Kategória: Formula 2

  • Kiderült, hogy hol folytatja pályafutását a Formula 3 regnáló bajnoka

    Kiderült, hogy hol folytatja pályafutását a Formula 3 regnáló bajnoka

    Ahogyan az várható volt, Gabriel Bortoleto a Formula 3 megnyerését követően a Formula 2-ben kapott lehetőséget. A brazil fiatal az Invicta UNI Virtuosi csapatát fogja erősíteni, és a csapattársa a Mika Häkkinen által is támogatott Kush Maini lesz.

    Bortoleto – aki a bajnoki cím megszerzését követően a McLaren pilótaakadémiájához csatlakozott – lett az első brazil pilóta, aki képes volt megnyerni a szóban forgó sorozatot Robert Shwartzman, Oscar Piastri, Dennis Hauger és Victor Martins után.

    A Fernando Alonso által menedzselt pilóta az egész szezon során zseniális teljesítményt nyújtott, miután mindössze három verseny kivételével mindig a pontszerzők között tudott zárni. Ennek, valamint a két győzelmének és a hat dobogós helyezésének köszönhetően már a szezonzáró hétvége időmérő edzését követően behozhatatlanná vált az egyéni bajnokságban lévő pontelőnye.

    „Izgatottan jelenthetem be, hogy 2024-ben a Formula 2-ben fogok versenyezni az Invicta UNI Virtuosi Racing csapatával – árulta el a brazil fiatal. – Ez a csapat győztes mentalitással rendelkezik, miután a csapatversenyben három alkalommal is megszerezte a második helyet. Nekünk is ez lesz a célunk, hogy a létező legjobb helyezéseket érjük el a csapat számára.”

    „Idén is szereztek győzelmeket és pole-pozíciókat, bízom benne, hogy erre tudunk majd építeni a következő szezon alatt. Nagy kihívás lesz, mivel egy vadonatúj autóval foguk versenyezni, amihez nagyon gyorsan meg kell tanulnunk alkalmazkodni.”

    „2023-ban rengeteget fejlődtem, ennek köszönhetően is nyertem meg a Formula 3-at. Remélem, hogy ez a folyamat 2024-ben is folytatódni fog, és már ekkor képesek leszek a győzelem útjára lépni a karrierem vadonatúj szakaszában.”

    Már az utolsó versenyek előtt eldőlt az F3-as bajnoki cím sorsa

  • Vesti mindent megpróbált, de nem tudta elvenni Pourchaire-től a bajnoki címet

    Vesti mindent megpróbált, de nem tudta elvenni Pourchaire-től a bajnoki címet

    Frederik Vesti hiába igyekezett a főfutamon, nem volt képes ledolgozni a hátrányát, ami miatt Theo Pourchaire lett a Formula 2-es bajnokság 2023-as kiírásának bajnoka.

    Vesti 16 pontos hátránnyal vágott neki a futamnak a 9. helyről, amíg a bajnoki riválisa a 14. pozícióból várhatta a startot. Az első sorból Jack Doohan és Victor Martins indulhatott. A francia fiatal nem jól kapta el a rajtot, így az ausztrál riválisa könnyen meg tudta tartani a vezető helyét. Mögötte Kush Maini érkezett, aki ki tudta használni Martin rajtnál elkövetett hibáját. Vesti a közepeseken indulva egy, Poucharie pedig három helyet tudott javítani az eredeti rajtpozíciójához képest.

    A francia fiatal nagyon korán, már a 7. körben kiállt friss közepes keverékű Pirellikért, és a a mezőny végére csatlakozot vissza. A Prema reagált is, egy körre később behozták a francia előtt autózó Bearmant, de az olaszok nagy bánatára a kerékcserét követően a francia fiatal mögé ért vissza a pályára. Pourchaire rövid idő múlva elkezdett felzárkózni, miután sokkal frissebb abroncsokkal rendelkezett az előtte autózókhoz képest.

    Vesti még a verseny féltávjánál is nagyszerű köröket autózott, ugyanis többek között Pourchaire-nél is gyorsabb volt. Ugyan Bearman autója a futam 18. körében elfüstölt, de mivel a brit fiatal vissza tudott evckálni a bokszba, így a biztonsági autó elmaradt, és Vesti emiatt elesett az ingyen kerékcsere lehetőségétől.

    A dán pilótának a kiállását követően iparkodnia kellett, mert a francia megelőzését követően már csak hét kör volt hátra a versenyből, és a bajnoki cím érdekében minimum a dobogón kellett célba érnie. A verseny vlge felé közeledve az élen nem történt változás, miután Doohan és Martins is jó pozícióban volt. Mögöttük nagy csata alakult ki a 3. helyért Zane Maloney és Ayumu Iwasa között, amit végül a barbadosi fiatal nyert meg.

    A futam végére azonban Vesti utol tudta érni őket, és a japánt könnyű szerrel meg is tudta előzni. Azonban a másik Red Bull juniornál már nem volt ekkora szerencséje, mivel a próbálkozásból ütközés lett, ami miatt Maloney kiesett a versenybből. Doohan végül nyerni tudott az utolsó F2-es futamán Martin előtt, és Vesti hiába ért célba a 3. helyen, Pourchaire a 5. pozícióban lett rangsorolva, és így végül az ő fejére került a bajnoki korona.

    A mindösszesen 20 éves francia fiatal ezzel a modern Formula 2 hetedik bajnoka lett Charles Leclerc, George Russell, Nyck de Vries, Mick Schumacher, Oscar Piastri és Felipe Drugovich után.

  • Paraguayi származású pilóta kap lehetőséget a Formula 2-ben

    Paraguayi származású pilóta kap lehetőséget a Formula 2-ben

    A PHM Racing Formula 2-es csapata nemrégiben bejelentette az egyik pilótáját a 2024-es szezonra. A 22 éves paraguayi származású Joshua Dürksenről van szó, aki először képviselheti a dél-amerikai országot a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban.

    Nagy lépés lesz a mostani Duerksen számára, mert az előző két szezonban a Formula Regional Champinship by Alpineban versenyzett, és a Formula 3 kihagyásával érkezik majd meg a Formula 2-be. A FRECA-ban a legjobb eredménye egy Spában elért 3. hely volt.

    Dürksen a bejelentés után elmondta, hogy az F2 számára ez egy óriási lehetőség, és megköszönte a PHM Racing bizalmát. A paraguayi pilóta emellett annak is örül, hogy ő képviselheti hazáját a sorozatban.

  • Megérkezett az F1 kapujába Kimi, a Mercedes csodagyereke

    Megérkezett az F1 kapujába Kimi, a Mercedes csodagyereke

    Bejelentést tett az F1-es Mercedes, amely csapat nevelőprogramjának tagja az elmúlt néhány évben legnagyobb rivaldafény és várakozások által övezett fiatal versenyző: Andrea Kimi Antonelli egy lépcsőfokot kihagyva jövőre már a Forma-2-ben debütál.

    A 2006-ban született olasz tehetség – akinek korábbi állítása szerint nem Kimi Räikkönen ihlette második keresztnevét – 2019-ben, még gokartos korában került a Mercedes kötelékébe, a korai ígéreteket pedig első formaautós éveiben egyelőre igazolja. Antonelli két szezon alatt öt bajnoki címet szerzett: tavaly a német és az olasz F4-et egyaránt behúzta, emellett aranyérmes lett a Motorsport Games F4-es versenyén, majd idén év elején megnyerte a Formula Regional közel-keleti, egy hete pedig az európai szériáját.

    Bár a logikus lépcsőfok a továbblépést kiérdemlő pilóták számára innen az FIA Forma-3-as bajnoksága lenne, Antonelli kihagyja ezt a szintet, így jövőre már a Forma-2-ben debütál. Csapata továbbra is a Prema marad, akikkel már idén év végén részt vesz a sorozat abu-dzabiban zajló tesztjén.

    „Nagyon örülök ennek a lehetőségnek – idézi Antonellit a Mercedes weboldala. – A Formula Regionalból a Forma-2-be nagyon nagy az ugrás, és tudatában vagyok annak, hogy ez nagy kihívások elé állít, hiszen ott már igen magas a színvonal. Az autó nemcsak nekem, hanem mindenki más számára is új lesz, de így sem számítok könnyű menetre. Nem akarok elvárásokról beszélni, igyekszek a lehető legtöbbet tanulni a teszten, hogy készen álljak az első versenyre, majd pedig szeretnék jól szórakozni és jó munkát végezni.”

    Úgy építették az új F2-es autót, hogy a nők is el tudják vezetni

    Andrea Kimi Antonelli a sok rajongó számára nosztalgikus érzéseket keltő neve mellett olasz nemzetisége révén is izgalmas várományosa lehet egy jövőbeli Forma-1-es ülésnek, hiszen Olaszországnak régóta nincs meghatározó versenyzője az autóversenyzés csúcsán. Az ország utolsó futamgyőzelmét Giancarlo Fisichella szerezte még 2006-ban, az ebben az évezredben az F1-ben debütáló mindössze négy olasz (Gianmaria Bruni, Giorgio Pantano, Vitantonio Liuzzi, Antonio Giovinazzi) mind távol voltak a dobogótól, jövőre pedig már harmadik éve lesz olasz versenyző nélküli a rajtrács. Ám most sokan Antonelliben látják a lehetőségét annak, hogy a belátható jövőben akár a fenti eredményességi mutatók mindegyikébe új bejegyzés kerüljön.

    Az F2 jövő évi szezonjával kapcsolatos további hír, hogy a Red Bullnak támogatott két versenyzője lesz a mezőnyben Isack Hadjar és Pepe Marti személyében. Előbbi már idén is az F2-es mezőny tagja, Abu-Dzabiban pedig először tesztelhet majd F1-es autót is, míg Marti az F3 idei ötödik helyezettjeként lép feljebb. Ez szerződésbontások sorának előjele lehet, hiszen idén még Jack Crawford, Enzo Fittipaldi, Dennis Hauger, Ajumu Ivasza és Zane Maloney is Red Bull-neveltként tagja az F2-es mezőnynek.

  • Edzéslehetőségeket kap a Ferrari egyik legjobb juniorja

    Edzéslehetőségeket kap a Ferrari egyik legjobb juniorja

    Páratlan lehetőséget ad az egyik junior versenyzőjének a Haas. Az amerikai istálló ugyanis bejelentette, hogy a Formula 2-es bajnokságban versenyző Oliver Bearman vezetheti majd az egyik autójukat a Mexikóvárosban és Abu Dhabiban megrendezésre kerülő első szabadedzésen.

    A mindössze 18 éves brit fiatal már a Formula 4-ben is eléggé impresszív volt, miután a német és az olasz kiírást is meg tudta nyerni a második évében. A 2022-es szezont a Formula 3-ban töltötte, ahol újoncként volt képes felvenni a versenyt a tapasztaltabb versenyzőkkel a Prema pilótájaként, és nem sokon múlott a bajnoki cím megszerzése. Végül 7 pont hiányzott neki, és az egyéni bajnokság 3. helyén zárt.

    Oliver Bearman, Prema
    Oliver Bearman a bakui győzelme ünneplése közben Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Idén már a Formula 2 következett, és Bearman a Premával ismét jól teljesített a szezon eddigi futamain. A fiatal brit már 4 győzelemnél jár idején, a bakui hétvégén képes volt mindkét futamot megnyerni, ami nagyon ritka az alsóbb kategóriákban a fordított rajtrácsos futamok miatt. Bearman egy hétvégével a szezon vége előtt az összetett 6. helyén áll a megszerzett 131 pontjával, de egy jó véghajrával akár a 4. pozíciót is elérheti.

    A Ferrari brit juniorja – aki már az üléspróbán is túl van – megköszönte a lehetőséget a Haasnak és a Ferrarinak is, valamint azt is hozzátette, hogy a Forma-1-ben való versenyzés volt a gyerekkori álma, és mindent meg fog tenni, hogy a 2 alkalom során a legjobb tudása szerint segítse a Haas munkáját.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    MoneyGram Haas F1 Team (@haasf1team) által megosztott bejegyzés

  • Óriásit léphet az F1 felé a Mercedes egyik juniorja, Wolff azonban még szkeptikus

    Óriásit léphet az F1 felé a Mercedes egyik juniorja, Wolff azonban még szkeptikus

    Toto Wolff mindenképpen megvárná a Formula Regional Championship végét, mielőtt azon kezdenének el gondolkodni, hogy ott versenyző Andrea Kimi Antonellit a Formula 3 kihagyásával egyből a Formula 2-be viszik.

    A 17 éves olasz szupertehetség jövője kapcsán rengeteg téma kering, és most egy olyan lehetőség is felmerült, hogy a szóban forgó sorozat befejezését követően, egy igen fontos alsóbb kategóriát kihagyva rögtön a Formula 2-ben folytathatná.

    Antonelli jelen pillanatban újonc pilótaként vezeti a FRECA tabelláját 4 hétvégével a sorozat vége előtt. Habár egy ilyen lehetőség komoly mértékben beindíthatná a fiatal olasz karrierjét és emellett óriási motivációt is adhatna a számára, Wolff még nem biztos ebben, mert a juniorjának karrierjét tartja szem előtt, és el szeretné kerülni azt, hogy túl nagy legyen a felhajtás körülötte.

    Már most tinilányok ugrálják körbe az „új Kimit”, aki csak örül, ha Räikkönen rajongói is szurkolnak neki

    „Reméljük, hogy Andrea egy nagyszerű karriert futhat majd be – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában. – Azonban mindig fennáll a veszélye annak, hogy ha túl nagy felhajtás alakul ki egy pilóta körül, akkor nem marad elég szabad levegő a számára, ami miatt nem fog tudni érvényesülni.”

    „Andrea most a FRECA-ban van, a Formula 4-et meggyőzően dominálta tavaly. Most ott is eredményes, és már a gokartban is képes volt megnyerni a legfontosabb bajnoki címeket. Először meg kell néznünk, hogy a FRECA-ban milyen eredményt fog elérni, és ezt követően ülünk majd le vele, és az édesapjával, hogy megbeszéljük, mi legyen a karrierje következő állomása. Nagyon örülök annak, hogy van nálunk egy ilyen tehetséges olasz versenyző.”

    Antonelli még 2018-ban csatlakozott a Mercedeshez, amikor még csak gokartozott. Ezt követően jött a kifejezetten domináns az ADAC és az olasz F4-es bajnoki cím, ahol a 20 futamból 13-at tudott megnyerni. A tél folyamán pedig a közel keleti FRECA-t is megnyerte, ahol olyan tehetségeket tudott felülmúlni, mint Dino Beganovic, Arthur Leclerc vagy éppen Sebastian Montoya.

    Ha az olasz szupertehetség jövőre még nem is az F2-ben lesz, hanem a ranglétrát követve az F3 lesz a következő lépése, akkor is ki lehet jelenteni, hogy egy nagy karrier előtt állhat.

  • Balesetfesztivál és az eldőlt bajnoki cím – ez történt az F2 monzai főversenyén

    Balesetfesztivál és az eldőlt bajnoki cím – ez történt az F2 monzai főversenyén

    Izgalmas utolsóelőtti hétvégén van túl a Formula 2 mezőnye. Fordulatokban ezúttal sem volt hiány: rengeteg baleset történt a mezőnyben és egy szerencsétlen eseménynek köszönhetően Frederik Vesti bajnoki álmai szinte teljes mértékben elhalványultak.

    A Prema dán pilótája – aki a Mercedes pilótaakadémiájába tartozik – számára már a rajt után véget ért a verseny, miután Roman Stanek érthetetlen módon a falba terelte őt a Roggia sikán kijáratán a Lesmo 1 felé menet. Mivel Théo Pourchaire az élmezőnyben volt, ezért Vesti ezzel a kiesésével mondhatni elveszítette a bajnoki esélyeit, hiába áll a bajnokság 2. helyén, mert már csak egy óriási szerencse segíthetne rajta.

    A folytatásban Arthur Leclerc csúnyán elfékezte magát, és nagy sebességgel vágódott az első sikán bukóterébe. A monacói fiatal idei teljesítménye egy óriási csalódás, és ezen az állapoton a monzai hétvégén sem tudott javítani.

    A második újraindítást követően történt a futam legnagyobb balesete: Zane Maloney és Roy Nissany a célegyenesben ütközött egymásnak, aminek következtében a barbadosi származású pilóta autója nagy sebességgel vágódott bele a betonfalba. Nagy szerencsére Maloney sértetlenül szállt ki az autójából, de Nissany Spa után ismét nagyot hibázott. Akkor Leclerc-t forgatta meg az Eau Rouge-ban.

    A futam záró szakaszában pedig Kush Maini és Jak Crawford akadt össze egymással a Curva Grandéban, miután az amerikai pilóta nem hagyott elég helyett maga mellett. Maini első szárnya az autója alá ragadt, Crawford pedig defektet kapott, így mindketten elestek a pontszerzés lehetőségétől.

    A futamot végül Oliver Bearman nyerte meg, és Pourchaire a 2. helyével már félig megfoghatja a bajnoki trófeát. Már csak egy hétvége van hátra az F2 idei kiírásából, és a francia fiatal 25 pontos előnnyel vezeti az egyéni bajnokságot Vesti előtt. Egy hétvégén pedig 39 pont szerezhető, ami azt jelenti, hogy a Sauber akadémiáját erősítő Pourchaire-nek már 14 pont is elég a bajnoki korona megszerzéséhez.

  • Úgy építették az új F2-es autót, hogy a nők is el tudják vezetni

    Úgy építették az új F2-es autót, hogy a nők is el tudják vezetni

    Monzában bemutatta új versenyautóját a Forma-2, amit 2024-től használ majd a sorozat. Kialakításánál több területen is figyelembe vették, hogy hölgyversenyzőknek se okozzon leküzdhetetlen fizikai megterhelést, így például könnyebben forgatható a kormány.

    Az F2 a jelenlegi karosszériát 2018 óta használja, és a most bemutatott konstrukcióval is legalább három évre terveznek. Az autó azon felül, hogy külsőre is szemmel láthatóan átalakult – több idomát tekintve is közeledve az F1-esekhez –, technikailag olyan újításokat is tartalmaz, amelyek lehetővé teszik, hogy különböző fizikai képességekkel rendelkező versenyzők is el tudják vezetni azokat.

    Az F2 ügyvezetője, Bruno Michel készséggel elismerte, hogy ezzel a lépéssel a női versenyzők számára szeretnék megkönnyíteni az autósportok ranglétráján való lépdelést, összhangban a Forma-1 céljaival, hiszen a királykategória is nagy lépéseket tett az utóbbi években afelé, hogy a gyengébbik nem tagjai számára is megkönnyítse az utat a legrangosabb együléses kategória felé.

    Az F1 47 éve vár arra, hogy újra női pilótája legyen. Eddig mindössze ketten, Maria Teresa de Filippis 1958-ban, illetve Lella Lombardi 1975-ben és 76-ban versenyeztek az F1-ben, ám ami még aggasztóbb, hogy a GP2/F2 2005-ös létezése óta az F1 előtti utolsó lépcsőfokot is csak egyetlen hölgy, Tatiana Carderón érte el, és ő is pontszerzés nélkül zárta 29 versenyét.

    „Kulcsfontosságú tényező volt a fejlesztések során, hogy az autó által támasztott követelmények, legyen szó a kormányozásról vagy a fékezésről, mindenféle versenyző számára teljesíthetőek legyenek” – idézi a The Race Michelt.

    „Az FIA előállt számokkal azt illetően, hogy a kormányzásnak mekkora erőfeszítést kell igénybe vennie, mi pedig módosítottuk a felfüggesztés geometriáját annak érdekében, hogy teljesítsük ezt. Ezek után úgy gondoljuk, hogy kormányszervóra továbbra sincs szükség.” Michel ezt arra reagálva mondta, hogy hölgyversenyzők részéről felmerült a kérés a szervó beépítésére, ami megkönnyítené a vezetést. Ennek az ügynek az egyik szószólója a tavaly megszűnt W Series mindhárom szezonját dobogós helyen záró Alice Powell volt.

    További módosítások is történtek, amelyek a női testalkat szükségleteit is figyelebe vették. Ilyen az, hogy a pilótafülkét akár 150 cm-es magasságú versenyzők számára is kényelmessé tették, vagy hogy kormány markolatai vékonyabbak lettek a kisebb kézzel rendelkező pilóták érdekében.

    Calderón segédkezett az autó tesztelése során, s mint Michel elárulta, 2021 novemberében és 2022 szeptemberében kollektív tesztet is rendeztek F3-as autókban női pilóták számára, hogy minél több visszajelzést begyűjtsenek. A cél ugyanis az, hogy az F2-es autóban foganatosított változásokat a formaautós piramis minden kategóriájába beépítsék a jövőben.

    Michel elmondása szerint egyes hölgyversenyzők a fékezéshez szükséges erőkifejtés nagyságára is panaszkodtak hátráltató tényezőként. Ezt egyelőre nem változtatták meg, ám úgy építették meg a jelenlegi autót, hogy a későbbiekben akár ez is egységesen módosítható legyen.

    Jelenleg az FIA formaautós ranglétráján legmagasabban járó női versenyző a német Sophia Flörsch, aki nemrég szerezte meg első pontjait az F3-ban.

  • Ritkán látott hiba – mindkét hátsó kerék lerepült az egyik autóról (videó)

    Ritkán látott hiba – mindkét hátsó kerék lerepült az egyik autóról (videó)

    A tegnapi nagy baleset után most sem maradt érdekes történés nélkül a Formula 2 mezőnye. Ezúttal az egyik bajnoki éllovas, Frederik Vesti járt pórul, miután a szerelői a bokszkiállásánál egyik hátsó kereket sem rögzítették.

    A 40 körös futam 11. körében történt az eset. A Mercedes dán pilótája már visszatért a Premájával a versenypályára, majd a hármas kanyart követő tempós szakaszon váratlan meglepetés érte őt. Az autójáról ugyanis mindkét hátsó kerék levált, ami miatt azonnal megforgott és ki is esett a versenyből.

    Hatalmas baleset a Formula 2-ben – ismét életet menthetett a glória (videó)

    Vesti nagy szerencséjére a balesete előtt pont a bajnoki riválisa, Théo Pourchaire törte össze az autóját. A francia fiatal is a bokszból hajtott ki, ő viszont a hideg gumikon csúszott meg az első döntött kanyar utáni szakaszon, és a falban landolt.

    A futam egy meglepő eredménnyel zárult, mivel az a Clément Novalak nyert, akinek ez volt az első sikere a sorozatban. A francia származású versenyző mellett két Red Bull junior, Zane Maloney és Jak Crawford ünnepelhetett a dobogón.

  • Hatalmas baleset a Formula 2-ben – ismét életet menthetett a glória (videó)

    Hatalmas baleset a Formula 2-ben – ismét életet menthetett a glória (videó)

    Az esős körülmények megtréfálták a Formula 2 mezőnyét. A rajt utáni kavarodásban egy óriási balesetet láthattak a nézők, de nagy szerencsére senkinek nem esett baja, és az incidensben érintettek a saját lábukon tudták elhagyni az autóikat.

    A baleset Jak Crawford, Kush Maini és Ralph Boschung között történt az első döntött kanyar utáni egyenes szakaszon. Crawford próbált Maini mellett maradni a hetes kanyarba menet, azonban összeértek. Crawford autója a bukótérben landolt, Maini viszont rosszabbul járt, és miután visszatért az ideális ívre, a lendülettel érkező Boscung telibetalálta őt.

    A két Campos szétzúzta egymást, és Maini autója Boschung tetején landolt. Nagyon ijesztő látvány volt a baleset végeredménye, de a svájci pilóta az eset után azonnal Mainihoz rohant, hogy ellenőrizze, jól van-e. A három fél közül Crawford úszta meg a legolcsóbban, miután a kicsúszását követően a szalagkorlátban ért véget a sprint futama.

    Az eset miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani a versenyt, és a rossz időjárási körülmények miatt nem is indították újra a versenyt, amit így végül Isack Hadjar nyert meg.