Kategória: Formula 2

  • Fuoco: Charles egy nagyon nagyon nagyon gyors srác

    Fuoco: Charles egy nagyon nagyon nagyon gyors srác

    A Formula 2-esek magyarországi hétvégén váltottunk pár szót a Ferrari pilóta akadémiájának egyetlen olasz versenyzőjével, Antonio Fuocoval.

    A 22 éves olasz versenyző – mint sokan mások – már négyéves korában elkezdett gokartozni, ahol hazai és nemzetközi sikereket is elért.

    Első komolyabb forma autós sorozata a Formula Renault 2.0 Alps széria volt, 2013-ban pedig a sorozat bajnoka lett. Még ebben az esztendőben bekerült a Ferrari Akadémiájára, ezzel pedig így a jelenlegi akadémisták közül ő tagja legrégebb óta az vörösök utánpótlás bázisának.

    Immár a Ferrari támogatásával 2014-ben feljebb lépet a Formula 3-as Európa Bajnokságba, ahol a Carlin csapat színeiben versenyzett. Első, és egyetlen évében remekül szerepelt, a bajnokság ötödik helyén végzett. Olyanok előzték meg többek között, mint a bajnok Esteban Ocon, vagy a bronzérmes Max Verstappen.

    2015-ben már a GP3-ban mutathatta meg a tehetségét, első idényében egy dobogós helyet szerezve a hatodik helyen végzett. Egy évvel később megszerezte első győzelmét is a sorozatban év végén pedig egy összetettbéli harmadik helynek is örülhetett.

    2017-ben mutatkozhatott be a Forma-1 előszobájában a Prema csapattal, Charles Leclerc csapattársaként. Nehézkes idénykezdet után győzelmekkel és dobogós pozíciókkal zárta az évet. Az idei évre pedig az újonc Charouz csapathoz igazolt. Az idei eredményei eddig a tavalyiakhoz képest is jobbak, emiatt úgy tűnik, hogy jó döntés volt a csapatváltás. De hogy ez valóban azt volt-e, erre így felelt: „Ugyan megvolt a lehetőségünk, hogy maradjunk a tavalyi csapatomnál, ám befutott ez az ajánlat. Végül a váltás mellett döntöttünk, és ez egy nagyon jó döntés volt, és boldog vagyok a jelenlegi helyzetemmel.”

    Nemrégiben pedig az a megtiszteltetés érte őt, hogy pár kör erejéig vezethette a Ferrari 1995-ös autóját.

    https://www.instagram.com/p/BldQvHBjnIN/?taken-by=antonio_fuoco1

    Fuoco köztudottan remek kapcsolatot ápol Charles Leclerc-kel. A monacói idei F1-es remekléséről így vélekedett: „Tavaly egy nagyon jó szezont futottunk együtt. Idén folyamatosan, futamról-futamra fejlődik. Nagyon örülök neki, ő egy nagyon-nagyon-nagyon gyors srác.”

    Hogy mi lehet a következő lépés a karrierjében, arra titokzatosan csak ennyit mondott: „Most remekül érzem magam, de teljes erőmmel csak az idei szezonra koncentrálok. A lehető legjobban akarom befejezni ezt az idényt, és csak ezután gondolkozhatok majd a jövőmről.”

    Fuoco egyébként jó hétvégét zárt hazánkban, a fő futamon a harmadik lett, míg a sprint versenyen a 17.

     

  • Máris van jelentkező a Red Bull ülésére

    Máris van jelentkező a Red Bull ülésére

    Louis Deletraz, a Forma-2-es bajnoki pontverseny kilencedik helyén álló svájci versenyző már bejelentkezett a Red Bull (és a Toro Rosso) megüresedő helyére.

    „Szia Red Bull és Toro Rosso! Épp hallottam, hogy van néhány szabad ülésetek, azonban nincs olyan versenyzőtök, aki rendelkezne a szuperlicenszhez szükséges pontokkal? Nekem megvannak a szükséges pontjaim. Gondoltam szólok” – írta Deletraz hivatalos twitter oldalán.

    Ahogy arról tegnap már beszámoltunk, Daniel Ricciardo 2019-től a Renault versenyzőjeként folytatja pályafutását, míg a Toro Rossónál jelenleg sem Pierre Gasly, sem Brendon Hartley nem rendelkezik érvényes szerződéssel a következő szezonra.

  • Whiting: A Formula 2-es rajtproblémák már a múlté

    Whiting: A Formula 2-es rajtproblémák már a múlté

    Végleg megoldottnak tűnik a Formula 2-esek rajtproblémái, ezt maga Carlie Whiting jelentette ki, azok után hogy, a szezon első szakaszában több autó is állva maradt a rajtrácsokon.

    A Formula 2-ben az idei évre új autók érkeztek, Halo-val, nagyobb szárnyakkal és turbómotorokkal. A trükkös kuplungok miatt viszont sok lefulladt autó maradt a rajtrácson, a szezon első felében. Emiatt az FIA úgy döntött, hogy az elmúlt két hétvégén (Red Bull Ring, Silverstone) gördülő rajtokat alkalmaz.

    A magyar fordulóban viszont már újra álló helyzetből indulhattak a versenyzők, és a korábbi problémák már nem voltak jelen. Emiatt Charlie Whiting lezártnak is tekinti ezt az ügyet.

    „Szerintem ezt az akadályt is legyőztük. Teljesen magabiztos voltam abban, hogy itt már újra álló rajtot alkalmazhatunk, de ha a pilóták hibáznak, azt nem tudjuk megakadályozni. Most láttunk két tiszta rajtot, és nem hiszem azt, hogy erről többet kellene beszélnünk. Ez már történelem. A változások, amiket a motorban, kuplung vezérlésben és magában a kuplungban is alkalmaztunk, azok működtek.” – fogalmazott Charlie Whiting.

    Ezek a problémák onnan eredhettek, hogy a szezon előtti teszteket komolyan befolyásolta az időjárás, emiatt nem tudták a megfelelő mértékben kiismerni az új autókat. Bruno Michel, a sorozat vezetője szerint a hibák kijavítása az évközi kemény munkák eredménye.

    „Ez a kemény munka eredménye. Hatalmas javulás történt, amit mi is és a csapatok is érzékeltünk. Amikor egy új autó van, akkor néha kicsit több időre van szükség, hogy ki ismerjék őket. Az autóink nagyon bonyolultak, de amit észben kell tartanunk, az az, hogy olyan autókat használunk, amik majdnem olyan jók, mint az F1-esek, de Forma-1-es autók költségének csupán százada.”

    „Bonyolultabb, több elektronika van, a technológia sokat fejlődik. Ez az autó sokkal fejlettebb, mint az előző. Ez hatalmas változás. A Dallarának, a Mecachrome-nak és a Hewlandnak össze kell dolgoznia, hogy minden rendben legyen. Vannak még most is gondok, de száz százalékos megbízhatóság nem létezik. Minden egyes alkalommal, amikor új autót fejlesztünk, mindig vannak problémák. Ezen most túl jutottunk, és itt vagyunk.” – értékelt.

    Budapestre a sorozat vezetői szoftver cserét és kisebb fizikai változásokat eszközöltek.

    „Fizikai változtatásokat hajtottunk végre a kuplungon, egy új kuplungkosarat helyeztünk fel új membránnal, amely kisebb súrlódást eredményez. A másik változás miatt pedig a motorból több nyomatékot lehet kiszedni. Ezen kívül pedig egy új kuplung szabályozást írtunk elő. A javulás egyértelmű és a csapatok visszajelzései is pozitívak.” – magyarázta Didier Perrin technikai vezető.

  • Alexander Albon nyerte a Formula 2-esek sprintversenyét

    Alexander Albon nyerte a Formula 2-esek sprintversenyét

    Alexander Albon sikerével zárult az F2-esek magyarországi sprintversenye, miközben a bajnoki éllovas George Russel remek felzárkózással ért fel a pontszerzők közé.

    Hosszú idő után indulhatott el egy Formula 2-es futam száraz körülmények között állórajttal, és ezúttal már nem volt rajtrácson ragadó autó sem.

    Artem Markelov várhatta az első helyről a piros lámpák kialvását.  Az orosz pilóta rajtja nem sikerült jól, csak úgy, ahogy  Jack Aitkennek sem. Ezt kihasználva Luca Ghiotto tört az élre az első kanyarban, mögötte Alexander Albonnal. Markelov pedig a harmadik helyért csatázott Sette Camarával.

    Az élen álló páros sorrendje a verseny hajrájáig nem változott, amikor is Alexander Albon nagyobb tempóra váltott és meg tudta előzni a Campos olasz versenyzőjét. A hátrelévő négy körben már nem változott a helyük, így ők ketten zárták az élen a versenyt.

    Sette Camara a verseny elején ismét rátalált Fuocora, amit az olasz első szárnya bánt. A Charouz versenyzője a mezőny végére esett vissza, míg a Carlinos dobogóra állhatott. A tegnapi második helyezett Lando Norris a negyedik helyen ért célba, köszönhetően egy remek manőverének, amelynek során Nyck de Vries és Artem Markelov is áldozatul esett neki.

    De Vries és Markelov a verseny végére fokozatosan estek vissza, Norris után Merhi is elment mellettük. Kettejük közül az orosz vissza esése volt a látványosabb, a célig egészen a 13.helyig esett hátra. Míg a tegnapi győztes Premás, fej-fej mellett szelte át a célvonalat Fukuzimval, a japán ugyan csak egy ezred másodperccel, de megkaparintotta a hatodik helyet.

    A mezőny végéről kellett neki vágnia a versenynek a bajnoki éllovas, George Russelnek. Az ART versenyzője remek versenyt produkálva feljött az utolsó pontszerző helyig.  A rosszul sikerült hétvégéje után előnye 12 pontra olvadt Norris előtt, akit 18 pontos távolságban követ Alexander Albon.

    Formula 2, Magyar Nagydíj, sprint verseny, végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 Alexander Albon DAMS 44:47.130
    2 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +9.465
    3 Sergio Sette Camara Carlin +11.371
    4 Lando Norris Carlin +13.638
    5 Roberto Merhi MP Motorsport +28.210
    6 Nirei Fukuzumi BWT Arden +34.144
    7 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +34.145
    8 George Russell ART Grand Prix +36.586
    9 Louis Deletraz Charouz Racing System +37.140
    10 Jack Aitken ART Grand Prix +38.976
    11 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +40.963
    12 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +41.535
    13 Artem Markelov RUSSIAN TIME +52.230
    14 Arjun Maini Trident +52.379
    15 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +1:00.932
    16 Nicholas Latifi DAMS +1:17.184
    17 Antonio Fuoco Charouz Racing System +1 kör
    Maximilian Gunther BWT Arden Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport Kiesett
    Alessio Lorandi Trident Kiesett
  • Formula 2: De Vries nyerte a főfutamot a Hungaroringen

    Formula 2: De Vries nyerte a főfutamot a Hungaroringen

    A hollandnak sikerült felülkerekednie Lando Norrison, és uralni tudta a főversenyt.

    Nyck de Vries magabiztos vezetéssel húzta be a futamot 16 másodperccel megelőzve azt a Lando Norrist, aki ezzel 19 pontra tudta csökkenteni tudta a hátrányát az összetett pontversennyel George Russell-lel szemben, aki kiesett a verseny során. Antonio Fuoco lett a harmadik, míg a pole-ból rajtoló Sergio-Sette Camara csak a hetedik helyen ért célba.

    A pálya teljesen vizes volt egy zivatarnak köszönhetően, így a mezőny három kört töltött a biztonsági autó mögött. Ezután a versenyigazgatóság úgy döntött, hogy elengedik a mezőnyt. Az állórajt után Sette Camara meg tudta tartani a vezető helyet, őt Nyck de Vries követte. Jack Aitken, a Renault védence viszont borzalmasan rajtolt a második sorból és rengeteg pozíciót vesztett.

    Lando Norris a rajt után elkezdte a felzárkózást ás annyira jól autózott a McLaren ifjonca az esőben, hogy az első helyig meg sem állt. Norris a brazil csapattársát előzte meg a vezető helyért.

    Közben a két olasz pilóta, Luca Ghiotto és Antonio Fuoco csatázott a negyedik helyért. A párharcot Fuoco nyerte, mert Ghiottonak a tempója már nem volt az igazi. Jack Aitken és Nirei Fukuzumi is meg tudta előzni Ghiottot, miközben Fucoconak sikerült felzárkózni Nyck de Vries-re.

    A 15. körben Norris tizenkét másodperces előnnyel vezetett csapattársa előtt, amikor nagymértékben kezdett el száradni a pálya. Sergio Sette Camara állt ki először a boxba száraz pályás gumikért. A brazilnak rendkívül elhasználódtak az eső gumijai. Egy körrel később Norris és de Vries is kiállt friss kerekekért. A kiállások után Norris tizennégy másodperces előnnyel vezetett a Premás, Nyck de Vries előtt. Eközben George Russell, a bajnoki éllovas, kiállni kényszerült, mert az autójában nem volt erő.

    Nyck de Vries azonban annyira jó tempót tudott diktálni, hogy a 26. körre utol tudta érni Norrist. Fuoco rossz döntést hozott, hogy egy körrel később állt ki a boxba, mert így Sette Camarra meg tudta előzni őt. Közben de Vries megelőzte Norrist, aki nagyon szenvedett. Ezek után nem is látta tovább de Vriest, ugyanis a holland sokkal gyorsabb tudott lenni nála. Norrist pár körön belül Sette Camara, a csapattárs, is utol tudta érni.

    A brazil próbálkozott is, de a 30. körben a „virtuális biztonsági autó vezette a mezőnyt”, ugyanis Nicholas Latifi autója megadta magát. Egy körrel később már újra száguldozhatott a mezőny, és de Vries a végén 16,8 tized másodperces előnnyel tudta megnyerni a versenyt.

    Miközben Norris feltartóztatta Camarrát, Fuoco valahogyan meg tudta előzni a brazilt. Az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában Camara és Fuoco összeütközött, amiért a brazil egy tíz másodperces időbüntetést kapott.

    Aitken lett a negyedik, Albon lett az ötödik, aki öt másodperccel előzte meg a hatodik helyezett Ghiottot. Sette Camara a büntetése utána hetedik helyre csúszott vissza. A további pontszerzők: Markelov, Makino és Fukuzumi.

    (Szerző: Boa Bence)

  • F2: Sergio Sette Camara először a pole-ban

    F2: Sergio Sette Camara először a pole-ban

    A Carlin pilótája Sergio Sette Camara nyerte a Formula 2-esek időmérő edzést a Hungaroringen. A brazil pilóta minimális különbséggel előzte meg az ART GP versenyzőjét Jack Aitkent.

    A kvalifikációt Jack Aitken és Nyck de Vries uralátk, addig a pontig, amikor is a brit pilóta olyan időt autózott, amivel arra számított, hogy megszerzi az első rajtkockát szombatra, leparkolt a boxban és levette a bukósisakját. Két perccel a vége előtt azonban Sette Camara még nála is jobb időt ment, Aitkennek pedig már nem volt ideje a válaszra.

    Aitken csupán három század másodperccel kapott ki végül. A harmadik rajtkockát pedig De Vries kaparintotta meg.

    Az elmúlt három időmérőt megnyerő George Russell a mindent eldöntő körén hibázott, amit aztán később el is ismert és elnézést is kért érte a csapatától. A bajnoki éllovas ugyanakkor így is oda ért a második sorba.

    Az edzésen remeklő Camposos Luca Ghiotto most is jól szerepelt, az ötödik helyet szerezte meg, megelőzve Lando Norrist, utóbbi így nem csak csapattársától, hanem elsődleges bajnoki riválisától is kikapott.

    A nehézkes edzés után Artem Markelov végül egy hetedik helyet szerzett a Russian Time-nak. A nyolcadik pozícióban pedig Arjun Maini végzett.

    Ralph Boschung újra megverte egy körön az F1-es tapasztalatokkal is rendelkező csapattársát Roberto Merhit, és a kilencedik lett. A legjobb tíz mezőnyét a küszködő Charouz-zal Louis Deletraz zárta. A cseh csapat idei egyik legrosszabb időmérőjén van túl, hiszen a másik autóval Antonio Fuoco csak a 12.lett.

    Kettejük közé az Ardennel Nirei Fukuzumi ékelődött be, míg a csapattársa – és a silverstone-i második verseny győztese – Maximilian Günther csupán a 15.lett.

    Az időmérőt kihagyta, a délelőtti edzésen komoly balesetet szenvedő Tadasuke Makino, akinek az autóját építették.

    Formula 2, Magyar Nagydíj, időmérő edzés végeredménye

    pOZ PILÓTA CSAPAT IDŐ KÜL.
    1 Sergio Sette Camara Carlin 1:27.400
    2 Jack Aitken ART Grand Prix 1:27.430 +0.030
    3 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 1:27.631 +0.231
    4 George Russell ART Grand Prix 1:27.762 +0.362
    5 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 1:27.828 +0.428
    6 Lando Norris Carlin 1:27.864 +0.464
    7 Artem Markelov RUSSIAN TIME 1:27.957 +0.557
    8 Arjun Maini Trident 1:27.958 +0.558
    9 Ralph Boschung MP Motorsport 1:27.973 +0.573
    10 Louis Deletraz Charouz Racing System 1:28.032 +0.632
    11 Nirei Fukuzumi BWT Arden 1:28.038 +0.638
    12 Antonio Fuoco Charouz Racing System 1:28.073 +0.673
    13 Alexander Albon DAMS 1:28.107 +0.707
    14 Nicholas Latifi DAMS 1:28.124 +0.724
    15 Maximilian Gunther BWT Arden 1:28.169 +0.769
    16 Roy Nissany Campos Vexatec Racing 1:28.348 +0.948
    17 Alessio Lorandi Trident 1:28.533 +1.133
    18 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 1:28.648 +1.248
    19 Roberto Merhi MP Motorsport 1:28.724 +1.324
    20 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 1:28.750 +1.350
  • Lorandi veszi át Ferrucci helyét a Tridentnél

    Lorandi veszi át Ferrucci helyét a Tridentnél

    Alessio Lorandi, aki eddig a GP3-as bajnokságban szerepelt, fogja átvenni Santino Ferrucci helyét a Tridentnél.

    Lorandi a GP3-as Jenzer Motorsport-tól szerződik a Trident Forma 2-es csapatához, miután Ferrucit kirúgták a Tridenttől, mert a silverstone-i versenyen szándékosan ütközött csapattársával, Arjun Mainival, majd telefonozott a saját autójában, amit tilos.

    Lorandi csatlakozik Mainihoz, és a Magyar Nagydíjtól kezdődően ezzel a pilótapárossal fog versenyezni a Trident.

    „Nagyon boldog vagyok, és egyben motivált is,”- mondta Lorandi az új kihívásról. „Nagyon gyorsan kell azonosulnom az autóval, és nagyon sokat kell még tanulnom. Keményen dolgozom a csapattal a debütálásomon, ami a Hungaroringen lesz. Izgatott vagyok az új kihívás miatt.”

    A csapatvezető, Giacomo Ricci hozzátette: „a tapasztalata és a vezetési technikája lenyűgözte a Trident vezetését, és azt hiszik, hogy Lorandi készen áll a Forma 2-re.

    „Lorandi minden támogatást meg fog kapni a csapattól, így könnyen megtanulhatja a Forma 2 rejtélyeit.

    „Alessioval és Arjunnal a csapat képes lesz támaszkodni két ilyen erős pilótára. Már a GP3-ban is csapattársak voltak, szóval reményeink szerint képesek lesznek együtt dolgozni.”

    (Szerző: Boa Bence)

     

  • A Red Bull tagadja, hogy Ticktum venné át Ferrucci helyét

    A Red Bull tagadja, hogy Ticktum venné át Ferrucci helyét

    A Red Bull megerősítette, hogy nem a junior pilótájuk, Daniel Ticktum fogja átvenni a Formula 2-ben eltiltott (és a csapatától kirúgott) Ferrucci helyét a Tridentnél.

    Ticktumot korábban úgy emlegették, mint aki Brendon Hartley helyére érkezhet a Toro Rossohoz 2019-re. Még ha meg is nyerné a Formula 3-as bajnokságot, akkor sem lenne elég szuperlicensz pontja a Forma-1-hez, sőt még egy esetleges részleges F2-es siker sem garantálná a megfelelő pontszámot.

    Mint ismert, Ferruccit két versenyhétvégére eltiltotta az FIA, majd a csapata, a Trident végleg szakított az amerikai pilótával.

    Mikor meglátta ezt a hírt, a Makaói Nagydíj győztes pilóta egyből arra gondolt, hogy akár ő is lehet az aki átveszi a helyét.

    „Ahogy megláttam, hogy Ferrucci és a Trident útjai elválnak, eszembe jutott, hogy én is tudnám teljesíteni ezt a pár versenyt. Meglátjuk. A Red Bulltól egyelőre semmilyen ilyesfajta terv nem érkezett.” – kezdte a brit.

    „Ha Helmut azt szeretné, hogy én ugorjak be, akkor felhív és elmondja, hogy ezt kell csinálnom, és én meg is fogom ezt tenni. Nem lennék ideges, csak élvezném.” – folytatta.

    Ám Helmut Marko hamar pontot tett ezen felvetés végére, és kijelentette, hogy Ticktum idén csak és kizárólag az F3-ra fog koncentrálni.

    „Nem fog idén az F2-ben szerepelni. Neki most konstans teljesítményt kell mutatnia a Formula 3-ban. Ő csak akkor tehet meg még egy lépést a Forma-1 irányába, ha érett teljesítményt mutat.”  – fogalmazott az osztrák.

    Ticktum jelenleg 13 pontos lemaradásban van a pontversenyben négy fordulót követően, és két futamgyőzelmet szerzett a Motopark csapatban.

  • A Trident felbontotta Ferrucci szerződését

    A Trident felbontotta Ferrucci szerződését

    A Formula 2-es Trident istálló felbontotta annak a Santino Ferruccinak a kontraktusát, akit az FIA két versenyhétvégéről eltiltott.

    Az amerikai pilóta a silverstone-i sprint versenyen előbb szándékosan ütközött csapattársával, majd nem volt hajlandó megjelenni a versenybírók előtt. A sok kihágás miatt pedig két versenyhétvégéről el is tiltották a Haas tartalék versenyzőjét.

    A viselkedése mellett az is kiverte a csapatánál a biztosítékot, hogy továbbra sem tett eleget a fizetési kötelezettségének, mert segítettek neki abban, hogy elindulhasson két IndyCar futamon is Detroitban.

    „Ezen döntésünket a Silverstone-ban történt események, valamint a fizetési kötelezettségének súlyos megsértése idézte elő. A bajnokság kezdete óta a versenyző szponzorai nem tettek eleget a fizetési kötelezettségüknek.” – olvasható a csapat közleményében.

  • Norris: Ez az eddigi legrosszabb szezonom

    Norris: Ez az eddigi legrosszabb szezonom

    Lando Norrisnak saját bevallása szerint az idei az „eddigi legrosszabb szezonja”, ami nem segíti az esetleges 2019-es F1-es ülés megszerzését.

    Norris kapós portékának számít a paddockban, a McLaren három ajánlatot is kapott a fiatal brit idei szolgálataiért, ezek közül azonban egyik sem materializálódott. Norris jelenleg a második helyen áll az F2-es bajnokságban, 37 ponttal a Mercedes-protezsált George Russell mögött, de csak saját magának köszönheti a viszonylag nagy lemaradást.

    „Az idei szerintem az eddigi legeslegrosszabb szezonom” – ismerte el a Carlin pilótája. „Lehet, hogy a bajnoki második hely jól hangzik, de az elkövetett hibáim és a problémák számát figyelembe véve magasan a legrosszabb teljesítményt nyújtom. Főként a hibákra vagyok mérges, amikor pont idén kellene ennek az ellenkezőjét biztosítanom. Tudom, hogy sokkal jobban is teljesíthetnék, és ez az, ami igazán zavar. Mindenféle kikényszerítő ok nélkül hibázok. Remélhetőleg mindenből sikerült tanulnom és mostantól ismét javuló formában leszek.”

    A legnagyobb hibák közé tartozik, amikor Norris már az osztrák főfutam elején elkoptatta a gumijait, így elkerülhetetlenül visszacsúszott a mezőnyben, illetve a monacói időmérős balesete. A Carlinnak azonban nem mindig volt kifogástalan az egykörös tempója, az idei F2-es autókat érintő lefulladási és kuplungproblémák pedig Norris életét is megkeserítették: a legutóbbi brit főfutamon Norris autójának kuplungja a boxkiállásnál ragadt be, és hasonló gondokkal kellett megküzdenie Bakuban és a Paul Ricard-on is.

    „Lefulladtam, ennyi az egész” – magyarázta. „Igazából ez is az én hibám volt, mert meg lehetett volna csinálni, hogy nagyon lassan indulok el és annyira elnyújtom a kuplungfogást, amennyire csak lehet. Pont [Arjun] Maini mögött jöttem be a boxba, és amikor előtted az előzési lehetőség, automatikusan gyorsabban reagálsz, mint általában. De nem csináltam semmi extrémet, egyszerűen beragadt a kuplung, nem volt mit tennem.”

    Ezen a versenyen Norris a tizedik helyen ért célba, a másnapi sprintfutamon azonban hét autót megelőzve sikerült felkapaszkodnia a dobogó harmadik fokára.