Ty Gibbs egyre mélyebbre ássa magát a NASCAR közösség szemében, hiszen egy verseny utáni interjúban Jézushoz hasonlította magát.
Korábban megírtuk, hogy Ty Gibbs saját csapattársát kilökve nyerte meg a NASCAR Xfinity Series Martinsville-i versenyét.
Utána azonban nem kért elnézést, bár azt mondta, hogy kilökni nem akarta Brandon Jones-t, csak „arrébb tenni”.
Ami ezután következett, azt nem tette zsebre, hiszen a közönség fújolta őt, a díjátadásnál pedig „Thank you Grandpa!” (Köszönjük nagyapa!) rigmust skandálták, ami a csapat tulajdonosára, Ty Gibbs nagyapjára, Joe-ra utalt.
Ezután jöttek az interjúk, ahol az 54-es autó sofőrje ezt mondta: „Jézust is sokan utálták eleinte, ez része az életnek” – mondta Ty Gibbs. „Profi versenyzőként ki kell zárnod a külső zajokat.”
„Egyébként is, általában a legjobbakat szokták a legjobban utálni. Mindenkinek megvan a saját véleménye, ezt el kell fogadni.”
„Ha foglalkoznék ezekkel a dolgokkal, akkor az gyengévé tenne.”
A 19 éves versenyző is ott lesz tehát a NASCAR Xfinity Series bajnoki döntőjében, ahol három JR Motorsports versenyző ellen kell kivívnia a bajnoki címet.
Ami viszont nagy kérdés, hogy a verseny után elegánsan nyilatkozó Brandon Jones – aki jövőre csatlakozik a JR Motorsportshoz – hogyan fogja visszaadni ezt a kölcsönt Ty Gibbsnek a szezon utolsó versenyén Phoenixben.
A végére még érdemes felidézni Noah Gragson nyilatkozatát, aki ezt mondta: „Úgy érzem mindkét Ty Gibbs Racing… akarom mondani Joe Gibbs Racing autó gyors volt. Az biztos, hogy én nem lettem volna ilyen nyugodt, mint Brandon.”
Kyle Larson ott folytatta, ahol Miamiban abbahagyta, és fantasztikus idővel szerezte meg a pole pozíciót csapattársa, Chase Elliott előtt.
Larson vezeti majd a mezőnyt a zöld zászlóhoz vasárnap Martinsville-ben. Bár a 2021-es bajnok már nincs versenyben a bajnoki címért, idei negyedik győzelméért szállhat harcba vasárnap.
„Csak próbáltam nagyon pontosan vezetni, megtartani a tapadást egész körön keresztül, és ez bejött” – mondta Larson. „Úgy érzem, hogy itt sokszor a lassabb a gyorsabb.”
„Általában nem vagyok valami jó Martinsville-ben, így meglepődtem ezen az eredményen.”
Ez a negyedik pole pozíciója a szezonban és a 14. pályafutása során.
Larson Hendrick Motorsports-os csapattársa, Chase Elliott a második helyre kvalifikálta magát, mögülük pedig Chase Briscoe és Ryan Blaney indulhat majd.
Mindkét versenyzőnek győzelemre lenne szüksége, hogy továbbjusson a rájátszás döntőjébe.
A top10-et Cole Custer, Brad Keselowski, Daniel Suarez, Kevin Harvick, Ross Chastin és Harrison Burton egészítette ki.
Denny Hamlin sem panaszkodhat túlságosan, hiszen épphogy lemaradt a top 10-ről – 11. lett -, miközben a már továbbjutó Joey Logano indulhat majd a 12. helyről.
Az időmérő itt kiemelten fontos, így Christopher Bell és William Byron nagyon bosszús lehet, hiszen előbbi a 20., utóbbi pedig a 25. helyről rajtolhat majd vasárnap. Byron ráadásul úgy időmérőzött ennyire rosszul, hogy megnyerte a tavaszi versenyt itt.
Az óraátállítás miatt egy órával hamarabb kezdődik vasárnap a Martinsville-i verseny, méghozzá 19:30-kor, az ARENA4+-on.
A NASCAR Xfinity Series utolsó előtti versenyén Ty Gibbs úgy lökte ki az utolsó körben csapattársát az első helyről, hogy az bejutó helyen volt.
Incidensekkel teli versenye volt a NASCAR Xfinity Seriesnek Martinsville-ben.
Ty Gibbs a harmadik hosszabbításban nyerte meg a NASCAR Xfinity Series szombati rájátszásbeli futamát a Martinsville Speedwayen, mivel a bajnoki döntőbe jutásért folytatott harcban a verseny végén heves küzdelem alakult ki.
Még a csapattársak között is.
Gibbs a második helyen haladt a Joe Gibbs Racinges csapattársa, Brandon Jones mögött az utolsó körben – úgy, hogy ekkor már pontok alapján az 54-es autó sofőrje bejutott a legjobb négybe, míg utóbbi csak győzelemmel került volna be.
Ty Gibbs WRECKS Brandon Jones to WIN at Martinsville!
Gibbs az egyes kanyarban nagy sebességgel, szándékosan nekiment Jones-nak, aki így kipördült. Bár a sárga zászlót belengették, de mivel ez az utolsó körben történt, a fiatal sofőr megnyerte a versenyt.
A JGR versenyző mellett így a már korábban bejutott Noah Gragson, Josh Berry, valamint a Martinsville-ben továbbjutását kiharcoló Justin Allgaier indulhat bajnoki esélyekkel a Phoenix-i finálén.
Ahogy lenni szokott, Bubba Wallace most is tett egy „de” szócskát azután, hogy elismerte, jogos volt a rá kiszabott egy versenyes eltiltás.
Bubba Wallace volt az első versenyző 2015 óta (Matt Kenseth), aki eltiltást kapott egy versenyen történt incidensért.
„Nehéz volt elviselni, hogy nem versenyezhetek” – mondta Bubba Wallace. „Próbáltam segíteni John Huntert (Nemechek). Az biztos, hogy az volt a legnehezebb, hogy otthon ültem, és nem voltam része a szokásos rutinomnak.”
Úgy vélte, hogy a büntetés igazságos volt, de reményét fejezte ki, hogy a NASCAR a jövőben következetesebb lesz. Utalt néhány olyan esetre az év elején, amikor a szándékos ütközések nem vezettek ilyen kimenetelhez.
Az Xfinity Seriesben idén Noah Gragson szándékosan lökte ki Sage Karamot, ráadásul abból tömegbaleset is lett végül. Ott a büntetés végül egy 35 000 dolláros bírság és 30 versenyzői és tulajdonosi pont levonása volt.
Az IRP-n megrendezett Truck Series versenyen Carson Hocevar Colby Howardot a külső falnak lökte, de nem kapott büntetést.
A Cup-szinten William Byron és Denny Hamlin incidensét hozta fel, amikor előbbi sárga alatt kiforgatta utóbbit. A pontbüntetést később a fellebbezés alapján hatályon kívül helyezték, de a pénzbüntetés megduplázódott, és 100 000 dollár volt.
„Teljes mértékben elfogadom a büntetést és a tetteim következményeit. Nem bánom, ha ezt a büntetést kapom, de akkor mindenkit ilyen mércével kell nézzenek, mert ez idén már többször is megtörtént, és ez olyasmi, ami a jövőben is megtörténhet, tudod, más versenyzőkkel is” – magyarázta Wallace.
„Határozottan megtanultam a leckét, de következetesnek kell lennünk, függetlenül attól, hogy itt Martinsville-ben, Daytonában vagy Talladega-ban történik ilyen eset.”
„Mit tanultam? Gondolkodni kell, mielőtt cselekszel. Ebben a sportban a pillanat hevében történnek a dolgok. Rossz fényt vetettem magamra, a csapatunkra, a szponzorainkra. Ez olyasmi, amire nem vagyok büszke, de továbblépek, és nem engedem meg magamnak, hogy még egyszer elkövethessem ezt a hibát.„
Az idei évben rengeteg szerencsétlen baleset történt a NASCAR-ban, az egyik legijesztőbb azonban a Truck Series versenyén történt.
Az élet egy másodperc alatt megváltozhat, Jordan Anderson viszont 20 rémisztő másodpercet élt át egy égő autóban, mielőtt ki tudott szállni belőle október 1-jén a NASCAR Truck Series Talladega Superspeedwayen rendezett versenyén.
Miközben a lángok nyaldosták őt, és az autója még mindig a pályán gurult, Andersonnak egy dolog járt a fejében.
„Bármi is van az ablak túloldalán, nem lehet rosszabb, mint ami történni fog, ha csak ülök itt” – mondta a Truck Series versenyző.
Közel egy hónappal a balesete után Anderson elmondta, hogy ezen a hétvégén lesz először a pályán, hogy megnézze az Xfinity Series csapatát Myatt Sniderrel a Martinsville Speedwayen.
Bár könnyű lenne siránkozni fájdalmas sérülései miatt, Anderson elgondolkodik azon, amit apósa, Larry McReynolds (Dale Earnhardt korábbi csapatfőnöke, jelenleg a Fox NASCAR szakértője) nemrég mondott neki.
„Ennél sokkal rosszabb is lehetett volna” – idézte fel McReynolds szavait Anderson. „Mivel 32 autó volt mögöttem, nagyon csúnya vége is lehetett volna ha nekem jönnek, és beszorulok az autóba, vagy ilyesmi.”
Anderson a kilencedik helyre kvalifikálta magát a 36 fős NASCAR Truck Series mezőnyben, és a 19. körben a negyedik helyen haladt, amikor a kamionból hirtelen füst szállt ki, majd lángok borították el.
„Valami belekerült a motor elején lévő szivattyú olajvezetékébe, és lyukat vágott rajta. Gyakorlatilag az olajtartály teljes tartalma kicsapódott. Ezért volt a tűz olyan nagy és forró, és ezért tartott ilyen sokáig.”
Ami ezután történt, a 31 éves versenyző szerint olyan volt, mintha lassított felvételen történt volna.
„Emlékszem, hogy láttam a tüzet a padló jobb oldalán, ezért leállítottam a motort, lelassultam” – magyarázta Anderson az NBC Sportsnak. „Volt már néhány motorom a múltban, ami felrobbant, és volt egy kis tűz, ami bejött, aztán általában el is múlt.”
„Most azonban egyre rosszabb lett a helyzet, nagyobb lett a tűz, és már az arcomat nyaldosta. Kezd forró lenni. Nagyon forró.”
James Bond a NASCAR Truck Seriesben?
Anderson megpróbálta lelassítani az autóját, hogy ki tudjon szállni.
Az 1-es és 2-es kanyar között már a fékre lépett, szerencsére a mezőny közben elhaladt mellette, miközben ő küzdött, hogy visszanyerje uralmát az égő teherautó felett.
Anderson kicsatolta a biztonsági öveket, leengedte az ablakhálót, és kidugta a fejét az ablakon, miközben az autója kb 100 km/h-s sebességgel ment még mindig a pályán.
„Eljutottam arra a pontra, amikor az összes bennem lévő adrenalin úgy érezte, hogy bármi jobb, mint ebben az autóban maradni. (Ennyire) forró lett a helyzet. Éreztem, hogy az egész testem annyira forró. Éreztem, hogy minden égni kezd.”
Másodszor is kidugta a fejét a bal oldali ablakon, de látta, hogy mindjárt a falnak ütközik. Visszahúzta a fejét a járműbe.
„Próbáltam tökéletesen időzíteni, hogy mikor szálljak ki. Ha egy pillanattal korábban szállok ki, akkor valószínűleg beszorulok az autó és a fal közé.”
„Most már nevetek rajta, de akkor nem volt vicces. Úgy nézett ki, mintha én lettem volna James Bond.”
Amazing the difference a little time makes and plenty of prayers throughout the entire healing process 🙏🏼
Still not 100% yet but felt great to be back at the shop this week with the team.
Pretty surreal seeing the truck up close… feeling extremely thankful and blessed. pic.twitter.com/Buy9wjcksI
A NASCAR Truck Series versenyzője ezután a lehető legrosszabb helyzetbe került, ugyanis elkezdett csökkenni az adrenalin szintje, és így jöttek a fájdalmak.
„Amikor az orvosi központba értem, nagy fájdalmaim voltak. Ezért infúziót adtak, és ekkor vittek a helikopterhez. Hogy őszinte legyek, ezután nem sok mindenre emlékszem, amíg fel nem ébredtem a kórházban.”
Anderson harmadfokú égési sérüléseket szenvedett a jobb karján és a nyakán. Máshol másodfokú égési sérüléseket szenvedett. Ez a baleset azonban nem csökkentette a versenyzés iránti vágyát.
„Nem hagyom, hogy ez az eset meghatározzon engem és azt, hogy ki vagyok” – mondta. „Ha valami, akkor ez csak még nagyobb motivációt ad nekem, hogy újra pályára lépjek.”
A Truck Series 2023-as szezonnyitója Daytonában kevesebb mint négy hónap múlva lesz. Anderson pedig ott lesz a rajtrácson.
Nagyon jó hír a NASCAR világából: Alex Bowman, a Hendrick Motorsports 48-as autójának versenyzője már Phoenixben visszatér.
Alex Bowman megkapta az orvosi engedélyt, hogy újra versenyezhessen a NASCAR Cup Series-ben, és jövő hétvégén újra csatlakozik a Hendrick Motorsports csapatához a Phoenix Raceway-en megrendezésre kerülő szezonzárón. „Nagyon izgatott vagyok, hogy Phoenixben visszatérhetek” – mondta Bowman twitteren. „Még egyszer utoljára versenyezhetek Greg Ives csapatfőnökömnek. Köszönöm a csapatomnak, az orvosaimnak és mindenkinek, aki támogatott a gyógyulási folyamatomban.„
A Richard Childress Racing Keith Roddent szerződtette Austin Dillon csapatfőnökének a NASCAR Cup Series-ben a következő szezontól. Rodden Justin Alexandert váltja, aki a múlt hónapban jelentette be távozási szándékát a 3-as rajtszámú csapat éléről.
Austin Hill a következő szezonban hat alkalommal indulhat majd a NASCAR Cup Seriesben a Beard Motorsport 62-es rajtszámú autójával. Hill első versenye a csapatnál egy kvalifikációs kísérlet lesz a Daytona 500-ra. Mivel a csapatnak nincs charter joga, ezért Hillnek vagy az időmérős sebessége alapján kell bejutnia majd, vagy a dueleken kell beversenyeznie magát.
Brandon Jonesnak győzelemre van szüksége szombaton Martinsville-ben ahhoz, hogy esélye legyen a NASCAR Xfinity Series 2022-es bajnoki címéért harcolni az utolsó, Phoenix-i versenyen, és minden adott ahhoz, hogy így tegyen majd, hiszen pole-ból indulhat majd a széria szombati, Martinsville-i futamán. A top 5-be még Sheldon Creed, Sammy Smith, Ty Gibbs és a már korábban bejutását kiharcoló Noah Gragson fért be.
Blaney-nek, Briscoe-nak, Bellnek és Byronnak erős helyezésekre – vagy bizonyos esetekben csodára – lesz szüksége ahhoz, hogy NASCAR döntőbe jusson.
Két futam van hátra a NASCAR Cup Series 2022-es szezonjából, és hét versenyző verseng azért, hogy megszerezze azt a 3 bejutó helyet – a már döntős Joey Logano mellett – amivel harcban lehet valaki a bajnoki címért majd Phoenix-ben.
Jelen állás szerint Ross Chastain, Chase Eliott és Denny Hamlin állnak a bejutó helyen.
William Bryonnak, Chase Briscoe-nak, Ryan Blaney-nak és Christopher Bellnek viszont erős teljesítményt kell nyújtania Martinsville-ben, hogy életben tartsák reményeiket első NASCAR Cup Series bajnoki címük megszerzésére.
Míg Logano és Elliott már tudja, milyen érzés bajnokságot nyerni, addig a maradék hat versenyző még soha nem emelhette magasba a hőn áhított trófeát.
Blaney, aki idén még nem nyert pontokat érő futamot, egyike azoknak a versenyzőknek, akik a következő hétvégén kieshetnek. Blaney a 17. helyen végzett Homesteadben, miután megpördült a boxutcában, mert – ahogyan ő maga jellemezte tettét – „visszaváltott, mint egy hülye”.
„Elmegyünk, és megpróbálunk egy jó futamot teljesíteni” – mondta a 12-es autó sofőrje. „Úgy gondolom, hogy legutóbb egy futamgyőzelemre alkalmas autónk volt itt Martinsville-ben, és remélem, hogy ugyanolyan gyorsak leszünk, és helyzetbe tudjuk hozni magunkat. Ennyit kell tennünk.”
Hetedik helyről várhatja az utolsó versenyt Christopher Bell.
A Joe Gibbs Racing versenyzője rosszkor volt rossz helyen az október 16-i Las Vegas-i futamon, amikor Bubba Wallace és Kyle Larson összeütközött egymással. Abba a balesetbe ő is belekeveredett, és végül a 34. helyen végzett.
Bell így hiába lett 11. Homesteadben, de a bajnoki pontversenyben így is csak a hetedik helyen áll 23 pontos hátrányban, így csodára lesz szüksége ahhoz, hogy bejusson a Phoenix-i döntőbe.
„Tavasszal jól mentünk itt Martinsville-ben. Charlotte-ban is sikerült nyernem ilyen helyzetben, és határozottan jobb vagyok ezen a pályán, mint Charlotte-ban.”
Briscoe-nak győznie kell, de a többiek sincsenek jó helyzetben
Senki nincs olyan rossz helyzetben, mint Chase Briscoe, akinek csak egy győzelem érhet továbbjutást.
A 27 éves versenyző a múlt vasárnapi futamon feladta a versenyt, miután autója megsérült, amikor a 160. körben megcsúszott, és a falban kötött ki.
„Nagyon frusztráló, hogy ez a saját hibámból történt” – mondta Briscoe a balesetről. „Ez nem rám vall.”
„Ez igazán szerencsétlen helyzet. Azt hiszem az egyetlen pozitívum az, hogy nekünk már nem kell aggódnunk a pontok miatt. El kell mennünk Martinsville-be és nyernünk kell.”
A döntőbe jutáshoz a következőt kell tennie a jelenleg bejutó helyen álló versenyzőknek:
Ross Chastain — 36 pontot kell szereznie (41 pontot, ha a további hat versenyző közül valaki más győz)
Chase Elliott — 45 pontot kell szereznie (50 pontot, ha a további hat versenyző közül valaki más győz).
William Byron — 51 pontot kell szereznie
Denny Hamlin, Ryan Blaney, Christopher Bell és Chase Briscoe csak az előttük lévő versenyzők gyenge teljesítményével szerezheti meg a továbbjutást érő helyet. E négy versenyző számára a legegyszerűbb út a győzelem a bajnoki döntőbe.
A mindent eldöntő Martinsville-i versenyt vasárnap – az óraátállítás miatt egy órával korábban – 19:30-kor lehet majd látni az ARENA4+-on.
A NASCAR fellebbviteli bírósága döntést hozott Cole Custer ügyében, Alex Bowmanről pedig hamarosan helyzetjelentést kaphatunk.
A háromtagú fellebbviteli testület megállapította, hogy a 41-es rajtszámú csapat valóban megsértette a szabályokat, miután a NASCAR megbüntette őket a verseny kimenetelének manipulálása miatt. Custert azzal vádolták, hogy „vitathatatlanul” félrehúzódott a hátsó sikánba érve, hogy csapattársa, Chase Briscoe az utolsó körben pozíciót tudjon nyerni, és ezzel tovább tudjon jutni a rájátszás követekző körébe.
Alex Bowman „jól van”, legalábbis a SiriusXM NASCAR rádió vendége a Hendrick Motorsports elnök vezérigazgatója, Jeff Andrews szerint. Hozzátette, hogy Bowman állapotáról bővebb helyzetjelentést a következő 3-5 napban kaphatunk, mindenképp még a Phoenix-i verseny előtt.
Csapat nélkül maradhat Hailie Deegan, miután jelenlegi NASCAR Truck Series alakulata, a David Gilliland Racing Fordról Toyotára vált, és átveszi a Kyle Busch Motorsports által üresen hagyott helyet a japán márka fiatal versenyzői programjában.
Dale Earnhardt Jr. szerint duplán veszélyes a NASCAR Next Gen autójának jelenlegi helyzete.”A véleményem a következő. Egyre többen ismerik el, hogy agyrázkódásuk van, ami jó. De még így is csak Kurt Busch és Alex Bowman lépett előre.” – magyarázta Dale Earnhardt Jr. „Ne áltassuk magunkat. A versenyzők agyrázkódást kapnak és ettől függetlenül versenyeznek vele. Nem döbbennék meg, ha ezek közül a srácok közül többen tudomásukon kívül agyrázkódással versenyeztek volna idén.„
Ryan Blaney továbbra is nyeretlen az idei szezonban, és valószínűleg egy győzelem az egyetlen útja a NASCAR Cup Series 2022-es bajnoki címért folytatott döntéjébe, de úgy véli, a vasárnapi futam a Martinsville Speedwayen tökéletes alkalom lehet arra, hogy ez megváltozzon. „Nem is tudnék jobb helyet elképzelni az idei első győzelmünk megszerzésére” – mondta Ryan Blaney. „Nagyon jól futottunk ott a múltban. Valószínűleg kétszer, vagy háromszor is nyerhettünk volna már ott. Jó lenne, ha egyszer már tényleg összejönne.„
A hétvége során ugyanabban az időpontban rendezték a Forma-1-es US GP-t, valamint a NASCAR Cup Series Homestead-i versenyét.
Röviden: Ismét a NASCAR győzött. Az NBC Homesteadből sugárzott adása átlagosan 1,42-es Nielsen nézettséget és 2,311 millió nézőt ért el a Racer.com cikke szerint.
Ez az eredmény magasabb volt, mint a kansasi futam 1,26/2,105 milliós nézettsége (amely akkor a Miami GP-vel egyidőben zajlott). Az adatok azonban elmaradtak az előző heti Las Vegas-i Cup Series futamtól az NBC-n (1,57/2,619 millió).
Az ABC (az ESPN anyacsatornája) vasárnap délután élőben közvetítette az F1 USGP-t a Circuit of The Americas versenypályáról, amely 0,64-es átlagot és 1,113 milliós nézettséget ért el a teljes közvetítésben, amely magában foglalta a verseny előtti előzetes showműsort is is.
Az ESPN közleménye ugyanakkor hozzátette, hogy magának a versenynek az átlagos nézettsége 1,3 millió volt. Mindkettő egy picit elmaradt a tavalyi versenytől, amely szintén az ABC-n volt (0,72/1,225 millió a teljes versenyre, 1,4 millió csak a futamra).
Nagy hétvégéje volt ugyanakkor az ESPN-nek, hiszen új szerződést kötöttek a Forma-1-el, aminek értelmében a 2025-ös szezon végéig a sportcsatorna kezében lesznek az amerikai közvetítési jogok, sőt pletykák szerint már meg is környékezték a csapat nélküli Daniel Ricciardot.
A NASCAR Xfinity Series szombati, homesteadi futama 0,47/751 ezres átlagot hozott az USA-n, míg a Camping World Truck Series futama 0,24/396 ezres átlagot az FS1-en.
Az áhított 18-49 éves korosztályban a NASCAR Cup 425 000 nézővel végzett az élen, amelyet az F1 (360 000, teljes közvetítés), az Xfinity (147 000) és a Truck Series (73 000) követett.
Dale Earnhardt Jr. legújabb podcastjában több érdekes dolognak fültanúi lehettünk. Közben másutt a NASCAR-ban is nagy bejelentéseket tettek.
Dale Earnhardt Jr. volt a WWE pankrációs show-jának meghívott vendége hétfőn este. A legendás versenyző mellett Corey LaJoie is ott volt a show-n, de a főszerepet Dale Jr. játszotta, akit kifigurázott a „Miz” nevű pankrátor, mondván „A Teslámmal meg tudnálak verni.”
Korábban megírtuk, hogy Tony Stewart gyorsulási versenyzőként tér vissza a pályára, Dale Jr. pedig nem válogatta meg a szavait ezzel kapcsolatban: „Ő egy igazi őrült. Viszont imádom emiatt. Tudom, hogy Tony mindenféle járművel versenyzett, IndyCarokkal, Cup autókkal, salakon, szóval mindenfélével… Egyszerűen nagyon menő látni egy ilyen sokoldalú srácot.„
Dale Earnhardt Jr. idén novemberben ismét versenyezni fog! 2022. november 19-én a Florence Motor Speedway-en fog versenyezni a NASCAR Cup Series egykori versenyzője. Earnhardt a Charlie Powell Memorial South Carolina 400 versenyen az Egyesült Államok legjobb rövidpályás versenyzőivel mérheti majd össze tudását.
Ha már Dale Earnhardt Jr.: Még egy hír vele, illetve Xfinity csapatával, a JR Motorsports-cal kapcsolatban. Az év végén a Cup Seriesbe igazoló Noah Gragson – aki jelenleg a JR Motorsports 9-es autóját vezeti – csapatfőnöke, Luke Lambert követni fogja őt a 42-es autóba.
Nem csillapodik a hangulat Bubba Wallace körül, a NASCAR viszont javított a kommunikációján
Kyle Petty csúnyán nekiment Bubba Wallace-nak, amiért nem volt hajlandó kommunikálni a sajtó munkatársaival büntetése óta. „A közösségi média világában, ahol mindent posztolunk. A csend néha többet mond, mint a leírt szavak” – mondta Petty. „És eddig semmit sem hallottunk Bubba Wallace-tól, mióta ez az incidens megtörtént. semmit sem hallottunk nyilvánosan, amíg tegnap Denny Hamlin végre meg nem szólalt. És dicséret Denny Hamlinnek, amiért a 23XI nevében beszélt.„
Jeff Burton, a pilóták tanácsának vezetője szerdán elmondta, hogy a NASCAR tisztviselői és a Cup Series versenyzői között hetente megrendezésre kerülő találkozók jelentősen javították a két fél közötti kommunikációt a biztonság javításához szükséges változtatásokról.
A NASCAR Whelen Euro Series régóta várt havas-jeges versenye már dátumot és helyszínt is kapott: Rovaniemi, március 4-5-én. A 2023-as versenynaptárat kedden tették közzé, amely hat pontgyűjtő fordulóból és két bemutató futamból áll, utóbbiak közül az egyik a jeges Arctic Ice Race Rovaniemiben lesz.
32 év után az M&M’s a 2022-es szezon végén távozik a NASCAR Cup Series-ből, és a rajongóknak egy utolsó különleges festést hagynak hátra, melyet az „M&M’S Fan Car”-nak neveztek el, rajta pedig egy egyedik mozaikfestés lesz amely több száz rajongó által beküldött fotóból fog állni.