Kategória: Formula 2

  • Elkészült az F2 és az F3 2019-es naptára is

    Elkészült az F2 és az F3 2019-es naptára is

    Szentpéterváron tartott éves ülésén az FIA közzétette a 2019-es Formula 2-es, valamint a GP3-at helyettesítő Formula 3-as versenynaptárat is.

    A naptárat úgy alkották meg, hogy az F3-asoknak lehetőségük legyen majd elmenni a külön értékelt Makaói Nagydíjra.

    Noha a makaói szervezők ragaszkodnak az előző generációs F3-as autókhoz, melyeket az Euroformula Openben, japán F3-ban és a korábbi Formula 3-ról Formula European Masters-zé keresztelt bajnokságokban használnak. Az új FIA F3-as autók nehezebbek és erősebbek, így attól tartanak, hogy könnyeben fordulhatna elő a Sophie Flörsch-éhez hasonló baleset Makaóban.

    Azt pedig nem szeretnék, ha változtatnának a makaói pályán, hogy az FIA Grade 2-es minősítést kaphasson, és megfeleljen az új F3-as kritériumoknak. A makaói kormány mindenesetre együttműködik az FIA-val, hogy orvosolhassák a felmerülő problémákat.

    Alább láthatjátok a 2019-es F2-es és F3-as versenynaptárakat. Az F2 12 alkalommal csatlakozik majd az F1-es mezőnyhöz, legalábbis ami a versenyhelyszínt illeti.

    Formula 2

    Március 29-31 Bahrein Sakhir
    Április 26-28 Azerbadzsán Baku
    Május 10-12 Spanyolország Barcelona
    Május 23-25 Monaco Monte Carlo
    Június 21-23 Franciaország Paul Ricard
    Június 28-30 Ausztria Red Bull Ring
    Július 12-14 Nagy-Britannia Silverstone
    Augusztus 2-4 Magyarország Hungaroring
    Augusztus 30-Szeptember 1 Belgium Spa
    Szeptember 6-8 Olaszország Monza
    Szeptember 27-29 Oroszország Sochi
    November 29-December 1 Abu Dhabi Yas Marina

    Formula 3

    Május 10-12 Spanyolország Barcelona
    Május 23-25 Monaco Monte Carlo
    Június 21-23 Franciaország Paul Ricard
    Június 28-30 Ausztria Red Bull Ring
    Július 12-14 Nagy-Britannia Silverstone
    Augusztus 2-4 Magyarország Hungaroring
    Augusztus 30-Szeptember 1 Belgium Spa
    Szeptember 6-8 Olaszország Monza
    Szeptember 27-29 Oroszország Sochi
  • Az UNI-Virtuosi Racing veszi át a Russian Time helyét

    Az UNI-Virtuosi Racing veszi át a Russian Time helyét

    A Formula 2 2019-es szezonjában egy félig új csapat fog indulni, az UNI-Virtuosi Racing, akik a kivonuló Russian Time helyét veszik át.

    A Virtuosi az elmúlt években szorosan együttműködött a Russian Time-mal, akikkel négy sikeres szezont töltöttek együtt a Formula 2-ben. 2017-ben pedig csapatbajnoki címet is ünnepelhettek Artem Markelovval és Luca Ghiottoval, idén pedig több futamgyőzelmet is arattak  Tadasuke Makino és Markelov révén.

    Ahogy arról korábban beszámoltunk, az orosz csapat az idei év végeztével hátat fordít a Formula 2-nek. Gyakorlatilag csupán egy név és tulajdonos váltásról van szó, mert a brit UNI-Virtuosi megkapta az autót, a felszerelését és gyakorlatilag mindent a Russian Time-tól.

    A csapat tulajdonosa Andy Roche így nyilatkozott: „Nagy örömmel jelentjük be, hogy az UNI-Virtuosi Racing jövőre rajthoz áll a Formula 2-es sorozatban. Rendkívül élveztük a közösen eltöltött négy sikeres évet a Russian Time-mal, és szeretnénk Artem-nek [Markelov – a szerk.] és Svetlana-nak [Strelnikova, a Russian Time csapatvezetője – a szerk.] sok sikert kívánni a jövőbeni terveikhez.”

    „Az UNI-Virtuosi Racing tulajdonosai Paul Devlin, Declan Lohan és jómagam teljesen elkötelezettek vagyunk a folytatást illetően, és hasonló odaadással fogunk dolgozni, mint amivel bajnoki címet, 13 futamgyőzelmet és 38 dobogós helyezést szereztünk a Russian Time-mal karöltve. A csapat változatlan mérnöki stábbal és struktúrával biztosítja a további sikeres éveket.” – tette hozzá.

    Az F2-esek szezont követő tesztjén múlthéten Abu Dhabiban Guan Yu Zhou és Luca Ghiotto vezették a még Russian Time néven futó autókat. Egyiküknek sem ismert még a 2019-es programja. Sajtóhírek szerint szerdán már akár be is jelenthetik legalább az egyik jövő évi pilótájukat.

  • Mick Schumachert lenyűgözte a Forma-2-es autók teljesítménye

    Mick Schumachert lenyűgözte a Forma-2-es autók teljesítménye

    Az FIA Formula-3-as bajnokság nyertese, Mick Schumacher életében először vezethetett Forma-2-es autót az évadzáró teszten, Abu-Dzabian. A hétszeres világbajnok F1-es legenda fiát elkápráztatta a Forma-2-es autók gyorsasága.

    A 19 éves német pilóta eggyel feljebb lépett a létrán, ugyanis következő szezonban már a Forma-2-ben fog versenyezni a Prema Racing színeiben, csakúgy, mint a Formula-3-ban.

    A Formula-2 évadzáró tesztje csütörtökön vette kezdetét, szóval a versenyzők a tegnapi nap folyamán már a második tesztnapjukat teljesítették.

    A kis Schumi eredményes első napot zárt annak ellenére, hogy életében először vezetett Forma-2-es autót. A német fiatalnak még szoknia kell az új környezetet és az autót is egyaránt. A második napon azonban Schumacher az előkelő második helyen zárt, csupán egy tizeddel elmaradva a leggyorsabb időeredménytől.

    „Hihetetlen, nagyon izgatott voltam,” – örvendezett a német, aki Sebastian Vettel csapattársaként fog részt venni a Race of the Champions-on, Mexikóban.

    „Ha össze kell hasonlítanom ezt az autót a Formula-3-assal, akkor a teljesítményét és az autó súlyát emelném ki. Ezek az autók valamivel nehezebbek, azonban sokkal gyorsabbak, mint a Formula-3-as autók.

    „Szinte hihetetlen, hogy mennyivel gyorsabban mentem ezzel az autóval az egyenesben. A mai napon főként az autó aerodinamikáját teszteltük, ugyanis szeretnénk tovább fejleszteni az autót. Természetesen emellett időmérős köröket is futottunk.”

    Schumacher hozzátette, hogy sokat gondolkodott azon, hogy hol folytassa a Formula-3 után. Számára a Forma-2 volt legopcionálisabb lépés, ezért is döntött a Forma-1 előszobája mellett. A fiatal német megerősítette, hogy továbbra is Forma-1 a célja, azonban nem fogja elsietni a dolgokat.

    „Úgy érzem, készen állok a feladatra,” – véli Schumacher. „Jó döntés volt, hogy a Premánál maradtam, ahol a Formula-3-as éveimet is töltöttem.

    „Meglátjuk majd, hogy mi lesz. Egyszerre mindig csak egyet szabad lépnünk előre, nem többet. Nincs okom arra, hogy siessek.”

  • Sean Gelael a következő szezonban is a Prema versenyzője lesz

    Sean Gelael a következő szezonban is a Prema versenyzője lesz

    Az indonéz származású, Sean Gelael továbbra is a Forma-2-ben fog versenyezni. Az indonéz pilóta továbbra is a Prema Racing csapatát fogja erősíteni. Gelaelnek az a Mick Schumacher lesz majd a csapattársa, aki idén Forma-3-as bajnok lett.

    Gelaelnek ez lesz a negyedik teljes szezonja a sorozatban. Ő is és Schumacher is részt fog venni a három napos évzáró teszten, ami Abu-Dzabiban rendeznek majd meg november 29-től december 1-ig.

    „Örülünk, hogy továbbra is Seannal dolgozhatunk,” – véli a Prema csapatfőnöke, Rene Rosin. „Tisztességesen helyt állt az idei szezonban, fontos pontokat szerzett a csapat számára.

    „Sean lesz az első versenyző, aki egynél több évet fog tölteni a csapatunknál. Kíváncsiak vagyunk, hogy a következő szezonban mire lesz képes Mick mellett, akinek ez lesz majd az első szezonja a Forma-2-ben.”

    Az indonéz pilóta, aki nemrég töltötte be a huszonkettedik életévét, 2012 óta versenyzik együléses versenyautókban. Az idei Forma-2-es szezont a tizenötödik helyen zárta.

    Legjobb eredményét Monacóban érte el, ahol a második helyen látta meg a kockászászlót a főversenyen.

    „Eléggé hullámzó volt a teljesítményem a szezon során,” – véli Gelael. „Jól kezdtem az évet, azonban a szezon második fele nem úgy alakult, ahogy elterveztem.

    „Tudjuk, hogy hol hibáztunk és azt is, hogy miben kell fejlődnünk a következő szezonra. Még mindig vannak befejezetlen ügyeink a csapaton belül. Örülök, hogy a Prema vezetősége továbbra is megbízik bennem, szóval már nagyon várom a következő szezont, ugyanis be szeretném bizonyítani, hogy érdemes volt bízni bennem.”

  • Nyck De Vries lesz Nikita Mazepin csapattársa az ART Grand Prixnál

    Nyck De Vries lesz Nikita Mazepin csapattársa az ART Grand Prixnál

    A McLaren holland ifjonca, Nyck De Vries a következő szezont is a Forma-2-ben fogja tölteni. A holland pilóta az idei szezonban a Prema színeiben versenyzett, azonban a következő szezonban már az ART Grand Prixnál fog versenyezni.

    A kétszeres gokartvilágbajnok De Vries rendkívül jól szerepelt az alsóbb kategóriákban. Rengeteg tapasztalatot szerzett, miközben a Formula Renaultban és a GP3-ban versenyzett.

    De Vries számára nem ismeretlen a francia alakulat, ugyanis a fiatal holland az Art színeiben versenyzett a GP3-ban. A holland abban az évben nagy segítséggel járult hozzá az Art konstruktőri bajnoki címéhez, csakúgy, mint a csapattársai. De Vriesnek az a Nikita Mazepin lesz a csapattársa, aki idén a GP3-as bajnokság második helyén zárt.

    „Hálás vagyok az ART Grand Prixnek, hogy lehetőséget adtak nekem, így folytathatom a versenyzést a Forma-2-ben,” – lelkendezett De Vries.

    „Versenyeztem már a csapat színeiben, még a GP3-ban, szóval nagyon örülök, hogy hazatérhettem. Még van egy befejezetlen ügyem a Forma-2-ben, ugyanis az idei bajnokságot nem sikerült megnyernem. Örülök, hogy akövetkező szezonban egy olyan csapatnál versenyezhetek, ahol George (Russell) idén bajnok lett.”

    A francia alakulat elnöke, Sébastien Philippe hozzátette, hogy nagyon örül annak, hogy De Vries újfent a csapatát fogja erősíteni.

    „A tapasztalata és gyorsasága miatt már most ki merem jelenteni, hogy Nyck lesz a következő szezon egyik legnagyobb esélyese. Már a GP3-ban láttuk rajta, hogy egy kivételes tehetség. Nyck képes rá, hogy elérje az álmait, és természetesen az álmai elérésében mi is segíteni fogunk neki.”

  • Tatiana Calderon a Formula 2-ben folytathatja

    Tatiana Calderon a Formula 2-ben folytathatja

    Tatiana Calderon idén a GP3-ban versenyzett, emellett a Sauber tesztpilótája volt és az elmúlt hetekben volt is lehetősége F1-es autót vezetni.

    A kolumbiai versenyzőnő jövőre várhatóan a Formula 2-ben folytatja majd pályafutását, Charouz Racing Systemnél, mely a Sauber hivatalos junior csapata lett.

    „A Charouzzal tesztelek majd, de jó munkát kell végeztem, hogy biztosíthassam az ülésemet, és remélhetőleg maradhatok az Alfa Romeo Sauberrel” – mondta Calderon Abu Dhabiban a Crash.netnek.

    Egy alkalommal biztosan tesztel majd a Chrouzzal, de abban bízik, hogy többre is lesz lehetősége.

    „Megpróbáljuk megnézni, hogy lehetne-e kettő, mivel egynél többnek lenne értelme, ha az ember versenyezni akar. Jelenleg ez a terv.”

    Egyelőre úgy fest, hogy teljes szezonra szóló szerződést is kaphat Calderon, mivel a Sauber csapatfőnöke, Frederic Vasseur elégedett a versenyzőnő tesztjeivel.

    „Két jó (F1-es) teszten van túl, az első inkább egy PR esemény volt Mexikóban, de a másik valódi teszt volt és igazán jól ment.” – mondta Vasseur. „Fizikai szempontból is képes kezelni a helyzetet, ami az F2-ben bonyolultabb, mivel nincs szervó, de jó munkát végzett. Nagyon nyugodt, lépésről lépésre fejlődik és őszintén nagyon jó tesztpilóta. Mindenkit lenyűgözött, beleértve a 25 év tapasztalattal bíró mérnököket is. Most pihennünk kell, ő tesztel majd Formula 2-ben, és meglátjuk, mi történik.”

  • Elkelt Mick Schumacher, Matsushita és Mazepin is 2019-re!

    Elkelt Mick Schumacher, Matsushita és Mazepin is 2019-re!

    Mick Schumacher, aki idén European F3 bajnok lett is már azon három versenyző között van, akiknek a helyét már meg is erősítették a 2019-es F2 bajnokságra. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia marad a Prema csapatánál, ahogy eddig is velük volt F4-ben és F3-ban is. A csapatvezető Rene Roison elégedetten nyilatkozott:

    „Örömmel üdvözöljük az F2-es alakulatunkban 2019-ben Micket. Ez a bajnokság nem egyszerű, hiszen újoncként meg kell tanulnia ezzel az új autóval is bánni, de azt hiszem, hogy Micknek megvan az érettsége és a képessége arra, hogy ezt is megoldja.”

    Schumacher a csapat autóját először a szezon utáni teszten próbálja ki Yas Marina pályáján, és maga is úgy gondolja, hogy ez volt számára a logikus lépés:

    „Nekem egyértelmű volt az, hogy a Formula 2-ben is a Premával leszek. Nem tudom elégszer megköszönni a Prema családnak azt, amit eddig is elértünk együtt, különösen idén, és együtt haladunk tovább.”

    A GP3-as második Nyikita Mazepin is szintet lép, az ART F2-es csapatához igazol, oda ahol idén George Russell megnyerte a pilóták bajnokságát. Az ART vezér, Sebastian Philippe elárulta, hogy Mazepin képessége újoncként a GP3-ban már az első naptól kezdve egyértelmű volt, és tetszett neki a remek győzelme Barcelonában:

    „Nyikitának rengeteg erőssége van: gyors, és folyamatosan fejlődik bármiben aminek nekikezd. Biztos vagyok benne, hogy a Formula 2-es csapatunkban is a központban lesz, ahogy volt az a GP3-ban is.”

    A Honda junior pilótája, Nobuharu Matsushita is visszatér. A háromszoros F2 és GP2 győztes a Carlint erősíti majd, akik idén megnyerték a csapatok bajnokságát.

  • Napokon belül eladhatják a Russian Time-ot

    Napokon belül eladhatják a Russian Time-ot

    Az Autosport értesülései szerint rövid időn belül eladhatják a Formula 2 egyik legsikeresebb csapatát, az orosz Russian Time-ot.

    Az istálló 2013-ban alapították, és első évükben rögtön meg is nyerték az akkor még GP2 néven futó bajnokságot, amit 2017-ben megismételtek.

    A kezdetektől fogva összesen húsz GP2-es és F2-es futamot nyertek, Sam Bird, Mitch Evans, Tom Dillmann, Raffaele Marciello, Luca Ghiotto, Artem Markelov és Tadasuke Makino révén.

    Markelov az idei szezonban három versenyt is megnyert, ami neki már az ötödik éve volt a sorozatban. Teljesítményével pedig kiérdemelt egy év végi tesztet a Renault Forma-1-es csapatától.

    Az Autosport értesülései szerint a csapat már a csütörtöki, év végi Formula 2-es teszten új névvel indulhat. Az új tulajdonos kilétét pedig hamarosan bejelenthetik.

  • Maini köszönetet mondott a Dallara kaszni erősségéért

    Maini köszönetet mondott a Dallara kaszni erősségéért

    A tegnap Formula 2-es versenye rajtjakor Nicholas Latifi lefulladt autójába szaladt bele Arjun Maini. A szétröppenő darabok elől még a versenyigazgató Charlie Whiting is „fedezékbe vonult”.

    Az eset után Mani autójának Dallara kasznijának erősségét méltatta.

    Mindkét versenyzőt elszállították a baleset után a pálya orvosi központjába, de nem sérültek meg, így el is engedték őket és rajthoz is állhatnak a mai, idei utolsó versenyen.

    „Láttam a sárga zászlót, tudtam, hogy a bal oldalon egy autó lefulladt, de azt nem tudtam, hogy a jobb oldalon találkozok majd egy lefulladt autóval.” – mondta Maini az Autosportnak.

    „Csak annyit mondhatok, hogy szerintem meg kell köszönnünk a Dallarának, hogy biztonságos autót építenek számunkra.”

  • George Russell győzelemmel szerezte meg a Formula 2 bajnoki címét

    George Russell győzelemmel szerezte meg a Formula 2 bajnoki címét

    A Williams jövő évi pilótája George Russell győzelemmel biztosította be a bajnoki címet a Formula 2-ben. A brit pilóta a pole-ból indulva nyerte meg az abu dhabi-i főfutamot, ami rögtön egy sorsdöntő drámával kezdődött.

    A brit pilóta gyakorlatilag már a rajt után bajnoknak érezhette magát, ugyanis közvetlen riválisa Alexander Albon a rajtrácson ragadt, csupán pár centit tudott megtenni a rajtkockából. A harmadik helyről induló DAMS-os csapattársa Nicholas Latifi is hasonló sorsa jutott, akit hátulról telibe talált Arjun Maini.

    Albon újra tudott indulni, de ekkor már két körös hátrányban volt a mezőnyhöz képest, végül a 14.helyen ért célba.

    A rajtbaleset után a biztonsági autó hat körön keresztül volt a pályán, ami nagyban befolyásolta a gumistratégiát. Az újraindítás után Russell visszaesett Nyck De Vries mögé, de az egy körrel hamarabbi bokszkiállása sikeresnek bizonyult, így ismét a holland előtt találta magát.

    A Prema pilótája a futam végére visszaesett, előbb Markelov, majd később Ghiotto is megelőzte őt. A Russian Time pilótája az utolsó körökre már Russellt is szorongatta, de megelőznie nem sikerült a britet. Így George Russell újoncként és regnáló GP3 bajnokként megnyerte a Formula 2 idei szezonját.

    Fantasztikus versenyt zárt Luca Ghiotto is, aki a 16.helyről indulva a dobogó legalsó fokán találta magát, köszönhetően annak, hogy keményebb gumikon rajtolt. Az olasz pilótát öt másodperces büntetéssel sújtották pálya levágás miatt, enélkül akár a második helye is meglehetett volna.

    De Vries mögött az ötödik helyen Lando Norris végzett. Deletraz révén a Charouz Racing egy hatodik helynek örülhetett, mögötte a csapattársa, Antonio Fuoco végzett, aki a 12.helyről kapaszkodott fel. Roberto Merhi is sokat jött előre, az ő jutalma egy nyolcadik hely lett, illetve egy fordított rajrácsos pole a vasárnapi futamra.

    A legjobb tízet Tadasuke Makino és a bajnok ART-os csapattársa, Jack Aitken zárta.