Kategória: Formula 2

  • Vips nyerte a Formula 2 történelmének 100. versenyét

    Vips nyerte a Formula 2 történelmének 100. versenyét

    A Hitech GP pilótája Jüri Vips nyerte a második bakui sprintfutamot, ami a Formula történelmének 100. versenye volt. A jubileumi futam igen csak emlékezetesre sikeredett, mivel a futam során két biztonsági autós fázist és számos ütközést is láthattunk.

    A Red Bull junior a harmadik helyről kezdhette meg a versenyt és a 11. körben vette át a vezetést, amit aztán ki sem engedett a kezei közül. Vips mögött a pole pozícióból rajtoló David Beckmann ért célba.

    A dobogó harmadik fokára a hetedik helyről rajtoló, szintén Red Bull nevelés Jehan Daruvala végzett. Őt a második helyről startoló Bent Viscaal követte a negyedik helyen.

    A verseny sztárja Vips csapattára, Liam Lawson volt, aki a huszadik helyről egészen a hetedik helyig volt képes volt felzárkózni. Az új-zélandi bajnokaspiráns az első futamon belekeveredett egy balesetbe, aminek következtében már a kettes kanyarban véget ért a versenye a rajtot követően.

    A Prema ausztrál kiválóságát Oscar Piastrit is dicséret illeti, miután Lawsonhoz hasonló felzárkózást bemutatva lett nyolcadik a tizenkilencedik helyről indulva.

    A Formula 2 új versenyformátumának – ahol a második futam rajtrácsát az első futam első tíz helyezett fordítottja adja – köszönhetően Beckmann és Viscaal rajtolhatott az első sorból. A rajtnál már történt egy baleset: a bajnoki tabellát vezető Guanyu Zhou ment neki hátulról Dan Ticktum Carlinjának, ami miatt előbbi versenye gyorsan véget is ért, Ticktum folytatni tudta a száguldást, de visszaesett a mezőny végére.

    Lirim Zendeli versenye is kérész életű volt: egy ütközés miatt megsérült az autója és kénytelen volt azt leparkolni a pálya egyik bukóterében.

    Pillanatokkal később Ralph Boschung és Théo Pourchaire ért össze. Utóbbinak a találkozás következtében megsérült az első szárnya, de végül mindketten kiestek a Formula 2 100. viadaláról.

    Az előbb említett ütközése miatt pályára kellett hívni a biztonsági autót. Az újraindítást követően Beckmann elvette Viscaaltól a negyedik helyet, Robert Shwartzman pedig négy pozíciót nyert a kavarodásban és a hatodik helyen találta magát.

    Ezt követően a hatodik körben Roy Nissany tette a falba Richard Verschoort, előidézve ezzel a második biztonsági autós fázist. A Williams junior izraeli ugyan ki tudott jönni a boxba egy új orrkúpért, de nem sokkal az eset után egy boxutca áthajtásos büntetést kapott baleset okozásáért.

    Ezt követően a nyolcadik körben indult újra a futam, de nem kellett sokat várni az újabb ütközésre. Eztúttal Christian Lundgaard volt az áldozat, aki az egyes kanyarban csapta falnak az ART-ját.

    Másodpercekkel később Marcus Armstrong is összetörte a DAMS-át, miközben Viscaallal csatázott a negyedik helyért.

    Vips végül magabiztosan megnyerte a futamot, megszerezve ezzel első győzelmét a Formula 2-ben. Az észt fiatal ezzel közelebb lopózott az élmezőnyhöz, ahol sokan maradtak pont nélkül.

    A Formula 2 100. futamának végeredménye:

    Pilóta Csapat
    1 8
     Jüri Vips
     HitechGP
    2 14
     David Beckmann
     Charouz Racing System
    3.200
    3 6
     Jehan Daruvala
     Carlin
    3.800
    4 24
     Bent Viscaal
     Trident
    4.600
    5 1
     Robert Shwartzman
     Prema Powerteam
    5.000
    6 5
     Dan Ticktum
     Carlin
    6.200
    7 7
     Liam Lawson
     HitechGP
    6.700
    8 2
     Oscar Piastri
     Prema Powerteam
    9.100
    9 10
     Theo Pourchaire
     ART Grand Prix
    13.300
    10 4
     Felipe Drugovich
     UNI-Virtuosi
    15.400
    11 20
     Matteo Nannini
     Campos Racing
    17.900
    12 22
     Jack Aitken
    HWA Racelab 22.800
    13 25
     Marino Sato
     Trident
    25.600
    14 15
     Guilherme Samaia
     Charouz Racing System
    49.900
    15 23
     Alessio Deledda
    HWA Racelab 52.000
    16 16
     Roy Nissany
     DAMS
    1’31.800
    17
     Marcus Armstrong
     DAMS
    9
     Christian Lundgaard
     ART Grand Prix
    11
     Richard Verschoor
     MP Motorsport
    21
     Ralph Boschung
     Campos Racing
    3
     Guanyu Zhou
     UNI-Virtuosi
    12
     Lirim Zendeli
     MP Motorsport

      

  • Shwartzman rajt-cél győzelmet aratott az első bakui versenyen

    Shwartzman rajt-cél győzelmet aratott az első bakui versenyen

    Robert Shwartzman idei első F2-es győzelmét szerezte Bakuban, Ticktum és Zhou előtt.

    A szombat reggeli, fordított rajtrácsos versenyt Shwartzman kezdhette meg az első rajtkockából, mellőle Daruvala indult. A start után meg is maradt köztük a sorrend, sőt a bajnoki éllovas Zhou is maradt harmadik.

    Az első néhány kanyart azonban nem úszta meg a mezőny baleset, majd az ezt követő biztonsági autó nélkül, Aitken, Deledda, Piastri és Lawson is kiestek. Az utóbbi két pilóta épp egymással ért össze, így fontos pontokat buktak a bajnoki harcban. A balesetük okozója azonban Drugovich volt, ő találta el hátulról Piastrit a kettes kanyar féktávján, így terelte bele az ausztrál a falba Lawsont. Drugovich nem sokkal később meg is kapta a büntetését emiatt.

    Az újraindítás a 21 körös verseny 4. körének végén következhetett. Néhányan rögtön pozíciót is nyertek, például Vips előzte Pourchaire-t a hetedik helyért. Eközben Shwartzman remekül jött el, egy kör alatt elhúzott két másodpercre Daruvalától. Ticktum is előzött egyet a 7. kör elején, Boschungot kifékezve már az 5. helyre jött fel. A következő köre sem telt el helycsere nélkül, Armstrong mellett is elment a 4. helyért.

    Zhou is elszánta magát egy előzésre, a DRS segítségével helyben hagyta Daruvalát. Az indiainak láthatóan nem volt meg a tempója, nem sokkal később Ticktum is kifékezte a célegyenes végén. Zhou azonban előzése után nem tudok eléggé ellépni, így Ticktum azonnal nyomás alá tudta helyezni, sőt rögtön meg is előzte, ezzel már második volt, a hatodik helyről indulva.

    A verseny végéhez közeledve nagyjából mindenki beállt a pozíciójába, kivéve Theo Pourchaire-t, hiszen Boschung és Armstrong mellett is elment, ezzel feljött ötödiknek. Armstrong viszont nem csak egy, hanem két helyet is vesztett, hiszen rögtön Boschung is megelőzte.

    Ezeken kívül más már nem változott, így Robert Shwartzman győzelmével ért véget a bakui első futam. Ticktum nagyszerű felzárkózását követően tehát második lett, Zhou pedig újabb dobogós helyet szerzett. Daruvala megtartotta a negyedik helyét a leggyorsabb kört futó Pourcahire előtt. A pontszerzők további sorrendje pedig így nézett ki: Boschung, Armstrong, Vips. A fordított rajtrácsos pole-t Viscaal szerezte meg, hiszen ő lett a 10.

    Ami a bajnoki pontversenyt illeti, Zhou tovább növelte az előnyét, immár 25 pontra.

  • Nannini visszatér az F2-be, méghozzá Petecof helyén

    Nannini visszatér az F2-be, méghozzá Petecof helyén

    Matteo Nannini kettős programmal kezdte az évet, a HWA-val a F3-as és F2-es mezőnyben egyszerre állt rajthoz.

    Az idénynyitó bahreini hétvégéről egy ponttal távozott. Monaco előtt nem sokkal azonban a német csapat bejelentette, a következő két hétvégére Jack Aitken szolgálatait szeretnék igénybe venni.

    Az olasz így egy forduló kihagyása után térhet majd vissza, a Campos színeiben. Annak a Gianluca Petecof lesz ennek a kárvallottja, aki tavaly még megnyerte a Formula Regionális Európa-bajnokságot, és a néhai csapatfőnök, Adrián Campos kívánságára kapott helyet a csapatban.

    Matteo Nannini, Campos Racing, Formula 3, racingline.hu
    Nannini a Campos autójában tavaly, a Formula 3 év végi tesztjén, Fotó: FIA Formula 3

    A brazil azonban eddig nem szerepelt valami fényesen. Hat futamból háromszor kiesést produkált, legjobbja pedig mindössze egy 13. hely, amivel utolsó a bajnokságban. Eközben az F2-es viszonylatban veteránnak számító csapattársa, Ralph Boschung mindhárom monacói versenyt pontszerzéssel zárta.

    Petecof rossz teljesítménye miatt a csapat úgy döntött, hogy a brazil helyett inkább az ideiglenesen partvonalra szorult Nannininek adnak lehetőséget.

    Az olasz jó formában van, az idei szezonban már van egy dobogója Barcelonából, a főversenyről, amivel beállította legjobb eredményét a Formula 3-ban.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula 2 (@formula2) által megosztott bejegyzés

  • Ticktum: Ez az utolsó esélyem, hogy bekerüljek a Forma-1-be

    Ticktum: Ez az utolsó esélyem, hogy bekerüljek a Forma-1-be

    A Williams fejlesztő pilótája Dan Ticktum szerint az idei szezon az utolsó esélye arra, hogy bekerüljön a Forma-1-be. A brit fiatal még a 2021-es Monacói Nagydíj kezdete előtt nyilatkozta ezt.

    A volt Red Bull juniornak az idei lesz a második éve a Formula 2-ben. Első szezonját a DAMS csapatánál teljesítette, ahol egy győzelmet és három dobogós helyezést tudott szerezni. Idén azonban már a Carlin csapatát erősíti.

    A 21 éves Ticktum – aki már kétszer is megnyerte a Makaói Nagydíjat – szerint úgy érzi, hogy 2021 egy vízválasztó év lesz a karrierjében és ez lesz az utolsó igazi esélye arra, hogy bekerüljön a Forma-1-be.

    A Carlin brit pilótája jelen pillanatban az egyéni pontverseny ötödik helyén állt az F2-ben, a szezonnyitó három versenyen pedig egy kieséssel, egy nyolcadik és egy második hellyel nyitott. A brit azt érzi, hogy megállná a helyét a Forma-1-ben és el tudna vezetni egy Williamst, ahol a tavalyi szezon óta dolgozik fejlesztő és tesztpilótaként.

    „Az idei szezon az utolsó lehetőségem, hogy bejussak a Forma-1-be, szóval nehéz dolgom lesz,” – véli a Carlin pilótája.

    „Ha képes vagyok kezelni a rám nehezedő nyomást és az autó is jó lesz alattam, akkor biztos vagyok benne, hogy jól tudnék szerepelni a Forma-1-ben. Azonban sajnos nem vagyok szerencsés és az eddigi pályafutásom során csomó minden nem úgy alakult, mint ahogy azt eredetileg elterveztem.

    „Nagyon ritkán érzem magam zavarban egy évad kapcsán, azonban az idei egy kivétel ilyen szempontból. Ezzel nem csak én vagyok így, mert elég pár balszerencsés verseny és máris lőttek a bajnoki reményeidnek.

    „Ez lesz az utolsó nagy dobásom és minden tőlem telhetőt meg fogok tenni az álmaimért. Remélem, hogy a szezon hátralevő hét hétvégéje jól fog sikerülni, mert a bahreini szezonnyitón egyáltalán nem teljesítettem rosszul,” – zárta Ticktum, aki az első Monaco-i versenyen a hatodik helyen ért célba.

  • Pourchaire nyerte a Formula 2-es főversenyt Monacóban

    Pourchaire nyerte a Formula 2-es főversenyt Monacóban

    A nedves aszfaltú reggeli sprintverseny után, itt volt az idő, hogy a versenyzők száraz körülmények között is vívjanak ma, méghozzá a kvalifikáció által meghatározott rajtsorrendben.

    Jack Aitken rajtrácson maradásán kívül nem történt incidens az első körben. Az első három változatlan maradt, tehát Pourchaire-Shwartzman-Piastri.

    A 11. körben vizsgálni kezdték Daruvalat, miszerint a megengedett sebességhatárt átlépve közlekedett a boxutcában, majd gyorsan ki is osztották az 5 másodperces büntetést számára.

    Az első öt pilóta nagyon szorosan követte egymást, még a 17. körben is. Az első és az ötödik helyezett között összesen 4,6 másodperc volt a differencia.

    A 19. körben Daruvala és Petecof incidenséből előbbi jött ki rosszabbul, ugyanis ütközésükkör kitört a bal első kereke, köszönhetően annak, hogy Petecof nem hagyott neki elég helyet az alagút után. Petecof manőverét az FIA egy 10 másodperces büntetéssel díjazta.

    Petecof nem élete versenyét futotta, hiszen a 26. körben egy fekete-fehér zászlót is kapott pályaelhagyások végett.

    A 27. körben elkezdődött a buli, ugyanis Ticktum elévágással próbálkozott a negyedik helyről kiállva, remélve, hogy Piastrit meg tudja így előzni. Ez nem sikerült, ugyanis a Prema és versenyzője is jól reagált az eseményekre.

    A 30. körben Shwartzman próbálta meg az elévágást, de csapata elrontotta a kerékcserét, melynek köszönhetően még Piastri és Ticktum is megelőzte az oroszt. Egy körrel később Pourchaire is letudta a kerékcserét, ők viszont nem hibáztak.

    A 31. körben Armstrong összetörte autóját, miután Vipsszel összeértek, ezzel a virtuális biztonsági autót is pályára küldve. Majd Zendeli is falba állította autóját, de a rendes biztonsági autó beküldésére most sem került sor.

    A 34. körben Piastri nagyott hibázott az uszoda kijáratánál, majd egymás mellett mentek az utolsó előtti kanyarig, ahol nem tudtak bekanyarodni ketten. Ticktum is kiszállt a versenyből, és a virtuális biztonsági autó harmadszor is a pályán volt.

    Zhou a 37. körben teljesítette egyetlen boxkiállását, a negyedik helyre visszaállva, közvetlenül csapattársa, Drugovich mögé, kivezető körén pedig még Shwartzman is megelőzte.

    Petecof az utolsó előtti körben végül kapott egy öt másodperces büntetést a pályahatárok figyelmen kívül hagyásáért.

    A Formula 2-es főversenyt végül Theo Pourchaire nyerte meg, ezzel a sorozat legfiatalabb futamgyőztesévé válva. A dobogóra még Oscar Piastri, illetve Felipe Drugovich állhatott fel.

  • Lawson ezúttal Monacóban nyert, Zhou nullázott

    Lawson ezúttal Monacóban nyert, Zhou nullázott

    Liam Lawson nagyszerű versenyzés után idei második futamgyőzelmét aratta az F2-ben, Ticktum és Piastri előtt.

    A Formula 2 második, szombat reggeli sprintfutama vizes pályán kezdődött, a tegnap zseniális előzéssel fordított rajtrácsos pole-t megszerző Marcus Armstrong azonban csak a bokszból rajtolhatott, mert lefulladt a felvezető körön.

    Az első helyet így Liam Lawson örökölte meg, ám a mögüle induló Piastri lerajtolta. Ticktum is szépen startolt, megelőzte Theo Pourchaire-t. A mezőny végén történt egy kis koccanás, Petecof állt falba a Sainte Devote-ból kigyorsítva, Satóval értek össze.

    Az első néhány körben Lawson eléggé mutatta magát Piastri mögött, láthatóan kereste az előzési lehetőséget. Marcus Armstrong versenye a harmadik körben be is fejeződött, a Sainte Devote bukóterében parkolt le, így jött egy rövidke virtuális safety car fázis.

    Az ötödik kör elején Drugovich hibázott, így kicsúszott az első tízből. Ám az élen eközben óriási csatát kezdett vívni Lawson és Piastri. Az új-zélandi először az alagút végi féktávon, majd a Rascasse-ban próbálkozott az Alpine akadémista ellen, utóbbi esetben pedig sikerült is neki a bravúros előzés.

    Piastri nem tudott túl jó tempót diktálni, Lawson nagyon könnyedén kezdett ellépni tőle, és még megkapta maga mögé Ticktumot is.

    Az első kanyar továbbra is kritikus pontnak számított, Samaia, majd Sato is járt a bukóterében, sőt utóbbi ott is maradt, ezért ismét jött a virtuális safety car fázis. Ezt kihasználva, a mezőnyből elsőként a két UNI-Virtuosi, Zhou és Drugovich jöttek be slick gumikért. Ám az első pár körükben látszott, hogy ez túl korainak bizonyult, kört kaptak és volt olyan kör, amikor 25 másodperccel voltak lassabbak az élmenőknél. Zhou a 15. körben vissza is jött a bokszba, hogy visszakapja az esőgumikat, ezzel végleg beigazolódott, hogy korai volt a csere. Eközben Ticktum vállalt be egy előzést Piastri ellen az alagút után, sikerült is végig vinnie a manővert, feljött másodiknak. Ezután kezdett csak igazán gyors tempót diktálni, a leggyorsabb köröket dobálva nagyon hamar utolérte Lawsont.

    Lundgaard a Mirebau kanyarban fékezte el magát, így az ő versenye is véget ért, a 14. helyről állt ki.

    A hatodik helyen eközben Boschung látványosan lassú időket autózott, több autót is igyekezett maga mögött tartani, sorrendben többek között Nissanyt, Daruvalát és Verschoort. Utóbbi kettő közt történt is egy pozíciócsere, Verschoor ezzel feljött a pontszerző 8. pozícióba.

    Zhou rémálomszerű versenye csak még rosszabbá vált, amikor ő is elfékezte az első kanyart, ezzel utolsónak esett már vissza. Miközben Lawson tudott reagálni Ticktumra és egészen eltávolodott a brittől, a Boschung-vezette bolyban zajlottak az események. Oda-vissza előzgették egymást, ám Nissany kiszállt ebből a csatából, amikor eltalálta a falat az első kanyarból történő kigyorsításkor.

    Vips mutatott be egy szép előzést a 4. helyért, Pourchaire ellen a Mirebau-ban, miközben Viscaal kilökte Beckmannt a Sainte Devote-nál, így jöhetett a Monacóban már-már menetrendszerű safety-car fázis. Épp ekkor váltott slickekre Shwartzman, a 11. helyről várhatta így az újraindítást, ami után már mindössze két kör következett az egy órás időlimit miatt.

    A végén Vips volt igazán közel Piastrihoz és a harmadik helyhez, de Piastri sikeresen levédekezte az észt támadásait. Lawsont viszont Ticktum már nem tudta támadni a végén, ezzel Bahrein után Monacóban is nyerni tudott első F2-es szezonjában.

    A már említett Piastrit és Vipset az ötödik helyen Pourchaire követte, Boschung megtartotta a hatodik helyét, a pontszerzők sorát pedig Verschoor és Zendeli zárták.

    Lawson a győzelmével nagyot faragott hátrányából Zhou-val szemben, a kínai előnye 11 pontra olvadt.

  • Zhou rajt-cél győzelmet aratott az első monacói sprintversenyen

    Zhou rajt-cél győzelmet aratott az első monacói sprintversenyen

    Guanyu Zhou idei második győzelmét aratta az F2-ben, ezúttal Monaco utcáin. Mögötte Drugovich és az első F2-es dobogóját jegyző Nissany zártak.

    A fordított rajtrácsos futamot a tegnap 10-nek kvalifikáló Guanyu Zhou kezdhette meg az élről, és a rajt után meg is tartotta a vezetést. Mellőle csapattársa, Drugovich indult, ám őt lerajtolta a harmadik helyről jövő Lundgaard.

    Robert Shwartzman rögtön az első körben bajba került, a Massanet kanyarnál ugyanis megtörte az első szárnyát, így visszaesett utolsónak, majd pár kör múlva fel is adta a versenyt. A főfutamos pole pozíciót óriási körrel megszerző Pourchaire azonban remekül rajtolt, feljött 8-nak a 10. helyről, megelőzve a már említett Shwartzmant és a másik Premát, Piastrit, aki így a 9. pozícióba eset vissza.

    A 30 körös verseny első harmadában az élen álló trió egyre inkább növelte előnyét a Nissany vezette üldözők előtt. A Williams támogatott versenyzőt Boschung, Vips és Ticktum követte.

    A 13. körben elkezdett füstöt eregetni Lundgaard autója, majd két így megtett kör után végül ő is fel kellett adja a versenyt a második helyről. Ezzel Nissany került dobogós pozícióba.

    A verseny vége felé közeledve, a 25. körben az újonc Gianluca Petecof törte meg autóját az uszoda sikánnál, így beküldték a biztonsági autót. Miután az visszatért a bokszba, a 28. körtől kezdve egy három körös sprint következhetett. Ám ahogy eddig mindent, Zhou ezt is remekül kezelte, könnyedén lépett el csapattársától az újraindítás után is, majd megnyerte a futamot Drugovich és Nissany előtt.

    A további pontszerző helyekre Boschung, Vips, Ticktum, Pourchaire és Piastri futottak be. Marcus Armstrong egy óriási utolsó körös előzéssel megszerezte a tizedik helyet, ezzel pedig a fordított rajtrács pole-ját.

    A bahreini főfutamon is megnyerő Zhou előnye immár 26 pont az összetettben.

  • Először teljesített 107 százalékon kívül egy versenyző a Formula 2-ben!

    Először teljesített 107 százalékon kívül egy versenyző a Formula 2-ben!

    Monaco egy rendkívül fontos versenyhelyszín, bármelyik kategóriában is méretetted meg magadat ezen a pályán. Mivel egy szűk utcai pályáról beszélünk, előzni is nagyon nehéz ezen a helyszínen, így rajtpozíció kulcsfontosságú szereppel bír a versenyen. Azonban egy Formula 2-es pilóta – akinek nem sikerült 107 százalékon belül kerülnie az időmérőn a győztes időhöz képest – esetében ezt egyáltalán nem vette figyelembe az FIA.

    Mielőtt valaki azt hinné, hogy nem igaz, akkor azt el kell szomorítsuk. Alessio Deledda olyan lassú volt a Formula 2 időmérőjén Monacoban, hogy még a 107%-ot jelentő 1:27.1-es körnél is hat tized másodperccel lassabb volt.

    Mi is az a 107 százalékos szabály?

    Ezt a szabályt még annak érdekében hozta az FIA, hogy ellehetetlenítse azon csapatokat a versenyen való részvételtől, akik túl lassúak az élmenőkhöz képest. A 107 százalékot mindig az edzésen futott leggyorsabb körhöz képes szabják meg és aki ezt nem képes megfutni, annak az FIA külön engedélye kell ahhoz, hogy egyáltalán felállhasson a rajtrácsra a versenyen.

    Az F2-ben egy egyedi megoldást alkalmaztak a kvalifikáció során: a mezőnyt két 11-11 fős csoportra osztották. A 107 százalékot pedig Théo Pourchaire pole pozíciót érő, 1:20.985-ös köridejéhez képest határozták meg.

    Deledda ehhez képest, most érdemes megkapaszkodni valamiben: mindössze 1.27.744-et tudott autózni, ami azt jelenti, hogy 6,7 másodperccel volt lassabb Pourchairenél.

    A stewardok abban az esetben szokták felmenteni a 107 százalékon kívül teljesítő pilótákat, ha az időjárás az edzés során drasztikus fordulatot vesz vagy ha az illetőnek lassítania kellett egy baleset miatt és amiatt nem tudta befejezni a gyors körét. Jelen helyzetben egyik helyzet sem állt elő, azonban a HWA pilótája már-már megsemmisítőnek titulálható hátránya ellenére még is részt vehet majd a hétvége versenyein.

    Egyébként hasonlóra 2009 óta nem volt példa. Akkor a sorozat pedig még GP2 néven futott és akkor Franck Pereira nem volt képes 107 százalékon belül teljesíteni a Spa-Francorschampsban rendezett időmérőn.

  • Aitken Matteo Nannini helyén tér vissza a Formula 2-be

    Aitken Matteo Nannini helyén tér vissza a Formula 2-be

    A HWA Racelab bejelentette, hogy Monacoban és Bakuban Jack Aitken fog versenyezni Matteo Nannini helyén. Az olasz fiatal ugyanis úgy döntött, hogy nem fog tudni egyszerre versenyezni a Formula 2-ben és az FIA Formula 3-ban, így csak az utóbbira szeretne koncentrálni.

    A rendkívül tapasztalt brit pilóta – aki a Williams pilótaakadémiájának a tagja – már három szezont is lehúzott a Forma-1 előszobájaként is emlegetett olyan sorozatban. Aitkent egy szezont az ART Grand Prix-val, a másik kettőt pedig a Campos Racinggel teljesítette.

    Aitken ezen három évben tizenegy alkalommal állhatott fel a dobogóra és ebből négy alkalommal ünnepelhetett győzelmet. A brit pilóta pedig a tavalyi szezonban beugróként teljesíthetett egy Forma-1-es futamot Szakhírban a Williamsszel, miután George Russellnek kellett helyettesítenie a koronavírust elkapó Lewis Hamiltont.

    „Őszintén meglepett a HWA a megkereséssel, azonban kifejezetten örültem neki és azonnal igent mondtam rá,” – mesélte a Williams junior. „Monaco és Baku a két kedvenc pályám, szóval már alig várom, hogy autóba ülhessek.

    „Ismerem a HWA csapatát a múltból, mert régebben még csatáztam a versenyzőik ellen pályán. Ők mindig is magas színvonalat képviseltek a motorsportban és alig várom, hogy elkezdhessem velük a közös munkát. Remélem képes leszek kihozni a maximumot ebből a két versenyhétvégéből.”

  • Verschhor és Viscaal is teljes szezont teljesíthet a csapatuknál

    Verschhor és Viscaal is teljes szezont teljesíthet a csapatuknál

    Richard Verschoor és Bent Viscaal is folytathatja az idei szezonját a Formula 2-ben, miután rendezték az anyagiakat a csapatukkal. Mindkettejük szerződése csupán a szezonnyitó bahreini hétvégére szólt, ezért kellett kifizetniük a szezon hátralevő részére vonatkozó összeget.

    Verschhor esetében az MP Motorsport már a szezon kezdete előtt bejelentette, hogy a holland fiatalnak 110%-ot kell majd nyújtania a pályán, ha náluk szeretné teljesíteni az idei Formula 2-es szezont.

    Verschoor egy interjúban elárulta, hogy az utóbbi időben két felé kell osztania a figyelmét. Egyrészt versenyzőként helyt kell állnia a versenypályán, másrészt menedzser hiányában pedig a szponzorokat is saját magának kellett megszereznie. Ezt a feladatot sikeresen megoldotta, mert rendezte az anyagokat az MP Motorsporttal, így a szezon további részében is őt láthatjuk majd a fehér-kék színű autóban.

    Természetesen Verschoornak a bahreini három versenyen mutatott ígéretes formája is nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a szezont annál a csapatnál folytathatja, ahol el is kezdte.

    Viscaalnak a Tridenttel sikerült dülőre jutnia, miután ő is csak egy versenynek megfelelő összeget tett le az olasz csapat asztalára. A szintén holland pilóta azonban most már rendezte az anyagiakat és folytathatja, habár a szezonnyitó három futamon elért tizenharmadik, tizenkettedik és huszonegyedik helyen egyáltalán nem volt valami lenyűgöző.

    Viscaal egyébként az FIA Formula 3-ból került a fel a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatra, ahol egy emlékezetes győzelmet aratott Silverstoneban. A holland Lirim Zendelivel vívott kerék a kerék elleni csatát az utolsó körben és az előbb említett párharcból, ha csak egy hajszállal is, de végü ő került ki győztesként.