Kategória: Formula 2

  • Alex Albon meglátogatta Juan Manuel Correát

    Alex Albon meglátogatta Juan Manuel Correát

    Alexander Albon tegnap bement a kórházba Juan Manuel Correához.

    Az amerikai pilóta másfél hónapja szenvedett súlyos balesetet Spa-ban. Ő szerencsésen túl élte a katasztrofális ütközést, míg Anthoine Hubert a helyszínen életét vesztette.

    Correát Belgiumból Londonba szállították, ahol is egy darabig komában tartották, majd egy 17 órás műtét keretein belül megmentették a lábait.

    A Formula 2-es versenyző azóta többször is bejelentkezett Instagram oldalán, megköszönte a rengeteg támogatást amit kapott, továbbá részvétét nyilvánított Hubert családjának is.

    Tegnapi posztjában azonban a Red Bull pilótája Alex Albon is szerepel, aki látogatást tett a sérült versenyzőnél. Correa viccesen meg is jegyezte, talált magának egy új ápolót a thai-birt versenyző személyében.

    https://www.instagram.com/p/B3xJdCSByP_/?igshid=11topcig28jkh

  • Mick Schumacher felfedte, hogy korábban miért az édesanyja nevével versenyzett

    Mick Schumacher felfedte, hogy korábban miért az édesanyja nevével versenyzett

    Mick Schumacher már hatalmas népszerűségnek örvend a motorsport rajongók körében, pedig még nem is a Forma-1-ben a versenyez. A német most pedig elárulta, hogy a kezdetekben miért az anyja vezetéknevével versenyzett.

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, aki tavaly bajnok lett a Formula 3-ban, jelenleg a Formula 2-es bajnokságban versenyez, gyűjti a tapasztalatot annak érdekében, hogy egy szép napon apja nyomdokaiba léphessen.

    Mick a karrierje elején a népszerűség elkerülése végett, amit a Schumacher név okoz, versenyzett az édesanyja vezetéknevével. A kis Schumi elismerte, hogy ez fontos szerepet játszott a fejlődésében.

    „Azt mondanám, hogy így előnyöm származott belőle,” – mondta a fiatal német az „Irány a Forma-1” nevezetű podcastben. „Mielőtt elkezdtem volna Formula autós versenyzést, mindig az anyukám nevét vagy a „juniort” használtam.

    Emiatt várhatott a hype még magára, ami így utólag visszagondolva egy nagyon jó döntés volt, ugyanis kellő időm volt fejlődni.

    „Amint elkezdtem a Formula autós kategóriákban versenyezni, már az igazi nevemet használtam és az is volt felmatricázva az autóimra. Vajon nagyobb szabadsággal vezethettem, amikor még édesanyám nevével versenyeztem? Nem mondanám. Ha fotók készültek rólam, akkor mindig én voltam az, aki kedvesen rákérdezett arra, hogy mi a helyzet a magánélettel. Ez lehetőséget adott számomra, hogy egyedül tapossam ki a saját utam. Ez rendkívül pozitív volt a számomra.”

  • Az Arden kivonul a Forma-2-ből, a HWA érkezik a helyükre

    Az Arden kivonul a Forma-2-ből, a HWA érkezik a helyükre

    Az év végén távozik a Forma-2-ből az Arden csapata, ahol olyan később F1-be továbblépő pilóták versenyeztek, mint Jolyon Palmer, vagy Sergio Perez. A Christian Horner édesapjának tulajdonában lévő csapat megüresedő helyét pedig jövő évtől a HWA veszi át, akik a Forma-3-ban már idén is képviseltették magukat.

    „Azzal a bővítéssel, hogy immár az F2-ben is indulunk, a motorsportnak még szélesebb palettáját fedjük le, ott vagyunk a Formula-E-ben, a DTM-ben és a GT versenyzésben is” – nyilatkozta a bejelentés után Ulrich Fritz a HWA képviseletében.

    Az Arden vezetője, Garry Horner pedig így kommentálta a történéseket: „Az Arden sikeres bő 20 évet tudhat maga mögött a Forma-1 alatti legmagasabb kategóriában. Úgy döntöttünk, kilépünk a szériából, hogy más lehetőségek után nézzünk. Nagyon élveztük az F2-ben eltöltött időt, és talán egy nap még visszatérünk. Soha ne mondd, hogy soha.”

  • Ghiotto befejezheti a formula autós karrierjét az év végén

    Ghiotto befejezheti a formula autós karrierjét az év végén

    Luca Ghiotto azt tervezi, hogy befejezi a formula autós karrierjét, hogy teljes mértékben a hosszútávú versenyzésre összpontosíthasson. Az olasz pilóta az előző hétvégén Fujiban versenyezhetett életében először a WEC-ben.

    A Formula 2-ben versenyző Ghiotto – aki a Team LNT Ginetta csapatában mutatkozhatott be a hétvégén – elmondta, hogy ezentúl inkább a sportautózásra szeretne koncentrálni.

    „Négy év Formula 2-ben való versenyzés után itt az ideje egy jó lehetőséget találnom, különben valami más után kell, hogy nézzek,” – mondta Ghiotto. „Többek között ezért is vagyok itt Fujiban, ugyanis szeretem ezt a szériát és ez egy jó lehetőség a számomra. Ezek közé a lehetőségek közé sorolnám a DTM-et is, azonban tudom, hogy oda nagyon nehéz bekerülni. A japán Super GT viszont nem lehetetlen, szóval miért ne mehetnék oda?”

    A 24 éves olasz, akinek már csak egy versenyhétvégét kell majd teljesítenie a Formula 2-ben Abu Dhabiban, többek között olyan szériák után mutatott érdeklődést, mint a TCR vagy a GT3-as kategóriák. Az olasz fiatal azt sem zárta ki, hogy egynél több szériában fog majd versenyezni a 2020-as szezonban.

    „Bármire nyitott vagyok, ha a sportautózásról van szó. Professzionális versenyzővé szeretnék válni, ugyanis a későbbiek folyamán ebből szeretnék majd megélni. Úgy néz ki, hogy nem lesz ütközés azon szériák között, amikben szeretnék majd versenyezni, szóval az sem kizárt, hogy egyszerre több szériában is részt fogok venni.”

    A WEC következő versenyét a következő hónapban rendezik majd Sanghajban. Ghiotto tovább folytatja munkát a csapattal és saját elmondása szerint az idei WEC szezonban még egyszer-kétszer biztosan versenyezhet majd. A ötös rajtszámú autó – amit Ben Hanleyvel és Egor Orudzhevvel oszt meg – a negyedik helyen haladt Fujiban, amikor a bal első fékbetét tönkrement, miközben Hanley vezette az autót. A hibás fék miatt sok időt kellett ácsorogniuk a boxban, ami miatt végül a tizenegyedik helyen rangsorolták őket a kategóriájukban.

  • Correa először szólalt meg nyilvánosan a balesete óta!

    Correa először szólalt meg nyilvánosan a balesete óta!

    Juan Manuel Correa először jelentkezett be az Instagram oldalán a Belga Nagydíjon történt baleset óta. Az amerikai fiatal többek között a balesetről, a lelki állapotáról és rehabilitációjáról is beszélt.

    Correa a Formula 2 belga sprintversenyén keveredett bele abba a balesetbe, ami a 22 éves Anthoine Hubert életébe került. Az amerikai versenyző jobb lába olyannyira megsérült, hogy az orvosok még az amputáció gondolata is felmerült. Azonban Correa nemet mondott az amputációra és bevállalta a 17 óra hosszás műtétek, ami végül sikeres lett és most már biztonságban van a jobb lába.

    Az amerikai versenyzőre már csak egy műtét vár, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor már novemberben megkezdheti a rehabilitációját, ami körülbelül egy évig fog majd tartani. Correa nem győzte megköszönni azoknak a szurkolóknak, akik támogatták őt, jókívánságokat küldtek neki és vele voltak az elmúlt öt hétben.

    A Sauber Junior Team by Charouz pilótája részvétet nyilvánította Hubert családjának és elmondta a véleményét a balesetről. „Még nem volt alkalmam nyilvánosan megtenni, de most megteszem és részvétet szeretnék nyilvánítani Anthoine családjának,” – mondta Correa. „Ez mindenki száméra egy hatalmas sokk, ugyanis nem gondolná az ember, hogy akár ilyen kimenetelű balesetek is megtörténhetnek. Nagyon örülök annak, hogy itt lehetek, habár tisztában vagyok vele, hogy a rehabilitáció nagyon sok időt fog majd igénybe venni.”

    Correa bejelentkezését pedig az alábbi linken megtekinthetitek:

    https://www.instagram.com/p/B3XZ5RVB_fP/

  • De Vries több F1-es csapattal is tárgyalt

    De Vries több F1-es csapattal is tárgyalt

    Nyck de Vries azt mondja, számos Forma-1-es alakulattal egyeztetett a 2019-es évad során, de el kellett fogadnia, hogy nem voltak megnyíló lehetőségek.

    A holland a Formula E 2019/20-as szezonjában szerepel majd a Mercedesszel Stoffel Vandoorne oldalán, aki már második szezonját kezdi majd a sorozatban.

    De Vries, aki múlt hétvégén biztosította be Formula 2-es címét Szocsiban, elárulta, hogy folytatott tárgyalásokat, de tudja, realitása nem volt annak, hogy versenyülést szerezzen.

    Több beszélgetésem is volt [a csapatokkal], de egyszerűen nem volt elég mozgás.” – mondta a Ziggo Sportnak – „Mindenki többé-kevésbé maradt, ahol volt. Persze, a Forma-1 egy álom, de a jelenlegi helyzetben ez nem volt reális.”

    De Vries azt is hozzátette, a Formula E jelenleg a legjobb lehetőség, hogy folytassa pályafutását, hiszen rengeteg gyártó vesz részt a sorozatban.

    „Szerintem ez karrierem eddigi legjobb lépése. Hálás vagyok a Mercedesnek a lehetőségért. Az elmúlt években a Formula E lett az egyik legnagyobb sorozat a Forma 1-en kívül, hét vagy nyolc gyártóval.”

    „A Mercedesnek négy autója van, ami a világ minden részén versenyez: kettő az F1-ben, kettő az FE-ben. Most enyém az egyik. Ráadásul, tavaly is már dolgoztam a Mercedesnél, mint szimulátor-versenyző, és ezt folytatni is fogom.”

    A 24 éves versenyző megjegyezte, nem frusztrált amiatt, hogy nem került be, hiába nyerte meg a legrangosabb nevelőszériát.

    „Az elmúlt öt évben minden bajnok bejutott az F1-be, tavaly pedig az első három. Mégis, nincs garancia arra, hogy ez mindig így lesz, tudtam ezt. Nem tudom ezt befolyásolni, tehát nem aggódhatok emiatt.”

  • Túlesett a lábát megmentő műtéten Correa, az orvosok bizakodóak

    Túlesett a lábát megmentő műtéten Correa, az orvosok bizakodóak

    Juan Manuel Correa állapotáról újabb közleményt adtak ki, ám ezúttal maga a versenyző is „megszólalt”.

    17 órás műtéten van túl az F2-es versenyző, az orvosoknak egy komplikált beavatkozást kellett elvégezniük. Az elkövetkezendő 48-72 óra kritikus volt Correa számára, és csak az idő letelte után tudott a stáb valóban megbizonyosodni a műtét kimeneteléről.

    Csütörtökön, a fent említett idő leteltével már kijelenthető a beavatkozás sikeressége, ám a pilótát továbbra is fokozott megfigyelés alatt tartják. A műtét során a vártnál több csontanyagot távolítottak el, és a vérerekkel felmerült problémákat is meg kellett oldaniuk, ám ennek ellenére elégedett a stáb. Két hét múlva a londoni kórházban, ahol az amerikait ápolják újabb műtét fognak végrehajtani a sérültön, ám az már nem lesz ennyire komplikált.

    A számítások szerint akár 6 hét múlva elhagyhatja a kórházat, ám a felépülése egy hosszú utat fog felölelni, a következő évben fizikoterápiás kezelés és korrekciós műtétek várnak majd Correa. A cél természetesen az, hogy teljesen tudja használni jobb lábát és bokáját.

    A baleset óta először, a közlemény a pilóta szavait is tartalmazza, amiben megköszöni az embereknek az üzeneteket és a támogatást.

    ,,Az elmúlt néhány hét nagyon nehéz volt, nehezebb, mint bármi amivel eddig fizikálisan és mentálisan szembe néztem életem során. Tisztában vagyok azzal, hogy a jövőm attól függ, mennyire fognak helyrejönni a lábaim, különösen a jobb állapota kérdéses, a rehabilitáció tehát nagyon-nagyon hosszúra fog nyúlni. Még fel kell dolgoznom azt, ami történt és ami történik. Szeretném megköszönni mindenkinek azt, hogy így vagy úgy támogatottak és drukkoltak nekem. Hálás vagyok azért a gondoskodó és aggódó üzenetekért amiket kaptam. Teljes szívemből köszönöm mindnyájatoknak, tisztában vagyok azzal, hogy a sok bátorítás és pozitivitás amit küldtetek, segít.”

  • Az FIA komolyan bünteti a veszélyt okozó hibákat

    Az FIA komolyan bünteti a veszélyt okozó hibákat

    A múlt hétvégén újabb Formula 2-es baleset borzolta a kedélyeket, ezúttal Szocsiban.

    A rajtot követően Nobuharu Matsushita és Nikita Mazepin a falban kötöttek ki. A versenyt leállították és percekig nem lehetett tudni, hogy van a két versenyző. Szerencsére nem történt komolyabb baj, mindketten megúszták, bár Matsushitát egy éjszakára bent tartották a kórházban megfigyelésen.

    Az FIA végül Mazepint találta bűnösnek, mert a Jack Aitkennel való incidense után nem biztonságos módon tért vissza a pályára. Az orosz versenyző négy büntetőpontot kapott, és egy öt rajthelyes büntetést a következő versenyre.

    „Ez olykor elég frusztráló.” – mondta a versenyigazgató, Michael Masi a Motorsport.comnak. „Láthatják, hogy a büntetés, amit kiszabtunk, elég súlyos. Ez is mutatja, hogy milyen komolyan vesszük az ilyesmit, ezt nem lehet alábecsülni, szerintem lépésről lépésre meg kellene próbálni javítani ezeken a helyzeteken. Tavaly más volt a menekülő útvonal, ami azt mutatja, hogy milyen nehéz megfelelően kezelni azt a területet.”

  • Ghiotto nyerte az ijesztő balesettel kezdődő sprintversenyt Szocsiban

    Ghiotto nyerte az ijesztő balesettel kezdődő sprintversenyt Szocsiban

    Luca Ghiotto győzedelmeskedett a Forma-2 Orosz Nagydíjának sprintversenyén, miután sikerült maga mögött tartania a már bajnok Nyck de Vriest.

    Rögtön a futam elején egy hatalmas baleset borzolta a kedélyeket, melybe Jack Aitken, Nikita Mazepin és Nobuharu Matsushita keveredett bele. Utóbbi kettő egyből kiesett, a japán ráadásul hatalmas sebességgel csapódott a hármas kanyar külső ívén található falba. Az FIA hivatalos közleménye szerint kórházba szállították, Nikita Mazepinnel egyetemben. De szerencsére egyikük sem sérült meg, és az oroszt rögtön ki is engedték, Matsushitának azonban bent kell éjszakáznia, mert holnap is vár még rá néhány elővigyázatossági vizsgálat.

    A vétkest is megtalálták már egyébként ebben a balesetben, Mazepin volt az, aki szabálytalanul jött vissza a pályára, miután levágta a kettes kanyart. Egész pontosan ott vétett, hogy nem kerülte ki az oda kihelyezett bójákat, és emiatt gyorsult fel túlzottan. Az Abu-Dhabiban rendezendő szezonzáróra kapott is egy 15 helyes rajtbüntetést.

    Egyébként a 21 körösre tervezett versenyt 15 körösre rövidítették, mert a baleset miatt bő fél órára piros zászlóval megszakították a viadalt.

    A baleset után Ghiotto keveredett az élre, és az olasz ezt a pozíciót végig meg is tudta tartani. A végén ugyan de Vries közel került hozzá, és többször is megpróbálta megelőzni, sikertelenül, így ezúttal meg kellett elégednie a második hellyel. Callum Ilott ért fel még a dobogóra, ő lett a harmadik.

    Mögöttük Sette Camara ért célba, ám mégsem ő lett a negyedik, hiszen kapott egy öt másodperces büntetést. A helyét ennek következtében csapattársa, Nicholas Latifi örökölte meg, és még a kínai Zhou is befért elé az ötödik helyen.

    Az utolsó két pontszerző Sean Gelael és Giuliano Alesi lett a hetedik-nyolcadik pozícióban.

  • De Vries az idei F2-es bajnok!

    De Vries az idei F2-es bajnok!

    Nyck de Vries megnyerte a Forma-2 orosz hétvégéjének főversenyét, és ezzel együtt a bajnoki címet is bezsebelte.

    A holland idén negyedik alkalommal zárt az élen, míg a második az a Nicholas Latifi lett, aki a legnagyobb kihívójának számított a bajnoki elsőségért. Ők ketten indultak egyébként az első sorból, és a taktikájuk is hasonló volt: szuperlágyon kezdtek, majd hamar jöttek ki és váltottak közepesekre.

    A végig domináló de Vries csak addig engedte ki a kezéből a vezetést, amíg az első etapját elnyújtó, alternatív stratégián levő Luca Ghiotto ki nem jött kerékcserére. Az olasz a verseny vége felé tette ezt meg, de csak a negyedik helyre tudott visszajönni. Azonban a friss szuperlágy gumikon hamar otthagyta Deletraz-t, amivel feljött harmadiknak. Nem sokkal később pedig Ghiotto már Latifit vette üldözőbe, ám a gumijai nem bírták a strapát, lemaradt, és Deletraz az utolsó körben visszaelőzte.

    Meg kellett így elégednie azzal, hogy negyedikként intik le, Sergio Sette Camara és Nobuharu Matsushita előtt.

    A visszatérő Artem Markelov versenye hamar véget ért, már az első körben félre kellett állnia. Mick Schumacher sem ért célba, a Premája néhány körig csak füstölgött, de a probléma egy idő után végzetessé vált, és a németnek ki kellett hajtania a boxba.