Kategória: Formula 2

  • Zsinórban harmadszor is hoppon maradhat az F2 bajnoka?

    Zsinórban harmadszor is hoppon maradhat az F2 bajnoka?

    Bizakodik Frederic Vasseur pártfogoltja, aki újra az F2-es bajnoki cím közelébe került, az F1-be kerülés azonban továbbra is nehéz lesz számára.

    Théo Pourchaire 20 évével a fiatalabb F2-es pilóták közé tartozik, de már így is harmadik évét tölti a sorozatban. Már negyedik hétvégéjén eljutott a futamgyőzelemig, tavaly pedig második helyen végzett a kiemelkedő Felipe Drugovich mögött.

    Bár eredetileg nem tervezte, az ART GP pilótája idén visszatért a Forma-1 nevelőszériájába egy harmadik évre is, és jelenleg vezeti a bajnokságot 13 ponttal Frederik Vesti és 15-tel Ayumu Iwasa előtt.

    „Ez a lehetőség nagyszerű, mert az F1-es csapatok is figyelnek engem” emelte ki az Alfa Romeo tartalékpilótája a Motorsport.nextgen-auto-nak.

    „Persze, ez már a harmadik szezonom az F2-ben, de még csak 19 vagyok [augusztus 20-án tölti a 20-at], ezzel a hetedik legfiatalabb a mezőnyben. Nem mondanám, hogy három évre ragadtam itt, inkább csak túl fiatal voltam [a továbblépéshez]. Nincs annyi tapasztalatom, mint a többi olyan versenyzőnek, aki ennyit időt töltött itt.

    Idén úgy érzem, jó autónk van és én is tudok fejlődni az ART Grand Prix-val és az Alfa Romeo tartalékjaként is. Sokat tanultam tőlük.

    Ezen a szintem már csak jó versenyzők vannak, és sokan megérdemlik, hogy bekerüljenek az F1-be. Mindenki magas szinten teljesít, és az álmaiért küzd. Emiatt koncentrálnom kell és keményen dolgoznom, akkor is, ha fiatalabb vagyok.”

    De lesz-e egyáltalán hely?

    Az F1-es pilótapiacon jelenleg nem sok szabad hely van, így nagyon nehéz lenne bárkinek is bekerülni az idei bajnokesélyesek közül. Ha így lenne, akkor az elmúlt 5 évben csak Mick Schumachernek sikerült azonnal ülést szereznie a legfelsőbb kategóriában.

    Iwasa – a Red Bull juniorjaként – valószínűleg nem az első a sorban, hiszen a bikások színeiben a Super Formulában versenyző Liam Lawson jelenleg a legmagasabban jegyzett fiatal pilóta.

    F1-es edzéslehetőséget kap a Mercedes egyik juniorja

    Vesti pedig a Mercedes támogatásával versenyzik ugyan, de egyedül Hamilton helyére kerülhetne, aki már közel jár a hosszabbításhoz, így inkább a Williams lehet számára a megfelelő opció. Azonban a lehetőségért Mick Schumacher, a németek tartalékja is sorban áll.

    Pourchaire sorsa azért kérdéses, mert a Sauber az átalakulás szélén áll az Audi érkezése miatt. Ráadásul a franciát igencsak dicsérő Frederic Vasseur azóta a Ferrari alkalmazásába került át, így nem tudja segíteni a fiatal pilótát, legalábbis a svájci csapat berkein belül.

  • Jövőre is lesz F2 és F3 a Magyar Nagydíjon

    Jövőre is lesz F2 és F3 a Magyar Nagydíjon

    Nyilvánosságra került a Formula 2 és a Formula 3 2024-es szezonra való versenynaptára. Az előbbi sorozatnál egy kieső helyszín van, amíg a legkisebbeknél nem lesz változás az idei versenyekhez képest.

    A változások legnagyobb vesztesei a holland szurkolók, ugyanis Zandvoort az F3 mellett az F2 mezőnyét sem látja majd vendégül a 2024-es szezontól kezdődően. Max Verstappen hazai futamának így mindössze egyetlen betétsorozata, a Porsche Szuperkupa marad 2024-től.

    A Formula 3 naptára ugyanaz lesz, mint az idén volt. 10 különböző helyszín, összesen 20 verseny vár majd a sorozat versenyzőire. Az idei szezonban ez a szám csak 9 és 18, mivel az imolai hétvégét törölni kellett a térségben való heves esőzések és árvizek miatt.

    A Formula 2-ben 14 versenyhétvége és 28 verseny lesz a következő évben. A távozó Zandvoort helyére pedig az idei szezonban visszatérő Katar kerül majd, ahol a MotoGP-hez hasonlóan a Lusail International Circuit ad otthont a futamnak.

    A 2 sorozat vezérigazgatója, Bruno Michel elárulta, hogy ugyan az F2-ben több tengerentúli futam lesz, és rengeteg hasonló helyszín érdeklődik irántuk, biztosítani fogják azt a csapatok számára, hogy a költségek ne ugorjanak egy adott szint fölé.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula 2 (@formula2) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula 3 (@fiaf3) által megosztott bejegyzés

  • Új bajnoki éllovas és egy sokba kerülő hiba – így vonult nyári szünetre az F2 mezőnye

    Új bajnoki éllovas és egy sokba kerülő hiba – így vonult nyári szünetre az F2 mezőnye

    A Forma-1-es és a Fomrula 3-as mezőny mellett már a Formula 2 pilótái is a jól megérdemelt nyári vakációit töltik. Voltak olyan pilóták, akik kellemes érzésekkel hagyhatták el Spa-Francorchampst, de akadtak olyanok is, akiknek komoly kérdésekkel kell megküzdenie a soron következő holland forduló előtt.

    A hétvége során 3 pilóta nyújtott kiemelkedően jó teljesítményt: Jack Doohan a sprintversenyen pontokat szerzett, a főversenyt pedig a biztonsági autónak köszönhetően behúzta, mivel a késői kerékcseréjének köszönhetően a friss lágyakon hajrázhatta le a szintén remeklő Théo Pourchaire-t, aki bajnoki éllovasként mehetett el pihenni.

    Rajtuk kívül még Enzo Fittipaldit érdemes kiemelni, mert a brazil fiatal a sprintversenyen győzni tudott, a főfutamon pedig a 3. helyet szerezte meg, így mindkét futamon dobogóra tudott állni. Ez nagy bravúrnak számít, mivel a fordított rajtrács miatt nehéz érvényesülni, amikor a pilótáknak hátulról kell felzárkózniuk.

    Amíg Doohan és Pourchaire is fontos pontokkal távozott Spából, addig a szintén bajnoki esélyesek között lévő Ayumu Iwasa és Frederik Vesti is betlizett. Mindketten csak a sprintfutamon tudtak pontot szerezni, a főversenyen különböző okok miatt maradtak pontok nélkül. Iwasa az első körben ütközött Dennis Haugerrel, ami miatt eltört az autójának jobb első felfüggesztése.

    Vesti pedig egy sokkal kínosabb hibát vétett, ami miatt el sem tudta kezdeni a versenyt. A Mercedes dán juniorja – aki Mexikóvárosban egy pénteki edzéslehetőséget kapott a Mercedestől – a rajtrácsra vezető körön törte rommá a Premáját, és olyannyira nagy kár keletkezett az autóban, hogy a dán el sem tudta kezdeni a futamot. Mivel Pourchaire a 2. lett, így Vesti elveszítette a bajnoki elsőségét a franciával szemben, a hátránya 12 pontra nőtt.

    A szezon eddigi legnagyobb csalódása pedig nem más, mint Arthur Leclerc. Charles Leclerc öccse nagy reményekkel vágott neki újonc idényének a DAMS csapatánál. A csapattársával, Iwasával szemben majdnem 100 pont a hátránya (134-39) az egyéniben, és a mostani hétvége sem alakult jól a számára. A monacói fiatal az Eau Rouge-ban ütközött Roy Nissanyval, defektet kapott és nagy sebességnél pördült meg. Szerencsére egyik pilótának sem lett baja.

    A bajnokság következő fordulóját a Hollandiában található Zandvoortban rendezik majd meg.

    A Formula 2 bajnoki állása (top5):

    1. Théo Porchaire (ART Grand Prix) – 168 pont
    2. Frederik Vesti (Prema) – 156 pont
    3. Ayumu Iwasa (DAMS) – 143 pont
    4. Jack Doohan (Invicta Virtuosi Racing) – 130 pont
    5. Victor Martins (ART Grand Prix) – 120 pont
  • Ritkán látott hiba az F2-ben – nem sokon múlott a baj (videó)

    Ritkán látott hiba az F2-ben – nem sokon múlott a baj (videó)

    Kifejezetten abszurdnak nevezhető ok miatt esett ki Jehan Daruvala a Formula 2 spái hétvégéjének sprintversenyéről. A futamot vezető indiai pilóta fejtámlája kilazult, majd le is esett az MP Motorsport-os autóról.

    Daruvala a pole-ból indulhatott, és a rajt után is képes volt megőrizni a pozícióját. A 2. kör kezdetén azonban az indiai pilóta a bokszba hajtott, és eleinte senki nem értette, hogy miért jött be, mert a sprintfutamokon kötelező kerékcsere sincsen.

    Ekkor azonban feltűnt, hogy Daruvala a hiányzó fejtámlájára mutogatott a szerelőinek miközben a fejét csóválta. A felvételeken pedig nagyon jól látszódott, hogy Daruvala fejtámlája kilazult, beleakadt a glóriába, majd az utolsó sikán előtt le is repült az autóról.

    Az eset nagy valószínűséggel egy figyelmetlenség következtében jöhetett létre, miután az MP Motorsport szerelői nem rögzíthették az elemet a rajtrácson. Szerencsére senkinek nem esett baja, még Daruvalának sem, azon kívül, hogy a szóban forgó hiba miatt nem folytathatta a száguldást.

  • Hamilton után először versenyez színesbőrű pilóta a Forma-1 előszobájában

    Hamilton után először versenyez színesbőrű pilóta a Forma-1 előszobájában

    Nagy lehetőséget kapott a Formula 2 újonc csapatától, a PHM Racingtől egy színesbőrű versenyző. A német csapat hivatalosan is bejelentette, hogy az egyik autójukat Joshua Mason vezeti majd Spa-Francorchampsban.

    A fiatal brit pilótának ez lesz a bemutatkozó hétvégéje az F2-ben, eddig az Euroformulában bontogatta a szárnyait, ahol 2 fordulón állt rajthoz, és ezalatt egy győzelmet és 2 dobogós helyezést tudott szerezni. Ezt megelőzően pedig a brit Formula 3-ban is lehúzott 2 teljes szezont, a 2019-es évadot az egyéni pontverseny 12. helyén zárta.

    „Vegyes érzéseim vannak – nyilatkozta a 19 éves Mason a bejelentést követően. – Egyszerre vagyok izgatott és feszült. Nem lesz könnyű dolgom, mert Spában kell majd bemutatkozom, esős körülmények között. Várom már az előttem álló kihívást, és azt is, hogy elkezdhessük a közös munkát a PHM Racing by Charouz-zal.”

    Mason lesz az első színesbőrű versenyző a Formula 2-ben Lewis Hamilton óta. A hétszeres brit világbajnok még a sorozat jogelődjében, a GP2-ben szerepelt egyetlen szezont 2006-ban az ART Grand Prix csapatával. Mondani sem kell, Hamilton bajnoki címet ünnepelhetett a szezon végén, és a következő szezonban már a Forma-1-ben versenyezhetett a McLaren csapatával.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    PHM RACING (@phm.racing) által megosztott bejegyzés

  • Akár a Forma-1-ben is megjelenhet a Mercedes juniorját lenyűgöző pulzusmérő

    Akár a Forma-1-ben is megjelenhet a Mercedes juniorját lenyűgöző pulzusmérő

    A Forma-1 is gondolkodik azon, hogy bevezesse az Formula 2-ben debütáló pulzusmérőt.

    Az F2 egy különleges újítással próbálkozott Ausztriában. A Mercedes juniorja, és ellenfele Theo Pourchaire, szombaton kapott egy új eszközt, minek segítségével a percenkénti szívverésük megjelent a közvetítés során.

    Az újtást egy grafikonon ábrázolták a képernyőn, ahol 120-200 ütésig skálázták az értékeket. A Formula 2-es mezőny a tervek szerint a szezon hátralévő részében használni fogja a szerkezetet, míg a Forma-1 (ahol korábban már volt hasonló adat) egyelőre tárgyal az új elem bevezetéséről.

    Vesti nagyon örült az új funkciónak, ugyanis szerinte így a szurkolók is megérthetik milyen hatások érik a versenyzőket a pályán.

    „Tegnap 10 másodpercet néztem vissza a [sprint] versenyből, ahol láttam, hogy a pulzusszámom felment, miközben előzéseket hajtottam végre. Szerintem ez az egész, nagyon klassz. Van még min finomítani, de összességében egy nagyon jó kiindulópont, és egy remek érdekesség a rajongóknak. Láthatják, hogy milyen mentális és fizika nyomás nehezedik ránk.”

     

  • Centiken múlott a tragédia az F2-es főfutamon – (videó)

    Centiken múlott a tragédia az F2-es főfutamon – (videó)

    Ha a versenypályán történik egy baleset, és biztonsági autós fázis lép érvénybe, akkor az első számú szabály, hogy lassítani kell. Victor Martins ezt nem tette meg, és a francia pilóta ezen hibája majdnem 3 ember életébe került.

    A biztonsági autó Jack Doohan balesete miatt lépett érvénybe. Az ausztrál fiatal a Massenet felé vezető egyenes szakaszon csapta oda az autóját nagy sebességgel a szalagkorláthoz. Az autó olyannyira megsérült, hogy el is kezdett lángolni, ami miatt 2 sportbíró is tűzoltókészülékkel próbálta megfékezni azt.

    Martins azonban a villogó sárga SC panelek és a dupla sárga zászló ellenére sem lassított a veszélyes szakaszon, és emiatt majdnem telibe találta Doohan pályán maradó autóját, amivel a 2 sportbírót is nagy valószínűséggel elütötte volna.

    Az Alpine junior el is veszítette a 2. helyét az eset után, miután a versenyirányítás egy bokszutca áthajtásos büntetéssel „jutalmazta” az akcióját. Martins azonban még a büntetése ellenére is a pontszerző 8. helyen fejezte be a versenyt.

    A főfutamot – ami a szalagkorlát javítása miatt hosszú ideig félbe volt szakítva – a pole-ból induló Frederik Vesti nyerte meg Théo Pourchaire és Zane Maloney előtt.

    Martins „ámokfutása”:

  • Ijesztő baleset, az év rádiózása és történelmi siker – ez történt az F2 bakui hétvégéjén

    Ijesztő baleset, az év rádiózása és történelmi siker – ez történt az F2 bakui hétvégéjén

    Közel egy hónap szünet után a Forma-1 mellett a Formula 2 mezőnye is visszatért, és a fiatal pilóták ezúttal Bakuban mérhették össze a tudásukat egymással. Az azeri hétvége pedig rendkívül eseménydús volt, ugyanis rengeteg érdekes dolog történt a versenypályán.

    Bearman mindent vitt

    A Prema pilótája, Oliver Bearman történelmet írt a mostani versenyhétvégén. A Ferrari szupertehetsége megnyerte az időmérő edzést, és a sprint, valamint a főfutamon sem tudta legyőzni őt senki. A mindössze 17 éves brit fiatal mindent megnyert, amit csak lehetett, ezzel pedig történelmet írt, ugyanis hasonlóra senki sem volt képes a sorozat történetében.

    Igaz, a sprintfutamon némi szerencsére is szüksége volt, mivel a biztonsági autós újraindításnál még csak a 4. helyen állt. Azonban a vezető Dennis Hauger mellett a mögötte haladó Victor Martins is falba állt, így Bearman már a 2. helyen haladt. A 2. szektorban pedig pont a biztonsági autós fázis előtt tudta megelőzni a csapattársát, Frederik Vestit az első helyért.

    A halo ismét életet mentett

    Az előbb említett nagy balesetnél Jehan Daruvala belecsapódott Martins autójába. A francia ART-ja az indiai autójának tetején landolt, és ha a halo nincs, akár nagyon csúnya vége is lehetett volna a balesetnek. Így viszont mindkét fél sértetlenül megúszta a balesetet. Mellettük még Theo Pourchaire és Arthur Leclerc is elnézte az első kanyar féktávját, ami miatt végül mindkettőjüknek fel kellett adnia a futamot.

    Fittipaldi óriási rádiózása

    Ugyan még csak a 4 versenyhétvégén vagyunk túl, de Enzo Fittipaldi máris az év egyik legjobb rádióüzenetét szolgáltatta a nagyközönség számára. A brazil fiatal a 2. helyről rajtolhatott a főfutamon, és ugyan Théo Pourchaire megelőzte őt a 2. körben, a brazil a verseny vége felé vissza tudta venni a pozícióját, és végül ott is ért célba.

    Azonban a brazilnak fogalma sem volt az autóban ülve, hogy melyik pozícióban ért célba. Először még a versenymérnöke is azt hitte, hogy csak viccel, de mint kiderült, semmi ilyesmiről nem volt szó. A fiatal brazil pedig örömujjongásban tört ki, miután megtudta, hogy a 2. pozícióban ért célba.

  • Óriási tömegbaleset – életet menthetett a glória az F2-ben

    Óriási tömegbaleset – életet menthetett a glória az F2-ben

    A boxutcában intették le a F2-es sprintversenyt egy hatalmas baleset után, amelynek több ijesztő momentuma is volt.

    A verseny késői szakaszában Roy Nissany csapta falnak autóját, ezért egy rövid biztonsági autós szakasz után 3 körre engedték a mezőnyt a verseny végén. A hideg gumik azonban káoszt eredményeztek, és emiatt csak a mezőny fele tudta befejezni a versenyt.

    A versenyben addig vezető Dennis Hauger és Victor Martins is az első kanyar külső falában kötött ki. Az ijesztő helyzetet Jehan Daruvala érkezése hozta, akinek az autója becsúszott Martins alá. Szerencsére mindkettejük el tudott sétálni a baleset helyszínétől.

    Az már csak hab volt a tortán, hogy a bukótérbe is hárman csúsztak ki, miután nem tudták volna kikerülni a balesetet. Először Théo Pourchaire realizálta, hogy nem fog tudni elfordulni, a mellette érkező Arthur Leclerc-nek ezzel pedig már esélye sem volt bevenni a kanyart.

    Jack Doohan ezzel szemben már a féktávon elvesztette az irányítást az autója felett, ezzel oedug véget ért az ő versenye is.

    A versenyt így Frederik Vesti vezette, de ő is a falnak koccant, szerencséjére azonban szinte rögtön utána érkezett a safety car. Így csak csapattársával, Oliver Bearmannel szemben veszített pozíciót, aki első F2-es győzelmét szerezte meg ezzel.

  • Az új Schumacherek és Vettelek előtt óriási akadályok tornyosulnak

    Az új Schumacherek és Vettelek előtt óriási akadályok tornyosulnak

    Idén csak a 35 éves Nico Hülkenberg képviseli Németországot a Forma-1-ben, az előszobának számító F2-ben pedig egy német versenyző sincs. A fiatalok problémáiról az a pilóta beszélt, aki legalább nemrég az utóbbi sorozatig felkapaszkodott.

    A néhány napon belül 23 éves David Beckmann a Forma-3-ban futamgyőzelmekig, a Forma-2-ben dobogókig jutott, de ilyen eredménysorral nem merült fel reális lehetőségként a neve a világbajnoki sorozat csapatainál. Idén ezért a WEC-ben indul, illetve a Porsche Formula E istállójánál tesztpilóta.

    Szerinte alapvető nehézségek akadályozzák a fiatal tehetségeket, hogy valaki Michael Schumacher vagy Sebastian Vettel nyomdokaiba lépjen. „Probléma van a finanszírozással. Az elejétől kezdve nincs elég pénze a versenyzőknek, így kevesen jutnak el a profi gokartozásig. A formaautós bajnokságok aztán tovább rostálnak – jelentette ki az Auto Motor und Sportnak. – A szponzorálásnál is vannak gondok.”

    „A nagyvállalatoknál egyre több a döntéshozó, akiket a sportolóknak meg kell győzni. Az autósportnak ráadásul nem is tesznek jót bizonyos szempontok, mint például a klímasemlegességre törekvés, a kevés kivétel egyike a Formula E.”

    Váratlan fordulat: a brit riporter szerint még idén visszatér Vettel!

    A karrierépítéshez szükséges elképesztő összegekre már többen panaszkodtak. Beckmann megemlítette, hogy az F1 felé vezető alternatív lehetőségek köre is szűkült, főleg a WSR megszűnését sajnálja.

    Utoljára 1981-ben volt olyan szezon, amikor egyetlen német versenyző sem volt a Forma-1 mezőnyében egy egész éven át. Az F3-ban “másfél” német indul idén: Sophia Flörsch aligha jut magasabbra az eddigi produkciója alapján, a dán-német Oliver Goethe két versenyhétvége után 6. a tabellán. A Formula E-ben a 28 éves Pascal Wehrlein vezeti a tabellát, innen egy Nyck de Vries-éhez hasonló történettel talán neki lehet némi esélye visszatérni az F1-be.

    Beckmann helyzete meglehetősen érdekes a fiatal autóversenyzők világában: civilben egy szélturbinák építésével és telepítésével foglalkozó céget irányít az alapítójával, az apjával. Egy sajnálatos esemény kényszerítette ebbe a helyzetbe (amit összességében nem sajnál), mert 2019-ben apja, Robin autóbalesetet szenvedett és kómába került, emiatt az F3 utolsó futamain el sem indult.

    Beckmann versenyez a koronavírusos Hughes helyett a következő hétvégéken

    „A balesete felnyitotta a szemem – ismerte el a fiatal pilóta. – Utána sokat foglalkoztam a céggel és értékes tapasztalatra tettem szert, hogy milyen gyorsan kicsúszhat az ember kezéből az irányítás. Fontos, hogy megbecsüljük a saját és a családtagjaink egészségét.”

    „Főleg a saját menedzselésem szempontjából hozott nagy változást ez a tapasztalat. Sok komoly, sikeres céggel dolgoztam együtt, tanultam tőlük. Az egyes üzleti partnerek saját gondolkodásmódját látva megtanultam, hogyan érveljek és cselekedjek. A sportolók beszűkült látásmódja az üzleti életben nem működik, hogy valaki azt gondolja magáról, hogy ő a legjobb és senki sem tud újat mutatni neki.”

    Németországban F1-es futamot sem rendeztek 2020 óta.