Kategória: NASCAR

  • Brad Keselowski első hónapja csapatfőnök/versenyzőként

    2021 júliusában került bejelentésre, hogy Brad Keselowski átigazol a Roush Fenway Racinghez, ahol nem csak versenyző, hanem tulajdonos is lesz.

    Keselowski már a NASCAR szezonzárót követően belevetette magát új szerepkörébe, hiszen a Roush Fenway Keselowski Racing nem csak a nevét fogja viselni, hanem valós feladatai is lesznek.

    Hogyan tudja majd a versenyzést, és a főnöki feladatok elvégzését egyensúlyban tartani?

    „Sokszor fogom megkapni ezt a kérdést. A választ majd a szezon folyamán megtudjuk” – mondta Keselowski.

    A 2012-es bajnok nagyon elhivatottan vetette bele magát a munkába, és elmondta, minden nap szeretne tanulni valamit. A tulajdonossá avanzsálás nem egy hirtelen meghozott döntés volt. Ezen kívül érdemes hozzá tenni, hogy nem ez az első alkalom, hogy ő a főnök; 2007-től 2017-ig a Camping World Truck Seriesben volt csapata.

    Nyilvánvalóan a Cup Series teljesen más színvonalt jelent, és míg a Truck Seriesben csak néhány versenyen indult, Keselowski most egész évben a saját csapatáért fog harcolni a pályán.

    Ez nem jelent problémát a 37 éves versenyzőnek, hiszen pont ezért hagyta el a Penske csapatát. Több beleszólást akart a mindennapos teendőkbe, és segíteni akarta az alakulat fejlődését. Mindeközben a Roush Fenway Racing évek óta mélyrepülésben van, és kellett nekik egy ember, aki friss ötletekkel – és nyilván gyorsaságával – újra esélyessé tudja tenni őket.

    „Sok minden változni fog, nem csak számomra, de a csapat számára is. Már most rengetegen megkérdőjelezik a projektben rejlő potenciál nagyságát, mondván, nem lesz időm mindkét feladat tökéletes teljesítésére, de én biztos vagyok benne, hogy képes vagyok rá.”

    Nem Keselowski az első, aki ezzel próbálkozik

    Denny Hamlin tavaly ugyanilyen kritikákat kapott, amikor megalapította a 23XI Racinget. Hamlin jól vizsgázott, és bejutott a legjobb 4 közé a JGR versenyzőjeként, miközben saját csapata megszerezte első győzelmét Talladegában. Az RFK Racing elnöke szerint nem kérdéses, hogy Keselowski is meg fogja állni a helyét mindkét szerepkörében.

    „Szerintem fantasztikus lesz Brad. Úgy érzem egy kicsit könnyebb dolga lesz, mint Denny-nek, hiszen Denny nem a saját csapatánál versenyzik. Nem is tudom elképzelni mennyire nehéz lehet neki” – mondta Steve Newmark, az RFK Racing elnöke.

    „Azt gondolom, hogy látni fogjuk Brad kéznyomát a csapaton. Sőt már most is látjuk. Nagyon határozott elképzelései vannak, és ezeket meg is osztja velünk. Persze nem fél kérdezni, és tanulni, ami egy elengedhetetlen tulajdonság, ha sikeres tulajdonos akarsz lenni.”

  • Elhunyt Bob Keselowski

    70 éves korában elhunyt Bob Keselowski, Brian, és Brad Keselowski édesapja, legendás ARCA versenyző.

    Keselowski óriási örökséget hagy maga után. Két fia, Brian és Brad továbbra is aktívan versenyeznek, előbbi háromszoros ARCA győztes, és crew chief-ként, valamint spotterként is munkálkodik, utóbbi NASCAR bajnok, és immáron csapattulajdonos.

    Bob Keselowski nevét soha nem fogják elfelejteni az ARCA Menards Series-ben. 24-szer vezethette autóját a Victory Lane-re, és 1987 és 1993 között hétszer egymás után végzett a bajnokság legjobb három helyezettje között.

    „Bob Keselowski egy igazi nagybetűs versenyző volt. Imádta a sportot és egész életében megtesítette az ARCA és a NASCAR szellemét. Fáradhatatlanul dolgozott a saját csapatának fejlesztésén. Őszínte részvétünket küldjük az egész Keselowski családnak” – írta a NASCAR közleménye.

    Keselowski 1995-ben az egyik első versenyző volt, aki elkötelezte magát az újonnan alakult Truck Series mellett. 1997-ben élete egyetlen győzelmét szerezte, azonban fontos szerepet játszott a széria fejlődésében.

    Versenyzői karrierjét szépen lassan az 1998-as és 99-es szezonban kezdte abbahagyni, az egyre rosszabbodó háta miatt. Ennek ellenére aktív maradt, és 2004-ben elindította fia, Brad karrierjét.

    Őszínte részvétünk a Keselowski családnak.

     

  • Kiszáll az M&M’s, Kyle Busch főszponzora

    Több, mint 15 év után marad főszponzor nélkül a Joe Gibbs Racing és Kyle Busch. Az M&M’s 2022 végén távozik.

    Adam Stern információ szerint a bejelentés ma fog megtörténni.

    A 2022-es év tehát a hosszú, gyümölcsöző kapcsolat megünnepléséről fog szólni, hiszen a két bajnoki cím mellett számtalan győzelmet szerzett közösen Busch és az M&M’s.

    A Mars által forgalmazott csokimárka 2000 óta van jelen a sportágban, a Joe Gibbs Racing csapatát pedig 2008 óta szponzorálja.

    Busch főszponzorának elvesztése körülbelül 20 millió dolláros veszteséget fog okozni éves szinten a csapatnak.

    „Ha 2007-ben azt mondja nekem valaki, hogy 15 évig lesz a főszponzorunk az M&M’s, és közben ez a versenyző/szponzor kombináció éri el a NASCAR történetének legtöbb vezetett körét, és győzelmét, akkor azonnal aláírtam volna” – mondta Dave Alpern, a JGR elnöke.

    A Joe Gibbs Racingnél tehát megkezdődhet a szponzorkeresés, Pern azonban kizárta annak a lehetőségét, hogy megváljanak Kyle Buschtól.

    „Az egyik legfontosabb része a csapatunknak, és ezen a jövőben sem szeretnénk változtatni” – jelentette ki Alpern.

  • Így versenyeznek mezőnyben a Next Gen autók – VIDEÓ

    Több versenyző is pozitív véleménnyel summázta a heti NASCAR NextGen tesztet, többek között azért, mert mezőnyben jól teljesített az új autó.

    Miért is olyan fontos mezőnyben tesztelni a NASCAR autókat? Nos, meg kell találni azt az egyensúlyt, ahol könnyedén tudnak támadást indítani, és egymás mellett autózni a versenyzők.

    A szervezők, és természetesen a résztvevők sem szeretnének viszont olyan vezetési élményt, ahol minden pálya padlógáz, és balkanyar.

    Éppen ezért a múlt heti tesztsorozat egyik fő célja az volt, hogy ezt a vezetési élményt finomítsák, és fejlesszék a résztvevő csapatok.

    Érdemes lesz majd figyelni oldalunkat, hiszen Januárban folytatódik a NASCAR Next Gen autó intenzív tesztelése.

  • Érzésre az eddigi legjobb – versenyzői vélemények a NASCAR tesztről

    A hét során beszámoltunk a NASCAR Charlotte-i Next Gen tesztjéről, és most megmutatjuk, mit gondoltak a versenyzők.

    Kezdjük Brad Keselowskival, aki immáron tulajdonos versenyzőként nyilatkozott a Fox Sports riporterének, Bob Pockrassnak.

    „Érzésre ez volt az eddigi legjobb napunk” – kezdte a Roush Fenway Keselowski Racing versenyzője. „Szimplán nehezebb volt vezetni az autót, és ez jó érzésekkel tölt el. Sokkal nehezebb a pályán maradni. Nagyon könnyű hibázni, és ha hibázol, akkor nagyon nagy a büntetés. Mintha a 2005-ös Cup autót vezettem volna.”

    Keselowski korábbi csapattársa, Joey Logano is egyetértett.

    „Lehet 3wide-ban (3 autó egymás mellett – a szerk.) is menni, de nehezebb vezetni az autót. Úgy gondolom, hogy a gumik is nagyobb szerepet játszanak majd ezzel az aero és motor csomaggal.”

    A Petty GMS Racing új versenyzője, Ty Dillon a Charlotte Observer News-nak fejtette ki véleményét.

    „A versenyzők 10000 lóerős motorokat szeretnének leszorítóerő nélkül. Azonban a sportunk nem csak arról szól, hogy mi mit szeretnénk. Az is fontos, hogy a nézők élvezzék azt, amit látnak. Talán ez a csomag jó kompromisszum lehet.”

    A teszt után szinte biztossá vált a 650 lóerős motorok használata, ezenkívül valószínű, hogy a NASCAR a kisebb magasságú spoilerek mellett fog dönteni.

    „Teljesen más volt vezetni az autót, mint az októberi teszten. Sokkal, sokkal jobb. Mezőnyben is jobb, és egyedül körözve is. Mindenképp jó irányba haladnak a fejlesztések. Ennek ellenére azt gondolom, még mindig vannak olyan aspektusok, ahol változtatásokra lesz szükség.” – mondta Daniel Suarez.

    A héten többször is megpördülő, sőt falnak is ütköző Tyler Reddick röviden és tömören osztotta meg véleményét Twitteren.

    „Az autó folyamatosan a pengeélen táncol. És ezt én nagy pozitívumnak tartom!”

  • 5 versennyel érkezik az eNASCAR International iRacing Series

    Immárom öt versenyt rendeznek a valós versenyzők részvételével zajló nemzetközi eNASCAR szezonban.

    2021-ben nagy sikerrel debütált a széria az iRacing platformján, ahova tényleg a világ minden tájáról érkeznek versenyzők.

    Ismételten belekóstolnak majd az eSport világába a NASCAR Wheelen Euro Series nagyágyúi, a NASCAR Peak Mexico Series versenyzői, és a NASCAR Pinty’s Series résztvevői is, valamint még néhány versenyző a NASCAR 2022-es Drive to Diversity [a NASCAR hátrányos helyzetűeket támogató programja – a szerk.] osztályából.

    „Nagyszerű szponzoraink nélkül nem folytathattuk volna ezt a sorozatot. Így elsőként köszönetet kell mondanom a D-BOX-nak és a Digital Motorsportsnak. Nagy örömmel tölt el minket, hogy mi megmutathatjuk magunkat a nemzetközi közönségnek is, illetve a nemzetközi NASCAR versenyzők megmutathatják magukat az amerikai nézőknek” – mondta Chad Seigler, a NASCAR nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke.

    Az első fordulót Január 8-án tartják majd a Homestead Miami Speedwayen.

    Nem csak a mezőny lesz nagy színes, hanem a pályakínálat is. A résztvevők Belgiumba és Kanadába is ellátogatnak majd.

    A futamokat természetesen nyomon követhetjük majd az iRacing hivatalos youtube és twitch csatornáján is.

    A D-BOX eNASCAR International iRacing Series presented by Digital Motorsports 2022-es versenynaptára:

    • Január 8. – Homestead-Miami Speedway
    • Január 15. – Canadian Tire Motorsport Park
    • Január 22. – Circuit Zolder
    • Január 29. – Daytona Road Course
    • Február 5. – Phoenix Raceway

     

  • Jönnek a 670 lóerős motorok a NASCAR Cup Seriesbe

    A NASCAR NextGen tesztjének utolsó napján bejelentésre került, hogy jövőre 670 lóerős motorok hajtják majd az autókat.

    Mindezt a NASCAR alelnöke, Steve O’Donnell jelentette be. Hozzátette, a Super Speedwayeken (Daytona, Talladega) valószínűleg ennél gyengébb motorok kerülnek majd az autókba.

    A csapatok több spoiler méret-motor lóerő változatot is teszteltek Charlotte-ban:

    • 550 lóerős motor középre helyezett 7 inches (18cm) spoilerrel
    • 670 lóerős motor középre helyezett 6 inches (15cm) spoilerrel
    • 670 lóerős motor jobbra eltolt 6 inces (15cm) spoilerrel

    Néhány alakulat még a hátsó ablakon elhelyezett cápauszonyokat is tesztelt.

    A mai nap folyamán egyébként egy utolsó, negyedik verziót is kipróbálnak: 670 lóerős motor 4 inches (10cm) középre helyezett spoilerrel.

    A leggyorsabb versenyző Ryan Blaney volt az eddigiek folyamán, ő 182.014 mp/h-val száguldott a heti tesztsorozat szerdai napján.

    Pénteken a NASCAR kérésére csoportban is fognak hajtani az autók, a mezőnyben keletkező turbulens levegő kitapasztalásának érdekében.

  • Régi és új arcok az Our Motorsports 2022-es felállásában

    Az Xfinity Seriesben szereplő Our Motorsports 2022-ben három fős alakulattal támad.

    Brett Moffitt, a csapat régi motorosa meghosszabbította a szerződését, így továbbra is a csapatnál folytatja.

    „Izgatott vagyok, hogy folytathatjuk a közös munkát az Our Motorsports-al. Chris Our remek főnök, ezért nem is érzem munkának azt amit itt csinálunk. Az elmúlt években leraktuk az alapokat, így most itt az idő, hogy 2022-ben ismét szintet lépjünk” – mondta 2018-as Truck Series bajnok Moffitt.

    Moffitt egyik új csapattársa az a Jeb Burton lesz majd, aki 7 éve versenyzik már a szériában.

    „Nagyon értékelem, hogy Chris Our lehetőséget ad nekem. Szeretnék valami különlegeset alkotni, és versenyeket nyerni ezzel a csapattal” – jelentette ki a motivált Burton, akinek eddig mindössze egy győzelme van a kategóriában.

    „Több éves szerződést írtunk alá, így ez megnyugvást, és biztos alapokat jelent mindkét fél számára” – tette hozzá Burton.

    Harmadikként Anthony Alfredo csatlakozik a csapathoz. Neki mindössze 19 rajtja van az Xfinity Seriesben, éppen ezért elmondhatjuk, hogy karrierje első nagy lehetőségének kapujában áll.

    „Alig várom, hogy kezdődjön az év. Az Our Motorsports szép fejlődést mutatott be az elmúlt években, ezért szeretném hozzátenni a magamét a csapat további növekedéséhez” – mondta Alfredo.

    Az Our Motorsports 2020-ban csatlakozott a NASCAR Xfinity Series-hez, és 2021-ben arra készülnek, hogy megszerezzék első győzelmüket.

  • Tyler Reddick hatalmas balesete a Charlotte-i teszten – VIDEÓ

    Zajlik a NASCAR új, NextGen autójának tesztje Charlotte-ban, azonban a tanulási görbe nem minden versenyzőnek megy egyszerűen.

    Mint korábban megírtuk, a NASCAR Cup Series Next Gen névre keresztelt következő generációs autójával az elmúlt hónapok során több probléma is volt, melynek köszönhetően a NASCAR intenzív tesztsorozatba fogott.

    Az autó jelenlegi legnagyobb problémája az, hogy egyik pillanatról a másikra úgy csúszik meg az autó, hogy lehetetlen korrigálni.

    Ez történt a nap korábbi részében Ricky Stenhouse Jr.-al, ő még megúszta egy egyszerű kipördüléssel, Tyler Reddick viszont a pit bejáratnál elhelyezett homokkal feltöltött védő falba csapódott.

    Az autó kiállta a próbát, hiszen nemhogy Reddick épségben maradt, de az ütközés után még vissza is tudta vezetni azt a garázsba.

  • Larson nem ért egyet a Formula 1 szezonzáróján történtekkel

    Már több F1-es, és F1-en kívüli versenyző is megszólalt a nagy port kavaró Formula 1-es szezonzáró verseny utolsó körei után, most Kyle Larson is így tett.

    Az amerikai versenyző a Haas F1-es csapatánál vendégeskedett a hétvégén, ahol élete első Formula 1-es versenyét követhette figyelemmel élőben.

    Lewis Hamilton több, mint 10 másodperces előnyt élvezhetett az Abu Dhabi Nagydíj utolsó köreiben, azonban Nicolas Latifi összetörte autóját, és Max Verstappen egy utolsó kockát elvetve lecserélte abroncsait, egy friss lágy gumira.

    A Safety Car elengedte a lekörözött versenyzőket, a holland megelőzte riválisát az utolsó körben, és így ő lett a 2022-es szezon világbajnoka.

    „A szurkolói énem azt mondatta, történjen már valami, és lássunk versenyt a végén. Aztán amikor megtörtént, úgy éreztem, nem volt teljesen fair, ami Lewis-al történt” – mondta Larson.

    A NASCAR-ban jelen lévő Overtime szabálynak köszönhetően nem fejeződhet be a verseny sárga zászlós periódus alatt. Viszont itt mindenki csak akkor jöhet ki a pitbe, amikor a mezőnyt már összeszedte a biztonsági autó, így nagy előnyre nem lehet szert tenni emiatt.

    „Számomra úgy tűnik, hogy egy picit túl rugalmasan kezelték a szabályokat azért, hogy a végén versenyt láthassunk” – folytatta Larson. „Nem vagyok otthon annyira az F1 világában, de nem hiszem, hogy Maxot akarták volna ezzel segíteni. Szimplán show-t akartak csinálni.”