Kategória: NASCAR

  • A „Már megint Malcolm” sztárja is indulna Daytonában

    Frankie Muniz, a „Már megint Malcolm” című nagysikerű televíziós sorozat főszereplője is ott volt az ARCA Daytonai felkészítő tesztjén.

    A teszt célja, hogy az ott megjelenő versenyzők tapasztalatot szerezzenek, tanuljanak, és indulási engedélyt szerezzenek.

    Muniz 2004-ben nyerte meg a hírességek számára kiírt Long Beach-i versenyt, és ekkor szeretett bele az autósportokba.

    A színész ezután a Toyota Atlantic szériában versenyzett kisebb-nagyobb sikerrel, és 2010-ben már az IndyCar felé kacsingatott, azonban egy sérülés miatt végül nem indult versenyen.

    Ezután egy hosszabb szünet következett az autósportos karrierjében, és leginkább színészkedéssel kereste a kenyerét.

    Sajnos kihagytam 12 évet, de most úgy érezem itt a helyem, és ez az amit igazán csinálni szeretnék. Nem teljesedett be a motorsport karrierem, és ezt a hibát szeretném kijavítani” – mondta a 36 éves sztár.

    Frankie Muniz jelenleg szponzort keres, hogy el tudjon indulni a Február 19-én megrendezendő Daytonai szezonnyitón.

  • Nagyszerű versenyzéssel Christopher Bell is a döntőben – VIDEÓ

    A NASCAR Cup Series versenyzője, Christopher Bell drámai győzelmet aratott a 36. Chili Bowl Nationals csütörtöki, őrült éjszakáján.

    A 27 éves versenyző a 30 körös verseny egésze alatt üldözte riválisát, Tanner Thorsont.

    Miután a pálya állapota többféle vonalvezetést tett lehetővé, és a sok incidens miatt számos újraindítás történt, ezért végig kiélezett volt a harc.

    Bell végül az 1-es kanyarba érve felcsúszott Thorson elé, hogy öt körrel a vége előtt átvegye a vezetést.

    Innentől kezdve fej-fej mellett haladtak, végül két körrel a vége előtt Thorson feladta, így Christopher Bell nyert.

    Thorson nagyon jó munkát végzett az újraindításoknál, az egész versenyen próbáltam jobban időzíteni az újraindulásaimat” – mondta Bell, a háromszoros Chili Bowl-bajnok.

    Nagyon jól időzítettem az utolsó újraindításomat. Aztán megpattantam a bukkanón, és az eleje a levegőbe emelkedett, nem tudtam kormányozni, és majdnem összeütköztem egy másik autóval, szóval ez nem volt ideális. Szóval azon a ponton már csak az alsó részre szorultam, és megpróbáltam olyan jól menni, ahogy csak tudtam.

    Ezzel az eredménnyel Bell hét egymást követő előfutamgyőzelmet szerzett, összességében pedig a nyolcadikat.

    Bell az eredménynek köszönhetően ott lesz a szombati A döntőben, ahol már ott van nagy rivális Kyle Larson is.

  • Íme a teljes nevezési lista a Busch Clash-re

    A NASCAR csütörtökön közzétette a Február 6-án megrendezésre kerülő Busch Light Clash at the Coliseum nevezési listáját.

    A mérföldkőnek számító esemény egy kétnapos show lesz, amely edzésekből, előfutamokból és egy utolsó esélyes selejtezőből áll majd.

    Ezek fogják előkészíteni a terepet a február 6-i 150 körös főversenynek a legendás Los Angeles Memorial Coliseumban.

    A nevezett 36 sofőrből 23-an jutnak be a vasárnap esti, villanyfényes döntőbe.

    Rajtszám

    Versenyző

    Csapat

    Crew Chief

    Gyártó

    1 Ross Chastain TrackHouse Racing Phil Surgen Chevrolet
    2 Austin Cindric Team Penske Jeremy Bullins Ford
    3 Austin Dillon Richard Childress Racing Justin Alexander Chevrolet
    4 Kevin Harvick Stewart-Haas Racing Rodney Childers Ford
    5 Kyle Larson Hendrick Motorsports Cliff Daniels Chevrolet
    6 Brad Keselowski Roush Fenway Keselowski Racing Matt McCall Ford
    7 Corey LaJoie Spire Motorsports Ryan Sparks Chevrolet
    8 Tyler Reddick Richard Childress Racing Randall Burnett Chevrolet
    9 Chase Elliott Hendrick Motorsports Alan Gustafson Chevrolet
    10 Aric Almirola Stewart-Haas Racing Drew Blickensderfer Ford
    11 Denny Hamlin Joe Gibbs Racing Chris Gabehart Toyota
    12 Ryan Blaney Team Penske Jonathan Hassler Ford
    14 Chase Briscoe Stewart-Haas Racing John Klausmeier Ford
    15 Ryan Preece Rick Ware Racing Jason Houghtaling Ford
    16 AJ Allmendinger Kaulig Racing Matt Swiderski Chevrolet
    17 Chris Buescher Roush Fenway Keselowski Racing Scott Graves Ford
    18 Kyle Busch Joe Gibbs Racing Seth Chavka Toyota
    19 Martin Truex Jr. Joe Gibbs Racing James Small Toyota
    20 Christopher Bell Joe Gibbs Racing Adam Stevens Toyota
    21 Harrison Burton Wood Brothers Racing Brian Wilson Ford
    22 Joey Logano Team Penske Paul Wolfe Ford
    23 Bubba Wallace 23XI Racing Bootie Barker Toyota
    24 William Byron Hendrick Motorsports Ryan Fugle Chevrolet
    31 Justin Haley Kaulig Racing Trent Owens Chevrolet
    34 Michael McDowell Front Row Motorsports Blake Harris Ford
    38 Todd Gilliland Front Row Motorsports Seth Barbour Ford
    41 Cole Custer Stewart-Haas Racing Mike Shiplett Ford
    42 Ty Dillon Petty GMS Racing Jerame Donley Chevrolet
    43 Erik Jones Petty GMS Racing Dave Elenz Chevrolet
    45 Kurt Busch 23XI Racing Billy Scott Toyota
    47 Ricky Stenhouse Jr. JTG Daugherty Racing Brian Pattie Chevrolet
    48 Alex Bowman Hendrick Motorsports Greg Ives Chevrolet
    51 Cody Ware Rick Ware Racing Billy Plourde Ford
    77 Landon Cassill Spire Motorsports Kevin Bellicourt Chevrolet
    78 BJ McLeod Live Fast Motorsports Lee Leslie Ford
    99 Daniel Suarez Trackhouse Racing Travis Mack Chevrolet
  • Rico Abreu dominálta a Chili Bowl harmadik napját – VIDEÓ

    Rico Abreu nem kegyelmezett a mezőnynek és domináns teljesítménnyel nyerte a 36. Chili Bowl Nationals szerdai kvalifikációs estéjét.

    Már írtunk róla, hogy Kyle Larson bejutott a Chili Bowl döntőjébe, szerdán pedig egy újabb NASCAR érdekeltségű versenyző tette meg ugyanezt.

    A korábban a NASCAR Camping World Truck Seriesben is megforduló Rico Abreu a harmadik helyről indulva nyerte meg az előfutamot, és ezzel bejutott a döntőbe.

    Bármikor, amikor ebben az épületben versenyzel, és eljutsz a döntőbe, az egy nagyszerű pillanat” – mondta Abreu.

    A legnagyobb dolog az, hogy ezeket a győztes pillanatokat a csapatommal együtt élhetem át. Ez igazán feldobott engem.

    A Keith Kunz Motorsports szervezetében idén új csapattagok vannak, és nagyon jó érzés látni az arcukat, amikor megízlelhetik a győzelmet ízét” – dícsérte csapatát Rico Abreu.

    A Chili Bowl utolsó előfutamait pénteken rendezik, hogy aztán szombaton minden eldőljön az este rendezett A döntőben.

  • David Ragan ismét elindul a Daytona 500-on

    David Ragan fogja vezetni a Rick Ware Racing 15-ös rajtszámú versenyautóját a Daytona 500-on. A megállapodás értelmében még több versenyen is alkalmazhatják őt.

    A 36 éves Ragan, aki 472-szer indult a NASCAR Cup Seriesben, a 2019-es szezon végén jelentette be visszavonulását a teljes szezonos versenyzéstől.

    Ez elmúlt két évben csak egy-egy futamon indult. Mindkét verseny a Daytona 500 volt. Ez lesz a 16. Daytona 500-as versenye.

    Nagyon örülök, hogy újra a Daytona 500-on indulhatok az RWR (Rick Ware Racing – a szerk.) új, 2022-es Ford Mustangjával” – mondta Ragan a csapat közleményében.

    Mindig is szerettem Daytonában versenyezni, és tudom, hogy az idei változások miatt nagy esélyünk lesz arra, hogy köröket vezessünk és harcba szálljunk a győzelemért.

    A Daytona 500 egy különleges verseny a világ legjobb versenyzőivel, és alig várom, hogy pályára lépjek” – tette hozzá David Ragan.

    A csapat nem közölte, hogy Ragan milyen más versenyeken indul még az idei szezonban.

    Ragan karrierje során két győzelmet szerzett a NASCAR Cup Seriesben. A 2011 júliusi daytonai futamot a Roush Fenway Racing színeiben nyerte meg, a 2013 tavaszi talladegai versenyt pedig a Front Row Motorsports alkalmazásában.

    Ryan Preece is indul majd a 15-ös autóval

    Mindeközben azt is bejelentették, hogy az idei évben a Stewart-Haas Racing (SHR) tartalékversenyzőjeként munkálkodó Preece is beülhet majd néhány verseny erejéig a Rick Ware Racing 15-ös autójába.

    2022-ben az RWR lesz az SHR fiókcsapata, így nem okoz meglepetés, hogy láthatjuk Preece-t a 15-ös járgányban.

    Preece első versenye a szezont megelőző Busch Clash-en lesz.

  • Visszatérhet a tandem draftolás a NASCAR-ba?

    A 2010-es évek NASCAR versenyeinek megosztó versenyzési típusa volt a tandem draftolás, amely daytonában és talladegában volt jellemző.

    A Daytona International Speedway-en megrendezett kétnapos teszt során a versenyzők sokat tanultak, és néhányan még a tandem draftolással s kísérleteztek.

    Bár a 2010-es évek elején a superspeedway versenyeit uraló tandem draft már régen eltűnt, és valószínűleg soha nem is fog visszatérni, a februári Daytona 500-on még mindig győztes formulának bizonyulhat.

    A háromszoros Daytona 500-győztes Denny Hamlin megmutatta, hogy ez mennyire hatékony lehet, amikor a keddi tesztelés során Joey Loganót a mezőny elé tolta. A mezőny azonban gyorsan vissza is zárkózott, amikor a duó szétvált.

    „Nem lehet hosszú ideig tandemezni, de amikor tényleg összetapad a két autó, akkor nagyon felgyorsulunk”mondta Logano szerdai sajtótájékoztatóján.

    Nem hiszem, hogy képes leszel hosszú ideig csinálni, több okból is. Egyrészt az autó rögtön felforrósodik, másrészt a kerek lökhárítók eléggé megnehezítik azt, hogy a két autó tökéletesen összetapadjon. Az elől lévő alatt folyamatosan mozog a kocsi, ami még így is veszélyes, nemhogy akkor, amikor 40-en leszünk a pályán” – tette hozzá a Penske versenyzője.

    Logano, aki 2015-ben megnyerte a Daytona 500-at, csak „apró különbségeket” érzett a a mezőnyben autózás közben, de úgy véli, ezek az apróságok a végén összeadódhatnak.

    A tandemezésről Kurt Busch is véleményt alkotott. Új munkaadójával, Denny Hamlinnel tolták egymást a daytonai éjszakában.

    Kipróbáltuk a tandemet, csak hogy lássuk, hogyan fog működni” – mondta az idősebbik Busch testvér. „A köridő rengeteget javult. Csak ez egy nagyon veszélyes játék. Nem olyan stabil, mint a régi autó, ezek az járgányok sokkal többet izegnek mozognak.

    Mi az a tandem draftolás?

    A tandem draftolás az a folyamat, amikor két autónak tökéletesen – nincs egy köbmilliméter levegő sem a két autó között – összeér a lökhárítója és az orr része, ami lehetővé teszi, hogy a két jármű gyorsabban haladjon.

    A NASCAR 2014-ben betiltotta a draftolásnak ezen formáját, mert növelte a balesetek valószínűségét. Amikor tandem draftolás történik, a hátsó autó elveszíti a képességét, hogy az első autó elé lásson, és ha az első autó ezután bármilyen hirtelen mozdulatot tesz, a baleset szinte elkerülhetetlen.

    2013-ban Kyle Larson olyan balesetbe keveredett, amelynek következtében az autó a levegőbe emelkedett, és végül 30 rajongó megsérült.

    A tandem draftolással járó kockázatok túl nagyok voltak, és a NASCAR úgy döntött, hogy be kell tiltania.

    Amióta a tandem draftot betiltották, a NASCAR új technológiát fejlesztett ki a motorokban, ami rendkívül megnehezíti a versenyzők számára a versenyzés ezen formáját a motor túlmelegedése nélkül. Ha mégis valakinek sikerül hosszabb ideig tandemeznie, az fekete zászlót kap.

    Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a NASCAR történetének legszorosabb – holtversenyben – befutója a tandem érában történt, amikor Jimmie Johnsont „betolta” Dale Earnhardt Jr. a célba.

    https://www.youtube.com/watch?v=9RVD2U8aHJ8

    Érdekes lesz tehát látni, hogy milyen formában fog megjelenni a tandemezés az új Next Gen autó első éles bevetésén, a Daytona 500-on.

    A tesztelés legnagyobb sebességei

    Az egyautós, mezőnybeli, és tandem tesztelések után a NASCAR eldöntötte, 510 lóerős, 7 inches spoilerekkel fog nekivágni a mezőny a Daytona 500-nak.

    A kétnapos teszt során nem történt semmilyen incidens a pályán, az egyetlen említésre méltó probléma Denny Hamlin és a Joe Gibbs Racing motorhibája volt. A gyakorláson 15 csapat és több mint 20 versenyző vett részt.

    A legmagasabb sebességet az Xfinity Seriesből érkező, 2022-ben már a Wood Brothers Racing autójában teljes Cup szezont futó Harrison Burton autózta. Az általa elért maximulás tempó 195,304 mp/h volt, ami 314 km/h-nak felel meg.

    A leglassabb Jacques Villeneuve volt, 177.623 mp/h-val, ami 286 km/h-nak felel meg. Hozzá kell tenni, hogy az 1997-es világbajnok csapata, a Hezeberg Racing valószínűleg spórolt a technikával, hiszen ők minden erejükkel a Daytona 500-ra való bejutásra koncentrálnak majd.

  • Kevés Next Gen autója van a NASCAR csapatoknak

    Bár senki nem kongatta meg még a vészharangot, a NASCAR-garázsban aggodalomra ad okot, hogy a csapatok nem tudják beszerezni a Next Gen autók építéséhez szükséges alkatrészeket.

    Richard Childress a keddi tesztnap során tett interjújában ismerte el, hogy csak két-két autó áll rendelkezésére az Austin Dillon – Tyler Reddick versenyzőpárosnak.

    A legendás csapat-tulajdonos azonban nem aggódik, és úgy gondolja, a jövő hónapban rendezett Busch Clash-ig akár négy további autó is megépülhet.

    Ha tulajdonos vagy, mindig aggódsz egy kicsit, de szerintem a NASCAR biztonsági szempontból jól közelíti meg a dolgot” – jelentette ki Childress.

    Minden teszt, és törésteszt után visszamentünk, és változtatásokat eszközöltünk, hogy biztonságosabbá és jobbá tegyük az autót, és azt hiszem, ez az egyik oka annak, hogy egy kicsit lemaradtunk. A NASCAR számára a biztonság prioritást élvez a Next Gen autónál.

    A NASCAR reméli, hogy minden csapat 5 autót tud majd megépíteni a szezon kezdetéig. A szezonban összesen 7 autót használhat fel majd minden versenyző.

    Nem sok autó van kész” – mondta Joey Logano a Team Penske-nél rendelkezésre álló készletről. „De mindenki egy csónakban evez. Úgy tudom, hogy a múlt héten érkezett néhány alváz, ami még összeszerelésre vár.

    Logano hozzátette, hogy a tesztelésre hozott autó fog részt venni a Clash-en, és valószínűleg a Fontanai versenyen is.

    Nagyon fontos, hogy ne törjük össze az autót. Ezért is lepett meg, hogy milyen keményen versenyeztünk akkor, amikor mezőnyben teszteltünk. Ha megtörik az autók, akkor benne vagyunk a pácban.

    A daytonai teszten tizennyolc csapat vett részt. A nagyobb alakulatok közül feltűnő hiányzó volt a Stewart-Haas Racing.

    Daytona-i Next Gen teszt
    Daytonai Next Gen teszt / Fotó: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media Site

    NASCAR: Csak semmi pánik

    A NASCAR versenyinnovációs részlegének vezető alelnöke, John Probst mégsem aggódik.

    Tudjuk, hogy mi a helyzet, és látjuk, hogy bizonyos alkatrészek – többek között a COVID miatt – késnek. Egyelőre úgy látjuk, minden csapatnak lesznek autói az első versenyre.

    A Toyota Racing elnöke, David Wilson elismerte, hogy a sportágnak ugyanazokkal a kihívásokkal kell szembenéznie, mint sok vállalkozásnak a világban. Azonban hozzátette, hogy nagy változást jelent a limitált autószám is.

    Alapvetően fele annyi autónk lesz az egész évre, mint eddig, szóval ez is egy kicsit felnagyítja a problémákat. Annyira radikálisan más lesz minden, hogy akarva akaratlanul kicsit pánikba esik az ember” – mondta Wilson.

    Azt hiszem, a szezon első negyedében ez kellemetlenségeket okozhat. Nagyon oda kell majd figyelnünk a készleteinkre. De úgy gondolom, Johnnak alapvetően igaza van abban, hogy lesz elég alkatrészünk.

    Daytonai hagyomány változhat a kevés alkatrész miatt

    A Daytona 500 győzelem után a bajnok konfettiesőben hajtanak a victory lane-re. 1997 óta a győztes autóját egy évig  ebben az állapotban állítják ki a Daytona International Speedway mellett található Motorsport Hírességek Csarnokában és Múzeumában.

    Matt Kenseth 2012-es Daytona 500 nyertes autója
    Matt Kenseth 2012-es Daytona 500 nyertes autója / Fotó: Mike Meadows/Getty Images/NASCAR Media Site

    A limitált autószám miatt ez a hagyomány abbamaradhat.

    A NASCAR szóvivője szerdán megerősítette a Motorsport.com-nak, hogy még nem született döntés, de a NASCAR, a csapatok és a versenypálya között folyamatosak a tárgyalások a kérdésről.

    Tegnap a garázsban voltam, és Slugger (Labbe, műszaki vezető) odajött hozzám, majd azt mondta: »Dave, tudod mi történik, ha megnyerjük a Daytona 500-at? Mi az első dolog, amit a NASCAR tesz? Elveszik az autónkat«” – mondta David Wilson.

    Wilson hozzátette, Eric Jacuzzi, a NASCAR aerodinamikai és járműteljesítményért felelős ügyvezető igazgatója is úgy gondolja, hogy fontos a téma.

    Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de lehet, hogy a végén lesz egy olyan megállapodás, hogy tartozunk nekik egy autóval, és az őszi versenyig haladékot adnak majd nekünk. Ez csak egy újabb példája annak, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznünk.

  • Kyle Larson második lett előfutamában is – VIDEÓ

    Kyle Larson a hétfői, bajnokok tornáján elért második helye után az előfutamában is második lett, így a szombati A döntőn is ott lesz a NASCAR Cup Series bajnoka.

    A Chili Bowl címvédőjét Buddy Kofoid győzte le egy eléggé kiélezett verseny után. Kofoid – ahogy a videón is látható – egy verseny végi újraindítást kihasználva előzte meg végül Larsont.

    Próbáltam közel maradni hozzá a forgalomban. Az összes lekörözött egymás mellett futotta a saját versenyét, szóval nem volt egyszerű áthámozni magunkat rajtuk” – mondta a 20 éves Kofoid. „A forgalomban nem igazán volt lehetőségem előzni, végül az újraindítás segített.

    Az eredmény megszakítja Kyle Larson négyéves előfutam-győzelmi sorozatát. A keddi 1-2. helyezésüknek köszönhetően Kofoid és Larson is bejutott a szombati főversenyre.

    Szerettem volna egy hellyel feljebb végezni, de nem lehetek túlságosan csalódott, benn vagyunk a döntőben” – mondta Larson.

    Elrontottam az újraindítást. Túlságosan arra figyeltem, hogy Buddy ne tudjon megelőzni, így lecsúsztam az ívről, ő pedig simán elment mellettem. Úgy érzem megérdemelte a győzelmet, mert amikor jó köröket autóztam, akkor is tudta velem tartani a tempót.

    A nap egyik meglepetése Kaylee Bryson nevéhez fűződött, aki nagyszerű teljesítménnyel bejutott szombati B döntőbe, így lesz esélye eljutni a fő versenyre.

    Kaylee Rae Bryson
    Fotó: Toyota Motor Corporation/Toyota Newsroom

    Amennyiben a 19 éves hölgyversenyző a legjobb 7-ben végez a szombati B döntőben, abban az esetben ő lesz az első nő, aki bejut a Chili Bowl A döntőjébe.

     

     

  • Teltház lesz a Daytona 500-on

    A Daytona International Speedway szerdai bejelentése szerint elfogytak a jegyek a 64. Daytona 500-ra, a NASCAR Cup Series történelmi szezonnyitó versenyére.

    A 2021-es – járvány miatti korlátozások – versenytől eltekintve az elmúlt 5 Daytona 500-on tele volt a nézőtér.

    2022-ben itt fog hivatalosan debütálni a széria új generációs, Next Gen autója, így előzetesen lehetetlen megtippelni, ki az esélyes – talán ezért is, az utóbbi évek egyik legjobban várt viadalára van kilátás.

    A rajongók egyértelműen kinyilvánították a véleményüket” – mondta büszkén Frank Kelleher, a daytonai pálya elnöke.

    Telt házunk lesz a 64. Daytona 500-on, és aki jegyet vásárolt, annak nem csak a fő versenyt tudjuk ajánlani, hanem számos más programot is. Az AdventHealth által támogatott Speedweeks keretében zajló események mindegyike nagy izgalommal fog szolgálni a kilátogatóknak.

    A pálya befogadóképessége egyébként 101 500, így biztosak lehetünk benne, hogy hangulatos szezonnyitó elé nézünk.

  • Jacques Villeneuve célkeresztjében a Daytona 500

    Villeneuve ott van a Daytonai tesztelésen, nem titkolt szándéka pedig az, hogy helyet szerezzen magának a februári Daytona 500-ra.

    Villieneuve a Hezeberg csapatánál kap lehetőséget a hivatalos teszten. A kanadai néhány hónappal ezelőtt már kipróbálhatta a Next Gen autót, Charlotte-ban.

    Daytonában vagyok, és teszteljük az autót, hogy miként viselkedik az oválon. A célom az, hogy ott legyek a februári Daytona 500-on” – mondta Villeneuve a Le Journal de Montreal nevű, kanadai lapnak tett telefonos interjújában.

    1997 Forma 1-es világbajnoka jelenleg Olaszországban él, és hozzá is tette, nem turistaként van jelen Daytonában.

    Higgyétek el, nem teszek meg egy ekkora utat, ha csak nyaralni szeretnék” – tette hozzá.

    A Hezeberg csapat, amely az Euro NASCAR sorozatban is alkalmazza Villeneuve-öt, egy volt autóversenyző, Loris Hezemans tulajdonában van. Hezemans 2022-ben a NASCAR Cup Series összes épített pályás versenyén szeretne autót indítani, de a NASCAR fő eseményére, a Daytona 500-ra is szeretnének bekerülni.

    Egyelőre Daytonára koncentrálunk, aztán majd utána visszatérhetünk a többi versenyre” – mondta Villeneuve a Next Gen teszt szerdai sajtótájékoztatóján, ezzel jelezve, szívesen indulna épített pályás versenyeken is a csapat színeiben.

    Remekül éreztem magam. Az ovál versenyzéshez, és főleg a superspeedway versenyzéshez nincs fogható. Van néhány verseny a világon, ami kiemelkedik, az Indy 500, a LeMans 24 órás versenye és Daytona.

    Nem egyszerű bekerülni a Daytona 500-ra

    Az 50 éves versenyzőnek nehéz dolga lesz, hiszen ha össze is áll a szponzoráció az induláshoz, még úgy sem lesz biztos az indulása, hiszen be kell majd kvalifikálnia magát a versenyre.

    A Charterrel rendelkező csapatok (36 charter jog kerül kiosztásra) automatikus indulási joggal rendelkeznek. Tavaly négy autónak kellett összecsomagolni az Duel után, hiszen nem kerültek be a legjobb 40-be.

    Csodálatos lenne, ha bejutnánk az 500-ra. Rengeteg idő eltelt, amióta utoljára NASCAR versenyen indultam. Ez egy nagyon különleges verseny, és már az is nagy teljesítmény, ha valaki indulási jogot nyer”  – jelentette ki Villeneuve.

    Villeneuve négyszer indult a NASCAR premier sorozatában. Talán az első eredményét érdemes kiemelni, hiszen 2007-ben Talladegában a 6. helyet szerezte meg az időmérőn.

    A további három versenyét Phoenixben (2007), Indianapolisban (2010), és Sonomában (2013) telejsítette. 2008-ban már megpróbálta magát „beversenyezni” a legjobbak közé a Dayton 500-on, azonban balesetbe keveredett, így nem jutott be.

    Jacques Villeneuve az utóbbi időben főleg a médiában tett megjegyzéseiről lett híres, azonban az amerikai nézők számára az Xfinity Series-ben végrehajtott – nem túl népszerű – manővereiről ismert.