Kategória: Formula 2

  • Red Bull év elé nézhetünk 2022-ben – körvonalazódik az F2-es mezőny

    Red Bull év elé nézhetünk 2022-ben – körvonalazódik az F2-es mezőny

    Miután a bajnokság első négy helyezettje nem tér vissza, nagy mértékben átalakul az F2 mezőnye. A kulcsfontosságú helyeket pedig mind a Red Bull juniorjai töltötték be.

    Az elmúlt években többször is volt, hogy a Ferrari Akadémia tagjai voltak túlsúlyban a nevelőszériákban. Azóta azonban Armstrong kilépésével, illetve Ilott és Shwartzman távozásával – valamint az utánuk jövő pilóták lassabb haladásával – ismét a Red Bull felé billent a mérleg nyelve.

    A 2022-es Formula 2 mezőnyben nem kevesebb, mint hat versenyzőjük lesz ott, ráadásul az élcsapatok soraiban.

    A tavalyi konstruktőri bajnokság első négy csapatánál lesz Red Bull junior, ez alapján azt lehetne mondani, igen jó helyzetben vannak. Ráadásul a többi akadémiáról csak egy vagy két pilóta lesz ott, így statisztikailag is nagyobb az esélye, hogy közülük kerül majd ki 2022 F2-es bajnoka.

    Prema Power

    Az elmúlt évek bajnokcsapatánál a tavaly F3-at domináló Dennis Hauger szeretne Oscar Piastri nyomába lépni. Ugyan a norvég nem alkalmazkodott eddig olyan gyorsan, második szezonjában nyerte meg az F3-as bajnokságot, élcsapathoz kerül, így minden lehetősége megvan arra, hogy a bajnokságért küzdjön első évében.

    A motorsport szempontból sokáig „alvó óriás” India Jehan Daruvala révén rendelkezik a legnagyobb eséllyel egy F1-es ülésre. Ugyan már két éve szerepel a Formula 2 mezőnyében, és győzelmekig is eljutott, a bajnoki esélyhez még nem tudott.

    Eddigi két évében a Carlinnál mind Yuki Tsunoda, mind Dan Ticktum jobban szerepelt nála. Most azonban ő lesz csapaton belül a rangidős, és egy olyan csapathoz kerül, amivel nem lesz több kifogása, ha nem tud rendszeresen jó eredményeket hozni.

    Parkolópályán

    A Hitech tavalyi pilótái, Liam Lawson és Jüri Vips mind nagy reményekkel érkezte a Formula 2-be, de nem tudtam áttörőt alkotni a pályán. Hasonlóan Daruvalához, ők is eljutottak a dobogó legmagasabb fokáig, de ha idén nem sikerül végre előrébb lépniük, lesújthat rájuk a kegyetlen Red Bull metódus.

    Ugyanakkor, ha Helmut Marko nincs megelégedve Yuki Tsunoda teljesítményével, akadhat számukra egy ülés. Vagy akár más csapatoknál kaphatnak helyet, ahogy ez történt Guanyu Zhouval is.

    Bár kettejük közül Vips végzett előrébb, Lawson a DTM-ben bizonyította rátermettségét veteránok ellen.

    Az új hullám

    Nem Hauger az egyetlen, aki egy szinttel feljebb lép majd, Jack Doohan és Ayumu Iwasa is csatlakozott hozzá az tavalyi F3-as mezőnyből. Doohan már tavaly bemutatkozott Jeddahban, és a ottani teljesítménye, illetve a bajnoki második helye után a bajnoki második Virtuosi adott neki versenyülést.

    Ayumu Iwasa kicsit csendesebb szezon után kapott előléptetést, de neki sincs miért szégyenkeznie. A Hitech a konstruktőri tabella szerint az F3-as mezőny második felébe tartozott. Iwasa ennek ellenére győzni tudott a Hungaroringen, és még Zandvoortban is dobogóra állhatott. Mindkét csapattársát megelőzve 12. lett a bajnokságban. Most a DAMS-nál ki tudja, mire lehet képes, de az elmúlt éveket nézve nem lesz olyan jó helyzetben, mint kollégái.

    Ki léphet fel ellenük?

    Azért sok „független” van még az F2-es mezőnyben, és természetesen akár elég egy akadémiáról egy pilóta, hogy megnyerjék a címet.

    Théo Pourchaire gyakorlatilag ugyanúgy egy év rutinnal- és győzelemmel a háta mögött – kezdi az idei szezont, mint a fentiek közül többen is. A csapattársakról sem szabad megfeledkezni: Marino Sato (Virtuosi) a tapasztaltakat, Logan Sargeant (Carlin) a lendületben lévőket képviseli.

    Mivel tavaly sokan tudtak győzni, sokan lehetnek ott az élmezőnyben, ha összeáll nekik a kép. Kissé kiegyensúlyozottabb teljesítménnyel akár a mezőny második feléből is odakerülhet valaki a bajnoki cím közelébe.

    Ráadásul több a „sötét ló”, mint eddig. A Van Amersfoort eredményessége egyelőre egy nagy kérdőjel, illetve az e-sport világából érkezik Cem Bölükbasi, akit eddigi eredményei alapján nem lehet összehasonlítani a többiekkel.

    Az eddig bejelentett 2022-es F2-es pilóták:
    # Versenyző Csapat Akadémia
    1 🇳🇴 Dennis Hauger
    🇮🇹 Prema
    Red Bull
    2 🇮🇳 Jehan Daruvala Red Bull
    3 🇦🇺 Jack Doohan
    🇬🇧 Virtuosi
    Red Bull
    4 🇯🇵 Marino Sato
    5 🇳🇿 Liam Lawson
    🇬🇧 Carlin
    Red Bull
    6 🇺🇸 Logan Sargeant Williams
    7 🇳🇿 Marcus Armstrong
    🇬🇧 Hitech
    8 🇪🇪 Jüri Vips Red Bull
    9 🇩🇰 Frederik Vesti
    🇫🇷 ART
    Mercedes
    10 🇫🇷 Théo Pourchaire Sauber
    11 🇧🇷 Felipe Drugovich
    🇳🇱 MP
    12 🇫🇷 Clément Novalak
    14 TBA
    🇪🇸 Campos
    15 🇨🇭 Ralph Boschung
    16 🇮🇱 Roy Nissany
    🇫🇷 DAMS
    Williams
    17 🇯🇵 Ayumu Iwasa Red Bull
    20 TBA
    🇮🇹 Trident
    21 🇦🇺 Calan Williams
    22 TBA
    🇨🇿 Charouz
    23 🇹🇷 Cem Bölükbasi
    24 🇬🇧 Jake Hughes
    🇳🇱 Van Amersfoort
    25 🇧🇪 Amaury Cordeel
  • Egy Mercedes junior lesz Pourchaire csapattársa az ART GP-nál

    Egy Mercedes junior lesz Pourchaire csapattársa az ART GP-nál

    Az ART Grand Prix egy hivatalos közleményben jelentette be, hogy Frederik Vestit szerződtetik Théo Pourchaire mellé a 2022-es Formula 2-es szezonra.

    A dán fiatal eddig a Formula 3-ban bontogatta a szárnyait a Prema és az ART Grand Prix csapataival. Előbbinél egy, utóbbinál két szezont is lehúzott, azonban igazán kiugró eredménye nem volt, mert a tavalyi szezont is csak a negyedik helyen zárta az egyetlen futamgyőzelmével.

    A 20 éves Vesti az Abu Dhabiban megrendezett szezon utáni teszten vezethetett életében először Formula 2-es autót és most pedig hivatalossá vált, hogy kategóriát ugrik a Formula 3-as éveit követően.

    „Nagy dolog, hogy aláírhattam az ART Grand Prix csapatához a Formula 2-be” – nyilatkozta Vesti a bejelentést követően. „Már a tavalyi Formula 3-as szezonban is nagyon keményen dolgoztunk és remélhetőleg ezt a lendületet a Formula 2-ben is tartani tudjuk majd.”

    „Fontos lesz a kis részleteket is maximalizáni, mert ezen múlhat akár az idei jó szereplésünk. A tesztelés nagyon jó volt Abu Dhabiban, rengeteg új dolgot tanultam. Alig várom már, hogy először autóba ülhessek. Szeretném megköszönni a lehetőséget és a bizalmat az ART Gand Prix csapatának, mert nélkülük most nem lehetnék ezen a szinten.”

  • Neves díjat nyert meg másodszor is Oscar Piastri

    Neves díjat nyert meg másodszor is Oscar Piastri

    Oscar Piastri ráadásul az első olyan díjazottja a Sir Jack Brabham Awardnak, aki egymást követő két évben is megkapta az elismerést.

    Oscar Piastri kapcsán az elmúlt napok-hetek legfontosabb híre az volt, hogy nem kapott ülést a 2022-es F1-es mezőnyben. Az utolsó lépcsőfokon, vagyis az F2-ben szerzett bajnoki címe után viszont egy rangos elismerésben is részesült. A Sir Jack Brabham Award nevezetű díjat az F1-ben korábban egyszeres dobogós Tim Schenkentől kapta meg.

    A díj a Motorsport Australia egyik legrangosabb elismerése. Ezt az az ausztrál kaphatja meg, aki nemzetközi szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújt az autósport világában. Korábban Daniel Ricciardo, Mark Webber és Marcos Ambrose is díjazottak voltak. Piastri mellett az egyetlen kétszeres díjazott az IndyCar-bajnok Will Power, de ő sem egymást követő években lett díjazott.

    Óriási köszönettel tartozom a Motorsport Australia döntéshozói felé, hogy ismét engem választottak” – hálálkodott Piastri a Motorsport.com kérdésére válaszolva. „Egészen különleges társaságba kerültem ezzel, lévén rajtam kívül Will Power az egyetlen kétszeres díjazott. Talán nem ugyanaz egy ilyen díj jelentése, mint egy futamgyőzelem alatt átélt izgalom, mégis nagyon jólesik egy ilyen, hiszen ez elismerése a pályán nyújtott teljesítményemnek. Szerencsére megvolt már az időm az ünneplésre, így most már teljesen egészében 2022-re koncentrálhatok. A legjobbkor jöhet majd a csúcsforma.

    A Motorsport Australia elnöke, Andrew Fraser különleges tehetségként aposztrofálta Piastrit. „Ezt a díjat egyszer megnyerni is nagy teljesítmény, kétszer pedig egészen különleges. Oscar nagyon megérdemli a díjat. Olyan versenyző, mint Oscar, generációnként egy születik, és nem sokan tudnak ilyen eredményeket felmutatni ilyen rövid idő leforgása alatt. A legjobbakat kívánom neki az Alpine tartalékversenyzőjeként, majd azután is.

    A Sir Jack Brabham Award díjazottjai:

    • 2021: Oscar Piastri
    • 2020: Oscar Piastri
    • 2018: Will Power
    • 2017: Matthew Campbell
    • 2014: Daniel Ricciardo
    • 2012: David Brabham
    • 2011: Tony Gaze, DFC & Two Bars, OAM
    • 2009: Marcos Ambrose
    • 2009: Mark Webber AO
    • 2007: Will Power
    • 2006: Cody Crocker
    • 2006: Ben Atkinson
  • Megvan a VAR második pilótája is a Formula 2-ben

    Megvan a VAR második pilótája is a Formula 2-ben

    Teljessé vált a Formula 2 új csapatának, a Van Amersfoort Racingnek (VAR) a pilóta felállása. A korábban bejelentett Jake Hughes mellé csatlakozik a belgák reménysége Amaury Cordeel.

    A 19 éves pilóta a Formula 3-ból érkezik a holland istállóhoz, ahol első, és eddigi egyetlen idényében nulla ponttal zárt. Eddigi legnagyobb sikere pedig 2018-ra tehető, amikor is megnyerte a spanyol F4-es bajnokságot.

    Nem lesz már ismeretlen számára a VAR, hiszen a tavaly év végi F2-es teszten már a csapatot képviselhette Abu Dhabiban.

    „Rendkívül izgatott vagyok, hogy felléphetek a Formula 2-be. A szezonvégi teszten már megismerhettem az autót, amit lenyűgöző vezetni. A teljesítménynövekedés az F3-asokéhoz nyilván elég jelentős, de jól éreztem magam a volán mögött. Nagyon jól tudom, hogy az előttem álló szezon kihívásokkal teli lesz, meredek tanulási folyamat elé nézek.” – kezdte a belga.

    „Azonban az, hogy a Van Amersfoort Racing a csapatom, akikre támaszkodhatok, nagy önbizalmat ad nekem. Hálás vagyok a belém vetett bizalomért, és alig várom már a debütálásomat. Az abu dhabi-i teszten mutatott elkötelezettség és profizmus lenyűgöző volt.” – folytatta.

    „Minden F3ban szerzett tudásomat befogom vetni, hogy a legjobb legyek, és a csapat támogatásával közösen fogok építkezni. A holtszezont arra használtam, hogy mind fizikálisan, mind mentálisan a megfelelő állapotba kerüljek, nem beszélve a szimulátorban eltöltött végtelen órákról. Készen állok!” – jelentette ki.

    A csapatvezető Rob Niessink pedig a következőképpen kommentálta a bejelentést:

    „Az abu dhabi-i teszt után tudtuk, hogy Amauryt akarjuk az egyik autónkba beültetni. Nagyon elkötelezett a teljesítmény iránt és jól illeszkedik a csapatba. Bebizonyította, hogy egy intelligens versenyző és gyorsan tanul, amit mi nagyra értékelünk. A csapatunk izgatott és készen áll, hogy minden lehetséges módon támogassa őt abban, hogy teljes mértékben kiaknázza a magában rejlő lehetőségeket. Mivel neki is meg nekünk is ez lesz az első F2-es évadunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem lesz egy sétagalopp, de csapatként elkötelezettek vagyunk, hogy nyomot hagyjunk magunk után, már az első bahreini fellépésünk során is.”

  • Armstrong a Hitechnél kezdi meg a harmadik szezonját

    Armstrong a Hitechnél kezdi meg a harmadik szezonját

    A 2021-ben versenyt nyerő Marcus Armstrong idén a Hitech GP versenyzője lesz. Az új-zélandi fiatal – aki már nem tagja a Ferrari pilótaakadémiájának – a DAMS csapatától szerződik majd át a Hitechhez, akik mindössze két éve vannak a sorozatban.

    Armstrong a tavalyi év utolsóelőtti hétvégén szerezte meg az első győzelmét a Formula 2-ben a jeddah-i versenyhétvégén. Ugyanakkor a 2019-es Formula 3-as bajnokság második helyezettjének eléggé nehéz volt az idénye, mivel a végelszámolásnál csupán a 13. helyen végzett a maga 49 megszerzett pontjával.

    Az új-zélandi fiatal már a szezon utáni teszten is a Hitechnél gyakorolhatott Abu Dhabiban és 2022-ben a Red Bull junior Jüri Vips csapattársa lesz majd. Armstrongnak az idei már a harmadik teljes szezonja lesz a sorozatban, szóval talán ez lesz az utolsó igazi lehetősége, hogy bizonyítsa a rátermettségét a nagycsapatok számára.

    Örülök, hogy csatlakozhatok a Hitech csapatához” – árulta el Armstrong. „A csapatfőnök Oliver Oakes hozott vissza engem Európába, amikor a Hitech még csak gyerekcipőben járt. Azóta pedig már egy erős csapattá vált a Formula 2-ben és a Formula 3-ban egyaránt.”

    „Nagyon várom már, hogy megkezdjen a munkát az itt dolgozó emberekkel és biztos vagyok benne, hogy nagyon jól ki fogunk jönni egymással és mindent meg fogunk tenni a siker érdekében.”

    A helyek egyre csak fogynak a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban, ugyanis az utóbbi időben rengeteg bejelentés történt. A 22 lehetséges ülésből ugyanis már 17 elkelt, ami miatt csupán 5 szabad hely maradt a fiatal pilóták számára.

  • A Mercedes szimulátorosa az F2 új csapatához igazolt

    A Mercedes szimulátorosa az F2 új csapatához igazolt

    A Van Amersfoort Racing első F2-es szezonjára készül, miután tavaly év végétől a HWA helyét veszik át a sorozatban.

    Első pilótájuk a HWA-val két szezont is részben teljesítő Jake Hughes lesz, akinek ez lesz az első teljes éve a sorozatban. Tavaly Jack Aitken sérülése miatt kapott lehetőséget, és az év végi teszten is vezette már az autót.

    A brit már 2016 óta versenyzik legalább F3-as szinten, így tapasztalata miatt a versenyzés (F3 és F2) mellett folyamatosan dolgozott más állásokban is. Többek között a Mercedes F1-es csapatának szimulátorában dolgozott, és a Venturi Formula E csapatának tartalékjaként is szolgált.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy a Van Amersfoort Racinggel egy teljes teljesíthetem majd a Formula 2-ben. Ez egy nagyon ígéretes projekt: a csapatnak és nekem is hasonló elképzelésünk és motivációnk van a sikerre. Biztos vagyok benne, hogy nagyon keményen dolgozunk majd azért, hogy elérjük a céljainkat.”

    „A Van Amersfoort az egyik legsikeresebb csapat az együléses kategóriákban, és mindenhol sikert értek el, ahol indultak. Izgalmas lehetőség ilyen emberekkel együtt dolgozni, és már várom a kihívást. Köszönöm a csapatnak a lehetőséget, hogy velük dolgozhatok.”

    Rob Niessink, a csapat vezérigazgatója így nyilatkozott az igazolásról:

    „Egy nagyszerű kaland küszöbén állunk, amihez szükségünk van arra a tapasztalatra és érettségre, amit Jake érkezésével kapunk.”

    „A szezonvégi teszten Abu Dhabiban megmutatta, hogy nagyon elhivatott és igazán profi csapatjátékos. Pontos visszajelzéseivel, már előre is léptünk, ilyen rövid idő alatt. Az elkötelezettsége nagy önbizalomra ad okot az előttünk álló szezonra!”

  • Újabb három Red Bull-junior kapott helyet az F2 idei mezőnyében

    Újabb három Red Bull-junior kapott helyet az F2 idei mezőnyében

    Bejelentés cunamit tett a Red Bull, ugyanis egy nap jelentette be, hogy a junior programjukban szereplő versenyzők hol fognak indulni 2022-ben.

    Az energiaitalosok bejelentése a Premával kezdődött, ahol biztossáv vált, hogy két Red Bullos kötődésű versenyzővel vágnak majd neki az idei F2-es idénynek.

    Hauger és Daruvala után bejelentették, hogy további három fiatal versenyzőjük is a Formula 2-ben fog idén szerepelni, közülük ketten már tavaly is a mezőnyt erősítették, míg a harmadikuk abszolút újonc lesz a kategóriában.

    Jüri Vips esetében semmi változás nem történt, a 21 éves észt pilóta az idei idényt is a Hitech GP színeiben kezdi majd meg, amely gárdával a bajnokság hatodik helyén végzett és két versenyt is megnyert. Ez lesz a második teljes éve a sorozatban, de 2020-ban is pár hétvégén már rajthoz állt az F2-ben, így a Red Bullosok közül az egyik legtapasztaltabbnak számít már.

    Vips mellett szintén a második idényére készül Liam Lawson is, akik tavaly csapattársak voltak, ám az új-zélandi idénre már a Carlin versenyzője lesz. Lawson tavaly berobbant az F2-be, miután az első F2-es hétvégéjén kétszer is dobogóra állhatott, ráadásul a legelső versenyét meg is tudta nyerni. A folytatás azonban már nem volt ennyire sikeres, így végül a pontversenyt csak a 9. helyen zárta a 19 esztendős versenyző.

    Kettejükkel ellentétben azonban abszolút újonc lesz a sorozatban Ayumu Iwasa, a Honda és a Red Bull juniorja egy kategóriát feljebb lép, miután az F3-at hátrahagyva a DAMS színeiben kezdheti majd meg az első F2-es idényét. A 202 éves japán első és egyetlen F3-as idénye nem volt túl sikeres, a Hungaroringen aratott győzelme és a zandvoorti harmadik helyét leszámítva kiemelkedő eredményt nem tudott felmutatni a Hitech GP-vel, végül a bajnokság 12.helyén végzett, pedig nagy reményekkel érkezett az F3-ba, miután 2020ban meggyőző teljesítménnyel nyerte meg a francia F4-es bajnokságot.

    Ezekkel a bejelentésekkel az már biztos, hogy a 24 fős mezőny közel ötöde Red Bullos lesz idén.

  • Két Red Bull junior alkotja majd a Prema idei felállását

    Két Red Bull junior alkotja majd a Prema idei felállását

    A Prema megerősítette, hogy a Dennis Hauger, Jehan Daruvala párossal fogják teljesíteni az idei szezont a Formula 2-ben.

    A norvég fiatal a tavalyi szezonban a Formula 3-as bajnokságban versenyzett még, ahol képes volt megszerezni a bajnoki címet. A Red Bull junior Hauger négy győzelmet, három pole-pozíciót és kilenc dobogós helyezést tudott szerezni a bajnoki szezonjában. A norvég titán már az év végi teszten pályára is vihette az olasz csapat Formula 2-es járgányát, amivel már valamilyen szinten bele is kóstolhatott az előtte álló kalandba.

    „Nagyon örülök, hogy a Premával folytathatom a karrieremet” – lelkendezett Hauger. „2021-ben egy nagyon jó évünk volt, mert nagyon jól dolgoztunk együtt csapatként. Örülök, hogy a csapat továbbra is bizalmat szavazott nekem és nem fogok csalódást okozni nekik, folytatni fogom a megkezdett kemény munkát.”

    Hauger csapattársa, pedig az a Daruvala lesz, akinek az idei már a harmadik éve lesz a Forma-1 előszobájaként is gyakran emlegetett sorozatban. Az indiai fiatal eddig a Carlin csapatát erősítette, ahol a tizenkettedik és a hetedik helyen végzett az előző két évad során az egyéni bajnokságban.

    „Nagyon örülök, hogy az útjaink újra keresztezték egymást a Premával” – árulta el Daruvala. „Nagyon jó a kapcsolatunk és a múltban már dolgoztunk együtt a Formula 3-ban. A Prema egy bajnok csapat és már alig várom, hogy egy sikeres szezont teljesíthessünk közösen.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Dennis Hauger (@dennis_hauger) által megosztott bejegyzés

  • Armstrong már nem tagja a Ferrari akadémiájának

    Armstrong már nem tagja a Ferrari akadémiájának

    Immáron hivatalos, hogy Marcus Armstrong elhagyta a Ferrari tehetséggondozó programját. Az új-zélandi pilóta helyzetén kívül még a többi Ferrari junior helyzetét is meg fogjuk nézni ebben a cikkben.

    A 21 éves Armstrong – akivel két évvel ezelőtt még sokkal nagyobb ígéretnek tűnt és interjút is készítettünk vele – 2017-ben csatlakozott az olaszokhoz és az utolsó két szezonját a Formula 2-ben töltötte. Ugyan az új-zélandi még nem fedte fel, hogy az ide évben melyik sorozatban fog majd versenyezni, az már egyértelmű, hogy többé már nem a Ferrari kötelékében fog rajthoz állni a versenyein.

    A Ferrari azt is elárulta, hogy Callum Ilott-tal nem fognak tudni komolyabban foglalkozni 2022-ben a kialakult helyzete miatt. A brit tehetség – aki a tavalyi szezonban az Alfa Romeo teszt és fejlesztő pilótája volt – az idei évben az IndyCarban fog versenyezni és az FDA úgy véli, hogy „a távolság miatt nem fogják tudni megfelelő mértékben segíteni Ilottot.”

    Ebből kifolyólag a két legjelentősebb Ferrari junior Mick Schumacher és Robert Shwartzman lesz majd 2022-ben. A német fiatal a tavalyi szezonban mutatkozhatott be a Forma-1-ben a Haas csapatával és az idei évet is velük tölti majd annyi kiegészítéssel, hogy 2022-ben a Ferrari tartalékversenyzői szerepkörében is helyt kel állnia Antonio Giovinazzi mellett.

    Shwartzman a tavalyi évet a második helyen zárta a Formula 2-ben, azonban az idei szezonban már biztosan nem lesz tagja az ottani mezőnynek, ami miatt sok év után először fordulhat elő olyan, hogy nem lesz Ferrari junior a Formula 2-ben.

    A Formula 3-ban viszont két Ferrari juniort is láthatunk majd a Premánál Arthur Leclerc és Oliver Bearman személyében. Előbbi már a tavalyi szezonban is az olasz csapatot erősítette, utóbbi pedig friss német és olasz Formula 4-es bajnokként érkezik a domináns olasz gárdához. A brit fiatal ezen sikerei miatt kihagyhatta a Formula Regional Championshipet, ahol többek között Dino Beganovicot is láthatjuk majd, aki szintén a Ferrari kötelékein belül versenyez.

    A Formula 4-ben három pilótát indítanak majd az olaszok. A női felfedezettjük, Maya Weug és James Wharton már az előző szezonban is itt versenyeztek, amíg Rafael Camarának ez lesz az első olyan szezonja, ahol egy együléses versenyautó volánja mögött vezethet.

  • Török e-sportoló kap lehetőséget a Formula 2-ben

    Török e-sportoló kap lehetőséget a Formula 2-ben

    Nyáron Magyarországon mesélt nekünk a terveiről, ami most meg is valósult: Cem Bölükbasi a Charouz alakulatával mutatkozhat be a Formula 2 mezőnyében.

    Bár még csak egy évnyi formaautós tapasztalata van, a korábbi F1 Esports pilóta most nagy lehetőséghez jut.

    Bölükbasi a virtuális világban 2017-ben érte el a legnagyobb eredményét, amikor a háromfutamos döntőben egy futamgyőzelemmel 5. lett. Ezenkívül két további szezonban jutott a legjobb versenyzők közé, de egyik alkalommal sem teljesítette az összes versenyt.

    2020-ban megnyerte az első Formula Renault Esports Bajnokságot, valamint többször F1-es versenyzők oldalán bukkant fel az év eleji intenzívebb online versenyzés közepette.

    A török versenyző ezzel párhuzamosan 2019-ben már az igazi versenypályán is debütált, és bár tavaly két futamot teljesített már formaautóval, idén nyergelt át teljesen, és két bajnokságban is részt vett.

    Tavaly a téli F3 Ázsiai Bajnoksággal kezdte a 2021-es évet, ahol kilencedik helyen zárt. Utána az Euroformula Open bajnokságba csatlakozott a Hungaroringen, ahol rögtön győzelemmel kezdte a szereplését.

    Ezt követően szintén dobogón zárt a második versenyen, ekkor készítettünk interjút vele, ahol már megemlítette F2-es törekvéseit. A szezon hátralevő részében pedig még egy további győzelmet és öt dobogót szerzett az új Formula 2-es csapattal, a Van Amersfoort Racinggel. Így – bár kihagyta az első három hétvégét a nyolcból – 5. lett a bajnokságban.

    Bölükbasi most a Charouz Racing színeiben debütálhat majd a Forma-1 első nevelőszériájában.

    „Nagyon keményen dolgoztam, hogy megkapjam ezt a lehetőséget. Először is szeretném megköszönni a Charouznak, hogy bíznak bennem, és mindent meg fogok tenni, hogy megháláljam ezt nekik.”

    „Már alig várom, hogy a teszteken autóba ülhessek, eddig mindössze tavaly mentek pár kört egy régi GP2-es autóval. Ennél már nehezebben kerülhetnék közelebb az F1-hez. 110%-ot adok majd, hogy mindent elsajátítsak, és bebizonyítsak, hogy megállom a helyem.”

    „Mihamarabb szeretnék megismerkedni a csapattal. Ez az év hosszú és kimerítő lesz, a lehető legjobb kapcsolat velük kulcsfontosságú lesz az eredmények szempontjából.”