Kategória: Formula 2

  • Bemutatkozik az IndyCarban Christian Lundgaard

    Bemutatkozik az IndyCarban Christian Lundgaard

    A 12.futamához érkezik a hétvégén az IndyCar sorozat. Az indianapolisi hétvégén pedig egy új arc is fel fog tűnni a Rahal Letterman Lanigan Racing volánja mögött.

    Az Alpine kötelékébe tartozó 20 éves dán, Christian Lundgaard veszi át erre a hétvégére Santino Ferrucci helyét a 45-ös számú autóban. A fiatal pilóta jelenleg a Formula 2-es bajnokságban versenyez, eddig két győzelmet tudott szerezni a Forma-1 előszobájában.

    Lundgaard számára nem lesz ismeretlen a csapat, két hete ugyanis már tesztelhetett velük.

    „Nagyon elégedettek voltunk Christian teszten elvégzett munkájával, és már alig várjuk, hogyan fog teljesíteni Indianapolisban. Ez egy új tapasztalat és hatalmas kihívás lesz a számára, ugyanis más versenyekkel ellentétben jóval kevesebb edzésidő áll rendelkezésre.” – kezdte Bobby Rahal társtulajdonos.

    „Az utcai pályák azonban nagyon hasonlítanak az európai pályákra, amiket kifejezetten a Forma-1 és a Grand Prix versenyzésre terveztek. Így azt hiszem, hogy ez kevésbé fog problémát okozni neki, mintha egy hagyományos IndyCar-pályán mutatkozna be. A kevés felkészülési idő miatt nem támasztunk elé hatalmas elvárásokat, csak végezze el a kért munkát.” – folytatta.

    A dán versenyző pedig már nagyon várja a nagy napot, és már túl van az ülés próbáján is:

    „Hihetetlenül izgatott vagyok a következő IndyCaros hétvége miatt. Nagyon szerencsés voltam az eddigi karrierem alatt, hogy elképesztő autókat vezethettem, és már várom, hogy az IndyCart is felvehessem erre a listára. A felkészülés során már tesztelem is az autót, lenyűgözőnek éreztem a vezetését, és biztos vagyok benne, hogy még jobban fogom élvezni az éles, hétvégi körülmények közepette a nagyon tehetséges mezőnyben.”

  • Egy újabb Red Bull junior kopogtat az F1 ajtaján

    Egy újabb Red Bull junior kopogtat az F1 ajtaján

    A 2021-es Formula 1-es szezon fele már eltelt és Sergio Pérez egyelőre nem nyújtott olyan kiugró teljesítményt, amivel kiérdemelte volna a szerződéshosszabbítást a Milton Keynes-i istállónál. Egyes szakértők szerint a csapat szaktanácsadója, Dr. Helmut Marko egy esetleges új jelöltet is számításba venne, aki nem más, mint a Red Bull juniorprogramját erősítő Liam Lawson.

    Lawson tavaly még az FIA Formula 3-ban versenyzett, de az idei szezonban felléphetett a Formula 2-be, ahol szintén jól teljesít és jelen pillanatban az egyéni bajnokság nyolcadik helyét foglalja el egy győzelemmel és egy dobogós helyezéssel.

    „Liam (Lawson) egy rendes srác. Nagyon keményen dolgozik és mindezek mellett őszinte is. Ha pedig hibázik, akkor rögtön elismeri azt” – mondta Marko, amikor a DTM-ben is versenyző fiatal pilóta teljesítményéről kérdezték őt.

    „Már most rengeteget dolgozik a szimulátorban. A következő két hét során a gyárunkban fog dolgozni Milton Keynesben, hogy láthassuk, miként teljesítene a Formula 1-ben.”

    „A mérnökökkel is kiválóan dolgozik együtt. Ha lát valami gyengeséget, akkor addig ügyködik rajta, hogy a következő adandó alkalommal már észre sem lehet azt venni. Az elemzésekben is nagyszerű, azonban ennek semmi köze a teljesítményéhez. Ambiciózus és a nyomást is képes jól kezelni.

    Lawson a DTM-ben pedig egyébként pont annak az Alex Albonnak a csapattársa, aki a tavalyi szezon kényszerült búcsúzni a Red Bull F1-es csapatától, miután nem volt képes elérni a csapat által kitűzött eredményeket.

    A Bikák szeptember környékén fognak döntést hozni a pilótáik kapcsán, de várhatóan a Red Bull és az AlphaTauri felállása is változatlan marad 2022-re.

  • Pourchaire az F1-es tesztjéről: Egy álmom vált valóra

    Pourchaire az F1-es tesztjéről: Egy álmom vált valóra

    Théo Pourchaire elmondása szerint egy „álma vált valóra”, miután a Pirelli 18 colos kerekeit tesztelhette az Alfa Romeo 2019-es autójával a Hungaroringen.

    A francia fiatal a Sauber junior akadémiáját erősíti és a szakértők rendkívül fényes jövőt jósolnak neki a Formula 1-ben, habár még mindig nagyon fiatal, ugyanis Pourchaire mindössze 18 éves. Azonban a francia fiatal kora ellenére rendkívül éretten versenyez, tavaly második lett az FIA Formula 3-ban és az idei szezonban az ART Grand Prix csapatánál versenyez a Formula 2-ben, ahol jelen pillanatban a hatodik helyet foglalja el az összetettben.

    Pourchaire belekóstolhatott a Forma-1 világába a Hungaroringen, miután a Pirelli gumitesztjén. A fiatal francia számára a teszt egy elő születésnapi ajándékkal ért fel, mert rendkívül élvezte a lehetőséget.

    „A tegnapi nagy napon valóra vált az álmom” – írta Pourchaire a közösségi média oldalán. „Életemben először vezethettem Formula 1-es autót és emlékszem, hogy gyerekként nagyon sokat álmodoztam erről a pillanatról. Szeretném megköszönni a lehetőséget és ezt a napot az Alfa Romeo Racing Orlen csapatának.”

    Az Alfa Romeonál nagy kérdés a 2022-es szezonra való pilótafelállásuk, ugyanis Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi szerződése is lejár az idei évad végén és a finn Jégember maradása egyáltalán nem vehető készpénznek.

    Mivel 2007 világbajnokának olasz csapattársa nagy valószínűséggel hosszabbítani fog a hinwili kiscsapattal, ezért Pourchaire-nek is esélye nyílhat egy potenciális versenyzői ülésre, miután többé már nem kell helyet biztosítaniuk a Ferrari juniorok számára. Nagy kérdés azonban, hogy az egyes szakértők által „az új Alain Prostnak” becézett Pourchaire lehetőséget fog-e kapni a fiatal kora és a Formula 1-es rutintalansága ellenére.

  • Ticktum: Az F1-es álmomnak valószínűleg vége

    Ticktum: Az F1-es álmomnak valószínűleg vége

    Miután a Red Bull után a Williams is kirakta Dan Ticktumot a pilótaakadémiájáról, a fiatal brit pilóta már le is mondott arról az álmáról, hogy valaha is Formula 1-es pilóta legyen.

    Ticktum karrierje tele volt botránnyal, de ezeket legfőképpen magának köszönheti. A megannyi történet – ami egy negatív emberként állította be a Carlin Formula 2-es csapatában versenyző britet – nemrégiben folytatódott, ugyanis Ticktum az egyik Twitch streamjében olyan dolgokat mondott a Williams csapat pilótájáról, Nicholas Latifiről, hogy a grove-i istálló azonnal kirúgta őt az akadémiájáról.

    Így a botrányhős már nem tartozik egyik Formula 1-es csapat kötelékébe se, ami miatt körülbelül a nullára csökkentek az esélyei a száguldó cirkuszba való bejutásra is.

    „Még mindig a Formula 2-ben vagyok” – mondta Ticktum az egyik élő adása során. „A folytatásom a szponzoroktól függ javarészt és mivel nagy valószínűséggel úgy sem jutok be az F1-ben, így a szponzoroknak nincs is okuk már arra, hogy engem finanszírozzanak.”

    Ticktum hozzátette, hogy ő egy olyan ember, aki „nem igazán képes játszmázni és az érzéseit kontrollálni”.

    „Ez egy olyan sport, ahol rengeteg a politika és mindent a pénzt irányít” – véli a Carlin versenyzője. „Azt kéne csinálnom, mint egy átlagos versenyző, de én erre képtelen vagyok. Megvan a saját karakterem, így nem tudom véka alá rejteni az érzéseimet egyes szituációk kapcsán.”

    „Egy dolog biztos: nem fogom feladni. Szeretném folytatni a Formula 2-ben és ott a létező legelőkelőbb helyezést elérni, hogy a következő szezonra jó sok opcióm legyen versenyzés szempontjából.”

  • Monzában tesztelt az Alpine-nal Oscar Piastri

    Monzában tesztelt az Alpine-nal Oscar Piastri

    Másodszor vezetett Forma-1-es autót az ausztrál Oscar Piastri. Mark Webber pártfogoltja hétfőn körözhetett Monzában az Alpine autójával.

    A korábbi többszörös futamgyőztes Mark Webber egyengeti a Formula 2-ben szereplő Piastri útját, akit hatalmas ígéretnek tart. Webber ott volt vele, amikor hétfőn újra F1-es autót vezethetett a Formula 2 jelenlegi éllovasa.

    „Teljes mértékben megérdemelte ezt a lehetőséget. Kiemelkedően jól teljesített eddig, az egyik legígéretesebb junior jelen pillanatban a motorsport világában. Az Alpine akadémia egy remek lehetőség a számára, de ő is jól jön az akadémiának.” – vélekedett róla Webber.

    Piastri tavaly megnyerte a Formula 3-as bajnokságot, majd idén tavasszal Silverstone-ban vezethette először a franciák F1-es autóját. A 20 éves versenyző az F2 mellett a szimulátorban is segíti az Alpine munkáját, legutóbb éppen a hungaroringi sikert megelőzően szolgáltatott hasznos adatokkal a szimulátorban.

    https://www.instagram.com/p/CSGtF3YNVcn/

  • Azonnali hatállyal kirúgta Ticktumot a Williams

    Azonnali hatállyal kirúgta Ticktumot a Williams

    A Formula 2-es bajnokságban versenyző Dan Ticktum immáron nem tartozik a Williams pilótaakadémiájába. A brit pilótát nagy valószínűséggel azért tették ki, mert összekülönbözött Nicholas Latifivel, aki a grove-i istálló Formula 1-es csapatát erősíti.

    Ticktum még 2019 decemberében csatlakozott a Sir Frank Williams által alapított csapat akadémiájába, miután megszabadultak tőle a Red Bullnál. Azonban a Williams által kiadott közleményben az szerepel Ticktum távozásának oka mellett, hogy „a csapat nem tudott volna F1-es versenyzői ülést biztosítani számára 2022-re.”

    „Köszönöm a lehetőséget a Williamsnek” – írta a botrányhős brit fiatal az Instagram oldalán a bejelentést követően. „Remélem, hogy a jövőben is sikeresen tudtok majd együtt dolgozni.”

    Ticktum távozásával három fiatal pilótája marad a patinás brit istállónak Roy Nissany, Jack Aitken és a W Seriesben vitézkedő Jamie Chadwick személyében. Közülük jelen pillanatban csak Aitkennek van szuperlicensze és már ugyan csak beugróként, de vett már részt Formula 1-es versenyhétvégén (2020 Szakhír Nagydíj).

    A bejelentés pedig napokkal azután történt, hogy Ticktum keményen beleszállt Latifibe, miközben a Twitch csatornáján játszott egy videojátékkal. A Carlin pilótája egy rím dúdolása közben „sz*rnak” nevezte Latifit és szerinte csak azért került be a száguldó cirkuszba, mert „idősebb nála és fizetett az üléséért”.

    „Ezek nem divíziók” – folytatta Ticktum. „Ez nem olyan, mint a francia vagy az angol labdarúgó bajnokság, ez nem így működik. Az oda vezető utat mindenkinek be kell járnia.”

    Végül azonban a brit fiatal leszögezte, hogy a Latifinek intézett mondandóját már a Williamsszel való szakítását követően mondta el.

  • Zhou a szombati hibája után győzelemmel javított a főfutamon

    Zhou a szombati hibája után győzelemmel javított a főfutamon

    A UNI Virtuosi pilótája, Gunyau Zhou győzedelmeskedett a Formula 2 főversenyén Silverstone-ban. A kínai a jó rajtjának köszönhette az első helyet, amivel minimalizálta a hátrányát a bajnoki összetettben Oscar Piastrival szemben, aki az egész verseny során küszködött.

    A rajnál a második helyről rajtoló Zhou nem teketóriázott és rögtön megelőzte a pole-pozícióból rajtoló Piastrit. A közvetlen élmezőnyben még Dan Ticktumnak és Robert Shwartzmannak is sikerült javítania az eredeti rajtpozíciójához képest.

    Az Alpine kínai juniorja – aki az Osztrák Nagydíjon egy pénteki szabadedzésen is részt vehetett – elkezdte növelni előnyét az élen Piastrival szemben, akit Ticktum és a sprintfutamokat megnyerő Richard Verschoor, Robert Shwartzman duó is üldözött.

    A bokszkiállások sorát Ticktum kezdte meg a 6. körben. A Carlin brit versenyzője a közepes kerekeit váltotta le a fehér oldalfalú kemény keverékekre. Hasonló képpen cselekedett Shwartzman, a Goodwood-ban is bemutatózó Liam Lawson és Marcus Armstrong is. Piastri egy körrel később jött be friss kerekekért, reagálva ezzel a mögötte autózókra. Az ausztrál bajnok ugyan Ticktum elé jött vissza a pályára, de a hazai pályán versenyző Carlin pilóta egy határozott manőverrel előzte meg őt a Hangár egyenesben.

    Christian Lundgaard balszerencse sorozata tovább folytatódott, ugyanis a kiállása nem sikerült tökéletesen és a lerepülő bal hátsó kereke miatt rengeteg időt veszített. A dán pilóta esetét meg is vizsgálta a versenyirányítás és egy 10 másodperces időbüntetéssel jutalmazták Lundgaardot.

    A 10. körben a kemény keverékeken induló Verschoor vezetett Jüri Vips, Lirim Zendeli és Jehan Daruvala előtt, akik hasonló taktikán voltak. A Makaói Nagydíjat is megnyerő holland pilóta abroncsai a 12. körig bírták, és az MP Motorsport pilótája ezt követően le is tudta a kötelező kerékcseréjét.

    Ticktum és Piastri ezt követően elkezdte magát átrágni azon pilótákon, akik még nem voltak kint a bokszban. A duó először Marnino Astón, majd pedig Matteo Nanninin előzte meg könnyedén. Vips az élen nagyon jó tempót tudott autózni és olyannyira jól ment, hogy a használt közepes keverékű gumijain olyan köröket autózott, mint Zhou, Ticktum és Piastri az új keményeken. Az észt Red Bull junior a 19. körben jött ki friss közepes keverékű abroncsokért és ezt követően elindult a hajsza a jobb pozíciókért.

    A Bakuban taroló Vips ezt követően szórta a leggyorsabb köröket és nagyon hamar utolérte Théo Pourchaire-t, akit könnyedén meg is előzött a 7. helyért. Ezt követően Felipe Drugovich következett, akit már nem tudott megelőzni.

    Zhou végül megnyerte a versenyt Ticktum és Piastri előtt, sikeres védekezte ki Verschoor támadásait. További pontszerzők: Shwartzman, Drugovich, Vips, Pourchaire, Zendeli és Daruvala.

    A bajnokság Monzában folytatódik majd szeptember 10-én.

  • Verschoor rajt-cél győzelmét hozta a második sprintfutam

    Verschoor rajt-cél győzelmét hozta a második sprintfutam

    Az MP Motorsport versenyzőjét, Richard Verschoort intették le elsőnek a Formula 2 második sprintversenyén Silverstone-ban. A holland Makaói Nagydíj nyerte pilóta mellett még Marcus Armstrong és Dan Ticktum ünnepelhetett még a dobogón.

    A pole-pozícióból rajtoló Richard Verschoor zseniálisan rajtolt és mögüle rajtoló Marcus Armstrongnak esélye sem volt megtámadni őt az Abbey-ben. Oscar Piastri és Liam Lawson folytatták az első versenyen elkezdett harcukat, azonban nem sokáig, mert Alessio Deledda és Ralph Boschung óriási balesete miatt be kellett hívni a biztonsági autót.

    A sportbíróknak három kör kellett a két összetört autó és a törmelékek eltakarításához. Emiatt a 4. körben vehette kezdetét újfent a száguldás. Piastri azonnal megelőzte a Goodwood-i Sebesség fesztivált is megjárt Lawsont a negyedik helyért és Dan Ticktum, valamint Armstrong is próbálkozott megelőzni az élen autózó holland MP Motorsport pilótát.

    Bent Viscaal a 6. körben megpróbálta maga mögé utasítani Jehan Daurvalát a Hangár egyenes végén, azonban az indiai pilóta elveszítette uralmát az autója felett és összeütközött a holland pilótával, aki a sóderágyban ragadt az esetet követően. Daruvalának egy új orrkúpra volt szüksége, de a bokszkiállással nem veszített sokat, mivel a baleset következtében másodjára, a Formula 2-es hétvége során már ötödik alkalommal kellett behívni Bernd Maylender Aston Martinját a pályaára. Később a Red Bull juniort egy 10 másodperces időbüntetést kapott a versenybíráktól baleset okozása miatt.

    A 10. kör végén indult el újra a verseny és rögtön megindult a helyezkedés. Az állítható hátsó szárny segítsége nélkül nagyon nehéz volt előzni, de amint újra lehetett használni, Roy Nissany rögtön meg is tudta előzni Matteo Nanninit a Stowe-ban a 13. helyért.

    A bajnokság éllovas Piastri pedig üldözőbe vette Lawsont. Az Alpine junior ausztrál egyre közelebb került az új-zélandihoz, de sokáig nem tudott előzni. Azonban Piastri a 18. körben egy jó kigyorsítást követően el tudta venni a 4. helyet Lawsontól a Hangár egyenes végén. Hasonló helyzetben találta magát a „botrányhős” Ticktum annyi különbséggel, hogy ő nem tudott mit kezdeni a Ferrari junior Armstronggal.

    Jüri Vips hibját követően az utolsó körökre rendkívül nagy harc bontakozott ki a fiatalok között az utolsó pontszerző helyekért. Felipe Drugovich próbálta megelőzni az észtet, de nem járt sikerrel. Robert Shwartzman túlságosan lelkesen próbálta megszerezni az utolsó pontszerző helyet és az utolsóelőtti kanyarban megforgatta a Premáját, ami miatt semmi esélye nem maradt a pontszerzésre.

    Verschoor zavartalanul arathatott rajt-cél győzelmet Armstrong és Ticktum előtt. További pontszerzők: a leggyorsabb kört megfutó Piastri, Lawson, Vips, Drugovich és Beckmann.

    A Formula 2 hétvégége holnap reggel fejeződik majd a be a főfutammal, ahol Piastri rajtolhat majd az első rajtkockából.

  • Shwartzman nyerte az első sprintversenyt Silverstone-ban

    Shwartzman nyerte az első sprintversenyt Silverstone-ban

    Silverstone-ba a Formula 2-es mezőny kísérte el az F1-eseket.

    Az első sprintfutam rajtsorrendjét az időmérő edzés határozza meg oly módon, hogy a top 10 fordított sorrendben sorakozik fel a rajtrácsra. Így aztán Christian Lundgaard indult az élről, Jüri Vips, Roy Nissany és Robert Shwartzman elől. Őket Drugovich, Pourchaire, Ticktum, Verschoor, Zhou és Piastri követtel az első 10 rajthelyen.

    Lundgaard nem rajtolt jól, a harmadik helyre esett vissza. Kiválóan rajtolt azonban Shwartzman, aki átvette a vezetést, a második helyen pedig Vips haladt.

    Történt azonban kiesés is, Nissany egy apró ütközés után a kavicságyban kötött ki, míg Zhou megfogott és menetiránnyal szemben megállt. Ennek eredményeként érkezett is a biztonsági autó.

    A 4. kör kezdetén folytathatta a mezőny a versenyzést. Az „újraindítás” után mindenki meg tudta tartani pozícióját.

    Azonban mindez csap kb fél körön át tartott, akkor ugyanis újabb safety car fázis következett. Deledda állt meg egy forgás következtében a pályán, egy ütközés után. Az eset után Sato a boxba hajtott, leemelték autójáról a motorborítást is, hogy ellenőrizzenek valamit.

    A 7. körben folytatódhatott a harc. Piastri rögtön meg is előzte Lawsont, így bár nem sok versenyzési lehetőség volt eddig, az ausztrál versenyző máris 4 helyet javított összesen, rajthelyéhez képest.

    Sato a 9. körben tért vissza a versenybe a boxból.

    A 13. körben aztán ismét szerephez jutott a biztonsági autó, mivel Samaia landolt a kavicságyban egy megforgás után.
    Ez idő alatt többen is kilátogattak a boxutcába kerékcserére. Aitkennek volt is egy kis incidense ott, kerékcsere után induláskor teljesen blokkolt a jobb első kereke, így gyorsan meg is állt. A szerelők gyorsan ellenőrizték, de semmi rendelleneset nem találtak, így tovább engedték a versenyzőt.

    A 15. körben távozott a safety car, Shwartzman pedig ismételten meg tudta védeni első helyét, ahogy mögötte sem változott a sorrend.

    F2 első sprintversenyét Silverstone-ban a Ferrari versenyzőakadémiájának orosz versenyzője, Robert Shwartzman nyerte. Vele Jüri Vips és Christian Lundgaard állhatott még rajtrácsra. Pontszerző helyen ért még célba Drugovich, Pourchaire, Piastri, Lawson és Ticktum.

    Shwartman ezen győzelmével majdnem át is vette a vezetést a Formula 2-es pontversenyben, azonban Piastri még a verseny legvégén megfutotta a leggyorsabb kört, ezzel 2 extra pontot szerezve, így jelenleg az ausztrál áll az élen a bajnokságban.

    Folytatás délután, 15:40-kor, a második sprintfutammal, melyen Piastri indul majd az élről.

     

     

     

  • Vips a második sprintfutam után a főversenyt is megnyerte

    Vips a második sprintfutam után a főversenyt is megnyerte

    A Hitech GP pilóta Jüri Vips lett az első a Formula 2 főfutamán Bakuban. Az észt pilóta ezzel duplázni tudott a bakui hétvégén a győzelmeket tekintve és ezzel a teljesítményével bajnoki esélyesnek lépett elő.

    A verseny rajtja az előző két futamhoz hasonlóan ismét kaotikusra sikeredett. A tegnapi második futam győztese Jüri Vips a második helyről lerajtolta a poleból induló csapattársát Liam Lawsont.

    Azonban a második kanyarban már is megtörtént a baj. Dan Ticktum behúzódott Théo Pourchaire mellé, aki éppen Marcus Armstrongot támadta a hatodik helyért. Azonban három autó nem tud elférni egy derékszögű kanyarban és Armstrong a tegnapi versenyhez hasonlóan a falban végezte. Ticktum baleset okozása miatt kapott is egy 10 másodperces büntetést a versenybíráktól. Az eset miatt ismét nem úszta meg a mezőny biztonsági autós fázis nélkül a 28 körös versenyt.

    A Red Bull észt fiataljának zseniális újraindítását követően a Lawson és Oscar Piastri keveredett óriási csatába a második helyért, amiből végül előbbi került ki győztesen. Azonban az új-zélandi Red Bull juniorja nem előzött szabályosan, így Ticktumhoz hasonlóan ő is egy 10 másodperces büntetést kapott, amit a boxkiállása előtt töltött le.

    Vips a hatodik körben állt ki friss kerekekért és az egy körrel később kiálló Piastri elé tudott kerülni a pályán a kiállását követően. Az észt versenyző azonban már üzemmeleg gumikon könnyen vissza tudta előzni az Alpine juniort a célegyenesben.

    Ezt követően a bajnokság éllovasa Guanyu Zhou került óriási csatába David Beckmannal és Lawsonnal. A kínai pilóta majdnem mindkettőjüket meg tudta előzni, azonban elfékezte magát és inkább kihajtott az első kanyar bukóterébe, de ezt követően folytatni tudta a száguldást.

    Piastri ezután bajba került, ugyanis a veszélyes kiengedése miatt egy 5 másodperces időbüntetést kapott a stewardoktól.

    Az eddig formán kívül versenyző Robert Shwartzman ismét remekelt. Az orosz fiatal az első futamot meg tudta nyerni, a második futamon fontos pontokat tudott gyűjteni és a főfutamon a kavarodásnak és az előzéseinek köszönhetően a 16. körre a csapattársa mögött találta magát a harmadik helyen.

    Az FIA Formula 3 bajnok Piastri ezt követően megpróbált nyomást helyezni a versenyt vezető Vipsre, aki értékes időt veszített a figyelmetlen Alessio Deledda miatt. Azonban az észt pilóta képes volt fenttartani a két másodperces előnyét Piastrival szemben és magabiztosan szelhette át a kockás zászlót elsőként, megnyerve ezzel Formula 2-es pályafutása első főversenyét.

    Az észt Red Bull junior mögött a két Prema álhatott fel a dobogóra Piastri Shwartzman sorrendben.

    Ticktum a verseny végén a friss gumiknak és a bátorságának köszönhetően végrehajtott egy dupla előzést, valamint a leggyorsabb versenykörért járó két pontot is be tudta gyűjteni.

    További pontszerzők: Drugovich, Ralph Boschung, Lawson, Jehan Daruvala, Ticktum, Christian Lundgaard és Lirim Zendeli.

    A bajnokság két hét múlva folytatódik Silverstoneban.