki, hiszen magabiztosan nyerte meg a futamot. A második helyen Sean Gelael a harmadikon pedig Roberto Merhi végzett, utóbbinak ez volt az első dobogós helyezése a sorozatban.

    A verseny után a bokszutcai balesetben Albont találták vétkesnek, aki öt helyes rajtbüntetést kapott a sprintversenyre.

    Forma-2 monacói első futam végeredménye

    poz pilóta csapat különbség kör
    1 Artem Markelov RUSSIAN TIME 1:02:03.286 42
    2 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing + 10.713 42
    3 Roberto Merhi MP Motorsport + 15.489 42
    4 Louis Deletraz Charouz Racing System + 19.236 42
    5 Arjun Maini Trident + 20.135 42
    6 Lando Norris Carlin + 20.637 42
    7 Jack Aitken ART Grand Prix + 21.986 42
    8 Antonio Fuoco Charouz Racing System + 23.855 42
    9 Nicholas Latifi DAMS + 24.861 42
    10 Nirei Fukuzumi BWT Arden + 30.944 42
    11 Maximilian Gunther BWT Arden + 31.532 42
    12 Roy Nissany Campos Vexatec Racing + 49.749 42
    13 Santino Ferrucci Trident + 1:27.441 42
    14 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME + 3 kör 39
    Alexander Albon DAMS Kiesett 22
    Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing Kiesett 19
    Ralph Boschung MP Motorsport Kiesett 11
    George Russell ART Grand Prix Kiesett 5
    Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing Kiesett 0
    Sergio Sette Camara Carlin Nem indult 0

     

    A szombati második versenyen, a fordított rajtrácsnak köszönhetően Antonio Fuoco kezdhette meg a versenyt az első rajtkockából.

    A rajt ismételten nem volt probléma mentes, a már megszokott dolognak számító lefulladások voltak. Nyck De Vries és Tadasuke Makino autója sem indult el, ráadásul a japán pilótát hátulról el is találta Luca Ghiotto. A Campos autó nem sérült meg túlságosan. Mindhármukat betolták a bokszba, és Makino kivételével mindenki tudta folytatni a versenyt, igaz már kör hátrányban.

    A rajt Norrisnak és Markelovnak sikerült legjobban, előbbi pedig már Fuocot támadta az első helyért. A VSC fázis után az élen álló kettős hamar ellépett az üldözőktől. A második helyről rajtoló Jack Aitken pedig technikai probléma miat adta fel a versenyt.

    Nem sokkal a zöld zászló után Sean Gelael csapta oda az autóját az uszodánál. Így ezen a futamon először gurult a pályára a Safety Car.

    Miután ismét szabad lett a pálya az élen álló duó, kiegészülve Deletraz-val kicsit meglépett. Mögöttük viszont Maini és Markelov vívott komoly csatát. A Russian Time pilótája aztán egy remek előzéssel maga mögé utasította az indiait.

    A 20. körben Goerge Russel lemásolta Max Verstappen balesetét az uszodánál, így az ART GP pilótája két kieséssel zárt a hercegségben.

    Négy kör volt hátra a versenyből, amikor egy csúnya baleset történt. Az alagút után, a pálya leggyorsabb pontján Roy Nissany nagyon hamar fékezett, emiatt pedig Albon hátulról felöklelte őt, így mindketten kiestek. Az autókat hamar eltakarították, így gyorsan újra indult a verseny.

    Ezzel viszont még nem volt vége, két körrel később a Rascasse kanyarban Nirei Fukuzumi és Santino Ferrucci is elmérte a féktávot, ami miatt mindketten találkoztak a fallal.

    A verseny így a Safety Car mögött ért véget. Aminek a végén Antonio Fuoco ünnepelhetett, Lando Norris és Louis Deletraz mellett. A verseny után azonban több büntetést is kiosztottak: Fuoco, Norris és Merhi is kisebb-nagyobb időbüntetést kapott, amiért nem lassítottak kellőképen a VSC alatt. Az olasz így is megtarthatta a győzelmét, Norris azonban egy helyet bukott, így az újonc Charouz Racing kettős győzelmet ünnepelhetett Monacóban.

    Négy futam után a pontversenyben Lando Norris vezet 98 ponttal, a második helyen holtverseny van Artem Markelov és Alexander Albon között, ők egyaránt 71 pontosak. Utánuk pedig George Russel következik 62 egységgel.

    Forma-2 monacói második futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÖR KÜLÖNBSÉG
    1 Antonio Fuoco Charouz Racing System 30 48:45.173
    2 Louis Deletraz Charouz Racing System 30 + 1.269
    3 Lando Norris Carlin 30 + 1.472
    4 Artem Markelov RUSSIAN TIME 30 + 3.291
    5 Arjun Maini Trident 30 + 6.649
    6 Maximilian Gunther BWT Arden 30 + 7.155
    7 Roberto Merhi MP Motorsport 30 + 10.299
    8 Nicholas Latifi DAMS 30 + 11.442
    9 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 29 + 1 kör
    10 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 29 + 1 kör
    11 Nirei Fukuzumi BWT Arden 27 + 3 kör
    12 Santino Ferrucci Trident 27 + 3 kör
    Roy Nissany Campos Vexatec Racing 25 Kiesett
    Alexander Albon DAMS 25 Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport 20 Kiesett
    George Russell ART Grand Prix 18 Kiesett
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 3 Kiesett
    Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 2 Kiesett
    Jack Aitken ART Grand Prix 1 Kiesett
  • Apja McLarenes befektetésének nincs köze Latifi karrierjéhez

    Apja McLarenes befektetésének nincs köze Latifi karrierjéhez

    A McLaren máris tagadja, hogy új társtulajdonosuknak köze lenne az F2-es versenyzőhöz, Nicholas Latifihez, jobban mondva az ő versenyzői karrierjéhez.

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy új befektetőt talált a McLaren, méghozzá az említett versenyző édesapja, Michael Latifi személyében.

    A csapat szóvivője szerint azonban a megállapodásnak semmi köze Nicholas Latifi versenyzői karrierjéhez.

    „Nem képezi vita tárgyát, hogy van-e kapcsolat Michael Latifi McLarenes befektetése és Nicholas Latifi versenyzői karrierje között.” – mondta a szóvivő a holland Formula 1-nek. „Ez egy olyan megállapodás melyben a McLaren és Michael Latifi egyenlő felek.”

  • Markelov nagyon őszintén elmondta, miért nem fogadna el Red Bull ajánlatot

    Markelov nagyon őszintén elmondta, miért nem fogadna el Red Bull ajánlatot

    Felmerült a napokban, hogy a Toro Rosso talán megválni tervez Brendon Hartley-tól. Többen is szóba jöttek már a helyére, Pascal Wehrleintől kezdve, több junior versenyzőig, illetve az sem kizárt, hogy a Honda egy japánt tenne a csapatba, így Nirei Fukuzumi neve is előkerült.

    A Renault fejlesztő versenyzője, a Formula 2-ben versenyző, Artem Markelov azonban azt mondta, hogy őt például nem érdekelné a Red Bull-Toror Rosso lehetőség, és ezt meg is indokolta.

    „Hogy elfogadnám-e Hartley helyét? Ha a Renault azt mondaná, hogy menj, ott a lehetőség. De saját akaratomból nem ülnék be a Toro Rossóba.” – mondta a Sport FM-nek. „Ismerve Dr (Helmut) Markót, ismerve, hogy lerombolja a fiatal versenyzők karrierjét, erre nekem nincs szükségem. Olyan pletykák is vannak, hogy Christian Horner elhagyná a Red Bullt, és hogy a Red Bull elhagyná a Forma-1-et. Szóval vannak pletykák, de nem tudom milyen kilátások vannak a Toro Rossónál és a Red Bullnál.”

    [poll id=”70″]

  • Norris: De Vries csak egy versenyző a sok közül

    Norris: De Vries csak egy versenyző a sok közül

    Lando Norrist, a Forma-2-es bajnokság éllovasát kérdeztük Barcelonában arról, hogy a bajnoki cím megszerzéséért folytatott harcban külön presztízskérdésnek érzi-e, hogy a mezőny másik McLaren juniorját, Nyck de Vriest is megverje a szezon végén.

    „Nyck csak egy versenyző a sok közül. Nem koncentrálok arra, hogy előtte végezzek. Meg akarom nyerni a Forma-2-t és a legjobbamat próbálom nyújtani, miközben a lehetőségeimhez mérten a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtöm be” – mondta a 18 éves brit tehetség.

    „Nyck nem vezeti a bajnokságot, nem is második, nem is harmadik, szóval nem koncentrálok rá. Mindenkit le akarok győzni.”

    „A saját munkámra összpontosítok, és a lehető legtöbb megszerezhető ponttal próbálom megnyerni a bajnokságot”- tette hozzá.

    A McLaren jelen állás szerint kétség kívül Norrist preferálja de Vries-zel szemben, a holland versenyzőnek tehát nagy szezont kell teljesítenie ahhoz, hogy előrébb helyezze magát a wokingiak listáján.

  • Russell pénzbüntetést kapott a vizespalack eldobásáért

    Russell pénzbüntetést kapott a vizespalack eldobásáért

    George Russell ugyan megtarthatta barcelonai első futamos győzelmét, de 3000 eurós büntetést kapott az ART csapat, amiért Russell kidobta vizes palackját az autóból.

    A palack kilazult helyéről a verseny során és Russell a hetedik körben, virtuális safety car fázis alatt a pálya szélére ment és kihajította azt autójából, hogy ne zavarja tovább.

    „Kicsit mozgott, így mikor kanyarodni próbáltam, nem volt helye a karomnak.” – mondta Russell az Autosportnak. „Sikerült leszedni és három körön át a lábaim között tartottam. Az első boxkiállásig terveztem tartani, hogy biztonságosan kidobhassam. De mikor láttam a virtuális safety caros lehetőséget, azt gondoltam, hogy ez biztonságos alkalom arra, hogy megszabaduljak tőle, de végül 3000 eurós bírságot kaptam érte és egy büntetőpontot.”

    A palack eleve csak elővigyázatosságból került be az autóba, hogy a mérlegelésen biztosan elérjék a minimum súlyt.

    „Azért volt bent, mert mikor előzetesen a mérlegre álltam, kevesebbet nyomtam, mint vártuk, szóval betettük a palackot, egy utolsó pillanatos megoldás volt.” – mesélte a versenyző. „Bele lett ragasztva az autóba. Aztán kiderült, hogy amúgy is rendben volt még a súlyom, így erre nem lett volna szükségünk.”

    „Nem ideális dolog, csak egy extra valami, amire gondolnom kellett, és ekkor vezettem is a versenyt.”