Kategória: Formula 2

  • Mutatjuk az F2 és F3 egyéni pontversenyének állását!

    Mutatjuk az F2 és F3 egyéni pontversenyének állását!

    Miután intenzíven, egymást követő hétvégéken lezajlott három versenyhétvége a Formula 2-es és Formula 3-as mezőny számára is, most egy hét pihenő következik.

    Így most vessünk egy pillantást arra, hogy a szezon „első szakasza” után hogy állnak a fiatalok.
    Az F2-es és F3-as versenyzők a három hét alatt 6 futamot teljesítettek.

    A Formula 2-es bajnokságot a Prema orosz versenyzője, Robert Shwartzman vezeti, őt pedig Callum Ilott és Christian Lundgaard követi, míg Mick Schumacher a negyedik helyen áll.

    A további F1-es versenyzők fiai, Giuliano Alesi és Pedro Piquet a 14. és 19. helyen állnak, míg a szinte magyarnak tartott Roy Nissany a 18. helyen áll.

    Formula 2

    1 Robert Shwartzman 81
    2 Callum Ilott 63
    3 Christian Lundgaard 43
    4 Mick Schumacher 39
    5 Dan Ticktum 38
    6 Marcus Armstrong 34
    7 Felipe Drugovich 31
    8 Guanyu Zhou 31
    9 Louis Delétraz 28
    10 Luca Ghiotto 27
    11 Nikita Mazepin 27
    12 Yuki Tsunoda 24
    13 Jehan Daruvala 10
    14 Giuliano Alesi 8
    15 Jack Aitken 7
    16 Nobuharu Matsushita 6
    17 Sean Gelael 3
    18 Roy Nissany 1
    19 Pedro Piquet 0
    20 Artem Markelov 0
    21 Guilherme Samaia 0
    22 Marino Sato 0

     

    A Formula 3-as mezőnyben Oscar Piastrinak van jelenleg a legtöbb pontja, Logan Sargeant és Théo Pourchaire előtt.
    David Schumacher a 19., a mezőny egyetlen női résztvevője, Sophia Flörsch pedig a 24. helyen áll a 30 fős mezőnyben, noha egyelőre mindketten nulla pontosak.

    Egyes versenyzőknek nem egész számú pontja van, ennek oka, hogy a stájer hétvégén az egyik futamot idő előtt lefújták heves esőzés miatt, ezért csak a helyezésekét járó pontok felét kapták meg a versenyzők.

    Formula 3

    1 Oscar Piastri 76
    2 Logan Sargeant 50
    3 Théo Pourchaire 48
    4 David Beckmann 47.5
    5 Richard Verschoor 45
    6 Frederik Vesti 37.5
    7 Lirim Zendeli 26
    8 Liam Lawson 25
    9 Alex Peroni 24
    10 Sebastián Fernández 19
    11 Bent Viscaal 15
    12 Dennis Hauger 14
    13 Aleksandr Smolyar 14
    14 Clément Novalak 13
    15 Olli Caldwell 10
    16 Max Fewtrell 5
    17 Enzo Fittipaldi 4
    18 Jake Hughes 0.5
    19 David Schumacher 0
    20 Lukas Dunner 0
    21 Federico Malvestiti 0
    22 Igor Fraga 0
    23 Enaam Ahmed 0
    24 Sophia Flörsch 0
    25 Jack Doohan 0
    26 Calan Williams 0
    27 Roman Staněk 0
    28 Cameron Das 0
    29 Matteo Nannini 0
    30 Alessio Deledda 0
  • Elképesztő befutó után Ghiotto nyerte a sprintversenyt, Schumacher újra dobogón

    Elképesztő befutó után Ghiotto nyerte a sprintversenyt, Schumacher újra dobogón

    A felszáradó pályán startoló hungaroringi F2-es sprintfutamon végül Luca Ghiotto tudott győzedelmeskedni. A verseny változatos gumistratégiákat hozott, melyet egy sprintversenytől azért nem igazán szokhattunk meg. Ennek oka a különösen gyorsan kopó abroncsok voltak, szinte mindenki kiállt egyszer. A győztes Ghiotto volt az egyik, aki végigment egy szettel, de nem sokon múlt, hogy megelőzze a mögötte érkező, körönként 4 másodperccel gyorsabb Callum Ilott. A brit lett végül a második, mindössze néhány tizedmásodperc hátrányban, míg a harmadik a bevállalós előzéseket mutató Mick Schumacher lett. A német tehát mindkét magyar versenyen dobogóra tudott állni.

    A poleból Ilott rajtolt, és sikerült is megtartania a vezetést, mögötte pedig Deletraz és Ghiotto csatáztak, ebből végül az utóbbi jött ki győztesen. Dan Ticktum is remekül rajtolt, feljött ötödiknek, ám elkezdett motorerőt veszíteni, így számára véget ért a futam. A hatodik helyről rajtoló Schumacher erős tempót diktált, előbb Mazepint, majd Deletraz-t előzte meg. A kerékcseréje pedig hiába sikerült sokkal lassabbra, még így is vissza tudott jönni harmadiknak az utolsó etapjában.

    A negyedik helyen Robert Shwartzmant, az ötödiken Nikita Mazepint intette le a kockás zászló. A két orosz közül a tegnapi győztes állt ki később, így amikor hideg gumikon visszajött a pályára, Mazepin meg tudta őt előzni. Amikor a Prema versenyzője visszatámadott, a felek kicsit összeértek. Az esetet vizsgálták is, ám büntetés nem lett belőle.

    Az élmezőnyből egyébként egyedül Luca Ghiotto nem állt ki, az eredetileg futamban vezető Ilott pedig kiállása után bő fél percre volt az olasztól. Ezt a különbséget egyből elkezdte lefaragni, és ha van még egy kör a versenyből, szinte biztosan megelőzi riválisát, hiszen a befutónál teljesen odaért mögé.

    A hatodik-hetedik helyen Deletraz és Daruvala zártak. A nyolcadik helyen a leggyorsabb kört megfutó Guanyu Zhou ért célba, aki az utolsó körben előzte meg Marcus Armstrongot. Az első tízet a szintén kiállás nélkül végigmenő Giuliano Alesi tette teljessé.

  • Shwartzman nyert, Schumacher harmadik lett a hungaroringi főversenyen

    Shwartzman nyert, Schumacher harmadik lett a hungaroringi főversenyen

    A Prema versenyzője Robert Shwartzman nyerte a Formula 2 főfutamát a Hungaroringen. Az orosz fiatalnak ez volt zsinórban a második győzelme főversenyen, ugyanis a Stájer Nagydíj főversenyén is őt intették le elsőként.

    A rajt utáni kalamajkában két csapat versenyzői is jelentősen pórul járt: a Trident versenyzői, Marino Sato és Roy Nissany egymást ütötte ki a rajtnál, amíg az ART Grand Prix kettősének sem alakult túl rózsásan az első kör. Marcus Armstrong defektet kapott, Christian Lundgaardnak pedig az autója sérült meg, ami miatt mindkettőjük azonnal a boxutcában kötött ki és később fel is adták a versenyt.

    Sokáig úgy nézett ki, hogy a poleból rajtoló Callum Ilott és a Williams junior Daniel Ticktum párharcából fog kikerülni a futam győztese, azonban arra senki sem számított, hogy a normális stratégia miatt a kerekeik annyira elkopnak majd, hogy a verseny végére már a nyolcadik-kilencedik helyen találják magukat.

    Azok jártak jól a verseny során, akik az alternatív stratégiát alkalmazták: egy hosszú etap a közepeseken, majd a kiállást követően egy sokkal rövidebb etap a lágyakon. Ezt a stratégiát alkalmazta a tizenegyedik helyről rajtoló Shwartzman is, aki a verseny vége előtt tíz körrel előtt kapta meg a friss lágy abroncsokat.

    Az orosz fiatal Ilott és Luca Ghiotto mögé érkezett vissza a negyedik helyre, azonban a frissebb gumikkal egy körön belül megelőzte mindkettejüket és azonnal csapattársa, Mick Schumacher nyomába eredhetett, aki szintén a közepes gumikat nyúzta már a hatodik kör óta.

    A két Premás nem nehezítette meg egymás dolgát és Shwartzman az élre is állt, ahonnan már képtelenség volt megállítani őt és meg is nyerte a versenyt. A második helyre az a Nikita Mazepin futott be, aki szintén a mezőny végéről rajtolt és az alternatív stratégiát alkalmazta, csakúgy, mint a futamgyőztes Shwartzman.

    A Hitech GP versenyzőjének még pont sikerült megelőznie a már látványosan szenvedő Schumachert, aki a tavalyi futamgyőzelmét követően először ünnepelhetett a Formula 2 dobogóján.

    Ghiotto hozta a kötelezőt és behozta az autóját a negyedik helyre, azonban a mögötte célba érő Felipe Drugovich még majdnem őt is elkapta, miután a frissebb gumijaival simán megelőzte az előtte autózó Zhout, Illottot és Jehan Daruvalát.

    Az UNI Virtuosi versenyzőinek tempója nagyon visszaesett a verseny végére, ami miatt még a charouzos Louis Déletraz és a Carlinnál versenyző Daruvala is maga mögé tudta utasítani őket. Az indiai pilóta még Deletrazt is megelőzte a hatodik helyért.

    A poleból rajtoló Ilott csak nyolcadik lett, azonban ez azt jelenti, hogy a holnapi fordított rajtrácsos versenyen ismét ő rajtolhat majd az első rajtkockából. Az utolsó két pontszerző helyen pedig Ticktum és Guanyu Zhou futottak be.

    A Formula 2 sprintversenyét holnap 11:05-kor rendezik majd meg és a futamot az M4 Sport élőben fogja közvetíteni.

    A verseny végeredménye:

    Pozíció Versenyző Csapat Különbség
    1 Robert Shwartzman Prema Racing
    2 Nikita Mazepin Hitech Grand Prix s
    3 Mick Schumacher Prema Racing s
    4 Luca Ghiotto Hitech Grand Prix s
    5 Felipe Drugovich MP Motorsport s
    6 Jehan Daruvala Carlin s
    7 Louis Deletraz Charouz Racing System s
    8 Callum Ilott UNI-Virtuosi s
    9 Dan Ticktum DAMS s
    10 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi s
    11 Giuliano Alesi BWT HWA RACELAB s
    12 Nobuharu Matsushita MP Motorsport s
    13 Jack Aitken Campos Racing s
    14 Pedro Piquet Charouz Racing System s
    15 Guilherme Samaia Campos Racing 1 Lap
    16 Yuki Tsunoda Carlin 1 Lap
    17 Sean Gelael DAMS 1 Lap
    Christian Lundgaard ART Grand Prix Retirement
    Marcus Armstrong ART Grand Prix Retirement
    Artem Markelov BWT HWA RACELAB Retirement
    Roy Nissany Trident Retirement
    Marino Sato Trident Retirement
  • F2: Lundgaard nyert, Schumacherrel szokatlan dolog történt!

    F2: Lundgaard nyert, Schumacherrel szokatlan dolog történt!

    A Formula 2-es mezőny is száraz időben, napsütésben vághatott neki a vasárnapi versenynek.

    Az élről Ticktum indult, Armstrong, Lundgaard, Ilott és Mick Schumacher elől.

    A rajt után Ticktum az élen tudott maradni, ám a 8. helyről induló tegnapi győztes, Robert Shwartzman azonban hamar kiesett. Míg az autót eltávolították a pályáról, virtuális safety car lépett életbe, ám hamar újra versenytempóra kapcsolhattak a versenyzők.

    Schumacher elkezdte támadni Armstrongot a harmadik helyért, ám közben mögötte érkezett Zhou.

    A negyedik körben Lundgaard sikeresen megelőzte Ticktumot és átvette a vezetést.

    A 12. körben Schumachernek sikerült megelőznie Armstrongot, így már dobogós pozícióban haladt tovább. Azonban nem sokáig örülhetett a pozíciónak. Mick fedélzeti kameráján azt lehetett látni, hogy egyszer csak az az autóból fehér, habos anyag kezdett spriccelni a versenyző nyakába, mely az autó tűzoltó készülékéből származott. Emiatt Schumachernek be kellett gurulnia a boxutcába, versenye pedig véget ért. Ezzel mindkét Prema autó kiesett a versenyből.

    Ezt követően az élen már nem változott a sorrend. A versenyt Christian Lundgaard nyerte Ticktum és Armstrong előtt.
    Piquet 14., Alesi 15., Nissany pedig 18. lett.

     

  • Formula 2: Shwartzman nyert, Schumacher szépet hajrázott

    Formula 2: Shwartzman nyert, Schumacher szépet hajrázott

    A Formula 2 e hétvégi első futamára a Forma-1-es időmérő edzés után került sor. Az F1-es kvalifikáció csúszása miatt pedig az F2-es rajt is csúszott nagyjából egy órát.

    Az első sorból Tsunoda és Zhou indulhattak, noha a mezőny először csak a biztonsági autó mögött kezdett el körözni.

    Nem sokkal később azonban felfüggesztették a versenyt, és a mezőny felsorakozott a boxutcában.

    Jó félóra eltelt, mire a versenyzők újra autóba ültek, és újra safety car mögött kezdtek körözni.
    4 kör elteltével azonban a biztonsági autó elengedte versenyezni a mezőnyt.

    Az újraindítást követően Tsunoda és Zhou az élen maradtak, őket pedig Ilott és Aitken követte.

    Lundgaard remekül ment a vizes pályán, sorra előzte versenytársait; 8. helyről indult, de 8 kör elteltével már a negyedik helyen autózó Aitkent támadta.

    A 36 körösre módosult versenytáv 16. körében az első versenyzők meg is érkeztek a boxba új szett esőgumiért.

    Drugovich extra izgalmakat szolgáltatott, ugyanis vörösen izzottak első féktárcsái és egyre feketébb füst szállt fel, mikor fékezett. A csapat ki is hívta a boxba. Ahogy a használt gumikat levették, látszott, hogy már égett is a fék, nem csak izzott, mégis feltették rá az új gumikat és visszaengedték a pályára. Szerencséjére a féktárcsa égése ez után hamar meg is szűnt.

    Tsunoda élen állt és az utolsó pillanatig húzta a kerékcserét, azonban nem sikerült zökkenőmentesen a kiállása, emiatt el is bukta az első helyét.

    Miután az élbolyból mindenki letudta a kerékcserét, a következő volt a sorrend: Shwartzman, Zhou, Tsunoda.

    Tsunoda azonban nem akarta veszni hagyni a győzelmet, feljött a második helyre, és célba vette Shwartzmant.

    2 körrel a vége előtt a száradó pályán már sokan küszködtek a gumikkal, miközben Mick Schumacher erőre kapott. A negyedik helyre jött fel és közeledett Zhoura. Látványos csatát vívtak a harmadik helyért, de végül már nem volt ideje megelőzni, így Shwartzman és Tsunoda mögött Zhou állhatott még dobogóra, Mick Schumacher pedig negyedik lett.

  • Meglepetés újonc győzelem született az idei első sprintversenyen

    Meglepetés újonc győzelem született az idei első sprintversenyen

    A Formula 2 újonca Felipe Drugovich nagy meglepetésre nyerni tudott a vasárnapi sprintversenyen Spielbergben. A brazil versenyző a fordított rajtácsnak köszönhetően a poleból rajtolhatott és az egész verseny alatt megállíthatatlan volt.

    Az MP Motorsport brazil versenyzője képes volt megtartani vezető helyét a rajtot követően. Őt a szintén az első sorból rajtoló Louis Déletraz követte. A rajttól fogva a svájci versenyző egyáltalán nem volt veszélyes Drugovichra, azonban a második helyét sikerült megtartania.

    A hátsó régióban Luca Ghiotto előzte Gunyau Zhout a DRS segítésével, azonban a mögöttük érkező Jehan Daruvala túlzottan optimista volt és elmérte féktávot, ami miatt kilökte az olasz pilótát a pályáról. Ghiotto a kavicságyban elásta az autóját, ami miatt kiesett a versenyző és mivel veszélyes helyen volt az autója, be kellett hívni a biztonsági autót.

    A verseny nem sokkal később újra is indult és az első öt sorrendje egészen a második biztonsági autó fázisig nem változott, amikor ugyanis a harmadik helyen haladó Marcus Armstrong egy motorprobléma miatt volt kénytelen leparkolni autóját.

    Az új-zélandi pilóta így jelentős pontoktól esett el, helyét pedig a „botrányhős” Daniel Ticktum vette át, aki végül meg is szerezte és fel is állhatott a dobogó legalsó fokára. A negyedik helyen a Formula 3-as bajnok Robert Shwartzman, az ötödik helyen pedig Armstrong csapattársa, Christian Lundgaard futott be.

    Mick Schumacher az egész verseny alatt próbálta megelőzni Nobuharo Matsushitát, azonban a japán kitűnően védekezett és nem állt szándékában feladni a hatodik helyet a hétszeres világbajnok F1-es legenda fiával szemben.

    A bajnokság a jövő héten folyatódik majd a második Red Bull Ring-i versenyhétvégével.

    A verseny végerdeménye:

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1. Felipe Drugovich MP Motorsport
    2. Louis Deletraz Charouz 2.400
    3. Dan Ticktum DAMS 2.700
    4. Robert Shawartzman Prema 3.300
    5. Chritsian Lundgaard ART Grand Prix 5.300
    6. Nobuharo Matsushita MP Motorsport 9.100
    7. Mick Schumacher Prema 9.700
    8. Jack Aitken Campos Racing 14.000
    9. Callum Ilott UNI Virtuosi 14.200
    10. Nikita Mazepin Hitech GP 15.300
    11. Yuki Tsunoda Carlin 17.500
    12. Roy Nissany Trident 18.400
    13. Pedro Piquet Charouz 19.100
    14. Guanyu Zhou UNI Virtuosi 19.600
    15. Guilherme Samaia Campos Racing 22.000
    16. Jehan Daruvala Carlin 24.200
    17. Marino Sato Trident 24.900
    18. Artem Markelov HWA Kiesett
    Marcus Armstrong Art Grand Prix Kiesett
    Luca Ghiotto Hitech GP Kiesett
    Sean Gelael DAMS Kiesett
    Giuliano Alesi HWA Kiesett
  • F2: Ilott nyert, Schumacher dobogós helyről esett vissza

    F2: Ilott nyert, Schumacher dobogós helyről esett vissza

    Callum Ilott nyerte a szezon első Formula 2-es versenyét, a Red Bull Ringen. Mögötte Marcus Armstrong és Robert Shwartzman végzett.

    A verseny kezdetén Zhou állt az élen, Ilott és Drugovich előtt, utóbbi azonban hamarosan a nyakában találta Schumachert. Később meg is történt az előzés. Drugovich-ot aztán Shwartzman is megelőzte, így ő haladt tovább a negyedik pozícióban.

    Zhounak később műszaki gondja akadt és az élről a mezőny végére esett vissza.

    A boxkiállások okozta kavarodásban Schumacher még az élen állt, végül azonban nem sokkal a futam vége előtt dobogós helyről esett vissza, miután hibázott a 7. kanyarban. A 13. helyre esett vissza. Végül a 11. helyen zárt.

  • Jövőre már a Forma-1-ben versenyezne a Red Bull indiai neveltje

    Jövőre már a Forma-1-ben versenyezne a Red Bull indiai neveltje

    A Red Bull régi-új akadémistája Jehan Daruvala egyértelmű célja, hogy 2021-ben a Forma-1-ben találja magát, ám ehhez egy lenyűgöző debütáló idényre lesz szüksége a Formula 2-ben.

    Az indiai Daruvala korábban a Force India támogatását élvezte, de volt már korábban a Red Bull kötelékében is, ahová idén februárban tért vissza. Tavaly a Formula 3-ban több futamgyőzelmet is szerzett. Az összetettben a harmadik helyen végzett két Premás csapattársa, Robert Schwartzmann és Marcus Armstrong mögött.

    Az F2-es idényt megelőzően beszélt a motorsport.com-nak az idei és a távolabbi várakozásairól.

    „Az egész tavalyi szezonom jó volt, leszámítva a budapesti első versenyt. Végig harcban voltam a bajnoki címért, és remélem idén is így lesz, folyamatos pontszerzés és bajnoki küzdelem a végsőkig.” – kezdte.

    „Nem tűztem ki magam elé konkrét célokat, de szeretnék versenyképes lenni, így remélhetőleg a top háromban tudom majd befejezni ezt az évet, ezzel bizonyíthatnék és remélhetőleg ennek köszönhetően a Forma-1-be is bekerülhetek majd.” – folytatta.

    „Nyilván most azzal, hogy a Red Bull Junior csapatának vagyok a tagja, van erre lehetőségem, jó eredmények nélkül ez viszont nem fog megvalósulni. Így idén az élmezőnyben akarok végezni, hogy kiérdemeljem a Forma-1-es ülést.” – zárta Daruvala.

  • Vasseur szerint Schumachernek az F2-re kell koncentrálnia

    Vasseur szerint Schumachernek az F2-re kell koncentrálnia

    Az Alfa Romeo csapatfőnöke Frederic Vasseur kifejtette a véleményét Mick Schumacherről és elmondta, hogy szerinte készen áll már-e a fiatal német versenyző, hogy már 2020-ban bemutatkozhasson a Forma-1-ben.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke Jean Todt – aki rendkívül jól ismeri Mick édesapját, a hétszeres világbajnok Michael Schumachert – szerint a 21 éves Mick rendkívül szerény, érett és mindezek mellett még gyors is.

    „Remélem, hogy Micknek idén jó éve lesz a Formula 2-ben,” – nyilatkozta a Ferrari egykori csapatfőnöke a Corriere della Saranak. „Szép karriert futhat majd be.”

    A korábbi Forma-1-es versenyző és honfitárs Nick Heidfeld úgy véli, hogy az Alfa Romeo az elsődleges cél az ifjabb Schumacher számára, aki a Ferrari junior akadémiájának a kötelékében versenyez.

    Azonban a hinwili istálló csapatfőnöke, Fred Vasseur elmondása szerint ők most egyáltalán nem kívánnak részt venni az idei pilótakeringőben.

    „Ijesztő volt ez az időszak, nemcsak a történések miatt, hanem mert egy kilométert sem tehettünk meg ebben az időszakban,” – mondta a francia, aki a korábbiakban az ART Grand Prix csapatfőnökeként dolgozott.

    „Szerencsére csendben lehetünk. Kiminek (Räikkönen) az év végéig még érvényes a szerződése, a jövő pedig majd elválik. Nem akarom hangoztatni, hogy milyen hasznos is az ő itt léte és Antonio (Giovinazzi) is sokat fejlődött a tavalyi szezon második felében.”

    Vasseur azon pletykákra is kitért, miszerint Mick Schumacher már az idei szezonban bemutatkozhat az Alfa Romeonál valamelyik jelenlegi versenyző helyén.

    „Micknek az idei szezonban a Formula 2-re kell koncentrálnia, nem a Forma-1-re” – jegyezte meg Vasseur.

    Vasseur azt is elárulta, hogy az Alfa Romeo – korábban Sauber – képes lesz átvészelni a koronavírus okozta nehéz helyzetet a támogatóiknak és a csapat tulajdonosának köszönhetően.

    „A tulajdonosoknak hála, mind az 500 dolgozónkat megtarthatjuk. Ez a támogatás rendkívül egyedi és hasznos, különösen a jelenleg uralkodód helyzetben. Nem tudjuk, hogy meddig fog tartani ez az egész, szóval szükségünk van a támogatásokra.”

  • Alesi eladta a Ferrari F40-ét, hogy a fia versenyezhessen a Formula 2-ben

    Alesi eladta a Ferrari F40-ét, hogy a fia versenyezhessen a Formula 2-ben

    Az egykori Forma-1-es versenyző Jean Alesi elmondta, hogy eladta a saját Ferrari F40-ét, hogy saját kézből finanszírozhassa a fia, Giuliano Alesi idei szezonját a Formula 2-ben, amit a HWA csapatának versenyzőjeként fog teljesíteni.

    Giuliano – aki a Ferrari pilótaakadémiájának a tagja – a tavalyi szezonban mutatkozott be a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban a Trident csapatával. A francia fiatal legjobb eredménye egy kilencedik hely volt és az egyéni bajnokságban a tizenötödik helyen végzett.

    A kis Alesi az idei szezonban azonban mér a HWA-nál fog versenyezni, akik az eddig jól ismert Arden csapatának a helyét veszik majd át a sorozatban. A tavalyi szezonban pont az az Anthoine Hubert ért el zseniális eredményeket (két futamgyőzelem Monacoban és Le Castelletben) az Arden versenyzőjeként, aki a Spa-i főfutamon tragikus körülmények között az életét vesztette.

    Az 1995-ös Kanadai Nagydíj győztesének azonban egyáltalán nem tetszik, hogy a Formula 2-ben nincs olyan költségvetési sapka, amit a Forma-1-ben be fognak vezetni a 2021-es szezontól kezdődően.

    Egy Ferrari F40 piaci értéke megközelítőleg 1 millió euró, amíg egy teljes szezon a Formula 2-ben akár 1.8 millió eurót is kóstálhat egy versenyző számára, ami nem egy kis összeg.

    „Először is, az idei Formula 2-es szezon egy katasztrófa lesz, már csak a versenyek miatt is,” – véli a Ferrari egykori versenyzője.

    „A Forma-1-ben már a költségvetési sapkáról beszélnek, azonban a Formula 2-ben ez még csak szóba sem került. Semmit nem változtattak a költségeken. Biztos vagyok benne, hogy a magas költségek miatt számos versenyző lesz majd kénytelen idő előtt befejezni a szezont, ami egyáltalán nem jó a Formula 2 és a Formula 3 számára.

    „Remélem, hogy ez a nagy zavar változásra ad majd okot és megadja a lehetőséget a versenyzők számára, akik nem csak a hatalmas pénzösszeget teszik bele, hanem szinte az életüket is feláldozzák ezért, ugyanis még az iskolát és az egyetemet is otthagyják a versenyzés érdekében.

    „Végtelenül szomorú vagyok, ugyanis hiába vagyok ex-Forma-1-es versenyző és hiába vannak kapcsolataim, mégis el kellett adnom a Ferrari F40-emet, hogy biztosítsam a fiam idei szezonját anyagilag a Formula 2-ben.

    „És, hogy miért csináltam? Mert jelen helyzetben szinte képtelenség megállapodást kötni egy szponzorral is.”

    Jean még az olasz istállótól kapta az F40-et, ami az 1991-től 1995-ig érvényes szerződésében volt benne eredetileg. A francia veterán a Ferrari előtt a Tyrellnél húzott le két szezont, majd az 1996-os szezonban már a Benetteon csapatát erősítette.

    „A családunkban mindent szenvedéllyel csinálunk és amikor választanom kellett az F40 és a fiam jövője közt, úgy gondolom, nem is volt kérdés, hogy mit fogunk csinálni. Inkább versenyezzen, úgy is öreg vagyok én már ahhoz, hogy egy Ferrrari F40-et vezessek,” – mondta nevetve Jean.