Justin Marks, a Trackhouse Racing főnöke kijelentette, hogy 2023-ban is szívesen látnák Raikkönent a 91-es autóban.
„Tudjátok, nagyon élveztem a Kimivel és a családjával töltött időt” – mondta Marks. „Szerintem elképesztő munkát végzett.”
„Úgy gondolom, hogy a baleset nélkül simán bejött volna egy top 10-es helyre.”
„Az az álláspontom, hogy amíg szeretne nálunk elindulni, addig lesz helye a csapatunkban, az övé a 91-es autó. Ezekre a beszélgetésekre azonban csak a szezon után fogunk sort keríteni.„
Marks néhány hete részt vett az Egyesült Államok Nagydíján a COTA-n, miután az év elején a Miami GP-n is ott volt, miközben új lehetőségeket keres a program fejlesztésére.
„Kimi megnyitotta a kaput, és sokan felismerték, hogy mennyire jó csapat a Trackhouse Racing. Egyfajta kapcsolatteremtés volt amit én személyesen folytattam a paddockban” – magyarázta Marks.
„Azért is mentem el az eseményre, mert nagyon szeretek tanulni abból, hogy a Forma-1-es csapatok milyen folyamatokat végeznek el, hogyan dolgoznak. Ez inspirál engem.”
Amikor a Project 91 bővítésének valószínűségéről kérdezték, Marks elmondta, hogy hatalmas lehetőségek rejlenek a programban, most, hogy Räikkönen bizonyította a koncepció versenyképességét.
„Végső soron szeretnék több versenyt is csinálni” – mondta. „Szeretnék három, négy, öt versenyt is teljesíteni ezzel a programmal. Fontos, hogy valami olyat hozzunk a versenypályára, ami egyedi és példátlan.„
Sűrű napokon van túl a NASCAR Cup Series mezőnye, és a Martinsville verseny még mindig témát szolgáltat a garázsban.
Bubba Wallace-t fütyülték ki a legjobban egy újonnan megjelent helyszíni videó szerint a NASCAR Martinsville-i állomásán, és nem is volt a közelében senki ebben a tekintetben. Kb. egy szinten volt a második és harmadik helyezett „legutáltabb” versenyző, Kyle Busch és Ty Gibbs.
Most boos in driver intros: Bubba Wallace, and it wasn’t very close (way more than Kyle Busch and Ty Gibbs). pic.twitter.com/wti0kneWC1
Kyle Busch hétvégi versenye borzalmasan alakult, hiszen a verseny végén 5 kör hátrányban ért célba. A Joe Gibbs Racingnél nem csak ő szenvedett, hiszen Martin Truex Jr. is két kört kapott a futam végére. Kyle Busch felesége, Samantha twitteren akadt ki a JGR-ra. „Szívszorító. Még akkor is, amikor rosszul kezelhető autóval rendelkezett, minden héten kiharcolta, hogy a legjobb helyen végezzen. Ennyi év, emlék, győzelem és bajnoki cím után utálom, hogy ilyen mélyponton ér véget ez a kapcsolat.„
Tyler Reddick jobban van, így azok után, hogy Miami-i balesetének következményeként Martinsville-ben agyrázkódásos tünetek miatt (fejfájás, rosszullét) fel kellett adnia a versenyt, de a hétvégi NASCAR Cup Series szezonzáró Phoenix-i versenyen való indulása továbbra is kérdéses. „Elmentem az orvosi központba, és mindent kivizsgáltak rajtam. Véleményük szerint minden rendben volt. Jól vagyok. A lényeg az, hogy csak akkor üljek vissza az autóba, ha 100%-osan érzem magam.„
A Trackhouse Racing főnöke, Justin Mark le volt nyűgözve Ross Chastain hétvégi teljesítményétől.”Ross egyszerűen másképp van bedrótozva, mint mi” – mondta Marks. „Ezt azóta látom, mióta 10 vagy 11 évvel ezelőtt először találkoztam vele. Úgy gondolom, hogy valaki, akinek ilyen pszichológiája van, aki mindent megtesz, amit kell, és aki ennyire éhes a sikerre, az még sok-sok éven át értékes tagja lesz Trackhouse csapatának.„
Új női főnöke van a Phoenix Racewaynek. Latasha Causey lesz az első női afroamerikai pályaelnök, és Julie Giese utódjaként a második nő, aki a Phoenix Racewayen tölti be ezt a pozíciót.
Először szólalt meg Joe Gibbs a múlt hétvége történéseiről, miután unokája, Ty Gibbs kilökte saját csapattársát Martinsville-ben.
Ty Gibbs a második helyen haladt a Joe Gibbs Racinges csapattársa, Brandon Jones mögött az utolsó körben – úgy, hogy ekkor már pontok alapján az 54-es autó sofőrje bejutott a legjobb négybe, míg utóbbi csak győzelemmel került volna be.
Gibbs az egyes kanyarban nagy sebességgel, szándékosan nekiment Jones-nak, aki így kipördült. Bár a sárga zászlót belengették, de mivel ez az utolsó körben történt, a fiatal sofőr megnyerte a versenyt, míg Jones nem jutott be a rájátszásba.
Arra a kérdésre, hogy ő és a csapata hogyan kezeli a keddi eseményeket, Joe Gibbs így válaszolt: „Sok mindenről van szó. Megpróbáljuk – családként és versenycsapatként is – feldolgozni ennek minden egyes részét. Még mindig dolgozunk rajta, mert nem könnyű feldolgozni mindazt, ami történt.”
„Szeretnénk helyes döntést hozni, de családként támogatjuk Ty-t, és mögötte állunk a tanulási folyamat hosszú és rögös útján.”
A JGR tulajdonosa ugyanakkor elismerte, hogy lesznek következményei az esetnek.
„Ez az én hibám is. Vannak dolgok amiket jobban is csinálhattam volna. De eljött az ideje, hogy következményei legyenek a dolgoknak” – magyarázta Joe Gibbs.
„Azt hiszem, a körülmények ismerete az egyik dolog amiben fejlődnie kell Ty-nak. Ez olyasmi volt, ami a csata hevében történt.”
„Ettől függetlenül mindannyiuknak jobban kellett volna kezelni a helyzetet. Nagyon szeretjük Brandont (jones), és ennek a dolognak nem szabadott volna megtörténnie.”
Arról, hogy miért hasonlította magát Jézushoz Ty nem esett szó, pedig érzékenyen érinthette a dolog a nagyon vallásos nagyapját.
Ty Gibbs, valamint a JR Motorsports versenyzői, Noah Gragson, Josh Berry és Justin Allgaier szombaton lehetőséget kapnak arra, hogy megnyerjék a NASCAR Xfinity Series bajnoki címét.
Egy internetes portál újságírója összeszámolta, hogy a különböző platformokon összesen hányszor nézték meg Chastain megmozdulását.
Ross Chastain bekerült a történelemkönyvekbe, ugyanis a NASCAR-nak még nem volt annyira gyorsan terjedő videója a közösségi médiában, mint az amiben ő szerepelt.
A „The Hail Melon” elnevezést kapó megmozdulás (a Hail Mary kifejezést az amerikai futballban arra a dobásra használják, amikor az irányító az utolsó pillanatban egy lehetetlen dobást próbál meg, a Melon pedig értelemszerűen arra utal, hogy Ross Chastain egy dinnyefarmer – a szerk.) mind twitteren, mind facebookon, mind youtube-on nagy nézettséget generált, de a tiktokon egyszerűen felrobbant.
A leginkább fiatalok által használt platformon több, mint 50 milliószor nézték meg ilyen olyan kontextusban az esetet a rajongók, így magasan ez viszi a pálmát az összes social media oldal közül.
A NASCAR mindeközben bejelentette, hogy továbbra is lehetősége lesz a versenyzőknek a falon autózni – erről a SiriusXM NASCAR rádiójában Steve O’Donnell, a széria operatív igazgatója beszélt.
A Chastain által tökéletesített mozdulatot már korábban is kipróbálták a NASCAR-versenyeken – legutóbb 2021 szeptemberében Larson Hamlin ellen Darlingtonban -, de soha nem sikerresen.
„Mint bármit, amit először látsz, meg kell nézni alaposabban, hogy mi történt. Számos belső megbeszélést folytattunk, és folytatunk erről” – mondta O’Donnell.
„Ez a szabályokon belül van, és úgy gondoljuk, hogy a Phoenix esetében is így fog maradni, aztán a holtszezonban meglátjuk, hogy akarunk-e változtatni.”
A verseny után több versenyző is gratulált Chastainnek – nem csak a NASCAR világából – a leleményességéhez, de sokan attól félnek, hogy már Phoenixben megismétlődhet a manőver, éppen ezért szabályváltozást követeltek.
„Ez egy teljesen szabályos manőver volt. Jelenleg tényleg nem gondoljuk, hogy helyes lenne módosítani a szabályokat, amikor 35 versenyen keresztül ezeket alkalmaztuk.„
Ross Chastain a címlapokon, a sportvilág pedig reagált. Még a Forma-1-es versenyzők sem tudták szó nélkül hagyni Martinsville-i tettét.
Korábban megírtuk, hogy Ross Chastain egy videójátékokban viszontlátott manővernek köszönhetően – végigszáguldott maximum sebességgel a falon – jutott tovább a NASCAR Cup Series bajnoki döntőjébe.
Vasárnap Fernando Alonso újabb csalódást keltő F1-es versenyen volt túl Mexikóban, azonban az estéjét igazán feldobta rossz Chastain manővere.
„Ez a legjobb dolog ami az autóversenyzés világában történt 2022-ben! Mindannyian csináltuk már ezt a videojátékokon, ahol a sérülések kikapcsolhatók. Soha nem gondoltam volna, hogy ez valósággá válhat” – írta Alonso twitterén.
Daniel Ricciardo instagramon rövid és tömör volt: „Ez egy igazi hősies mozdulat volt!”
Vasárnap este a SportsCenter (az ESPN amerikai sportcsatornának a fő hírműsora) Ross Chastain bizarr utolsó körös falmászását és a nap legszebb megmozdulásának nevezte. Érdekesség, hogy a NASCAR jó ideje nem szerepelt már Amerika első számú sportcsatornáján.
Chastain régi főnöke, Chip Ganassi leborult volt versenyzője nagysága előtt: „Ez Zanardi Laguna Secai előzése óta a legjobb manőver amit láttam. Bravo kölyök!”
Mindeközben Alexander Rossi bejelentette, hogy csatlakozott Ross Chastain rajongói táborához – hozzá pedig rögtön csatlakozott Tony Kanaan és a motoros legenda, Ricky Carmichael is.
Persze nem mindenki volt elragadtatva a manővertől. Az ellentábort Kyle Larson vezette, aki szerint ez a manőver rossz fényt vet majd a szériára.
Annyi biztos, hogy a NASCAR marketingcsapata leborulhat a „dinnyés ember” előtt, hiszen a sportágnak olyan hírverést adott, amire talán a 90-es évek óta nem volt precedens.
Jöjjön a fedélzeti kamerás felvétel. Elképesztő, hogy Chastain autója mit bírt ki. A felvételen jól hallatszik, hogy a fehér zászlónál figyelmeztetik Chastaint, hogy még két helyet kell javítania. Ő pedig megtette amit kértek tőle.
Egy rajongó érezte, hogy mikor kell bekapcsolnia a kamerát a telefonján.
Chase Briscoe a verseny után azonnal kipróbálta a NASCAR Heat játékban a manővert, de nem jött össze neki. „Több realizmus kéne ezekbe a játékokba” – írta twitteren.
Kritikusan nyilatkoztak a versenyzők Ross Chastain videójátékos manőveréről, legfőképp Joey Loganonak és Kyle Larsonnak nem tetszett a megmozdulás.
Ross Chastain a verseny utáni interjújában elmondta, hogy sokat játszott a NASCAR 2005-el gamecube-on, ez a vicces hangvétel, és a nézői reakció azonban nem hatotta meg a regnáló bajnokot, Kyle Larsont.
„Ez nem tesz jót a sportágunknak. Talán ti azt hiszitek, hogy ez menő volt. Szerintem ez inkább kínos” – fogalmazott keményen Kyle Larson.
Azért is érdekes ez a nyilatkozat mert ő pont ugyanezzel próbálkozott tavaly, Darlingtonban.
„Kínosan is érzem magam a tavalyi eset miatt. Talán ha ott nem csinálom, akkor Rossnak sem jut ez most eszébe. Örülök, hogy akkor nem nyertem emiatt, egyszerűen ez nem tesz jót a sportágunk megítélésének.”
Joey Logano egyetértett kollégájával, és a szabályváltoztatást sürgette.
„Bármilyen látványos volt, most megnyílt a lehetőség mindenki előtt…” – magyarázta Logano. „Kell egy szabály, ami ellene szól. Nem tudom, hogy akarod-e, hogy az egész mezőny a falon menjen végig a kockás zászlóhoz érve.”
„Ráadásul Phoenixben ugyanígy meg lehet majd csinálni ezt a manővert. Mindenesetre ha ez nem kerül be az év végi top 10-es összeállításokba, akkor nem tudom mi.”
A NASCAR szerint a lépés a szabálykönyv keretein belül történt, és bár a héten foglalkozni fognak a versenyzők aggályaival, Phoenixben nem várható szabályváltozás.
Ryan Blaney egy hellyel maradt le a rájátszás döntőjéről, és ha ugyanazt csinálja mint Chastain, valószínűleg nyert volna, és bajnoki esélyekkel mehetne Phoenixbe.
„Csak most láttam a visszajátszást” – mondta Blaney „Azt kívánom, bárcsak én is ezt tettem volna. Azt hiszem, mostantól mindannyian ezt fogjuk csinálni a versenyek végén.”
Denny Hamlin szűkszavú volt: „Nagyszerű manőver. Briliáns. Egyértelműen nagyszerű döntést hozott. Ha nincs más választásod, akkor bizonyára könnyű ezt megtenni. De jól kivitelezte, és bejött neki.„
Drámai finálét hozott a NASCAR Cup Series utolsó versenye Martinsville-ben, ahol Christopher Bell győzelmével bejutott a bajnoki döntőbe.
Christopher Bell újra csodát tett, de Ross Chastain egy alig hihető videojátékos mozdulattal ellopta a show-t az Xfinity 500-as verseny utolsó kanyarjában a Martinsville Speedwayen.
A NASCAR Cup Series rájátszásában Bell másodszor nyert úgy futamot, hogy győzelmi kényszerben volt. A versenyre óriási ponthátrányban érkezett, és az első két szakaszban sem tudta ledolgozni hátrányát. Az utolsó szakaszban azonban feléledt, és a legjobbkor volt a legjobb helyen.
„Anya és apa, megcsináltuk – hűha!” – mondta a futam után az elérzékenyült Bell. „Nem tudom elhinni. Idejönni Martinsville-be – ez a hely mindig is olyan kemény volt velem. A verseny előtt felnéztem, láttam a sok szurkolót, láttam, hogy teltház van.”
„Nem is tudom, mit mondjak.”
„Ember, mindig ezt mondom, de a versenyző csak egy kis darabja a kirakósnak ezeken a versenyeken. Azért nyert ma ez az autó, mert ez volt a leggyorsabb a versenypályán.”
A győzelem Bell harmadik győzelme volt a szezonban, és a második, amit kötelező győzelmi helyzetben aratott. Október 9-én megnyerte a Bank of America ROVAL 500-at Charlotte-ban, hogy elkerülje a rájátszásból való kiesést.
De Chastain volt az, aki a legjelentősebb mértékben járult hozzá a történelmi befutóhoz azzal a sokkoló videójátékos manőverrel a 3-as és 4-es kanyarban, amellyel a veterán Denny Hamlint kiütötte a rájátszásból.
Az akkor a 10. helyen haladó Chastainnek 2 pozíciót kellett volna javítani a továbbjutáshoz, és ezt úgy tette meg, hogy az utolsó körben végigment padlógázzal a falon. Ráadásul mindeközben ezzel megdöntötte a körrekordot is.
„Meghoztam a döntést, majd felkapcsoltam ötösbe” – mondta Chastain. „Teljes mértékben elköteleztem magam, hogy ezt fogom csinálni.”
„Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy esélyünk van arra, hogy a bajnoki címért harcoljunk.”
Elliott benn van, hátrébb viszont nagy a csalódottság
Chase Elliott a 11. helyen ért célba, és négy ponttal biztosította be a bajnoki 4. helyet Hamlin előtt. Elliott, Chastain, Bell és a Las Vegas-i győztes Joey Logano Phoenixben a sorozat bajnoki címéért fog versenyezni.
Chase Briscoe és csapata mindent megpróbált a végén, az utolsó kiállásnál ugyanis sem őt, sem csapattársát nem hozták be a boxba. Ez azt eredményezte, hogy az első két helyen ők álltak, és bár Custer sokáig védte csapattársát, végül túl sok kör volt hátra az újraindítás után, így az összes friss gumis rivális megelőzte őt, és végül csak 10. lett.
Szintén kiesett a rájátszásból William Byron, aki nem tudott jó tempót autózni, és bár a végére ő is előre tudott jönni, de nem volt esélye a győzelemre.
Ryan Blaney többször is a tűz közelében találta magát, az utolsó 100 körben szinte végig árnyékként követte Christopher Bellt, de ahogy már sokszor idén, most is épphogy lemaradt a győzelemről, és második lett.
Denny Hamlin számára még fájóbb lehet a mai verseny, hiszen ő szinte mindent tökéletesen csinált. A 11. helyről rajtolt, átküzdötte magát a mezőnyön, megnyerte mindkét szakaszt, és 203 kört vezetett.
A 11-es autó a verseny utolsó szakaszában három egymást követő boxkiálláson veszített pozíciókat. A 13. helyről indult újra az utolsó sárga zászlós fázis után.
Hamlin az ötödik helyre lépett előre, és kezében volt az utolsó továbbjutó hely, amíg Chastain be nem mutatta a sokkoló manőverét. A veterán versenyző azonban nagyvonalúan nyilatkozott riválisáról.
„Egész nap teljesítened kell” – mondta Hamlin. „Egyszerűen nem tudtuk irányítani a versenyt, amikor a legjobban kellett volna. Minden egyes sárgánál vesztettünk néhány helyet. Ez van.”
„Meg kellett próbálnia, mert az volt az utolsó esélye, és bejött neki. Ha nincs vesztenivalód, akkor ezt kell tenned.”
Denny Hamlin sportszerűen gratulált csapattársának Fotó: Stacy Revere/Getty Images/NASCAR Media
Bell és Chastain csodát tett, de brutális ütközések, és rejtélyes rosszullét borzolta a kedélyeket
Harmadik helyre futott be a pole-ból induló Kyle Larson, negyedik lett Brad Keselowski, ötödik Ross Chastain, hatodik Denny Hamlin, hetedik Joey Logano, nyolcadik William Byron, kilencedik Bubba Wallace, tizedik pedig a már említett Chase Briscoe.
A nap nem múlt el nagy baleset nélkül, ugyanis Austin Dillon fék nélkül csapódott a falnak a 321. körben. Mint később kiderült gyakorlatilag darabokra tört az egyik féktárcsája, ami nem meglepő, hiszen óriási megterhelésnek voltak kitéve a fékek itt Martinsville-ben.
A másik szomorú esemény Tyler Reddick nevéhez fűződik, aki Homestead Miamiban óriásit esett – mint később kiderült, egész héten rosszul érezte magát – és ennek a hatása az volt, hogy a Martinsville-i versenyt nem tudta befejezni, hiszen fejfájás miatt ki kellett állnia a futamból.
A NASCAR Cup Series fináléját egy hét múlva, Phoenixben rendezik, a bajnoki pontok pedig nullázódni fognak, és ebbe a körbe már senki nem fog magával vinni előzetesen begyűjtött rájátszás pontokat, így Joey Logano, Christopher Bell, Ross Chastain és Chase Elliott egyenlő esélyekkel indulhat majd neki a bajnoki döntőnek.
Frissítés: A verseny után érkezett a hír, hogy Brad Keselowskit kizárták, mivel autója nem érte el a minimális súlyhatárt, azonban ez nem változtat a rájátszás továbbjutó helyein.
Martinsville-ben rendezték a NASCAR Cup Series utolsó előtti versenyét, ahol eldőlt ki jut be a Phoenixi-i döntőbe.
Ross Chastain szinte az egész versenyen hátrányban volt a sokáig domináló Denny Hamlin mögött. Az utolsó 100 körben azonban több sárga zászló is volt, ami esélyt adott Chastainnek, aki csak két kereket cserélt.
A gyors Denny Hamlin azonban hozott annyi helyet az utolsó újraindítás alkalmával, hogy ismét a 4-en kívülre kerüljön Chastain.
Eljött az utolsó kör, és amit ekkor tett az 1-es autó sofőrje, arról sokáig fognak beszélni a NASCAR-ban.
Chastain ugyanis elővette videójátékos jellemét, és az utolsó kör utolsó kanyarjában végigszáguldott a falon, és ezzel megelőzött több autót is, sőt még Denny Hamlint is, és ezzel bejutott a legjobb négybe.
A versenyt egyébként Christopher Bell nyerte, így ő is bekerült a döntőbe. Mellett a már említett Chastain, valamint Chase Eliott és Joey Logano szállhat harcba jövőhéten a bajnoki címért. Részletes futamösszefoglaló később.
Az utóbbi hetekben több hír is megjelent Daniel Ricciardo amerikai karrierjével kapcsolatban, most azonban tiszta vizet öntött a pohárba.
Ricciardo nem zárja be teljesen az ajtót az IndyCar vagy a NASCAR előtt, de megismételte, hogy jövőre nem érdeklik ezek a kategóriák, és különösebben az Indy 500 vagy egyáltalán az ovál versenyzés.
„Az igazság az, hogy mondjuk, nem zárnám ki teljesen, szóval ez nem olyan, mint egy végleges nem” – mondta a 33 éves versenyző az Atlanti-óceánon túli költözésről.
„Azt hiszem az oválokat kizárhatjuk. Kimondhatjuk, hogy soha nem fogok oválokon versenyezni. De néhány épített, vagy utcai pályán elindulnék a NASCAR-ban.”
Ez azért különösen érdekes, mert Justin Marks korábban elismerte, hogy már folytatott tárgyalásokat Ricciardoval és menedzsmentjével.
„Nézd, tudom, hogy nem leszek fiatalabb, de még mindig azt mondom, hogy még nem mondok le az F1-es álomról” – magyarázta Ricciardo. „Még mindig az F1-et tartom szem előtt, és azt, hogy az F1-ben maradjak, bár jövőre tartok egy kis pihenőt.”
„Azt hiszem, személy szerint valószínűleg személyesen sem állok még készen arra, hogy elkötelezzem magam az Egyesült Államokban való versenyzés felfedezése mellett.”
„Ne értsen félre senki, ez király, az egész mesebeli dolog, az amerikai versenyzés; tudom, hogy imádnám az egészet.”
„Ebben a paddockban nagyon amerikainak érzem magam, de ha elmegyek a NASCAR paddockjába, én vagyok a legkevésbé amerikai ember ott; nem is tudom, ez vicces.”