Kategória: NASCAR

  • Harrison Burton lelkesen várja a NASCAR Cup Series bemutatkozását

    Harrison Burton a legendás Wood Brothers Racing 21-es rajtszámú autójában debütált majd a NASCAR Cup Seriesben.

    Nem titok, a Burton név nagy múltra tekint vissza a profi stock-car versenyzésben. Harrison édesapja, Jeff és nagybátyja, Ward együttesen 26 futamot nyertek a királykategóriás sorozatban, míg unokatestvére, Jeb az Xfinity Seriesben arat sikereket.

    Egyértelműen nagyszerű lehetőség és nagy felelősség, hogy továbbvigyem ezt az örökséget, és jól szerepeljek” – mondta Burton.

    Mindig nagy nyomást helyezek saját magamra, így a külső nyomás nem igazán változtatja meg a gondolkodásmódomat.

    Úgy gondolom, hogy minden versenyző győztes akar lenni. Mindannyian a lehető legjobbat akarjuk kihozni magunkból, és azt hiszem, ez Wood Brothersnél is így van, és mindannyian összhangban vagyunk a céljainkkal” – jelentette ki a 21 éves újonc.

    Burton és a Wood Brothers idei győzelme két mérföldkövet is jelentene: az első Cup Series győzelmet Burton számára és a régóta várt 100. győzelmet a Wood Brothers csapatának.

    Harrison Burton teszteli a Wood Brothers Racing 21-es Ford Mustangját
    Harrison Burton teszteli a Wood Brothers Racing 21-es Ford Mustangját / Fotó: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media

    Nem csak új csapat, hanem új márka is

    Bár az alsóbb szériákban már sok tapasztalatot szerzett, a 2022-es szezon kétségtelenül az egyik legnagyobb váltás lesz Burton pályafutásában.

    Új csapathoz csatlakozik egy új sorozatban, és elhagyja a Toyota Racing Development (TRD) kötelékét, ahol hosszú éveket töltött, hogy átmenjen a Fordhoz.

    Nagyon feszült voltam, mert sokáig a Toyota táborában voltam, és itt kaptam a karrierem elején ezeket a csodálatos lehetőségeket” – mondta a Wood Brothers Racing versenyzője.

    Azt hittem minden meg fog változni, de kellemesen csalódtam, már csak azért is, mert mindenki tárt karokkal fogadott a Fordnál, a Wood Brothersnél és a Penske-nél. Nagyon könnyű volt számomra a váltás.

    Burton mellett ott lesz Austin Cindric is a rajtrácson, így az újoncok között vívott verseny is éles lehet majd. A kihívások ellenére továbbra is 100%-ig arra koncentrál, hogy kihasználja élete nagy lehetőségét.

    Hatalmas áldás, hogy itt lehetek, és egy őrült nagy lehetőség számomra, és tudom, hogy a legtöbbet kell kihoznom belőle” – tette hozzá Harrison Burton.

    Nagyon kevés hely van ebben a sportban, és keményen kell dolgoznod, hogy megtartsd azt.

  • Pénteken iktatják be Dale Earnhardt Jr.-t a Hírességek Csarnokába

    Január 21-én iktatják be a NASCAR egyik legendás alakját a Hírességek Csarnokába, ahol apja mellett válik majd a történelem részévé.

    Dale Earnhardt Jr. korán felismerte, hogy soha nem lesz olyan sikeres, mint az apja. Irreális volt azt hinni, hogy a pályán felérhet a néhai Dale Earnhardthoz.

    Dale Jr. soha nem nyert bajnokságot. Viszont a NASCAR egyik legjobb nagyköveteként óriási karriert futott be, és olyan népszerűségre tett szert, amely messze túlmutat apjáén.

    Nagyon fontos volt számomra apám karrierje, persze értékes volt a sikerei miatt, de azért is, mert bármit is tett, az emberek reagáltak rá” – mondta Earnhardt a héten az Associated Pressnek.

    Azt gondoltam, hogy az apám értékes a sport számára, és a rajongók számára. Én is ugyanezt az értéket akartam képviselni.

    Earnhardt Jr. péntek este csatlakozik édesapjához a NASCAR Hírességek Csarnokában.

    Apja és fia, Dale Earnhardt és Dale Earnhardt Jr.
    Apja és fia, Dale Earnhardt és Dale Earnhardt Jr. / Fotó: ISC Archives via Getty Images/NASCAR Media

    A 2021-es beiktatás elhalasztása miatt idén kerül be ez az „osztály” a csarnokba, amely a tavalyi szabályváltozások miatt öt főről három fősre csökkent.

    Earnhardt Jr. mellett a legendás modified sztár, Mike Stefanik, illetve az 50-es, 60-as évek egyik legnépszerűbb alakja, Red Farmer kerül még be a Hírességek Csarnokába.

    Dale Earnhardt Jr. karrierje során 26 győzelmet aratott, és 2-szer nyerte meg a Daytona 500-at.

    A harmadik generációs versenyző 15-ször egymás után nyerte el a NASCAR rajongók által megszavazott legnépszerűbb versenyzői díjat, és az elmúlt két évtizedben egy birodalmat épített fel a családja által oly nagyra tartott sportág köré.

    Dale Earnhardt Jr., a nézők kedvence
    Dale Earnhardt Jr., a nézők kedvence / Fotó: Daniel Shirey/Getty Images/NASCAR Media

    Earnhardtnak sikeres médiavállalata van, és mind a „Lost Speedways” című televíziós sorozata, mind a „The Dale Jr. Download” podcast a rajongók kedvencévé vált.

    Ezen kívül az Xfinity Series egyik legjobban teljesítő csapata, a Junior Motorsports is az ő irányítása alatt működik.

    Apja szelleme a mai napig ott lebeg a feje felett

    A néhai Dale Earnhardt soha nem láthatta, hogy mit értek el a gyermekei, ami egy kínzó űrt okozott, amin fia a mai napig nem tudja túl tenni magát

    Biztosan boldog és büszke lenne, de egyben tipikus apa is, aki azt mondaná: »Hát, ha itt egy kicsit keményebben próbálkozol«, vagy »Ha ott egy kicsit másképp csináltad volna«, és »Talán ezt kellene előtérbe helyezned«” – merengett el Earnhardt.

    Pontosan ezt várnám el tőle, és ma is szívesen fogadnám ezt a fajta kritikát.

    Junior szerint apja úgy gondolná, hogy jócskán elmaradt a pályán mutatott teljesítménye a versenyzői potenciáljától.

    A 47 éves versenyző 2008-ban igazolt el a családja által üzemeltetett csapattól, a Dale Earnhardt Inc.-től (melyet a Ganassi Racing vásárolt fel később). Karrierje legnagyobb sikereit ennél a csapatnál érte el.

    Amikor a Hendrickhez kerültem, és igazán rájöttem, hogy mit jelent versenyzőnek lenni, és igazán megértettem, hogy milyen elkötelezettséget igényel – nos akkor rájöttem, hogy a korábbi években mennyi mindent elérhettünk volna, mert rendkívül jó csapatunk volt” – jelentette ki Earnhardt.

    Dale Earnhardt Jr. karrierje nagy részét a Hendrick Motorsportsnál töltötte, azonban a legnagyobb sikereit a 8-as rajtszámú DEI autóban érte el
    Dale Earnhardt Jr. karrierje nagy részét a Hendrick Motorsportsnál töltötte, azonban a legnagyobb sikereit a 8-as rajtszámú DEI autóban érte el / Fotó: Sherryl Creekmore/NASCAR Media

    Dale Earnhardt Jr. mindig is hitt abban, hogy meg tudja téríteni a NASCAR legkeményebb kritikusait. Ebben a tekintetben apjára ütött.

    Bármit megtennék, hogy halljam, mit gondol mindarról, amit tettünk, és mindarról, amiben részt vettünk. Bármit megtennék, hogy megtudjam, mit mondana. Állandóan erre gondolok.

     

  • Jeffrey Earnhardt 2022-ben ott lesz az Xfinity mezőnyben

    A Sam Hunt Racing leigazolta Jeffrey Earnhardt-ot néhány kiválasztott NASCAR Xfinity Series versenyre.

    Jeffrey Earnhardt a híres Earnhardt család sarja, 7-szeres NASCAR Cup Series bajnok, Dale Earnhardt unokája.

    A 32 éves versenyző karrierje során 131-szer indult NASCAR Xfinity Series versenyen, ezek közül háromszor végzett a legjobb 10-ben.

    Earnhardt az Xfinity Series több futamán is indulni fog, a 26-os rajtszámú Toyotával.

    A ForeverLawn lesz a főszponzora. Earnhardt versenyeit egy későbbi időpontban fogják bejelenteni.

    Nagyon izgatott vagyok, hogy újra a Toyota színeiben indulhatok. A korábbi tapasztalataim velük hihetetlenek voltak, és nagyszerű munkát végeznek a versenyzőik támogatásában” – mondta Jeffrey Earnhardt a csapat közleményében.

    Sam és én szép barátságot kötöttünk az évek során, és lenyűgözött, amit rövid idő alatt elért a csapatával.

    Úgy érzem, hogy ugyanaz a munkamorál van bennünk, és mindketten keményen dolgozunk azért, hogy elérjük az álmainkat.

  • A Team Hezeberg részt vesz a Phoenix-i teszten

    A NASCAR Cup Series-ben idén debütáló Team Hezeberg is elkötelezte magát a január 25-26-án tartandó Phoenix-i Next Gen tesztre.

    Korábban már írtunk róla, hogy Jacques Villeneuve a csapat színeiben szeretne idén indulni versenyeken.

    A Team Hezeberg képviselője a TobyChristie.com-nak megerősítette, hogy részt vesznek majd a kétnapos teszten.

    Arról azonban eddig még nem volt információ, hogy Hezebergék ovál versenyen is indulnának – kivéve a Daytona 500-at, ahova megpróbálják majd bekvalifikálni magukat.

    A Phoenix-i teszten azonban nem Villeneuve, hanem az istálló tulajdonosának fia, Loris Hezemans fogja vezetni, a csapat 27-es rajtszámú Ford Mustangját.

    A 24 éves versenyző már több európai szériában is versenyzett, és az Xfinity Series-ben is kipróbálhatta magát.

    Hezemans 6 versenyen indult eddig karrierje során, és ebből az egyik a Phoenix Raceway-en volt, így már van tapasztalata a pályán.

  • Austin Cindric készen áll a NASCAR Cup Series debutálásra

    Bár édesapja pozíciója – Tim Cindric a Team Penske elnöke – miatt sokan azt gondolták, Austin Cindric csak a neve miatt jutott el oda, ahova, az eddigi eredményei nem ezt mutatják.

    Amióta 2015-ben debütált Brad Keselowski Truck Series csapatában, a jelenleg 23 éves Cindric szembesült a kérdésekkel, hogy a karrierje előrehaladása a származásához kötődik-e.

    Mégis, mióta 2017-ben csatlakozott a Team Penske Xfinity Series programjához Austin a sorozat egyik legjobb versenyzője lett, és a következő négy szezonban 13 győzelmet és egy bajnoki címet gyűjtött össze.

    Azt hiszem, mindenki látta, hogyan teljesített. Úgy éreztük, hogy már tavaly készen állt arra, hogy megtegye a következő lépcsőt (a Cup Seriesben)” – mondta Walt Czarnecki, a Team Penske alelnöke.

    Ekkor azonban még nem volt helyünk, de aztán Brad továbblépésével adódott a lehetőség. Soha nem volt kétségünk afelől, hogy a Cup csapatunkban fog versenyezni.

    Czarnecki elmondta, véleménye szerint Cindric kiemelkedik majd első teljes Cup-szezonjában, amikor a 2-es számú Fordot vezeti majd.

    „Azt szeretnénk, hogy az élmezőnyben versenyezzen, tovább tanuljon, fejlessze a kapcsolatát a crew chief-jével – Jeremyvel (Bullins) – és egy szilárd alapot építsenek” – tette hozzá Czarnecki.

    Szerintem fog-e futamot nyerni? Úgy gondolom, hogy meg fog nyerni egy versenyt, talán többet is, de ez nem a kitűzött célok egyike.

    Austin Cindric a Next Gen teszten
    Austin Cindric a Next Gen teszten / Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR MEDIA Site

    Austin Cindric jókor érkezik meg a premier kategóriába

    Cindric, aki sikeres sportautó-versenyző volt, mielőtt NASCAR-karrierjét megkezdte volna, már bizonyította, hogy a NASCAR egyik legjobb épített pályás versenyzője.

    Mivel az új Next Gen autók egyre inkább hasonlítanak a GT autókra, ezért nagy esélye lesz majd az újoncnak.

    Nagyszerű emberek vettek körül, és úgy érzem, hogy a Team Penske csapatán sokan vannak, akiknek köszönhetően ott vagyok, ahol most vagyok” – mondta Cindric a Motorsport.com-nak.

    Amikor Bandolero és Legends autókkal versenyeztem, még az álmaimban sem gondoltam volna, hogy valaha is a 2-es számú autót fogom vezetni.

    Emlékszem, hogy Brad Keselowskival voltam mindig, amikor videójátékoztam a pincében” – emlékezett vissza a 23 éves versenyző.

    Az otthoni hálószobámban még mindig van egy aláírt kép Brad-től, miután megnyerte a versenyt Bristolban.

    Ez az, amiért szenvedélyesen rajongok. Ez tart ébren éjszakánként. Ez az, ami miatt felkelek az ágyból reggel, de most itt az ideje, hogy végre elkezdjem csinálni. Örülök, hogy eljött az idő.

     

  • A Toyota Racing fejese nyugodtabban tekint a Next Gen autóra

    David Wilsonra nem jellemző, hogy sokszor megjelenne a Toyota NASCAR tesztjein, azonban a múlt heti Next Gen gyakorláson mindenképp ott akart lenni.

    Úgy voltam vele, hogy oké, ez lesz a legfontosabb teszt, mert eddig még nem vittük el az új autót egy Super Speedway-re” – mondta Wilson a RACER-nek.

    Wilson elismerte, hogy a NASCAR-nak világos terve van Daytonára. Miután a tisztviselők látták, hogy mire van szükségük, engedélyezték a csapatoknak, hogy a saját programjukon dolgozhassanak.

    Wilson a kezdetektől fogva nem rejtette véka alá a véleményét a Next Gen autóval kapcsolatban.

    Az előzetes tervek szerint az autó 2021-ben debütált volna, amit Wilson már a bejelentéskor túlságosan optimista célnak tartott.

    A NASCAR 2022-re halasztotta a debütálást, az autó tesztelése pedig 2021-re elképesztően felpörgött, és az év végére a csapatok végre pályára gurulhattak saját járműveikkel.

    Daytonában volt a harmadik teszt a ’21-es szezon vége óta. Ugyanakkor ez volt az első alkalom, amikor egy a versenyzők a draftolást is kipróbálhatták.

    Jobb előérzetem van, mint az első időkben (a Next Gen autókkal kapcsolatban – a szerk.). Sőt kijelenthetem, hogy hosszú idő óta most vagyok a legnyugodtabb” – mondta Wilson.

    Őszinte és kissé szókimondó voltam azzal kapcsolatban, hogy a NASCAR le van maradva a fejlesztéssel.

    A jó hír az, hogy azt hiszem, november végén elért mélyponton túl vagyunk. Akkor egy nagy káosz volt az egész.

    Denny Hamlin (balra) és David Wilson (jobbra) a Toyota Next Gen autójának bemutatóján / Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images)

    A fordulópont a Next Gen fejlesztésben

    A Toyota Racing vezérigazgatója hozzátette, a NASCAR szezonzáró bankettjéig nem volt összhang a csapatok, és a széria között, azonban ekkor változás történt.

    Steve O’Donnell (a NASCAR ügyvezető alelnöke és vezető versenyfejlesztési igazgatója) és John Probst (a NASCAR versenyinnovációért felelős vezető alelnöke) összehívta a sportág legfontosabb embereit egy szobába, és lehetőségünk volt egy őszinte beszélgetést folytatni.

    Ez egy kis családterápia volt. Kiszellőztettük a problémáink. De ami ebből következett, az egy kis paradigmaváltás volt a tesztelés módját illetően, mert hiányzott egy kis fegyelem a szervezésből” – jelentette ki Wilson.

    Ami ezután történt, nagyon megváltoztatta Wilson hozzáállását.

    A két decemberi hét, amikor Charlotte-ban teszteltünk, az egyik legjobb teszt volt, amit eddig ezzel az új autóval csináltunk, és ezt a NASCAR által összehozott szervezettségnek és fegyelemnek tulajdonítom.

    A NASCAR ezután a teszt után döntötte el az autó specifikációit, így Wilson is fellélegezhet, és a több lóerőre való áttérés a Toyota főnöke által üdvözölt döntés volt.

    A 670 lóerős motorcsomag tökéletes lesz a köztes pályákhoz, az épített pályákhoz és a rövid oválokhoz.

    Persze későn jött a döntés, és nekünk most kell fejleszteni ezeket a motorokat, szóval ez egy kis kényelmetlenség, de mindannyiunknak meg kell küzdenünk ezekkel a kis problémákkal.

  • Nem indít Xfinity csapatot a Team Penske 2022-ben

    A Team Penske, amely 2009 óta minden szezonban indított versenyzőt a NASCAR Xfinity Series-ben, az idei szezonban azonban nem tervez résztvenni a széria futamain.

    Walt Czarnecki, a Team Penske alelnöke ugyanakkor elmondta, hogy ez változhat, ha a szponzoraik bármelyike szeretne megjelenni a szériában.

    A csapat Xfinity-programja két versenyzői bajnoki címet és négy tulajdonosi koronát hozott a konyhára

    Brad Keselowski adta a Team Penske első NASCAR-bajnoki címét, amikor 2010-ben megnyerte az Xfinity egyéni bajnoki címét.

    A szervezet 2013-15 között egymás után nyerte meg a tulajdonosi címeket. Keselowski, Joey Logano, Ryan Blaney és AJ Allmendinger egy-egy győzelmet aratott a csapat színeiben 2013-ban.

    Blaney, és a csapatot idén elhagyó Keselowski 2014-ben is futamot nyert a csapat számára. A két versenyző mellé még Joey Logano is feliratkozott 2015-ben a futamgyőztesek listájára.

    A Team Penske 2017-ben Keselowski, Blaney, Logano és Sam Hornish Jr. győzelmeinek köszönhetően hódította el a tulajdonosi címet utoljára.

    Az utóbbi években Austin Cindric vitte a hátán a csapatot, hiszen 2020-ban bajnok lett, 2021-ben pedig második. Ezidő alatt 13 győzelmet aratott.

  • Mi lesz Ryan Newman sorsa?

    Ryan Newman a héten a Chili Bowl dirt pályáját koptatta, és jelenleg úgy tűnik, idén leginkább az ilyen típusú versenyeken találkozhatunk majd vele.

    Newman 2021-ben a Roush Fenway versenyzője volt, azonban a csapat nem tartott igényt a szolgálataira 2022-ben, gyakorlatilag a helyére érkezett Brad Keselowski.

    A 44 éves versenyző tavaly teljesítette 20. NASCAR Cup Series szezonját. 2002-ben úgy lett az év újonca, hogy legnagyobb riválisa a később 7 bajnoki címet nyerő Jimmie Johnson volt.

    Karrierje során 18 futamot nyert a szériában, köztük a 2008-as Daytona 500-at. Hétszer végzett az első 10-ben az egyéni pontversenyben, ezek közül a legjobb eredménye egy második helyezés volt 2014-ben.

    Ryan Newman 2020-ban egy olyan balesetet élt túl, amelyet nem sokan vészelnek át, és ráadásul nagyobb sérülések nélkül pár nap múlva kiengedték őt a kórházból.

    Éppen ezért nagyon jó volt látni, hogy a 2021-es szezonban még egyszer láthatta őt a közönség versenyezni, azonban ő még nem tervezi a visszavonulást.

    Határozottan úgy érzem, hogy szeretném folytatni a versenyzést” – mondta Newman a Sirius XM rádiónak.

    Ezért nem volt visszavonulási buli. Nem voltak visszavonulási tervek. Nem volt »Ryan utolsó versenye« vagy bármi ilyesmi, mert nem ez volt a szándék.

    Elmondta, hogy idén tervei között szerepel néhány rövidpályás dirt verseny, azonban ezen kívül jelenleg nincsenek más versenyek a naptárjában.

  • Thorson a NASCAR nagyágyúit legyőzve Chili Bowl bajnok

    Tanner Thorson hatalmas csatában legyőzte a háromszoros bajnok Christopher Bellt, és megnyerte a 36. Chili Bowl Nationals versenyt.

    Bell az 55 körből 36-ot vezetett a 71W számú Keith Kunz Motorsports Toyota versenyautóval. Thorson folyamatos nyomása azonban kifizetődött, és a 37. körben az 1-es és 2-es kanyarban megelőzte őt.

    Thorsont a végéig próbálta visszaelőzni Bell, azonban sikerült tartania a különbséget a fiatal amerikainak, és végül közel 6 tizeddel riválisa előtt ért célba.

    Éreztem, hogy lépnem kell. A rádión mondták, hogy hány kör van hátra, és tudtam, hogy meg kell törnöm valahogy Bell lendületét” – mondta a boldog győztes.

    Tudtam, hogy el kell indulnom előre. Hátulról Buddy (Kofoid) ott volt, és egy kicsit nyomást gyakorolt rám. Úgy tűnt, hogy az autóm egyre jobb és jobb lesz a futam során.

    A pole-ból induló háromszoros Chili Bowl bajnok, és jelenleg a NASCAR Cup Seriesben versenyző Christopher Bell csalódottan nyilatkozott második helye után.

    Úgy érzem ma azért veszítettem el a versenyt, mert Tanner (Thorson) jobb íveket választott a verseny során. Nagyon stresszes verseny volt, főleg amikor a lekörözötteket utolértük, és csak próbáltam türelmes lenni.

    Egyre több tapadást veszítettem, és végül Tanner megelőzött” – tette hozzá Bell.

    A dobogó harmadik fokára Rico Abreu állhatott fel. Kyle Larson egy nagy hiba után végül csak a hatodik lett, Ricky Stenhouse Jr. pedig a kilencedik.

    A versenyen történelmet írt a mindössze 18 éves Kaylee Bryson, aki első női versenyzőként jutott el a szombat esti főversenyre, ahol végül a 18. helyen végzett.

  • Ice Cube lép fel a Busch Clash „félidejében”

    A NASCAR Busch Light Clash a Coliseumban egy, igazi rap legendával, a „Straight Outta Compton” főszereplőjével, Ice Cube-al bővült.

    NASCAR bejelentette, hogy Ice Cube fog fellépni a Busch Light Clash futam szünetében a Coliseumban február 6-án, vasárnap.

    Fellépése tovább fokozza a versenyzés és a szórakozás már így is sztárfellépőkkel teletűzdelt kínálatát a sportág szezonnyitó bemutató versenyén, a Los Angeles Memorial Coliseumban.

    Ice Cube több mint rapper, színész és szórakoztatóművész” – mondta Ben Kennedy, a NASCAR stratégiáért és innovációért felelős vezető alelnöke.

    Ő egy ikon. Megtiszteltetés számunkra, hogy felléphet ezen az első ilyen eseményen Los Angeles szívében.

    Ice Cube-ot a szórakoztatóipar ikonjának nevezni enyhe kifejezés. Az N.W.A. nevű úttörő együttessel vált ismertté, mielőtt szólókarrierbe kezdett volna, amely még inkább megmutatta tehetségét, és számtalan együttműködéshez vezetett a zeneipar legnagyobb sztárjaival.

    Színészi sokoldalúsága azonban még nagyobb magasságokba repítette, kezdve a „Fekete vidék ” című filmben való debütálásával, majd a „Végre péntek” és a „Birkanyírás” franchise-okban való munkásságával.

    Már régóta rajongok a NASCAR-ért távolról, és még nagyobb rajongó lettem, miután személyesen is láttam az eseményeket” – mondta Ice Cube.

    És most, hogy felléphetek a Coliseumban lévő összes rajongó, és az otthon ülő nézők milliói előtt, izgatottan várom, hogy részese lehessek a NASCAR és LA hihetetlen napjának.