Kategória: Formula 2

  • Háromversenyes hétvégék lesznek jövőre az F2-ben és az F3-ban!

    Háromversenyes hétvégék lesznek jövőre az F2-ben és az F3-ban!

    A Forma-1 junior szériái jelentős költségcsökkentést vezetnek be jövőre, többek között az F2 és az F3 nem versenyez majd ugyanazon a hétvégén.

    Csökken a hétvégék száma mindkét szériában, de a háromfutamos hétvégékkel ugyanannyi, vagy több versenyt láthatunk majd egy szezonon belül.

    A naptárat még jelentették be, de a Forma-1-et kísérve az F2-asok nyolc, az F3 mezőnye pedig hét helyszínen gurulhat majd pályára. A mindkét sorozatban szereplő csapatoknak így egyszerűbb lesz beosztani az erőforrásaikat.

    Már az F1 és az FIA is elfogadta a változtatást, de a hétvége részletes időtervét még nem hozták nyilvánosságra.

    A promótereknek azt is sikerült elérniük, hogy a közös alkatrészeket olcsóbban szerezzék be, így a költségeket ezen a téren is sikerült kordában tartani.

    A 2018 óta használt F2-es Dallarát – bár idén lejár a hároméves ciklus – még egy időszak erejéig megtartják, így 2023 végéig nem változnak majd az autók.

    A jelenlegi F3-as masinériát a jövő év végéig tervezték megtartani, de most kijelentették, valószínűleg további szezonokban sem lesz változás.

    „Amikor 2005-ben elindítottuk a GP2-t, a költségek leszabályzása volt a célunk. Most ez még fontosabb, ez a hosszabb távú stratégiánk alapja.” – jelentette ki Bruno Michel, a junior szériák igazgatója.

    „Az intézkedések kulcsfontosságúak, és nagy hatással lesznek arra, hogyan működik majd a két sorozat. A naptár és a hétvégék időbeosztása, valamint a sportszabályzat is változik majd ezáltal.”

    „Úgy éreztük, ezt minél hamarabb meg kell tennünk ahhoz, hogy stabilizáljuk a két sorozat sorsát.”

  • Tsunoda az AlphaTaurival tesztel, szabadedzésekre is beültethetik

    Tsunoda az AlphaTaurival tesztel, szabadedzésekre is beültethetik

    Yuki Tsunoda minden valószínűség szerint a Forma-1-es debütálás küszöbén áll, vélhetően Daniil Kvyat helyét veszi majd át az AlphaTaurinál.

    Ezt már Helmut Marko is előrevetítette, de most mindezt az is igazolja, hogy a japán a héten tesztelni fogja Imolában a 2020-as AlphaTaurit.

    „Imolában először lesz alkalma Forma-1-es autóba ülni, szóval bele kell rázódnia” – mondta róla Franz Tost, a csapatfőnök. „300 kilométert szeretnénk, ha futna, majd lehetőség szerint Bahreinben vagy Abu Dhabiban szabadedzésre is beülhet egyik autónkba. Majd meglátjuk. Minden attól függ, hol végez a Formula 2-ben. Ha marad a legjobb négyben, meglesz a szuperlicensze. Ha visszacsúszik ötödiknek, két edzés kell, hogy meglegyen az elegendő pontmennyiség.”

    Ám ne felejtsük el, hogy az ülésére azért még pályázhat az Imolában negyedikként célba érő Daniil Kvyat és Alex Albon is, amennyiben kirúgják a Red Bulltól.

    „Jobb a több jelölt annál, mintha egy sem lenne” – folytatta mosolyogva Tost. „Azt hiszem, erről a Red Bull dönt, de nem sietünk. Jó, ha a szezon vége előtt kiderül, de sok minden függ Tsunoda év végi helyezésétől az F2-ben.”

    Tost legvégül tagadta, hogy csak a Honda miatt kerül be Tsunoda, ha végül őt választják: „Sosem hoztunk döntéseket szponzorok befolyásával a Toro Rossónál és az AlphaTaurinál. Habár úgynevezett testvércsapat vagyunk, a Red Bull jó eredményeket vár tőlünk, így meg kell bizonyosodnunk róla, hogy a pilótáinknak megvannak a megfelelő képességei.”

  • Wolff felszólalt Stroll érdekében, „fizetős pilóta” státusza miatt

    Wolff felszólalt Stroll érdekében, „fizetős pilóta” státusza miatt

    A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff megvédte jóbarátja, Lawrence Stroll fiát, szerinte nem igazságos az, ahogy gazdag apja miatt tekintenek rá.

    A kanadai mellett Nicholas Latifi rendelkezik tehetős származással a jelenlegi mezőnyből. Hozzájuk csatlakozik a pletykák szerint Nikita Mazepin, akit a Haas egyik ülésével hoztak szóba.

    Már sokan emeltek szót az ellen – legutóbb Ocon, Hülkenberg és Vettel, de már Pérez kapcsán is -, hogy a versenyzőknek nem vagyon, hanem a tehetség alapján kellene bekerülniük a Forma-1-be.

    Wolff és az F1-es paddock másik üzletembere, Lawrence Stroll jó barátságot ápol, előbbit többször össze is boronálták az Aston Martinnal. Most is szimpátiát mutatott feléjük, megvédte az ifjabb Strollt a vádak elől.

    „Nézzük meg Lance-t. Megnyerte az olasz F4-es bajnokságot, az F3-as Európa-bajnokságot, már kétszer volt a dobogón, és Monzában esőben kvalifikálta magát második helyre.” ­– emelte ki a fiatal kanadai eredményeit.

    Gasly, Sainz, Stroll, Monza, F1
    Stroll legutóbb Monzában állt a dobogón, Fotó: Jenifer Lorenzini/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Nem mondhatjuk, hogy ez csak azért történt, mert az apja egy milliárdos, és a tehetségének semmi köze ehhez. Ez az előítélet vele szemben, de szerintem ez nem igaz. Nem tehet meg mindezt, csak az apja miatt.”

    „Szerintem lenyűgöző, hogy ilyen háttérrel valaki azt válassza, hogy egy nagyon versengő közegben választ hivatást.” -mutatott rá egy másik nézőpontra a csapatfőnök.

    Bár Latifi nem nyert bajnokságokat junior karrierje során, de F2-es versenyzőként 6 futamot nyert. Ezzel pedig tavaly második lett Nyck de Vries mögött, mielőtt csatlakozott volna a Williamshez.

    „Nicholas nyert versenyeket az F2-ben, de még nem láttuk, mire képes igazán. Ez még csak az első szezonja.” – véli az osztrák szakember. – „Ő nem olyan, mint 10 éve azok, akik úgy érkeztek meg, hogy jóformán semmilyen értékelhető eredményük nem volt előtte.”

    Mazepin négy versenyt húzott be GP3-as negyedik helyet érő szezonjában, jelenleg pedig hatodik az F2-ben, két győzelemmel, és még esélyes az összetett harmadik helyére is.

    „Nikita a mezőny elejéhez tartozott idén, és futamokért küzdött, csakúgy, mint Nick (Latifi). Szerintem ideális a helyzet. Sokkal kevesebb – az olyan pilóta, aki csak azért került ide, mert fizetett -, mint öt-hat éve. De talán rosszul emlékszem.”

    „Nem akarok senkit megnevezni, de tudjátok kire gondolok.” – utalt Wolff név nélkül a korábbi fizetős versenyzőkre.

  • A Renault is F1-es tesztre küldi a fiataljait Bahreinben

    A Renault is F1-es tesztre küldi a fiataljait Bahreinben

    Christian Lundgaard és Guanyu Zhou vezetheti majd a 2018-as Renault-t egy négynapos teszten Bahreinben, felkészülésképpen egy esetleges F1-es ülésre.

    A Ferrari tartott már tesztet a juniorjainak Fioranóban, most a Renault-n a sor, hogy jobban felkészítse feltörekvő tehetségeit.

    Lundgaard jelenleg az ötödik az F2-es bajnokságban, ő vezetheti majd előbb a kétéves járgányt. A dán két győzelmet és hat dobogót szerzett eddig az ART színeiben.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy vezethetem az R.S.18-at jövő hétvégén. Eddig két tesztnapot teljesítettem Forma-1-es autóval, arra szeretnék majd építkezni.” – tűzte ki a célját Lundgaard.

    „Nem versenyeztem még Bahreinben, így a bajnokság miatt is jó felkészülés számomra, mert ott lesz az utolsó két hétvége. Erre használjuk majd a tesztet, és közben jobban megismerhetem majd az autót is.”

    Zhou a csapat hivatalos tesztpilótája, a teszt második felében ülhet majd a volán mögé.

    „Már másodjára mehetek majd az autóval, már várom, hogy visszaülhessek a kormányhoz. Eddig az autóhoz kellett szoknom, most apróbb dolgokra figyelünk majd oda, főleg a beállítások terén.”

    „Az F1-es hétvége ritmusához is szoktatni fogjuk magunkat. Nagyon hasznosak az ilyen napok. Sokan tanulok belőlük, ez felkészít egy F1-es ülésre.”

    A Renault Sport Academy igazgatója, Mia Sharizman azt is felfedte, az újdonsült F3-as bajnok, Oscar Piastri is lehetőséghez jut majd.

  • A Ferrari biztos benne, hogy juniorjai alkalmasak a Forma-1-re

    A Ferrari biztos benne, hogy juniorjai alkalmasak a Forma-1-re

    A Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies nem kételkedik abban, hogy a Ferrari Akadémia Formula 2-es triója, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, és Callum Ilott Forma-1-es alapanyagok.

    Mindhármuk esélyes egy-egy F1-es ülésre 2021-re. Schumachert az Alfa Romeo Racinghez, Shwartzmant és Ilottot pedig a Haashoz emlegetik leginkább. Arra pedig, hogy kiket választ a két csapat, a Ferrarinak is van ráhatása.

    „Mikor van valakid, aki gyors, akkor nagyon könnyű dönteni” – mondta Mekies. „Azt gondolom, hogy nagyon jó a kapcsolatunk a partnereinkkel, de lényeg az, hogy kellően gyorsak-e a srácok?”

    „Ez az, amiről meg akarunk győződni, hogy ki tudják-e adni a bennük rejlő potenciált és tudnak-e fejlődni ezen a téren. Csak gyorsnak kell lenniük és mindenki őket akarja majd. Így megy ez.”

    Arra a kérdésre, hogy kellően gyorsak-e, Mekies így felelt: „Igen, azt gondolom, hogy ők F1-es alapanyagok és ezért nyernek.”

    „Hogy a Ferrari számára is F1-es alapanyagok lesznek-e egy nap? Ez nagyban függ attól, hogy miként fejlődnek majd.”

  • Theo Pourchaire be fog mutatkozni a Formula-2-ben!

    Theo Pourchaire be fog mutatkozni a Formula-2-ben!

    Az FIA Formula 3 idei kiírásának második helyezettje Theo Pourchaire lesz a második olyan pilóta, aki szezon közben mutatkozhat be a Formula 2-ben. A fiatal francia a HWA 17-es rajtszámú autóját vezetheti majd az idei szezon utolsó két bahreini versenyhétvégéjén.

    A 17 éves francia versenyző Jake Hughes helyét fogja átvenni, aki a Szocsiban megrendezett hétvégére ugrott be Giuliano Alesi helyére, aki pedig az MP Motorsportnál versenyző Nobuharo Matsushita helyét vette át.

    Pourchairenek a már veteránnak mondható Artem Markelov lesz a csapattársa és így ő lesz a sorozat történetének legfiatalabb pilótája a maga 17 évével

    „Nagyon örülök annak, hogy rajthoz állhatok az FIA Formula 2 utolsó két versenyhétvégéjén Bahreinben,” – lelkendezett Pourchaire. „Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a BWT HWA Racelabnak a lehetőségért és természetesen a szponzoraimnak a sok támogatásért.”

    Pourchaire 16 évesen, német Formula 4-es bajnokként érkezett meg a Formula 3-ba, ahol az ART Grand Prix csapatában versenyzett. A francia fiatal zseniálisan versenyzett a szezon során és végül az összetett második helyén végzett a bajnok Oscar Piastri mögött.

  • Ferrari: Schumacher és Ilott bevetésének helyszíne Abu Dhabi lesz

    Ferrari: Schumacher és Ilott bevetésének helyszíne Abu Dhabi lesz

    Sajtóhírek szerint a Ferrari kivár majd az Abu Dhabi Nagydíjig, hogy Schumacher és Ilott lehetőséghez jusson egy első szabadedzésen.

    A két fiatal az Eifel Nagydíjon került volna bevetésre, ám az eső végül mindkét edzést elmosta a pénteki napon, így nem jutott nekik lehetőség az Alfa Romeo és a Haas autóiban.

    Az eső és a köd együttes kombinációja azt eredményezte, hogy a mentőhelikopter nem tudott felszállni, így az autók nem gurulhattak pályára a kijelölt időpontban.

    Most valószínű, hogy egészen a szezonzáróig kell várniuk, hiszen a következő versenyeken minden csapatnak szüksége lesz a gyakorlási lehetőségekre. Mind Portugália, Imola és Törökország nem mostanában rendezte utolsó versenyét, ráadásul Imolában kétnapos hétvége lesz.

    Ezért Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint nem lesz Abu Dhabi előtt lehetőségük az újratervezésre.

    „Ez nekik nem az legjobb, nagyon jó lett volna itt bemutatkozniuk. Persze megpróbáljuk a következő versenyekre átszervezni a dolgot, de nem lesz egyszerű.”

    „A következő versenyen, Portimaóban új pálya lesz, tehát még a legjobbaknak is kell majd a gyakorlás. Aztán jön Imola, ahol két napunk lesz csak, majd Törökország, ami szinte új pályának számít, ennyi év után.” – foglalta össze a Scuderia első embere.

    „Bahreinben nekik lesz F2-es versenyük, akkor zárják a bajnokságot, oda kell majd koncentrálniuk. Nagyon valószínű, hogy Abu Dhabiban lesz nekik lehetőség, nem hamarabb. Persze ez egy kihagyott lehetőség, de nem volt más választásunk.”

    Ez azt is jelentheti, hogy a többi junior programja is elcsúszik, név szerint Robert Shwartzman lett volna az, aki az arab országban jut lehetőséghez.

    Ami az F2-es bajnokságot illeti, a két bahreini forduló még hátravan, a pontversenyt pedig Schumacher vezeti Ilott előtt. A harmadik Ferrari junior, Shwartzman pedig jelenleg ötödik, 56 pont lemaradással.

  • Tsunoda szerint Marko igényes, de szórakoztató figura

    Tsunoda szerint Marko igényes, de szórakoztató figura

    A jelenleg a Formula 2-ben versenyző Red Bull junior, a japán Yuki Tsunoda úgy véli, hogy a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko szórakoztató és kedves ember, ugyanakkor nagyon igényes.

    A Red Bull neveltjei közül Tsunoda áll a legközelebb most ahhoz, hogy F1-es versenyző válhasson belőle, azonban esélyeit rontja, hogy 2021 végén a Honda nem csak hogy a Red Bulltól, de az egész F1-ből távozik. Mindeközben az AlphaTaurihoz újabban Nikita Mazepint emlegetik.

    Marko szigorú, szinte már kegyetlen ember hírében áll, Tsunoda szerint azonban van egy sokkal lágyabb oldala is.

    „Nagyszerű a kapcsolatunk, ő egy kedves és szórakoztató személy” – mesélte Tsunoda az olasz Motorsport.comnak. „Tavaly elmentem Ausztriába, hogy találkozzam vele és beszéljek vele az épp véget ért szezonról és ő nem volt elégedett az elért eredményemmel. Persze tudta, hogy újonc voltam és hogy nehéz időszakon mentem át, de sokkal többet várt.”

    „Aztán elmentünk együtt vacsorázni és konkrétan megkérdezte tőlem, hogy mik a céljaim és mit várok. Őszintén feleltem neki, annak ellenére, hogy éreztem magamon egy kis nyomást.”

    Tavaly Tsunoda 9. lett a Formula 3-as bajnokságban, idén azonban, jelenleg a harmadik helyen áll a Formula 2-ben.

    „Őszintén szólva nem számítottam ilyen teljesítményre” – mondta a japán.

    „Az év elején azonnal jó érzésem volt az autóval kapcsolatban. Már a teszteken is, nagyon jól mente Ausztriában, a szezon első fordulóján, rögtön elég gyors voltam és sikerült hoznom a maximumot és támadnom.”

    „Mindenesetre tudtam, hogy mindent bele kell adnom idén, hogya top négyben végezzek a bajnokságban és esélyem legyen a szuperlicenszre. Másként álltam hozzá a versenyzéshez, mint korábban. Az idei a karrierem eddigi legjobb éve, élvezek minden versenyt.”

    „Az elejétől fogva a a negyedik hely a minimum cél. Ez volt Helmut Marko kérése, hogy szerezzem meg a szuperlicenszhez szükséges pontokat. Nyilvánvaló azonban, hogy minden versenyző ambíciója az, hogy megnyerje a bajnoki címet.”

     

  • Durva: Correa megmutatta lábai röntgen felvételét

    Durva: Correa megmutatta lábai röntgen felvételét

    Juan Manuel Correa is részese volt annak a súlyos Formula 2-es balesetnek, mely 2019-ben történt Spában, és melynek következtében Anthoine Hubert életét vesztette.

    Correa túlélte az esetet, azonban lábai súlyosan megsérültek, jelenleg is mankóval és kerekesszékkel közlekedik.

    Az idei Belga Nagydíj hétvégéjén vissza is tért a tragédia helyszínére

    A minap pedig némileg sokkolta a rajongókat egy fotóval. Instagramon lehetett kérdezni tőle, és mikor valaki megkérdezte tőle, hogy milyen sérülést szenvedett a lábán, Correa megmutatott egy a lábairól készült röntgen felvételt, ami finoman szólva sem néz ki jól, megannyi törés látható rajta.

    „Gyakorlatilag az orvosok újraépítették a jobb lábamat, a bal jelentősen enyhébb sérüléseket szenvedett, annak egyetlen műtét elég volt” – mesélte Corra a Mundo Sport nevű argentin rádióműsorban. ”

    „Hat centiméter csontot veszítettem a sípcsont alsó részéből, de egy speciális eszközzel ez újra növekszik. Ezért vannak azok a fém darabok a lábam körül, amit láthattok a közösségi médiában. Naponta egy miliméter csontot növesztek.”

    https://www.instagram.com/p/CF-YfzbBvo4/

  • A Covid-korszak megkönnyíti Schumacher F1-es bemutatkozását

    A Covid-korszak megkönnyíti Schumacher F1-es bemutatkozását

    A Forma-1 jelenlegi koronavírus miatti korlátozásai áldásként hathatnak Mick Schumacher számára, aki az első versenyhétvégéjét kezdi meg a Nürburgringen. Ez a fiatal német menedzserének, Sabine Kehmnek a véleménye, aki hasonló szerepben volt Mick édesapja, Michael mellett. A hétvégén Kehm visszatér a paddockba, a 21 éves Forma-1-re felkészült pilóta segítőjeként, aki Antonio Giovinazzi Alfa Romeóját vezetheti majd a pénteki edzésen. A német RTL-nek annyit mondott, hogy a COVID-19 miatti korlátozások a bokszutcában megkönnyítik Schumacher első hivatalos F1-es hétvégéjét, és így az kevésbé lesz stresszes:

    „Azt hiszem, ez megfelel majd neki. Arra gondolok itt, hogy nem lesz annyi újságíró a paddockban, így nem beszéltetik majd annyit, a motorhome és a garázs közötti úton.”

    Kehm szerint normál esetben ez lenne a helyzet, és a korlátozások nélkül a média rászabadulna a Formula 2 bajnokságát vezető versenyzőre, ami csak nehezítené a dolgát:

    „Egy normális évben sokkal nagyobb érdeklődéssel számolnék. Mivel jelenleg a koronavírus járványt éljük, tudjuk, hogy erre nincs lehetőség. Így könnyebb a dolga Micknek is, mert nem lesz körülötte akkora fizikai jelenlét.”

    Kehm utalt arra is, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher nem vesz részt aktívan a fiatal sztár karrierjének az irányításában:

    „Még ha nem is látható ez mindig, de én vagyok az, aki ott van az oldalán ha szükséges, és persze akad még néhány ember. Az első és legfontosabb Corinna, akinek hatalmas a szerepe, hiszen mindig ott van Mick mellett, támogatja őt mindenben, amit csinál. Peter Kaiser is egyike azoknak, akik extrém fontosak, valamint Kai, a fizioterapeutája. Ez egy csapat, jó ideje barátok is vagyunk, és mindanyniunknak kedves, hogy segíthetjük Micket, hogy megtegye ezt a következő lépést.”