Kategória: Formula 2

  • Extra F2-es teszt lesz, hogy a Hungaroringen visszatérhessenek az állórajtokhoz

    Extra F2-es teszt lesz, hogy a Hungaroringen visszatérhessenek az állórajtokhoz

    Minden Formula 2-es csapat 100 kilométer extra tesztlehetőséget kap annak érdekében, hogy kiküszöböljék az álló rajtok problémáját, mikor is új erőforrást és kuplungot kapnak majd.

    Az elmúlt versenyhétvégéken ugyanis a safety car mögül rajtolt a mezőny, mivel gond volt a kuplungokkal, és igen sok volt a lefulladás a rajtrácson.

    Az FIA és az F2 azt tervezi, hogy a Hungaroringen térnek vissza az állórajtokra.

    Különös problémát észleltek a motorban, ami miatt nincs elegendő forgatónyomaték a kuplung fogáspontjánál, így gyakori a lefulladás. Ezen kívül olyan megbízhatósági problémával is szembesültek, melyek befolyásolják az egyenesbeli sebességet és a nyomatékot. Ezen problémák megoldásán dolgozik most a Mecachrime.

    A silverstone-i hétvége után mind a 20 motort visszahívták. Egy hét elteltével a csapatok egy továbbfejlesztett erőforrást és kuplungot kapnak majd vissza, valamint egy szett szuperlágy gumit, 100 km rajtgyakorlásra.

  • Ferrucci elnézést kért a viselkedéséért

    Ferrucci elnézést kért a viselkedéséért

    A Formula 2-ben szereplő Santino Ferrucci elnézést kért a Brit Nagydíj sprintversenyén tanúsított viselkedése miatt.

    Ahogy arról korábban beszámoltunk, több, súlyos szabályszegést is elkövetett az amerikai pilóta az elmúlt hétvégén, és a Formula 2-ben példátlannak számító büntetés halmot szabtak ki rá.

    A Haas fiatal pilótája a Twitter oldalán kért bocsánatot.

    „Nincs más mentségem csupán az a tény, hogy egy húsz éves olasz-amerikai srác vagyok mély szenvedéllyel a motorsport iránt, amely egy rendkívüli érzelmekkel átszőtt sport. Sok provokáció vezetett a mentális elgyengülésemhez, de tudom, ez nem mentség. Biztosíthatok mindenkit arról, hogy ez nem fog újra megtörténni.”

    Ezen kívül külön is elnézést kért a szponzoraitól, a Tridenttől, a Haastól, az FIA-tól, az F2-től, valamint a rajongóitól, barátaitól és a családjától is.

    Azt is elmagyarázta, hogy miért nem jelent meg a versenybírók előtt. Ezen kihágást azzal indokolta, hogy egy roppant hosszúra elnyúlt dopping teszt miatt nem volt ideje, mert sietett a repülőre, mert sürgős családi problémák léptek fel.

    Ferrucci eltiltása után a csapata a Trident is egy Twitter üzenetbe reagált a történtekre, amelyben elmondták, hogy a csapat teljes mellszélességgel kiáll Arjun Maini és családja mellett, a sportszerűtlen és mindenek előtt a civilizálatlan viselkedésért, aminek az áldozata volt.

    https://twitter.com/SantinoFerrucci/status/1016417311341924352

  • Két versenyes eltiltást kapott Santino Ferrucci

    Két versenyes eltiltást kapott Santino Ferrucci

    Súlyos büntetést kapott a Formula 2-es Trident csapat versenyzője és a Haas junior pilótája Santino Ferrucci. Az amerikai pilóta számos kihágást követett el a brit hétvégén, ami miatt pénzbüntetést és két versenyhétvégére szóló eltiltást is kapott.

    Valamennyi szabályszegése a vasárnapi sprint versenyen történt. Első és egyben legsúlyosabb kihágása a futam utáni levezető körön történt, amikor szándékosan nekiment csapattársának Arjun Maininak. Ezzel súlyosan megsértette a sportszabályzatot.

    Miután a csapat is elismerte, hogy az amerikai mozdulata szándékos volt, ezért a versenybírók magukhoz rendelték, de ő ezt visszautasította.

    Ennek következtében az amerikai versenyzőt eltiltották a soron következő két Formula 2-es fordulóról, azaz nem vehet részt a magyar és a belga versenyhétvégén sem, valamint egy igen nagy, 60 ezer eurós büntetést is kapott pluszban.

    Ezzel még nem volt vége. Egy másik esetben is vétkesnek találták. Szintén a csapattársával, Mainival csatázott, és a négyes kanyarban szándékosan leszorította őt a pályáról. A versenybírók emiatt is magukhoz kérették a fiatal pilótát, aki ezt újfent visszautasította. Ezután pedig kizárták a sprintversenyről.

    Ezen kívül pedig megsértett azt a pontot is, miszerint tilos telekommunikációs eszközt az autóban tartani. Emiatt további hatezer eurós büntetést szabtak ki rá.

  • Russell kettős dobogóval növelte előnyét az összetettben

    Russell kettős dobogóval növelte előnyét az összetettben

    Az ART Grand Prix pilótája George Russell mindkét Formula 2-es futamon dobogóra tudott állni hazai közönség előtt, amivel elhúzott Lando Norristól a pontversenyben.

    A szombati fő futamot a bajnoki éllovas Russell várhatta az első helyről, aki egyébként az utolsó két fő futamot megnyerte, a Paul Ricardon és a Red Bull Ringen is.

    A Mercedes juniorja egészen a bokszkiállásig vezette is a versenyt, amikor is a bal első kerekénél nem működött a pisztoly, ezért azt ki kellett cserélni. Ez az idő pedig elég volt az üldöző, Alexander Albonnak, hogy átvegye a vezetést.

    Ez a kis hibával még nem ért véget az ART pechszériája, hiszen Russell és csapattársa Aitken is gyorsan hajtott a bokszutcában, amiért öt másodperces időbüntetést kaptak.

    A versenyt végül magabiztosan nyerte a DAMS brit születésű thaiföldi pilótája Alexander Albon, mögötte a büntetéssel együtt is George Russell végzett, aki még megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, ezzel megkapta a plusz pontokat is. Bajnoki riválisa, a hatodik helyről induló Lando Norris csak az egy pontot jelentő tizedik helyen végzett.

    Fuoco személyében a Charouz csapat újabb dobogónak örülhetett, aki nagyot csatázott Sette Camarával, a brazil autója viszont a verseny vége felé kigyulladt. A csapattársa Deletraz az utolsó körben előzte meg Ghiottot, így megszerezte a negyedik pozíciót.

    A bajnoki címre törő Artem Markelov és Nyck De Vries kettős lett a hatodik és a hetedik.

    Ausztria után ismét remek verseny tempót diktált az Ardennel Maximilian Gunther, aki a nyolcadik hellyel megszerezte a sprint futamra a pole-pozíciót, csapattársa Fukuzumi technikai probléma miatt feladta a futamot.

    A leghosszabb, kemény gumis etapot Ralph Boschung futotta, akinek ezért a jutalma a kilencedik hely és két bajnoki pont lett.

    Az utolsó kieső Sean Gelael volt, aki Norrisszal csatázott, majd összeért a brittel, de ő húzta a rövidebbet.

    Aitken a verseny végén kapott még egy öt másodperces büntetést, amivel az eredeti nyolcadik pozíciója helyett végül csak a 13.lett.

    Formula 2, Brit Nagydíj, fő futam végeredménye

    POz Pilóta csapat kör különbség
    1 Alexander Albon DAMS 29 52:04.519
    2 George Russell ART Grand Prix 29 +9.783
    3 Antonio Fuoco Charouz Racing System 29 +18.507
    4 Louis Deletraz Charouz Racing System 29 +26.689
    5 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 29 +27.016
    6 Artem Markelov RUSSIAN TIME 29 +27.107
    7 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 29 +28.034
    8 Maximilian Gunther BWT Arden 29 +34.021
    9 Ralph Boschung MP Motorsport 29 +37.227
    10 Lando Norris Carlin 29 +39.620
    11 Roberto Merhi MP Motorsport 29 +39.971
    12 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 29 +40.132
    13 Jack Aitken ART Grand Prix 29 +42.930
    14 Arjun Maini Trident 29 +54.855
    15 Roy Nissany Campos Vexatec Racing 29 +58.064
    16 Santino Ferrucci Trident 29 +59.394
    17 Nicholas Latifi DAMS 29 +59.764
    Sergio Sette Camara Carlin 23 Kiesett
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 20 Kiesett
    Nirei Fukuzumi BWT Arden 13 Kiesett

     

    A vasárnap délelőtti futamnak így Gunther és De Vries vághatott neki az első sorból.

    A német pilóta viszonylag sima rajt-cél győzelmet aratott, ezzel megszerezte első F2-es diadalát. A verseny első szakaszában De Vries és Markelov, a végén pedig Russell és Norris szorongatta őt.

    A Mercedes tartalékpilótája a hetedik helyről indulhatott, majd szép sorjában megelőzte Ghiottot, Fuocot, Deletrazt, Markelovot és a végén De Vriest is, így egy újabb második helyet szerzett. Ráadásul az utolsó három körben ledolgozta a négy másodperces hátrányát is Guntherhez képest, de már az előzésre nem volt lehetősége.

    Így is még tovább növelte előnyét a bajnokságban Norris előtt, aki szintén hasonló felzárkózást mutatott, a tizedik helyről a harmadikig kapaszkodott fel.

    A McLaren juniorja számára a verseny kulcs pillanata az volt, amikor a 15.körben megtámadta és egy remek előzéssel megelőzte Fuocot. Az olasz leszorította a britet, aki a pályára visszatérve eltalálta a Charouz oldalát, amely a kavicságyban végezte. A Ferrari akadémista a leszorításért kapott egy tíz másodperces büntetést is, de mivel kiesett így lényegtelen volt.

    De Vries gumijai a verseny végére teljesen elfogytak, így Markelov, Deletraz és Ghiotto is megelőzte őt.

    A szombati győztes Alexander Albon szerezte meg az utolsó pontot. Mögötte a két MP Motorsportos Ralph Boschung és Roberto Merhi végzett.

    Gunther csapattársa Fukuzumi pedig egy újabb technikai gond miatt el sem tudott rajtolni.

    Formula 2, Brit Nagydíj, sprintverseny végeredmény

    poz pilóta csapat különbség
    1 Maximilian Gunther BWT Arden 37:09.802
    2 George Russell ART Grand Prix +0.521
    3 Lando Norris Carlin +2.505
    4 Artem Markelov RUSSIAN TIME +9.925
    5 Louis Deletraz Charouz Racing System +12.005
    6 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +13.051
    7 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +13.930
    8 Alexander Albon DAMS +14.007
    9 Ralph Boschung MP Motorsport +14.685
    10 Roberto Merhi MP Motorsport +16.488
    11 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +19.633
    12 Jack Aitken ART Grand Prix +23.653
    13 Arjun Maini Trident +24.041
    14 Santino Ferrucci Trident +27.719
    15 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +32.166
    16 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +33.319
    17 Nicholas Latifi DAMS +34.043
    18 Sergio Sette Camara Carlin +47.913
    Antonio Fuoco Charouz Racing System Kiesett
    Nirei Fukuzumi BWT Arden Nem indult

     

    Ami pedig a bajnokságot illeti, Russell 170 ponttal vezet, Norris neve mellett 133 egység szerepel. A harmadik, negyedik és ötödik helyen álló Alexander Albon (115), Artem Markelov (110) és Antonio Fuoco (97) is közeledett Norrishoz.

    A csapatoknál pedig holtverseny van az élen, az ART és a Carlin is egyaránt 219 ponttal áll. A harmadik helyen pedig a Charouz Racing System 159 ponttal.

  • George Russell „lemásolná” Charles Leclerc-et

    George Russell „lemásolná” Charles Leclerc-et

    A Mercedes juniorja, George Russell abban bízik, hogy Charles Leclerc-féle hatásos teljesítményt tud majd felmutatni annak érdekben, hogy F1-es ülést kaphasson.

    Leclerc, aki ma már a Sauber versenyzője, 2016-ban bajnok lett GP2-ban, tavaly pedig Formula 2-ben. Russell tavaly GP3-as bajnok lett és jelenleg vezeti a bajnokságot F2-ben. Jövőre pedig már szeretne F1-es versenyző lenni.

    „Szerintem változnak kicsit az idők, hiszen már Verstappen, Ocon és Leclerc is az F1-ben van.” – mondta Russell. „Ezek a srácok csak jöttek, és kihívás elé állították a mezőny tapasztalt versenyzőit. Szerintem Charles most remek példát mutat arra, hogy milyen versenyképes junior széria a mienk (az F2), és én pedig megnyertem tavaly a GP3-at, most pedig vezetem az F2-t.”

    Hozzáteszi, hogy Mercedeses és Force Indiás tesztlehetőségei okán úgy érzi, késze áll az F1-re. Nagy kérdés, hogy lesz-e valahol hely számára.

    „Ha lehetőség adódna helyettesíteni valakit ezen a hétvégén Silverstone-ban, én késznek érzem rá magam. Komoly szimulátoros munkát végeztem a Mercedesszel az elmúlt két évben. Több napot teszteltem a Mercedesszel és a Force Indiával, és magabiztos vagyok, élni tudnék a lehetőséggel.”

    Ahhoz azonban, hogy Russell F2-es bajnok lesz-e idén, ahhoz honfitársának, Lando Norrisnak is lesz még egy-két szava.

  • Rajt-cél győzelemmel zárta a hétvégét Artem Markelov

    Rajt-cél győzelemmel zárta a hétvégét Artem Markelov

    Artem Markelov magabiztosan nyerte az F2-esek sprintversenyét, Russel előtt, utóbbi ezzel pedig a bajnokság élére is ugrott.

    A fordított rajtrácsnak köszönhetően a két Russian Time-os autó állt az első sorban. A módosított szabályok miatt gördülő rajt volt ezen a versenyen is. Markelov jól rajtolt és remek gumikezelésének köszönhetően simán megnyerte a futamot. Csapattársa Tadasuke Makino viszont nem zárt ilyen jó futamot.

    A szombati nap embere, Roberto Merhi csak a bokszutcából vághatott neki a versenynek.

    A két bajnoki éllovas Russel és Norris egymás mellől indult. A Mercedes juniorja a verseny elején nagy tempót diktált, és hét kör alatt már a második helyen találta magát. Innentől kezdve már csak a gumikra figyelt, és nyugodtan behozta az autóját a második helyre.

    Felemás versenyt zártak a bajnoki éllovas Carlin versenyzői. Sette Camara jó teljesítménnyel szerezte meg a pódium legalsó fokát, csapattársa Norris azonban sokat küszködött, ami miatt csak a 11.lett, ezzel pedig elvesztette a vezető helyét a bajnokságban.

    A negyedik helyen Antonio Fuoco végzett, a Ferrari fiatalja az első futamhoz hasonlóan ismét sokat tudott előre lépni a rajtpozíciójához képest. Mögötte Alexander Albon zárt, aki a verseny első felében sokat csatázott Norris-szal, de a thaiföldi jobban menedzselte az abroncsokat. A második helyről induló Tadasuke Makino lett a hatodik.

    Santino Ferrucci és Nicholas Latifi zárta a pontszerzők sorát, mögöttük pedig Nirei Fukuzumi és Arjun Maini ért célba.

    A bajnoki dobogóért harcoló Premás Nyck De Vries nem zárt jó hétvégét, a sprint versenyen is pont nélkül zárt, csupán a 14.lett. A célba érők sorát a folyamatos gondokkal küzdő ART-s Jack Aitken zárta.

    A bajnokság felénél George Russel vezet a pontversenyben 10 ponttal megelőzve Lando Norrist, a harmadik helyen pedig a Renault juniorja Artem Markelov űll, az ő hátránya már 38 pont.

  • F2: Russel nyert és utolérte Norrist az összetettben

    F2: Russel nyert és utolérte Norrist az összetettben

    George Russel sikerével zárult a Formula 2-esek első osztrák futama. Győzelmével utolérte a pontversenyben a legnagyobb riválisát Lando Norrist.

    Az első sorból a két brit Russel és Norris indulhatott. Az ART pilótája a verseny elején hamar kiautózott olyan távolságot, hogy a Carlinos nem nyithatta a DRS-ét.

    A hatodik körben pályára hajtott a biztonsági autó, miután Ralph Boschung motor gondok miatt félre állt, majd mérgében még bele is rúgott az autójába.

    Nyck de Vries versenye sem tartott sokkal tovább, a hármas kanyarban kapott defektet, de ha most kapott volna egy új szett gumit, akkor ez azt jelentette volna, hogy a sprint versenyre nem maradt volna gumija.

    A szuperlágyon rajtolók elkezdték a kerékcseréket. Így ideiglenesen a mezőny végéről, lágy gumikkal indulók, Markelov, Maini és Gelael kerültek az élre.

    Pár körrel a futam vége előtt mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét, így Russel visszaállt az élre, és úgy nyerte meg a versenyt, hogy a nagy részében nem is ő vezetett.

    A mellőle induló McLaren protezsált Lando Norrisnak nem volt ilyen sima futama, hiszen ő neki még a végén nagyot kellett küzdenie a 12.helyről rajtoló Roberto Merhivel a dobogó második fokáért. A spanyol gumijai nagyon elfogytak, így a brit simán megelőzte őt.

    Az MP Motorsport versenyzője végül pár kanyarral a leintés előtt vesztette el a dobogós helyét, ekkor ugyanis Fuoco egy remek manőverrel utasította maga mögé. Az olasz remek felzárkózást produkált, hiszen a 13.helyről rajtolhatott csupán.

    A DAMS versenyzője Alexander Albon lett az ötödik, akit a verseny során vizsgáltak, veszélyes kiengedés miatt, de végül megúszta.

    Több volt Sergio Sette Camara versenyében is, a brazil a harmadik helyen haladt a Safety Car-os fázisig, ám utána sokat küszködött az autóval, és végül csak a hatodik lett.

    A hetedik és nyolcadik helyért a két japán Makino és Fukuzumi küzdött. Úgy tűnt, hogy az Arden pilótája szerzi meg a nyolcadik helyet és a fordított rajtrácsos pole-t is, ám nem számolt a hihetetlen tempóban érkező Markelovval.

    Az orosz pilóta pár körös, szuperlágy gumikkal valósággal átszáguldott a mezőnyön. Az utolsó kört még a 12.helyen kezdte meg, ám a kettes kanyarban három versenyzőtársát is sikerült megelőznie, majd pár kanyarral később Fukuzumit is elkapta. Így övé a pole a második futamra, valamint a leggyorsabb körért járó plusz pontok is.

    A pontszerzők sorát így Nieei Fukuzumi és Santino Ferrucci zárta.

    A futam után Gunther 20 másodperces időbüntetést kapott, így elvesztette a 12.helyét is.

    A bajnokságban Norris előnye már csak csupán kettő pont Russel előtt.

    Formula 2 Osztrák Nagydíj, első futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÖR KÜLÖNBSÉG
    1 George Russell ART Grand Prix 40 56:16.865
    2 Lando Norris Carlin 40 + 5.130
    3 Antonio Fuoco Charouz Racing System 40 + 9.633
    4 Roberto Merhi MP Motorsport 40 + 11.795
    5 Alexander Albon DAMS 40 + 14.642
    6 Sergio Sette Camara Carlin 40 + 16.900
    7 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 40 + 18.833
    8 Artem Markelov RUSSIAN TIME 40 + 24.689
    9 Nirei Fukuzumi BWT Arden 40 + 25.527
    10 Santino Ferrucci Trident 40 + 26.585
    11 Nicholas Latifi DAMS 40 + 27.406
    12 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 40 + 29.484
    13 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 40 + 37.135
    14 Arjun Maini Trident 40 + 39.354
    15 Maximilian Gunther BWT Arden 40 + 49.152
    Louis Deletraz Charouz Racing System 32 Kiesett
    Jack Aitken ART Grand Prix 19 Kiesett
    Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 7 Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport 4 Kiesett
    Roy Nissany Campos Vexatec Racing 3 Kiesett

     

  • A Safety Car mögül rajtol majd a Formula 2 mezőnye

    A Safety Car mögül rajtol majd a Formula 2 mezőnye

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a biztonságot szem előtt tartva biztonsági autós rajtot írt elő a Formula 2-eseknek.

    A rajtoknál tapasztalt folyamatos technikai problémák (lefulladások), amelyek Le Castellet-ben is szép számmal jelen voltak, az FIA módosításokat eszközölt a rajtprocedúrákon a spielbergi hétvégére. A Formula 2 szervezői az edzéseken és a korábbi versenyeken összegyűjtött adatokat elemezve ezt a megoldást vélték a legjobbnak.

    Az F2-esek is egy sűrű időszakban vannak, hiszen a hatodik és a hetedik versenyhétvége egymást követő héten lesz, éppen ezért nehézkes volt jóváhagyni ezen változtatásokat, de a biztonsági szempontokat előtérbe helyezve, az osztrák és brit fordulóban mindegyik futamon biztonsági autós rajt lesz.

    A Safety Car a felvezető kört, és még egy kört fog a mezőny előtt tölteni, majd csak ezután tér vissza a bokszutcába. A biztonsági autó lámpái kialszanak, innentől kezdve pedig az élen álló diktálja majd a tempó. A verseny akkor kezdődik, amikor az éllovas átszeli a rajt-cél vonalat.

  • F2: Nincs értelme panaszkodni az autóra

    F2: Nincs értelme panaszkodni az autóra

    Számos F2-es csapat arra kéri a nézőket, hogy az új autó folyamatos megbízhatósági problémái ellenére hagyják abba az „ujjal mutogatást”.

    2011 után először cseréltek autót az F2-ben, az új masina kuplungja azonban roppant makrancosnak bizonyul, ami miatt a rajtrácson lefulladó autók már megszokott látványnak számítanak, valamint a gázpedál szenzorjának meghibásodása is jó néhány pilótát nullázásra ítélt. A szériában versenyzők egyre inkább attól félnek, az idei bajnoki cím sorsát a technikai gondok és ezáltal a szerencse dönti majd el, a problémák pedig a versenyirányítás erőfeszítései ellenére nem akarnak csökkenni: múlt héten a Paul Ricard-on Lando Norris az első versenyen fulladt le, Alexander Albonnak és George Russellnek ugyanezen a futamon meghibásodott a gázpedálszenzora (Russell esetében a hiba annyira súlyos volt, hogy a második futamot csak egy kör hátránnyal tudta megkezdeni), de a legrosszabbul Artem Markelov járt, aki mindkét versenyen lefulladt a rajtrácson.

    Az F2 egy kuplungproblémát már elvileg megoldott, és habár Didier Perrinn technikai igazgató elismerte, hogy „komoly gondok” vannak az autóval, a vezetőség mindent megtesz ezek kiküszöbölésére. Ennek fényében Sébastien Philippe, az ART csapatfőnöke türelemre intette a nézőket.

    „Ez a versenyzés” – tárta szét kezeit Philippe. „Nagyon sajnáljuk, de nincs értelme panaszkodni. Mindenki keményen dolgozik az ügy megoldása érdekében. Könnyű ujjal mutogatni, de mindent igyekszünk megtenni.”

    A DAMS csapatfőnöke, Francois Sicard egyetértett kollegája véleményével.

    „Nagyon jó a kommunikáció a technikai szakemberekkel” – fűzte hozzá Sicard. „Felesleges ordibálni, rajta vagyunk a probléma megoldásán. Mi is pechesek voltunk [Albon esetében], ami miatt egy jó eredménytől estünk el. De igyekszünk továbblépni ezen és minden erőnkkel próbálunk javítani a szituáción. Sok kárt okoz és frusztráló, de ilyen a versenyzés. Emellett ne felejtsük el, hogy néhány problémát már megoldottak, habár felbukkant néhány új dolog. Remélem, Ausztriára megoldódnak.”

  • Kiakadt az F2-es versenyző: „Többet nem versenyzem ebben a bajnokságban…”

    Kiakadt az F2-es versenyző: „Többet nem versenyzem ebben a bajnokságban…”

    Alaposan kikelt magából Arjun Maini, az F2-es Trident csapat indiai versenyzője a Francia Nagydíj sprintfutamának leintését követően.

    A Haas által támogatott 20 éves versenyző nem elégedett a Forma-1 előszobájának nevezett sorozat idei technikai szabályrendszerével, mely véleménye szerinte tönkreteheti pályafutását.

    „Egyáltalán nem támogattok engem, pedig mindent megteszek, minden egyes edzésen. A kanyarkijáratokban nincs erő az autómban, miért nem hisz senki nekem? Nem tehetitek ezt velem… Nem versenyzem többet ebben a bajnokságban, csesszétek meg!” – panaszolta Maini a csapatrádión keresztül.

    Maini a verseny után kissé higgadtabb állapotban az Autosport.com-nak elárulta, egész hétvégén motorhibával küszködött, ennek is köszönhető, hogy az időmérőn csak a 17. rajtkockát szerezte meg, majd a főversenyen 10.-ként ért célba.

    „Egész hétvégén 7 km/h-t veszítettem az egyenesekben és problémáim voltak az szabadedzésen.”

    Maini elárulta, hogy a kipufogóval is gondjai akadtak, amit kicseréltek az időmérőre, de folyamatosan előjött ugyanaz a hiba.

    „Azt mondták, hogy megoldották a problémát, de az első versenyen ismét nem volt végsebességem. Újra meg kell néznünk az adatokat, mert a sprintversenyen sem volt tempóm az egyenesekben.”

    „Úgy tudom másnak is volt hasonló problémája, míg néhányak motorja őrült módon működik. Vicc, hogy mi megy ebben a bajnokságban jelenleg.”

    Maini hozzátette, hogy kirohanása nem a csapatának, hanem a Formula-2 vezetőinek szólt.

    „Mit tehetne a csapat? Ők mindent beleadnak. Nem jutok szóhoz, mert a sorozat szervezői úgy csinálnak, mintha semmi probléma nem lenne, miközben vicc, ami itt folyik.”

    „Tönkreteszik a karrierünket” – jelentette ki.