Kategória: Formula 2

  • Drugovich nagyot húzott, de Lawson nyert Spában

    Drugovich nagyot húzott, de Lawson nyert Spában

    Liam Lawson magabiztos győzelmet aratott a Formula 2 belgiumi sprintversenyén, de a futam fő izgalmát Felipe Drugovich bokszkiállása, majd a felzárkózása szolgáltatta.

    A fordított rajtrácsos futamot Boschung kezdte az élről, de a második rajtkocka üresen maradt mellette, ugyanis Daruvala nem tudott elindulni. A második sorból Pourchaire és Verschoor várták a lámpák kialvását, de egyikük sem tudott Boschung elé kerülni, sőt mindkettejüket megelőzte az amúgy a rajt után rögtön teljesen fűre hajtó Lawson. Pourchaire azonban még sokkal többet vesztett, Verschoor és Doohan is elé került. Az sem volt neki jó hír, hogy a fő rivális Drugovich zárkózott fel mögé a hatodik helyre.

    Lawson rögtön a második kör elején megelőzte Boschungot az első helyért, de néhány körrel később Verschoor is elvesztette a harmadik helyét Doohannel szemben. Néhányszor Pourchaire is megpróbált a holland elé kerülni, de mondhatni beragadt mögé, ugyanakkor mások sem tudtak nagyon pozíciót javítani.

    Így tehát mindenki ment a saját tempóján, mígnem jött egy baleset, vele pedig egy safety car szakasz is. A 9. helyen álló Sargeant ütközött a falba a Pouhon kanyarban. Habár nem lenne kötelező kereket cserélni, többen kijöttek friss gumikért a biztonsági autó alatt, így tett például Drugovich is a hatodik helyről, ezzel pedig visszaesett a 12. helyre, viszont sokkal jobb gumikon kezdhetett támadni.

    Ez végül a 15. kör elején jöhetett el, ugyanis ekkora ment ki a safety car. Lawson hibátlanul jött el, de Drugovich is rögtön elkezdte levadászni a használt gumikon szenvedő versenytársakat, igaz Vipsszel kissé meggyűlt a baja, mert le kellett vágnia a Les Combes-ot az előzése közben, így kénytelen volt visszaengedni az észtet. Ez sok idejébe került, de így is hamar visszaelőzte a Hitech versenyzőjét, sőt még megelőzte a többieket is, Verschoorral bezárólag, ez pedig a negyedik helyet jelenti neki.

    Lawson nyomába senki sem tudott érni, Doohan pedig még megelőzte Boschungot az utolsó körben, így övé lett a második hely.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin
    2. 🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi
    3. 🇨🇭 Ralph Boschung Campos
    4. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP
    5. 🇳🇱 Richard Verschoor Trident
    6. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART
    7. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech
    8. 🇩🇪 David Beckmann Van Amersfoort
    9. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS
    10. 🇳🇴 Dennis Hauger Prema
    11. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS
    12. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi
    13. 🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz
    14. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech
    15. 🇩🇰 Frederik Vesti ART
    16. 🇦🇺 Calan Williams Trident
    17. 🇫🇷 Clément Novalak MP
    18. 🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort
    19. 🇨🇴 Tatiana Calderón Charouz
    20. 🇩🇪 Lirim Zendeli Campos
    🇺🇸 Logan Sargeant Carlin
    🇮🇳 Jehan Daruvala Prema

     

    A bajnoki állás:

    Versenyző Csapat Pont
    1. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP 185 0
    2. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART 162 -23
    3. 🇺🇸 Logan Sargeant Carlin 119 -66
    4. 🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz 99 -86
    5. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin 98 -87
    6. 🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi 96 -89
    7. 🇮🇳 Jehan Daruvala Prema 94 -91
    8. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS 91 -94
    9. 🇩🇰 Frederik Vesti ART 91 -94
    10. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech 86 -99
    11. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech 81 -104
    12. 🇳🇴 Dennis Hauger Prema 68 -117
    13. 🇳🇱 Richard Verschoor Trident 54 -131
    14. 🇨🇭 Ralph Boschung Campos 40 -145
    15. 🇫🇷 Clément Novalak MP 26 -159
    16. 🇬🇧 Jake Hughes Van Amersfoort 26 -159
    17. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS 18 -167
    18. 🇬🇧 Olli Caldwell Campos 8 -177
    19. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi 6 -179
    20. 🇦🇺 Calan Williams Trident 5 -180
    21. 🇩🇪 David Beckmann Charouz 5 -180
    22. 🇹🇷 Cem Bölükbasi Charouz 0 -185
    23. 🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort 0 -185
  • Tatiana Calderon visszatér a Formula 2-be

    Tatiana Calderon visszatér a Formula 2-be

    A Cahrouz Racing egy hivatalos közleményben jelentette be, hogy Tatiana Calderon fogja vezetni az egyik autójukat Spa-Francorschampsban. A kolumbiai versenyzőnő 2019 után először fog versenyezni a sorozatban annak a Cem Bolükbasinak a helyén, akinek a szerződését közös megegyezéssel bontotta fel a cseh csapat.

    Calderon nagy tapasztalattal rendelkezik, ugyanis az utóbbi időben számos hosszú távú sorozatban, a Super Formulában és az idei évben még az Indy Carban is megfordult.

    A Charouz Racing tulajdonosa, Antonin Charouz örömmel vette tudomásul Calderon érkezését és abban bízik, hogy „a versenyzőnő képes lesz majd hozzájárulni a csapat jó eredményihez a soron következő európai triplahétvége során.”

    A kolumbiai versenyzőnő is „örül az adódott lehetőségnek”, de szerinte „nagy kihívást fog majd jelenteni az a számára, hogy azonnal képes legyen lépést tartani a versenytársaival.”

  • Marko megmagyarázta Vips kirúgását

    Marko megmagyarázta Vips kirúgását

    Hónapokkal ezelőtt Jüri Vips nagy port kavart rasszista kijelentésével, ennek eredményeképp a Red Bull el is távolította a tartalékpilótai szerepkörből. A fiatal versenyző ugyan még mindig juniorpilóta a bikásoknál, de karrierje jelentősen sérült.

    Az eset után a Red Bull hamar cselekedett, Helmut Marko pedig most hosszabb idő távlatából megmagyarázta, miért volt ez indokolt.

    „Az angol sajtó rögtön nagy sz*rvihart kavart, így a Red Bull Racingnek nem maradt más választása, minthogy felmentse őt minden kötelezettségétől” – válaszolta az osztrák a Motorsport-Total kérdésére. „Fiatal, 21 éves, és már bocsánatot kért. Bosszant, hogy ez egy hülye videojáték közben történt, mert nincs jobb dolguk délutánonként. Nem értem, hogy lehet ilyet két percnél tovább csinálni. De hát ilyen a fiatalság. Nem tudok vele mit kezdeni.”

    Marko azonban tisztában van vele, hogy például világbajnok pilótájuk, Max Verstappen is szokott szimulátorozni.

    „Max-nál mindig ott van a szimulátora” – tette hozzá. „Egy nagydíjgyőzelem után előfordulhat, hogy még megy egy virtuális versenyt Rudy van Burennel. Ekkor ő a második számú versenyző. Kettejük versenymérnöke Kijevben, az adatmérnök pedig Dél-Afrikában dolgozik. Így töltik az idejüket.”

  • Pourchaire biztosan távozik az F2-ből a szezon végén

    Pourchaire biztosan távozik az F2-ből a szezon végén

    Theo Pourchaire megerősítette, hogy az idei lesz az utolsó szezonja a Formula 2-ben.

    Az Alfa Romeo juniorja tavaly futotta első teljes szezonját, de debütálni már néhány hónappal a 17. születésnapja után debütált. A jelenlegi szezonban második az összetettben, 21 pont hátrányban az éllovas Drugovich mögött. Minden bizonnyal esélye Forma-1-es ülésre akkor lehet, ha ő nyer a szezon végén, de még akkor sem lesz könnyű dolga bekerülni az Alfához, hiszen Guanyu Zhou-val is meg vannak elégedve, aki idén debütált náluk.

    „Biztosan ez az utolsó F2-es szezonom” – idézi Pourchaire-t a France Racing. „Nem csinálok több évadot. Pénzügyileg ez nem lesz lehetséges. Két szezon egy bajnokságban szerintem elég egy versenyzőnek. Ha nem megyek az F1-be, nem tudom, mit fogok csinálni. Erről még nem gondolkodtunk. Majd meglátjuk. Több lehetőség is adódhat. Négy futam van hátra az F2-ből, ez minden, amit tudok. A többit majd meglátjuk.”

    A francia versenyző jelenleg nem igazán gondol a Forma-1-re, az F2-re koncentrál, és már az odajutást is nagyra értékeli.

    „Egyáltalán nem gondolok az F1-re!” – tette hozzá. „Számomra ez egy álom marad. Boldog vagyok, hogy már most az F2-ben versenyzek. Ha visszatekintek a pályafutásomra és arra, hogy honnan jöttem, úgy gondolom, hogy az F2-ben vezetni már most is nagyszerű. Talán egy nap megkapom a lehetőséget, talán nem. Nem tudom, hogy az F2-ben fogok-e vezetni, nem tudom, hogy a szabadedzéseken fogok-e vezetni, de jobb ez így, legalább az F2-es szezonomra koncentrálok. Ha lesz egy lehetőség, akkor élni fogok vele.”

  • Drugovich az F1-es esélyről: A pilótapiac minden nap változik

    Drugovich az F1-es esélyről: A pilótapiac minden nap változik

    Felipe Drugovich még nem kötelezte el magát jövő évre sehová. Ő a Formula 2-es bajnoki cím fő esélyese, miután 21 pontos előnnyel vezeti az összetettet. Nyilvánvalóan bízik egy esetleges Forma-1-es szereplésben, de egyelőre semmi konkrétumról nem tud, hiába pletykálják, hogy lehet esélye a Williamsnél egy ülésre, vagy az Aston Martinnál egy tartalékpilótai állásra.

    „Amíg semmit sem tárnak elém, addig semmi sem biztos. Jelenleg száz százalékban a mostani szezonra koncentrálok” – idézi a Motorsport.com a fiatal brazilt, aki szerint nehéz dolguk van a pilótáknak. Igazát jól példázza Oscar Piastri esete is, aki tavalyi F2-es bajnokként ülés nélkül maradt. Ugyanakkor az ausztrál mostanság mással került a figyelem középpontjába.

    Drugovich-ot természetesen megkérdezték, ott lesz-e a királykategóriában, de nem tudott erre konkrét választ adni, csak annyit mondott, hogy a piac minden nap változik. Hozzátette, hogy ha folytatja jó teljesítményét, az ajtókat nyithat meg előtte.

  • Pourchaire célja a bajnoki cím megszerzése

    Pourchaire célja a bajnoki cím megszerzése

    Théo Pourchaire a létező legjobb hangulatban vonulhatott el a nyári szünetre. A Sauber juniorja ugyanis képes volt megnyerni a főfutamot a Hungaroringen, amivel újra bajnoki esélyessé lépett elő, miután a bajnoki éllovas Felipe Drugovichnak nagyon nem jött be a kockázatos stratégiája.

    A szezon elején sokan várták azt a fiatal franciától, hogy képes lesz azonnal a bajnokság élére állni és dominánsan megnyerni azt. Azonban Drugovich nem várt jó formája és sorozatos előkelő helyezéseinek köszönhetően nagy meglepetésre a bajnokság élre katapultálták őt. Eközben Pourchaire, peches volt és nem igazán találta a ritmust, ami miatt tisztes távolságban követte a pontversenyben az MP Motorsport brazil pilótáját.

    Azonban Drugovich Ausztriában és Magyarországon is hibázott, ami miatt a vártnál két futamon is sokkal kevesebb pontot tudott szerezni. Az ART Grand Prix franciája kapva kapott az alkalmon és 44-ről 21 pontra csökkentette a hátrányát, ami már egyáltalán nem számít ledolgozhatatlannak. Ugyanakkor a szezon elején Pourchaire nem arra számított, hogy Drugovich-csal fog majd harcolni a Formula 2 bajnoki koronájáért.

    „Azt hittem, hogy Vips és Daruvala is ott lesz majd a közvetlen élmezőnyben” – nyilatkozta a mindössze 18 éves francia pilóta. – Szerintem csak idő kérdése, hogy visszavágjanak majd mindketten. Igaz, már csak négy hétvége van hátra a szezonból, de annyi biztos, hogy mindketten jó versenyzők. Lawsonról gondoltam azt még, hogy nagyon gyors lesz, de idén ő is peches. A bajnokság még egyáltalán nincsen lefutva, még bőven lesznek versenyek, ahol behozhatom majd a lemaradásomat.”

    A nyári szünetet követően három európai helyszínre látogat majd el a Formula 2 mezőnye (Spa-Francorschamps, Monza és Zandvoort), majd egy rendkívül hosszú szünetet követően fejezik majd be a versenyzést idén Abu Dhabiban.

  • Cordeel után egy újabb versenyző is eltiltást kapott

    Cordeel után egy újabb versenyző is eltiltást kapott

    Az Alpine pilótaakadémiájához tartozó Olli Caldwell biztosan nem fog részt venni a Formula 2 soron következő versenyhétvégéjén, Spa-Francorschampsban. A brit fiatalnak ugyanis a magyar hétvége folyamán kigyűlt a 12 büntetőpontja, ami egy automatikus eltiltást von maga után.

    A 20 éves Caldwellnek az idei az első teljes szezonja a sorozatban, azonban egyelőre adós a jó teljesítménnyel. Az ideiében ugyanis csupán egyszer tudott pontot szerezni az osztrák főversenyen elért 6. helyezésével. Jelen pillanatban emiatt csak a 19. helyet foglalja el az egyéni pontversenyben, de a nyári szünet utáni első versenyen biztosan nem fogja tudni majd megnövelni a pontjainak a számát.

    Caldwellnek ugyanis sikerült elérnie azt a bravúrt, hogy bemutatkozása óta elérjen 12 büntetőpontot, ami miatt automatikusan ki kell hagynia egy teljes versenyhétvégét. A versenybíráknak a Magyar Nagydíjon történtek után telt be a poharuk, miután a brit fiatal négy alkalommal is megszegte a pálya határokat. Emiatt egy büntetőpontot és egy 5 másodperces büntetést szabtak ki rá a stewardok.

    Így az idei szezonban a Campos Racing 20 éves pilótája már a második eltiltott Amaury Cordeel után, akinek hasonló okokból kellett kihagynia a két Silverstone-ban megrendezett futamot.

  • Újabb név kerülhet a kalapba a Williamsnél 2023-ra

    Újabb név kerülhet a kalapba a Williamsnél 2023-ra

    A Williams csapatfőnöke, Jost Capito szerint ha Logan Sargeant a Formula 2-ben elért jó eredményeivel akár beszállna az egyik versenyzői üléséért folytatott versenyfutásba, az „komoly fejfájás” lenne a számukra.

    Mostanság az Alpine szupertehetségét, Oscar Piastrit hozták hírbe a grove-i istállóval, akik egyelőre nem túlságosan elégedettek Nicholas Latifi teljesítményével. Már pedig ha a kanadai pilóta nem ébred fel sürgősen, akkor az akár az ülésébe is kerülhet.

    Azonban Sargeant személyében egy újabb esélyes tűnt fel a láthatáron. Az amerikai fiatal a Formula 2 osztrák hétvégéje óta valósággal szárnyal és a jó formájának köszönhetően bajnokesélyessé lépett elő. A Williams juniorja jelen pillanatban a 3. helyet foglalja el az egyéniben, 55 ponttal lemaradva az éllovas Felipe Drugovichtól.

    A Williams még nem döntött arról, hogy a jövőben milyen szerepet szánnak Sargeantnek a csapatukon belül. Azonban ez fontos lenne a számukra, mert ha az amerikai esetleg bajnok lenne a Formula 2-ben, akkor a következő szezonban már nem fog tudni ott versenyezni.

    „Nagy fejfájást okozna nekünk, ha ő is esélyessé válna” – fogalmazott a már szebb napokat is megélt brit csapat vezetője. – Természetesen le vagyunk nyűgözve Logan teljesítményétől. Ez az első szezonja a Formula 2-ben és már képes úgy fejlődni, hogy nem is helyeztünk rá semmi fajta nyomást. Képes alkalmazkodni az autóhoz, óvni a gumikat és szállítani a jó eredményeket. Ezt Franciaországban is láthattuk és biztos vagyok benne, hogy egy Forma-1-es autóban is megállná a helyét.”

    Capito azt is hozzátette, hogy „a hiányzó szuperlicensz pontjai miatt még nem foglalkoztak Sargeant csapaton belüli szerepkörével”, azonban ha a Williams juniorja képes lesz egy jó helyezést elérni a sorozatban az év végén, akkor ezt a problémát már ki is pipálhatná.

    A német szakember azt is elkezdte pedzegetni, hogy Sargeant a mostani eredményeinek köszönhetően nagy valószínűséggel még idén Forma-1-es autóba ülhet majd egy pénteki gyakorlás során. A Williams csapatfőnöke türelmet kér, és amint végleges döntést hoztak a fiatal pilótájuk kapcsán, akkor azt majd a nyilvánossággal is tudatni fogják.

  • Pourchaire nyert és visszajött a bajnoki harcba

    Pourchaire nyert és visszajött a bajnoki harcba

    Theo Pourchaire nyerte a Formula 2-esek magyar főversenyét, ezzel pedig jelentőset közeledett az összetett élén álló Felipe Drugovich-ra.

    Az első sorban Iwasa és Armstrong, a másodikban Drugovich és Pourchaire várták a lámpák kialvását a hűvös Hungaroringen. Iwasa a pole-ból kissé beragadt, Armstrong az első néhány száz méteren tisztán átvette tőle a vezetést, Pourchaire pedig az egyes kanyar külső ívén előzte meg őt, miután már Drugovichot is maga mögött hagyta.

    Az ötödik helyről rajtoló Sargeant volt a rajt egyik vesztese, a 11. helyen állt az első két kör elteltével. A tegnapi győztes Doohan is pórul járt, technikai hiba miatt lassult le hamar. Fittipaldi jó rajtot fogott, a kilencedikről a hatodik helyre jött fel, majd néhány kör elteltével Vestit is megelőzte, aki viszont kapott egy öt másodperces büntetést leszorítás miatt.

    Ahogy az elején teltek a körök, Armstrong egész tekintélyes előnyt kezdett kiépíteni, míg Pourcahire-nek inkább hátrafele kellett figyelnie, ahogy Iwasa próbálta támadni. A lágy gumik nem viselkedtek a legjobban, hamar elkoptak, így az élen állók már a hetedik körben megkezdték a kiállásokat, Drugovich jött ekkor a negyedik helyről. Egy körrel később jött az első hármas, akik közül Armstrong járt pórul, mert az elrontott kerékcseréje miatt Pourchaire és Iwasa is megelőzte. Ráadásul az új-zélandi mellett Drugovich is elment, miután visszajött a pályára.

    Fittipaldi nyújtotta el a kiállását két-három körrel, és sikerült is mögévágnia Pourcahire-éknek, akik a hideg gumikon nem tudtak olyan tempót diktálni, mint a brazil az élen. Nyilván, miután Fittipaldi visszatért az új gumikon, neki jöttek el a nehéz idők, Pourcahire rögtön megelőzte, azonban a szemcsésedéssel küzdő Iwasa már nem tudta, ez pedig egy gyakorlati második helyet jelentett a Charouz versenyzőjének.

    A közepes keveréken rajtoló pilóták sorát, vagyis a versenyt a lágy gumisok kiállása után Vesti vezette, Vips és Verschoor előtt. Hauger kezdett belassulni, hiszen Verschoor mellett Lawson és Sargeant is megelőzte. A norvég nagyon szenvedett a gumikkal, már a 20. körben lecserélte közepes gumijait.

    A verseny elérkezett abba a szakaszába, hogy a már gumit cserélők utolérték azokat, akik a rajt óta a közepeseket nyúzzák, így Pourcahire és Fittipaldi vezetésével elkezdtek előre törni a frissebb gumisok. Viszont az ő sorrendjükben is történt változás, a verseny elején vezető Armstrong ugyanis elment Drugovich mellett.

    Persze a közepes gumisok között is zajlottak a csaták, Lawson és Verschoor küzdött egymással. A 27. körben Vesti az élről állt ki, de a kerékcsere előtt még letöltötte az ötmásodperces büntetését. Vele együtt jött Vips is a második helyről, Sargeant pedig egy körrel később állt ki. Vesti és Vips a legjobb tízbe jöttek vissza, ugyanakkor Sargeant-nek csak 18. pozícióba sikerült. Utoljára Lawson is kiállt, ő 14-nek jött vissza. Eközben Vesti és Vips a bemelegedő gumikon megkezdték a felzárkózást, gyorsan túljutottak Cordeel-en, és utána eredhettek az ötödik helyezett Drugovich-nak, és pár körön belül rajta is felülkerekedtek. A bajnoki éllovas helyzete tovább romlott, amikor Verschoor és Lawson is megelőzte. Eközben Vesti és Vips becserkészték az addig negyedik Armstrongot is, de előrébb már nem tudtak jutni.

    Pourchaire már nem engedte ki a győzelmet a kezéből, Fittipaldi is bőven beért másodiknak, Iwasa pedig megvédte végül a harmadik helyét, hiába ért hozzá közel Vesti. Az ART franciája a győzelmével és Drugovich 9. helyével jelentőset faragott a hátrányából, így valamelyest újra nyílttá tette a bajnokságot.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART
    2. 🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz
    3. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS
    4. 🇩🇰 Frederik Vesti ART
    5. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech
    6. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech
    7. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin
    8. 🇳🇱 Richard Verschoor Trident
    9. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP
    10. 🇺🇸 Logan Sargeant Carlin
    11. 🇮🇳 Jehan Daruvala Prema
    12. 🇫🇷 Clément Novalak MP
    13. 🇹🇷 Cem Bölükbasi Charouz
    14. 🇩🇪 David Beckmann Van Amersfoort
    15. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi
    16. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS
    17. 🇦🇺 Calan Williams Trident
    18. 🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort
    19. 🇳🇴 Dennis Hauger Prema
    🇪🇸 Roberto Merhi Campos
    🇬🇧 Olli Caldwell Campos
    🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi

     

    A bajnokság állása:

    Versenyző Csapat Pont
    1. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP 180 0
    2. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART 159 -21
    3. 🇺🇸 Logan Sargeant Carlin 119 -61
    4. 🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz 99 -81
    5. 🇮🇳 Jehan Daruvala Prema 94 -86
    6. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS 91 -89
    7. 🇩🇰 Frederik Vesti ART 91 -89
    8. 🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi 88 -92
    9. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin 88 -92
    10. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech 86 -94
    11. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech 79 -101
    12. 🇳🇴 Dennis Hauger Prema 68 -112
    13. 🇳🇱 Richard Verschoor Trident 51 -129
    14. 🇨🇭 Ralph Boschung Campos 34 -146
    15. 🇫🇷 Clément Novalak MP 26 -154
    16. 🇬🇧 Jake Hughes Van Amersfoort 26 -154
    17. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS 18 -162
    18. 🇬🇧 Olli Caldwell Campos 8 -172
    19. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi 6 -174
    20. 🇦🇺 Calan Williams Trident 5 -175
    21. 🇩🇪 David Beckmann Charouz 4 -176
    22. 🇹🇷 Cem Bölükbasi Charouz 0 -180
    23. 🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort 0 -180
  • Doohan nyerte a sprintfutamot a Hungaroringen

    Doohan nyerte a sprintfutamot a Hungaroringen

    A UNI Vituosi pilótája, Jack Doohan rajt-cél győzelmét hozta a Formula Hungaroringen megrendezett sprintversenye.

    A pole-ból rajtoló Jack Doohan nem rajtolt jól, ami miatt Enzo Fittipaldi meg tudta előzni őt, azonban a brazil csúnyán elfékezte magát a kettes kanyarban, ami miatt vissza is adta ez első helyet Doohannek. Jüri Vips javított még nagyot, a botrányba keveredett észt pilóta az 5. helyről a 2. helyre tudott előrejönni.

    A biztonsági autóra azonnal szükség, volt, ugyanis Dennis Hauger összeütközött Logan Sargeant-tel, akinek Felipe Drugovich miatt már nem volt helye a belső íven. A Formula 3 regnáló bajnokának Premája megpördült és le is fulladt, ami miatt véget ért számára a verseny.

    A verseny a 3. körben folytatódott és Doohan azonnal el tudott lépni Vipstől és Fittipalditól, akik egymással voltak elfoglalva. A Hitech GP észtje mögött egy komolyabb vonat alakult ki, mert őt utána egészen a 10. helyen haladó Richard Verschoorig mindenki egy másodpercen belül haladt egymáshoz képest.

    A mezőny hátsóbb régiójában a bajnokesélyes Théo Pourchaire próbált meg pozíciókat fogni és rövid időn belül Roberto Merhit és David Beckmannt is meg tudta előzni. A francia ezzel a 14. helyre került előre, de még így is messze volt a pontszerző zónától.

    Az élen megmerevedtek a frontvonalak, nem bírtak egymással a pilóták, ami miatt a biztonsági autós fázis után a legjobb tízben alig történt némi változás a sorrendben. Jehan Daruvala gumijai a 19. körre elfogytak, ami miatt Marcus Armstrong meg tudta támadni őt a DRS segítségével.

    A két fél azonban ütközött, ami miatt a Hitech GP új-zélandi versenyzője visszaesett, de az indiai pilóta meg tudta tartani a 6. helyét. Azonban a stewardok bűnösnek találták Daruvalát baleset okozása miatt és emiatt egy 10 másodperces büntetést szabtak ki rá.

    Vips a 23. körben megpróbálta növelni a nyomást és egy másodpercen belül kerülni, de az ausztrál motoros legenda, Mick Doohan fiának mindig volt válasza a lépésre. A 25. körre már 2,5 másodperces előnye volt már, amivel egy fontos lépést tett a győzelem megszerzése érdekében.

    Végül Doohan meg tudta nyerni a versenyt Vips és Fittipaldi előtt. További pontszerzők: Drugovich, Frederik Vesti, Liam Lawson, Armstrong, Ayumu Iwasa, Pourchaire és Olli Caldwell.

    A holnapi főfutamon Ayumu Iwasa rajtolhat majd az élről.