Kategória: Formula 2

  • Mick Schumacherék takarítanak és kiteregetik a szennyest

    Mick Schumacherék takarítanak és kiteregetik a szennyest

    Az F2-es Prema csapat, így szezonkezdés előtt készített egy mókás videót arról, hogyan várják a szezont versenyzőik, Mick Schumacher és Sean Gelael.

    A srácok takarítanak, kertészkednek, na meg unatkoznak és játszanak is.

     

    Neked milyen házimunkába tudnának sokat segíteni a srácok? 😀

  • Brawn: Néha ránézek Mickre és Michaelt látom

    Brawn: Néha ránézek Mickre és Michaelt látom

    Az F1 sportért felelős igazgatóját is lenyűgözi Mick Schumacher.

    Ross Brawn korábban a Ferrari technikai igazgatója volt, mikor Michael Schumacherrel rendkívül sikeres volt a csapat. Így aztán a hétszeres világbajnok fiát is jól ismeri.

    Mick idén a Formula 2 mezőnyét erősíti majd, immáron a Ferrari versenyzőakadémiájának tagjaként, új menedzsere pedig Nicolas Todt, az FIA elnökének fia.

    „Kisfiú kora óta ismerem Micket.” – mondta Brawn. „Néha ránézek Mickre és Michaelt látom. Nagyon céltudatos fiatalember.”

    Mick tavaly úgy nyerte meg az F3-as Európa-bajnokságot, hogy a szezon első felében még nem volt túl kimagasló a teljesítménye. Végül aztán erőre kapott, legyőzte a bajnokság legesélyesebbjét, red bullos Daniel Ticktumot.

    „Mick hihetetlen lépést tett előre az elmúlt 12 hónapban.” – mondta Brawn a Bildnek.

  • Todt: Békén kell hagyni Mick Schumachert

    Todt: Békén kell hagyni Mick Schumachert

    Az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, „békén kellene hagyni” Mick Schumachert, hogy a versenyzői karrierjére koncentrálhasson.

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher 19 éves fia tavaly megnyerte a Formula 3-as Európa-bajnokságot, idén pedig már a Ferrari versenyzőakadémiájának tagjaként a Formula 2-ben versenyez majd. Persze akarva-akaratlanul hasonlítani próbálják az emberek édesapjához.

    „Őt még nem rontotta el ez a világ, pedig könnyedén el tud rontani.” mondta a RaceFansnek Mickről Todt, aki a Ferrarinál sokat dolgozott együtt Michaellel.

    „Nagyon örülök Mick Schumachernek. Baba kora óta ismerem, imádom, nagyszerű karakter. És békén kéne hagynunk.”

    „Bizonyítja, hogy nagyon tehetséges versenyző. Mindezek felett nagyon kedves srác, nagyon alázatos és jól képzett. Szóval közelről követem majd, hogy mit csinál.”

    Nem is lesz nehéz Todt számára, hogy figyelje Micket, hiszen fia, Nicolas Todt lett a fiatal versenyző új menedzsere.

  • Idén női versenyzőt avat a Formula 2!

    Idén női versenyzőt avat a Formula 2!

    2019-ben első alkalommal fog előfordulni, hogy egy női versenyző is szerepel majd a Formula 2-es bajnokságban. Ez a versenyző a 25 éves kolumbiai, Tatiana Calderon lesz.

    Caldron a BWT Arden csapathoz igazolt, csapattársa pedig a tavalyi GP3 bajnok Anthoine Hubert lesz-

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy a FIA F2 bajnokságban versenyezhetek a Team BWT Ardennél, technikai partnerségben a HWA-val.” – mondta Calderon, aki 2016-ban GP3-ban már versenyzett az Ardennél. „Ez egy új kihívás a karrieremben és egy újabb lépés, hogy közelebb kerüljek a fő célomhoz, a Forma-1-hez.”

    „Biztos vagyok benne, hogy nagyszerű dolgokat érünk majd el együtt. Alig várom a jövőheti tesztet!”

    A 2018-as szezon végén Calderon már tesztelt az F2-ben, a Charouz Racing System csapattal.

    „Örülünk, hogy az Arden kötelékében üdvözölhetjük Tatianát.” – mondta Garry Horner, a Red Bull csapatfőnök Christian Horner édesapja, aki az Arden társalapítója. „A legutóbbi Formula 2-es teszteredményei nagyon meggyőzőek voltak és biztos vagyok benne, hogy erős lesz csapattársa, Anthoine mellett.”

  • Alonso Mick Schumachernek: Először járni tanulj meg, mielőtt futnál

    Alonso Mick Schumachernek: Először járni tanulj meg, mielőtt futnál

    A kétszeres világbajnok, Fernando Alonso szerint Mick Schumachernek először helyt kell állnia a Forma-2-ben, mielőtt megérkezik a száguldó cirkuszba.

    Tavaly még olyan pletykák is elterjedtek, hogy a hétszeres világbajnok fia rögtön a Forma-1-ben fogja folytatni a pályafutását, miután bajnok lett a Formula 3-ban. A pletykák azonban alaptalanok voltak, ugyanis a német tehetség a Forma-2-ben fog versenyezni idén a Prema színeiben.

    Schumacher immáron a Ferrari juniorakadémiájának a tagja, szóval, ha idén jól teljesít a Forma-2-ben, akkor akár már 2020-tól tagja lehet a Forma-1-es mezőnynek.

    Alonsot az olasz Corriere della Serra kérdezte arról, hogy van-e bármilyen tanácsa az ifjú Schumachernek. A spanyol világbajnok ezt válaszolta: „Már eleve a Schumacher név miatt óriási rajta a nyomás. A legfontosabb az, hogy először járni tanuljon meg, mielőtt futna,” – véli a Daytona 24 órás verseny győztese. „Nehéz dolga lesz, tudom.”

    Michael Schumacher egészen 43 éves koráig versenyzett a száguldó cirkuszban. Alonso 37 évesen döntött úgy, hogy távozik a Forma-1-ből. A spanyol szerint a versenyzők nagy része nem az életkora miatt vonul vissza a versenyzéstől. „Schumacher még 43 évesen is versenyzett.

    „Ha erősnek érzed magad, akkor nem szabad foglalkozni az életkoroddal,” – tette hozzá a hétszeres világbajnok egykori riválisa. „Akkor kell abbahagyni, amikor úgy érzed, hogy többiek jobbak nálad. Ez bármikor előfordulhat, nem számít, hogy 25 vagy 48 éves vagy.”

  • De Vries: Norris és Albon sem jobb nálam

    De Vries: Norris és Albon sem jobb nálam

    A holland Nyck De Vries úgy véli, hogy a Forma-1-ben idén bemutatkozó Lando Norris és Alexander Albon sem jobb versenyző ő nála.

    De Vries tavaly a Prema színeiben a negyedik helyen végzett a Formula-2-ben, és az előtte végző három pilóta helyet talált magának idénre a Forma-1-ben. A bajnok George Russell a Williams, a második helyezett Lando Norris a McLaren és a bronzérmes Alexander Albon pedig a Toro Rosso versenyzője lesz a száguldó cirkuszban.

    Úgy tűnik, hogy a holland pilóta nem nagyon ért egyet azzal, ahogy a dolgok alakultak a holtszezonban.

    „Nem akarok arrogánsnak tűnni, de az én szememben Norris és Albon sem jobb nálam. Norris tavaly csupán egy versenyt nyert meg, Albon négyet én pedig hármat. De ez már a múlt, idén revansot akarok venni ezért, és a bajnoki címért akarok küzdeni az ART-tal.” – fogalmazott csalódottan De Vries.

    A 23 éves versenyző elismerte, hogy csalódott amiatt, hogy nem halad úgy előre mint mások, de azért büszke ahol most tart.

    „A jelenlegi F1-es mezőny 70%-val együtt nőttem fel. Természetesen időnként frusztráló látni, ahol ők most tartanak, de mindenki a saját útját járja, ami egyeseknek könnyebb. Pár éve a McLaren volt a legjobb választás számomra, de amikor a csapat teljesítménye visszaesett, akkor szponzorokat vesztettek, emiatt szükséges volt egy kicsit megvágni a költségvetést. Ez nem segített az én pályafutásomnak sem. De büszke vagyok arra, ahogy ebből kilábaltam az elmúlt időszakban, és még mindig itt vagyok.” – jegyezte meg.

  • Mick Schumacher: Apám minden idők legjobbja, nehéz őt követni

    Mick Schumacher: Apám minden idők legjobbja, nehéz őt követni

    A Formula 2-ben szereplő Mick Schumacher elismerte, hogy nincs egyszerű dolga, ha a hétszeres világbajnok apja nyomdokaiba szeretne lépni.

    A 19 éves pilóta, aki nemrégiben csatlakozott a Ferrari akadémiájához, nyíltan beszélt arról az örökségről, amit neki kell tovább vinnie.

    „Boldog vagyok, hogy minden idők legjobb Forma-1-es pilótájának lehetek a fia. Büszke vagyok arra, hogy ő a legnagyobb és én csodálom őt emiatt is. Természetesen ennek vannak jó és rossz oldalai is. Az a sok támogatás amit kapok a rengeteg embertől világszerte, az nem lehet rossz dolog. Hálás vagyok ezért.” – kezdte Schumacher az Auto magazinnak adott interjújában.

    Schumacher tavaly szerezte meg az első forma autós bajnoki címét a Formula 3-ban. Most visszaemlékezett arra, amikor az apja megkérdezte tőle, hogy komolyan szeretné-e csinálni a versenyzést.

    „A versenyzés és a gokartozás az egy elég normális dolog a családomban, én mindig is szerettem gokartozni édesapámmal. Nagyon örömteli volt megosztani vele ezeket a pillanatokat, és emlékszem arra a napra, amikor megkérdezte tőlem, hogy ez a hobbim lesz-e vagy, profi szinten szeretném ezt csinálni. Egyértelmű választ adtam neki, hogy profi szinten akarom ezt űzni. Sosem akartam semmi mást.” – emlékezett vissza.

  • Privát tesztet kap a Mercedestől Nikita Mazepin

    Privát tesztet kap a Mercedestől Nikita Mazepin

    Az orosz Nikita Mazepin idén az első Formula 2-es szezonja mellett, egy komplett, privát tesztprogramot is fog futni a 2017-es Mercedesszel.

    A többszörös GP3-as futamgyőztes és tavalyi ezüstérmes idén 12 teljes napon keresztül ismerkedhet majd a Mercedes W08-cal.

    Az FIA szabályzata erősen lekorlátozza, hogy a csapatok az aktuális modelljükkel tesztelhessenek, erre csupán a két négy napos szezon előtti, a két kétnapos szezonközbeni és az év végi gumi teszt ad erre lehetőséget. A szabályok azonban azt megengedik, hogy az aktuális évet megelőző szezon előtti három év autóival bármikor rendezhetnek privát jellegű tesztet az istállók. Ez azt jelenti, hogy idén a 2015-ös, 2016-os és 2017-es autók alkalmasak erre.

    Mazepin ezzel a tesztprogrammal készülhet fel egy esetleges F1-es szerepvállalásra, hiszen szokhatja a jelenlegi aerodinamikai szabályok szerint készült autókat. Ez egyébként nagyon hasonlít arra, ahogyan Lance Strollt készítették fel a 2017-es F1-es debütálására, amikor is rengeteget vezethette a Williams 2014-es gépét.

    Ezekre a tesztekre is komoly előírások vonatkoznak, például az, hogy csak a kifejezetten az ilyen tesztekre készített gumikat lehet használni.

    Ez a teszt viszont nem jelenti azt, hogy Mazepin a Mercedes kötelékébe kerül és nem lesz a juniorjuk, mint George Russel vagy Esetban Ocon. Utóbbi azonban ott lesz az orosz mellett a teszteken és segíteni fogja őt.

    A 19 éves pilóta azonban rendelkezik már némi Forma-1-es tapasztalattal, hiszen a Force India fejlesztő pilótája volt, és nyolc hivatalos tesztnapon is részt vett velük.

  • A GP3 bajnoka is a Formula 2-ben folytatja

    A GP3 bajnoka is a Formula 2-ben folytatja

    A GP3 tavalyi bajnoka, Anthoine Hubert a Formula 2-es Arden színiben folytatja pályafutását. Ezen kívül pedig a Renault teljes körű támogatását is fogja élvezni, miután a junior programjuknak a tagja is lett.

    A francia pilóta tavaly két futamgyőzelmet szerzett a GP3-ban, ami így is elég volt a bajnoki címhez. Legutóbb még az MP Motorsport autóját tesztelhette, ám végül az Ardennel egyezett meg. Azzal a csapattal, amelyik a HWA-val lépett partnerségre, ami a Mercedeshez szorosan köthető és a DTM-ben, Formula E-ben és a Formula 3-ban is üzemeltetnek csapatot.

    „Az a tény, hogy a HWA csatlakozott hozzájuk rendkívül motivált engem. Remélem, hogy az Arden tapasztalata és a HWA profizmusa egy jó elegy lesz ahhoz, hogy nagy dolgokat érhessünk el idén. Rengeteget dolgoznak a tél során, hogy mindent megszervezzenek, a munkát hamarosan elkezdjük, hogy az első tesztre készen álljunk.” – jelentette ki Hubert.

    Hubert biztos benne, hogy a csapat a tavalyi kilencedik helynél képes lesz előrébb végezni idén.

    „Mindenki tudja, hogy lesz előrelépés a tavalyi szezonhoz képest. Én nem azt néztem, hogy van-e tapasztalatuk, mert tudom, hogy képesek remekül együttműködni a HWA-val. Ez az amiért hozzájuk akartam menni.” – folytatta.

    A 22 éves pilóta már tavaly is a Renault szárnyai alatt versenyzett, de akkor még nem volt a fiatal programjuknak a tagja. Idéntől viszont már az, és szerinte ez volt a legfőbb lépés azért, hogy egyszer a Forma-1-ben versenyezhessen.

    „Egyértelmű, hogy ez egy fontos lépés számomra. Amikor bejelentették, hogy csatlakozhatok hozzájuk rendkívül boldog voltam, de mindig is ez volt a célom, hogy az akadémiájuk részese lehessek. Most ez sikerült, és közelebb vagyok ahhoz az álmomhoz, hogy F1-es pilóta lehessek. Nagyon keményen fogok dolgozni, a Renault minden egyes felszerelését használni fogom a fejlődésem érdekében.” – zárta.

  • Erős szezon kell Mick Schumachertől a Forma-1-hez

    Erős szezon kell Mick Schumachertől a Forma-1-hez

    Mick Schumacher egy újabb lépést tett ahhoz, hogy édesapja és nagybátyja nyomdokaiba lépjen, miután csatlakozott a Ferrari akadémiájához. Ahhoz azonban, hogy már 2020-ban ő is Forma-1-es pilóta lehessen, az idény végére elegendő szuperlicenc ponttal kell rendelkeznie.

    Ahhoz, hogy valaki Forma-1-es pilóta lehessen az azt megelőző három évben 40 pontot kell összegyűjtenie. A tavalyi Formula 3-as bajnoki címe rendkívül sokat adott ehhez.

    F3-as bajnoki elődjei közül nem mindenki járta azt az utat, mint ő. A 2016-os bajnok Lance Stroll egyből a Forma-1-ben kötött ki, míg az egy évvel későbbi győztes Lando Norris a Formula 2 felé vette az irányt, aztán onnan érkezett meg idén a Forma-1-be.

    Hosszabb távon az utóbbi út a kifizetődő, és a német pilóta is ezt követi, ugyanis idén a Prema színeiben indul majd az F2-ben. Ám ha már jövőre a száguldó cirkuszban akar szerepelni, akkor kénytelen lesz nyomás alatt teljesíteni, hiszen egy komoly összetettbéli helyezéssel lehet csak meg az elégséges pontszáma.

    Schumacher neve mellett jelenleg 50 pont szerepel, 2016-ban a német és olasz F4-es bajnokságban elért második helyezésért kapott 10-10 pontot, majd a tavalyi F3-as bajnoki címéért további 30-at. A szuperlicenc pontoknál viszont csupán az utolsó három évet veszik figyelembe. Vagyis az év végén a 2016-ban szerzett húsz pontja kiesik, és mivel 2017-ben nem szerzett pontot a licencére ezért idén legalább tízet kell gyűjtenie.

    Tíz pontot pedig úgy tud összeszedni idén, ha a Formula 2-ben legalább hatodik helyen végez a bajnokságban, feltételezve azt, hogy nem indul el a Makaó-i Grand Prix-n, amiért további öt pont jár, siker esetén.

    A dolgát némiképp az is nehezíti, hogy az idei riválisai sokkal jobban ismerik már az F2-es gépeket, illetve számára a Pirelli gumik is újdonságot fognak jelenteni az F3-ban használt Hankook abroncsokkal szemben. A csapata, a Prema  azonban egy erős és tapaszalt istálló. A Lawrence Stroll tulajdonában lévő alakulat színeiben lett a sorozat bajnoka többek között Pierre Gasly és Charles Leclerc is korábban.

    Ami a mezőny erősségét illeti, az előző szezon első négy helyezettje nem lesz ott a sorozatban, mivel George Russel, Lando Norris és Alexander Albon a Forma-1-be szerződött, míg Artem Mareklov karrierjének további folytatása apja letartóztatása miatt erősen kérdésessé vált. Schumacher tavalyi közvetlen riválisa Dan Ticktum sem lesz a mezőny tagja, mivel a Red Bull juniorja a Super Formulában folytatja majd.

    Azonban így sem lesz tapasztalt versenyzőtársak híján, ugyanis például Sergio Sette Camara, Nyck De Vries, Jack Aitken vagy Louis Deletraz is a mezőny tagja marad, ráadásul van még jó néhány szabad hely a húsz fős mezőnyben.

    Ha idén nem sikerül neki megszereznie az elégséges pontszámot, akkor a Schumacher névvel leghamarabb 2021-ben találkozhatunk újra a száguldó cirkuszban.