Kategória: Formula 2

  • Verschoor nyerte a szezon első versenyét Bahreinben

    Verschoor nyerte a szezon első versenyét Bahreinben

    Zseniális versenyzéssel szerezte meg a győzelmet Richard Verschhor Bahreinben. A holland pilóta – aki sokáig nem is tudta, lesz-e ülése a Formula 2-ben – a dobogó tetején ünnepelhetett a szezon első futamának legvégén.

    A pole-pozícióból rajtoló Felipe Drugovich nagyon rosszul indult el, ami miatt számos versenyző meg tudta őt előzni. Richard Verschoor állt az élre, mögötte Ralph Boschung és két Red Bull junior, Jehan Daruvala és Liam Lawson csatázott egymással a dobogó legalsó fokáért már az első körben.

    A szezon első biztonsági autós fázisára mindössze két kört kellett várni. Jake Hughes próbálta védeni a pozícióját Roy Nissanyval szemben, azonban elmérte a féktávot és kiütötte az előtte autózó Marcus Armstongot. Az ex Ferrari junior fiatal autója pedig lefulladt az ütközés következtében és ki is esett a versenyből.

    Az ötödik körben indult újra a száguldás a bahreini éjszakában. Théo Pourchaire egy technikai hiba miatt azonnal visszaesett a mezőny végére és az időmérő edzést megnyerő Jack Doohan is elkezdett felzárkózni. A motoros legenda, Mick Doohan fia az első körökben négy pozíciót tudott nyerni és ezután Jüri Vipsszel került óriási csatába.

    Verschoor az élen folyamatosan autózta a leggyorsabb köröket, amivel el is tudott lépni a Boschung, Daruvala, Laswon triótól. A Carlint erősítő Red Bull junior Drugovich támadta keményen, azonban a brazil pilóta nem tudott dűlőre jutni új-zélandi riválisával szemben. Mögöttük azonban Vips a DRS segítségével bátran ki tudta fékezni Doohant a hatodik helyért.

    A tizenötödik körben a második helyért alakult ki nagy meccs Boschung és Daruvala között, és az indiai pilóta pont a VSC fázis kezdete előtt mega mögé tudta utasítani svájci riválisát. A virtuális biztonsági autót Jake Hughes megálló autója miatt kellett alkalmazni, aki Clément Novalakkal ütközött az egyes kanyarban, miközben pozícióért harcoltak.

    Boschung azonban nem hagyta annyiban és egy nagyon bátor manőverrel vette vissza a második helyét Daruvalától az ötös kanyarban, aki ezt követően csúnyán el is fékezte magát. Az indiai azonban a második DRS zónában vissza is szerezte a második helyét a Campos svájci versenyzőjétől. Ezt követően Lawson is meg tudta előzni őt, mivel Boschung abroncsaiból túlságosan sokat vettek ki a csatázásai.

    Verschoor senkitől nem zavartatva nyerte meg a Formula 2-es szezon első sprintversenyét Daruvala és Lawson előtt. Boschung hiába versenyzett kiválóan, csak a negyedik helyen zárt, megelőzve Drugovichot és a szintén remeklő Logan Sargeantet. A hetedik helyen Vips ért célba, az utolsó pontot pedig a mezőny legvégéről rajtoló, 14 helyet javító Ayumu Iwasa kaparintotta meg.

  • Indul az F2 is: Mutatjuk a mezőnyt és szavazz a kedvenceidre!

    Indul az F2 is: Mutatjuk a mezőnyt és szavazz a kedvenceidre!

    Nem csak a Forma-1-es, de a Formula 2-es és Formula 3-as szezon is elindul a hétvégén Bahreinben.

    2022-re a HWA csapat befejezte Formula 2-es tevékenységét, azonban új csapat is érkezett: a Van Amersfoort Racing, melynél Max Verstappen és Mick Schumacher is versenyzett korábban, junior bajnokságokban.

    A Prema Racing új pilótafelállással indul. A regnáló Formula 2-es bajnok Oscar Piastri az Alpine F1 Team tartalékversenyzője lett, csapattársa, Robert Shwartzman pedig két év sorozatban töltött idő után távozott, hogy a Ferrari tesztpilótája legyen. Helyükre a regnáló FIA Formula 3-as bajnok Dennis Hauger, valamint red bull junior teames versenyzőtársa, Jehan Daruvala érkezett.

    A Virtuosi Racing korábbi versenyzője, Guanyu Zhou az Alfa Romeo Racinggel a Forma-1-be igazolt, Felipe Drugovich pedig az MP Motorsporthoz igazolt. Helyükre Marino Sato, valamint a Formula 3 tavalyi második helyezettje, az Alpine Academy új versenyzője, Jack Doohan érkezett.

    A Carlin korábbi versenyzője, Dan Ticktum elhagyta a sorozatot és a Formula E-ben folytatja karrierjét, illetve Jehan Daruvala is távozott. A Carlin a Red Bull junior Liam Lawson mellett a Williams Driver Academy tagja, Logan Sargeant igazolta le.

    A Hitech Grand Prix leszerződtette a DAMS-tól távozó, Ferrari akadémistát, Marcus Armstrongot, Liam Lawson helyére.

    Az ART Grand Prix versenyzője, Christian Lundgaard két szezon után elhagyta a csapatot és a sorozatot, hogy csatlakozzon az IndyCar mezőnyéhez. Helyére a Mercedes Junior Team tagja, Frederik Vesti érkezett.

    Az MP Motorsportnál Felipe Drugovich partnere lett Clément Novalak.

    A Campos Racing szerződtette az Alpine Academy új tagját, Olli Caldwellt, aki a 2021-es szezon utolsó két fordulóján már versenyzett a csapattal.

    A DAMS a Red Bull junior és FIA Formula 3-ból érkező Ayumu Iwasát szerződtette Roy Nissany mellé.

    A Trident szerződtette Calan Williamst és Richard Verschoort.

    A Charouz Racing System leszerződtette a korábbi Formula-1-es eSport versenyzőt és az Euroformula Openből érkező Cem Bölükbaşıt, Enzo Fittipaldi mellé.

    Az újonnan érkező Van Amersfoort Racing a Jake Hughes és Amaury Cordeel duóval vág neki első F2-es szezonjának.

    Te kinek fogsz szurkolni? Görgess lejjebb a szavazáshoz!

    A Formula 2 hétvégi menetrendje:

    03.18. péntek
    15.55: szabadedzés (élő, F1TV, M4Sport)
    17.20: időmérő (élő, F1TV, M4Sport+)
    03.19 szombat
    17:40 sprintfutam (élő, F1TV)
    23.00 sprinfutam (felv., M4Sport)
    03.20 vasárnap
    11.35 főverseny (élő, F1TV, M4Sport)

    A versenyhétvége teljes menetrendjét megtaláljátok Facebook oldalunk borítóképén!

    Versenyző Csapat Akadémia
    Dennis Hauger
    Prema
    Red Bull
    Jehan Daruvala Red Bull
    Jack Doohan
    Virtuosi
    Red Bull
    Marino Sato
    Liam Lawson
    Carlin
    Red Bull
    Logan Sargeant Williams
    Marcus Armstrong
    Hitech
    Jüri Vips Red Bull
    Frederik Vesti
    ART
    Mercedes
    Théo Pourchaire Sauber
    Felipe Drugovich
    MP
    Clément Novalak
    Olli Caldwell
    Campos
    Alpine
    Ralph Boschung
    Roy Nissany
    DAMS
    Williams
    Ayumu Iwasa Red Bull
    Richard Verschoor
    Trident
    Calan Williams
    Enzo Fittipaldi
    Charouz
    Cem Bölükbasi
    Jake Hughes
    Van Amersfoort
    Amaury Cordeel

     

    [poll id=”228″]

  • Armstrong előnynek nevezi, hogy már nem kötődik a Ferrarihoz

    Armstrong előnynek nevezi, hogy már nem kötődik a Ferrarihoz

    Marcus Armstrong harmadik évét kezdi meg idén az F2-ben, és felszabadultnak nevezte magát a Ferraritól való távozása után.

    2017-ben Armstrong olasz F4-es bajnok lett – és a német sorozatban második – utána pedig az F3-as Európa-bajnokságon és az F3-ban is a bajnokság első öt pilótája között zárt.

    A Formula 2-es mezőnyben azonban csak két 13. helyre volt képes eddig, az ART és a DAMS színeiben is. Első versenyén ugyan második lett és tavaly áttörést ért el a futamgyőzelmek terén, de a jó eredményeket nem sikerült rendszeresen szállítania. Most Hitechnél próbálkozik újra.

    „Kényelmes volt a váltás, mert ismerem a csapatot. árulta el a Hitechről Armstrong. – Amikor fiatalabb voltam, Oli Oakes a csapattulajdonos hozott át Európába, még a gokartos időszakban. Éltem is itt [Londonban] egy kis ideig vele, megismertem néhány hiteches srácot, mert éppen akkor építette a csapatot.”

    Armstrong 5 év után hagyta el a Ferrari junior csapatát, és annak ellenére, hogy ezzel valószínűleg rosszabbak az esélyei az F1-be jutásra, javulást vár önmagától.

    „Nagyon boldoggá tesznek azok az emberek, akik jelenleg körülvesznek. A Ferrari nem nyújtott számomra semmit tavaly, ami segített volna az F2-ben. Így olyan, mintha levettek volna egy kisebb terhet a vállamról, és újra a versenyzésre koncentrálhatok.

    Tavaly sokat dolgoztak az F1-es csapat fejlesztésén. Három-négy napot töltöttem náluk a szimulátorban, ami mentálisan is lefárasztott, hiszen szerettem volna minél jobban elvégezni a munkámat.

    Ez nem segített nekem az F2-ben, mert a Forma-1 annyira más. Most teljesen koncentrálhatok az F2-re, mert nem vagyok teljes állásban fejlesztőpilóta.”

    Mivel az eddig domináló pilóták közül többen is távoztak, Armstrong szoros küzdelemre számít a bajnoki címért.

    „Mint mindig, nagy lesz a versengés. A legnagyobb változás az idény hossza lesz [8-ról 13 fordulóra bővítenek]. Sok másik pálya lesz, tavaly főleg a Közel-Keleten versenyeztünk idén több európai helyszín lesz, ami szerintem kedvezni fog nekünk.

    A Közel-Kelet eléggé megviseli a gumikat, a magas hőmérséklet miatt. A sivatag közepén ráadásul máshogy kell beállítani az autót. Európában pont az ellentétes, agresszívnek kell lenni.”

    A felkészülés azonban nem alaklt a legjobban az új-zélandi számára, a három napból a másodikon ütközött, a harmadik pedig egy homokvihar akadályozta meg a kiesett idő pótlásában. De elmondása szerint az aszfalt felgumizódása miatt nem ér sokat a teszt, mert a versenyhétvégén úgyis mások viszonyok lesznek.

  • A Hitech felmondja az Uralkalival a megállapodásukat

    A Hitech felmondja az Uralkalival a megállapodásukat

    A Hitech Grand Prix felbontotta szponzori szerződését az orosz Uralkali műtrágyagyárral. A Hitech 2016 óta volt a cég partnere, abban az évben, amikor Nikita Mazepin, a vállalat társtulajdonosának, Dmitrynek a fia a csapat színeiben versenyzett az európai Formula 3-ban. Mazepin 2020-ban – abban az évben, amikor a csapat feljutott a bajnokságba – a Hitech színeiben versenyzett a Formula 2-ben, mielőtt a Haas-szal a Forma-1-be lépett volna fel.

    A Companies House által a múlt hónapban közzétett dokumentumokból kiderült, hogy a Dmitry Mazepin lemondott az általa irányított holdingvállalat a Hitechben lévő részvényeiről, és a csapatfőnök Oliver Oakes vette át a teljes irányítást. Kedden a Hitech hivatalossá tette, hogy megszakította kapcsolatát az Uralkalival. Már a múlt heti bahreini teszt során eltávolították a márkajelzést a Formula 2-es autóikról.

    Tavaly a negyedik helyen végeztek a Formula 2 bajnokságában, és három győzelmet szereztek. A Red Bull által támogatott junior, Juri Vips idén is a Forma-2-es csapatnál folytatja, és csatlakozott hozzá az egykori Ferrari pártfogolt, Marcus Armstrong. A Formula 3-ban Kaylen Fredericket, Isack Hadjart és Nazim Azmant küldik a mezőnybe.

  • Drugovich nyerte az F2-es teszt utolsó napját

    Drugovich nyerte az F2-es teszt utolsó napját

    A Formula 2-ben is megkezdődött az idei szezon, egy Bahreinben rendezett, háromnapos teszttel. A program szerdától péntekig tartott, ám az utolsó nap csak félig tudott rendben lezajlani, ugyanis egy homokvihar és az azzal járó gyenge láthatóság miatt törölték a délutáni programot.

    Szerdán Daruvala, csütörtökön Lawson zárt az élen, a pénteki nap leggyorsabbja pedig az MP Motorsportos Felipe Drugovich lett, csapattársa Clement Novalak, és a Hitech GP színeiben induló Jüri Vips előtt.

    Még a délutáni program hiányában is sikerült 17 versenyzőnek 40 körnél többet mennie, bár az élen végző MP Motorsportos duó alig jutott túl a 20-on.

    A Carlin párosa, Liam Lawson és Logan Sargeant végzett még a legjobb ötben. Roy Nissany és Dennis Hauger következett utánuk, utóbbi Formula 3-as bajnokként lépett fel a Prema csapatához.

    A francia Theo Pourchaire futotta a legtöbb kört 56-al, emellett ő lett a 8. A top 10-et két további újonc, Jack Doohan és Ayumu Iwasa tette teljessé. Utóbbi miatt el kellett rendelni egy piros zászlós megszakítást, miután technikai hiba miatt félreállt a 8-as kanyarban. A szezon érdemi része az F2-esek számára ugyanúgy Bahreinben kezdődik, a Forma-1-es idénynyitó hétvégén.

    Az utolsó nap végeredménye:

    Helyezés Pilóta Csapat Köridő Hátrány Körök száma
    1 Felipe Drugovich MP Motorsport 1:44.911 24
    2 Clément Novalak MP Motorsport 1:45.883 +0.972 22
    3 Jüri Vips Hitech Grand Prix 1:45.978 +1.067 50
    4 Liam Lawson Carlin 1:46.114 +1.203 46
    5 Logan Sargeant Carlin 1:46.761 +1.850 45
    6 Roy Nissany DAMS 1:46.791 +1.880 50
    7 Dennis Hauger PREMA Racing 1:46.979 +2.068 49
    8 Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:47.235 +2.324 56
    9 Jack Doohan Virtuosi Racing 1:47.377 +2.466 47
    10 Ayumu Iwasa DAMS 1:47.465 +2.554 45
    11 Jake Hughes Van Amersfoort Racing 1:47.498 +2.587 42
    12 Frederik Vesti ART Grand Prix 1:47.590 +2.679 54
    13 Ralph Boschung Campos Racing 1:47.800 +2.889 46
    14 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 1:47.944 +3.033 43
    15 Jehan Daruvala PREMA Racing 1:47.992 +3.081 48
    16 Marino Sato Virtuosi Racing 1:48.346 +3.435 53
    17 Calan Williams Trident 1:48.456 +3.545 40
    18 Olli Caldwell Campos Racing 1:48.805 +3.894 46
    19 Richard Verschoor Trident 1:48.807 +3.896 39
    20 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 1:49.084 +4.173 32
    21 Cem Bölükbasi Charouz Racing System 1:49.519 +4.608 19
    22 Marcus Armstrong Hitech Grand Prix 1:49.839 +4.928 32
  • Alonso új menedzsercéget alapított

    Alonso új menedzsercéget alapított

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso egy új menedzsercéget indított nemrég. Első igazolásai között szerepel az idén Formula 2-be fellépő Clement Novalak illetve egy tehetséges gokartos, Nikola Tsolov is.

    Alonso az A14 Management-et a régóta menedzserként tevékenykedő Albert Resclosával – aki nem mellesleg két éve Novalakkal dolgozik –, illetve saját menedzserével és barátjával, Alberto Fernandezzel alapította. Resclosa korábban Sergio Sette Camara menedzsere is volt, valamint Alonsóval a 90-es években egy kategóriában is versenyeztek a gokartosok között.

    A weboldala szerint az A14 Management azzal a céllal született meg, hogy a „gokartozás világából – vagyis a sportág bölcsőjéből – néhány kiválasztott versenyzőnek lehetőségeket biztosítsanak a céljaik eléréséhez szükséges nélkülözhetetlen értékek elsajátítása, mint például a fizikai edzés, a döntéshozatal és a gazdaságosság”.

    A versenyzők közül a ranglétrán előrébb járó Novalak tavaly harmadik lett a Formula 3-ban, idén pedig az MP Motorsport színeiben debütál az F1 előszobájában.

    A bolgár Tsolov pedig Alonso felfedezettje, tavaly decemberben ott is volt a spanyol vendégeként Abu Dhabiban. Újoncként remek szezont futott Alonso csapata, az FA Racing színeiben az OK gokart senior kategóriában. A következő lépés számára a tervek szerint a formulaautózás, legnagyobb valószínűséggel a spanyol Formula 4.

    Alonso egyébként már évek óta rendelkezik egy saját gokartos akadémiával és mellette egy múzeummal, szülővárosa, Oviedo közelében. Az FA Racing brand alatt pedig a Formula Regional European Championshipben van csapata, habár nincs velük közeli együttműködési kapcsolatban, hiszen az MP Motorsport irányítása alatt állnak.

  • Verschoor bejelentésével teljes az idei F2-es mezőny

    Verschoor bejelentésével teljes az idei F2-es mezőny

    A Trident az egyik tavalyi futamgyőztessé váló pilótát Richard Verschoort szerződtette 2022-re, ezzel ő lett a 20. F2-es versenyző.

    A holland tavaly Silverstone-ban nyerte meg a második versenyt, végérvényben pedig egy hétvége kihagyásával is 11. lett az összetettben.

    „Extrém módon büszkévé tesz és motivál, hogy egy ilyen profi és győzelemre képes csapathoz csatlakozhatok, mint a Trident.” mondta a tavalyi F3-es csapatbajnokság győzteséről Verschoor.

    „Szerintem mindenünk megvan ahhoz, hogy fontos célokat érjünk el, és pozitív szezont teljesítsünk. Nem győzöm már kivárni, hogy visszatérhessek a pályára. A legjobbamat fogom nyújtani, hogy a legtöbbet hozhassam ki ebből a lehetőségből.”

    A Trident tavaly csak 9. lett az F2-es csapatbajnokságban, és épp Verschoor honfitársa, Bent Viscaal révén szereztek két dobogót.

    Giacomo Ricci csapatfőnök így üdvözölte a hollandot a csapatnál:

    „Büszkén köszöntünk magunknál egy ilyen kétségtelenül értékes versenyzőt, mint Verschoor. Motivál minket egy ilyen tehetséges és tapasztalt pilóta jelenléte, aki már bizonyította, hogy el tud érni bizonyos eredményeket.”

    „Verschoor és [Calan] Williams szerintem egy stabil és ígéretes páros, egymást fogják űzni a következő szintre. Ez lesz a jó szezon alapja. Már várjuk, hogy a 2022-es felállásunkkal a pályán legyünk.”

    A 22 idei versenyzőből így 11 szerzett már bajnoki címet korábban, 6 újonc lesz és további 6 versenyzett már ugyan F2-es futamon, de nem teljesített teljes szezont.

    A 2022-es Formula 2 mezőny:

    # Versenyző Csapat
    1 🇳🇴 Dennis Hauger
    🇮🇹 Prema
    2 🇮🇳 Jehan Daruvala
    3 🇦🇺 Jack Doohan
    🇬🇧 Virtuosi
    4 🇯🇵 Marino Sato
    5 🇳🇿 Liam Lawson
    🇬🇧 Carlin
    6 🇺🇸 Logan Sargeant
    7 🇳🇿 Marcus Armstrong
    🇬🇧 Hitech
    8 🇪🇪 Jüri Vips
    9 🇩🇰 Frederik Vesti
    🇫🇷 ART
    10 🇫🇷 Théo Pourchaire
    11 🇧🇷 Felipe Drugovich
    🇳🇱 MP
    12 🇫🇷 Clément Novalak
    14 🇬🇧 Olli Caldwell
    🇪🇸 Campos
    15 🇨🇭 Ralph Boschung
    16 🇮🇱 Roy Nissany
    🇫🇷 DAMS
    17 🇯🇵 Ayumu Iwasa
    20 🇳🇱 Richard Verschoor
    🇮🇹 Trident
    21 🇦🇺 Calan Williams
    22 🇧🇷 Enzo Fittipaldi
    🇨🇿 Charouz
    23 🇹🇷 Cem Bölükbasi
    24 🇬🇧 Jake Hughes
    🇳🇱 Van Amersfoort
    25 🇧🇪 Amaury Cordeel
  • Enzo Fittipaldi két kategóriát ugrott egy év alatt

    Enzo Fittipaldi két kategóriát ugrott egy év alatt

    A tavalyi év elején még a Road to Indy létráján szerepelt, majd fél év F3-as szereplés után Enzo Fittipaldi a Formula 2-ben találta magát. Most úgy tűnik, meg is tudja vetni a lábát a sorozatban.

    A brazil meglepetésre otthagyta a Ferrari akadémiáját, hogy az IndyCar létráján próbáljon szerencsét inkább. A harmadligában (Indy Pro 2000) Formula 4-esnek megfelelő karosszériával indult, majd mégiscsak ott volt májusban, az F3 szezonnyitóján.

    Bár előtte is versenyzett már az F3-ban, így Fittipaldi előbb egyet hátra lépett 2021-ben.

    Második évét azonban nem fejezte be a sorozatban, ugyanis hungaroringi dobogója után Formula 2-es lehetőséghez jutott a Charouz színeiben. David Beckmann helyén azonban csak egy hetedik hely volt a legjobbja, mielőtt Jeddah-ban balesetet szenvedett.

    „Öröm és megtiszteltetés, hogy folytathatom az F2-es kalandom a Charouzzal. osztotta meg álláspontját Enzo Fittipaldi. – Tavaly bemutatkozhattam velük ebben a kategóriában a jó F3-as szereplés után. Az ismerős környezet már az első tesztektől fogva segíteni fog, hogy a teljesítményemen dolgozhassak.

    Hosszú szezon lesz, minden eddiginél jobb versenyzőkkel, így jól fog jönni, hogy az első napokban nem kell az autóval ismerkednem. Mindenképpen a legjobb 10-ben szeretnék lenni, és minden alkalmat kihasználni a dobogókra, esetleg a futamgyőzelmekre is.”

    Bár ő maga a Ferrarihoz volt köthető, Enzo bátyja, Pietro Fittipaldi a Haas tartalékpilótája; fiatalabb nagybátyja, Emerson Jr. pedig a Sauber Akadémia tagja.

  • Egykori Forma-1-es pilóta lett az F2-es DAMS csapat új vezetője

    Egykori Forma-1-es pilóta lett az F2-es DAMS csapat új vezetője

    A Formula 2 egyik tősgyökeres istállója a francia DAMS, amely gárdánál az évek alatt olyan pilóták is megfordultak mint Kamui Kobayashi,Nicholas Latifi, Alex Albon, Pierre Gasly, Romain Grosjean vagy éppen Jolyan Palmer, utóbbi kettő velük lett bajnok a Forma-1 előszobájában.

    A csapatot 1988-ban Jean-Paul Driot alapította, aki a 2019-es haláláig vezette is a csapatot, majd ezt a feladatot két fia vitte tovább. Most azonban először kerül ki a Driot család kezéből a csapat, ugyanis a család egyik jóbarátja, a korábbi Marussia és Caterham versenyző Charles Pic fog felelni a gárda vezetését.

    Pic a 2015-ös Formula E szezonja után akasztotta szögre a bukósisakját, majd a Driot család logisztikai cégénél kezdett el dolgozni, most pedig visszatér a motorsport vérkeringésébe.

    „Valamit felakartam építeni a DAMS-szal. Vágyom arra, hogy egy nagyszerű sportprojektet fejlesszek ki itt. Lelkesen keresem és segítem a fiatal tehetségeket a Forma-1 felé vezető úton. Soha nem hagyott el engem a motorsport iránti vágy.” – fogalmazott a 32 éves francia.

    „Célom, hogy a DAMS-szal közösen fektessen be magamat egy hosszútávú projektbe, remélem, hogy a csapat majd tud profitálni az F1-es pilótaként szerzett tapasztalatomból.”

    „A csapaton belül már van egy bevált mag, amit remekül felépítettek. A csapat mindig is független és önálló volt, még Jean-Paul életében is. Én személyesen fogok részt venni minden egyes versenyhétvégén, gyakorlatilag ez úgy lesz, mint korábban.” – zárta.

    A csapat idén egy izraeli-japán párossal áll rajthoz az F2-ben, Roy Nissany és az újonc Ayumu Iwasa személyében.

  • Doohan és Caldwell is Alpine junior lett idén

    Doohan és Caldwell is Alpine junior lett idén

    Lundgaard, Zhou és Piastri távozásával foghíjas lett az Alpine Akadémia létrája. Az F2-ben a Red Bulltól érkező Jack Doohan, és az F3-as futamgyőztes, Olli Caldwell képviseli majd őket.

    Doohan, aki önként hagyta ott a Red Bull akadémiáját

    Általában Helmut Marko híresen kegyetlen stílusa az, amit a Red Bull juniorjaitól hallani, ami a programtól való távozás során elhangzik. A csapat oldaláról pedig a teljesítmény hiányát emlegetik.

    Ebben az esetben azonban egyik sem igaz, Doohan tavaly második lett az F3-as bajnokságban, és már az F2-ben is megvillantotta tehetségét év végén.

    Az ausztrál versenyző a Formula 2 hivatalos oldalának elárulta, egyszerűen megtetszett neki a légkör, ezért váltott akadémiát.

    „Már az első nap otthon éreztem magam.” – utalt a még tavaly októberben megejtett, ismerkedő látogatásra.

    „Az emberekkel való kapcsolatom és a légkör pont olyan volt, mint amire szükségem van. Nagyon tetszett az egész felépítése, és az irány, amerre tartanak.

    Bármikor bemehetünk és kérhetünk akármit. Az egész csapat azért van, hogy dolgozhass velük, az F1-es mérnököktől a tesztcsapatig, rengeteg tudás áll rendelkezésünkre, amit a fejlődésre használhatunk.”

    Caldwell nagy lépés előtt áll

    Mindössze egy győzelmet szerzett tavaly – második F3-as szezonjában – a bajnokságot domináló Premával, Olli Caldwell mégis meggyőzte az Alpine-t, hogy szerződtessék le. A támogatásnak köszönhetően pedig fellép az F2 mezőnyébe a Camposnál.

    Tavaly a WEC mellett már kipróbálta magát az Formula 2-ben is két hétvége erejéig, legjobbja egy 12. hely volt Jeddah-ban.

    „Nagyon izgatott vagyok, főleg mivel az utolsó két hétvégét és a szezonvégi tesztet már a csapattal teljesíthettem. Jól kijövök a csapattal, főleg Ralph-fal [Boschung, a csapattárs]. Az autó erősnek tűnik, szerintem mindenképpen esélyesek vagyunk egy-két jó eredményre.” nyilatkozta a brit a bejelentéskor.

    Caldwell bejelentésével – Doohanről már korábban tudni lehetett, hogy Zhou helyét veszi át a Virtuosinál – már csak két hely maradt az F2-es mezőnyben.