Kategória: Formula 2

  • Tsunoda helyett Mazepin kerülhet az AlphaTauriba?

    Tsunoda helyett Mazepin kerülhet az AlphaTauriba?

    Nikita Mazepin lehet az, aki hamarosan AlpaTauriba ülhet?

    Eddig nagyin úgy tűnt, hogy a Honda hatására az AlphaTauri hamarosan a Forma-1-be emelheti a jelenleg még F2-es versenyzőt, Yuki Tsunodát. Azonban a hír, mi szerint 2021 után a Honda kiszáll az F1-ből, keresztbe tehet a japán versenyzőnek.

    A hírek szerint az AlphaTauri kapcsán a Red Bull a szintén F2-es Nikita Mazepinnel tárgyal.

    A Motorsport.com értesülései szerint Helmut Marko beszélt Nikita édesapjával, Dmitry Mazepinnel és a Hitech F2-es/F3-as csapat főnökével, Oliver Oakesszal, Oroszországban és állítólag nem a Hitechnél versenyző F3-as Red Bull juniorokról beszélgettek. Noha az nem derült ki, hogy amennyien Nikitáról volt szó, miért volt szükség a Hitech főnökének jelenlétére.

    Mazepin jelenleg 5. a Formula 2-es bajnokságban, holtversenyben honfitársával, Robert Shwartzmannal. Milliárdos édesapja pedig mindenáron bejuttatná őt a Forma-1-be. Korábban ők is pályáztak a Force India megvételre, ám ez végül Lawrence Strollnak sikerült, így lett belőle Racing Point. De arról is szólnak most pletykák, hogy megvennék a Haas csapatot.

  • Mi lesz a Renault legjobban álló juniorjával?

    Mi lesz a Renault legjobban álló juniorjával?

    Számos F2-es pilóta versenyez valamelyik F1-es csapat kötelékében, a bajnokság élén harcolók közül például Schumacher, Ilott és Shwartzman hármasa a Ferrarihoz tartozik. Yuki Tsunoda a Honda pilótája, míg Christian Lundgaard és Guanyu Zhou a Renault juniorjai.

    A francia gyártó versenyzői közül előbbinek az idei az első F2-es szezonja, de már van két győzelme, és az összetett 4. helyén áll, mindössze két ponttal Tsunoda mögött. Hiába azonban a remek teljesítmény, nem tud bemutatkozni a Forma-1-ben, mivel a Renault párosa fix 2021-re.

    Ennek ellenére a SoyMotor.com arról számolt be, hogy Lundgaardnak lehet más csapatnál is esélye: „Lundgaard érdekes lehet olyan csapatok számára, mint a Red Bull, aki a Honda távozása miatt valószínűleg nem érdeklődik tovább Tsunoda iránt, akit az AlphaTauriba szerettek volna ültetni.”

    Lundgaardnak még opció lehet a Super Formula is, ahová Vandoorne és Gasly is ellátogatott debütáló Forma-1-es évük előtt.

  • Brawn nagyon optimista Mick Schumacher kapcsán

    Brawn nagyon optimista Mick Schumacher kapcsán

    A Forma-1 motorsport igazgatója, Ross Brawn nagyon optimista Mick Schumacher karrierje kapcsán.

    Mick jelenleg vezeti a Formula 2-es pontversenyt, előnye 22 pont Callum Ilott előtt, aki szintén a Ferrari akadémiájának tagja. Ráadásul a soron következő Eifel Nagydíj első szabadedzésén mindketten bemutatkozhatnak a Forma-1-es versenyzők közt. Schumacher az Alfa Romeo, Ilott a Haas jóvoltából.

    Idén jelentősen jobban áll Schumacher, mint tavaly. Akkor a 12. helyen végzett a bajnokságban és csak egyszer tudott dobogóra állni, mikor megnyerte a hungaroringi sprintfutamot. Idén azonban már nyert két főfutamot, és összesen tízszer állt dobogón. Legutóbb épp a múlt hétvégi orosz főversenyt nyerte meg.

    „Oroszország kiváló hétvége volt számára, és én tele vagyok optimizmussal a jövője kapcsán” – mondta Brawn.

    Amennyiben Schumacher megnyeri idén az F2-es bajnokságot, jó eséllyel bekerülhet jövőre a Forma-1-be. Persze ez nem garancia. Annyi azonban biztos, hogy akkor az F2-ben már nem maradhat még egy évet.

    Brawn hozzátette azonban azt is, hogy Mickre folyamatosan extra nyomás nehezedik családneve miatt.

    „Ha a Schumacher név palástját viseled, ez nem könnyű dolog” – vélekedik.

    „Ad némi előnyt, ugyanakkor folyamatosan fürkésznek téged.”

    „Mick ezt elképesztően jól kezelte eddig és a szezon második felében, a második Formula 2-es szezonjában már egészen érettnek látjuk és rendkívül jól fejlődik, mint versenyző.”

  • Gelael Bahreinben újra autóba ülhet

    Gelael Bahreinben újra autóba ülhet

    A DAMS bejelentette, hogy pilótájuk, Sean Gelael az idei év utolsó két versenyhétvégéjén visszatér az F2 mezőnyébe.

    Az indonéz pilótának Barcelonában eltört a csigolyája, amikor nagy sebességgel hajtott át a rázókövön. Azóta nem versenyezhetett, addig pedig Jüri Vips helyettesítette, nem is rosszul, hiszen szerzett egy dobogót Mugellóban.

    „Szeretném megköszönni a DAMS-nak ezt a lehetőséget, hogy versenyezhettem az F2 elmúlt négy fordulóján” – nyilatkozta az észt. „Nagyon élveztem, és remélem, hogy visszatérhetek a csapathoz a jövőben.”

    Akik hasonlóképp örvendtek a szerencsének, és a legjobbakat kívánták a jövőben, megköszönve Vips eddigi munkáját.

    Gelael tehát a bahreini duplahétvégére tér vissza, amit november végén illetve december elején rendeznek. A hétvégéken – hasonlóan az F1-hez – a vonalvezetés nem lesz ugyanaz, másodjára ugyanis a külső pályaíven körözhetnek a versenyzők.

  • Mick Schumacher nem olyan jó, mint az apja volt

    Mick Schumacher nem olyan jó, mint az apja volt

    Két korábbi Forma-1-es versenyző is úgy gondolja, hogy Mick Schumacher nem annyira tehetséges, mint az ismert apja. Szocsiban újra felerősödtek azon értesülések, mely szerint a Formula 2-t vezető fiatal német jövőre már az Alfa Romeo kötelékébe kerül, az F1-be. Marc surer azonban az AvD Motorsport Magazinnak elmondta, hogy szerinte a srác egyáltalán nem olyan jó, mint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher:

    „Nincs az apja szintjén tehetség terén, de nagyon is képes fejlődni, és hihetetlenül gyorsan tanul.”

    Valóban, amikor a most 21 éves Schumacher akár a Formula 3-ban, akár a Formula 2-ben először kezdett, nem igazán volt egyből versenyképes. Ezt így látja Surer:

    „Mindig amikor egy új kategóriába megérkezett, az elején óvatos volt, tanult, majd a szezon végére lett jó. Pontosan ugyanezt láthatjuk most a Formula 2-ben is, és persze, hogy a célja egy Forma-1-es szerződés.”

    A Sauber egykori versenyzője, Karl Wendlinger egykoron Mick apja csapattársa is volt a sportautózásban, egyetért ezzel:

    „Nem feltétlenül olyan, mint az apja, aki már egyből gyors tudott lenni. Úgy tűnik, hogy Micknek némileg több időre van szüksége, de fejlődik mindig a második szezonjára, legyen az F4, F3, vagy épp most az F2. Meglett a tempója és sikeres is így.”

    Surer is tisztában van vele, hogy a Schumacher név segít Micknek, a junior kategóriákon felülemelkedni:

    „Persze, hogy segít ez neki. A száguldó cirkuszba azonban csak a neve miatt nem fogja alkalmazni senki sem. Sikeresnek is kell lennie, de az elmúlt futamok megmutatták, hogy mindene adott, ami ehhez szükséges.”

  • Az F2-es baleset felfedheti a Pirelli 18 colos gumijainak egyik problémáját

    Az F2-es baleset felfedheti a Pirelli 18 colos gumijainak egyik problémáját

    Szocsiban egy defekt által okozott hatalmas baleset vetett véget az F2-es sprintfutamnak, ami nem vet jó fényt az idén is kritizált a Pirelli abroncsokra…

    A Forma-1-ben az új szabályokkal együtt, 2022-ben vezetnék be a 18 colos gumikat. Egy kategóriával lejjebb azonban már idén bevezették őket, mintegy tesztüzemként.

    A hétvégén, Szocsiban Jack Aitken és Luca Ghiotto ütközése vezetett végül a sprintfutam idő előtti befejezéséhez. A megfigyelők szerint az új gumi struktúrája a legkisebb érintésre is hirtelen defektet okoz, ez lehetett a baleset kiváltó oka.

    „Nem vettem még észre.” – közölte Ricciardo, amikor ezzel az elmélettel szembesítették.

    „Egyszerűen örülök, hogy mindketten jól vannak, és biztos vagyok benne, hogy az érintettek utánajárnak, hogy a gumik okozták-e a problémát.”

    Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi ugyanerre a kérdésre azt felelte, nem is gondolt arra, hogy ilyen irányban is érdemes keresgélnie.

    „Őszintén szólva, ezzel a balesettel kapcsolatban elsősorban a pilóták állapota és a korlátok helyreállítása érdekelt.”

    „De az FIA figyelmet fordít ezekre is, a Pirelli embereivel közösen megvizsgáljuk, mi történt, ahogy ezt minden esetben tesszük, amikor súlyos baleset történik.”

  • Komoly balesettel, idő előtt ért véget az F2-es futam, félpontokat osztanak

    Komoly balesettel, idő előtt ért véget az F2-es futam, félpontokat osztanak

    Vasárnap sor került a Formula 2-es bajnokság orosz versenyhétvégéjének sprintfutamára.

    Az élről Zhou indult, mellőle Mazepin. A második sorban Aitken és Daruvala tanyázott. Mick Schumacher tegnapi győzelmének eredményeként ma a 8. helyről indulhatott, noha több csapat is fellebbez győzelme miatt.

    Zhou remekül rajtolt, Aitken megelőzte Mazepint, Schumacher pedig hamar fel is jött a negyedik helyre.
    Mindeközben a mezőny hátsó részében Samaia megforgott, miután megdobta a rázókő, így sárga zászló lépett érvénybe az első szektorban. Vele együtt Hughes versenye is véget ért, aki kicsit el is találta a megforgó Samaiát.
    Később virtuális biztonsági autó lett belőle, mert Samaia autója még a pályán volt.

    Az újraindítással Schumacher azonnal támadni kezdte Aitkent, majd meg is előzte.

    Zhou azonban nem lazíthatott az élen. Mazepin elkezdte futni a leggyorsabb köröket és egyre közelebb került a kínai versenyzőhöz.

    A hetedik körben Ghiotto és Aitken produkáltak rémisztő balesetet. Összeütköztek, mire Ghiotto autója beleállt a tecpro falba, Aitken autója pedig bebucskázott két tecpro sor közé. Utóbbi autó később ki is gyulladt. Szerencsére azonban egyik versenyző sem sérült meg. A versenyt viszont piros zászlóval megszakították.

    Percek múlva azonban megszületett a döntés, mi szerint a verseny nem lesz újra indítva, mivel a tecpro falat a biztonság érdekében természetesen vissza kell építeni, ami időbe telik.

    Emiatt a versenyzők csak a pontos felét kapják meg, ráadásul Ghiotto és Aitken is kapnak pontot, mivel a balesetet megelőző, befejezett kört tekintik végeredménynek.

    A végeredmény tehát:

    1. Zhou 7,5 pont
    2. Mazepin 6 pont
    3. Schumacher 5 pont
    4. Aitken 4 pont
    5. Ghiotto 3 pont
    6. Tsunoda 2 pont
    7. Ilott 1 pont
    8. Ticktum 0,5 pont

  • Négy csapat is fellebbezni fog Mick Schumacher győzelme miatt!

    Négy csapat is fellebbezni fog Mick Schumacher győzelme miatt!

    Legalább négy F2-es csapat fontolgatja azt, hogy megfellebbezik Mich Schumacher Szocsiban a főfutamon aratott győzelmét. A Ferrari junior Schumacher az utolsó pillanatban ment ki a kötelező bokszkiállására a kilencedik körben a hétvége első Formula 2-es futamán, közvetlenül a versenyt vezető Yuki Tsunoda mögött.

    Látni lehetett a tévén keresztül is, hogy a Prema csapatfőnök, Rene Rosin hevesen gesztikulál a szerelőiknek. Ők arra számítottak, hogy Schumacher csapattársa, Robert Shwartzman érkezik, és hogy mindkét versenyzőjük ugyanabban körben cserélnek majd kereket. Schumacher ekkor már a győzelemért hajtott.

    A sorozatban tilos kommunikálni olyan csapattaggal, aki nem regisztráltan a 12 fős személyzet része, és akik dolgozhatnak az autón. Rosint vizsgálták emiatt, de nem találták vétkesnek ezen szabály megszegésében. A versenybírák közleményében ez olvasható:

    „A csapatvezető intézkedései nem voltak hatással a csapat munkájára, az autókra, vagy magára a kerékcserére. Így nem sértették meg a 2020-as F2 Sportszabályzat 21.5-ös cikkelyét, az operatív személyzet korlátozásában.”

    Kapott azért egy 10.000 eurós büntetést, mivel az alábbi következtetésre jutottak:

    „Cselekedeteit ezen körülmények között tévesen értelmezhette valaki, és ha nincs hozzáférése a megfelelő kameraálláshoz és felvételekhez, akkor az operatív irányítás látszatát keltheti. A versenybírák ezért úgy találták, hogy a csapatfőnök cselekedete a verseny tekintetében hátrányos cselekmény volt.”

    A motorsport.com úgy tudja, hogy az ART Grand Prix, a Carlin, a DAMS és az UNI-Virtuosi azon csapatok, akik gondolkodnak azon, hogy fellebbezzenek a döntés és a büntetés hiánya ellen. Négy napjuk van, ezt a döntés időpontjától számítva beadják.

    Külön esetként vizsgálták Schumachert, amiért az autóján egy már leváltott DRS-t működtető kart használtak az autóján, de ez is tisztázva lett. A vizsgálat a hátsó szárny egyik elemére terjedt ki, amelyet tavaly Bakuban tettek kötelezővé, egy olyan probléma orvoslására, amely több DRS meghibásodást is okozott az akkori szezonnyitón, Bahreinben. Schumacher monzai időmérős balesete után a Prema beépítette a régi tartalék elemet, ami így elviekben jogsértő volt. Erre is kitér a közlemény:

    „A versenybírák alaposan megvizsgálták a kicserélt és kérdéses részt Schumacher autóján. Eléggé hasonlóak. Amikor egymásra tesszük őket, nyilvánvalóak a különbségek. Szabad szemmel azonban rendkívül tapasztalt megfigyelőnek kell lenni ahhoz, hogy megkülönböztessük a két alkatrészt. Önmagukban nehéz ezt megállapítani, ezért kell párban nézni. Használatával az autón nem tett szert teljesítményelőnyre a csapat, így nem szereztek előnyt, amikor ezt az alkatrészt használták.”

    Idei második főfutamos győzelmével Schumacher 18 pontos előnyre tett szert a Ferrari junior kolléga Callum Ilott ellenében, a versenyzők bajnokságában. A Prema tavaly 10 csapatból a kilencedikként végzett 2019-ben, idén 46 ponttal vezetik a csapatok bajnokságát úgy, hogy még öt futam van hátra.

  • Schumacher: Apám mindig azt mondta, a rekordokat meg kell dönteni

    Schumacher: Apám mindig azt mondta, a rekordokat meg kell dönteni

    Michael Schumacher fia, Mick szerint az, hogy várhatóan Lewis Hamilton kiegyenlíti a Forma-1 nagyság 91 futamgyőzelmét, csak új célt ad neki, amikor majd a királykategóriába kerül. Hamilton pont Schumachert váltotta 2013-ban, és Szocsiban az Orosz Nagydíjon megszerezheti a 91. elsőségét, egy olyan pályán, ahol a brit pilóta eddig már négyszer nyert. Mick így nyilatkozott erről pénteken:

    „Apám egyik sokat emlegetett mondata az volt, „A rekordok azért vannak, hogy megdöntsük őket.”. Mindenkinek ez a célja. Szerintem Lewis nagyon-nagyon jól teljesített. Folyamatosan, ami jót tesz a sportágnak… így gondolom a következő célom az kell legyen, hogy fellépjek erre a szintre, és az ő rekordját újra megdöntsem.”

    A 21 éves pilóta szinte biztos, hogy jövőre már a Forma-1-ben lesz, hiszen a karrierjében a Ferrari versenyzői akadémiája segít, így feltehetően 2021-ben az Alfa Romeónál kezdhet majd. Jelenleg vezeti a Formula 2-es bajnokságot, és a Formula 3-as bajnoki címe mellé, amelyet még 2018-ban szerzett, meglesz neki ez a trófea is.

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher Kínában nyert utoljára 2006-ban, még egy Ferrarival. 2013 óta azonban nem mutatkozott, amikoris egy síbalesetben szerzett súlyos sérüléseket.

    Hamilton azon dolgozik, hogy hetedszer is világbajnok lehessen, majd megdöntse a német rekordjait, és minden idők legsikeresebb Forma-1-es autóversenyzőjének mondhassa magát. A brit pilótának már jelenleg több pole pozíciója, dobogója és pontja van, mint valaha volt bárkinek is a száguldó cirkuszban.

  • Schumacher nyert Szocsiban, Tsunoda az utolsó körben jött fel másodiknak!

    Schumacher nyert Szocsiban, Tsunoda az utolsó körben jött fel másodiknak!

    Mick Schumacher nyerte az F2-esek orosz főfutamát, Tsunoda ért be mögötte, míg Callum Ilottnak éppen hogy sikerült behoznia a harmadik helyre az autót.

    A szombat délelőtti versenyt a két Carlin kezdte az első sorból, Tsunoda-Daruvala sorrendben. A japán eljött elsőnek, mögé pedig a harmadik helyről rajtoló Schumacher jött fel. A rajt legnagyobb vesztese kétség kívül Christian Lundgaard volt, aki belekeveredett egy rajtbalesetbe, Jüri Vipsszel és Pedro Piguet-vel ért össze. A dán rögtön ki is esett, és következett egy safety car fázis.

    Egyébként Shwartzmannak sem sikerült túl jól a rajt, a hetedikről a kilencedik pozícióba esett vissza.

    A safety car kijövetele után alig történtek pozíciócserék, Schumacher hosszú körökön keresztül szorosan követte Tsunodát, de előzési pozícióba nem került. Kicsivel hátrébb a Hitech-ek lépkedtek feljebb, Mazepin Zhout, Ghiotto Aitkent előzte, a hetedik illetve ötödik helyekért.

    A kerékcserét sorát Daruvala nyitotta az élmezőnyben, az indiai hat kör elteltével jött ki a harmadik helyről. Két körrel később egyszerre jött ki az első három, tehát Tsunoda, Schumacher és Ilott. De kijött még rajtuk kívül Ghiotto és Shwartzman is. Ilottnak viszont sikerült átugrania a hamarabb szervizelő Daruvalát, így lényegében a brit feljött a harmadik helyre.

    A következő körök a közepeseken rajtoló, elnyújtott első etapot futó pilótákról szóltak. Mazepin próbálta meg az élen álló Aitkent megelőzni, ám kisodródott a kettes kanyarban, így Zhou lépett fel a második helyre. A kínai ezután komolyan elkezdte támadni Aitkent, hosszú körökig csatáztak egymással, mígnem Zhou lendületet vesztett, és Mazepin visszaelőzte. Ezzel viszont rengeteg időt vesztettek az alternatív stratégián lévők, Tsunodáék egyre csak közeledtek.

    Az ő kerékcseréjük sorát Aitken nyitotta a 17. kör végén, az elsőről a tizenkettedik helyre esett vissza. A következő körben pedig már kijött a komplett közepesen rajtoló brigád, eközben pedig Mick Schumacher teljesen utolérte Tsunodát, és egy látványos manőverrel maga mögé utasította a kettes kanyarban, így átvette a vezetést. Ugyanúgy a 19. körben jött nagy lendülettel Ilott is, és ő is elment a japán mellett.

    Zhou jól jött ki a kerékcserékből, ismét ő került Aitken mögé, sőt Shwartzmant is visszaelőzte kiállása után. Az oroszt ezt követően honfitársa és Armstrong is könnyedén maga mögé utasította, így már csak a tizedik volt. A helyzete még tovább romlott, mikor Ticktum is megelőzte.

    Az élmezőnyben továbbra is kiélezett maradt a verseny, Tsunoda óriásit előzött még az utolsó körben. Mikor már úgy tűnt, Ilottnak meglesz a második hely, a japán mégis levadászta egy külső íves előzéssel a négyes kanyarban. Sőt majdnem Luca Ghiotto is elkapta a britet, mindössze 25 ezred hiányzott neki a célvonalnál.

    Az első tíz végeredménye tehát így alakult: Schuamcher-Tsunoda-Ilott-Ghiotto-Daruvala-Aitken-Zhou-Mazepin-Armstrong-Ticktum.

    A bajnokságban Schumacher 18 pontos előnyre tett szert Ilottal szemben, a harmadik helyen pedig holtverseny alakult ki Lundgaard és Tsunoda közt. Újabb nullázásával Shwartzman pedig már csak az ötödik, 46 pont a hátránya csapattársa mögött.