Kategória: Formula 2

  • Matsushita 17 helyet javítva győzött Barcelonában!

    Matsushita 17 helyet javítva győzött Barcelonában!

    Újabb elképesztő futamot láthattunk az F2-ben, melyet végül Nobuharu Matsushita nyert meg. A japán mögött Robert Shwartzman és Guanyu Zhou zártak.

    A poleból Callum Ilott rajtolt, ám nem sikerült megtartania első helyét, hiszen Shwartzman lehagyta. A másik Premás, Mick Schumacher is jól rugaszkodott el, az ötödikről a harmadik helyre jött fel. Mazepin szélesre vette a hármas kanyart, Armstrong kipördült a négyes kanyarban, ezzel pedig jöhetett a verseny első safety car fázisa.

    Az újraindítás után mindenki tartotta a pozícióját, kicsivel később Yuki Tsunoda előzte meg Jack Aitkent a hatodik helyért. A lágy gumikon rajtolók már a hetedik körben megkezdték a kiállásukat, eközben pedig Ilott visszavette a vezetést Shwartzmantól. Az orosz gumijai kikészültek, már a csapattárs Schumacher is komoly nyomás alá helyezte. Így nem volt más megoldás, jönni kellett lecserélni a lágyakat. Ez meg is történt, sőt Shwartzmannal együtt hajtott ki új kemény szettért Guanyu Zhou is, csakhogy a kínai kerékcseréje során sok időt vesztett, a jobb elsőt nem sikerült elsőre rögzíteni. Ilott az élen még futott egy leggyorsabb kört, majd ő is kijött, és sikerült is Shwartzman elé visszatérnie.

    Az ifjú brit új garnitúra gumijain egyből a gázra taposott, sorra hagyta le a fordított stratégián lévő riválisait, Shwartzmanhoz képest is biztonságos előnyt épített ki. Közben az élen Schumacher haladt, aki a keményeken rajtolva szintén a fordított stratégiára játszott. Nem igazán bírták viszont neki a gumik, egyszer például csak egy nagy mentés választotta el a falba csapódástól a nyolcas kanyarban.

    Úgy tűnt, Ilott minden szempontból jól áll, egyre jött föl, Shwartzman maradt le – a később kiálló Drugovich előzte meg –, Schumacher pedig kiállt a boxba, és csak a 13. helyre tudott visszatérni. Ám ekkor Sean Gelael eltalálta hátulról Giuliano Alesit, aki nem tudott továbbmenni, így következhetett a második biztonsági autós szakasz a versenyen. Ha már itt volt a lehetősége egy safety car alatti kiállásnak, a mezőny nagy része bele is ment ebbe. Többek között Ilott, Shwartzman és Zhou is így járt el, de még Drugovich is, csak ő később reagált, így az első helyről jelentősen visszaesett.

    Az élen Yuki Tsunoda találta magát, aki nem hajtott ki másodjára. Mögötte Ilott állt, az angol mögött pedig az a Matsushita foglalt helyet, aki tökéletes időben, éppen a safety car pályára hajtásakor teljesítette kötelező boxkiállását, és nem mellesleg a 18. helyről rajtolt.

    A 29. körben újraindult a verseny, Ilott szinte rögtön megtámadta Tsunodát. A japán sikeres védekezése után viszont az angol lendületet vesztett, így megelőzte Matsushita és Shwartzman is. Ezt követően Matsushita új lágy gumijain elszánta magát a támadásra: megelőzte honfitársát az első helyért, akit ezután Shwartzman is lehagyott rögtön. Ezután szinte azonnal Roy Nissany törte meg az autóját, így jöhetett az újabb safety car fázis. A hosszúra nyúlt verseny pedig ezalatt elérte az egyórás időlimitet, így a biztonsági autó kihajtása után mindössze egy kör maradt hátra. Ez pedig elképesztő adok-kapokot produkált az első két helyezett mögött, melyből végül Guanyu Zhou került ki győztesen. A kínai Tsunoda, Ilott, Schumacher és Drugovich előtt ért célba a harmadik helyen. A nyolcadik helyet és az ezzel járó fordított rajtrácsos polet Ghiotto kaparintotta meg, az utolsó két pontszerző hely  pedig Ticktumé és Deletraz-é lett.

  • Tsunoda lehet az AlphaTauri következő újonca

    Tsunoda lehet az AlphaTauri következő újonca

    A Red Bull és az AlphaTauri motorszállítója, a Honda már régóta szeretné, ha újra lenen japán versenyző a mezőnyben, méghozzá náluk.

    Úgy tűnik, hogy a közeljövőben ez talán meg is valósulhat, méghozzá a jelenleg az F2-ben versenyző Yuki Tsunoda által, aki múlt héten futamot is tudott nyerni, és jelenleg hatodik a bajnokságban.

    „Persze sok győzelemre van szükségem és mindenekelőtt konzisztenciára” – mondta Tsunoda a győzelme után. „Remélhetőleg ez meglesz és a sok pont is a bajnokságban, és aztán remélhetőleg kaphatok egy ülést 2021-re az AlphaTauriba.”

    Barcelonában ezzel kapcsolatban megkérdezték az AlphaTauri csapatfőnökét, Franz Tostot is.

    „Először is, a Red Bull és a Honda támogatja Tsunodát, mivel ő egy nagyon tehetséges versenyző” – mondta Tost.

    „Tavaly már megmutatta képességeit Formula 3-ban és idén vezetett már Ausztriában is, de miután problémája volt a rádiókommunikációval, a második helyen végzett.”

    „Múlt hétvégén viszont Yuki megnyerte a versenyt, mert folyamatosan javulnak az eredményei és tapasztalatokat gyűjt.”

    „Én arra számítok, hogy előbb, vagy utóbb, ő az AlphaTauri volánja mögött fog ülni.”

  • Tsunoda nevető harmadikként nyert, miután a Premák ütköztek

    Tsunoda nevető harmadikként nyert, miután a Premák ütköztek

    A Carlin versenyzője Robert Shwartzman nyerte a Formula 2 sprintversenyét a második silverstonei versenyhétvégén. Az orosz fiatal mellett a csapattársa, Mick Schumahcer és Yuki Tsunoda ünnepelhetett a pódiumon.

    A rajtnál Jack Aitken előretörésén kívül nem történtek komolyabb pozíciócserék. Nikita Mazepin rontotta még el a rajtot, ami miatt rögtön három pozíciót is veszített.

    A két Prema megtartotta az első két helyet és Yuki Tsunodával együtt elléptek a mezőnytől nyolc másodpercre. Mögöttük a két UNI Viruosi versenyző, Guanyu Zhpu és Callum Ilott kezdett el hatalmas léptekben felzárkózni.

    Mindkettejüknek sikerült megelőznie Christian Lundgaardot, aki folyamatosan elfékezte a bal első kerekét. Ennek később meg is lett a következménye, ugyanis a verseny vége előtt öt körrel a defektet kapott.

    Azonban az igazi dráma a verseny vége előtt történt, amikor Mick Schumacher megpróbálta megelőzni Robert Shwartzmant a Wellington egyenesben. A német már előrébb volt, azonban ráhúzta az autóját Shwartzman első szárnyára és összeértek. A két Prema ütközését követően pedig Tsunoda átvette a vezetést és meg is nyerte a verseny Schumacher előtt.

    Shwartzman autója azonban komolyabban megsérült, ami miatt nem hogy a dobogóra nem tudott felállni, még pontot sem tudott szerezni. Így Jack Aitken állhatott fel a dobogó harmadik dobogóra, aki tegnap is ott ünnepelhetett.

    További pontszerzők: Deletraz, Zhou, Ilott, Ticktum és Mazepin

    A hétszeres világbajnok fia azonban a versenyt követően elmondta, hogy ő hibázott és nagyon sajnálja azt, hogy a csapat a hibája miatt fontos pontokat veszített a konstruktőri bajnokságban. Shwartzmannak pedig az a nullázás az egyéni pontverseny szempontjából sem jött jól, ugyanis így tovább nőtt a hátránya a listavezető Ilottal szemben.

  • Ilott domináns rajt-cél győzelmet aratott Silverstoneban

    Ilott domináns rajt-cél győzelmet aratott Silverstoneban

    Az UNI Virtuosi versenyzője Callum Ilott nyerte a Formula 2 főversenyét a 70. Évforduló Nagydíján. A brit fiatal mellett Christian Lundgaard és Jack Aitken ünnepelhettek a pódiumon.

    Az előző héten győzelmet szerző Dan Ticktum repülőrajtot vett és negyedik helyről azonnal előrelépett a másodikra. A brit mögött Lundgaard és Aitken folytatott komoly harcot az első kanyarokban, amiből végül előbbi került ki győztesen.

    A DAMS britje azonban a második körben kicsúszott a Chapelben, ami miatt két pozíciót is veszített. Ticktumnak azonban a lágy gumijai is hamar elfogytak, ami miatt sorra előzték meg őt a versenytársai.

    A kerékcserék viszonylag hamar megkezdődtek, ugyanis a mezőny nagy része a lágy gumikon rajtolt, amik nagyon gyorsan elkoptak. A hetedik körben az élen haladó Ilott mellett a komplett élmezőny kijött friss gumikért, miközben az alternatív stratégiát választó versenyzők megpróbáltak minél tovább nyújtani az első etapjukat.

    Így tett Mick Schumacher, Nikita Mazepin, Robert Shwartzman és Guanyu Zhou is. Schumacher a verseny huszadik körében áll ki friss lágyakért, azonban egyáltalán nem volt képes jó tempót autózni az új gumikon. A németet még Mazepin is átugrotta a kiállások után és a végén még Shwartzman és Zhou is ott volt szorosan a nyomában.

    Ilott végül zavartalanul, több mint tíz másodperces előnnyel látta meg a kockás zászlót. Mögötte Lundgaard és Aitken szerezték meg a másik két dobogós helyezést, amikért egyáltalán nem volt harc a kiállások után.

    Mazepin a végén még Louis Déletrazt is megelőzte a negyedik helyért, ami egy jó eredmény a Hitech GP orosz pilótája számára. A hatodik helyen Yuki Tsunoda végzett, nem sokkal lemaradva Deletraz mögött.

    Mick Schumacher végül a hetedik helyen ért célba csapattársa Shwartzman előtt, aki így elveszítette az összetett béli vezető helyét Ilottal szemben. Az utolsó két pontszerző helyet pedig Zhou és Felipe Drugovich szerezte meg.

    Folytatás holnap délelőtt a sprintversennyel, ahol a két Prema fog majd rajtolni az első sorból Shwartzman-Schumacher sorrendben.

  • Ticktum szerint a Red Bull most már bánhatja a döntését

    Ticktum szerint a Red Bull most már bánhatja a döntését

    Daniel Ticktum, aki most a Formula 2-ben versenyez, korábban a Red Bull támogatását élvezte, ám később elvesztette azt.

    Nem épp a legkönnyebben kezelhető versenyzőről van szó, hiszen a most 21 éves Ticktum 2015-ben két év eltiltást kapott (ebből egy év felfüggesztve) a motorsporttól, miután egy MSA Formula versenyen szándékosan ütközött neki versenytársának.

    2018-ban kis híján megnyerte a Formula 3 European bajnokságot: a szezon feléig vezette a pontversenyt, ám aztán a magára találó Mick Schumacher elhappolta előle a végső győzelmet. Ezt követően Ticktum hangot is adott véleményének

    Nyers viselkedése ellenére komoly tehetség hírében állt, azonban a 2019-es olyan gyengén sikerült számára, hogy a Red Bull kirakta őt a junior csapatából.

    Az elmúlt hétvégén azonban Silverstone-ban meg tudta nyerni a Formula 2 vasárnapi versenyét, a DAMS versenyzőjeként. Ezzel pedig úgy érzi, megmutatta a Red Bullnak, hogy rosszul döntöttek, mikor megváltak tőle.

    „Sok ember tudja, hogy a karrierem nem haladt mindig simán” – mondta Ticktum az Autosportnak. „Azt hiszem az utolsó győzelmem 2018-ben volt, Makaóban. Ez sokat elmond. Emellett, nem akarok mélyen elmerülni a múltban, de a Red Bull elvesztése hatással van az ember karrierjére.”

    „Az, hogy most ilyen eredményt hoztam, valójában…, óvatosnak kell lenem, hogyan mondom ki, de szerintem mindenki érti, hova akarok kilyukadni ezzel a sztorival. Ez több-kevésbé bizonyítja, hogy a kétségei (Helmut Markónak) velem kapcsolatban tévesek voltak.”

    „Hadd mondjam, hogy ez a győzelem nagyon jó érzés, több okból is.”

  • Elképesztő befutó után Ticktum nyerte az F2-es sprintversenyt

    Elképesztő befutó után Ticktum nyerte az F2-es sprintversenyt

    A Brit Nagydíj F2-es sprintversenyén Dan Ticktum győzedelmeskedett, ezzel megszerezve első sikerét a bajnokságban. A második helyen, Ticktum sarkában ért célba az új gumikon érkező Christian Lundgaard, míg a harmadik Louis Deletraz lett.

    Ticktum a pole pozícióból kezdett, jó rajtja után pedig hamar el tudott lépni a mezőnytől. Lundgaard kiváló rajtot fogott, az ötödikről a második helyre jött fel. A második kockából rajtoló Felipe Drugovich folyamatosan esett vissza, megelőzte őt Deletraz, Ilott, Mazepin és Zhou is. A tegnap dobogós Yuki Tsunoda már a rajt után kiesett, Callum Ilott lökte meg, és a brit kapott is ezért egy öt másodperces büntetést.

    Ez viszont nem igazán zavarta, hiszen miután Drugovichot otthagyta, Deletraz-n és Lundgaardon keresztül a második helyig ért fel. Csapattársa, Zhou is nagyon jött fel, az elején még Schumachert előzte meg, majd bemutatott egy duplaelőzést Mazepinnel és Drugovich-csal szemben.

    Ilott viszont annyira igyekezett Ticktum üldözése közben, hogy megpördült, ez pedig a versenye végét jelentette. Beküldték a safety car-t, és mivel a boxutcán keresztül vezették át a mezőnyt, Lundgaard kereket cserélt, új, lágyabb keverékű gumikat kapott. Ezzel az ötödik helyig esett vissza. Többen is hasonlóan döntöttek, ám Sean Gelaelnek problémái akadtak a jobb elsőjével, így ő kiesett. A bajnokságot vezető Robert Shwartzman is bajba került, nagyon elrontották a kerékcseréjét, így a főverseny után ezen a futamon sem szerzett pontot.

    Az újraindításkor Lundgaard egyből belekezdett az előzésekbe, előbb Mazepint és Zhout, majd Deletraz-t is átugrotta. Már Ticktumot is üldözőbe vette volna, de erre elég ideje már nem maradt, néhány tizeddel a brit mögött ért célba ezüstérmesként. A mögötte érkező Deletraz-t Zhou a végéig elszántan támadta, de a gumijai ezt már nem bírták: a kínai megpördült, és a negyedik helyről a kilencedikre esett vissza.

    A negyedik hely ezzel Jehan Daruvala ölébe hullott, az ötödik Nikita Mazepin lett. A további sorrend mögöttük pedig így festett: Drugovich, Matsushita, Aitken, Zhou, Armstrong.

  • Mazepin nyerte az F2-esek silvertone-i főversenyét

    Mazepin nyerte az F2-esek silvertone-i főversenyét

    Nikita Mazepin élete első Formula 2-es győzelmét aratta Silverstone-ban, Guanyu Zhou és Yuki Tsunoda előtt célba érve. A változatos gumistratégiáknak köszönhetően ismét látványos futamot láthattunk, számos előzéssel, viszont a Hitech orosz pilótája szinte végig magabiztosan diktálta a tempót.

    A pole pozícióból rajtoló Drugovichot Mick Schumacher azonnal lerajtolta, míg a második rajtockát megszerző Callum Ilott lefulladt a felvezető körön, így a boxból kellett rajtolnia. Mazepin is hamar eljött Drugovich mellett, így aztán az akkor még vezető Schumachert vehette üldözőbe. Később sikerült is leelőznie, innentől pedig ő vezette a versenyt. De csak addig, amíg ki nem jött a boxba, a többi lágyabb gumikat használó versenytársával (köztük Schumacherrel és Lundgaarddal együtt).

    Drugovich viszont a keményebb keverékkel indult, mint ahogy Zhou és Aitken is például. Ők a lehető legkésőbbre tolták kiállásukat, hogy lehessen egy tempós, rövid etapjuk a verseny végére. Ez a leghatékonyabban Zhou-nak sikerült, aki a 8. helyre visszatérve gyakorlatilag végigelőzte a mezőnyt egészen a második helyig. Innen éppen Lundgaardot taszította le, akit az utolsó körben Yuki Tsunoda is lehagyott. A dánnak tehát be kellett érnie a negyedik hellyel. Utána Callum Ilott következett, aki a mezőny végéről elképesztő felzárkózást mutatott be.

    A hatodik Louis Deletraz, a hetedik Felipe Drugovich, a nyolcadik pedig Dan Ticktum lett, aki ezzel megszerezte a fordított rajtrácsos pole pozíciót. Mick Schumacher ugyan kezdetben vezette a versenyt, végül visszaesett a kilencedik helyre. Az utolsó pontszerző helyet Matsushita kaparintotta meg.

  • A Formula 2 is elmegy Oroszországba versenyezni

    A Formula 2 is elmegy Oroszországba versenyezni

    A Forma-1-hez hasonlóan a Formula 2 is most már részt vesz az Orosz Nagydíjon, és ezzel a tizedik megerősített helyszíne lesz a szezonnak. A királykategória mindeközben már közeledik a jól megszokott versenyhétvége számhoz, amelyet egy évadban megszoktunk.

    A Formula 2 túl van már hat versenyen. A Forma-1-hez hasonlóan ebben az osztályban is Ausztriában és Magyarországon versenyeztek eddig a fiatalok, egy főfutamot illetve sprintfutamot teljesítve minden hétvégén. Az első nyolc helyszín már tisztázott volt eddig is, de most már alakul a szezon további része is.

    A Forma-1 azóta öt további helyszínt nevezett meg, a kezdő nyolcas után, de az F2 és az F3 maradtak 9 versenyhétvégénél. Egyedül a toszkánai verseny Mugellóban lett hozzáadva. Az F2 azonban most változtatott.

    A tizedik versenyhétvégéjük Szocsiban lesz, Oroszországban. Az F2 12 versenyhétvégével számolt a koronavírus előtt, és most jó úton haladnak, hogy elérjék ezt a számot. Feltehetően Bahreinbe és Abu Dhabiba is ellátogatnak majd a szezonjuk végén, ahogy az várható a száguldó cirkusz esetében is. A Formula 3 marad 9 hétvégénél jelenleg, és nem adták hozzá Oroszországot a versenynaptárjukhoz.

  • Schumacher Haugot is lenyűgözte: Remekül dolgozik!

    Schumacher Haugot is lenyűgözte: Remekül dolgozik!

    Mick Schumacher már az új Formula 2-es szezon első heteiben is sokakat lenyűgöz. Köztük van a Mercedes egykori motorsport főnöke, Norbert Haug is, aki elismeri a németet, hiszen szorosan követi a pályafutásának az alakulását. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia kalandos szezonkezdeten van túl, de a Prema Powerteam színeiben Magyarországon kétszer is dobogóra állhatott. A tehetséges pilóta jelenleg negyedik a bajnokságban. Haug erről a Sky Sports Németországnak beszélt:

    „Remekül dolgozik, igazán élvezet nézni, amit csinál. Bemutatott pár jól átgondolt és kiválóan időzített előzést a Hungaroringen. Volt persze némi kritika is, igen. De klasszishoz méltó, amit Mick ebben a mezőnyben művel.”

    Mattia Binotto is elárulta, hogy elégedett a 21 éves pilótájuk teljesítményével. Haug szerint Schumachernek megvan a tehetsége ahhoz, hogy eljusson a Forma-1-be, és a vezetékneve ebben nyilvánvalóan segít is neki:

    „A Forma-1-be bekerülni nem elég, ha tehetséges vagy, hanem jó kapcsolatot kell ápolnod a konstruktőrökkel is.”

  • Az év végén dönt Schumacher jövőjéről a Ferrari

    Az év végén dönt Schumacher jövőjéről a Ferrari

    A Ferrarinál úgy vélik, hogy ha Mick Schumacher hasonló ütemű fejlődést tud mutatni, mint eddig, akkor jó esélyekkel pályázhat 2021-ben egy F1-es ülésre.

    A 21 éves német pilóta első F2-es éve felejthetőre sikerült, ám az idén eddig jóval meggyőzőbb teljesítményt tud felmutatni. A Ferrari Akadémista a legutóbbi magyar hétvégén két harmadik helyett szerzett, összetettben pedig a negyedik helyen áll.

    A Ferrari F1-es partnercsapatainál várható üresedés, hiszen a két Haas versenyző sorsa már egy jó ideje kérdéses, miközben az Alfa párosa közül Räikkönen visszavonulhat, míg Giovinazzi teljesítménye elmarad a várttól. Éppen ennek tudatában pályázhat a hétszeres bajnok fia a királykategóriára.

    Ennek apropóján ismételten nyilatkozott róla a Scuderia csapatfőnöke Mattia Binotto.

    „Mick remek munkát végez, jobb lett tavaly óta. Fontos neki ez a második év. A szezon kezdete óta ígéretesnek tűnik. Volt néhány balszerencsés pillanata, de magyarországi eredményei nagyszerűek. Szóval Mick fejlődik, ami fontos, de a jövő évvel kapcsolatban még túl korai dönteni.” – fogalmazott az olasz.

    Binotto hozzátette, hogy hiába a mostani jól teljesítmény, ezt fent is kell tartania.

    „Egyenesek és egyértelműek voltunk vele. Az összesített teljesítménye lesz a fontos a bajnokságban. Az F1-ben, amikor mi úgy érezzük, hogy eleget fejlődött ahhoz. Arra van szükség most, hogy folytassa ezt és majd a szezon végén döntünk.” – tette hozzá.

    Nem lesz egyszerű dolga azonban, hiszen a csapattársa Robert Shwartzman, aki vezeti a pontversenyt és a bajnokságban második helyen álló Callum Illott is komoly esélyes lehet az F1-es ülésekre.