Kategória: Formula 2

  • Mazepin nyerte a kalandos végű mugellói főfutamot

    Mazepin nyerte a kalandos végű mugellói főfutamot

    A Toszkán Nagydíj versenyhétvégéjén a Formula 2-es mezőny is részt vesz. A szombati főfutamon Christian Lundgaard indulhatott a polebó. Mellőle Dan Ticktum startolhatott, a második sort pedig Ilott és Armstrong várta a rajtot.
    A bajnoki címért még harcban lévő Shwartzman és Mick Schumacher a 9., illetve 15. rajthelyet szerezték meg.

    Lundgaard jól kapta el a rajtot, mögé be is sorolt Ticktum, Ilott azonban több pozíciót veszített.

    Az első kör végén Ticktum mögött Ghiotto haladt, míg Shwartzman a 12. helyre esett vissza.
    Schumacher a 14. helyen haladt, Zhou mögött.

    A 9. körben az élen haladó Lundgaard volt az első aki kiment a boxba. Ticktumot megelőzte Ghiotto, majd kb egyszerre ők is megérkeztek a boxba, ahol Ticktumék gyorsabbak voltak, így a brit visszavette a pozícióját Ghiottótól. Ekkor ideiglenesen Ilott állt az élen.
    Ilott kiállása után Ticktum elé került, de az hamar megelőzte a pályán.
    Később Ghiotto mindkettejüket megelőzte.

    A 16. körben Shwartzman elkezdett pozíciókat veszíteni, míg nem ő is megejtette egy boxkiállást. Ekkor ugyan még visszatért a pályára, nem sokkal később műszaki probléma miatt le is parkolta az autóját.

    A 21. körben elöl már csak az éppen vezető Mazepin nem járt még a boxban. Mögötte Lundgaard, Ghiotto, és Ticktum haladt.

    Mazepin boxkiállásával Lundgaard az élre állt. Mögötte Ghiotto, Ticktum, Tsunoda és Ilott haladt.

    A 23. körben virtuális sárga zászló lépett életbe, miután Alesi autója füstölni kezdett, így a versenyző félre is állt. Lassan haladt azonban az autó eltávolítása a pálya széléről, így végül a vörösre festett safety car is pályára hajtott.

    A 27. körben kapcsolt a mezőny újra versenytempóra. A helyezkedés közepette Ticktum összeakadt Tsunodával, melynek következtében le is szaladt a pályáról, de mindketten versenyben maradtak.

    Schumacher, Zhou és Aitken is összeütközött, utóbbi kettő ki is esett, Schumacher azonban folytatni tudta. A biztonsági autó újra szerepet kapott.

    Ilott autója is megsérült, ki kellett mennie a boxba első szárny cserére, és csak a mezőny végére tudott visszatérni.

    A 29. kör végén távozott a safety car, három köre maradt a mezőnynek. Ekkor a sorrend: Lundgaard, Ghiotto, Mazepin, Tsunoda, Deletraz, Schumacher.

    Ezen újraindításkor óvatosabbak voltak a versenyzők, de Mazepin remekül helyezkedett és átvette a vezetést. Őt Ghiotto és Lundgaard követte. Utóbbit később Drugovich is megelőzte.
    Schumacher eközben előbbre lépett és a hatodik helyen haladt.

    Lendültet találd Deletraz is, aki hamarosan a harmadik helyen találta magát.

    Mazepin 13 helyet javítva meg is nyerte a mugellói főfutamot, Ghiotto és Deletraz előtt.
    Schumacher az 5. helyen zárt, ezzel pedig átvette a vezetést a pontversenyben.

  • Petrov: A bajnoki cím garantálja Schumachernek az F1-et

    Petrov: A bajnoki cím garantálja Schumachernek az F1-et

    A korábbi Forma-1-es pilóta, Vitaly Petrov szerint amennyiben Mick Schumacher bajnok lesz a Formula 2-ben, akkor egyenes az útja a Forma-1-be. Az orosz erről a Ferrari junior versenyző múlt hétvégi monzai győzelmét követően beszélt. A 21 éves pilóta a nagyszerű Michael Schumacher fia, és eddig igen vegyes évet tudhat magáénak a szériában, de már második a az összetettben. Petrov a Tass hírügynökségnek nyilatkozott róla:

    „Amennyiben megnyeri a bajnokságot, akkor 100%, hogy bekerül a Forma-1-be.”

    Ami viszont kifejezetten izgalmas, hogy szendvicsbe került két másik Ferrari akadémista jóvoltából, hiszen az összetettet jelenleg Callum Ilott vezeti, harmadik helyen pedig az orosz Robert Shwartzman található. Petrov úgy véli, hogy akár az Alfa Romeo, vagy a Haas lehet a 2021-es cél:

    „Komoly harcot láthatunk azért, hogy helyük legyen a királykategóriában. Mindhárman nagyon erősek, de mindenki Mick Schumacherről beszél. Azt hiszem, hogy ezért Robertnek a legfontosabb dolga az, hogy a saját munkájával törődjön.”

    Petrov szerint egy bajnoki cím Schumachernek garantálna egy versenyülést, de a másik két Ferrari juniorról ezt már nem lehet elmondani:

    „Amennyiben Robert nyerne, és Mick a második, az se jelentene Shwartzmannak semmiféle biztosítékot. Amennyiben a nyers tempó számít majd a Forma-1-es csapatoknak, akkor Robert a kívánságlistájuk élére kerül.”

  • Vátozott a végeredmény, elvették Ticktum győzelmét

    Vátozott a végeredmény, elvették Ticktum győzelmét

    Hiába ért célba elsőként a vasárnapi F2-es sprintversenyen, utólag diszkvalifikálták Dan Ticktumot, így Callum Ilott ölébbe hullott a győzelem.

    A közvetítésben is lehetett látni, hogy Ticktum szinte rögtön a célba érés után félreállt. Később kiderült, az üzemanyag fogyott el az autóban: épp ez volt a kizárás oka is. Ugyanis csapata, a DAMS képtelen volt elegendő üzemanyagmintát bemutatni a versenyigazgatóságnak.

    Ezzel tehát Ilott előnye növekedett az összetett élén, 6 egységgel előzi meg az így dobogóra kerülő Schumachert. Természetesen Robert Shwartzman is nyert ezzel egy pozíciót, az így megszerzett ötödik helyével 3 ponttal követi Schumachert.

    Ticktum kizárásával Mazepin lépett elő még pontszerzőnek, az oroszé lett így a nyolcadik hely.

  • Ticktum simán nyert Ilott előtt, aki az összetett élére állt

    Ticktum simán nyert Ilott előtt, aki az összetett élére állt

    Dan Ticktum győzelmét hozta az F2-esek monzai sprintversenye. Mögötte honfitársa, Callum Ilott zárt, a dobogó legalsó fokára pedig Christian Lundgaard állhatott fel.

    Louis Deletraz kezdte az élről a vasárnap délelőtt megrendezett futamot, ám a mellőle induló Ticktum lerajtolta a Charouz svájciját, innentől pedig már ki sem engedte a kezéből a vezető pozíciót. A tegnapi győztes Mick Schumacher ismét remekül rajtolt, a nyolcadikról a hatodik helyen találta magát, sőt a második kör elején Lundgaardot leelőzve már az ötödik helyen állt.

    Szintén a második kör történése a negyedik helyen álló Yuki Tsunoda lelassulása, majd kiesése, így az összetett negyedik helyén álló japán fontos pontokat vesztett. Nem sokkal később Ghiotto és Aitken értek össze a hetedik helyért zajló csatájukban, az olasz szárnya meg is sérült, ezzel az ő esélyei is elszálltak egy jó eredményre.

    Eközben Zhou kapcsolt rá és előzte Lundgaardot az ötödik helyért, így a kínai Schumachert kezdhette támadni, aki hibázott is, elfékezte az egyes kanyart, így Zhou újabb pozíciót nyert. Nem tartott azonban sokáig az öröme, hiszen szinte rögtön ezután lelassult, tehát az ő versenye is véget ért.

    Ilott ideje érkezett el ezután, az elején végig harmadikként autózó bajnokaspiráns Louis Deletrazt előzte a második helyért, majd a svájcit két körrel később Lundgaard is maga mögé utasította egy szép előzéssel a célegyenesben.

    A verseny nem zajlott le virtuális biztonsági autós fázis nélkül, mivel Nissany kilökte Drugovichot, aki megpörgése után lefulladt és forgalommal szemben parkolt le az első sikán kijáratán. Amint ez a fázis véget ért, következhetett még egy három körös sprint. Ezalatt Schumacher megelőzte Deletrazt, ezzel feljött negyediknek.

    Mögöttük Robert Shwartzman zárt, aki elvesztette a vezetést az összetettben. A hetedik Jehan Daruvala, az utolsó pontszerző pedig Jack Aitken lett.

    A bajnokságban Ilott átvette a vezetést Shwartzmantól, sőt az oroszt Schumacher is átugrotta, aki ezzel feljött másodiknak.

  • Mick Schumacher győzelmét hozta a főverseny Monzában

    Mick Schumacher győzelmét hozta a főverseny Monzában

    A Prema versenyzője Mick Schumacher nyerte a Formula 2 főversenyét Monzában. A hétszeres F1-es bajnok fia mellett Luca Ghiotto és Christian Lundgaard ünnepelhetett a pódiumon.

    Mick Schumacher a tegnapi hibáját követően kitűnően kapta el a rajtot és a hetedik helyről azonnal a második helyen találta magát. Callum Ilott meg tudta tartani a vezető helyét, amíg a második helyről startoló Tsunoda ugye pozíciót bukott a fiatal némettel szemben.

    A Red Bull junior japán versenyzője – aki közel áll az AlphaTauri egyik üléséhez – mögött egy óriási vonat alakult ki, ahol a szélárnyék segítségével folyamatosan történtek a pozíciócserék. Ghiotto túl messzire is ment, amikor meg akarta előzni a japánt és az előtte haladó Lundgaardot és nem sikerült bevennie az egyes kanyart.

    A kerékcserék már a nyolcadik körben megkezdődtek, amikor ugyanis Louis Deletraz és Robert Shwartzman álltak ki friss közepes keverékekért. A következő körben a két ART pilóta Lundgaard és Marcus Armstrong is meglátogatta a boxutcát, hogy elévágjanak az előtte haladóknak.

    A tizenkettedik körben jött is a dráma, ugyanis az addig vezető és a bajnoki második helyezett Ilott lefulladt a kerékcseréjét követően, ami miatt rengeteg időt veszített. Schumacher ezt kihasználva át is ugrotta a britet a kiállását követően.
    Az alternatív stratégiát alkalmazó versenyzők ezt követően a pálya pozícióért küzdöttek.

    Roy Nissany ekkor került túl közel Nikita Mazepinhez, ahol az orosz a kavicságyban kötött ki az egyes kanyar kijáratán, de folytatni tudta a versenyt. A lágy gumikon rajtolók közül Dan Ticktum és Guanyu Zhou volt a legkedvezőbb pozícióban. Őket Jehan Daruvala és a beugró Jüri Vips követte.

    Miután mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét, Schumacher átvette a vezetést a versenyben Lundgaard és Ghiotto előtt.

    Ilott az elrontott kerékcsere után vérszemet kapott és azonnal elkezdett leggyorsabb köröket autózni és pozíciókat nyerni. Először Armstongot utasította maga mögé, majd a bajnoki éllovas Shwartzman sem jelentett számára komoly problémát. A fiatal brit ezt követően Deletrazt előzte meg az ötödik helyért.

    Schumacher – akit nemrégiben hírbe hoztak az Alfa Romeoval – a kiállásokat követően magabiztos előnyt szerzett magának, amit a verseny végéig meg is sikerült tartania és így idei első győzelmét szerezte meg a Forma-1 előszobájában.

    A fiatal német mögött Ghiotto lett a második, a hazai környezetben versenyző Lundgaard pedig a harmadik. A negyedik helyezett Tsunodának végül sikerült maga mögött tartani

    Ilottot, aki így is hatalmasat mentett a lefulladását követően. Igaz, Zhouval szemben még veszített egy pozíciót, de még így is hatodik lett.
    További sorrend: Deletraz, Ticktum, Shwartzman, Armstrong

  • Tsunoda egyre közelebb az F1-es debütáláshoz

    Tsunoda egyre közelebb az F1-es debütáláshoz

    Úgy tűnik, a Red Bull juniorja, Yuki Tsunoda lesz az első újonc a Forma-1 2021-es rajtrácsán, jó F2-es teljesítményének köszönhetően.

    A 20 éves japán pilóta már két versenyt nyert idén a Formula 2-ben, és a Honda támogatását is élvezi a Red Bullé mellett.

    „Várjuk, hogy újra legyen japán versenyző a Forma-1-ben, így nagy érdeklődéssel figyeljük.” – mondta róla a Honda F1-es programjának igazgatója.

    „Jó tudni, hogy a csapatok is ezt teszik. Remélem, hasonló szellemiséggel folytatja, mint eddig, és helyet kap majd.”

    Jelenleg Gasly jó teljesítményének fényében Kvyat helye nem biztos az AlphaTaurinál, Tsunoda az ő helyére érkezhet jövőre.

    A kisbikások főnöke, Franz Tost is elismeri, hogy jól áll a fiatal japán szénája, amennyiben jövőre feljebb szeretne lépni.

    „Minden azon múlik, hogyan végez idén, mert nincs még meg a szuperlicensze. A végleges döntés a Red Bull hozza majd, ez pedig szeptember-októberben szokott megtörténni.” – árulta el az osztrák.

    Most az eltolt szezon miatt az időzítés változhat, mindenesetre Tsunoda jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban, ez pedig bőven biztosítaná számára a szükséges pontokat. Ráadásul már biztos, hogy tesztelni fogja a csapat autóját. 

  • F2: Shwartzman nyert, Schumacher második Spában

    F2: Shwartzman nyert, Schumacher második Spában

    Tegnapi nyolcadik helyezésének és a fordított rajtrácsos kezdésnek köszönhetően Roy Nissany indulhatott az első helyről a Formula 2 belga versenyhétvégéjének vasárnapi versenyén.
    Mellőle Zhou indulhatott, a második sort pedig Ticktum és Shwartzman foglalta el.
    Őket Deletraz és Mick Schumacher követte.
    Jüri Vips pedig a boxutcából rajtolt.

    A rajtot követően Ticktum a második, Shwartzman pedig a harmadik helyre jött fel, míg a nyolcadik helyről induló tegnapi győztes Tsunoda nem jól jött ki a csatákból és a 12. helyre esett vissza.

    Ezt köbvetően jött is a biztonsági autó, Tsunoda meglökte Ilottot hátulról, mire az UNI-Virtuosi versenyzője keresztbe fordult a pályán. Az esetért a japán 5 másodperces büntetést kapott.

    A 4. körben folytatódhatott a verseny. Azonban nem sokáig. Ticktum előzte épp Nissany-t, de az izraeli nem hagyott elég helyet így a rázókő olyan szerencsétlenül dobta meg a britet, hogy nekiment Nissany autójának, és „beleugrasztotta” a védőfalba. Így a safety car is visszatért, Shwartzman pedig átvette a vezetést.

    A hetedik körben folytatta a versenyzést a mezőny, ekkor a sorrend az élen Shwartzman-Ticktum-Deletraz-Zhou volt, Schumacher a 7. helyen állt, de hamar meg is előzte Ghiottót és feljött a hatodik helyre.

    Jó kis csata alakult ki Ticktum, Deletraz és Zhou között. Deletraz előzött is, de Ticktum visszavette a második helyet. Eközben Schumacher Mazepint és Aitkent is maga mögé utasította és az ötödik helyen haladt tovább.

    Deletraz elkezdett visszaesni. Zhou a harmadik, Schumacher a negyedik helyre jött fel, Schumacher pedig ezt követően megelőzte a kínait is és a kilencedik körben már a második helyen haladó Ticktumot üldözte.

    Mindeközben Tsunoda 5 másodperces büntetést kapott Ilott kiütéséért.

    Schumachernek ugyanakkor hátrafelé is figyelnie kellett, mert Zhou gumijai jobb állapotban voltak, és fennállt a lehetőség arra, hogy visszavegye pozícióját.

    A 7-8-9. helyen Deletraz, Ghiotto és Aitken találtak egymásra, miközben Armstrong autója megadta magát és félreparkolt a hármas kanyarban.

    Ticktum egyre nehezebben bírt autójával, hamarosan Schumacher meg is előzte.

    Az élen a 12. körben a két Prema állt, Shwartzman-Schumacher sorrendben.

    Ticktumot Zhou is próbálta előzni, de leszaladt a pályáról, és kis híján Mazepin volt az, ki mindkettőjüket megelőzi, de maradt a sorrend.

    A 14. körben Aitken letöltött egy 10 másodperces büntetést, mert rossz rajtkockára állt fel a rajtnál; a boxból induló Vips helyére.

    A 15. körben Marino Sato esett ki, miután Daruvala megforgatta, így rövid ideig a virtuális safety car lépett életbe. Daruvala 10 másodperces büntetést kapott.

    A 17. körben a 17. helyen haladó Aitken futotta meg a leggyorsabb kört.

    A versenyt végül Shwartzman nyerte Schumacher és Zhou előtt. Pontszerző lett még Mazepin, Ghiotto, Deletraz, Lundgaard és Markelov.

     

     

     

     

     

  • Yuki Tsunoda nyerte az F2-esek főversenyét, Schumacher dobogón

    Yuki Tsunoda nyerte az F2-esek főversenyét, Schumacher dobogón

    A pályán ugyan Nikita Mazepin ért be elsőként a célban, ám leszorítás miatt öt másodperces büntetést kapott, így végül csak a második lett Tsunoda mögött.

    Az élről az AlphaTaurival összeboronált Yuki Tsunoda indulhatott, miközben a bajnoki címért harcolók közül Illott a 12., Shwartzman pedig a 4. rajtkockából. Ahogy az lenni szokott, már a rajtnál elkezdődött a taktikai harc, hiszen nagyon vegyes volt az elosztás a gumikeverékek között.

    A start után Tsunoda magabiztosan jött el, de mögötte Mazepin, Matsushita és Schumacher csatázott hatalmasat, míg Shwartzman több pozíciót vesztett. Samaia viszont a rajtrácson ragadt, a bokszba tolták és csak onnan tudta folytatni végül a versenyt.

    A harmadik körben Mazepin vissza előzte a japán riválisát, és visszavette a vezető helyét, miközben a Carlinos Tsunoda fokozatosan építgette az előnyét. A kör végére már Schumacher és Deletraz is elment Matsushita mellett, majd a következő kör elején az F3 tavalyi bajnoka is megelőzte a japánt.

    Az egyre jobban szenvedő Matshushita már a hetedik helyig esett vissza, amikor a harmadik szektorban a csapattársa Drugovich támadta őt, ám a két autó összeért, így a japán a defekt miatt a gumifalban kötött ki, a brazil pedig orrkúpcserére kényszerült. A mentésig virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben. Két kör alatt eltávolították a törött MP Motorsport-ot, és folytatódhatott a verseny.

    8 kör után kezdtek elfogyni a lágyabb gumik, ami miatt Zhou előbb Shwartzman majd Deletraz megelőzésével jött fel a negyedik helyre. Két körrel később pedig Mazepin és Schumacher kezdték meg a kerékcseréket, ám a német kiállásánál gondok voltak, így rengeteg időt vesztett. Miközben a bajnoki éllovas tempója a keményebb abroncsokon kezdett tempót veszteni, hiszen Roy Nissany is megelőzte őt.

    A 11. körben az éllovas Tsunoda bal első abroncsa sem ment fel egyszerűen, miközben Shwartzman kiállása sem volt hibátlan. A versenyt ekkor Zhou vezetett, Piquet és Ticktum előtt.

    A kiállások után Mazepin kihasználta a Carlin bokszutcai hibáját így átvette a virtuális vezetést. A sérült Gelaelt helyettesítő Vips a 21.helyről rajtolva remek futamot teljesített, a kiállásáig a hatodik helyig tudta előre verekedni magát.

    A 15. körben jött el a kerékcsere azok számára akik a sárga oldalfalú abroncsokon indultak, köztük a bajnoki éllovas Callum Ilott is. 9 körrel a vége előtt állt ki Zhou és Nissany, a két éllovas. A kínai a hatodik helyre tudott visszatérni, ám a pálya legtempósabb pontján elfékezte magát, így egyből három helyett veszített.

    Miután mindenki teljesítette a kötelező kiállását Mazepin-Tsunoda-Schumacher volt a dobogósok sorrendje. A mezőny közepén Ilott Piquet előzésével feljött a nyolcadik helyre, ami fordított rajtrácsos pole-t érne neki. A 19. körben Anthoine Hubert-re emlékeztek, ez idő alatt a komplett bokszutca vastapsban tört ki.

    Tsunoda időközben utolérte Mazepint az első helyen, ám az első próbálkozása sikertelen volt. Hátrébb Zhou megelőzte a csapattársát, így átvette a nyolcadik helyet. Nem sokkal később Nissany is megelőzte a Ferrari brit akadémistáját.

    Tsunoda hiába próbálkozott az előzéssel, nem sikerült megelőznie az oroszt, aki idei második győzelmét szerezhette volna meg, ám a leintés után megkapta az ötmásodperces büntetését amiért az utolsó körökben egyszer leszorította a japán riválisát. Schumacher, Deletraz és Shwartzman zárta a top öt mezőnyét.

    Dan Ticktum a hatodik, Guanyu Zhou a hetedik, míg a nyolcadik helyet és egyben a vasárnapi fordított rajtrácsos pole-t Roy Nissany szerezte meg.

  • Mick Schumacher még idén Forma-1-es autót tesztelhet majd

    Mick Schumacher még idén Forma-1-es autót tesztelhet majd

    Úgy tűnik, ebben az évben teszthez juthat Mick Schumacher az egyik Ferrari motoros csapatnál, valószínűleg az Alfa Romeónál lesz befutó.

    Egy kicsit megtorpant a hétszeres világbajnok fiának karrierje tavaly, most azonban jobb szezont fut, így az Alfa Romeo csapatfőnöke felfigyelt a fiatal németre.

    „Idén magas a színvonal az F2-ben.” – kezdte Frédéric Vasseur. – „Mindig van 5-6 pilóta, aki versenyt tud nyerni, szerintem ez az egyik legjobb bajnokság.”

    Schumacher, aki a Ferrari Akadémia egyik oszlopos tagja, szerinte jó eséllyel lép majd előre:

    „Szerintem lehetősége lesz tesztelni egy Forma-1-es autót, még a szezon vége előtt. Meglátjuk, még hat hétvége hátravan a bajnokságban, és még esélyes a bajnoki címért.”

    Többen a paddockban azonban úgy vélik, nem ő jut majd üléshez jövőre. Inkább Robert Shwartzman és Callum Ilott esélyes erre, akik a bajnokságért küzdenek.

    Günther Steiner a Haas csapatfőnöke kiemelte, még képlékeny az ő felállásuk, így bármi elképzelhető.

    „Jelenlegi helyzetben még minden előfordulhat, attól kezdve, hogy megtartjuk a pilótáinkat, hogy két újoncot veszünk majd fel.”

  • Tsunoda még idén tesztelni fog az AlphaTaurinak

    Tsunoda még idén tesztelni fog az AlphaTaurinak

    Yuki Tsunoda idén decemberben fog először Forma-1-es autót vezetni, az Abu Dhabiban tartandó fiatal pilóták tesztjén egy AlphaTauriba ülhet majd be.

    A japán, akit a Red Bull és a Honda támogat, jelenleg negyedik a Formula 2-ben, egy győzelemmel a neve mellett. Azt, hogy tesztelni fog az energiaitalosok fiókcsapatának, a csapatfőnök, Franz Tost erősítette meg.

    „Ő egy nagyon magasan képzett pilóta, és úgy gondolom, minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy sikeres Forma-1-es pilóta váljék belőle” – nyilatkozta. „Biztosan tesztelni fog nekünk a fiatal pilóták tesztjén Abu Dhabiban, attól függetlenül, hogy jövőre a pilótánk lesz vagy nem. Erről majd a Red Bull fog dönteni. Azon is múlik, megkapja-e a szuperlicenszet, bár ha az első három-négy között marad az F2-ben, nem lesz gond.”