Kategória: Formula 2

  • Eltiltották az újonc pilótát a büntetőpontjai miatt

    Eltiltották az újonc pilótát a büntetőpontjai miatt

    A Van Amersfoort Racing versenyzőjének, Amaury Cordeelnak kigyűlt a 12 büntetőpontja a Formula 2 bakui versenyhétvégéjén, ami miatt automatikusan el lett tiltva a három hét múlva esedékes silverstone-i versenyhétvégétől.

    A belga fiatal – aki egy viszonylag gyenge Formula 3-as szezon után lépett fel a Formula 2-be – a bakui főfutam rajtja után okozott egy balesetet, amivel kiütötte a versenyből Olli Caldwellt. A versenybírák szerint Cordeel volt a hibás és emiatt egy 3 rajthelyes büntetést és egy büntetőpontot is felírtak a belga számlájára. Ezzel Cordeel már 12 büntetőpontnál jár idén, ami egy automatikus eltiltást von maga után.

    A Van Amersfoort pilótája ezzel az első olyan pilóta lett Mahaveer Raghunathan után, akinek kigyűlt az eltiltáshoz szükséges 12 büntetőpontja. Az indiai versenyzőt még a 2019-es kiírásban függesztették fel és akkor a spielbergi hétvégén Pato O’Ward helyettesítette őt, aki a mai napon már az IndyCarban versenyez.

    Cordeel már a Jeddah-i időmérőn 4 büntetőpontot kapott a zászlók figyelmen kívül hagyása miatt, és a versenyei sem tartottak sokáig, miután mindkét alkalommal már a futamok elején balesetbe keveredett.

    A Van Amersfoort Racing még nem erősítette meg, hogy kit fognak indítani a silverstone-i hétvégén a belga helyén.

  • Vips hibája után Hauger nyerte a bakui főversenyt

    Vips hibája után Hauger nyerte a bakui főversenyt

    A Prema versenyzője, Dennis Hauger győzelmét hozta a Formula 2 főversenye Bakuban. A norvég pilóta végig jól versenyzett és végül Jüri Vips kapitális hibáját kihasználva tudta megnyerni pályafutása első főversenyét.

    A rajtot ezúttal sem úszta meg baleset nélkül a mezőny, Olli Caldwell és Amaury Cordeel ütközött egymással. Az élen nem történt nagy változás, Jüri Vips megőrizte az első helyét Liam Lawson és Marcus Armstrong előtt, aki meg tudta előzni a tegnap balesetet szenvedő Dennis Haugert. A baleset miatt a pályára kellett hívni a biztonsági autót.

    A bakui száguldás az 5. körben indulhatott újra. A zöld zászló után most a tegnapi sprintfutammal ellentétben nem volt baleset, de a frontvonalak is megmerevedtek.

    A 8. körre Lawson lemaradt a vezető Vipstől, aki emiatt védekezni kényszerült a DRS-sel támadó Armstronggal szemben. A kiállások sorát Jehan Daruvala nyitotta meg, az indiai fiatal lágyakról váltott a közepes keverékű Pirellikre. Egy körrel később Lawson és Hauger is letudta a kötelező kiállását. Az új-zéland szerelői lassan dolgoztak, ami miatt a Formula 3 bajnoka át tudta ugrani a riválisát a bokszban.

    Vips a 10. körben reagált is az élmezőnyben történő kerékcserére és mellett még Felipe Drugovich is friss abroncsokat kapott. Az észt Red Bull junior simán visszajött Hauger és Lawson elé, utóbbit még Jehan Daurvala is meg tudta előzni. Armstrong azonban mindenkit meg tudott előzni, miután még kint tudott maradni pár kört az üzemmeleg abroncsain, amiken nagyon gyors tudott lenni.

    Vips azonban nem teketóriázott sokat és azonnal visszavette az első helyét az új-zélandi csapattársától. Ezt követően azonban Cem Bolukbasi és Roy Nissany ütközött egymással a kettes kanyarban. Az izraeli a külső ívről próbálkozott, azonban elmérte a féktávot és a nekiütközött a török Charouz versenyzőnek, ami miatt mindketten falba mentek és emiatt újabb biztonsági autós fázis lépett érvénybe.

    A 14. körben indult újra a verseny és a káosz eluralkodott, ugyanis a két Hitech majdnem kiütötte egymást és Iwasa és Théo Pourchaire a torlódás miatt nekiment egy autónak és elveszítette az orrkúpját. A pályára kerülő törmelékek miatt VSC fázis lépett érvénybe. Lawson pedig defektet kapott, miután Jack Doohannel ütközött a kettes kanyarba menet.

    A versenyt Calan Williams vezette, aki még nem tudta le a kötelező kiállását. Mögötte Armstrong annyira elfékezte a kerekeit, hogy ki kellett állni másodjára is, emiatt pedig Hauger vette át a második helyet, aki elkezdte támadni a Williams mögé beragadó Vips-t. Az észt fiatal megpróbálta lerázni a Formula 3 regnáló bajnokát, azonban a norvég pilóta egy másodpercen belül tudott maradni hozzá képest.

    A dráma hat perccel a vége előtt jött, ugyanis a végig vezető Vips az óvárosi résznél összetörte az autóját és ezzel kiesett a versenyből. A pályán maradt autója miatt harmadjára is pályára gurult a biztonsági autó.

    A versenyt az idő rövidsége miatt már nem indították újra, így Hauger nyert Sargeant és Drugovich előtt. További pontszerzők: Doohan, Richard Verschoor, Enzo Fittipaldi, Frederik Vesti, Marino Sato és Ralph Boschung.

    A Formula 2 idei kiírása Silverstone-ban fog majd folytatódni.

  • Vesti nyerte a káoszba fulladó bakui sprintversenyt

    Vesti nyerte a káoszba fulladó bakui sprintversenyt

    Frederik Vesti élete első Formula 2-es győzelmét aratta Bakuban szombat délelőtt. A Mercedes junior pilótája két Red Bullos fiatalt, Daruvalát és Lawsont megelőzve nyerte a sprintet.

    A fordított rajtrácsos versenyen Jake Hughes és Frederik Vesti alkotta az első sort, mögülük pedig Daruvala és Sargeant indultak. A rajt a legjobban a harmadik helyről induló indiainak sikerült, ő állt az élre rögtön. Vesti hiába kapta el sokkal jobban a rajtot, mélyre csúszott az egyes kanyarban, így Daruvala és Hughes is vissza tudott jönni elé.

    Hátrébb Drugovich vesztett még egy helyet, visszaesett hetediknek, illetve Haugernek sem sikerült a start, a 8-ról a 11. helyre csúszott vissza.

    Daruvala már az első néhány körben elkezdte megnyújtani a lépteit, másodpercen kívülre el tudott lépni Hughes-tól, akihez Vesti viszont közel tudott maradni.

    Doohant eközben kihívták a bokszba sérült autója miatt, így érdemben a futama véget ért, bár amúgy sem autózott pontszerző helyen a mindössze 11. helyre kvalifikáló ausztrál.

    Vesti pedig nem engedett a nyomásból és végül a 6. kör elején előzte meg Hughes-t a hármas kanyar külső ívén. Sargeant-nek sem kellett sok idő, ő is elment a brit versenytársa mellett a célegyenesben, már a következő körben, ezzel fellépve harmadiknak, Vesti mögé. Nagyon úgy tűnt, hogy Hughes nem bírja tartani az élmezőny tempóját, folyamatosan előzték őt a riválisok, kis túlzással minden adandó alkalommal befért valaki mellé. Hughes folyamatos visszaesése szolgáltatta a fő izgalmakat, Pourchaire pedig szemfülesen, Hughes-al együtt Hauger mellett is elment, egy dupla előzést bemutatva a hármas kanyarban.

    Miután mindenki átverekedte magát Hughes-on, kissé megmerevednek a frontvonalak a pontszerzők között, bár a 13. kör elején történt egy oda-vissza előzés Vips és Pourchaire között a 8. helyen. Egy körrel később Hauger is csatlakozott a csatájukhoz, aki egy optimista bevetődéssel próbált pozíciót fogni Pourchaire ellenében, de túlságosan elmérte a féktávot és a hármas kanyar külső ívén lévő falban kötött ki. A tavalyi F3-as bajnok hibáját követően érkezett a pályára a safety car, 7 körrel a vége előtt.

    Ennek a kényelmesen vezető Daruvala örült a legkevésbé, aki így az öt körrel a vége előtti újraindításra megkapta maga mögé az egész mezőnyt. Az új start nem is volt akcióktól mentes, Verschoor átvette a harmadik helyet Sargeant-től, de a legnagyobb vesztes a tegnap pole pozíciót szerző Vips lett, aki mellé bevetődött Fittipaldi a kettesben, de mivel a brazil nem tudott elfordulni és falba rakta, így az észtnek is ki kellett egyenesítenie a kanyart. A biztonsági autó ismét a pályára hajtott, mert Fittipaldi összetört Charouz-át kellett eltávolítani a bukótérből.

    Három kör maradt az újabb újraindítás után, amit Daruvala már nem bírt olyan jól kivitelezni, az indiai ugyanis elfékezte az egyes kanyart, Vesti pedig le is csapott a hibázó riválisra a kettes kanyarban. A nagy kavarodásban Daruvalának sikerült megtartania legalább a második helyet, hiába támadta Verschoor, aki viszont a vár rész előtt kicsúszott és falba állt, ezzel újabb sc-fázist eredményezve, de még ezután is elengedték a pilótákat a maradék egy körre. Az eddigiek fényében talán nem oly meglepő, de ismét történt egy ütközés, rögtön az egyes kanyarban: Boschung, Sato, Williams és Bolukbasi is belekeveredett az incidensbe, mely azzal indult, hogy Boschung leszorította Williamst, akinek nem maradt helye és a falba hajtott, így ment bele Sato és Bolukbasi.

    A győzelmet mindenesetre Vesti már nem engedte ki a kezei közül, megvédte az első helyet Daruvala és Lawson előtt.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat Idő
    1. 🇩🇰 Frederik Vesti ART
    2. 🇮🇳 Jehan Daruvala Prema +0,3
    3. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin +1,1
    4. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech +1,5
    5. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP +1,7
    6. 🇺🇸 Logan Sargeant Carlin +2,1
    7. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART +2,6
    8. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS +3,2
    9. 🇬🇧 Jake Hughes Van Amersfoort +5,4
    10. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS +7,3
    11. 🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi +7,5
    12. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech +8,0
    13. 🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort +8,9
    14. 🇫🇷 Clément Novalak MP +9,2
    15. 🇨🇭 Ralph Boschung Campos +1 kör
    16. 🇦🇺 Calan Williams Trident +1 kör
    17. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi +1 kör
    18. 🇹🇷 Cem Bölükbasi Charouz +1 kör
    19. 🇬🇧 Olli Caldwell Campos +1 kör
    🇳🇱 Richard Verschoor Trident
    🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz
    🇳🇴 Dennis Hauger Prema

     

    A pontverseny állása:

    Versenyző Csapat Pont
    1. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP 117
    2. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART 83
    3. 🇮🇳 Jehan Daruvala Prema 61
    4. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech 55
    5. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech 49
    6. 🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi 45
    8. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin 44
    7. 🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz 42
    9. 🇺🇸 Logan Sargeant Carlin 41
    14. 🇩🇰 Frederik Vesti ART 35
    10. 🇳🇱 Richard Verschoor Trident 33
    11. 🇨🇭 Ralph Boschung Campos 32
    12. 🇳🇴 Dennis Hauger Prema 30
    13. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS 29
    15. 🇫🇷 Clément Novalak MP 22
    16. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS 14
    17. 🇬🇧 Jake Hughes Van Amersfoort 14
    18. 🇦🇺 Calan Williams Trident 5
    19. 🇩🇪 David Beckmann Charouz 4
    20. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi 2
    21. 🇹🇷 Cem Bölükbasi Charouz 0
    22. 🇬🇧 Olli Caldwell Campos 0
    23. 🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort 0
  • F2: Drugovich nyerte meg az SC fázisokkal tarkított főfutamot

    F2: Drugovich nyerte meg az SC fázisokkal tarkított főfutamot

    Felipe Drugovich nyerte az F2-es főfutamot, a második helyet Théo Pourchaire szerezte meg, míg a harmadik Jüri Vips lett.

    A felvezető kör elkezdésekor Liam Lawson és Roy Nissany lefulladt, a többiek viszont elindultak a kötelező méterek megtételéhez.

    A pole pozícióból induló Felipe Drugovich az első helyen fordult el, őt Théo Pourchaire és Jack Doohan követte. Dennis Hauger öt helyet is javított, így felugrott az 5. pozícióba. A brazil versenyző az élen folyamatosan szolgáltatta  a leggyorsabb köröket, így sikerült három másodperces előnyt kiépítenie.

    A gumikopás feltűnően nagy volt az F2-eseknél, ami még a versenyzőket is meglepte.

    Ayumu Iwasa, Logan Sargeant és Amaury Cordeel nyitotta a táncot a kerékcserékkel. A belga autója le is fulladt, így az utolsó helyre esett vissza.

    Pourchaire visszazárkózott Drugovich-ra, míg Hauger is kilátogatott a boxba.

    Jehan Daruvala kerékcseréje sem volt zökkenőmentes, míg Roy Nissanyt vizsgálták a stewardok. Az izraeli versenyző egy áthajtásos büntetéssel lett gazdagabb. Nissany pár kör elteltével fel is adta a versenyt.

    Cordeel neki ment a falnak, így elő került a biztonsági autó is. Az élen állók azonnal be is siettek a boxba. Kihajtani viszont nem tudtak azonnal, mivel a belga autóját a pályabírók épp akkor tolták vissza.

    Drugovich megtartotta első helyét, míg Pourchaire a másodikat, viszont Vips átugrotta a kiállások során Doohant.

    Pár kört tudott csupán megtenni a mezőny a mentés után, mivel Novalak és Lawson akciózott, így a Safety Car ismét visszatért a pályára. A francia pilóta a hajtűkanyar után a falba került.

    Az újraindítás után Pourchaire helyezte nyomás alá az élen álló brazilt, miközben Hauger birtokolta a leggyorsabb kört.

    A középmezőnyben Willams előzte Daruvalát, ám az indiai nem hagyta magát, keményen visszaelőzte ellenfelét. Williams a 10. helyig esett vissza a kakaskodás közepette.

    Pourchaire továbbra is üldözte Drugovich-ot. Verschoor mindaddig birtokolta a leggyorsabb kört. Lawson a boxba hajtott, majd kiállt a versenyből.

    Az utolsó pillanatokban Iwasa és Williams a falba került, így sárga zászló mentén zárult a futam.

    A monacói főfutamot végül Drugovich nyerte Pourchaire előtt. A harmadik pozíciót Vips kaparintotta meg, míg mögöttük Doohan, Fittipaldi, Armstrong, Hauger, Daruvala Sargeant és Sato alkotta az első 10-et.

     

  • Hauger győzelmét hozta a monacói sprintfutam

    Hauger győzelmét hozta a monacói sprintfutam

    A Prema pilótája, Dennis Hauger nyerte a Formula 2 monacói versenyhétvégéjének sprintfutamát. A fiatal norvég mellett Jehan Daruvala és Marcus Armstrong ünnepelhetett a dobogón.

    A rajtnál a pole-ból rajtoló Jake Hughes lefulladt, ami miatt az egész mezőny megelőzte őt. Dennis Hauger vette át a vezetést Jehan Daruvala és Marcus Arsmtrong között. A rajt nagy vesztese Hughes-on kívül még a bajnokságot vezető Felipe Drugovich volt, aki visszaesett az utolsó helyre és kiállt a bokszba esőgumikért, mivel a felhők egyáltalán nem voltak barátságosak a francia Riviérán.

    Az első hármas hamar elszakadt a negyedik helyen haladó Enzo Fittipalditól, akit Jüri Vips, Pourchaire, Jack Doohan, Liam Lawson és Logan Sargeant követett. Hauger hamar a gázra lépett az élen, miközben Daruvala hibázott az uszodánál, ami miatt némi időt veszített, de pozíciót nem.

    A verseny 10. körében Ayumu Iwasa próbálta megelőzni Clément Novalakot a Rascasse-ban, azonban kevés volt a hely és a japán fiatal neme egyszerűséggel a falba állította az MP Motorsport fiataljának autóját. A francia-svájci fiatal megálló autója miatt be kellett hívni a pályára a biztonsági autót. A Red Bull juniorját pedig bűnösnek találták a stewardok és az akcióját egy 10 másodperces időbüntetéssel „jutalmazták.”

    A futam a 13. körben folytatódott és az élen továbbra is a két Prema diktálta a tempót. Mivel Monacóban nagyon nehéz előzni, ezért a mezőnyben állóháború alakult ki. Mindenki tudta követni az előtte haladót, de a szűk egyenesek és a kevés előzési lehetőség miatt nehezen tudták elszánni magukat a fiatalok.

    A 20. körre a Formula 3 regnáló norvég bajnok egy 5 másodperces előnyt tudott kiautózni csapattársával szemben, akit szorosan követett az Armstrong, Fittipaldi, Vips, Pourchaire kvartett.

    A futam végig már nem történt pozíciócsere a mezőnyben: Hauger nyert és az utolsó körben még a leggyorsabb körérét járó bónuszpontokat is bezsebelte. A norvég Red Bull junior mögött Daruvala és Armstrong végzett. További pontszerzők: Fittipaldi, Vips, Pourchaire, Doohan és Lawson.

    A főfutamot holnap magyar idő szerint 9:50-kor rendezik meg Monte Carlo utcáin, a pole-pozícióból pedig majd Drugovich indulhat.

    A futam végeredménye:

    Versenyző Csapat Különbség
    1
     Dennis Hauger
     Prema Powerteam
    2
     Jehan Daruvala
     Prema Powerteam
    6.700
    3
     Marcus Armstrong
     HitechGP
    7.200
    4
     Enzo Fittipaldi
     Charouz Racing System
    13.100
    5
     Jüri Vips
     HitechGP
    14.500
    6
     Theo Pourchaire
     ART Grand Prix
    15.800
    7
     Jack Doohan
     UNI-Virtuosi
    1 Lap
    8
     Liam Lawson
     Carlin
    1 Lap
    9
     Roy Nissany
     DAMS
    22.800
    10
     Logan Sargeant
     Carlin
    1 Lap
    11
     Frederik Vesti
     ART Grand Prix
    26.300
    12
     Cem Bolukbasi
     Charouz Racing System
    31.300
    13
     Richard Verschoor
     Trident
    32.400
    14
     Calan Williams
     Trident
    44.200
    15
     Marino Sato
     UNI-Virtuosi
    44.600
    16
     Olli Caldwell
     Campos Racing
    45.200
    17
     Amaury Cordeel
     Van Amersfoort Racing
    47.200
    18
     Jake Hughes
     Van Amersfoort Racing
    55.400
    19
     Ayumu Iwasa
     DAMS
    55.700
     Felipe Drugovich
     MP Motorsport
     Clement Novalak
     MP Motorsport
  • Drugovich ismét nyert, ezzel pedig tökéletes hétvégét zárt

    Drugovich ismét nyert, ezzel pedig tökéletes hétvégét zárt

    Felipe Drugovich a tegnapi sprintfutam után a főversenyt is meg tudta nyerni Barcelonában. A brazil fiatal ezzel magabiztos előnyre tett szert az egyéni pontversenyben közvetlen riválisával, Théo Pourchaire-rel szemben.

    A rajtnál a pole-ból rajtoló Jack Doohan meg tudta őrizni az első helyét, azonban mögötte Frederik Vesti meg tudta előzni a második rajtkockából startoló, a tegnapi nap folyamán nagyot hibázó Jüri Vipst. Logan Sargeant is tudott javítani egy pozíciót az első körben, amíg Liam Lawson és Cem Bolükbasi hét pozíciót tudott előrejönni egy kör alatt, amivel ők voltak a rajt legnagyobb nyertesei.

    Jehan Daruvala váratlan megállása miatt már a negyedik körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Az indiai Red Bull junior autója a négyes kanyarban adta meg magát és a hirtelen lelassulása miatt Ayumu Iwasa neki is ütközött, ami miatt ki kellett mennie a bokszba egy új orrkúpért.

    A verseny a 6. körben indult újra zöld zászlóval, és Felipe Drugovich azonnal megtámadta Sargeantet, azonban előzni nem tudott. A kiállások sorát Vips, Jake Hughes és Iwasa kezdte meg a hetedik körben. Az észt fiatal – aki pénteken élete első F1-es szabadedzését teljesítette – a lassú kiállása miatt visszaesett Lawson mögé, aki a 8. körben kapott friss kerekeket.

    Az élmezőny kerékcseréit követően továbbra is Doohan, Vesti, Sargeant volt a virtuális első három sorrendje. Drugovich a lágyakon képes volt hosszú ideig elnyújtani az etapját, amíg mögötte Enzo Fittipaldi és Clément Novalak az alternatív stratégiával próbálkozott, de ők már óriási hátrányban voltak a brazilhoz képest.

    Vesti a 19. körben próbálta megelőzni Haugert, azonban nem járt sikerrel és ezzel olyannira magukra húzták Drugovichot, hogy az MP Motorsport pilótája mindkettőjüket megelőzte a célegyenesben.

    A kemény keveréken rajtolók a 24. körben tudták le a kötelező bokszkiállásukat, de egyikük sem tudott a pontszerzők közé visszaérni a pályára. Drugovich közben felzárkózott Doohanre és a 27. körben átvette a vezetést, amivel nagyon közel került ahhoz, hogy egy tökéletes hétvégét zárjon. Ez pedig nagyon ritka a Formula 2-ben, ugyanis a fordított rajtrács miatt nem sok esély van arra, hogy a hétvége két versenyét egy és ugyanazon versenyző nyerje meg.

    A verseny vége felé közeledve több érdekes párharc is kialakult a mezőnyben. Novalak a frissebb lágy keverékein megkezdte a felzárkózását és első körben gyorsan átrágta magát Calan Williamsen, akitől a 7. helyet vette el. Az MP Motorsport versenyzője ezt követően Lawsont is maga mögé utasította, majd Pourchaire-t is le tudta gyűrni. Az előbb említett Lawson-Pourchaire duót Fittipaldi és Armstrong is meg tudta előzni, amivel a francia hátránya tovább nőtt Drugovich-csal szemben.

    A versenyt Drugovich nyerte meg Doohan és Vesti előtt. A további pontszerzők sorrendje: Sargeant, Novalak, Fittipaldi, Armstrong, Pourchaire, Lawson és Roy Nissany.

    A bajnokság jövő héten fog folytatódni Monte-Carlóban.

  • Drugovich nyert Barcelonában és újra a bajnokság élére állt

    Drugovich nyert Barcelonában és újra a bajnokság élére állt

    Az MP Motorsport pilótája, Felipe Drugovich nyerte meg a Formula 2 barcelonai sprintfutamát. A brazil mellett Ayumu Iwasa és Logan Sargeant pezsgőzhetett a dobogón.

    Már a rajt előtt elkezdődtek a barcelonai sprintverseny eseményei, ugyanis a pole-pozícióból rajtoló Calan Williams lefulladt, így a 26 körös futamot a bokszutcából kellett megkezdenie. Így a rajtrácsra csak20 autó állt fel, mivel Ralph Boschung a nyakfájdalmai miatt el sem utazott a katalán fővárosba.

    A startot Felipe Drugovich kapta el a legjobban, a brazil versenyző már az első kanyarban az élre tudott állni a harmadik helyről. Mögötte Ayumu Iwasa és Logan Sargeant is egyaránt 3-3 helyet ugrott előre, amíg Théo Pourchaire 5 hellyel esett hátrébb az eredeti rajtpozíciójához képest.

    A negyedik körre állandósultak a különbségek az élmezőnyben és Sargeant azonnal megpróbálta megelőzni a japán Red Bull juniort, aki egy másodpercen került a futamot vezető Drugovich-hoz képest. Mögöttük Jehan Daurvala és az F1-es hétvégén bemutatkozó Jüri Vips is csatába bonyolódottt, azonban az ész fiatal hibázott és elásta az autóját a kavicságyban. Az eset miatt biztonsági autós fázis lépett érvénybe.

    A futam a 10. körben indult újra és mindenki próbálta megőrizni a pozícióját, ami sikerült is, mert köztudott, hogy a barcelonai pályán nagyon nehéz előzni. Clement Novalaktól és Olli Caldwelltől láthattunk egy-egy előzést a mezőny hátsó régiójában, az élen állóháború alakult ki az ott autózó fiatalok között.

    A 20. körben Daruvala meg tudta előzni Jake Hughes-t, aki már szenvedett a kopott abroncsain és nem találta a ritmust. A brit szenvedését a bajnoki éllovas Pourchaire is ki tudta használni Jack Doohannel egyetemben. Hughes a 24. körben már a pontszerző helyektől is elbúcsúzhatott, miután visszaesett a 11. helyre.

    Az élen már nem változott a sorrend, Drugovich nyert Iwasa és Sargeant előtt. További pontszerzők: Daurvala, Pourchaire, Doohan, Vesti és Fittipaldi.

    A holnapi főfutamot holnap délelőtt, magyar idő szerint 11:35-kor rendezik majd meg a barcelonai versenypályán.

  • Pourchaire nyerte a balesetekkel tűzdelt főversenyt

    Pourchaire nyerte a balesetekkel tűzdelt főversenyt

    A Formula 2 számos incidenssel tarkított imolai forgatagából végül Theo Pourchaire jött ki győztesen, ezzel idei második főversenyes győzelmét könyvelhette el.

    A poleból Jüri Vips rajtolhatott, mellőle pedig az újonc Iwasa, ám rögtön hatalmas átrendeződések történtek a mezőnyben, emellett többen balesetbe is keveredtek. A tavalyi F3-as bajnokaspiránsok, Hauger és Doohan ütköztek néhány száz méter után és mindketten kiestek. Az első sorból rajtolók nagyon beragadtak, a kavarodásból pedig végül Nissany jött ki a legjobban, ő állt az élre, a hatodik helyről. Boschung is nagyot rajtolt, ő jött fel a második helyre, utánuk pedig Iwasa és Vips következett.

    Természetesen a balesetek miatt érkezett a pályára a biztonsági autó, de az ötödik kör elején folytatódhatott a versengés. Nissany későig húzott újraindításával megtartotta az első helyet és mögötte is maradt a sorrend.

    A hatodik körben azonban újabb baleset történt, Vips dobta el az autóját a Villeneuve sikán után, újabb safety car fázist előidézve.

    Ez kiváló alkalmat adott a lágyabb keveréken indulóknak arra, hogy kiálljanak és kereket cseréljenek szinte ingyen, időveszteség nélkül. Kilenc versenyzőn kívül mindenki élt ezzel, köztük a versenyben vezető Nissany, illetve a mögötte lévők közül Boshung és Iwasa is. Utóbbi rajta is vesztett, egy kicsit hátrébb esett, többen megelőzték. A kint maradók sorát és ezzel együtt a mezőnyt Daruvala vezette, mögötte a tegnapi győztes Armstrong következett.

    A 10. körös újraindítást követően kissé lecsillapodott a verseny, a következő esemény Sato előzése volt az ötödik helyért, Hughes ellen. Daruvala az élen elkezdett ellépni, Nissany viszont nem igazán tudott feljebb lépni a 10. helyről, sőt a 21. körben ő is összetörte az autót. A Rivazza 2-ből kigyorsítva elvesztette az uralmát a kocsi felett, majd eltalálta a boxfalat, lényegében beesve a boxutcába. A takarítás miatt most egy virtuális biztonsági autós fázis következett, viszont a még nem cserélők nem tudtak kiállni, mert a boxutcát lezárták a baleset miatt.

    A legjobb helyzetbe ezzel a már kereket cserélők közül Theo Pourchaire került, aki időközben megelőzte Boschungot. A hosszúra nyúlt vsc-fázis végül a 25. körben ért véget, melynek végén Lawson, Williams és Verschoor is kiállt friss lágyakért, megejtve a kötelező kerékcserét. A rajt óta közepeseken lévők egyre csak lassultak, így nem várhattak tovább, muszáj volt jönni az új gumikért, így kiállt az élen álló Daruvala is, ezzel jelentősen hátraesett. A következő körben megérkezett Armstrong is, akinek nem is sikerült jól a kerékcseréje, sok időt vesztett, még Hughes is megelőzte Lawsonon kívül.

    A 31. körben Sargeant Boschungot előzte az elméleti második helyért, viszont fél körrel később lelassult, a kavarodásban pedig Fittipaldi jött fel Pourchaire mögé. Eközben Lawson viszont összetörte a Carlint, emiatt behívták a biztonsági autót és a versenyt már nem is indították újra.

    Az első helyen tehát Pourchaire végzett, a dobogóra pedig még Fittipaldi és Boschung állhatott fel.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Theo Pourchaire ART Grand Prix  –
    2 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 0.300
    3 Ralph Boschung Campos Racing 0.700
    4 Clement Novalak MP Motorsport 1.400
    5 Ayumu Iwasa DAMS 1.800
    6 Frederik Vesti ART Grand Prix 2.100
    7 Logan Sargeant Carlin 2.500
    8 David Beckmann Charouz Racing System 3.200
    9 Jehan Daruvala Prema Powerteam 4.100
    10 Felipe Drugovich MP Motorsport 4.300
    11 Marino Sato Virtuosi Racing 4.800
    12 Jake Hughes Van Amersfoort Racing 5.000
    13 Marcus Armstrong HitechGP 6.200
    14 Olli Caldwell Campos Racing 6.700
    15 Richard Verschoor Trident 7.200
    16 Calan Williams Trident 7.700
    17 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 1’21.400
    kiesett Liam Lawson Carlin
    kiesett Roy Nissany DAMS
    kiesett Jüri Vips HitechGP
    kiesett Jack Doohan Virtuosi Racing
    kiesett Dennis Hauger Prema Powerteam
  • Marcus Armstrong nyerte az imolai sprintversenyt

    Marcus Armstrong nyerte az imolai sprintversenyt

    A HitechGP versenyzője, Marcus Armstrong sikerét hozta a Formula 2 első versenye az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin. A legendás helyszínre 2006 után először tért vissza a sorozat mezőnye és a fiatal új-zélandi pilóta tökéletes irányítással szerezte meg az első helyet.

    A pole-ból rajtoló Logan Sargeant katasztrofális rajtot vett, amit Marcus Armstrong ki is tudott használni és a 3. helyről azonnal az élre is tört. Az új-zélandi mögött a szintén jól rajtoló Jehan Daruvala és Dennis Hauger érkezett Roy Nissanyval, aki szemfüles volt és már az első kanyarban fogott két pozíciót.

    David Beckmann és Olli Caldwell összeakadása miatt nem úszta meg a versenyt biztonsági autós fázis nélkül a mezőny. A német visszatérő azonnal kiesett a versenyből, de Caldwellnek csak az első szárnya sérült, és emiatt egy bokszkiállást követően folytatni is tudta a száguldást. A rajt nagy vesztese Jüri Vips volt még, aki egy technikai hiba miatt a 10. helyről visszaesett az utolsó 19. pozícióba.

    A zöld zászlót követően az élen nem történtek pozíciócerék, Armstrong megtartotta a vezető helyét a két Red Bull junior előtt. Hátrébb Ayumu Iwasa és Liam Lawson vívott parázs csatát a 8. helyért, amiből végül az új-zélandi került ki győztesen. Ralph Boschung hiába ment jól, a Campos megadta magát alatta a 10. körben. Az eset miatt VSC fázis lépett érvénybe, de a sportbírók gyors munkájának köszönhetően mindössze egy kör után már folytatódhatott a verseny.

    Az újraindítás után a második helyen haladó Daruvala egyből nyomást helyezett Armstrongra. Az indiai fiatal egy másodpercen belül volt ex-Ferrari junioros riválisához képest, ami miatt már a DRS-t is használhatta, de még így sem tudott dűlőre jutni.

    A középmezőnyben állóháború alakult ki a fiatalok között, Frederik Vesti azonban nagyon szerette volna megszerezni az első pontjait a „Forma-1 előszobájában”, és ennek érdekében megpróbálta megelőzni Jack Doohant. Az Alpine junior feltartotta a mezőnyt, de a dán pilóta a Piratellában előkészítette a manőverét és a következő kanyarban már övé is volt a pozíció.

    A futam záró szakaszához érve stabilizálódtak a különbségek az élen, Armstrong maga mögött tudta tartani Daruvalát és ezzel megszerezte idei első Formula 2-es sikerét. A harmadik helyen Hauger futott be, akinek a motorborítása ugyan meglazult az autója bal oldalán, de végül nem intették ki őt fekete-narancssárga zászlóval a stewardok.

    A negyedik pozícióban az idei legjobb eredményét elérő Nissanyt intették le, aki ezzel a megelőzte a bajnokság éllovasát, Felipe Drugovichot, aki Sargeanttől vette el az ötödik helyet két körrel a verseny vége előtt. További pontszerzők: Theo Pourchaire, Lawson, Iwasa és Vesti.

    A Formula 2 imolai hétvégéjének főfutamát holnap délelőtt rendezik majd meg 10:20-as kezdettel.

    A verseny végeredménye:

    1 7
     Marcus Armstrong
     HitechGP
    2 2
     Jehan Daruvala
     Prema Powerteam
    1.400 1.400
    3 1
     Dennis Hauger
     Prema Powerteam
    2.200 0.800
    4 16
     Roy Nissany
     DAMS
    2.800 0.600
    5 11
     Felipe Drugovich
     MP Motorsport
    7.000 4.200
    6 6
     Logan Sargeant
     Carlin
    9.800 2.800
    7 10
     Theo Pourchaire
     ART Grand Prix
    12.300 2.500
    8 5
     Liam Lawson
     Carlin
    12.800 0.500
    9 17 Ayumu Iwasa
     DAMS
    13.400 0.600
    10 9
     Frederik Vesti
     ART Grand Prix
    17.700 4.300
    11 3
     Jack Doohan
    Virtuosi Racing 20.100 2.400
    12 22
     Enzo Fittipaldi
     Charouz Racing System
    21.000 0.900
    13 20
     Richard Verschoor
     Trident
    21.400 0.400
    14 21
     Calan Williams
     Trident
    22.900 1.500
    15 8
     Jüri Vips
     HitechGP
    23.200 0.300
    16 4
     Marino Sato
    Virtuosi Racing 24.200 1.000
    17 14
     Olli Caldwell
     Campos Racing
    24.600 0.400
    18 24
     Jake Hughes
    Van Amersfoort Racing 25.800 1.200
    19 12
     Clement Novalak
     MP Motorsport
    26.200 0.400
    15
     Ralph Boschung
     Campos Racing
    23
     David Beckmann
     Charouz Racing System
    25 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing
  • David Schumacher átmenetileg Tóth László csapattársa lesz

    David Schumacher átmenetileg Tóth László csapattársa lesz

    David Schumacher vissza fog térni Imolában a Formula 3-ba. Ralf Schumacher fia Ayrton Simmonst fogja helyettesíteni a Charouz Racing System csapatánál, ahol Tóth László is versenyez.

    A német fiatal – aki anyagi problémák miatt nem próbálhatta ki magát a Formula 2-ben – két teljes szezont teljesített a sorozatban. A 2019-es beugrását követően 2020-ban a Charouznál kezdte meg az évet, de év közben átszerződött a Carlinba és ott is fejezte be a szezont. A tavalyi évben a csapatbajnok Tridentet erősítette és végül az 55 megszerezett pontjával az egyéni bajnokság 11. helyén végzett.

    Schumacher az újonc Simmons helyén fog majd rajthoz állni, akinek ez az első teljes éve a sorozatban és az első két versenyén még nem tudott pontot szerezni.

    Beckmann is visszatér a Formula 2-be

    A Charouz Formula 2-es csapatánál is zajlik az élet: Cem Bolukbasi az óriási Jeddah-i balesetét követően Imolában sem fog tudni autóba ülni, ami miatt David Beckmann fogja őt helyettesíteni.

    A német fiatal már a tavalyi szezonban is cseh csapatot erősítette a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban az orosz hétvégéig, ami tán ugyanis anyagi problémák miatt nem tudta folytatni az évadot. Most újra lehetőséget fog kapni a bizonyításra, de vélhetően csak addig, amíg Bolukbasi nem lesz száz százalékos a balesetét követően.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charouz Racing System (@charouzracing) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charouz Racing System (@charouzracing) által megosztott bejegyzés