Kategória: Formula 2

  • O’Ward a hétvégén debütál a Forma-2-ben

    O’Ward a hétvégén debütál a Forma-2-ben

    A Red Bull junior Patricio O’Ward lesz az osztrák fordulóról eltiltott Mahaveer Raghunathan helyettese az MP Motorsportnál.

    O’Ward tavaly megnyerte az Indy Lights-ot, idén pedig bemutatkozhatott az IndyCarban a Carlin csapatánál. Szintén ebben az évben lett a Red Bull versenyzőprogramjának tagja, és most be is mutatkozhat csapata hazai pályáján Jordan King oldalán.

    „Nagyon izgatottan várom, hogy átjöhessek Európába és kipróbáljam a Forma-2-őt” – mondta O’Ward. „Hálás vagyok az MP Motorsportnak és a Red Bull junior programjának a lehetőségért. A Red Bull Ring remek egy kiváló pálya, és remek helyszín arra, hogy belekóstoljak a Forma-2-es versenyzésbe. Alig várom!”

  • Arjun Maini helyettesíti majd Boccolaccit ez elkövetkező két versenyhétvégén

    Arjun Maini helyettesíti majd Boccolaccit ez elkövetkező két versenyhétvégén

    Az elkövetkező két Forma-2-es versenyhétvége erejéig csatlakozik Arjun Maini a Campos Racinghez. Az indiai versenyző a csapat eredeti pilótáját, Dorian Boccolaccit helyettesíti majd.

    Maini, aki a tavalyi Forma-2-es szezont a tizenhatodik helyen zárta, hosszútávú versenyzésre váltott, ugyanis idén már a Le Mans Series-ben versenyez. Azonban az indiai vissza fog térni a sorozatba, ahol Jack Aitken csapattársaként versenyezhet majd Spielbergben és Silverstoneban.

    „Igaz, hogy hosszútávú szériában versenyzem, azonban a legfőbb célom mindig is a Forma-1 lesz,” – jelentette ki Maini. „Úgy döntöttem, hogy az idei évben kipróbálok valami mást. Emiatt döntöttem a hosszútávú versenyzés mellett. Az LMP2-es autóval való versenyek nagyon hasznosak voltak a számomra. Nagyon várom már az elkövetkező versenyeket és remélem, hogy a lehető legjobb teljesítményt tudom majd nyújtani. Tudom, hogy nincs könnyű dolgom, ugyanis semennyit nem teszteltem, ráadásul a szezon már javában dübörög. Azonban örömmel fogadom a kihívást.”

    A Campos Racing elnöke, Adrian Campos hozzátette: „Számos éven keresztül követtem figyelemmel Arjun karrierjének alakulását. Arjun egy tehetséges pilóta, aki emellett még elszántan is versenyez. Jó érzés, hogy a mi csapatunkat erősítheti majd, ugyanis Arjun és Jackel együtt egy nagyon erős pilótapárost alkotnak.”

    Boccolaccit technikai problémák hátráltatták a hazai versenyén a Paul Ricardon. A franciának ráadásul még finanszírozási gondjai is vannak, szóval benne van a pakliban, hogy Maini a silverstone-i hétvége után is a Campos Racingnél fog versenyezni.

  • Raghunathant eltiltották az osztrák versenyhétvégéről

    Raghunathant eltiltották az osztrák versenyhétvégéről

    Az MP Motorsport versenyzője, Mahaveer Raghunathan biztosan nem vehet majd részt a következő Forma-2-es hétvégén, amit a Red Bull Ringen rendeznek majd. Az indiai versenyzőnek ugyanis kigyűlt a 12 büntetőpontja, ami egy versenyhétvégről való automatikus eltiltást von maga után.

    Raghunathant egy tizenöt másodperces időbüntetéssel sújtották a főversenyen, miután nem vette figyelembe a virtuális biztonsági autós fázisokat, egészen pontosan három darabot.

    Az FIA szabályai azt mondják ki, hogy az a versenyző, akinek kigyűlik a tizenkét büntetőpontja, azt azonnal el kell tiltani egy versenyhétvégére.

    Az indiai pilótának eddig még egyetlen egy pontja sincs a szériában, ráadásul nem ez volt az első eset, hogy ekkora fejetlenséget kövessen el. Bahreinben például azért kapott 3 büntetőpontot, mert eggyel több kört tett meg versenytempóban a verseny leintése után miközben a többi versenyző már levezető körön volt.

  • De Vries a főversenyt, Hubert pedig a sprintversenyt nyerte meg Le Caselletben

    De Vries a főversenyt, Hubert pedig a sprintversenyt nyerte meg Le Caselletben

    A főfutamon az ART Grand Prix versenyzője, Nyck de Vries diadalmaskodott. A holland pilóta ezzel a győzelmével immáron a bajnokság első helyén áll. A sprintversenyt pedig a hazai pályán versenyző, Anthoine Hubert rajt-cél győzelmet aratva nyert.

    Főfutam

    A versenyzők egy negyede számára már a rajt után véget ért a verseny. A káoszt Sean Gelael indította el, aki lecsúszott a pályáról és szó szerint a levegőbe repítette csapattársát, Mick Schumachert. Az eset miatt mindkét Prema versenyzőnek fel kellett adnia a versenyt. Rajtuk kívül még Ralph Boschung és Nikita Mazepin ütközött össze, amiért virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe.

    De Vries diktálta a tempót az újraindításnál, ugyanis a holland pilóta már a rajtnál átvette a vezetést Jack Aitkentől. A top versenyzők nagy része a lágyabb keverékű gumin vágott neki a főfutamnak, ami miatt már az ötödik körben ki kellett állniuk a boxba friss kerekekért.

    De Vries és Aitken nagyon komoly harcba kezdtek, azonban a holland pilóta el tudott lépni Camposos riválisától. Aitkennek a verseny végén már Sergi Sette Camara ellen kellett védekezni. A McLaren juniorjának végül meg sikerült előznie Aitkent.

    De Vries végül megnyerte a futamot, Camara és Aitken előtt. A negyedik helyen a Renault kínai juniorja, Guanyu Zhou ért célba. Camara csapattársa, Nicholas Latifi behozta a másik DAMS-t a top5-be.

    További pontszerzők: Jordan King, Juan Manuel Correa, Anthoine Hubert, Nobuharo Matsushita és Giuliano Alesi.

    Sprintverseny

    Hubert rajtolhatott a pole pozícióból a fordított rajtrácsnak köszönhetően. A hazai pályán versenyző franciának keményen kellett védekeznie Aitken ellen a startot követően. Azonban Hubertnek sikerült megvédenie a pozícióját a Renault juniorjával szemben.

    Eközben Aitkent Juan Manuel Correa előzte meg, ami lehetővé tette Hubertnek, hogy ellépjen a többiek elől. Aitken mellett ezek után még Zhou el tudott menni. A vezető négyes mögött a DAMS kettőse között bontakozott ki egy csata. A McLaren juniorja, Camara gyorsabbnak tűnt Latifinél, azonban a kanadai pilóta sokáig maga mögött tudta tartani brazil csapattársát.

    Hubert végül megnyerte a hazai versenyét, Correa és Zhou előtt. A vezető hármas mögött a két DAMS pilóta ért célba Camara Latifi sorrendben. Louis Deletraz, akinek a főfutamon szenzorhibája volt, rendkívüli tempót tudott diktálni és még a főfutam nyertesét, Nyck de Vriest is meg tudta előzni. A svájci pilóta azonban Latifit már tudta elkapni.

    Mick Schumacher vesszőfutása pedig tovább folytatódott. A fiatal német ezt a futamot sem tudta befejezni egy defekt miatt. A német pilóta pontnélkülisége tovább folytatódott: ez volt zsinórban a hatodik olyan futama, ahol nem pontszerző helyen ért célba.

  • Latifi a lehető leghamarabb szeretne bekerülni a Forma-1-be

    Latifi a lehető leghamarabb szeretne bekerülni a Forma-1-be

    A Forma-2-es bajnokság éllovasa, Nicolas Latifi a lehető leggyorsabban szeretne lehetőségest kapni egy Forma-1-es csapattól. A kanadai pilóta vezetheti majd Robert Kubica Williamsét a Kanadai Nagydíj első szabadedzésen.

    A Williams tesztpilótája idén a Forma-2-es bajnokságban versenyez a DAMS csapatánál és jelen pillanatban a kanadai pilóta neve mellett szerepel a legtöbb pont az egyéni bajnokságban. A fiatal kanadainak jelen pillanatban még nincsen szuperliszensze, azonban, ha továbbra is kiegyensúlyozottan teljesít a sorozatban, akkor meg fogja kapni a hiányzó pontjait.

    „Számomra az első, és egyben legfontosabb dolog most a Forma-2-es bajnokság megnyerése,” – jelentette ki Latifi. „Még nincsen annyi liszensz pontom, amennyi a Forma-1-hez szükséges. A célom nem változott: a lehető leghamarabb szeretnék a Forma-1-ben versenyezni.”

    A kanadai pilóta nemcsak a hatai nagydíján ülhet majd F-es autóba, ugyanis a Francia Nagydíj első szabadedzésén pedig George Russell Williamsét vezetheti majd.

  • De Vries a Mercedesnél köthet ki

    De Vries a Mercedesnél köthet ki

    A jelenleg Monacóban tartózkodó kollégánk információi szerint a Mercedes leigazolta a McLaren korábbi szimulátoros pilótáját, Nyck de Vriest.

    Múlt hónapban jelentették be, hogy a 24 éves holland elhagyja a wokingi istállót, mi pedig azt is kiderítettük, miért.

    A helyszíni információink szerint azonban máris újra van munkája egy F1-es csapatnál, ez pedig a világbajnok Mercedes.

    Maga az érintett ezt nem erősítette meg Monacóban, ahol egyébként megnyerte az F2 főversenyét, de azért egy-két sejtelmes mondatot elhintett kollégánk kérdésére: „Az élet elég jó most számomra. Sokat versenyzek, és keveset vagyok otthon.”

    Megkérdeztük, hogy Zak Brown kollégánknak adott csütörtöki válaszával egyetért-e, melyre igennel felelt, a jövőjéről pedig annyit mondott, hogy „jól mennek” a dolgai, de konkrét terveiről nem beszélt.

  • Hubert célfotóval nyerte a monacói sprintversenyt

    Hubert célfotóval nyerte a monacói sprintversenyt

    A tavalyi GP3 bajnok, Anthoine Hubert élete első F2-es futamgyőzelmét aratta a monacói sprintfutamon, miután sikerült kivédekeznie a végül második helyen záró Louis Deletraz kései támadásait.

    Két safety car fázis is volt a versenyen, de még az elején, hiszen 6 kör után már túl voltunk mindkettőn. Az első versenyről kizárt Luca Ghiottonak ismét nem volt jó versenye, ezt mi sem mutathatná jobban, mint hogy mindkét biztonsági autós fázishoz is köze volt. Mindkétszer előzni próbált, hiszen a végéről kellett indulnia ugye a kizárás után. Először Tatiana Calderonnal keveredett incidensbe a Mirebau-nál, később pedig Raghunathannal a Loews-ben. A második balesetnél már ő sem tudta folytatni a versenyt, kiesett, mint ahogy az indiai is.

    A rajttól kezdve Hubert-Deletraz volt a sorrend, és végig egy másodperc körül alakult kettejük különbsége. A svájci csak az utolsó körökre szánta el magát, hogy közelebb kerüljön. Többször is nézelődött az alagút utáni sikánnál, ahol Hubert kétszer is elfékezte magát, de így is mindkét alkalommal be tudott fordulni. Kettejük csatája kiélezettebb már nem is lehetett volna, hiszen még az utolsó kanyar után sem tudtuk, ki fog nyerni. Történt ugyanis, hogy Hubert a célegyenes ráfordítóban rosszul gyorsított ki, és Deletraz felért mellé, így szinte egymás mellett szelték át a célvonalat.

    A Virtuosi pilótája, Guan Yu Zhou harmadikként zárt, ő páholyból nézte a vezető duó harcát, hiszen kevesebb, mint egy másodperc hátránnyal futott be. Az egy futamra beugró Artem Markelov lett a negyedik, hiába támadta szinte végig Zhou-t.

    Mögöttük nagy lemaradásban érkezett Dorian Boccolacci az ötödik helyen. A franciát végig nyomás alatt tartották, előbb Nobuharu Matsushita, majd Sergio Sette Camara, a japán visszaesése után.

    Camara tehát hatodik lett, Nyck de Vries és Nikita Mazepin előtt. Matsushita éppen hogy nem szerzett pontot a kilencedik helyével, Latifi pedig tizedikként futott be, Mick Schumacher előtt.

  • Luca Ghiotto elveszítette a monacói főfutamon megszerzett második helyét

    Luca Ghiotto elveszítette a monacói főfutamon megszerzett második helyét

    A Forma-2-es bajnokság egyik élmenőjét, Luca Ghiottot kizárták a monacói főversenyről. Mindez azt jelenti, hogy Louis Deletraz helyett Anthoine Hubert rajtolhat majd a pole pozícióból a sprintversenyen.

    Ghiotto annak érdekében küzdött keményen a második helyért, hogy csökkentse a hátrányát a bajnokság éllovasával, Nicolas Lathifivel szemben. Azonban a verseny után kiderült, hogy az olasz pilóta UNI Virtuosi autójának egyik karosszéria eleme nem volt szabályos. A csapat adatai alapján látszik, hogy Ghiotto súrolta a falat a verseny folyamán, ami miatt megsérülhetett az a bizonyos elem. Azonban a stewardok ennek ellenére döntöttek a kizárás mellett.

    Mindez azt jelenti, hogy Ghiotto 18 pont helyett 0-t kap és a sprintversenynek is csak az utolsó helyről vághat majd neki. Az olasz versenyző immáron 26 ponttal van lemaradva Lathfitől és a második helyen álló Nyck de Vries-zel szemben is 24 pont hátránya van.

    „A versenybírók megértették, hogy az alkatrész egy kisebb fajta ütközés miatt sérülhetett meg. Azonban a verseny után túl vékonynak találtuk a karosszéria elemet, ami miatt végül a kizárás mellett döntöttünk.”

    Az MP Motorsport versenyzője, Mhaveer Raghunathan egy húsz másodperces büntetést kapott, ami miatt nem töltötte le a boxutca áthajtásos büntetését. A büntetésnek köszönhetően Tatiana Claderon előreléphetett a tizenötödik helyre.

    Ghiotto kizárása miatt a Renault juniorja, Anthoine Hubert rajtolhat majd a pole pozícióból a sprintversenyen. A francia pilóta a kilencedik helyen ért célba, azonban olasz riválisa büntetése miatt végül nyolcadik lett. A fordított rajtrácsos rendszer pedig pont az első nyolc pilóta között működik.

  • A csapatok sem tudták, körhátrányban vannak-e: Komoly zavar az F2 főfutamán

    A csapatok sem tudták, körhátrányban vannak-e: Komoly zavar az F2 főfutamán

    A Formula-2-es pilóták és csapatok sem értették, miért került a mezőny több mint fele körhátrányba a pénteki főversenyen.

    Az egész káoszt elindító piros zászlót Mick Schumacher okozta, amikor is összeért Tatiana Calderonnal a Rascasse-ban. Az incidens következményeképp a mezőny egyetlen hölgyversenyzője megpördült, ezzel amolyan útzárat kialakítva. A verseny megszakításakor az autókat berendelték a boxba, és a dugóba kényszerült versenyzők – vagyis a 9. helyen vagy hátrébb állók – egy kör hátrányba kerültek, amit aztán vissza sem tudtak venni. A boxban alapvetően a valós sorrend szerint álltak fel, csak egyszerűen az első nyolc után következők egy körrel kevesebbet tettek meg. És mivel az időmérő rendszer nem igazodott ehhez, a lekörözöttek nem vehették vissza a körüket.

    Ezzel a versenyigazgatóság nem tartotta be az F2 sportszabályzatának 42.3-as pontját, ami a lekörözöttekről szól verseny-újraindításkor. A szabály azt mondja ki, hogy ilyenkor a lekörözötteknek lehetőségük van hamarabb elhagyni a boxutcát és teljesíteni egy kört előzések nélkül, majd visszatérni az ekkor már pályára kihajtott mezőny végére.

    A történtekről hivatalos közleményt még nem adtak ki, de várhatóan fognak, hiszen a megszakítás körül történtek vizsgálata még nem fejeződött be.

    Néhány csapat aszerint gondolkodott, hogy nincsenek körhátrányban a TOP 8-on kívüliek, akik ugye már cseréltek kereket, míg az élen állók nem. Ezért sok valójában körhátrányban lévő pilóta a határon autózott annak reményében, hogy pozíciókat nyerhetnek akkor, amikor végrehajtják kötelező kiállásukat az első nyolc tagjai. Sőt, az élen álló, később a futamot is megnyerő Nyck de Vries sem bízott semmit a véletlenre, és kiautózott egy 25 másodperces előnyt a kilencedikhez képest. Még egy új gumit is felrakott a versenymegszakításkor, de sokan mások is ezt tették a vezető bolyból. Mint tudjuk, feleslegesen, hiszen a körelőnyük megmaradt, így viszont, hogy eggyel több szettet használtak, a második futamon eggyel kevesebből kell gazdálkodni, tehát valószínűleg használt gumikat is fel kell majd tenni.

    A bajnoki éllovas Nicholas Latifi a lekörözöttek táborát gyarapította, miután nem sikerült neki jól a kvalifikáció, és az elejétől kezdve csak a mezőny közepében autózott.

    „Őszintén nem tudtam, hogy körhátrányban vagyok, és szerintem a csapat sem volt 100%-ig biztos ebben a verseny végéig” – mondta a kanadai a nem mindennapi verseny után. „Szerintem ez a versenyigazgatás hibája volt. Abban a hitben versenyeztem, hogy a fordított rajtrácsos poleért harcolok, majd kiderült, hogy közel sem. A semmiért küzdöttem, és ha ezt tudtam volna, nem vállalok felesleges kockázatot.”

    Igaz Latifi így is első maradt a bajnokságban, de előnye mindössze egy egységre olvadt a futamgyőztes Nyck de Vries-zel szemben.

  • Nyck de Vries nyerte a piros zászlóval tarkított főversenyt Monacóban

    Nyck de Vries nyerte a piros zászlóval tarkított főversenyt Monacóban

    Az ART holland versenyzője, Nyck De Vries rajt-cél győzelmet aratott a Forma-2 eléggé bizarra sikerült főversenyén Monacóban. A célba érő versenyzők fele kört kapott, a Rascasse kanyarban pedig egy kisebb dugó alakult ki Mick Schumacher félresikerült előzése miatt.

    A versenyt akkor szakították félbe, amikor Mick Schumacher megpörgette Tatiana Calderon Ardenjét a Rascasse kanyarban. Calderon nem tudott megfordulni, ami miatt az érkező autók nem tudtak továbbmenni.

    De Vries, Luca Ghiotto és Sergio Sette Camara sokáig haladtak egymás mögött az első három helyen. Azonban a három versenyző közül még egyik sem járta meg a boxutcát. Egy idő után már veszélyben forgott a helyezésük azokkal a pilótákkal szemben, akik a verseny korábbi szakaszban már túlestek a kötelező kerékcseréjükön. A piros zászló azonban megmentette őket.

    A baleset után csak az első nyolc versenyző tudott plusz egy körre a piros zászló előtt, így azok a versenyzők, akik a dugóban ragadtak, körhátrányba kerültek. Az újraindítás után de Vries fokozatosan növelte a távolságot közte és a második helyen haladó Ghiotto között. A holland 4.7 tized másodperccel vezetett olasz riválisa előtt, amikor mindketten kiálltak a boxba friss kerekekért.

    De Vries visszaállt az élre a kiállásokat kivetően. Innentől kezdve még a biztonsági autós fázisok sem veszélyeztették. Az elsőt Mahaveer Raghunathan okozott azzal, hogy Jack Aitkent belerakta a falba a Loews kanyarban. Másodjára pedig azért kellett behívni a biztonsági autót, mert Juan Manuel Correa összetörte az autóját az Uszodánál.

    A versenyt csak az utolsó előtti körben indították újra. Végül de Vries nyerte a versenyt Ghiotto és Nobuharo Matsushita előtt, aki a verseny vége felé előzte meg Camarát. Dorian Boccolacci lett az ötödik, Guanyu Zhou pedig annak ellenére lett hatodik, hogy a piros zászló miatt közel egy percet veszített.

    A visszatérő Artem Markelov lett a hetedik, megelőzve a nyolcadik helyezett Louis Deletrazt, aki ezzel megszerezte a pole pozíciót a sprintversenyre a fordított rajtrács miatt. Ralph Boschung és Anthoine Hubert végzett még pontszerző helyen.

    A bajnokság éllovasa, Nicholas Lathifi belekeveredett a Schumacher által okozott balesetbe, ami miatt csak a tizenharmadik helyen ért célba. Schumacher több büntetést is kapott a verseny során. Először egy öt másodperces büntetést, amiért átvágta a pályát, másodjára pedig egy boxutca áthajtásos büntetést kapott a baleset okozása miatt.

    Callum Ilott, aki a második helyről rajtolhatott volna, autója pedig már a felvezető kör után megadta magát. A britnek még azelőtt véget ért a versenye, mielőtt igazán elkezdődött volna.