Kategória: Formula 2

  • Tsunoda nyerte a Formula 2-es főfutamot, még nem dőlt el semmi

    Tsunoda nyerte a Formula 2-es főfutamot, még nem dőlt el semmi

    A Formula 2-es mezőnyt Tsunoda vezethette a rajtrácsra a felvezető körön, míg a két legnagyobb bajnoki aspiráns Ilott és Schumacher a 9. és a 18. helyről várták a piros lámpák kialvását.

    A rajtot jól kapta el Tsunoda, azonban az első kanyarban Mazepin és Shwartzman is agresszívabb volt nála, így visszaesett a harmadik helyre. A rajtrácson ragadt Lundgaard, azonban szerencsére mindenki ki tudta kerülni, így megúszták a versenyzők baleset nélkül.

    Az első körökben szinte követhetetlenül sok akciót láthattunk, a zavarosban halászva pedig Schumacher folyamatosan egerészte előre magát.

    A 9. körben egy élvezetes csatát láthattunk az élmezőnyben Markelov és Drugovich között, melynek köszönhetően utóbbi feljött a negyedik helyre.

    A 13. körben Tsunoda megelőzte Shwartzmant, aki így feljött a második helyre. Ticktum megelőzte Ilottot, Schumacher pedig egyre közelebb került bajnoki riválisához.

    A 18. kör után a kötelező kerékcseréjüket letudván a vezető trió hatalmas csatába bonyolódott, Mazepin előbb elment Shwartzman mellett, aztán levadászta Tsunodát is. A japán mellett ezután a Premát vezető orosz is elment.

    A 25. körben a 18-19-20-21.- helyen autózó Sato-Alesi-Gelalel-Nissany kvartett csatája dobta fel a hangulatot. Azonban a többi pozícióban állóháború alakult ki.

    A 29. körben Ilott megelőzte Daruvalat, ezzel feljött a hetedik helyre. Schumacher is megcsinálta a kötelező kerékcseréjét, akit a már bemelegített gumikon azonnal meg is előzött Ticktum. Zhou pedig boxutcai gyorshajtásért kapott egy öt másodperces büntetést.

    A 35. körben Schumacher feljött a pontszerző 10. helyre, így már nagyön közel került azokhoz a pozíciókhoz, amik a céljai lehettek a verseny előtt, méghozzá az első nyolc hely valamelyike.
    Az ezt követő körben Ticktumot is megelőzte a fiatal német versenyző, illetve Tsunoda is bemutatott egy előzést, ő Shwartzmant előzte meg a második helyért.

    A 39. körben Shwartzman bukott még egy pozíciót, hiszen Felipe Drugovich is elment mellette. Schumacher pedig ugyanebben a körben feljött a nyolcadik helyre, ami fordított rajtrácsos pole pozíciót jelenthet számára.

    A 43. körben óriási csata kezdődött a győzelemért. Tsunoda Mazepin, és Drugovich hajmeresztő viadalának köszönhetően Zhou is megérkezett rájuk. A sok oda-vissza előzés után Tsunoda-Zhou-Drugovich-Mazepin sorrend alakult ki.
    Mazepin és Drugovich nagyot vívtak az utolsó körben, ezzel elősegítve azt, hogy Zhou az öt másodperces büntetése ellenére megtartsa a második helyét. Szintén az utolsó körben Schumacher megelőzte még Daruvalat, ezzel közvetlenül riválisa, Ilott mögött ért be a leggyorsabb kört is birtokolva.

    A versenyt tehát Tsunoda nyerte meg Zhou és Mazepin előtt. A bajnokság eldöntése az utolsó futamra maradt, hiszen Schumacher előnye 14 pont maradt Ilott-al szemben.

     

     

     

  • Mi kell ahhoz, hogy Mick Schumacher ma F2-es bajnok legyen?

    Mi kell ahhoz, hogy Mick Schumacher ma F2-es bajnok legyen?

    Mick Schumacher jelenleg vezeti a Formula 2-es bajnokságot. Előnye 14 pont Callum Ilott előtt. Azonban matematikailag még Nikita Mazepin, Robert Shwartzman és Yuki Tsunoda is lehet bajnok.

    Összeszedtük, hogy Schumacher és Illott tekintetében minek kell történnie ahhoz, hogy Schumacher MA, a főverseny után bajnok legyen.

    Schumacher ma bajnok lesz, ha…

    • … megnyeri a versenyt
    • … 2. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 3., vagy rosszabb helyen végez
    • … 2. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 4., vagy rosszabb helyen végez
    • … 3. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 4., vagy rosszabb helyen végez
    • … 3. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 5., vagy rosszabb helyen végez
    • … 4. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 5., vagy rosszabb helyen végez
    • … 4. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 6., vagy rosszabb helyen végez
    • … 5. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 6., vagy rosszabb helyen végez
    • … 5. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 7., vagy rosszabb helyen végez
    • … 6. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 7., vagy rosszabb helyen végez
    • … 6. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 8., vagy rosszabb helyen végez
    • … 7. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 8., vagy rosszabb helyen végez
    • … 7. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 10., vagy rosszabb helyen végez
    • … 8. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 10., vagy rosszabb helyen végez
    • … 8. lesz, leggyorsabb kör nélkül; Ilott pedig 11., vagy rosszabb helyen végez
    • … 9. lesz és övé lesz a leggyorsabb kör; Ilott pedig 11., vagy rosszabb helyen végez
  • Megvan Aitken helyettese, jövőre is marad a Formula 2-ben

    Megvan Aitken helyettese, jövőre is marad a Formula 2-ben

    Jack Aitken a Szahír Nagydíjon a Williams színeiben debütálhat majd a Forma-1-ben, és nem teljesít majd dupla programot.

    A Campos Racing így új pilóta után nézett, és Ralph Boschung mellett döntöttek. A svájci pilóta azonban nem csak beugrani fog a csapathoz, hanem a jövő évben állandó versenyzőként is őket erősíti majd. Ezzel ő a második bejelentett F2-es pilóta Oscar Piastri után.

    A szezon utáni tesztek miatt Boschung már így is Bahreinben volt, visszatérését pedig a Lewis Hamilton pozitív tesztje által indított láncreakció (Russell és Aitken előrelépése) hozta előbbre.

    Boschung 2017-ben már vezetett a Camposnál, azóta pedig három évet töltött a Formula 2-ben, legjobbja pedig három hetedik hely volt.

    „Örülünk, hogy Ralph csatlakozik hozzánk a hétvégén, ez jó esélyt ad nekünk, hogy megkezdjük a közös munkát a következő szezon előtt.” – nyilatkozta Adrián Campos, a csapatfőnök. – „Ez egy kiváló lehetőség.” – tette hozzá.

    „Erős hétvégére számítunk a pilótáinkkal, Ralphfal és Guilhermével (Samaia). Ez az új vonalvezetés, érdekesnek néz ki.”

    A Campos jelenleg kilencedik a csapatbajnokságban, Aitken két dobogójának köszönhetően.

  • Ezek lesznek az Formula 2 csapatai a következő három évben

    Ezek lesznek az Formula 2 csapatai a következő három évben

    A Formula 2 promóterei bejelentették, hogy melyik tizenegy csapat lehet majd ott a nevelőszéria rajtrácsán 2021-és 2023 között.

    2020-as résztvevők közül mindenki helyet kap majd az új ciklusban is, név szerint: ART Grand Prix, Campos Racing, Carlin, Charouz Racing System, DAMS, Hitech Grand Prix, HWA Racelab, MP Motorsport, PREMA Racing, Trident és UNI Virtuosi.

    Ahogy korábban is jelezték, az autó nem változik majd, az előző – 2018-2020-as – Dallarát használják majd.

    „A következő hároméves szakaszban szeretnénk megerősíteni a bizalmunkat azokban a csapatokban, akik eddig is velünk voltak.” – nyilatkozta Bruno Michel, a széria igazgatója.

    „Nagy ellenálló képességről és professzionalizmusról tettek tanúbizonyságot ezekben a nehéz időkben. Nagyszerű munkát végeznek, és bíztak bennünk, hogy biztosítani tudjuk azt, ami a versenyzéshez szükséges.”

    „Együtt vészeltünk át egy kihívásokkal teli időszakot, és együtt fogunk tovább dolgozni azon, hogy fenntartsuk a bajnokság magas szintjét. Ahogy jelenleg is mi vonzzuk a legjobb és legérdekesebb fiatal pilótákat.”

    A 22 fős, Formula 2-es mezőnyből kettő ülés már elkelt, a Premánál az F3-as bajnok, Oscar Piastri vezethet majd, a Campos pedig a visszatérő Ralph Boschungra bízza egyik autóját.

  • Íme az új, hivatalos F2-es és F3-as háromversenyes formátum!

    Íme az új, hivatalos F2-es és F3-as háromversenyes formátum!

    2021-tól új formátumok vezet majd be a Forma-1 két nevelőszériája, az F2 és az F3. Eddig annyit hoztak nyilvánosságra, hogy három versenyes hétvégék lesznek.

    Most azonban már a részletes ütemtervet is a publikum elé tárták. Mivel a két sorozat nem szerepel majd ugyanazokon a pályákon, így a hétvége folyamán felszabadult az idő egy harmadik versenyhez.

    Két sprintfutam lesz szombaton, míg a főverseny vasárnap kerül majd megrendezésre. A szabadedzés továbbra is 45, míg az időmérő 30 perces lesz.

    A sprintfutam továbbra is 120 km-es (vagy 45 perces), a főfutam pedig 170 km-es (vagy egyórás) hosszúságú lesz.

    A lebonyolításban a fő változást a rajtfelállás jelenti. Míg eddig a szombati hosszabb verseny eredményéből alakult ki a sprint rajtsorrendje, addig a kvalifikáció első tíz helyezettjét megfordítva kapjuk majd a felállást. Legalábbis az első futamra.

    A másodikon ugyanúgy az első tíz pilótát fordítják meg, de az első verseny végeredményéből. A vasárnapi főfutamon pedig „szimplán” az időmérőn elért helyezés jelenti majd a sorrendet.

    Az F3-ban annyi a különbség, hogy mindhárom verseny hossza 40 perces lesz, és – a nagyobb mezőny miatt – az első 12 sorrendjét fordítják meg a rajtrács kialakításakor.

    A helyezésekért, a pole-ért és a leggyorsabb körért kapott pontok mennyisége nem változik, de a plusz verseny megnöveli az egy hétvégén szerezhető pontok számát.

    A megnövekedett versenytáv miatt mindenki egy szettel több gumit használhat majd egy hétvégén. Míg F3-nál egy keverék van, addig az F2-ben kettő, ők a kötelezően a keményebb verzióból kapnak még egyet.

    A versenyhétvége programja:

    F2 F3 Rajtrács
    Péntek
    Szabadedzés 45 perc
    Időmérő 30 perc
    Szombat
    1. sprint verseny 120 km/45 perc 40 perc Időmérő fordított*
    2. sprint verseny 120 km/45 perc 40 perc
    1. futam eredménye fordított*
    Vasárnap
    Főverseny 170 km/60 perc 40 perc Időmérő alapján

    *az F2-nél az első 10, az F3-nál az első 12 versenyzőt fordítják meg

  • Steiner Laudához hasonlította új pilótáját, Nikita Mazepint

    Steiner Laudához hasonlította új pilótáját, Nikita Mazepint

    A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner Niki Lauda nevét emlegette Nikita Mazepin bejelentését követően, mondván, ő is pénzzel került be a Forma-1-be.

    December 1-jén került nyilvánosságra a szinte száz százalékig nyilvánvaló tény, hogy Nikita Mazepin fogja vezetni a Haas egyik autóját 2021-ben.

    A gazdag családból származó orosz, bár még nem ült autóba, közel áll ahhoz, hogy ráaggassák a „fizetős pilóta” státuszát.

    „Sokan pénzügyi támogatás nélkül jutnak el az F1-be. Sok olyan pilóta is van, akik egy szponzornak köszönhetik, hogy itt vannak.” – emelte ki Steiner.

    „A legismertebb talán az Checo (Sergio Pérez). Először mindenki azt ondta, ő csak egy fizetős pilóta, de nézzék meg most! Ismét a dobogón végzett, és nagyon jól végzi a munkáját.”

    „George Russell szerintem az egyik legjobb pilóta, de a Mercedes segítsége nélkül ő sem lenne sehol. Rengeteg van belőlük. Lance Stroll, ő is volt már dobogón. Ha jól szerepelnek a Formula 2-ben, és szponzoruk is van, az a tökéletes megoldás”

    Steiner távoli példát hozott azzal kapcsolatban, hogy a pénz érkezése egy drága sport esetében nem mindig rossz dolog.

    „Amikor Nikivel beszéltem még régen, azt mondta „Én egy banknak köszönhetően kerültem az F1-be, akik szponzoráltak engem, így tudtam venni egy ülést.” Talán a BRM volt, és aztán háromszoros bajnok lett.”

    Leendő csapatfőnöke rögtön megvédte Mazepint, szerinte F2-es eredményei járultak hozzá ahhoz, hogy megkaphassa az ülést.

    „Egész évben követtem, mit csinált. Nehezen indult neki a szezon, de ha az nincs, a bajnoki címért küzdene. Én ezt látom, semmi többet. Az eredmények mindig beszélnek.” – hangsúlyozta az osztrák.

    Mazepin, amikor megkérdezték, mi a véleménye a hasonló háttérrel rendelkező Lance Strollról és Nicholas Latifiről, nyersen felelt:

    „Mi lenne velük? Nagyon jó pilótákról van szó, akik nagyszerű eredményeket értem el a karrierjük során.”

    Mazepin jelenleg harmadik az F2-ben, egy fordulóval a bajnokság vége előtt, és matematikailag még esélyes a címre.

  • Piastri Schumacher vagy Shwartzman helyét veheti majd át a Premánál

    Piastri Schumacher vagy Shwartzman helyét veheti majd át a Premánál

    Mick Schumachernek vagy Robert Shwartzmannak át kell adnia majd a helyét az FIA Formula 3-as bajnok Oscar Piastrinak. Az ausztrál fiatal ugyanis az FIA Formula 3 megnyerést követően fel fog lépni a Formula 2-be, ahol szintén a Prema csapatát fogja erősíteni.

    A Mark Webber által protezsált Piastri még Mugelloban biztosította be bajnoki címét az FIA Formula 3-ban két nagy riválisával Theo Pourchaire-rel és Logan Sargeanttel szemben.

    Az ausztrál pilóta annál a Premánál versenyzett, akik a Formula 2-ben is jó eséllyel pályázik a bajnoki címre a csapatok bajnokságában. Schumacher ugyanis vezeti a bajnokságot, Shwartzman pedig a negyedik helyen áll az összetettben, amivel magabiztosan vezetik a csapatbajnokságot az UNI Virtuosi előtt.

    Azonban Piastri bejelentése azt jelenti, hogy valamelyik premás pilótának át kell adnia a helyét a fiatal ausztrál számára. A német és az orosz pilóta is versenyben van a Haas megmaradt üléséért, ugyanis ma reggel az amerikai istálló bejelentette, hogy a szintén Formula 2-ben versenyző Nikita Mazepin lesz az egyik pilótájuk 2021-ben.

     

  • Ilott biztosan nem a Forma-1-ben fog versenyezni jövőre

    Ilott biztosan nem a Forma-1-ben fog versenyezni jövőre

    A Formula 2-ben bajnokesélyes Callum Ilott bejelentette, hogy 2021-ben biztosan nem a Forma-1-ben fog versenyezni. A brit pilóta a Haas két szabad üléséért folytatott harcban maradt alul a többi potenciális esélyessel szemben.

    A 22 éves brit fiatalember a Ferrari pilótaakadémiájának oszlopos tagja és jelen pillanatban a második helyen áll a Formula 2 egyéni pontversenyében 14 ponttal lemaradva az éllovas Mick Schumacher mögött két futammal a bajnokság vége előtt.

    Ilott már az Eifel Nagydíjon vezethette volna a Haas egyik autóját a pénteki első szabadedzésen, azonban a rossz időjárási körülmények miatt senki nem tudott a pályára gurulni, így a fiatal brit pilóta és Mick Schumacher bemutatkozása is elmaradt.

    Mivel Ilott német riválisa lesz nagy valószínűséggel a Haas egyik versenyzője 2021-ben, a brit pilóta a hétfői nap bejelentette, hogy nem lesz ott a Forma-1 2021-es rajtrácsán.

    „Itt az ideje, hogy bejelentsem azt, hogy nem a Forma-1-ben fogok a versenyezni a következő szezonban,” – írta Ilott a közösségi média felületén.

    „Nyilvánvalóan ezzel a hírrel már tisztában vagyok egy pár hete. Természetesen csalódott vagyok, azonban nagyon keményen fogok dolgozni ezek után is és majd elválik, hogy 2022-ben lesz-e lehetőségem bemutatkozni az F1-ben. Egyébként is, van egy bajnokság, amit meg szeretnék nyerni.”

    Ilott bejelentése arra enged következtetni minket, hogy a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia lehet az egyetlen olyan Ferrari junior, aki 2021-ben felléphet a Forma-1-be. A másik nagy esélyes Robert Shwartzman hiába harmadik az összetettben, valószínűleg az orosz még legalább egy évig maradni fog a Forma-1 előszobájában.

  • Shwartzman rajt-cél győzelmet aratott, Ilott óriásit hibázott

    Shwartzman rajt-cél győzelmet aratott, Ilott óriásit hibázott

    Az F2-esek Bahreini hétvégéjének vasárnap délelőtti sprintfutamát Robert Shwartzman kezdhette meg az élről, mellőle Marcus Armstrong rajtolhatott.

    Shwartzman jól indult, megtartotta az első helyét. Yuki Tsunoda kezdte nagy lendülettel a versenyt, a harmadik helyről rajtoló japán egyből elment Armstrong mellett, ám kicsit összeértek az egyes kanyarban, mert az új-zélandi első szárnya hozzáért a japán jobb hátsójához, aki emiatt defektet kapott, és jöhetett a boxba.

    Mazepin ismét beragadt, de a negyedik helyről összességében csak egy pozíciót vesztett Tsunonda korai „kiesése” miatt. A harmadik kör elejétől kezdve pedig az orosz öldöklő csatát kezdett vívni Schumacherrel, amiből végül ő jött ki győztesen, így feljött negyediknek, Daruvala mögé, de nem kellett neki sok idő, mire az indiait is megelőzte.

    Ilott rajtja átlagosan sikerült, maradt ott, ahonnan kezdett, vagyis a 7. helyen. A tegnapi győztes Drugovich jelentősen hátraesett, a 13. helyig. Aitken és Zhou rajtja viszont jól sikerült, előbbi 6-nak, utóbbi 8-nak jött föl.

    A hatodik körben az idei F3-as ezüstérmes, debütáló F2-es hétvégéjén részt vevő Theo Pourchaire parkolt le a pálya szélén műszaki hiba miatt, így jöhetett a pályára a biztonsági autó. Ezt többen kihasználták, mármint abban az értelemben, hogy kiálltak a boxba frissebb abroncsokért. Így tett például Aitken és Deletraz is.

    Az újraindításnál Mazepin egyből megtámadta a második Armstrongot, Ilott pedig Schumachert üldözte az ötödik helyért. Fél kör sem kellett, már jött a dráma: Ilott elfékezte a 9-10-es kanyart, és felöklelte a Schumacher előtt elforduló Daruvalát! Az indait ezzel elütötte egy újabb jó eredménytől, a saját bajnoki esélyeinek pedig szintén nem tett túl jót. Bejött a virtuális biztonsági autó, ezalatt Ilott kijött első szárny cserére, de így is a 17. helyre esett vissza. Később pedig büntetést is kapott az esetért, boxutca áthajtásost. A kavarodásból Pedro Piquet jött ki jól, egészen a negyedik helyig zárkózott fel.

    Az élen ezek után folytatódott Mazepin és Armstrong csatája, de utóbbi célegyenes végi hibája miatt az orosz elment mellette. Nem lehetett sok nyugta, mert feltűnt mögötte Piquet, aki bő egy kör alatt szintén maga mögé utasította.

    A 15. körben Zhou szánta el magát egy támadásra Mick Schumacher ellen, és sikerült is neki az előzés az 5. helyért. Lundgaard is megérkezett Schumacherre, ám neki már nem sikerült az előzés, sokkal inkább hátrafele kezdett el figyelni, hiszen Drugovich támadta keményen.

    Deletraz a már említett kerékcseréje miatt a verseny végére nagyon begyorsult, sorra előzte a riválisokat, Drugovich-tól kezdve, Schumacheren át egészen Armstrongig. Ezzel egészen a negyedik helyig jött fel, csapattársa mögé, aki éppen ekkor került komoly bajba. Az első dobogójáért hajtó, harmadik helyen álló Piquet technikai probléma miatt lelassult, és félre kellett állnia, az utolsó előtti körben.

    De még mindig nem volt vége a versenynek, ugyanis az utolsó körben Christian Lundgaardnak is sikerült elmennie Schumacher mellett, így megszerezte a 6. helyet.

    Robert Shwartzman tehát rajt-cél győzelmet aratott honfitársa, Mazepin előtt. Deletraz a 16. helyről lett harmadik, Armstrong jött be negyediknek, Zhou pedig ötödiknek. A már említett Schumacher-Lundgaard páros lett a hatodik és hetedik, míg az utolsó pont Drugovich-é lett.

    Ilott már nyilván nem tudott visszakapaszkodni a pontszerzők köze, viszont nagy szerencséje, hogy Schumacher a hetedik helyével mindössze két pontot szerzett, így 14 egységre növelte csak az előnyét.

  • Drugovich nyerte a bahreini főfutamot, Ilott közeledett Schumacherre

    Drugovich nyerte a bahreini főfutamot, Ilott közeledett Schumacherre

    Bő két hónap szünetet követően folytatódott a Formula 2 Bahreinben, az utolsó két versenyhétvégével. A szombat délelőtti főfutam rajtját Callum Ilott várta az élről, míg legfőbb bajnoki riválisa, Mick Schumacher mindössze 10. lett az időmérőn. A brit a pole pozícióért kapott négy pontjával máris közelebb került az éllovas némethez, 18 pontra faragta hátrányát.

    Ami a többi versenyzőt illette a bajnokság legjobb hat helyezettje közül: Mazepin a 7., Lundgaard a 9., Shwartzman a 14., míg Tsunoda a 22. helyre kvalifikált.

    Ilott rajtja nem sikerült a legjobban, Drugovich átvette tőle az első helyet. A harmadik helyről kezdő Ticktum nagyon beragadt, a nyolcadik helyre esett vissza. Mick Schumacher nagy rajtjával rögtön az ötödik helyen fordult, majd Zhou-t is azonnal megtámadta. A kínaival kicsit összeért, akinek az első szárnya bánta, jöhetett is a boxba az első kör végén. Schumacher eközben folytatta a támadást, már a harmadik helyért csatázott Armstronggal, hosszú kanyarokon keresztül autóztak egymás mellett, de az új-zélandi megtartotta a pozíciót.

    Az 5-6. körre az első négyes szépen összejött, Schumacherig bezárólag 2-3 másodpercen belül voltak. Armstrong kapcsolt rá igazán, a 8. kör elején elment Ilott mellett, így fellépett másodiknak. A hátsó gumikkal szenvedő brit újabb helyet vesztett, Schumacher is megelőzte a következő kör elején. A német bajnokaspiráns még egy pozíciót javított, ugyanúgy ebben a körben, a hibázó Armstrong mellett ment el, ezzel már a második helyen állt.

    Ahogy átléptük a 10. kört, már szinte mindenki a jelentős gumikopásra panaszkodott. A 13. körben jöttek is többen a boxba, például Ilott vagy Ticktum is. Utóbbi esetében az a meglepő, hogy ő a kemény keverékű gumikat cserélte le, már akkor. Ilott a kicsivel korábban cserélő Shwartzman elé jött be, de Zhou még éppen elment mellette, ám a kínait is gyorsan megelőzte.

    Drugovich egy nagyszerű első etapot zárt le a 16. körben végrehajtott kerékcserével, és Ilott elé tért vissza. Nem sokáig örülhetett viszont a brazil, kétszer is nagyon komolyan elfékezte az új gumijait, második hibája után pedig Ilott el is tudott mellette menni.

    Schumacher a 19. körig várt kerékcseréjével, és Yuki Tsunoda is ekkor állt ki, így ekkorra mindenki járt már a boxban legalább egyszer. A német csapattársa, Shwartzman mögé tért vissza, a hatodik helyre. Eközben Drugovich-nak sikerült visszavennie a vezetést Ilott-tól. Shwartzman viszont egy körig sem tudta tartani új gumikon közeledő csapattársát, Schumacher a célegyenes végén megelőzte őt. Két körrel később már Armstrong volt soron, őt is kikerülte. Szűk tíz körrel a vége előtt a negyedik helyet állt a német, bő 10 másodpercre a második Ilott mögött.

    Schumacher lendülete viszont szép lassan elfogyni látszott, a nap meglepetésembere, a harmadik helyen álló Jehan Daruvala mögé csak a 29. körben ért oda igazán. Az indiai azonban parádés védekezést mutatott be, a német nem tudott elmenni mellette.

    A győzelmet Felipe Drugovich húzta be, Callum Ilott befutott másodiknak. Daruvala tehát megtartotta a dobogó legalsó fokát jelentő pozíciót, Schumachernek meg kellett elégednie a negyedik hellyel.

    Armstrong a végére nagyon visszaesett, mint ahogy Shwartzman is, Mazepin lett az ötödik. És aki elképesztőt ment, az Tsunoda, ő állt ki legkésőbb ugye, és a friss közepeseken aki csak az útjába állt, azt kikerülte. Ezzel az utolsó helyről rajtolva a hatodik helyet szerezte meg!

    A már említett Armstrong és Shwartzmann páros végül a 7-8. helyen futott be, így holnap övék lesz az első sor, csak fordított sorrendben.  Ticktum és Aitken értek be még a pontszerző, 9-10. helyen.

    A bajnoki pontversenyben Ilott ezzel a dobogójával 6 pontot hozott Schumacheren, így 12 egység már csak a hátránya.