Kategória: Formula 2

  • Beckmann és Samaia alkotják a Charouz idei párosát

    Beckmann és Samaia alkotják a Charouz idei párosát

    A cseh csapat is bejelentette F2-es pilótafelállását, ezzel már csak három hely kiadó a mezőnyében. A Charouz egy újonc és a tavalyi teljes szezont futók közül leghátrébb végző pilóta mellett döntött.

    David Beckmann az F3-ból fog feljebb lépni, miután két győzelemmel és hat dobogóval a bajnokság hatodik helyén zárt. A német ezzel csatlakozik a Piastri-Pourchaire-Lawson-Zendeli-Nannini-Deledda hatoshoz, akik szintén eggyel jelesebb kategóriában folytatják majd.

    „Nagyon örülök, hogy az F2-ben folytathatom, miután fejlődtem a Formula 3-ban. Izgalmas, hogy egy új autó és kihívás áll előttem, mint amikor az F4-ből az F3-ra váltottam.”

    A német – hasonlóan leendő csapattársához – már tavaly, az év végi bahreini teszten körözhetett a csapat színeiben.

    Guilherme Samaia ezzel szemben egy elég csendes F2-es szezon után a Campostól érkezik majd.

    „Rendkívül boldogan csatlakozom a Charouz Racing Systemhez 2021-ben. Nagyszerű lehetőséget adtak tavaly év végén az új kezdetre és megmutattuk, mire vagyunk képesek a pályán. A csapat egészen belelkesített az erős teszttel.”

    A csapatfőnök, Antonín Charouz üdvözölte a pilótákat, és kiemelte az eddigi közös munka előnyt jelent majd az új szezonban.

    # Versenyző Csapat Akadémia
    1 ?? Robert Shwartzman
    ?? Prema
    Ferrari
    2 ?? Oscar Piastri Alpine
    3 ?? Guanyu Zhou
    ?? UNI-Virtuosi
    Alpine
    4 ?? Felipe Drugovich
    5 ?? Dan Ticktum
    ?? Carlin
    Williams
    6 ?? Jehan Daruvala Red Bull
    7 ?? Liam Lawson
    ?? Hitech
    Red Bull
    8 ?? Jüri Vips Red Bull
    9 ?? Christian Lundgaard
    ?? ART
    Alpine
    10 ?? Théo Pourchaire Alfa Romeo
    11 ?? Lirim Zendeli
    ?? MP
    12
    14 ?? David Beckmann
    ?? Charouz
    15 ?? Guilherme Samaia
    16 ?? Roy Nissany
    ?? DAMS
    Williams
    17 ?? Marcus Armstrong Ferrari
    18 ?? Gianluca Petecof
    ?? Campos
    19 ?? Ralph Boschung
    20 ?? Matteo Nannini
    ?? HWA
    21 ?? Alessio Deledda
    22
    ?? Trident
    23

     

  • A britek szerint az ausztrál Piastri lehet majd az új Norris, vagy Ricciardo

    A britek szerint az ausztrál Piastri lehet majd az új Norris, vagy Ricciardo

    Ha nem is a McLarennél, de a rajongók szemében mindenképp Piastri lehet az új kedvenc.

    A McLaren versenyzőpárosát idén a brit Lando Norris és az ausztrál Daniel Ricciardo alkotják.

    A humoros páros azonban jobban teszi, ha odafigyel a következő generációra, többek között Piastrira. A 19 éves ausztrál tavaly megnyerte az F3-as bajnokságot, idén az F2-ben folytatja pályafutását a Prema színeiben, és mindemellett Mark Webber támogatását is élvezi. Amennyiben az F2-ben is jól szerepel majd, mindenképp esélye lehet majd egy F1-es ülésre. Kérdés, hogy melyik csapatnál? Jelenleg mindenesetre a Renault akadémiájának tagja, ami valójában jelenleg Alpine Academy.

    Ezen kívül hasonlóan jó humorral bír, mint Norris, vagy Ricciardo, bár ő Instagram helyett elsősorban Twitteren sziporkázik.

    Lando Norris, Daniel Ricciardo, McLaren
    Daniel Ricciardo, Lando Norris és a McLaren 2021-es autója  |  Fotó: McLaren

    Piastri szerint pedig szükség is van a humorra a sportban.

    „Azt gondolom, hogy a saját közösségi oldalaimon azt mutatom, amilyen vagyok. A legtöbb tweetem (Twitter bejegyzés – a szerk.) akkor születik, mikor valami viccesen balul sül el” – mondta Piastri a SunSportnak. „Mókás ezeket leírni, emellett pedig a saját józan eszembre igyekszem hallgatni, nincs értelme beleveszni a negatív dolgokba.”

    „De persze ha ez pozitív fordulatot hoz és 5000 lájkot eredményez Twitteren, vagy ilyesmi, az mindig pozitív.”

    „Azt hiszem, mindannyian tudjuk, hogy Lando (Norris) nagyon mókás karakter, nagyon kedves és vicces.”

    „Azt hiszem ő mondta, hogy talán egy kicsit komolyabbnak kellene lennie, de az F1-ben biztosan nem árt az, ha vannak ilyen személyiségek a mezőnyben. A rahongók biztosan ezért is kedvelnek egyes versenyzőket.”

    „Daniel Ricciardo is tökélete példa, az F1 valószínűleg kevésbé lenne vidám és mosolygós hely nélküle, szóval ez mindenképpen jó dolog.”

  • Biztosított a Campos Racing motorsportos jövője

    Biztosított a Campos Racing motorsportos jövője

    Az alapító, Adrian Campos halála után a csapat közleményben tudatta, hogy a tragédia ellenére nincs veszélyben a csapat jövője.

    A korábbi spanyol Forma-1-es pilóta és csapat alapító januárban hunyt el, aki a 90-es években alapította meg a róla elnevezett csapatot, ami azóta is meghatározó szereplője a különböző autosportos kategóriáknak.

    Napjainkban a Forma-1 betét sorozataiban, az F2-ben és az F3-ban is résztvevő a Campos Racing. Campos váratlan halála aggodalmakat szűnt a jövő kapcsán, de a fia Adrian Campos Jr. egy közleményben nyugtatott meg mindenkit.

    „Ezúton szeretném ezzel a levéllel kifejezni a hálámat a családom és a Campos Racing nevében a sok részvétnyilvánításért, édesapám Adrian Campos Suner halála óta számtalan telefonhívás, levél és üzenet is érkezett hozzánk, amik nagyon meghatottak minket. Tisztában voltunk azzal az elismeréssel és szeretettel, amit a motorsport család érzett iránta, de ezek most meghaladták a számításainkat.”

    „Évek óta Adrian Campos Suner azon dolgozott, hogy mindent megfelelően előkészítsen a generáció váltáshoz, ebben pedig mindig kulcsfontosságú emberek segítettek apámnak. A Campos Racingnél megalapozott és kellően áttekinthető szervezeti struktúránk van.[…] A Campos Racing jövője tehát biztosított. Adiran Campos Suner kiemelkedően tudta összekovácsolni a csapatot, ahol mindenki összetartó lett és sajátjuknak érezték a vállalatot.[…]”

    „Sokkal motiváltabban, egységesebben és izgatottabban tekintünk a jövőbe. Hűek maradunk a filozófiánkhoz, miszerint lehetőséget és támogatást adunk fiatal versenyzőknek a versenyzéshez. A mi felelősségünk, hogy tovább vigyük ezt.”

  • 15-20 évig csak Guanyu Zhou lehet Kína minden reménye

    15-20 évig csak Guanyu Zhou lehet Kína minden reménye

    Az F2-ben versenyző Guanyu Zhou lehet Kína egyetlen esélye az elkövetkező 15-20 évben arra, hogy az országot egy versenyző képviselje a Forma-1-ben. Véli az Alpine versenyzőakadémiájának igazgatója, Mia Sharizman.

    Zhou 2019 óta van az Alpine, illetve Renault kötelékében, tavaly a Renault F1 Team tesztpilótája is volt. Korábban a Ferrari akadémiájának volt a tagja.

    F2-ben idén harmadik szezonját tölti majd, korábban a hetedik és hatodik helyen zárt a bajnokságban.

    Sharizman szerint Zhu lehet Kína számára az a „generációnként egy”, akinek esélye lehet a Forma-1-es szereplésre. Ráadásul első kínaiként.

    „Különösen Zhou esetében, három évvel ezelőtt kezdtük a projektet azzal a céllal, hogy (készen álljon az F1-re) hároméves akadémiai programjának végére” – mondta Sharizman a Motorsport.comnak. „Ez mindig is egy ‘egy a generációból’ projekt volt, különösen a Kínából érkező Zhou számára.

    „Nem láthatunk majd más kínai versenyzőt az elkövetkező 15-20 évben, sem Formula 3-ban, sem Formula 4–ben, vagy Formula 2-ben.”

    „Ez olyasmi, ami mellett a csapat – a Renault Group és az Alpine F1 Team is – elkötelezett, hogy a jövőben ez megtörténjen.”

    Ezidáig Ma Qinghua volt az a kínai versenyző, aki legközelebb járt az F1-es szerepléshez, de csak szabadedzéses bemutatkozásig jutott a HRT csapattal.

    Most Kína Zhou-ban bízik

    „Ha meg tudom szerezni a bajnoki címet (F2-ben), akkor meg lesz a lehetőségem arra, hogy F1-es pilóta legyek, és készen állok arra, hogy F1-es autót vezessek” – mondta Zhou.

    „A kulcs mindenképpen az, hogy harcban legyek a címért, de ha nem, akkor is az első három helyezett között kell lennem. Korábban láttuk, hogy azok a pilóták, akik a Formula 2-es bajnokságban az első három helyen végeztek, a következő évben az F1-be kerültek.”

    Noha volt ellenpélda is… Ott van például Nyck de Vries esete, aki 2019-ben F2-es bajnok lett, mégsem lett belőle F1-es versenyző, végül a Formula E-ben kapott lehetőséget.

    „Ez egy magas színvonalú bajnokság, hogy az ember megmutassa a benne rejlő potenciált és ha képes erre, akkor szerintem van esély előrébb lépni” – mondta Zhou.

  • Russell és Leclerc inspirálja a tavalyi F3-as bajnokot

    Russell és Leclerc inspirálja a tavalyi F3-as bajnokot

    A Formula 3 tavalyi bajnokaként Oscar Piastri abban bízik, hogy hasonló utat fog bejárni, mint Charles Leclerc vagy George Russell.

    Ezzel egész pontosan arra gondolt, hogy F3-as (vagy Russellék esetében GP3-as) bajnokként érkezve a szeretné azonnal megnyerni az F2-t, hogy ezután nagyobb eséllyel felléphessen az F1-be.

    A 19 éves ausztrál az Alpine akadémiájának tagja, a Formula 2-ben pedig a Prema színeiben versenyez majd.

    „Az eredeti tervünk az volt, hogy két szezont teljesítek az F3-ban, de végül nem ez valósult meg” – utalt győzelmére. „Tudom, hogy Charles és George megcsinálták a GP3-at, majd az F2-t, utána pedig felléptek az F1-be. Szóval szeretném azt hinni, hogy remélhetőleg bejárhatom én is ezt az utat, ha megnyerem az F2-es bajnoki címet. Viszont csak a Formula 2-re koncentrálok, és ha összejönnek a továbbiak, az csak bónusz.”

    Piastri Mick Schumacher helyére érkezett a Premához, Robert Shwartzman pedig marad a csapatnál. A Haas 2021-es üléséért is versenyben lévő orosz kemény dió lesz, ezzel tisztában van Piastri.

    „Nem állítottam fel konkrét célokat” – folytatta az ausztrál. „Nyilván nagyon erős csapattársam van Robert Shwartzman személyében, arra számítok, hogy a bajnoki címért fog harcolni. Ha meccsben leszek vele, vagy többször győzöm le, mint ő engem, akkor nagyon jó helyen leszek a bajnokságban. Nyilván szeretnék szerezni pole pozíciót és győzelmet. Tavaly nyertem futamot, de pole-om nem volt, szóval az jó lenne, de semmi különös nincs ezzel kapcsolatban.”

  • Zhou magabiztos, hogy megkapja a Forma-1-es lehetőséget

    Zhou magabiztos, hogy megkapja a Forma-1-es lehetőséget

    Guanyu Zhou abban bízik, hogy ha továbbra is jól teljesít az F2-ben, megkapja a Forma-1-es esélyt.

    A kínai pilóta tavaly futotta második Formula 2-es évadját, összetettben a hatodik lett és megszerezte első győzelmét is. Idén is itt folytatja, marad az UNI-Virtuosi csapatnál. Célja megszerezni a Forma-1-hez kellő szuperlicensz pontokat – ehhez az első hatban kell lennie –, mert biztos benne, hogy ha teljesít, jönni fog a lehetőség.

    „Először is meg kell szereznem a kellő szuperlicenszpontokat, szóval egyértelműen ez az egyik célom idénre a cím megszerzése mellett” – válaszolta a The Race idei évadra vonatkozó kérdésére. „Ha ez egyszer megvan, meglátom, melyik ajtó nyílik ki előttem. Elég magabiztos vagyok, hogy egy jó szezon esetén, melyben megmutatom, mi rejlik bennem, remek esélyem lesz. Mindenkinek meg akarom mutatni, hogy elérhető vagyok, és vagyok elég jó, hogy feljebb lépjek.”

    Ha sikerrel jár, Zhou lehet az első kínai pilóta a Forma-1-ben. Ehhez többek között Christian Lundgaard ellen kell megküzdenie, aki csapattársa az Alpine akadémián, tehát kettejük csatájára érdemes lehet odafigyelni. Nyilvánvalóan a dánnak sem lehet más a célja, mint a királykategória, ráadásul ő úgy gondolja, az idei év az utolsó esélye.

  • Lundgaard: Az idei év az utolsó esélyem a Forma-1-re

    Lundgaard: Az idei év az utolsó esélyem a Forma-1-re

    Miután az Alpine bejelentette, hol folytatják juniorjai 2021-ben, kiderült, hogy Christian Lundgaard marad a Formula 2-es ART csapatánál.

    A 19 éves versenyző második szezonjára készül az F1 előszobájában, de most úgy látja, ez az utolsó esélye fellépni a királykategóriába.

    „Izgalmas, hogy ugyanabban a kategóriában fogok vezetni zsinórban két éven át, ez az első ilyen alkalom a karrieremben” – kezdte a BT-nek adott nyilatkozatát a dánok reménysége. „2020 egy hullámvasút volt, szóval idén mindent optimalizálnunk kell, még ott is pontokat kell gyűjtenünk, ahol nem vagyunk versenyképesek. Számomra 2021 egy kulcsfontosságú szezon lesz a Forma-1-es jövőm szempontjából.”

    „Ez lesz a második évem a Formula 2-ben, és hogy kapjak egy harmadik esélyt is, ahhoz apukámnak gazdagnak kellene lennie, de nem az” – folytatta mosolyogva. „Tudom, mi jöhet, ha elég jól teljesítek idén. De egyáltalán nem fog jönni, ha nem leszek elég jó.”

  • Bejelentette felállását 2021-re az Alpine akadémiája is

    Bejelentette felállását 2021-re az Alpine akadémiája is

    Az Alpine – szintén átnevezett – nevelőprogramja is hírt adott pilótái sorsáról, ami a 2021-es évet illeti.

    Az F3-as bajnok, Oscar Piastri már előző év végén leszerződött a Prema F2-es csapatához, most már azonban biztosan nem ő lesz a franciák egyetlen versenyzője az F1 előszobájában.

    Guanyu Zhou friss F2-es győztesként marad az UNI-Virtuosinál. Tavaly második szezonjában, a Szocsi sprintfutamon ért elsőként célba, ezzel pedig első kínai lett, aki nemzetközi formaautós versenyt nyert.

    Christian Lundgaard eggyel Zhou mögött hetedikként zárta a 2020-es bajnokságot, két győzelemmel. Ő is szintén nem vált csapatot, és az ART színeiben folytatja majd.

    Mia Sharizman, az akadémia vezetője így értékelt:

    „Zhou harmadik évét kezdi majd meg az F2-ben. Stabilabb, következetes versenyzést várunk tőle. Tavaly nagy áttörést ért el futamgyőzelmével, most itt az ideje, hogy a bajnokságért induljon.”

    „Christian a leghosszabb ideje van nálunk, ez lesz az ötödik éve velünk. Csak 15 éves volt, amikor felvettük. Nem volt baja az F3 és F2 közötti különbséggel, Mugellóban, Silverstone-ben és a Red Bull Ringen pedig már látszott, jó teljesítményre képes.”

    „Ez fontos év lesz számára, most először kezdi a szezont ugyanabban a kategóriában. A tapasztalat és a kiegyensúlyozottság olyan helyzetbe, mint Zhou-t, hogy a legmagasabb érdemekért küzdjön.”

    Az Alpine az F3-ba két újonc pilótát helyez ebben az évben, a brazil Caio Collet és a francia Victor Martins a tavalyi Formula Renault Európa-kupa első két helyezettjei voltak, most az MP Motorsportnál bizonyíthatnak majd.

  • Néhai csapatfőnök utolsó kívánságára kap F2-es ülést a Ferrari ex-juniorja

    Néhai csapatfőnök utolsó kívánságára kap F2-es ülést a Ferrari ex-juniorja

    A tavalyi Formula Regionális Európa-bajnok, Gianluca Petecof az F2-be lép át, ott pedig a Campost erősíti majd.

    A brazil tavaly még a Ferrari akadémiáját erősítette, az idei F3 mezőnyét erősítő Arthur Leclerc-t és Oliver Rasmussent győzte le a bajnoki címért.

    Gianluca Petecof, Ferrari Driver Academy, Formula Regional European Championship
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Petecof múlt hónapban jelentette be távozását a Ferrari kötelékéből, most úgy tűnik, még így is van elég támogatottsága ahhoz, hogy tovább folytassa a versenyzést. Ráadásul nem is akármilyen ajánlólevéllel érkezett:

    „Nagy megtiszteltetés, hogy Adrián (Campos) egyik utolsó kívánsága az volt, hogy én vezessem az egyik autót. Ez egészen különleges módon motivál, jobban, mint előtte.”

    A néhai alapító fia, Adrián Campos Jr. így üdvözölte új pilótáját:

    „Az egész csapat nevében mondhatom, nagyon izgatottak vagyunk, hogy egy ilyen profi és sikerre éhes pilótával lesz teljes az F2-es felállásunk, mint Gianluca.”

    „Nagy lépés lesz ez számára, és munka áll még előttünk, de nem szabad elfelejtenünk, hogy egy bajnokról beszélhetünk. Bízunk benne, hogy ő és Ralph (Boschung) jó eredményeket szállítanak majd 2021-ben.”

    „Ez egy olyan szerződés, amit apámnak nem volt lehetősége befejezni, de keményen dolgoztunk azért, hogy ez megvalósulhasson.”

    Versenyző Akadémia F2-es csapat
    ?? Oscar Piastri Renault
    ?? Prema
    ?? Robert Shwartzman Ferrari
    ?? Felipe Drugovich ?? UNI-Virtuosi
    ?? Jehan Daruvala Red Bull
    ?? Carlin
    ?? Dan Ticktum Williams?
    ?? Liam Lawson Red Bull
    ?? Hitech
    ?? Jüri Vips Red Bull
    ?? Théo Pourchaire Alfa Romeo ?? ART
    ?? Lirim Zendeli ?? MP
    ?? Marcus Armstrong Ferrari
    ?? DAMS
    ?? Roy Nissany Williams
    ?? Ralph Boschung
    ?? Campos
    ?? Gianluca Petecof
    ?? Matteo Nannini
    ?? HWA
    ?? Alessio Deledda
  • Nissany Armstrong csapattársa lesz idén a DAMS csapatánál

    Nissany Armstrong csapattársa lesz idén a DAMS csapatánál

    A DAMS mindkét pilótája Forma-1-es junior lesz, hiszen egyik autóját a Williams juniorja Roy Nissany, míg a másikat a Ferrari akadémista Marcus Armstrong fogja vezetni.

    Nissany a Trident csapatának színeiben versenyzett tavaly, ahol egy 19. helyet sikerült szereznie összetettben, öt ponttal. Az francia-izraeli pilótának sok F1-es tapasztalata van már a Williamsnek hála.

    A DAMS frissen bejelentett pilótája hivatalos tesztpilótája volt a Williamsnek, így három szabadedzés is jutott neki az év során. Spanyolországban, Olaszországban, illetve Bahreinben vezethette az autót első szabadedzések alkalmával, ugyanakkor az év végi fiatal pilóták tesztjén is ő vezette a brit istálló autóját. Sőt, amikor Russell a koronavírussal küzdő Lewis Hamiltont helyettesíthette, versenyezhetett is a csapat színeiben a Szahíri Nagydíjon.

    „Örülök, hogy egy olyan nagy elismeréssel bíró csapathoz igazolhattam, mint a DAMS. Elképesztő történetük van ezen a szinten, illetve mindig is jó hírnevük volt a Formula 2-ben, szóval izgatottan várom, hogy csatlakozzak hozzájuk.” – mondta Nissany.

    „Sok energiát fektettünk már tavaly is a szezon utáni tesztelésre, így már előrefelé tekintek, és várom, hogy elinduljon a szezon márciusban. Remélhetőleg a mezőny elején harcolhatunk majd. Remélem egy egészen remek út áll előttünk.”

    A két csapattulajdonos Gregorí és Olivier Driot hozzátette: „Nagyon örülünk, hogy üdvözölhetjük Royt a 2021-es szezonra. Volt már lehetőségünk együtt dolgozni vele Bahreinben tavaly a szezon utáni teszten, és meglehetősen elégedettek voltunk a visszajelzéseivel.”