Kategória: Formula 2

  • Surer megvédte Schumachert a gyenge szezonkezdet után

    Surer megvédte Schumachert a gyenge szezonkezdet után

    Mick Schumacher eddig nem villogott az F2-ben, és bemutatkozó szezonjában 3 versenyhétvége után a 12. helyen áll összetettben. A korábban Forma-1-ben is megfordult német pilóta, Marc Surer azonban a tavalyi F3-as bajnok védelmére kelt.

    „Elkövethetett pár hibát, de ezek összességében csak apróságok” – magyarázta Surer a Motorsport-Totalnak. „Az első szezon főként arról szól, hogy az ember fölmérje a terepet. Csak adjunk szegénynek egy kis időt, hogy rátaláljon a helyes útra. Minden kis hibáját felfújják, ez nehezíti a dolgát. Eközben ha más versenyző ront, azt elfogadják.”

    Most Nicholas Latifi vezeti a bajnokságot, akiről egyébként olyan pletykák jelentek meg nemrég, hogy szezon közben válthatja Robert Kubicát az F1-ben. A kanadai harmadik éve pallérozódik itt, és ezzel azt bizonyítja, hogy a fiataloknak időre van szükségük fejlődni. Azt meg kell jegyezni azonban, hogy vannak ellenpéldák, elég csak George Russell, Charles Leclerc vagy éppen Lando Norris nevét említeni, akik egy évet töltöttek csak itt, és egy igen jó eredményt elérve továbbléptek az F1-be. Igaz Schumacher a F3-at is csak a második szezonjában nyerte meg, és annak a szezonnak is csak a második felében dominált igazán, szóval valószínűleg neki tényleg több időre van szüksége, mire letapogatja az adott sorozatot.

    „Ha megnézzük Micket, és összehasonlítjuk az apjával, láthatjuk, hogy sokkal beszédesebb. Jól képzett és remekül dolgozik. Mindene megvan, hogy most már sokkal érettebb legyen.”

  • Markelov visszatér a Formula 2-be

    Markelov visszatér a Formula 2-be

    Még ha csak egy hétvége erejéig is, de Artem Makelov visszatér a Formula 2-be, ahol az Indy500-on induló Jordan Kinget fogja helyettesíteni az MP Motorsportnál.

    Az orosz pilóta 2014 és 2018 között versenyzett a Forma-1 előszobájában a Russian Time színeiben. Összesen kilenc futamot nyert meg, emellett pedig 2017-ben Charles Leclerc mögött a második helyen végzett a bajnokságban. Korábban a Renault fejlesztő versenyzője is volt, jelenleg pedig a Super Formulában versenyez egy Toyotával.

    Jordan King idén tért vissza a sorozatba, és jelenleg a nyolcadik helyen áll a pontversenyben, de a jövő héten az Indy500-on fog rajthoz állni. Markelov számára így csak egyszeri alkalomra szól ez a beugrás, de saját maga is inkább a japán sorozatra szeretne teljes mértékben összpontosítani.

    „Boldog vagyok, hogy csatlakozhatok az MP Motorsporthoz Monacoban. Monaco egy különleges helyszín, nem hiszem, hogy lehet ennél jobb hely az egyszeri beugrásra. Alig várom, hogy találkozhassak sok régi baráttal és természetesen a legjobbakat kívánom Jordannek az Indy500-ra.” – nyilatkozta Markelov.

    Az MP Motorsport csapatvezetője Sander Doorsman pedig így nyilatkozott a váltással kapcsoltban:

    „Nem igazán találhattunk gyorsabb embert a beugrásra Artemnél. Sajnáljuk, hogy elvesztettük Jordant erre a hétvégére, de Artem a tökéletes helyettes. Várom már, hogy vele dolgozhassunk ezen a fontos hétvégén, és reméljük, hogy segít nekünk egy pár jó eredmény elérésében.” – mondta.

    Sajtóinformációk szerint nem ez lesz az egyetlen változás a hercegségben, ugyanis Roberto Merhi visszatérhet a Camposhoz, ahol Dorian Boccolacci helyét veheti át, mivel utóbbi nem nagyon tudott támogatókat találni magának a továbbiakra.

    Hasonló cipőben jár Ralph Boschung is, hiába az erős kezdés, könnyen elképzelhető, hogy az ő Tridentjében már a Ferrari kötelékébe tartozó Antonio Fuoco versenyezhet.

  • Mazepin vezetheti a Mercedest a barcelonai szezonközi teszteken

    Mazepin vezetheti a Mercedest a barcelonai szezonközi teszteken

    A Forma-2-es bajnokság 16. helyén álló Nikitia Mazepin fog tesztelni a Mercedesnek a 2019-es Forma-1-es Spanyol Nagydíj utáni kollektív teszten.

    A Mercedes részéről a 20 éves orosz mellett Valtteri Bottas fog még körözni a katalán pályacsíkon, azonban azt még nem tudni, hogy melyikük melyik napot kapja.

    Mazepin először fogja vezetni az idei Mercedest, de a németek 2017-es autóját is jobban megismerheti majd, hiszen idén egy privát, 12 napos tesztprogramot bonyolít le a tavalyelőtti versenygéppel.

    A GP3 tavalyi ezüstérmesének van már tapasztalata F1-es autóval, hiszen 2016-tól 2018-ig a Force India fejlesztőversenyzője volt, egész pontosan 8 tesztnapot vezetett le náluk. Azzal, hogy Lawrence Stroll megvette azt a csapatot, Mazepin kikerült a pikszisből. A dologban az az érdekes, hogy az idősebbik Stroll fő riválisa a csapat megvételében pont Mazepin apjának cége, az Uralkali volt.

  • Tegnap Nicholas Latifi nyert, ám ma már Nyck de Vries diadalmaskodott Barcelonában

    Tegnap Nicholas Latifi nyert, ám ma már Nyck de Vries diadalmaskodott Barcelonában

    A tegnapi futamon Nicholas Latifi hódította el az első helyért járó trófeát Jack Aitken és Guan Yu Zhou előtt. A kanadai versenyző öt futamból eddig három versenyt megnyert a 2019-es szezonban.

    Már a rajt után kezdődtek az izgalmak, Guan Yu Zhou a harmadik helyről indulva rögtön az élre állt, míg Mick Schumacher és Giuliano Alesi kicsúszott az 5-ös kanyarban. A francia pilóta kiesett, míg a német folytatni tudta a versenyt, miután kiállt a bokszba kereket cserélni ugyanis jobb hátsó defektet kapott az esemény kapcsán. Az incidens sorozatnak még korán sem volt vége, Dorian Boccalacci a 10-es kanyarban elfékezte magát, majd a pole-ból induló Luca Ghiottonak ment neki, így az olasznak is ki kellett állni a bokszba első szárnyat cserélni, a fent említett események miatt a Safety Car is tiszteletét tette a már az első körök után a versenyen.

    Az újraindítás után Zhou és Latifi rögtön kiállt kereket cserélni, a következő két körben pedig Nyck de Vries és Jack Aitken követte őket a bokszba.

    A vezetést egy időre Ralph Boschung utána pedig Anthoine Hubert vette át, a francia versenyző Jordan Kinggel egyetemben csak az utolsó körökben hajtott a bokszba, így ismét Zhout találta magát az élen, akit azonban a 27. körben Lafiti megelőzött, míg az olasz végül már nem engedte ki az első helyet a kezéből a verseny végéig.  A kínai pilóta ugyanakkor nem nyugodhatott meg, mögötte vészesen közeledett a brit Jack Aitken aki végül megelőzte az UNI-Virtuosi csapat versenyzőjét, viszont Zhou így sem szomorkodott, ugyanis első dobogós helyét szerezte meg a bajnokságban.

    Luca Ghiotto lett a negyedik, de Vyres az ötödik. Hubert és King az eltérő stratégiájukkal a hatodik és a hetedik helyet szerezték meg, Callum Illot lett a nyolcadik, azonban fordított rajtrács miatt ő kezdhette meg a sprint versenyt az élről. Mick Schumacher végül a 15. helyen fejezte be az első futamot.

    Ma már viszont Az ART versenyzője Nyck de Vries diadalmaskodott a sprintversenyen Barcelonában.

    Anthonie Hubert a harmadik helyről rajtolt és át is vette a vezetést miután az első sorból induló Callum Illot és Jordan King beragadt a rajtnál, és még a negyedik helyről induló de Vries is megelőzte őket.

    A Safety Car viszonylag korán látogatását tette ezen az eseményen is, mindjárt az első kör után a Carlin-os Nobuharu Matsushit leparkolta a 10-es kanyarnál az autóját, ami később lángra is kapott. Az újraindítása Hubert-t támadni kezdte de Vries, ám miután a DRS-t újra használatba vehették a regnáló GP3-as bajnoknak nem sikerült védekezni ellenfelével szemben, a holland az egyes kanyarban megelőzte versenyzőtárást és megkezdte a 8. kört.

    A korábbi McLarenes fejlesztő pilóta három másodperces előnyre tett szert, és az első helyet már ki sem engedte a kezéből, így megszerezte idei első győzelmét az ART Grand Prix versenyzője.

    Csak a harmadik hellyel kellett beérnie Hubert-nek miután Illot is megelőzte őt a 11. körben ugyanott ahol korábban a de Vyres is elment mellette. Hat körrel később Luca Ghiotto hasonlóképpen kerülte meg a francia versenyzőt és üldözni kezdte a második helyen haladó Sauber Junior Team pilótáját. Az olasz versenyző végül meg előzte a britet, így felállhatott a dobogó második fokára, míg Illott végzett a harmadik helyen. A tegnapi győztes Lafiti a hatodik helyen ért célba, míg Mick Schumacher a 12. lett.

    A bajnokságot továbbra is Latifi vezeti Ghiotto és de Vryes előtt.

  • Mick Schumacher nem rajong a szimulátorokért

    Mick Schumacher nem rajong a szimulátorokért

    Mick Schumacher ugyan a fiatalabbik generáció egyik oszlopos tagja, mégsem rajong a konzolos és számítógépes versenyzős játékokért.

    Max Verstappent és Lando Norrist is láthattuk korábban, hogy online versenyeken állnak rajthoz, ám Schumachert ezek a futamok teljes mértékben hidegen hagyják.

    „Az online versenyek nem szabadítanak fel olyan érzelmeket, mint egy igazi pályán való küzdelem. A szimulátort csak arra használom, hogy rendesen felkészüljek” – mondta a fiatal német a La Gazzetta Dello Sportnak. A szabadidejében szívesebben edz, biciklizik, vagy elmegy egyet sétálni a kutyájával.

    A szörfözés az, amit még nagyon szeret csinálni, bár az időbeosztásához igazodnia kell: „Imádom azokat az időszakokat, amikor van egy kis időm kimenni a tengerhez.”

  • 18 colos gumikra vált a Forma-2 2020-tól

    18 colos gumikra vált a Forma-2 2020-tól

    A Forma-2 csapatai a következő szezontól kezdődően 18 inch-es gumikkal fognak versenyezni. Ezzel segíteni fogják a Pirelli munkáját, ugyanis a Forma-1-es csapatok is ezeket a gumikat fogják használni a 2021-es szezontól.

    A Liberty Media komolyabb változtatásokat fog majd bevezetni a 2021-es szezontól. Az egyik ilyen komolyabb változás a 18 inch-es gumik bevezetése lesz. Azonban közvetlen Spanyol Nagydíj előtt bejelentették, hogy a Forma-2-ben már a következő szezontól használni fogják ezeket az abroncsokat.

    Az F2 reméli, hogy ezzel a változtatással komolyabb hírnévre tesznek majd szert és azt is, hogy az emberek ténylegesen a Forma-1 előszobájaként tekintsenek a sorozatra. A sorozat vezetője, Bruno Michel szerint ez nagyon fontos lenne számukra.

    „Nagyon fontos lenne ez a számunkra, ugyanis nekünk az a feladatunk, hogy felkészítsük a fiatal versenyzőket a Forma-1-re,” – véli Michel. „Minél közelebb kerülünk az F1-hez, annál jobb. Ez egy kitűnő lehetőség lesz a versenyzőink számára, hogy kitapasztalhassák az újfajta gumikat, amiket majd a Forma-1-ben is használni fognak.”

    Ezt a döntést valószínűleg azért hozták meg, hogy elősegítsék a Forma-1-es csapatok munkáját az abroncsok kitapasztalásával.

    Az F1 sportigazgatója, Steve Nielsen szerint ez egy nagyszerű lépés az F2 számára. A Forma-2-re mindig is a Forma-1 előszobájaként tekintettek és ennek a döntésnek köszönhetően a két sorozat azonos technológiát fog használni. Ez az előnyünkre fog majd válni, ugyanis a Forma-2-es csapatok fontos információkat fognak gyűjteni a gumik működéséről.”

    Az olasz gumigyártó várhatóan 2021 szeptemberétől kezdi majd meg a tesztelést. Három csapat próbálhatja majd ki a vadonatúj fejlesztésű gumikat. A Pirelli főnöke, Mario Isola ezt mondta: „Az F2 a Forma-1-hez legközelebb álló sorozat, szóval ez egy remek lehetőség a számunkra, hogy egy évig tesztelhetnek az új gumikkal. Nyilvánvalóan ez egy nagy váltás lesz, ugyanis még nekünk is dolgoznunk kell ezeken a gumikon. Eléggé intenzív egy év lesz ez a Forma-2-es csapatok számára,” – véli Isola.

  • Mick Schumacher úgy véli, a Forma-1 a végzete

    Mick Schumacher úgy véli, a Forma-1 a végzete

    Mick Schumacher úgy véli, hogy az a végzete, hogy bekerüljön a Forma-1-be. Mindemellett szeretni tanulni hétszeres világbajnok édesapja karrierjéből.

    Michael Schumacher fia tavaly megnyerte az F3-as Európa-bajnokságot, idén pedig Formula 2-ben versenyez. Idén először azonban már Forma-1-es autót is vezethetett, Bahreinben a Ferrari és az Alfa Romeo autójával is tesztelt.

    „Nem nagyon hasonlítgatom magam most senkihez az F1-ben, nyilvánvalóan az édesapám, akihez hasonlítom magam.” – mondta Mick a Sky Sportsnak. „Látni, amit ő tett, az ő lépéseit, és mindazt, amit másként csinált, mint a többiek, megfigyelem, mik azok a pozitívumok, amikből meríthetek.”

    „De sok tehetséges versenyző van az F1-ben, máskülönben nem lennének ott, és mindig jó beszélgetni velük, és megpróbálni a lehető legtöbbet tanulni tőlük.”

    Arra a kérdésre, hogy a végzeteként tekint-e arra, hogy a jövőben az F1-ben versenyezzen, Mick így felelt: „Igen, úgy.”

    „Nagyon fontos, hogy az egyik lépés jöjjön a másik után. Eddig így tettünk, és most az F2-nek az utolsó lépésnek kellene lennie az F1 előtt.”

    Két versenyhétvége, azaz négy futam elteltével Mick Schumacher a kilencedik helyen áll az F2-es bajnokságban.

    „Nagyon örülök, hogy a Premával dolgozhatok és hogy az F2-ben dolgozhatok, mivel bizonyos szempontból úgy érzem, hogy itt nehezebb vezetni és kezelni a gumikat, mint az F1-ben. Kicsit jobban kopnak a gumik és nincsenek gumimelegítő paplanaink sem, szóval hideg gumikkal kezdünk. Ez nagyon jó felkészülés az F1-re, szóval hálás vagyok, hogy itt lehetek.

  • Aitken szerint nagyon erős a Formula 2 bajnokság

    Aitken szerint nagyon erős a Formula 2 bajnokság

    A Formula 2-ben versenyző Jack Aitken úgy véli, hogy az F2-es bajnokság idei mezőnye rendkívül versenyképes, és reméli, hogy hamarosan ő is talál magának szabad Forma-1-es ülést. Főleg mivel a tavalyi F2-es mezőnyből 2019-re többen is F1-esek lettek, ami azt tükrözi, hogy a jelenlegi F2 kiváló előkészítő a Forma-1-hez.

    „Nagyon komoly a verseny idén és szerintem most nagyon nehéz bármit is megjósolni az F2-ben, mert minden nagyon függ az egyes versenyzők egyéni stílusától.” – mondta Aitken, aki emellett az F1-es Renault tesztpilótája. „Van, akinek jobban fog menni, mint másoknak, de én arra számítok, hogy kitöltöm a légüres teret.”

    „A tavlyi év elég örült volt, mi a pilótapiacot illeti, és az F1-ben is sok változás volt az ülések tekintetében. Amit ez is mutat, hogy az F2 határozottan jó munkát végez a versenyzők felkészítésében, és a verseny szorosabb, mint valaha. Az elmúlt években nagyobb volt az átjárás a különféle szériák között, míg mostanra minden erős srác itt van F2-ben, ami szerintem rendkívül versenyképes(sé teszi a bajnokságot).”

  • Nicholas Latifi nyerte a káoszba fulladt sprintversenyt Bakuban

    Nicholas Latifi nyerte a káoszba fulladt sprintversenyt Bakuban

    A Williams tartalékpilótája, Nicholas Latifi tovább tudta növelni előnyét az összetettben, miután megnyerte a Forma-2 sprintversenyét Bakuban. A futam eléggé eseménydús volt, ugyanis a biztonsági autónak három alkalommal kellett a pályára hajtania.

    Először Tatiana Calderon fékezte el magát a kettes kanyarban, majd ütközött neki svájci duónak, Ralph Boschungnak és Louis Deletraznak. A baleset következtében mindhárom pilótának fel kellett adnia a versenyt.

    Mick Schumacher csapattársa, Sean Gelael repülőrajtot vett és megelőzte az első sorból rajtoló Nikita Mazepint és Juan Manuel Correaát. A Prema indonéz versenyzője ezután meg is tudott lógni előlük. Az újraindítás után Gelael meg tudta tartani a vezető helyét, azonban mögötte már a bajnokság éllovasa, Latifi haladt. A kanadai nagyon gyorsan utolérte az indonéz Premáját, majd meg is előzte azt. Gelael ezek után nem tudott jó tempót autózni, ami miatt számos pozíciót vesztett.

    Latifi már 3.7 tized másodperces előnnyel vezetett, amikor újra behívták a biztonsági autót Giuliano Alesi és Guanyu Zhou balesete miatt. A kínai pilóta elmérte a hármas kanyar féktávját és hátulról torpedózta meg Jean Alesi fiának a Tridentjét.

    Correa az újraindítás után elfékezte magát, azonban csodával határos módon sikerült megtartania a második helyét a tegnapi főfutam győztesével, Jack Aitkennel szemben. A mögöttük haladó Luca Ghiotto azonban nekiment Aitkennek és a falban kötött ki. Az olasz pilótához még Mazepin és Jordan King is csatlakozott. Harmadszorra is pályára gurult a biztonsági autó, azonban ez a szakasz olyan hosszú volt, hogy az újraindítás után már csak két kör volt hátra a versenyből.

    Latifi végül megnyerte a versenyt, ezzel megszerezve második győzelmét az idei szezonban. Correa lett a második, aki így először ünnepelhetett a pódiumon az F2-ben. Aitken egy utolsó körös előzéssel szerezte meg a harmadik helyet Nyck De Vries-zel szemben. Mick Schuamcheregy bámulatos felzárkózás után lett ötödik. A német fiatal, aki az utolsó körben előzte meg a csapattársát, a tizenkilencedik helyről érte el ezt a bravúrt.

    Gelael ezek után még két pozíciót vesztett és végül be kellett érnie a nyolcadik hellyel. Sergio Sette Camara lett a hatodik, Dorian Boccolacci pedig a hetedik helyen zárta az azeri hétvégét.

    A következő Forma-2-es versenyhétvégét Barcelónában a Circuit de Catalunyán rendezik majd két hét múlva!

  • Jack Aitken nyerte a biztonsági autós fázisokkal tarkított főversenyt Bakuban

    Jack Aitken nyerte a biztonsági autós fázisokkal tarkított főversenyt Bakuban

    A Campos Racing versenyzője, Jack Aitken egy eléggé eseménydús futamot tudott megnyerni Bakuban. A verseny főként a balesetekről, megpördülésekről és biztonsági autós fázisokról szólt leginkább.

    A rajtnál a poleból rajtoló Nobuharo Matsushitát már a rajtnál megelőzte a mellőle induló Nyck De Vries. Aitken a nyolcadik helyről vághatott neki a versenynek és már az első körben felzárkózott a harmadik helyre. Mick Schumacher egy bevetődős manőverrel próbálta megelőzni Luca Ghiottot, ami végül sikerült, azonban pozíciókat veszített, mert szélesebben vette be az egyes kanyart a kelleténél.

    Giuliano Alesi összeütközött a saját csapattársával, Ralph Boschunggal. Az eset miatt mindkét Trident visszacsúszott a mezőny végére. Az eset miatt a pályára gurult a biztonsági autó. Nem sokkal az első biztonsági autós fázis után a komplett mezőny kiállt kereket cserélni Tatiana Calderont kivéve, aki a közepes gumikon rajtolt.

    De Vries kerékcseréje eléggé lassú volt, ami miatt Aitken meg tudta előzni őt a kiállások után. Schumacher a második szektor végén megforgott és le is fulladt. De Vries eközben megelőzte a bahreini főverseny győztesét, Nicholas Lathifit. Az UNI-Virtuosi kínai versenzyője, Guanyu Zhou hátulról nekihajtott hátulról az egyik Suber Junior autónak és végül a falban kötött ki. Az eset miatt megint be kellett hívni a biztonsági autót.

    Már indult volna újra a verseny, azonban közvetlen az újraindítás előtt elszabadult a pokol. Ghiotto nekiment Sergio Sette Camaranak, aki megpördült és kiesett a versenyből. Anthoine Hubert is nekiment az előtte autózónak, azonban az ő autója nem sérült meg.

    Végül Aitken látta meg elsőként a kockás zászlót, megelőzve De Vriest és Jordan Kinget. Aitken csapattársa, Dorian Boccolacci lett az ötödik, Ghiotto lett a hatodik, azonban az olasz pilótát lehet, hogy meg fogják büntetni a Sette Camarával való ütközésért.

    Sean Gelael az utolsó helyről rajtolva lett hetedik, Juan Manuel Correát megelőzve, aki tovább tudott menni annak ellenére, hogy Zhou az ő autójának ment neki hátulról.

    Az egykori GP3-as csapattársak, Anthoine Hubert és Nikita Mazepin is elmértek féktávokat a verseny során, aminek mindketten megfizették az árát. Calderon és Calum Ilott autója még a második biztonsági autós fázis közben adta meg magát. Louis Deletraz pedig szintén a második újraindítás előtt, miután a svájci fiatal Boccolacci autójának ment neki, ami miatt az autója jobb első felfüggesztése megsérült.