Kategória: Formula 2

  • A volt Ferrari junior Zhou csatlakozott a Renaulthoz!

    A volt Ferrari junior Zhou csatlakozott a Renaulthoz!

    A Renault megerősítette, hogy Guanyu Zhou 2019-ben már a Renault Sport Akadémia tagja, valamint a fejlesztő versenyzőjük 2019-ben. A kínai pilóta nyert már az European Formula 3 bajnokságban, de mennie kellett a Ferrari versenyzőképző iskolájából. Helyére az olaszok máris leigazolták tavalyi csapattársát a Premából: Mick Schumachert.

    Zhou leginkább a szimulátorban fog dolgozni, és attól függően kap lehetőséget F1-es autó vezetésére, hogy miképp fejlődik idén a Formula 2-ben. Luca Ghiotto csapattársa lesz az UNI Virtuosi Racing csapatnál.

    Zhou eddigi versenyzői karrierje folyamán második lett az olasz Formula 4 bajnokságban még 2015-ben, ezt követte a Formula 3-as bemutatkozása. 2016-ban a Motoparknál versenyzett, 2017 és 2018-ban a Premánál. A legeredményesebb 2016-ban volt, akkor két győzelmet szerzett, és több pódiumos helyezést is, amelyek révén nyolcadik lett a végelszámolásnál akkor.

  • Albonnak ki kellett könyörögnie a 2018-as F2-es lehetőséget

    Albonnak ki kellett könyörögnie a 2018-as F2-es lehetőséget

    A Toro Rosso új versenyzője, Alexander Albon most nagyon boldognak mondhatja magát az F1-es ülésével, különösen annak tükrében, hogy szinte „koldulnia” kellett ahhoz hogy tavaly az F2-ben versenyezhessen a DAMS csapattal, mert nem volt meg rá az anyagi keret.

    Mondjuk az sem könnyítette meg a helyzetét, hogy az azt megelőző F2-es szezonja elég gyengén sikerült. A 2018-as szezon elején pedig csak „race-by-race” megállapodása volt, tehát csak egy-egy versenyre szólt a szerződése, nem az egész szezonra.De összekapta magát és a harmadik helyen zárt a bajnokságban. Ajánlatot is kapott a DAMS Formula E csapatához 2019-re, de végül rájuk licitált a Red Bull a Toro Rossóval.

    „Emlékszem, (2018) januárban vagy februárban telefonon beszéltem Francios-val (Sicard), gyakorlatilag koldultam érte, hogy adjon ülést az évre, nem volt rá pénzem, de ennek ellenére beültetett.” – emlékezett vissza Albon. „Attól fogva csak a bizonyításon múlt és a pontokon, hogy a bajnokságban maradok-e. Nagy hullámvasút volt.”

    „Hogy a harmadik helyen zártam, kicsit csalódást okozott, mivel úgy érzem, kiérdemeltem a második helyet. De örülök a szezonnak, ami a DAMS-nak köszönhető.”

    „Azt hiszem, a GP3 volt az igazi számomra.” – mondta a thai versenyző, aki 2016-ban a GP3-ban második lett Charles Lecler mögött.

  • Rosberg: Nem szabad túl nagy nyomás alá helyeznünk Mick Schumachert

    Rosberg: Nem szabad túl nagy nyomás alá helyeznünk Mick Schumachert

    Mick Schumachert nagyfokú figyelem kísérte 2018 során, ám honfitársa Nico Rosberg aggódik a fiatal tehetség miatt, ugyanis 2016 világbajnoka úgy gondolja, a média, ami a Formula 1-et körülveszi még nagyobb nyomást és elvárást fog helyezni idén Michael Schumacher fiára.

    Rosberg, aki szintén édesapja nyomdokait követve versenyző lett figyelmezteti az F1 világát, hogy túl nagy terhet pakolnak a 19 éves ifjú vállára.

    ,,Nagyon nehéz lesz majd számára, ha egész Németország őt fogja figyelni, ám egy nagyon fontos feladat vár rá, mégpedig az, hogy ne veszítse el az örömöt, ami a versenyzéssel jár. Óvatosnak kell lennünk, hogy ne helyezzük túl nagy nyomás alá, és ne várjunk el túl sokat tőle.” -nyilatkozta Rosberg a német Weltnek.

    Mick Shcumacher tavaly megnyerte a Formula 3-as bajnokságot, ám idén már az F2-ben fog versenyezni, ami még közelebb viszi őt az álmához, a Formula 1-hez.

  • Russell: A Forma-2-es autók gyermekbetegségei miatt lettem nehezebben bajnok

    Russell: A Forma-2-es autók gyermekbetegségei miatt lettem nehezebben bajnok

    A Williams leendő fiatalja, George Russell szerint a technikai hibái miatt volt küzdelmesebb a Forma-2-es bajnoki cím megszerzése. A brit fiatal azért mondta ezt, mert az idei Forma-2-es autókkal rengeteg probléma volt.

    Az autók kuplungproblémája sok pilóta dolgát nehezítette meg, köztük a Mercedes juniorját is. Szinte minden futamon előfordult, hogy valaki a kuplung hibája fulladt le a rajtrácson. Ez annak is betudható, hogy a Forma-2-ben idén használtak először V6-os turbómotorokat.

    „A második versenytől kezdve megvolt a tempónk ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el,” – értékelt a Forma-2 idei bajnoka. „Az autó attól a ponttól kezdve nagyon gyors volt.

    „Voltak versenyeink, ahol nagyon sok pontot veszítettünk el. Például a Magyar Nagydíjon, ahol már a rajt előtt problémák adódtak a kuplungommal. Ez a hiba az egész hétvégémre rossz hatással volt. Monacóban már a szabadedzés első körében elfüstölt a motorom, ami miatt nem tudtam kellőképpen megismerni a pályát.

    „Szóval igen, voltak hibáim, amik ha nem következtek volna be, akkor sokkal több ponttal lettem volna gazdagabb,” – véli Russell. „Igaz, a többieknek is volt hasonló problémájuk a szezon során, még is úgy gondolom, hogy Monacóban és Budapesten is nyerhettünk volna, ha nem lettek volna problémánk az autóval.”

  • Nicolas Todt már nem tagja az ART Grand Prix csapatának

    Nicolas Todt már nem tagja az ART Grand Prix csapatának

    Nicolas Todt, aki a Sauber jelenlegi csapatfőnökével hozta létre az ART Grand Prix-et még 2004-ben, eladta a tulajdonrészét a kiugró sikereket elérő francia csapatnál. Az ART Grand Prix-nél számos Forma-1-es pilóta versenyzett a GP3-ban vagy a GP2-ben mint például Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Esteban Ocon vagy Charles Leclerc.

    Todt és Vasseur vezényletével a csapat sikert sikerre halmozott az alsóbb kategóriákban. Vasseur a csapatot irányította a Franciaországban található,Villeneuve-La-Guyardból, amíg Todt a csapat marketingjéért volt felelős.

    „Örömmel tölt el, hogy tagja lehettem egy ilyen csapatnak, mint az ART,” – mondta Todt, aki számos pilótának a menedzsel. „Az ART lehetőséget adott olyan tehetséges tehetséges fiatal pilóták számára, akik napjainkban már a Forma-1-ben versenyeznek. Rengeteg mindent megtanultak nálunk, például azt, hogy hogyan kell együtt dolgozni a mérnökökkel.

    „Az ART-nál töltött idő nagyon hasznos volt számomra, ugyanis vezetőként rengeteg mindent megtanultam. Minden jót kívánok a csapat össze munkatársának, szeretném, hogy a jövőben is olyan sikeresek legyenek, mint ezidáig.”

    A 41 éves menedzser jelenleg annak az All Road Management vezetője, aminek a Formula E-ben versenyző, Felipe Massa és a Ferrari leendő pilótája, Charles Leclerc is tagja.

    „Nicolasszal közösen alapítottuk az ART Grand Prix-et,” – mondta a Sauber csapatfőnöke, Frederic Vasseur. „A csapat 2004 óta rengeteg mindent elért már és természetesen Nicolas is sokat tett azért, hogy sikeresek legyünk. Nélküle most nem tartanánk ott, ahol.

    „Szeretném megköszönni mindent Nicolasnak, amit a csapatért tett az évek során. A legjobbakat kívánom neki,” – nyilatkozta a francia csapatfőnök.

  • Luca Ghiotto az UNI-Virtuosi pilótája lesz majd 2019-ben

    Luca Ghiotto az UNI-Virtuosi pilótája lesz majd 2019-ben

    Az UNI-Virtuosi csapata bejelentette, hogy Luca Ghiotto vezetheti majd a csapat egyik autóját a 2019-es Forma-2-es szezonban. Az olasz pilóta számára nem lesz ismeretlen a környezet, ugyanis a 2017-es szezonban már versenyzett ebben a csapatban, igaz, akkor a csapatot még Russian Time-nak hívták.

    Az idei szezon végén Ghiotto negyedik lett az összetett pontversenyben. Az olasz pilóta visszatérésével, a csapat vezetősége arra számít, hogy a következő szezonban nagyobb sikereket fognak majd elérni. Ghiotto annak a kínai származású Guanyu Zhounak lesz majd a csapattársa, aki idén az FIA Formula 3-ban versenyzett Mick Schumacher csapattársaként.

    A csapat vezetője, Andy Roche elmondta, hogy Luca már a teszt során nagyon jól teljesített és azt is, hogy már szinte otthon érzi magát a csapatnál. „Olyan lett volna, mintha el se ment volna! Lucánál és Guanyunál jobb pilótákat nem is kívánhatnánk magunknak.”

    Ghiotto nagyon örül annak, hogy visszatérhet egykori csapatához. „Örülök, hogy csatlakozhatok az UNI-Virtuosi csapatához. Rendkívül nagy történelemmel rendelkezik a csapat, ugyanis rengeteg futamot és egy konstruktőri bajnokságot is nyertünk már. A következő szezonban a célunk egyértelmű: az idei szezonnál jobb eredményeket elérni, ugyanis 2017-ben csak a negyedik helyet tudtuk megszerezni a konstruktőri bajnokságban.

    „Szeretném megköszönni a lehetőséget a csapat vezetőségének. Biztos vagyok benne, hogy ez egy gyümölcsöző együttműködés lesz majd.”

  • Guanyu Zhou az UNI-Virtuosi színeiben fog majd bemutatkozni

    Guanyu Zhou az UNI-Virtuosi színeiben fog majd bemutatkozni

    Guanyu Zhou, aki az idei szezonban a nyolcadik helyen végzett az FIA Formula 3-ban, a következő szezonban már a Forma-2-ben fog versenyezni. A kínai pilóta az UNI-Virtuosi csapatánál fog majd versenyezni a 2019-es szezon során.

    A kínai pilóta, aki a Ferrari pilótaakadémiájának a tagja, két győzelmet, hat dobogós helyezést és három pole pozíciót ért el az idei Formula-3-as szezonban. Zhounak már a Forma-2 évadzáró tesztjén, Abu-Dzabiban sikerült lenyűgöznie a brit istálló vezetőségét, ugyanis a kínai rendkívül gyorsnak bizonyult a tesztek során.

    Az UNI-Virtuosi csapatvezetője, Andy Roche nagyon örül Zhou érkezésének és már alig várja, hogy elkezdhessék a közös munkát. „Zhou egy kivételes tehetség, nagyon gyorsan megbarátkozott a Forma-2-es autóval. Nagyon szoros bajnokságra számítunk, azonban mi úgy véljük, hogy Guanyunak megvan a kellő tehetsége ahhoz, hogy jó eredményeket érjen el a következő szezonban.”

    A kínai tehetség nagyon örül, hogy a brit alakulat vezetői lehetőséget adtak számára. „El sem tudom mondani, hogy mennyire boldog vagyok, hogy a következő szezonban az   UNI-Virtuosi pilótája lehetek! A tesztet nagyon élveztem, élmény volt az autót vezetni. Készen állok, hogy a következő szezonban komoly sikereket érjek el.”

  • Mick Schumacher a Ferrari mellett döntött?

    Mick Schumacher a Ferrari mellett döntött?

    Régóta találgatják, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick, édesapja melyik egykori csapatának kötelékében fog kikötni, vagyis a Mercedes, vagy a Ferrari karolja-e fel? Hiszen tudvalevő, hogy mindkét csapat érdeklődést mutat az ifjú Schumacher iránt.

    Olasz sajtóértesülések szerint azonban Mick Schumacher a Ferrari mellett tette le voksát, vagyis a Ferrari Driver Academy tagja lesz.

    Michael Schumacher hét bajnoki címéből ötöt a Ferrarival nyert, és legendássá vált a Schumacher-Ferrari páros. Ez nyilvánvalóan Micknek is imponál, aki az Olasz Nagydíjon jelen volt idén, és említette is, hogy szeretne egy nap Ferrari versenyző lenni.

    2019-ben egyébként a 19 éves Mick a Formula 2-ben folytatja pályafutását, továbbra is a Prema csapattal, melynek ferraris kötődése, noha mercedeses is. Mindemellett a Premától került az F1-be például Charles Leclerc, Esteban Ocon és Antonio Giovinazzi is.

    Az FIA Gálán a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff méltatta Micket, jövőjét illetően pedig hozzátette: „Talán egy nap majd velünk, talán nem…”

    A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene pedig szeptemberben azt mondta: „Ilyen névvel, mely történelmi oldalakat írt a Ferrari történetében, Maranello ajtaja mindig nyitva áll előtte.”

    Az olasz Motorsport.com szerint pedig Mick a Ferrari mellett döntött, mivel az ő programjukkal jobban szimpatizált. Ezt minden bizonnyal Leclerc esete is motiválta, hiszen a monacói is premás és Ferrari Driver Academy-s volt, bajnok lett GP3-ban és F2-ben is, majd idén debütált az F1-ben a Saubernél, jövőre pedig már a Ferrari F1-es versenyzője lesz.

  • Giuliano Alesi is a Formula 2-ben kötött ki

    Giuliano Alesi is a Formula 2-ben kötött ki

    A 19 éves Ferrari junior pilóta, Giuliano Alesi a Tridenttel indul a FIA Formula 2-ben 2019-ben. Jean Alesi fia tagja a Scuderia versenyzői akadémiájának, és az elmúlt három évben a GP3 -ban pallérozódott, ahol négy alkalommal tudott győzni. A fiatal francia versenyző Abu Dhabiban vezethette először a Trident F2-es autóját a szezon utáni teszteken, pénteken pedig hivatalosan is bejelentették a csapathoz. Az érintett erről így nyilatkozott:

    „Ez egy remek lehetőség. Köszönettel tartozom a Tridentnek, és megtiszteltetés lesz velük versenyeznem az Formula 2-ben is. Ez egy új kategória, egy új kihívás nekem, amit már nagyon várok. Az idei évem nem úgy alakult ahogy azt elterveztük, de bízom benne, hogy egy sikeres szezonom lehet 2019-ben a Tridenttel. Keményen fogunk dolgozni ezen a téli szünet alatt, és amennyire csak lehet, erősek akarunk lenni majd a szezonnyitón.”

  • A Mercedes örömmel támogatná Mick Schumachert

    A Mercedes örömmel támogatná Mick Schumachert

    A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint Mick Schumacher sikeres lehet majd a Forma-1-ben. Wolff azt is hozzátette, hogy benne van a pakliban, hogy a hétszeres világbajnok fia pont a Mercedesszel lesz majd sikeres.

    A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda, Michael Schumacher a Forma-1-es évei előtt a Mercedes sportautóit vezette. A német legenda a száguldó cirkuszban 2010-től 2012-ig képviselte a német gyártó színeit.

    Mick Schumacher ebben az évben megnyerte a Formula-3-as bajnokságot. A német fiatalnak ez volt az első bajnoki címe pályafutása során. Azonban a kis Schumi hivatalosan még semelyik Forma-1-es csapathoz sem tartozik. A Formula-3-ban Mercedes motorokat használt, azonban ez még nem jelent semmit. A Ferrari, ahol édesapja öt világbajnoki címet tudott nyerni, már jelezte, hogy szívesen dolgoznának együtt az ifjú Schumacherrel.

    Mick, akinek az édesapja 2013-ban súlyos síbalesetet szenvedett , jövőre a Prema Racing csapatával fog majd versenyezni a Forma-2-ben.

    Amikor megkérdezték Wolfftól az FIA díjátadó gálán, hogy érdeke-e a Mercedesnek, hogy megszerezzék Schumachert, csak annyit válaszolt, hogy ez egy nagyon izgalmas kérdés.

    „Bajnok lett a Formula-3-ban egy olyan autóval, amit Mercedes erőforrás hajtott. Ez nagyon szép és jó, azonban Mick nem tagja a Mercedes pilótaakadémiájának.

    „A legfontosabb dolog az, hogy hagyjunk neki időt gondolkodni. Mick hihetetlen örökséggel rendelkezik, ugyanis az édesapja a valaha volt legeredményesebb Forma-1-es pilóta.

    „A Formula-3-at kipipálta, jövőre már a Forma-2-ben fog versenyezni, ami nehezebb lesz egy fokkal, mivel sok tapasztaltabb versenyzővel kell majd összemérnie a tudását.

    „Semmi kétség nem fér ahhoz, hogy Mick akár a Forma-1-ben is sikereket érhet majd el. Lehet, hogy beünk, viszont az is lehetséges, hogy nem.”

    A Mercedes pilóta akadémiájának jövője továbbra is kérdéses Wolff szerint. Jelen pillanatban a Mercedes három igen tehetséges fiatal pilótával rendelkezik. Az egyikük az az Esteban Ocon, aki jövőre a Mercedes tesztpilótája lesz majd. Rajta kívül ott van még George Russell, aki idén bajnok lett a Forma-2-ben, jövőre pedig már a Williams pilótája lesz majd a Forma-1-ben. A harmadik pedig Pascal Wehrlein, aki a Formula E-ben fog majd versenyezni. Azonban Wehrlein január végén hivatalosan is távozik a Mercedes családjából.

    Wolff ugyanakkor Oroszországban elmondta, hogy a Mercedes lehetőséget szeretne adni a fiatal pilóták számára, ami miatt a pilóta akadémiájukat továbbra is fent fogják tartani.

    „Anno Michael Schumacher is a Mercedesnél kezdte el a pályafutását és láss csodát, ő lett a sportág történetének legjobb pilótája. Per pillanat olyan pilóták tagjai a programunknak, mint Esteban Ocon, George Russell vagy Pascal Wehrlein. Mindannyiuk előtt egy szép, sikerekkel teli karrier áll.

    „Nagyon fontos, hogy a Mercedes szerves részét képezze a fiatal pilóták karrierjében.”