Kategória: Formula 2

  • Mick Schumacher futamot nyert a Formula 2-ben!

    Mick Schumacher futamot nyert a Formula 2-ben!

    Mick Schuamcher a hungaroringi sprintfutamon tudta megszerezni első győzelmét a Formula 2-ben. A német pilótának meg kellett dolgoznia a győzelemért, ugyanis az egész futamon védekeznie kellett Nobuharo Matsushita ellen. A harmadik helyen Sergio Sette Camara ért célba.

    Mick Schumacher vasárnap, a Hungaroringen aratta első F2-es győzelmét. Ráadásul édesanyja Corinna és nővére Gina Maria is a helyszínen volt, így minden bizonnyal még nagyobb volt az öröm.

    Lehet, hogy ezzel Micknek sikerültaz áttörés idén is? Tavaly a Formula 3-as bajnokságban is hasonlóan járt, viszonylag gyenge szezonkezdés után egyszer csak megtáltosodott, olyannyira, hogy sorra nyerte a versenyeket, végül pedig megnyerte a bajnokságot is.

    Első F2-es győzelme minden bizonnyal sok önbizalmat ad most neki.

    “Örülök, hogy végre túljutottam egy balszerencsés perióduson, és persze az is jó, hogy jelentős mennyiségű pontot gyűjtöttem.” – mondta Mick.

    Nem volt pedig könnyű versenye, hiszen Matsushita komoly nyomást helyezett a vállára.

    „Nem volt egyszerű. Folyamatosan próbáltam egy kicsit magam mögött tartani őt, főleg az utolsó szektorban.”

    „Az első kanyar a legkönnyebb, vagy mondjuk úgy, ott volt a legnagyobb esélye Nobunak az előzésre, szóval próbáltam jól venni a kanyarkijáratot az utolsó kanyarnál, és ez elég jól működött.”

    „Aztán elég közel került az egyes kanyarban, mikor DRS-t is használt, de alapvetően én próbáltam óvni a gumijaimat.”

    „Próbáltam elhúzni és kívül kerülni a DRS zónán, de aztán újra a gumijaimra kellett figyelni, hogy ha Nobu megint megérkezik, ami csak idő kérdése volt, legyen még gumim. Őszintén szólva eléggé a határon voltak már az utolsó pár körben.”

  • Latifi nyerte a főfutamot, Mick Schumacher holnap a pole-ból rajtolhat majd a Hungaroringen

    Latifi nyerte a főfutamot, Mick Schumacher holnap a pole-ból rajtolhat majd a Hungaroringen

    A DAMS versenyzője, Nicolas Latifi nyerte a Formula 2 főfutamát a Hungaroringen. A kanadai mellett a pole-ból induló Nyck de Vries és Jack Aitken ünnepelhetett a pódiumon.

    Az ART Grand Prix hollandja jól kapta el a rajtot, azonban az elfékezte az egyes kanyart, ami miatt Latifi meg is tudta őt előzni. A duót Ghiotto és Mick Schumacher követte, aki Aitkennel csatázott nagyot a rajt utáni métereken.

    De Vriesnek nagyon hamar elfogytak a lágy gumijai, ami miatt ő kezdte meg a kiállásokat a hatodik körben. A holland után Aitken és Schuamcher is kiállt a boxba, azonban a Camposnál gyorsabban dolgoztak a Premás szerelőknél, ami miatt Aitken megelőzte a hétszeres világbajnok F1-es bajnok fiát a boxutcában.

    Latifi a kiállásokat követően olyan tempót autózott, amit De Vries nem tudott tartani. A holland pilóta ráadásul körökön át be volt ragadva olyan versenyzők mögé, akik még nem álltak ki a boxba kereket cseréni. A kanadai pilóta a huszonkilencedik körben vette a vissza a vezető helyet, miután mindenki letudta a kötelező boxkiállását.

    Latifi végül megnyerte a versenyt, megszerezve ezzel a negyedik győzelmét a szezonban. De Vries lett a második, akinek továbbra is nagy az előnye az összetettben Latifivel szemben.

    A kiállásokat követően Ghiotto elkezdte támadni az előtte haladó Aitkent, azonban a britnek sikerült visszavernie az olasz pilóta támadásait egészen a verseny végéig. Ezt követően Ghiottonak a tükrét kellett néznie, ugyanis komoly nyomás alá helyezte őt. A kettejük csatájába még Latifi csapattársa, Sergio Sette Camara is csatlakozott.

    A brazil pilóta meg is előzte a japán pilótát az egyes kanyarban, miután a japán megpróbálta megelőzni Ghiottot, azonban végül nem járt sikerrel. A verseny végül a biztonsági autó mögött ért véget, miután Ralph Boschung nagyon rossz helyre parkolta le az elfüstölt Tridentjét.

    Aitken meg tudta tartani a helyét, megelőzve ezzel Ghiottot, Sette Camarat és Jordan Kinget. Azonban Ghiottot és Kinget egy öt másodperces büntetéssel sújtották még a virtuális biztonsági autó mögött elkövetett szabálytalanság miatt.

    A büntetések miatt végül Camara lett a negyedik, Matsushita, Ghiotto és King előtt. Mick Schumacher, akinek teljesen elfogytak a gumijai a verseny vége felé, a nyolcadik helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy a holnapi sprintversenyen ő rajtolhat majd a pole pozícióból. Az utolsó két pontszerző helyeket pedig Guanyu Zhou és Calum Ilott szerezték meg.

  • Vettel: Nem helyes Mick Schumachert az apjához hasonlítani

    Vettel: Nem helyes Mick Schumachert az apjához hasonlítani

    A Ferrari német versenyzője Sebastian Vettel úgy hiszi, hogy hagyni kéne, hogy Mick Schumacher saját ütemében fejlődjön  és nem helyénvaló való az apjával való össze hasonlítás.

    A regnáló Formula 3-as Európa-bajnok és a Ferrari Akadémiájának a tagja jelenleg csupán a 14.helyen áll a Formula 2-es bajnokságban.

    Vetteltől a német forduló előtt megkérdezték, hogy mi az oka a német futam iránti érdeklődés csökkenésének, és ezen tudna-e javítani a Schumacher név F1-es visszatérése, amire így felelt:

    „Ez egy kritikus dolog, mivel időt kell neki adni. Az rendben van, ha megítéljük az ő képességeit, érdemeit, de az nem helyes, ha sokan az édesapjához mérik őt. Más idők vannak, más ma a versenyzés. Michael volt az aki mögött hatalmas hype volt. Mikor mi gyerekek voltunk, akkor a Schumacher nevet mindenki ismerte Németországban.” – kezdte.

    „Mick a Forma-1 küszöbén áll és remélhetőleg egy nap be is lép majd, ez pedig egy óriási érdeklődést hozna Németországban. Mindezek tetejébe ő egy remek srác, kiváló fiú így nagyon szorítok neki.” – tette hozzá.

  • Mick Schumacher nem adja fel a Forma-1-es álmait

    Mick Schumacher nem adja fel a Forma-1-es álmait

    Mick Schumacher azt állítja, hogy nincs elkeseredve amiatt, mert nem úgy alakul a Formula 2-es szezonja, ahogy azt eltervezte. A közönség nagy élvezettel figyeli az útját a Forma-1-be, de Michael Schumacher fia jelenleg csak a 14. helyen áll a bajnokságban. A 20 éves srác a DPA hírügynökségnek beszélt a helyzetéről:

    „Egy csillag sem esett le az égről emiatt. Persze nem könnyű a dolog, és az utóbbi időben balszerencsés is vagyok, de a legfontosabb az, hogy ezen nehéz időszakból is tanuljak.”

    A német pilótának még a dobogóra is fel kellene kapaszkodnia, de utalt rá, hogy ezzel is haladnak:

    „Azt hiszem, hogy jó úton haladunk. Megmutattuk már azt, hogy van megfelelő sebességünk és potenciálunk ahhoz, hogy az élen harcoljunk.”

    Schumacher szerint teljesen normális dolog az, ha egy pilóta a junior kategóriákban olykor megtorpan a Forma-1 felé vezető úton:

    „Mindenkinek át kell esnie kemény időszakokon is, de én mindig csak egyet lépek előre. Egyre inkább komfortosnak érzem a jelenlegi környezetemet, és remélhetőleg hamarosan itt lesz az ideje annak, hogy a Forma-1-be kerüljek. Hogy ennek mikor lesz itt az ideje, azt nehéz lenne megmondani, hiszen szerencsésnek is kell lenned ahhoz, hogy megkaphass egy versenyülést, így nem tehetek mást, mint haladok tovább, és reménykedek.”

  • Dorian Boccolacci a Tridenttel fog visszatérni a Formula 2-be

    Dorian Boccolacci a Tridenttel fog visszatérni a Formula 2-be

    Dorian Boccolacci a silverstone-i hétvégétől ismét tagja lesz a Formula 2-es rajtrácsnak. A francia pilóta a Trident csapatánál fog majd versenyezni.

    Boccolacci az idei Formula 2-es szezont a Campos Racingnél kezdte meg, azonban finanszírozási problémák miatt elveszítette az ülését Adrian Campos csapatánál. A helyére Arjun Maini érkezett, akinek még két versenyig érvényes a szerződése.

    A fiatal francia, aki a hatodik helyen zárta a tavalyi GP3-as bajnokságot, jelen pillanatban a tizenkettedik helyet foglalja el az F2 egyéni bajnokságában, legjobb eredménye pedig egy negyedik helyezés, amit még a monacói főfutamon ért el.

    Giulinao Alesi lesz majd a csapattársa az olasz csapatnál és annak a Ryan Tveter helyét veszi majd át, aki a Red Bull Ringen vette át a csapat eredeti pilótája, Ralph Boschung helyét.

    „Örömmel térek vissza a Tridenthez, miután óriási eredményeket értünk el a GP3 2017-es szezonjában,” – nyilatkozta Boccolacci. „Kölcsönös a tisztelet köztem és a csapat között, szóval örülök, hogy egy ekkora lehetőséget kaptam tőlük. Alig várom már, hogy újra autóba ülhessek Silverstoneban. Remélhetőleg értékes pontokat szerzek majd a csapatnak.”

    A csapatfőnök, Giacomo Ricci hozzátette: „Nagyon boldog vagyok, hogy Silverstoneban már Dorian vezetheti majd a Trident egyik autóját. Mindenben támogatni és segíteni fogjuk őt annak érdekében, hogy minél könnyebben megtalálja az összhangot az autóval.”

  • Az idei Williamsről és a hosszútávú céljairól is kérdeztük Nicholas Latifit

    Az idei Williamsről és a hosszútávú céljairól is kérdeztük Nicholas Latifit

    Az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén pont a születésnapján sikerült interjút készítenem Nicholas Latifivel. A kanadai pilóta a DAMS Formula 2–es csapatánál versenyez és jelen pillanatban a második helyet foglalja el az összetettben. A kanadai pilóta emellett már számos első szabadedzésen vezethette az idei Williamst és a tavalyi Force Indiát.

    Kezdjük az idei Formula 2-es szezonnal. Sokáig vezetted a bajnokságot, azonban a legutóbbi hétvégék közel sem a terveid szerint alakultak és most már Nyck (de Vries) vezeti a bajnokságot. Mi volt a probléma?

    Latifi: A Formula 2-ben az a nehéz, hogy hiába vezetsz 50 ponttal a másik előtt, ha esetleg rosszul sikerül egy hétvégéd, akkor ez az 50 pontos előny akár el is tűnhet. Igaz, nem volt valami jó hétvégém se a Paul Ricardon, sem pedig Monacóban, azonban minél hamarabb szeretném összeszedni magamat, ugyanis a legfőbb célom az, hogy megnyerjem az idei Formula 2-es bajnokságot, ugyanis ezek után a lehető leghamarabb már a Forma-1-ben szeretném folytatni a pályafutásom.

    Ki a legkeményebb riválisod a Formula 2-es mezőnyből?

    Latifi: Huhh, nehéz kérdés. Már a szezon kezdete előtt tudtam, hogy sok olyan pilóta lesz majd, akikre nagyon figyelnem kell. Ezek közé a pilóták közé tartozik Nyck (de Vries), Luca (Ghiotto) és Sergio (Sette Camara) is. Már a szezon első versenyein bebizonyosodott, hogy velük tényleg számolnom kell, ugyanis mindannyian tapasztaltak és gyorsak egyaránt. Ők a legnagyobb riválisaim, azonban bízom benne, hogy valamilyen úton-módon, de a szezon végén sikerül majd legyőznöm őket.

    Idén már két első szabadedzésen is vezethetted a Williams Forma-1-es autóját. Tudjuk, hogy most milyen helyzetben van a Williams, a kérdésem pedig az lenne, hogy milyen érzés volt vezeti az autót?

    Latifi: Őszintén, nem ezzel voltam elfoglalva. Amikor beülök egy Forma-1-es autóba, az számomra egy különleges pillanat. Amikor először vezethettem, még nehezebb volt, azonban a második alkalommal már sokkal jobban ment. Remélem, hogy a jövőben még több ilyen lehetőséget fogok majd kapni és azt is, hogy előbb vagy utóbb, de nem csak első szabadedzéseken ülhetek majd autóba.

    Nemrégiben napvilágot láttak olyan pletykák, miszerint a Williams elégedetlen Robert Kubica teljesítményével és meg sem akarják hosszabbítani a szerződését. Ha igazak a pletykák, akkor szerinted mekkora az esély arra, hogy téged választanak majd?

    Latifi: Erre nem nagyon tudok mit mondani. Annyit tényleg elmondhatok, hogy minden esélyem megvan arra, hogy megkapjam az ülést. Ha ezeknek a pletykáknak tényleg van valóságalapjuk, akkor nagyon remélem, hogy a Williams vezetősége engem tart majd a legalkalmasabbnak erre a feladatra.

    Mivel egy magyar médiumot képviselek, ezért feltétlen meg kell kérdeznem, hogy várod-e már a magyar hétvégét?

    Latifi: Őszinte leszek veled, a Hungaroringet sokáig nem tartozott a kedvenc pályáim közé. Eleinte nagyon nem szerettem, azonban évről évre egyre jobban teljesítek, szóval kezdem megkedvelni. A kedvenc részem második szektor, ugyanis rengeteg trükkös kanyarkombináció található meg itt. Rengeteg a szurkoló is, akik mindig hatalmas elánnal szurkolnak kedvencüknek, szóval nagyon várom már a magyar versenyhétvégét.

  • Interjú Juan Manuel Correával, aki imádja Budapestet

    Interjú Juan Manuel Correával, aki imádja Budapestet

    A Sauber Junior Team Forma-2-es csapatában versenyző, Juan Manuel Correával beszélgettünk az Osztrák Nagydíj helyszínén Spielbergben. Az ecuadori versenyzőt karrierje kezdetéről és az idei Forma-2-es eredményeiről is kérdeztük.

    Juan, mikor és kezdted el a versenyzést?

    Juan Manuel Correa: 2007-ben kezdtem el hét éves koromban, Ecuadorban, ahol születtem. És hogy miért? Az apukám miatt, aki régebben főként motorokkal versenyzett. A motoros korszaka után váltott ralira és ekkor találkozott olyan emberekkel, akik gokartokkal versenyeztek. Ekkor gokartozhattam életemben először és már az első pillanattól kezdve imádtam. Ki se akartam szállni belőle, annyira megkedveltem.

    Nehéz volt a GP3-ról a Forma-2-re való váltás?

    Correa: Nyilvánvalóan nem volt könnyű, ugyanis eggyel feljebb léptem a létrán. Az autók sokkal gyorsabbak, nagyobb a leszorító erejük és még a fékek is teljesen másak a GP3-as autóhoz képest. A versenyzők is egyre jobbak, mert mindig csak a jobb versenyzők kerülhetnek eggyel magasabb szintre. Nagyon tehetséges versenyzők ellen versenyzem és persze, hogy nehéz felvenni a ritmusukat.

    Amerikai versenyzőként miért ezt az utat választottad az IndyCar vagy a NASCAR helyett?

    Correa: Mindenféleképpen Európában akartam versenyezni, mivel a legfőbb célom az, hogy bekerüljek a Forma-1-be. Soha nem gondoltam arra, hogy az IndyCarban versenyezzek, ugyanis mindig is az F1 volt a célom. Ezért jöttem Európába 2014-ben. Ekkor még gokartoztam, azonban azóta már eltelt öt év és most már a Forma-2-ben versenyzem. Véleményem szerint jobban benne vagyok az európai versenyzésben, mint az amerikaiakban. Másfelől pedig az IndyCarban szinte senkit nem ismerek, amíg itt Európában sok barátom van és a lehetőségek is jobbak.

    Elégedett vagy az eddigi Forma-2-es eredményeiddel vagy van még miben fejlődnöd?

    Correa: Mindig fejlődnöd kell valamiben. Eddig jó eredményeim vannak újoncként: van két dobogós helyezésem, aminek kifejezetten örülök. Azonban voltak olyan hétvégék az idei szezonban, ahol nem tudtam kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. A dobogóimon kívül mindössze két versenyen szereztem pontot Bakuban és a Paul Ricardon, szóval ezen téren mindenféleképpen fejlődnünk kell. Nagyon örülnék neki, ha ezek után minden versenyen pontot tudnánk szerezni. Az összes versenyen nem állhatunk a pódiumra, mert az eléggé nehéz lenne, de meg fogjuk próbálni. Sok a megoldandó házi feladatunk, azonban már a szezon eddigi versenyein is gyorsak tudtunk lenni, ami pozitív. Gyorsan meg tudtam szokni az autót, a gumikat és a csapattal is jól kijövök.

    Az Alfa Romeo Team tagjaként láthatunk majd valamikor F1-es autóban?

    Correa: Határozottan igen. Az Alfa Romeo nagy potenciált lát bennem, azonban nem szabad elkapkodnom a dolgokat. A lehetőség majd idővel jönni fog. Az egyik felem már legszívesebben most beülne, azonban a másik felem pedig azt mondja, hogy még fejlődnöm kell ahhoz, hogy egy ilyen kaliberű autót vezessek. Meglátjuk, hogy mit hoz majd a jövő.

    Magyar újságíróként mindenféleképpen meg kell kérdeznem, hogy várod-e már a hungaroringi hétvégét?

    Correa: Igen, mert ez az egyik kedvenc pályám. Alsóbb kategóriákban már versenyeztem ott és egyszerűen imádom. Nem csak a pálya, hanem a város is fantasztikus. Jó a kultúra, szépek az épületek, ráadásul még a lányok is gyönyörűek, szóval alig várom már, hogy újra visszatérhessek Magyarországra.

  • A Red Bull már meg is találta Ticktum utódját

    A Red Bull már meg is találta Ticktum utódját

    A napokban vált hivatalossá, hogy a Red Bull megvált juniorjától, Dan Ticktumtól. A jelek szerint azonban már meg is találták a helyettesét Patricio O’Ward személyében.

    O’Wardot az IndyCarból már ismerhetjük, hiszen ott versenyez idén a Carlin csapatánál, viszont nem biztos, hogy be is fejezi az évadot, mert pénzügyi gondok hátráltatják. A tengerentúlról érkező versenyző májusban csatlakozott a Red Bullhoz, és most átveszi Ticktum helyét a Super Formulában, a Mugen csapatánál. Ezenkívül most hétvégén az F2-ben is debütált az Osztrák Nagydíjon.

    „Helmut Marko egy órája hívott” – mondta még péntek reggel O’Ward a Red Bull Ringen. „Azt mondta, hogy szeretné, ha részt vennék a Super Formula maradék versenyein Japánban, és talán néhány további F2-es futamon is, ha sikerül megszervezni. Tudom, hogy ez nagy kihívás, de egyúttal nagy lehetőség is, és nagyon izgatott vagyok.”

    A Super Formulában négy versenyhétvége van még hátra a szezonból, és ebből csak egy ütközik az F2-vel, méghozzá a szeptemberi orosz fordulóval. Elméletileg tehát össze lehetne hozni további F2-es szerepléseket, és ezt O’Ward is támogatná, mert így több tapasztalata lesz F1-es versenyhétvégékről.

  • Japán győzelem született a Formula 2-esek osztrák főversenyén

    Japán győzelem született a Formula 2-esek osztrák főversenyén

    A Honda junior programjába tartozó Nobuharu Matsushita nyerte a hétvége első Formula 2-es futamát a Red Bull Ringen, ahol a gumikopás bizonyult döntő tényezőnek.

    Az élről a bajnoki éllovas Nyck De Vries indulhatott, mellőle az újonc Anthoine Hubert. A startot remekül kapta el az ART-os és már az első méterektől kezdve fokozatosan növelte előnyét.

    Mögötte azonban komoly harcok alakultak ki, a két Renaultos versenyző Hubert és Zhou csatájából nevető harmadikként Matsushita jött ki jobban, így feljött a második helyre.

    Az élmezőny tagjai a hatodik körben tudták le a kötelező kerékcseréjüket, ám Zhou hiába volt már Hubert előtt, a célegyenesben lelassult az Uni Virtuosi autója, de néhány pozíció vesztés után, visszatért az élet a kínai autójába.

    A csapattárs Luca Ghiotto pedig a bokszkiállás utáni körben maga mögé utasította Hubertet, így már dobogón volt. Időközben De Vries már igencsak tetemes előnyt autózott ki Matsushita előtt a virtuális első helyen.

    A mezőny élén ekkor a keményebb gumikon rajtolók voltak, akiken De Vries szép lassan áthaladt, aminek a végén a csapattárs Mazepin megelőzésével visszatért az élre.

    A holland mögött a Matsushita -Ghiotto duó ekkor már körönként gyorsabb volt az élen állónál, és még 10 kör volt hátra.

    De Vries gumijai rendesen elfogytak az utolsó körökre, akit előbb Matsushita, majd Ghiotto és Sette Camara is megelőzött.

    A japán így 2017-óta első F2-es győzelmét aratta, egyben ez volt az első főfutamos sikere is. Végül Sette Camara a csapattárs meglökéséért kapott egy öt másodperces időbüntetést, ami miatt az ötödik lett, ugyanis De Vries és Hubert is elé került így.

    Az összetettben így is jól járt De Vries, ugyanis a közvetlen riválisai Nicholas Latifi és Jack Aitken csupán a 9. és 10.helyen zárt.

    A futam egyik nagy vesztese az időmérőt hetedik helyen záró Mick Schumacher volt, aki a felvezető körre sem tudott elindulni a rajtkockából, ezért letolták a pályáról és csak a bokszutcából indulhatott a mezőny után. A verseny végére pedig egy kizárás is jutott, a visszatérő Arjun Mainit diszkvalifikálták miután rossz oldalra szerelték fel a gumijait a kerékcserénél.

    Formula 2, Osztrák Nagydíj, főfutam végeredménye

    POz pilóta csapat különbség
    1 Nobuharu Matsushita Carlin 53:32.606
    2 Luca Ghiotto UNI-Virtuosi + 2.963
    3 Nyck de Vries ART Grand Prix + 10.428
    4 Anthoine Hubert BWT Arden + 10.786
    5 Sergio Sette Camara DAMS + 12.720
    6 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi + 15.514
    7 Louis Deletraz Carlin + 16.541
    8 Jordan King MP Motorsport + 22.321
    9 Nicholas Latifi DAMS + 23.184
    10 Jack Aitken Campos Racing + 32.919
    11 Juan Manuel Correa Sauber Junior Team by Charouz + 35.892
    12 Nikita Mazepin ART Grand Prix + 35.988
    13 Giuliano Alesi Trident + 39.890
    14 Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz + 46.138
    15 Ryan Tveter Trident + 1:10.057
    16 Sean Gelael Prema Racing + 1:15.742
    17 Tatiana Calderon BWT Arden + 1:16.586
    18 Mick Schumacher Prema Racing + 1 kör
    19 Patricio O’Ward MP Motorsport + 1 kör
    Arjun Maini Campos Racing Kizárva
  • Schumacher valószínűnek tartja, hogy marad még egy évet az F2-ben

    Schumacher valószínűnek tartja, hogy marad még egy évet az F2-ben

    Mick Schumacher az F1-be vágyik, de a realitás az, hogy még egy évet pallérozódik a Forma-2-ben. Eddig nem alakul számára fényesen az idei szezon, az azeri második futam óta nem szerzett pontot, és 15. összetettben.

    Schumacher a tavalyi F3 Európa bajnok, de legtöbben nem emiatt ismerik. Az édesapja egy bizonyos Michael Schumacher, aki hétszeres Forma-1-es világbajnok. Emiatt igen nagy figyelem hárul rá.

    „Mindig lesznek akadályok, de koncentrált maradok és igyekszem magamra figyelni” – mondta Mick egy német lapnak. „A negatívumokat próbálom elrejteni, és a pozitívumokat igyekszem megtalálni. Nem mindig könnyű, de ezen az úton folytathatom a tanulást.”

    A végcél a Forma-1 továbbra is, maximum később éri el.

    „A célom a Forma-1, de nincs pontosan megszabva, mikor kell elérnem. Én egyszerre csak egy lépést teszek meg, és csak akkor megyek az F1-be, ha készen állok. Ha ehhez kell még egy F2-es szezont teljesítenem, hát legyen.”