Kategória: Formula 2

  • Vips kész várni a Forma-1-es lehetőségre

    Vips kész várni a Forma-1-es lehetőségre

    Jüri Vips továbbra is magabiztos, hogy előbb vagy utóbb, de úgy is meg fogja kapni a lehetőséget a Forma-1-ben a Red Bulltól Yuki Tsunodához hasonlóan.

    A Formula 2-ben szereplő észt fiatal jelen pillanatban az energiaitalosok junior programjának egyik, ha nem a legjobb versenyzője. Azonban a COVID-19 betett a terveinek, mivel a 2020-as szezont a Super Formulában töltötte volna, azonban a Japánban uralkodó szigorú szabályok ellehetetlenítették őt a sorozatban való aktív részvételtől. Ugyan három versenyhétvégén beugróként dobogós helyet sikerül szereznie a Formula 2-ben, azonban a tavalyi szezon gyakorlatilag eseménytelenül telt a számára.

    Az idei szezonban már teljes szezont fog futni a DAMS csapatával, a Forma-1-es szuperlicenszt is megszerezte és már négy alkalommal is betölthette a Red Bull csapatának tartalékpilótai szerepkörét.

    Vips tündöklésének azonban Tsunoda jó szereplése nem tett jót, mert a japán pilóta így előbb kaphatta meg a Forma-1-es lehetőséget az AlphaTaurinál, mivel már újoncként jól szerepelt a Formula 2-ben és újoncként sikerült az összetett pontverseny harmadik helyén végezni.

    „A tavalyi helyzet megerősített lelkileg, azonban nagyon megviselt az, hogy nem versenyezhettem a Super Formulában,” – vallotta be Vips. „Nyilvánvalóan Yuki egy szenzációs szezont zárt tavaly, így bőven rászolgált az előléptetésére. Ha valami erősebbé tett lelkileg, az pont ez volt.

    „Idén már teljesítenem kell, azonban nem látom annak akadályát, hogy miért nyújtsak jó teljesítményt. Az első hétvégén nagyon balszerencsés voltam, azonban az bátorító volt, hogy a nyers tempón jó volt a többiekhez képest.”

    Vipsnek azonban sok vetélytársa van a Red Bull juniorok között, már a Formula 2-ben is. Az újonc Liam Lawson nagyon bekezdett, ugyanis a három bahreini versenyen egy győzelmet és egy dobogós helyezést is tudott szerezni. Az új-zélandi fiatalon kívül Jehan Daruvala jelenthet veszélyt Vipsre, akinek már a tavalyi F2-es szezonban is voltak villanásai és az idei szezont is erősen sikerült indítania.

  • Versenyfutás Alonso üléséért – bekezdtek az Alpine-juniorok Bahreinben

    Versenyfutás Alonso üléséért – bekezdtek az Alpine-juniorok Bahreinben

    Az Alpine idén három fiatal pilótát is támogat az Formula 2-ben, akikben – bár merőben más helyzetben vannak – egy dolog közös: idén bizonyítaniuk kell.

    Guanyu Zhou, a pénzeszsák?

    A kínai pilóta mögött komoly támogatók állnak, ez tény. Emiatt több lehetőséget kapott az F2-ben, mint a legtöbb pilóta. Ráadásul F1-es csapat támogatásával is bír.

    Ezentúl azonban fel is tud mutatni valamit, nem úgy, mint például korábbi kollégája, a hasonló cipőben járó Sean Gelael. Bár nem rögtön újonc szezonjában ért el áttörést, rendszeresen dobogókat szerzett, tavaly pedig eljutott a futamgyőzelemig is.

    Általában nem jó jel, ha egy versenyző több évre ragad egy szériában. Viszont ennek köszönhetően azonban idén Zhou az egyik legtapasztaltabb versenyzőként állhat rajthoz.

    Ennek megfelelően esélyes az idei bajnoki címre is, az első fordulóban teljesítményével be is jelentette erre az igényét. Bahreinben pole-ból megnyerte a főfutamot, és vezeti is a pontversenyt.

    Christian Lundgaard, a hűséges

    A dán a Renault/Alpine Akadémia legrégebbi tagja. Tavalyi (első teljes) szezonjában két futamgyőzelmet szerzett, de kiegyensúlyozottsága még kívánnivalót hagy maga után, hiszen sokszor nem szerzett pontot.

    Második évében neki is a bajnoki cím a célja, hiszen bizonyítania kell, jobb, nem csak a többi versenyzőnél, hanem „márkatársainál” is. Zhou-tól tavaly 2 és fél pontra volt, az időmérőn pedig pár ezred híján majdnem pole-t szerzett.

    Mindhárom futamon az élmezőnyben autózott, de a főversenyen nem választott jó stratégiát, és begyűjtött egy büntetést is, így kikerült a pontzónából.

    Oscar Piastri, az aranyifjú

    A fönti két pilótának azért is fájhat a fejük, mert ha nem vigyáznak, lekörözheti őket a jelenlegi F3-as bajnok.

    Az F2-ben újoncnak számító Piastri hamar bejelentkezett futamgyőzelmével az élmezőnybe, és ha a harmadik futamon nem ütközik, pontokban sem lenne akkora lemaradása.

    Újoncként azonban nem feltétlenül kell legyőznie, mindenkit, anélkül is bizonyíthat a többiek ellen. Őt nem sürgeti annyira az idő, mint fenti két kollégáját.

    Bejelentette felállását 2021-re az Alpine akadémiája is

    Hogy miért is? Az Alpine pilótái közül Ocon szerződése idén, Alonsóé 2022 végén jár le, így akár jövőre adódhatna lehetőség.

    A francia fiatal korából adódóan azonban nagyobb valószínűséggel marad – ha a csapat is úgy akarja -, mint az idén 40 éves spanyol csapattársa.

    Ha Piastri addig bizonyít, könnyen a többiek elé ugorhat a sorban az első adódó F1-es lehetőségnél.

  • Zhou pole-ból nyert, de izgalomban nem volt hiány

    Zhou pole-ból nyert, de izgalomban nem volt hiány

    A kínai Guanyu Zhou nyerte az F2 idei első főfutamát, míg a két biztonsági autós fázis mellett sok büntetés is született a versenyen.

    A rajttól Lundgaard jött el a legjobban, a kemény gumin rajtoló Zhou-t csapattársa, Drugovich is lerajtolta.

    Tegnapi kiesése után Robert Shwartzmannak a harmadik verseny sem indult jól, az első körben felöklelte a Roy Nissanyt, aki ezzel kiesett a versenyből. Bejött a biztonsági autó, de pár kör után ki is ment.

    Shwartzman egy boxutca áthajtásos büntetést kapott, ezzel elszállt az esélye a pontszerzésre.

    Az élre közben Piastri jött fel, és Armstrong is mutatott be előzéseket. Elsőként Lundgaard jött ki a boxba, majd meglepetésre Zhou is egész korán döntött a kerékcsere mellett.

    Ekkor Petecof autójában berobbant a poroltó, és leparkolt a célegyenes végén, ezzel újabb biztonsági autós fázis következett. Ez Armstrong, Vershoor és Lawson malmára hajtotta vizet, akik még nem végezték el a kiállásukat.

    Baleset okozása miatt Vips, Lundgaard, Drugovich is büntetést kapott, a versenybírók nem osztották szűkmarkúan az időbüntetéseket.

    A dán csapattársával, Théo Pourchaire-rel vívott nagy csatát a 9.-ik helyért, de büntetése miatt végül nem szerzett pontot.

    Verschoor szintén lágy gumin a safety car után gumin élre állt, és elment Piastri mellett. A fordított stratégián azonban fogyni kezdtek a gumijai, így Zhou és Piastri utolérték öt körrel a vége előtt.

    Zhou gyorsan áthámozta magát a hollandon, míg a Verschoor mögötti vonatra felzárkózott Ticktum és Lawson is. A Williams fejlesztőpilótája csatába is bonyolódott a tavalyi F3-as bajnokkal, aminek ütközés lett a vége.

    Az ausztrál lefulladt, ezzel egy rövid virtuális biztonsági autós fázis következett.

    Zhou elnyúlt az élen, Ticktum feljött a második helyre, míg Vershoor Lawson mögé esett vissza a negyedik helyre.

    Shwartzman a kavarodásban hetedik helyre jött fel, és közben a leggyorsabb kört is begyűjtötte.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat Különbség
    1 ?? Guanyu Zhou ?? UNI-Virtuosi
    2 ?? Dan Ticktum ?? Carlin +0.482
    3 ?? Liam Lawson ?? Hitech +2.950
    4 ?? Richard Verschoor ?? MP +4.095
    5 ?? Marcus Armstrong ?? DAMS +9.792
    6 ?? Jehan Daruvala ?? Carlin +11.926
    7 ?? Robert Shwartzman ?? Prema +12.159
    8 ?? Théo Pourchaire ?? ART +18.479
    9 ?? Felipe Drugovich ?? UNI-Virtuosi +19.764
    10 ?? Matteo Nannini ?? HWA +19.852
    11 ?? David Beckmann ?? Charouz +20.905
    12 ?? Christian Lundgaard ?? ART +21.256
    13 ?? Jüri Vips ?? Hitech +27.385
    14 ?? Marino Sato ?? Trident +28.826
    15 ?? Ralph Boschung ?? Campos +31.535
    16 ?? Guilherme Samaia ?? Charouz +40.620
    17 ?? Bent Viscaal ?? Trident +48.452
    18 ?? Lirim Zendeli ?? MP +61.952
  • Piastri egy utolsó körös előzéssel nyerte meg a sprintversenyt

    Piastri egy utolsó körös előzéssel nyerte meg a sprintversenyt

    A Formula 2-es újonc Oscar Piastri nyerte a mai második bahreini sprintfutamot. Az ausztrál fiatal egy látványos utolsó körös előzéssel szerezte meg az első helyet Christian Lundgaardtól.

    Az FIA Formula 3 bajnoka megmutatta tehetségét. miután a második biztonsági autós fázist követően úgy döntöttek a Premánál, hogy kihozzák őt friss kerekekért. Piastri végig a top6-ban volt, azonban a komoly lehetőség akkor adódott meg előtte, amikor az első futamot megnyerő Liam Lawson kiesése miatt pályára gurult a biztonsági autó.

    A Prema pilótájának többek között a lágy keverékeken autózó Guanyu Zhout is meg kellett előznie ahhoz, hogy a végén Lundgaardot is elkaphassa a győzelemért. Az Alpine junior mellett Zhou és Jehan Daruvala ünnepelhetett a dobogón.

    A rajtot követően már az első kanyarban kitört a káosz, ugyanis Robert Shwartzman ütközött össze Dan Ticktummal, ami miatt bemutatkozhatott hivatalosan is az Aston Martin biztonsági autó. Mindkét előbb említett pilóta kiesett a versenyből.

    A poleból rajtoló Jüri Vips meg tudta tartani a vezető helyét Lirim Zendelivel és a pénteki időmérőt megnyerő Zhouval szemben. A kínai nem tétovázott sokat és szinte azonnal megelőzte német riválisát a négyes kanyarban az újraindítást követően.

    Eközben nagy felzárkózásoknak is szemtanúi lehettünk: Théo Pourchaire a huszadikról a tizenegyedikre, Marcus Armstrong pedig az utolsó helyről a nyolcadik helyre zárkózott fel mindössze nyolc kör leforgása alatt.

    A dráma most sem maradt el, ugyanis a harmadik helyen haladó Zendeli egy bal hátsó defekt miatt kiszállt a meccsből, miután Lundgaarddal ütközött az egyes kanyarban.

    Zhou ezt követően Vipst is megelőzte és elkezdte növelni előnyé. Azonban a kínai pilóta szorgosan kiépített előnyét lerombolta az újabb biztonsági autós fázis Felipe Drugovich és Lawson ütközése miatt.

    Az újraindítást követően Zhou hiába versenyzett végig jól, Piastrival nem tudott mit kezdeni és az ausztrál végül megnyerte a versenyt. A második helyen célba érő Lundgaard végül a büntetése miatt csak kilencedik lett.

    További pontszerzők: Richard Verschoor, Pourchaire, David Beckmann, Marino Sato és Mateo Nannini.

    A szezonnyitó hétvége a holnapi főfutammal zárul, amit 12:45-től élőben fog közvetíteni az M4 Sport.

  • Lawson nyerte a 2021-es szezon első versenyét

    Lawson nyerte a 2021-es szezon első versenyét

    A Hietch GP pilótája Liam Lawson nyerte a Formula 2-es szezon első versenyét Bahreinben. Az új-zélandi fiatal mellett Jehan Daruvala és David Beckmann mellett állhatott még fel a dobogóra.

    Miután Jüri Vipset diszkvalifikálták az időmérőről, így a tizenegyedik helyet megszerző Théo Pourchaire rajtolhatott a pole pozícióból. A harmadik helyről rajtoló Liam Lawson repülő rajtot vett és az első kanyarban már elsőként tudott elfordulni. Robert Shwartzman volt még nagyon agresszív a rajtot követően és egy kör alatt hat pozíciót tudott előrelépni a tizenegyedikről.

    A második körben Dan Ticktum próbált előzni, de elmérte a féktávot és megtorpedózta Richard Verschoor autóját, aki megforgott az ütközés következtében és visszaesett az utolsó helyre. A futam későbbi szakaszában a Williams brit juniorja egy öt másodperces büntetést kapott a versenybíróktól.

    Ezt követően Marcus Armstrong és Ralph Boschung megálló autója miatt volt egy rövid virtuális biztonsági autós fázis. Az első öt pilóta, Lawson, Pourchaire, David Beckmann, Jehan Daruvala és Shwartzman szorosan követték egymást. Sokáig nem történt pozíciócsere, azonban Daruvalának a tizenegyedik körben sikerült megelőznie a gumijaival küszködő német versenyzőt.

    A tizenharmadik körben az ART Grand Prix számára megérkezett a dráma, ugyanis a második helyen haladó Pourchaire autója lelassul, majd félre is állt a kilences kanyarban.

    A virtuális biztonsági autós fázist követően Lawson magabiztosan tartotta előnyét Daruvalaval, Backmannal és Shwartzmannak szemben. Azonban a Red Bull indiai juniorja a verseny vége felé ki tudta használni azt, hogy az új-zélandi újonc gumijai teljesen elfogytak. Az új-zélandi Red Bull juniornak azonban csodával hatásos módon meg tudta tartani a pozícióját és megnyerte az első sprintversenyt Daruvala előtt.

    Lawsonhoz hasonló helyzetben volt Beckmann és Shwartzman is, akikre így a gumimágus tavalyi FIA Formula 3-as bajnok Oscar Piastri fel tudott zárkózni. Az ausztrál ugyan próbálkozott orosz csapattársával szemben, azonban végül nem járt sikerrel.

    További pontszerzők: Christian Lundgaard, Guanyu Zhou, Ticktum, Lirim Zendeli és az utolsó helyről rajtoló Vips.

  • Kialakult az F2 teljes mezőnye, pár nappal a szezonnyitó előtt

    Kialakult az F2 teljes mezőnye, pár nappal a szezonnyitó előtt

    Az MP Motorsport nem húzott váratlant, az F2-es teszten is alkalmazott pilótát, Richard Verschoort szerződtették le az első hétvégére, ezzel teljes a mezőny.

    A holland tavaly kilencedik lett az F3 mezőnyében, Ausztriában egy dobogót is szerzett. Jelenleg a bahreini hétvégére van szerződése, de szeretne teljes szezont futni.

    „Megtörtént! Számomra is lesz verseny a hétvégén!” – jelentette be. – „Hálás vagyok a lehetőségért, és készen állok arra, hogy az MP Motorsporttal a pályára guruljunk az F2-ben.”

    Csapattársa a szintén kategóriát fellépő Lirim Zendeli lesz, aki egész évre megkapta az ülést. Honfitársa, Bent Viscaal is hasonló helyzetben van, ő a Trident ülését bérelte ki az első három versenyre.

    A két holland – és a junior kategóriák – helyzetét részletesebben is kiveséztük 10. podcast adásunkban.

    https://open.spotify.com/episode/3GBHfvvfnMkHY4WydoxxEE?si=bVLlKvTtT7iYgGtFY6Qg4Q&utm_source=copy-link

    A 2021-as F2-es idénynyitó mezőnye:

    # Versenyző Csapat Akadémia
    1 ?? Robert Shwartzman
    ?? Prema
    Ferrari
    2 ?? Oscar Piastri Alpine
    3 ?? Guanyu Zhou
    ?? UNI-Virtuosi
    Alpine
    4 ?? Felipe Drugovich
    5 ?? Dan Ticktum
    ?? Carlin
    Williams
    6 ?? Jehan Daruvala Red Bull
    7 ?? Liam Lawson
    ?? Hitech
    Red Bull
    8 ?? Jüri Vips Red Bull
    9 ?? Christian Lundgaard
    ?? ART
    Alpine
    10 ?? Théo Pourchaire Alfa Romeo
    11 ?? Lirim Zendeli
    ?? MP
    12 ?? Richard Verschoor*
    14 ?? David Beckmann
    ?? Charouz
    15 ?? Guilherme Samaia
    16 ?? Roy Nissany
    ?? DAMS
    Williams
    17 ?? Marcus Armstrong Ferrari
    18 ?? Gianluca Petecof
    ?? Campos
    19 ?? Ralph Boschung
    20 ?? Matteo Nannini
    ?? HWA
    21 ?? Alessio Deledda
    22 ?? Marino Sato
    ?? Trident
    23 ?? Bent Viscaal*

    *egyelőre még csak egy hétvégére szól a szerződésük

  • Shwartzman idén okosabban harcolna a bajnoki címért

    Shwartzman idén okosabban harcolna a bajnoki címért

    A Ferrari kötelékében versenyző Robert Shwartzman elmondta, hogy az idei szezonban okosabbnak kell lennie a bajnoki elsőségért folytatott harcban. Az orosz fiatal már csak az új fajta formátum miatt is tenné ezt, ami miatt egy helyszínen nem kettő, hanem három versenyt rendeznek majd.

    A sorozat 2005-ös megalakulása eddig minden egyes évben 12 versenyhétvégén szerepeltek a fiatalabb pilóták a Forma-1-es mezőnnyel egy helyszínen. Az idei szezontól kezdődően azonban ez a szám nyolcra fog csökkenni, de cserébe az eddig megszokott kettő verseny helyett három versenyt fognak teljesíteni a versenyzők az adott helyszínen.

    A pénteki időmérő edzés a vasárnapi főfutam sorrendjét fogja megadni, amíg a szombati nap folyamán két darab sprintfutamot rendeznek majd meg.

    Az első sprintverseny sorrendje pedig úgy fog kinézni, hogy az időmérő legjobb 10 versenyzője között fordított lesz a rajtrács, a többiek pozíciója nem változik. A második sprint futamé pedig úgy fog kinézni, hogy az első sprintfutam legjobb tíz versenyzője között lesz megfordítva a rajtsorrend.

    „Természetesen valamivel nehezebb lesz és nagyobb lesz a kihívás,” – ismerte el Schwartzman, aki a tavalyi szezonban Mick Schumacher csapattársa volt.

    „A pontokat tekintve lesz nehezebb a dolgunk és a rajtsorrend kialakítása a különböző versenyekre is sokkal kaotikusabb lesz. Ezért is lesz fontosabb a taktikázás és az okosabb játék a bajnokság szempontjából. „

    A Prema orosz fiatalja szerint az idei szezonban sok olyan pálya lesz, amik a tavalyi szezonban nem voltak benne a versenynaptárban, szóval a tapasztaltabb versenyzőknek nem lesz akkora előnye az újonc pilótákkal szemben.

    „Egy új pályán nem lesz sok a különbség a másodéves és az újonc pilóták között. Ebből kifolyólag a tapasztalat nem fog sokat nyomni a latban azok számára, akik már tavaly is itt versenyeztek,” – véli Schwatzman.

    „Már az új dolgok megszokása is nagy kihívás lesz, és akkor arról a négy új helyszínről még nem is beszéltem, amik a tavalyi naptárban benne sem voltak.”

  • Aitken marad a Williams tartalékpilótája 2021-ben is

    Aitken marad a Williams tartalékpilótája 2021-ben is

    A tavaly egy verseny erejéig bemutatkozó Jack Aitken folytatja együttműködését a Williams csapatával, idén is tartalékversenyzőjük lesz.

    Mikor George Russell a Szahír Nagydíjon Lewis Hamilton helyén vett részt, a Williams a helyszínen eredetileg F2-es hétvégére érkező Jack Aitkent hívta segítségül. A brit-koreai versenyző már korábban részt vett egy szabadedzésen, még Ausztriában, így nem F1-es tapasztalat nélkül érkezett Bahreinbe.

    Erre idén is lesz lehetősége, mert bár pénzügyi gondjai miatt idén nem vesz részt majd a Formula 2-ben, de továbbra is a grove-i istálló kötelékében marad.

    „Tavaly a karrierem egyik legkülönlegesebb pillanata után idén is folytatom szerepem a Williams tartalékpilótájaként.” – jelentette be Aitken.

    „Rövid idő alatt is sok barátra leltem itt, és szeretném, hogy sikeresek legyünk. A profi hozzáállás és munkamorál miatt büszkén viselem a mezem. Így, hogy belekóstolhattam az élménybe a Szahír Nagydíjon, a lehető legtöbb támogatást szeretném nyújtani nekik, miközben folytatom a fejlődésemet mint versenyző.”

    Aitken sejtelmesen azt is megjegyezte, átalakított szerepe „más programokkal egészül majd ki”, amire hamarosan fény derül.

    Mivel George Russell valószínűleg 2022-ben csatlakozik a Mercedeshez, a Williamsnél könnyen akadhat egy üres ülés. A brit csapatnak nem sok lehetősége lesz Mercedes juniorok között válogatni, így Aitken az egyik nagy várományosa lehet egy teljes szezonú szerződésnek.

    Az eddig bejelentett tartalék- és tesztpilóták:

    Csapat Tartalékpilóta Tesztpilóta
    Mercedes
    ?? Stoffel Vandoorne
    ?? Nyck de Vries
    Red Bull/AlphaTauri
    ?? Sébastien Buemi
    ?? Alexander Albon
    McLaren
    tavaly a Mercedesszel közösködtek,
    nem jelentettek be senkit
    Aston Martin
    Alpine ?? Danyiil Kvyat
    ?? Guanyu Zhou
    Ferrari ?? Antonio Giovinazzi ?? Callum Ilott
    Alfa Romeo ?? Robert Kubica ?? Tatiana Calderón
    Haas ?? Pietro Fittipaldi
    Williams ?? Jack Aitken
  • Már csak egy szabad hely van a Formula 2 idénynyitójára

    Már csak egy szabad hely van a Formula 2 idénynyitójára

    A Trident is bejelentett két versenyzőt a Formula 2 mezőnyébe, a tavaly is náluk versenyző Marino Sato mellett az F3-ban kiváló csatákat vívó Bent Viscaalnak szavaztak bizalmat.

    Marino Sato tavaly a rajtszámának megfelelő, 23. pozícióban zárta az összesítést egy ponttal. Rajta kívül Bent Viscaal vehet majd részt a szezon előtti teszten a csapattal, de a holland egyelőre csak egy hétvégére kapott biztosan lehetőséget.

    „Nehéz szezonon vagyunk túl, de versenyről-versenyre fejlődtünk. Köszönöm mindenkinek, aki segített, hogy ez létrejöhessen.” – értékelt Sato.

    Sato, racingline.hu
    Marino Sato, Fotó: FIA Formula 2

    Rajtuk kívül Clément Novalak vezette az autót a tavalyi év végi teszten, amennyiben nem sikerül megegyezni a folytatásról, ő is esélyes az ülésre.

    „Büszkén jelentjük be, hogy Bent Viscaal velünk mutatkozik majd be az Formula 2-ben, ugyanis a szahíri hétvégén a színeinkben versenyez majd.” – kezdte a csapat menedzsere Giacomo Ricci.

    „Pont a mi versenyzőnk, Zendeli elől csent el egy győzelmet tavaly Silverstone-ban. Meg vagyunk győződve arról, jó eredményeket érünk majd el, a legnagyobb támogatásunkról biztosítjuk, hogy be tudjon illeszkedni a csapatba.”

    A bejelentéssel már csak egyetlen hely sorsa nem ismert, az MP Motorsport adós még egyik pilótájának kilétével.

    Az idei F2-es mezőny:

    # Versenyző Csapat Akadémia F2-es szezon
    1 ?? Robert Shwartzman
    ?? Prema
    Ferrari 2
    2 ?? Oscar Piastri Alpine 1
    3 ?? Guanyu Zhou
    ?? UNI-Virtuosi
    Alpine 3
    4 ?? Felipe Drugovich 2
    5 ?? Dan Ticktum
    ?? Carlin
    Williams 2 (3)
    6 ?? Jehan Daruvala Red Bull 2
    7 ?? Liam Lawson
    ?? Hitech
    Red Bull 1
    8 ?? Jüri Vips Red Bull 1 (2)
    9 ?? Christian Lundgaard
    ?? ART
    Alpine 2 (3)
    10 ?? Théo Pourchaire Alfa Romeo 1 (2)
    11 ?? Lirim Zendeli
    ?? MP
    1
    12
    14 ?? David Beckmann
    ?? Charouz
    1
    15 ?? Guilherme Samaia 2
    16 ?? Roy Nissany
    ?? DAMS
    Williams 2
    17 ?? Marcus Armstrong Ferrari 2
    18 ?? Gianluca Petecof
    ?? Campos
    1
    19 ?? Ralph Boschung 4 (5)
    20 ?? Matteo Nannini
    ?? HWA
    1
    21 ?? Alessio Deledda 1
    22 ?? Marino Sato
    ?? Trident
    2 (3)
    23 ?? Bent Viscaal 1
  • Privát tesztet teljesít az Alpine juniorja Le Castellet-ben!

    Privát tesztet teljesít az Alpine juniorja Le Castellet-ben!

    A francia csapat a Renault 2018 autójával köröz, az Alpine idei pilótája, Esteban Ocon és juniorja Christian Lundgaard révén.

    Nagy átalakuláson ment keresztül a francia istálló, a névváltáson túl a vezetőség is átalakult. Ami a pilótákat illeti, Ricciardo helyére pedig egy régi ismerős, Fernando Alonso érkezett vissza.

    Az Alpine a változások ellenére sem áll le, egy privát teszten készítik fel legrégebbi juniorjukat, Christian Lundgaardot. Hiába azonban a Renault-é volt a 2018-as masina, már az új Alpine által bemutatott téli festésben pompázik az autó.

    A dán már nem először vezethet F1-es autót, tavaly Bahreinben lehetőséghez jutott már. Most második F2-es szezonjára készül, szerinte ez lesz az utolsó esélye a Forma-1-es ülésre.

    Nemcsak a junior kapott lehetőséget, hanem egy nappal később a csapat állandó pilótája, Esteban Ocon is, aki a tavalyi Szahír Nagydíjon megszerezte első dobogóját.