Kategória: Formula 2

  • Jól áll az ausztrál Forma-1-es utánpótlás

    Jól áll az ausztrál Forma-1-es utánpótlás

    Daniel Ricciardo meglehetősen ígéretes versenyzőnek tartja fiatal honfitársait: Oscar Piastrit és Jack Doohant. Míg előbbi 2021-ben megnyerte a Formula 2 bajnoki címét, utóbbi második lett a Formula 3-as bajnokságban, és két versenyhétvége erejéig már belekóstolt az F2-be is.

    Amióta Mark Webber 2013-ban visszavonult a Forma-1-ből, Ricciardo az egyetlen pilóta a Forma-1-es rajtrácson, aki Ausztráliát képviseli. Bár szó sincs róla, hogy Ricciardo fel akarna hagyni az F1-es szerepléssel, az ausztráloknak minden bizonnyal sokáig nem kell még amiatt aggódniuk, hogy lesz-e versenyzőjük az F1-ben, hiszen két ifjú versenyző is az ajtóban kopogtat.

    Az áttöréshez Oscar Piastri áll legközelebb, aki F2-es bajnoki címe után idén már az Alpine F1-es tartalékversenyzője lesz.

    Érthető tehát, hogy Ricciardo fényesnek látja az ausztrálok jövőjét a Forma-1-ben.

    „Az ausztrálok vannak az első sorban Piastri és Jack révén, szóval ígéretesnek néz ki Ausztrália” – idézte Ricciardót a Motorsport.com.

    „Nagyon örülök ennek.”

    Többen F2-es bajnokként érkeztek meg a Forma-1-be korábban, mint például George Russell, vagy Charles Leclerc.

    Piastri pedig nem csak simán bajnok lett, de uralta is a legutóbbi F2-es szezont, amire Ricciardo bevallása szerint nem számított.

    Arra a kérdésre, hogy lenyűgözte-e Piastri F2-es dominanciája, Ricciardo így válaszolt: „Igen, veszettül. Nem hiszem, hogy bárki is számított rá; a címért való küzdelem egy dolog, de kényelmesen nyerni hihetetlen dolog.”

    „Azt hiszem, az emberek tudták, hogy tehetséges, én is tudtam, de nem hiszem, hogy bárki is számított arra, hogy úgy fog dominálni, ahogyan tette.”

  • Pourchaire 2022-ben is ott lesz a Formula 2 mezőnyében

    Pourchaire 2022-ben is ott lesz a Formula 2 mezőnyében

    Bár Frédéric Vasseur őt szerette volna az Alfa Romeóba Valtteri Bottas mellé, végül nem Théo Pourchaire lett a kiválasztott.

    A Sauber Junior Team tagja azonban továbbra is fejlődhet majd az F2-ben, ráadásul változatlan csapattal, az ART-vel.

    A francia ötödik lett idén a bajnokságban, és már második hétvégéjén, Monacóban győzni is tudott. Monzában újoncként duplázott, ezenkívül még egyszer, Szocsiban állt dobogóra.

    A négy előtte végző pilóta nem lesz ott a mezőnyben, így jó esélye lesz a bajnoki címre 2022-ben. Ráadásul sok újoncra lehet számítani, akikkel szemben egyéves tapasztalata is mellette szól.

    Piastri az Alpine tartalékpilótája lesz, Shwartzman a Ferrari és a Haas tesztkötelezettségeiben segít majd, Zhou pont az Alfa Romeo ülését foglalta el, Ticktum pedig Formula E versenyző lesz.

    Pourchaire egy rövid Twitter bejegyzéssel tett pontot a találgatások végére: „Aláírtam. Jöhet 2022.” – írja röviden.

    Bár azt nem fejtette ki, mit írt alá, az AutoHebdo információ szerint marad jelenlegi csapatánál.

  • A felbolyduló Formula 2-es mezőnyben 3 év végi újonc is lehetőséget kap

    A felbolyduló Formula 2-es mezőnyben 3 év végi újonc is lehetőséget kap

    Miután a topcsapatok pilótái más sorozatokba kerülnek, a Formula 2-es mezőny átigazolásai lehetővé teszik az idén év végén bemutatkozó F3-as pilótáknak a teljes szezonos részvételt.

    A bajnok nem nevezhet a következő kiírásban, ezzel Piastri helye felszabadul a Premánál. Csapattársa, Robert Shwartzman kijelentette, otthagyja az F2-t, így még egy hely üres.

    Guanyu Zhou az UNI-Virtuosit hozza nehezebb helyzetbe azzal, hogy az Alfa Romeo F1-es pilótája lesz. Lundgaard eközben az ART-től írt alá az IndyCarba, Dan Ticktum pedig a Formula E-ben folytatja pályafutását.

    Öt igen gyors versenyző távozik a Formula 2 éléről, ezzel pedig elkerülhetetlenül megindul az átigazolási hullám.

    Roy Nissany (DAMS) és Ralph Boschung (Campos) is maradnak a jelenlegi csapataiknál, a Carlin viszont Ticktum helyén Logan Sargeantnek ad majd lehetőséget.

    Felipe Drugovich visszatért korábbi csapatához, az MP Motorsporthoz, a már idén bemutatkozó Clément Novalak mellé. Így az UNI-Virtuosi lecsapott a szintén friss újonc – és F3-as ezüstérmes – Jack Doohanre. Zhou helyére pedig Marino Sato érkezik a Tridenttől.

    A rajtrácson még egy változás lesz jövőre, a HWA helyét a Van Amersfoort Racing veszi át. Ők az Abu Dhabi teszten két autójukat az F2-es tapasztalatokkal rendelkező Jake Hughes, illetve az idei F3-es versenyző Amaury Cordeel vezette az első napon.

  • „Nem Verstappen viselkedése, hanem Piastri kimaradása a rossz példa a gyerekeknek”

    „Nem Verstappen viselkedése, hanem Piastri kimaradása a rossz példa a gyerekeknek”

    A hétvégén vált biztossá, hogy Oscar Piastri lett a Formula 2 idei évadjának bajnoka. Az ausztrál a szezon végére már nagyon a mezőny fölé nőtt. Az Alpine védence utcahosszal nyerte a bajnokságot, gyakorlatilag többször szerzett pole-t, mint a mezőny többi tagja összesen. Mindezek ellenére sem tud bekerülni a Forma-1-be, csak egy tartalékversenyzői szerep jutott neki az Alpine-nál.

    „Remélhetőleg bajnok lehetek jövőre a kanapén” – mondta mosolyogva Piastri bajnokká avatását követően. „Mindent megtettem, ami tőlem telt, hogy kapjak egy versenyülést. Az év elején azt mondtam, hogy úgy gondolom, hogy az eredményeim alapján alakulhat úgy, hogy valahol F1-es versenyzői ülést kaphatok. Ez nyilvánvalóan nem jött össze. Persze, egy kicsit csalódást okoz, hogy nem fogok közvetlenül fellépni, de nagyon remélem, hogy 2023-ban ott leszek a rajtrácson. Családbarát változatként mondva, eléggé bosszús lennék, ha 2023-ban sem lennék a rajtrácson, mert elfogytak a dolgok, amikkel bizonyíthatok.”

    Egy dolgot tehet a 20 esztendős versenyző, hogy tesztel és szimulátorozik az Alpine-nak, illetve folyamatosan ott lesz a paddockban: „Szeretnék továbbra is az F1-re koncentrálni, és gondoskodni arról, hogy ott legyek a paddockban, hogy az emberek ne feledkezzenek meg rólam.”

    Többen hangot adtak az elégedetlenségüknek azzal kapcsolatban, hogy Piastri nem kerül be, köztük volt a DTM-ben versenyző Daniel Juncadella is: „Az emberek arra panaszkodnak, hogy Verstappen rossz példa a fiatal gyerekeknek, mert túlságosan agresszív és „sportszerűtlen”. De az a rossz példa a fiatal gyerekeknek, hogy Piastri 2022-re nem kap F1-es ülést.”

  • Piastri nyerte a szezon utolsó versenyét Abu Dhabiban

    Piastri nyerte a szezon utolsó versenyét Abu Dhabiban

    A Prema pilótáját, Oscar Piastrit intették le elsőként a Formula 2 idei szezonjának utolsó főversenyén Abu Dhabiban. Az Alpine ausztrál juniorjának már zsinórban a negyedik főfutamon tudott diadalmaskodni.

    A pole-ból rajtoló bajnok, Oscar Piastri meg tudta tartani a vezető helyét, azonban mögötte óriási csata bontakozott ki az utolsó F2-es versenyét teljesítő Robert Shwartzman, Guanyu Zhou és Jack Doohan között. Az ausztrál pilóta leszaladt a pályáról és amint visszatért oda, megcsúszott és a falban találta magát. Az eset miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót.

    Az újra indítás után nem történt pozíciócsere az élmezőnyben, maradt az élen a Piastri, Zhou, Shwartzman sorrend. A kerékcserék sorát Liam Lawson és Christian Lundgaard nyitotta meg, Mindketten a hetedik körben álltak ki friss közepes keverékű gumikért. Őket két körrel később követte Shwartzman és Dan Ticktum.

    Mivel az élmezőny pilótáinak reagálnia kellett a Ferrari juniorjára, így az alternatív stratégiát alkalmazó Théo Pourchaire vehette át a vezetést a futam 10. körében. A francia fiatal mögött még Felipe Drugovich, Marcus Armstring és Jüri Vips volt még hasonló taktikán.

    A Piastri, Zhou, Shwartzman trió meg kezdte a felzárkózást és a 21. körre már csak azon pilóták voltak előttük, akik még nem tudták le a kötelező kerékcseréjüket. Pourchaire a 27. körig bírta ki, ami miatt a leglágyabb gumikon 7 kört kellett teljesítenie. Azonban az ART Grand Prix szerelői nem dolgoztak gyorsan, ami miatt Pourchaire jelentős másodperceket veszített.

    Drugovich egy körrel később jött ki a bokszba és át is ugrotta Pourchaire-t a pályán, azonban a 18 éves francia azonnal vissza tudta őt előzni az üzemmeleg abroncsai segítségével.

    Azonban Liwson megálló autója miatt VSC fázis lépett érvénybe, ami miatt a friss gumikon érkezők nem tudták megtámadni Shwartzmant a harmadik helyért egy rövid ideig. Azonban a VSC egy kör erejéig sem volt érvényben, ami miatt Drugovich és Pourchaire is meg tudta előzni a már szenvedő Prema pilótát.

    Piastri először tudott nyerni bajnokként Zhou és Drugovich előtt. Pourchaire-nek be kellett érnie a negyedik hellyel, mögöttük még Shwartzman, Ticktum, Armstrong, Vips, Ralph Boschung és Richard Verschoor tudott még pontot szerezni.

  • Zhou először nyert nyár óta, a bajnok többször is ütközött

    Zhou először nyert nyár óta, a bajnok többször is ütközött

    Az idény legutolsó F2-es sprintversenye ugyan egy kis késéssel, de elkezdődött a yas marina-i éjszakában, az első sorban pedig Marcus Armstrong és Ralph Boschung várta a lámpák kialvását.

    A mezőny elején ugyan nem változott semmi a rajt után a sorrendet illetően, Zhou is maradt harmadik, de hátrébb elképesztő nyitókört produkáltak a versenyzők. Mindenekelőtt Shwartzman feljött ötödiknek, de a középső szektorban lévő hosszú egyenesekben nem egyszer előfordult, hogy négyen voltak egymás mellett. Piastri, miután bebiztosította a bajnoki címét, agresszívabb üzemmódba kapcsolt, el is találta Liam Lawsont az ötös kanyarban egy késői féktávval, de mindketten tovább tudtak haladni néhány pozíció elvesztése után, az ausztrált később meg is büntették öt másodpercre.

    A harcok tovább folytatódtak a mezőnyben, az elejében is történtek változások, Zhou feljött másodiknak, Shwartzman pedig negyediknek, Ticktumot előzve.

    A verseny nem zajlott le safety car nélkül, Deledda a 9-es kanyar külső ívén kellett leparkoljon, miután összeért Caldwellel, ez váltotta ki a biztonsági autós fázist az ötödik körben. Két körrel később újra is indulhatott a száguldás, Armstrong pedig tökéletesen lógott el a többiektől. Eközben Piastri a 13. helyen semmit sem vesztett az agresszivitásából, előbb külső íven előzte meg Vipset és Nissanyt a 6-7-es kanyarnál, majd a 9-es előtt összeütközött velük, lepattanva az indonézről, és saját magával együtt kilökve az észtet. Mindketten kiestek, jöhetett újra a safety car.

    Az újabb újraindítás már nem sikerült olyan jól Armstrong számára, műszaki hiba miatt egy kanyarig tartott neki a folytatás, a kettes kanyarnál félre kellett állnia. Így most csak egy virtuális biztonsági autós fázis következett, az élre pedig Zhou állt.

    A kínai mögé pedig immár Shwartzman ért fel, mivel az orosz Boschungot is megelőzte. A következő körre a 7. helyért alakult ki komoly csata, Lawsont előbb Doohan, majd Nissany támadta a két hosszú egyenesében. Az utóbbi két pilóta később tovább folytatta a csatát, Doohan ugyanis visszaelőzte Nissanyt.

    Drugovich már hosszú körök óta üldözte Daruvalát az 5. helyért, végül pedig a 16. körben sikerült elé kerülnie egy gyönyörű, külső íves előzéssel a 9-es kanyarban.

    Később Nissany csak még hátrébb esett, Pourcahire és Viscaal is megelőzte, majd kiállt a bokszba sérült első szárnyával, ami a Lundgaard-dal való összeérésükkor alakult ki.

    Daruvala is újabb helyet vesztett, Lawson ugyanott előzte meg, mint néhány körrel korábban Drugovich.

    Zhou elsőségét az újraindítás után semmi és senki nem veszélyeztette, Silverstone óta először nyert Shwartzman előtt. Boschung beért harmadiknak, Ticktum pedig éppen kibírta a negyedik helyen, hiszen Drugovich nehéz pillanatokat okozott neki a végén.

    Helyezés Pilóta Csapat Hátrány
    1  Guanyu Zhou  UNI-Virtuosi
    2  Robert Shwartzman  Prema Powerteam 3.400
    3  Ralph Boschung  Campos Racing 9.700
    4  Dan Ticktum  Carlin 14.200
    5  Felipe Drugovich  UNI-Virtuosi 14.500
    6  Liam Lawson  HitechGP 17.000
    7  Jehan Daruvala  Carlin 19.800
    8  Jack Doohan  MP Motorsport 21.000
    9  Theo Pourchaire  ART Grand Prix 21.900
    10  Bent Viscaal  Trident 22.700
    11  Richard Verschoor  Charouz Racing System 25.800
    12  Guilherme Samaia  Charouz Racing System 30.800
    13  Jake Hughes HWA Racelab 31.400
    14  Clement Novalak  MP Motorsport 31.800
    15  Olli Caldwell  Campos Racing 32.200
    16  Marino Sato  Trident 37.000
    17  Roy Nissany  DAMS 1:06.700
    18  Christian Lundgaard  ART Grand Prix
    kiesett  Marcus Armstrong  DAMS
    kiesett  Jüri Vips  HitechGP
    kiesett  Oscar Piastri  Prema Powerteam
    kiesett  Alessio Deledda HWA Racelab
  • Daruvala nyert, Piastri dobogóval biztosította be a bajnoki címét

    Daruvala nyert, Piastri dobogóval biztosította be a bajnoki címét

    A Formula 2 szezonzáró hétvégéjének első futama szombat reggel rajtolt. A fordított rajtrácsos pole-ból Daruvala indulhatott, mellőle pedig Ticktum.

    Utóbbi számára nem igazán sikerült a start, visszaesett negyediknek, bejött elé Drugovich és Lawson is. A Premások is jól rajtoltak, Shwartzman a 7-ről 5-re, Piastri a 10-ről a 6. helyre zárkózott fel. Így a két, bajnoki címre még matematikailag esélyes pilóta rögtön egymás mögé is került. Ez nyilván az orosz számára volt rossz hír, hiszen jóval több pontra lett volna szüksége Piastrihoz képest.

    Shwartzman igyekezett is feljebb zárkózni, megelőzte Ticktumot, de fél kör sem kellett, és Piastri is kikerülte a britet, követve csapattársát. Szinte ugyanez játszódott le akkor is, amikor mindketten Lawsont lépték át, ezzel már a 3-4. helyen álltak és elkezdhették üldözni a Daruvala-Drugovich duót, akik igen közel autóztak egymáshoz.

    A rajt után 9. helyig visszaeső Zhou is elkezdett visszakapaszkodni, a 10. körben Boschungot előzte.

    A 12. körre az élen is élesedett a helyzet, Drugovich megtámadta Daruvalát, majd kanyarokig egymás mellett autóztak, de végül az indiai megtartotta az első helyet. Ezzel a két Prema is teljesen utolérte őket, így 10 körrel a vége előtt gyakorlatilag kis túlzással bárki nyerhetett az első négyből.

    Mindazonáltal a 20. kör kezdetére Daruvala igen meggyőzően el tudott lépni Drugovich-tól, Piastri viszont cseppet sem akart leszakadni Shwartzmantól. Meg is előzte tehát ebben a körben, és az orosz hiába támadott volna vissza a 9-es kanyar felé, az ausztrál kivédekezte.

    A sorrend már nem változott köztük, ezzel Piastri a 10. helyről a dobogóra felérve biztosította be a bajnoki címet. A futamot Daruvala nyerte Drugovich előtt, majd következett a már említett Piastri-Shwartzman duó.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1  Jehan Daruvala  Carlin
    2  Felipe Drugovich  UNI-Virtuosi 2.000
    3  Oscar Piastri  Prema Powerteam 2.900
    4  Robert Shwartzman  Prema Powerteam 3.500
    5  Liam Lawson  HitechGP 11.200
    6  Dan Ticktum  Carlin 12.900
    7  Theo Pourchaire  ART Grand Prix 14.100
    8  Guanyu Zhou  UNI-Virtuosi 15.500
    9  Ralph Boschung  Campos Racing 17.000
    10  Marcus Armstrong  DAMS 17.500
    11  Jack Doohan  MP Motorsport 18.500
    12  Jüri Vips  HitechGP 19.200
    13  Bent Viscaal  Trident 22.200
    14  Roy Nissany  DAMS 29.900
    15  Christian Lundgaard  ART Grand Prix 32.000
    16  Guilherme Samaia  Charouz Racing System 32.600
    17  Clement Novalak  MP Motorsport 37.000
    18  Alessio Deledda HWA Racelab 48.900
    19  Marino Sato  Trident 54.300
    20  Olli Caldwell  Campos Racing 1:43.500
    kiesett  Jake Hughes HWA Racelab
    kiesett  Richard Verschoor  Charouz Racing System
  • Oscar Piastri a Formula 2 idei bajnoka!

    Oscar Piastri a Formula 2 idei bajnoka!

    A Prema versenyzője, Oscar Piastri már két futammal a bajnokság vége előtt bebiztosította a bajnoki címét a Formula 2-ben. Az ausztrál pilóta ezzel újoncként lett bajnok a sorozatban, amit rajta kívül csak Charles Leclerc-nek és George Russellnek sikerült elérnie.

    Az Alpine junior Piastri zsinórban ötödik pole-pozícióját szerezte meg a Yas Marina Circuit-en, aminek köszönhetően 55,5 pont előnnyel várhatta az első versenyt közvetlen riválisával, Robert Shwartzmannal szemben. Mivel a három futam során maximálisan 58 pontot lehet megszerezni, ezért az ausztrálnak mindössze 3 pontra volt szüksége, hogy orosz riválisának már matematikai esélye se legyen a címre. A verseny részletes összefoglalóját itt tudjátok elolvasni.

    Mivel Piastri nem kapott ülést egyetlen csapattól sem a Forma-1-ben, így a következő évet versenyzés nélkül fogja tölteni az Alpine csapat teszt- és fejlesztőpilótájaként.

  • Sargeant először ülhet Forma-1-es autóba az Abu Dhabi-teszten

    Sargeant először ülhet Forma-1-es autóba az Abu Dhabi-teszten

    A Williams bejelentette, hogy az Abu Dhabi Nagydíj utáni fiatal pilóták tesztjén Logan Sargeant ül be az autójukba, aki nemrég csatlakozott akadémiájukhoz.

    Az amerikai versenyző Szaúd-Arábiában debütált az F2-ben, most viszont már az FW43B-t fogja vezetni Yas Marinában.

    „Alig várom, hogy először üljek Forma-1-es autóba, és szeretném megköszönni a csapatnak, hogy rám bízták ezt a csodálatos lehetőséget” – nyilatkozta a 20 esztendős Sargeant a bejelentést követően. „A grove-i gyárban töltöttem némi időt, és megbarátkoztam a szimulátorral, ami segített abban, hogy megismerjem az FW43B karakterisztikáját, de az, hogy pályára mehetek, hihetetlen élmény lesz, és nem fogom elfelejteni. Úgy megyek majd a tesztre, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam, és a lehető legtöbbet tanuljak a csapattól.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Logan Sargeant (@logansargeant) által megosztott bejegyzés

  • F1-es lehetőségben reménykedik az F2-t otthagyó Shwartzman

    F1-es lehetőségben reménykedik az F2-t otthagyó Shwartzman

    Azt már tudja Robert Shwartzman, hogy év végén dobbant az F2-ből, függetlenül a végeredménytől. Konkrétumai még nincsenek (a közel)jövőre, vágyai igen.

    Robert Shwartzman F2-es karrierje a hétvégén Abu Dhabiban lezárul. Az orosz matematikailag akár még bajnok is lehet, bár hátránya 51,5 pont az éllovas Oscar Piastrihoz képest. A jövőjével kapcsolatban egyelőre két dolog biztos: hogy távozik az F2-ből és hogy ott lesz az F1 újonctesztjén az Abu Dhabi Nagydíj után. Az újoncteszten Ferrarit és Haast is vezető Shwartzman ettől tovább egyelőre nem lát. Vágyai azért nyilván vannak. Shwartzman célja a váltás ellenére továbbra is az F1.

    „Azt meg tudom erősíteni, hogy ez az utolsó évem az F2-ben” – jelentette ki Shwartzman. „Hogy jövőre mi lesz, azt viszont egyelőre még én magam sem tudom. Éppen emiatt nem is nagyon akarok erről beszélni. Vágyak és tervek persze vannak. De az egyetlen fix információ az, hogy ez az utolsó évem a Premával és az F2-ben.”

    Na de akkor a vágyak? Shwartzman egy dologra koncentrál. „A cél az F1. Minden ehhez fog kapcsolódni. Egy év múlva ilyenkor remélhetőleg lesznek megfontolásra méltó lehetőségek. Ezekkel a srácokkal akarok harcolni.”