Kategória: Formula 2

  • Albon nyert, Norris nullázott a főfutamon Szocsiban

    Albon nyert, Norris nullázott a főfutamon Szocsiban

    A DAMS versenyzője, Alexander Albon nyerte a Formula 2 főversenyét Szocsiban. A thaiföldi versenyző a győzelmének köszönhetően immáron a második helyen áll az összetettben.

    Albon, aki jövőre már a Formula E-ben fog versenyezni a Nissan eDams színeiben, az ötödik helyről vághatott neki a futamnak. Már a rajt után megelőzte Nyck de Vriest és George Russellt.

    A versenyzők többsége szuperlágy gumikon vágott neki a versenynek. Azonban a szuperlágy abroncsok nagyon hamar elkoptak, ezért a versenyzők nagy része már az ötödik körben azzal szenvedett, hogy a pályán tartsa az autót.

    Artem Markelov ennek köszönhetően tíz pozíciót nyert pár körön belül. A hazai pályán versenyző Markelov még a vezetést is átvette, majd el is húzott azoktól a pilótáktól, akik hasonló stratégián voltak vele. Albon megelőzte de Vriest, ugyanis a Prema szerelői nagyon lassan cserélték le a holland pilóta kerekeit.

    Azonban Markelovnak nem működött a rádiója, ezért a csapat nem tudta, hogy a pilótájuk mikor érkezik a boxba friss kerekekért. A lassú kiállás miatt az orosz visszaesett a 11. helyre. A versenyt a tizenkettedik helyen fejezte be az orosz pilóta a hazai szurkolók nagy bánatára.

    Albon a kiállások után megtartotta a vezető pozícióját. A thaiföldi pilóta kényelmesen vezetett De Vries előtt. De Vries azonban ütközött az indiai Arjun Maininval, de a holland pilóta folytatni tudta a száguldást. Azonban három körrel a verseny vége előtt a holland pilóta elmérte az egyik féktávot, ezért óriásit fékezett. Albon csapattársa, Nicholas Lathifi emiatt tudta megelőzni a McLaren fiatalját.

    Maximillan Günther Markelovval csatázott, azonban a két autó összeért. A német pilóta húzta a rövidebbet, ugyanis az eset után megpördült, majd kiesett. Eközben Albon megnyerte a futamot csapattársa, Nicholas Lathifi előtt. Nyck de Vries lett a harmadik.

    Russell negyedik lett, ezzel tovább 34 pontosra növelte előnyét Lando Norrisszal szemben, aki egy amatőr hiba miatt esett ki a versenyből.

    A McLaren juniorjának amúgy sem volt jó a versenye, már a rajtnál pozíciókat vesztett. Amikor pedig a boxba hajtott, nem a saját csapatához állt be kerékcserére, hanem a Trident szerelőihez. Miután ráeszmélt, továbbhajtott a saját szerelőihöz. A Carlin szerelői borzalmas munkát végeztek, ugyanis a jobb első kereket nem tették fel jól Norris autójára. Norris emiatt kiesett és még nagyobb hátrányba került Russell-lel szemben. Ráadásul a mezőny végéről fog rajtolni a kiesése miatt a holnapi sprintversenyen.

    Norris csapattársa, Sergio Sette Camara lett az ötödik, Antonio Fuoco pedig a hatodik. Az olasz pilótának kifizetődött az, hogy a többiektől eltérő stratégiát alkalmazott.

    Alessio Lorandi a hetedik helyével megszerezte első Forma-2-es pontjait. Lorandi Roberto Merhi helyét vette át az MP-nél és a holnapi sprintversenyen ő rajtolhat majd a pole pozícióból. Mögötte pont Robero Merhi ért célba, aki immáron a Campost erősíti. Az utolsó pontszerző helyet a Honda japán fiatalja, Nirei Fukuzumi csípte meg.

    Niko Kari nem tudta befejezni az első Forma-2-es futamát, azonban a finn pilóta nagyon szép előzéseket mutatott be a verseny korábbi szakaszában. Legalább többet autózhatott annál a Sean Gelaelnél, aki el sem tudott rajtolni, ugyanis az autója lefulladt a rajtrácson.

    A főfutam végeredménye:

    Poz Versenyző Csapat Kör Különbség
    1 Alexander Albon DAMS 28 54m12.383s
    2 Nicholas Latifi DAMS 28 11.307s
    3 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 28 14.259s
    4 George Russell ART Grand Prix 28 17.468s
    5 Sergio Sette Camara Carlin 28 22.953s
    6 Antonio Fuoco Charouz Racing System 28 34.899s
    7 Alessio Lorandi Trident 28 39.133s
    8 Nirei Fukuzumi BWT Arden 28 43.463s
    9 Roberto Merhi Campos Vexatec Racing 28 46.334s
    10 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 28 46.461s
    11 Artem Markelov RUSSIAN TIME 28 53.455s
    12 Louis Deletraz Charouz Racing System 28 56.606s
    13 Dorian Boccolacci MP Motorsport 28 1m00.950s
    14 Jack Aitken ART Grand Prix 28 1m06.522s
    15 Arjun Maini Trident 27 1 Lap
    16 Maximilian Gunther BWT Arden 26 2 Laps
    Niko Kari MP Motorsport 23 Kiesett
    Lando Norris Carlin 6 Kiesett
    Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 1 Kiesett
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 0 Nem indult

     

  • Russell nem foglalkozik azzal, hogy Norris hol végez a hátralévő versenyeken

    Russell nem foglalkozik azzal, hogy Norris hol végez a hátralévő versenyeken

    A Mercedes támogatott, George Russellt, aki jelenleg vezeti a Formula 2-es bajnokságot, nem érdekli hol végez az utolsó két fordulón riválisa, Lando Norris, aki már McLarenes szerződéssel bír 2019-re.

    Az ART Grand Prix versenyzője csak a saját teljesítményére fókuszál a szezon hátralévő részében.

    „Én alapvetően ésszerű versenyző vagyok, nem olyan a hozzáállásom, hogy vagy nyerek, vagy eldobom az egészet.” – mondta Russell. „Nem változott a mentalitásom, minden versenyt meg akarok nyerni, de nem fogok meggondolatlan dolgokat tenni és ezzel eldobni egy második, vagy harmadik helyet.”

    „Nem érdekel, hogy Lando hol van, mivel Alex (Albon), Nyck (de Vries), és Sergio (Sette Camara) is nagyon gyorsak. Sergio az elmúlt négy versenyen folyamatosan jobban kvalifikált, mint Lando, és rendkívül gyors volt.”

    Russell sok erőt merített abból, hogy Monzában Norrisszal és Artem Markelovval is kiváló csatát vívott.

    „Az, hogy mindkettőjük ellen jól jöttem ki a dologból, komoly löketet jelent számomra.” – mondta a fiatal versenyző, és hozzátette, hogy a korábbi technikai hibák ellenére is magabiztos.

  • Mick Schumacher az F2-be tart, hétvégén pedig DTM autót tesztel

    Mick Schumacher az F2-be tart, hétvégén pedig DTM autót tesztel

    Mick Schumacher célja eljutni a Forma-1-be, ehhez pedig jövőre célszerű előrébb lépnie az F3-as bajnokságból.

    A Kolner Expressz szerint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher 19 éves fia a Formula 2-ben folytathatja majd karrierjét. Jelentésük szerint Mick egy topcsapathoz, vélhetően az ART-hez igazol majd, mely csapatot az FIA elnökének fia, Nicolas Todt irányít. A lap szerint a két Todt Monzában találkozott is ez ügyben Schumacherrel.

    A német Bild szerint a másik opció a DTM lehet Mick számára. Ők úgy tudják, hogy a fiatal versenyző ki is próbál egy DTM-es Mercedest a soron következő DTM/F3 hétvégén a Nürburgringen.

    „Mick szeretné megtapasztalni, hogy milyen egy túraautó a Formula 3-as autókhoz képest.” – írta Helmut Uhl tudósító.

  • Makino a főfutamot, Russell a sprintversenyt nyerte meg Monzában

    Makino a főfutamot, Russell a sprintversenyt nyerte meg Monzában

    Főfutam

    A Honda által protezsált, Tadesuke Makino nyerte meg a Forma 2 főversenyét Monzában. Senki nem számított arra, hogy a japán fiatal fog diadalmaskodni, azonban egy jó stratégiának köszönhetően sikerült nyernie a Russian Time-os csapattársa, Artem Markelov előtt.

    Makino volt az egyik azon három pilóta közül, aki a közepes keverékű gumikkal vágott neki a monzai főversenynek. A japán pilóta már az ötödik kör után az élen találta magát, ugyanis az előtte utózó versenyzők mindannyian kiálltak friss kerekekért, mert a szuperlágy gumik nagyon gyorsan elhasználódtak.

    Makino meg tudta előzni a csapattársát és ennek köszönhetően már az első helyen haladt.  Makino jó tempót autózott a közepes keverékeken, így a kiállása után képes volt visszajönni a vezető versenyzők mögé a friss szuperlágy gumikon. A japán pilóta jól ki tudta használni a gumielőnyét, így a japán pilóta lett a tizedik pilóta, aki futamot tudott nyerni az idei Forma-2-es szezonban.

    A verseny elején még Artem Merkelov vezetett, aki a fantasztikus rajtjának köszönhetően a negyedik helyről rögtön átvette a vezetést. Az orosznak az is a kezére játszott, hogy az előtte rajtoló Camarának már a felvezető körben ki kellett állnia a boxba, a poleból rajtoló George Russell pedig nagyon rossz rajtot vett.

    Russellt a thaiföldi versenyző, Alexander Albon is megelőzte, azonban a brit pilótának sikerült visszaszereznie a pozícióját a kiállások után.

    A kiállások után Markelov, Russell és Albon vívtak nagyon komoly csatát a dobogós helyekért. Russell meg tudta előzni Markelovot, azonban az orosz vissza tudta előzni a Mercedes fiatalját. A bajnokság éllovasát ezután Alexander Albon helyezte nyomás alá, majd előzte meg a bajnokság éllovasát. Russellnek így már Lando Norrisra kellett figyelnie. Norris megpróbálta megelőzni a legnagyobb riválisát, azonban Russellnek sikerült megtartania a pozícióját, amivel tovább tudta növelni az előnyét az összetettben.

    Norris a verseny vége előtt nem sokkal még egy pozíciót vesztett a DAMS-os, Nicholas Latifivel szemben. A brit versenyzőnek így már 13 pontos a hátránya Russell-lel szemben.

    Norris csapattársa, Sette  Camara képes volt felzárkózni azután, hogy a brazil pilótának már a felvezető körben ki kellett jönnie a boxba. Camara végül a hetedik helyen ért célba.

    Antonio Fuoco lett a nyolcadik, azonban a verseny után kiderült, hogy szabálytalan az autója, ezért a versenybírák diszkvalifikálták a hazai környezetben versenyző pilótát.

    Makinon kívül az MP Motorsport versenyzői rajtoltak a közepes keverékű gumikon, azonban ők nem jártak olyan jól, mint Makino. Dorian Boccolacci kiesett, azonban Ralph Boschung a kilencedik helyen ért célba, Fuoco kizárása után pedig előrelépett a nyolcadik helyre.

    A világbajnoki esélyes Nyck De Vries csak a kilencedik lett. A futamot Jack Aitkennek és Arjun Maininak  kellett feladnia. Alessio Lorandi pedig Roy Nissanyval ütközött a Roggia sikánban, így a két pilóta az utolsó két helyen végzett.

    Sprintverseny

    A Mercedes fiatalja, George Russell megszerezte idei ötödik Forma-2-es győzelmét, kihasználva Artem Markelov hibáját, amit a Rettifilo sikánban vétett az orosz pilóta.

    Mivel Ralph Boschung és Sergio Sette Camara is rosszul rajtolt, ezt ki tudta használni a DAMS-os Nicholas Latifi és a bajnokság éllovasa, a brit George Russell. A két pilóta a negyedik és az ötödik helyről rajtolt.

    Latifi vezetett, azonban a Mercedes juniorja nagyon gyorsan utolérte őt, majd az ötödik körben meg is előzte a kanadai pilótát. A brit fiatal azonban átvágta a Rettifilo sikánt, így nem csak Latifi előzte őt vissza, hanem Artem Markelov is megelőzte az ART Grand Prix versenyzőjét.

    Markelov pár körön belül megelőzte Latifit és sikerült kiépítenie annyi előnyt, hogy Latifi ne tudja nyitni az állítható hátsószárnyát. Russell követte Markelovot, a brit pilótának sikerült megelőznie a kanadai pilótát.

    Markelov magabiztosan vezetett Russell előtt, azonban az orosz pilóta elfékezte magát az első sikánnál. Az orosz nagyon lassan tért vissza a pályára, míg Russell lendületből érkezett a Curva Garndéba, így a brit pilóta átvette a vezetést.

    Markelov autójával kisebb probléma volt, ami Russellnek kapóra jött és a brit pilóta zavartalanul autózhatott az élen, majd nyerte meg a futamot egy másodperccel Markelov előtt, aki a hétvégét két darab második hellyel zárta.

    A Carlin brazil pilótája, Sergio Sette Camara is meg tudta előzni Latifi autóját, majd sikerült felzárkóznia Markelovra. A brazilnak volt egy sikertelen próbálkozása az utolsó körben, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

    Latifi lett harmadik, megelőzve Camara csapattársát, Lando Norrist, aki a kilencedik helyre esett vissza a rajt után. A McLaren szupertehetségének így már 22 pont a hátránya George Russell-lel szemben az összetettben.

    Luca Ghiotto lett a hatodik, míg a GP3-ból érkező, Dorian Boccolacci hetedik lett, a francia pilóta az első pontjait szerezte meg a sorozatban. Russell csapattársa, Jack Aitken csak a nyolcadik lett.

     

  • Russell egyértelműen a Forma-1-et célozza meg 2019-re

    Russell egyértelműen a Forma-1-et célozza meg 2019-re

    George Russellt, a Mercedes junior programjának 19 éves brit versenyzőjét Monzában kérdeztük, hogy milyen tervei vannak a következő szezont illetően, illetve közelről monitorozza-e a Williams és a Force India esetlegesen megüresedő ülését.

    Russell 2017-ben újoncként nyerte meg a GP3-as bajnokságot, idén pedig már az F2-ben vitézkedik. A Forma-1 előszobájának nevezett sorozatban sem megy rosszul neki, sőt három fordulóval a szezon vége előtt a bajnokság élén áll.

    Idén már a Mercedes gyári csapatának aktuális versenyautóját is tesztelhette, ám a német gyártó megerősítette Lewis Hamilton és Valtteri Bottas maradását, így Russellnek elsősorban a szintén Mercedes erőforrásokkal versenyző Racing Point Force Indiánál és a Williamsnél lehet esélye.

    „A Forma-1-be való beilleszkedés nem olyan egyszerű, mint azt gondolnánk. Az F1-ben összesen húsz hely van és több top versenyző is elérhető jelenleg a piacon. Késznek érzem magam, magabiztos vagyok. A legjobb módja annak, hogy felfigyeljenek rám az, ha továbbra is teljesítek az F2-ben” – mondta Russell.

    A fiatal tehetség legnagyobb ellenfele a Forma-2-es bajnoki címért vívott harcban honfitársa, a McLaren által protezsált Lando Norris lehet, aki jelenleg mindössze három ponttal áll Russell mögött a tabella második helyén.

  • Norris szeretne még lehetőséget kapni szabadedzéseken

    Norris szeretne még lehetőséget kapni szabadedzéseken

    Lando Norris reméli, kap még lehetőséget arra, hogy vezethesse a McLaren Forma-1-es autóját, hiszen a pénteki első szabadedzésen az eső miatt csak 9 kört tudott megtenni.

    A csapat 18 éves tartalékversenyzője utolsó helyen zárta a tegnapi gyakorlást. Vizes pályán körözhetett, bár nem sokat ment, mindössze 9 percet, 5 mért kört futott csak a 90 perces edzésen.

    „Remélem, kárpótolnak, ugyanis nem sokat vezethettem ma” – mondta a brit, amikor azt kérdezték tőle, vezetné-e hamarosan az autót megint. „Azonban nem vagyok ebben biztos. Nyilván nyomni fogom, amennyire csak tudom, fogom kérdezgetni, de nem rajtam múlik. Majd kiderül, mi lesz.”

    A McLaren ebben a hónapban fog dönteni arról, ki lesz Carlos Sainz csapattársa 2019-ben. Norris is esélyesként pályázik az ülésre.

    „Nyilván ha engem szeretnének, akkor minden egyes lehetőséget megragadnának, hogy vezessek, szokjam az autót, fejlődjek. Most várunk, meglátjuk, mi történik, mi lesz a hétvégén. Megkapom a visszajelzéseket a szabadedzésről, aztán abból tanulok.”

    Komoly rivális az ülésért Stoffel Vandoorne, akinek az autóját vezethette Norris tegnap. Viszont azt tagadta, hogy kettejük viszonya elmérgesedne emiatt.

    „Az ő autóját vezettem, az eligazításokon együtt voltunk, minden rendben van köztünk. Ott lesz kínos a dolog, ha mondjuk én aláírok, ő meg nem, vagy ilyesmi, történt már ilyen korábban is. De jelenleg minden rendben.”

    Norris múlt héten is vezethette a McLarent Spában. Most már könnyebben visszaszokott a Forma 2-es autójához, mint 1 hete.

    „Spában nehezebb volt ez, mint most, de valószínűleg azért, mert itt esett az eső és közelebb voltak a határok az F2-höz. Nem küzdöttem vele túlságosan, nem volt nagy probléma, szinte azonnal jól éreztem magam az F2-es kocsimban. Spában úgy éreztem, soha nem voltam még Forma 2-es autóban azelőtt. Furcsa volt visszaszokni a leszorítóerőhöz, a fékezéshez, a motorerőhöz. Most minden rendben volt.”

    Norris egyébként a 6. helyre kvalifikálta magát a mai F2-es futamra. Riválisa, George Russel a poleból indulhat.

  • De Vries és Latifi nyertek Spábana

    De Vries és Latifi nyertek Spábana

    A McLaren holland ifjonca, Nyck De Vries nyerte a Forma 2 főfutamát Spa-Francorchamps-ban. A brazil Sergio Sette Camara lett a második, míg a bajnokságban vezető George Russell állhatott fel a dobogó harmadik fokára. A brit ezzel az eredményével tovább tudta növelni az előnyét a legnagyobb riválisával, Lando Norris-szal szemben.

    De Vries csak a boxkiállása után nem vezette a versenyt, ugyanis a mögötte autózó pilóták még kint tudtak maradni.

    A Prema holland versenyzője a kerékcserék után visszavette a vezetést annak ellenére, hogy a biztonsági autónak is a pályára kellett gurulnia, ugyanis Nirei Fukuzumi autója lángra kapott a verseny 15. körében.

    Sette Camara le tudta rajtolni a Mercedes által protezsált George Russellt, ugyanis a brit versenyzőnek kipörögtek a kerekei a rajtnál. Azonban a brazil versenyző nem tudta tartani De Vries tempóját az első etapban, így a holland versenyző egy hét másodperces előnyt épített ki a Carlin versenyzőjével szemben.

    Russell és Norris korábban álltak ki a boxba friss kerekekért, mint Camara és De Vries, így a két brit gyorsabban tudott autózni az élen haladó kettősnél. A verseny későbbi szakaszában a két rivális hatalmas csatát vívott a harmadik helyért.

    A biztonsági autós fázis után De Vries jó tempót tudott autózni és a több ezer holland szurkoló nagy örömére a holland pilóta tudta megnyerni a futamot.

    Norris a verseny nagy részében nem unatkozott, mert miután Russell meglógott előle, a brit fiatalnak néznie kellett a tükrét, ugyanis Alexander Albon támadta őt a verseny második felében.

    A brit versenyző komoly kockázatot vállalt, ugyanis Alexander Albonnal és Luca Ghiottoval egyszerre haladtak át a Les Combes-on, de szerencsére nem történt ütközés. Norris belül maradt, így képes volt megvédeni a negyedik helyét.

    Norris az újraindítás után már megpróbálkozott egy előzéssel Russell-lel szemben a Kemmel egyenesben, azonban Russell belül maradt, így Norris nem járt sikerrel.

    Albon a verseny elején csak a 14. helyen autózott, azonban a biztonsági autós fáziskor már az ötödik helyen haladt.
    Az utolsó körben a thaiföldi versenyző megpróbált bevetődni Norris autója mellé a Les Combes-ban, azonban lesodródott a pályáról, így Norris megtartotta a negyedik helyét. Albonnak be kellett érnie az ötödik hellyel.

    Russell a harmadik helyének köszönhetően 15 pontra növelte az előnyét Norris-szal szemben, míg De Vries csökkenteni tudta hátrányát az összetettben Albonnal szemben. A thaiföldi versenyzőnek 20 pont hátránya van Norris-szal szemben, míg Russellhez képest 45 ponttal van lemaradva.

    Luca Ghiotto zseniálisan védekezett, azonban még ez sem volt elég ahhoz, hogy maga mögött tudja tartani a Russian Time-nál versenyző, Artem Markelovot. Az orosz versenyző a kemény keverékű gumin rajtolt, így nehezen tudott lépést tartani a többi versenyzővel az első etapban. Azonban a második etapban már a lágyabb keverékű gumival autózott Markelov, így sokkal jobb tempót autózott a többieknél.

    A kanadai, Nicholas Latifi is az orosz stratégiáját alkalmazva szerezte meg a nyolcadik helyet a német Maximillian Günther és az izraeli Roy Nissany előtt, aki így megszerezte idei első pontját.

    A Charouz Racing Team versenyzői, Antonio Fuoco és Louis Deletraz, majdnem összeütköztek, miután a nyolcas kanyarban Alessio Lorandi Tridentje hozzáért Fuoco autójához, ami majdnem a csapattársáéba csapódott.

    Nicholas Latifi rajt-cél győzelmet aratott a Forma 2 sprintversenyén Spa-ban, így a kanadai pilóta idén először ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. A kanadai mellett Lando Norris és Alexander Albon állhatott fel a dobogóra.

    A tegnapi főfutam győztese, Nyck De Vries kitűnő érzékkel kapta el a rajtot a nyolcadik helyről és a La Source-ban már a harmadik helyen haladt. A holland ezt annak köszönhetik, hogy az előtte rajtoló versenyzőknek kipörögtek a kerekeik, így sokkal nehezebben rugaszkodtak el a hollandnál.

    A McLaren holland fiatalja, akinek ez volt a „hazai” verseny, öt kör elteltével már a második helyen haladt, ugyanis faképnél hagyta Luca Ghiottot.

    Ezek után a holland nem tudta tartani a lépést Lathifivel, így a kanadai pilóta egyre távolabb került a holland versenyző Premájától.

    De Vries ezek után visszaesett, ugyanis a holland gumijai teljesen elhasználódtak a 16 kör alatt. Két versenyző tudta kihasználni a holland pilóta szenvedését: a Carlinnál versenyző Lando Norris és a DAMS csapatát erősítő Alexander Albon. Norris a Kemmel egyenesben utasította maga mögé De Vries autóját.

    Albon az előzése után rögtön Norrist vette a célkeresztjébe. A McLaren szupertehetsége azonban fantasztikusan védekezett, így képes volt maga mögött tartani a thaiföldi felmenőkkel rendelkező Albont.

    Norrisnak a verseny elején még Markelovval is meg kellett küzdenie. A britnek sikerült lerajtolnia a Russian Time orosz versenyzőjét, azonban Markelov vissza tudta őt előzni a Kemmel egyenesben. Pár sikertelen manővert követően Norrisnak sikerült megelőznie Markelovot, két kör múlva pedig Ghiottot is megelőzte a harmadik helyért.

    Norris a második helyével csökkentette a hátrányát a Mercedes fiatal pilótájával, George Russell-lel szemben, aki nem szerepelt valami jól a sprintversenyen.

    A brit pilóta a borzalmas rajtja után csak Roy Nissanyt tudta visszaelőznie és így csak a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót.

    Russell már csak 5 ponttal vezet Norris előtt a Forma 2-es bajnokságban, szóval bármi megtörténhet majd a következő hétvégéken.

    Sergio Sette Camara szenvedett a közepes keverékű gumikon, miután a főversenyen a második helyezést érte el. A brazil csak a kilencedik lett, ugyanis az utolsó körben a Trident csapatánál versenyző Arjun Maini tudta megelőzni a brazil pilótát, így Camara éppen lemaradt az utolsó pontszerző helyről.

  • Forma 2: Roberto Merhi kiszáll a sorozatból

    Forma 2: Roberto Merhi kiszáll a sorozatból

    A volt Forma-1-es versenyző, Roberto Merhi tagja az idei Forma-2-es bajnokságnak, ugyanis a spanyol pilóta az MP Motorsport csapatában versenyez. Azonban a spanyol pilóta már nem fog rajthoz állni Spa-Francorchams-ban, ugyanis szerződést bontott az MP Motorsport csapatával. A helyét a GP3-mas versenyző, Dorian Boccolacci fogja átvenni.

    Merhi ebben az évben nem teljesít valami jól, ugyanis az időmérőkön egy jó eredményt sem tudott eddig felmutatni és a versenyeken sem tudott nagyot alkotni. A 27 éves spanyol pilóta jelenleg csak a 11. helyet foglalja el az összetettben annak ellenére, hogy már a Forma-1-ben is versenyezhetett.

    A volt Manor pilóta a monacói sprintversenyen állhatott fel a dobogó legalsó fokára és a Francia Nagydíjon is a pódiumon ünnepelhetett, azonban a verseny után diszkvalifikálta őt a versenybíróság.

    A Lotus korábbi fiatalja, Dorian Boccolacci fogja átvenni Merhi helyét az MP Motorsport-nál. A francia fiatal, aki eddig a GP3-ban versenyzett, megszerezte az MP Motorsport első győzelmét a paul ricard-i aszfaltcsíkon, azonban a verseny végén nem maradt elég üzemanyag az autójában, így a felügyelők nem tudtak elég mintát szerezni az autóból, így Boccolaccit kizárták. Azonban a franciát nem lehetett megállítani a hungaroringi sprintversenyen, ahol megszerezte csapata első GP3-mas győzelmét.

    „Mindkét kezemmel meg fogom ragadni ezt a lehetőséget,” – mondta Boccolacci.

    „Az, hogy előreléphettem Forma-2-be, másfél év GP3-mas versenyzés után, az csakis az MP Motorsport-nak köszönhető. Szeretném megköszönni neki, hogy engem választottak. Remélem, hogy a bizalmukat majd jó eredményekkel tudom majd meghálálni” – tette hozzá a fiatal francia.

    A francia a hetedik helyet foglalja el az összetett pontversenyben és így ő lesz a második olyan pilóta, aki szezon közben érkezik egy Forma 2-es csapathoz. Rajta kívül még Alessio Lorandi csatlakozott a szezon közben a Trident istállójához, ugyanis a csapat korábbi pilótáját, Santino Ferruccit a silverstone-i „ámokfutása” miatt menesztette a csapata.

    A MP Motorsport menedzsere, Sandor Dorsman szerint Boccolacci sokkal jobb pilóta bármelyik jelenlegi GP3-mas pilótánál. Richard Verschoor fogja átvenni Boccolacci helyét a csapatnál. Ő lesz a hatodik pilóta, aki vezetheti az MP Motorsport GP3-mas autóját. Verschoor eddig a Formula Renault Eurocup-ban versenyzett.

    Christan Lundgaard, aki a második a Formula Renault Eurocup-ban, is versenyzett az MP színeiben. Will Palmert helyettesítette a Francia Nagydíjon, ugyanis Palmer inkább az egyetemi tanulmányaira koncentrál. A Belga Nagydíjtól kezdve az ex-Formula 3-mas versenyző, Devlin DeFrancesco fogja őt helyettesíteni.

  • Albon úgy érzi, lehet esélye az egyik Toro Rosso ülésre

    Albon úgy érzi, lehet esélye az egyik Toro Rosso ülésre

    A Formula 2-es bajnokságban jelenleg a harmadik helyen álló Alexander Albon úgy gondolja, hogy ő is harcban lehet egy Toro Rosso ülésre a 2019-es szezonra, bár elismeri, hogy ehhez még meg kell győznie Helmut Markót.

    Albon 2012-ben már volt is a Red Bull Junior Team tagja, de ez az irány nem folytatódott számára.

    2019-re azonban a Toro Rossonál minimum egy, de talán két szabad hely is lesz, hiszen Pierre Gasly átül a Red Bullba, és még az sem biztos, hogy Brendon Hartley-t megtartja a csapat. A csapat szeretné Dan Ticktumot, neki azonban nincs elegendő szuperlicenszpontja ehhez.

    A 22 éves brit-thai versenyzőnek azonban meglesznek a szükséges pontjai, ha a top 5-ben végez idén az F2-ben.

    „Jobbnak kell lennem, ha jövőre ülést akarok a Toro Rossonál.” – mondta a fiatal versenyző. „Azt hiszem ez (a Toro Rosso) az egyetlen hely, ahol lehetőségem lehet F1-es csapatnál versenyezni. Dr Marko nem épp a legnagyobb rajongóm, jobban meg kell őt győznöm ahhoz, hogy legyen esélyem. Úgy hiszem, az egyetlen esélyem arra, hogy bekerüljek az F1-be az, ha jó eredményeket hozok és erősen zárom a szezont. Az F2-re kel koncentrálnom, jó helyen végeznem, és aztán meglátjuk.”

    Albonnak nincs jelentős anyagi támogatása, így olyan csapatokhoz valóban nem sok esélye van bekerülni, akik komoly tőkét is igényelnek a versenyző mellé.

    „Nincs sok pénzem, az F2-vel is küzdök (anyagilag).” – mondja Albon. „Csak három csapat van, ahova juniorként be lehet kerülni anélkül, hogy sok pénzt kellene hoznod.”

    „A célom, hogy arra koncentráljak, amit csinálok és remélhetőleg megtalál majd a lehetőség.”

    A Toro Rosso korábban már megkereste a McLaren juniorját, Lando Norrist is, akinek szerződtetése nem kizárható még, így, hogy Fernando Alonso helyére Carlos Sainz ülhet majd be. Ha azonban Stoffel Vandoorne nem marad a McLarennél, és Norris kerül oda, akkor a belga versenyző lehet esélyes a Red Bull fiókcsapatához.

  • Günther: Fernando Alonso a példaképem

    Günther: Fernando Alonso a példaképem

    A Formula 2-ben vitézkedő Arden csapat pilótája Maximilian Günther lehet a német autosport következő tehetsége.

    A most 21 éves oberstdorfi születésű versenyző 2007-ben kezdett el gokartozni, majd négy évvel később váltott forma autókra. Első évében rögtön második is lett a Formula BMW-ben, majd az ADAC Formel Masters sorozatra váltott, ahol két év alatt két bajnoki második helyet szerzett.

    2015-ben mutatkozott be a Forma-3-as Európa Bajnokságban, ahol egy évvel később egy újabb második helyett szerzett, Lance Stroll mögött. Tavaly pedig a bajnokság harmadik helyén végzett.

    2018-ra leigazolta őt a Formula 2-es Arden csapat, ezzel pedig 2016 után ő lett az első német pilóta a Forma-1 előszobájában, és Silverstone-ban megszerezte az első sikerét a sorozatban.

    Ezenkívül pedig még az idei év elején részt vehetett a Formula E újonc tesztjén a Dragon csapat jóvoltából.

    Günther még a Hungaroringen állt a rendelkezésünkre, akivel beszéltünk többek között a német utánpótlásól, magáról a német autósport helyzetéről, a példaképéről és a Formula E-ről is.

     A Formula 3-ból érkeztél a Formula 2-be. Mi a különbség a két sorozat között?

    Maximilian Günther: A Formula 3 is egy elég izgalmas sorozat, nagy leszorító erő jellemző az autókra, míg a Formula 2-es autók sokkal nagyobbak, a fékek sokkal erősebbek, emiatt jóval később tudunk fékezni. A versenyek ugyanolyak, itt is iszonyatosan oda kell figyelned, ráadásul az F2-es autók sokkal de sokkal nagyobb teljesítményre is képesek, a 620 lóerőnek köszönhetően. Ugyan egy F1-es autó közelébe se érhetnek, de így is nagyon élvezetes ezeket vezetni.

    2016-ban Lance Stroll ellen harcoltál. Mit gondolsz, jó az, ha egy versenyző kihagyja a Formula 2-t, vagy ez a sorozat mindenképp szükséges a fejlődéshez?

    M.G.: A Formula 2 mindenképpen egy jó felkészülést jelent a Forma-1-re, így az én esetemben természetesen az F2 volt a megfelelő lépés, ezt a lehetőséget a BWT teremtette meg nekem. Tehát mindenképp fontos a Forma-2, mert enélkül sokkal kevésbé felkészültebben lehet bekerülni a Forma-1-be.

    Két év után te vagy az első német pilóta az F2\GP2-ben. Hogy látod most a német utánpótlást?

    M.G.: Nehéz azt látni, hogy egyetlen versenyző van a Formula 2-ben, illetve a GP3-ban és az F3-ban is kevés versenyző van. A német, mint motorsport nemzet soha nem volt még ilyen mélyen, tehát eléggé elszomorító a helyzet. Saját magunkra kell koncentrálnunk.

    Gyerekként ki volt a példaképed?

    M.G.: Fernando Alonso

    Miért?

    M.G.: Ő egy nagyon komplett autóversenyző, nagyon nagyon jó képességekkel rendelkezik, piszkosul gyors. A versenyeken rendkívül intelligens, nem ismer kompromisszumot és remek előzéseket szokott bemutatni. Mindig pontosa tudja mit kell csinálni.

    A Forma-1-es Német Nagydíj jövője eléggé bizonytalan. Mit jelent a Forma-1 a német embereknek?

    M.G.: Németországban a labdarúgás teljes mértékben az első számú sport. Hosszú ideje nem volt ilyen csekély érdeklődés a Forma-1 meg a motorsport iránt. Remélem, hogy Hockenheimet vagy a Német Nagydíjat sikerül megtartani, mert ez nagyon fontos lenne a német motorsportnak, de ez most nem túl valószínű és ez szomorú.

    Melyik pályákon tudnád elképzelni a Forma-1-es Német Nagydíjat?

    M.G.: Hockenheimring, Nürburgring. Természetesen vannak még kiváló pályák, de csak ezen a kettőn van lehetőség F1-es versenyeket rendezni, így ezeket mondanám.

    Van már tapasztalatod Formula E autóval is. Mit gondolsz, a jövőben a Formula E legyőzheti a Forma-1-et?

    M.G.: Szerintem igen, ez megtörténhet. A Forma-1 még jelenleg a királykategória komoly vetélytárs nélkül, de a Formula E folyamatosan növekszik, teljes mértékben ezé a sorozaté a jövő. Egy nagyon modern versenysorozatról van szó, ezért nagyon izgalmas volt, hogy ott lehettem, büszke vagyok erre. Szerintem az elektromos motoroké a jövő, amit az emberek nem igazán szeretnek, de mégis a legtöbb széria az elkövetkezendő években efelé indulhat el.